Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"omandamine" - 1439 õppematerjali

thumbnail
6
doc

Kordamisküsimuste vastused

KEELE OMANDAMINE, SÜGIS 2008 Kordamisküsimused Lapse keeleline areng 1. Keele omandamise teooriaid: · Biheiviorism-järgikordamine, laps harjutab ja saab üha paremaks, Vanemad parandavad sisulisi mitte grammatilisi vigu. Imitatsioon, · nativism (generativism)-Chlomsky- keele omandamine on keeruline, kaasasündinud keeleomandamisoskus. · kognitivism (Piaget, Võgotski) jm.-Mõtlemise arengu produkt. Keel on kognitiivse arengu üks osa. · Mittenativism- imitatsioon + kognitiivne areng 2. Lapse keele uurimise meetodeid. Variatiivsus ja erinevad strateegiad keele omandamisel. CLAN ja CHILDES. (vt viimast loengut) 3. Keele omandamise perioodid (koogamine, lalin, ühesõnalause, kahesõnalause jms). Lause keskmine pikkus omandamiskriteeriumina

Keeled → Keeleteadus
107 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Psühholoogia aine: mälu

Mälu Gleitman, jt (2014) lk 357-401 Teemad: omandamine, säilitamine, meenutamine, mälulüngad, mäluvead. Omandamine, säilitamine, meenutamine Mäletamisel kasutab inimene erinevaid mälusüsteeme: need on juhtumite, üldfaktide ja oskuste mäletamine. Mäletamine koosneb kolmest osast: 1) omandamine (uue info sisestamine, milleks on vajalik keskendumine, uuele infole pingsalt mõtlemine) 2) säilitamine (et meelde jääda, peab kogemus jätma närvisüsteemi jälje) 3) meenutamine (talletatud info taasesile kutsumine). Omandamine Omandamise hulka kuulub nii teadlik meeldejätmine, kui juhuslik õppimine. Omandamine eeldab teatud intellektuaalset pühendumist meeldejäetavale infole, st sellele eraldi keskendunult mõtlemist, seostamist või analüüsimist

Psühholoogia → Psühholoogia
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Õppimine – uute teadmiste,kogemuste, oskuste omandamine

Õppimine ­ uute teadmiste,kogemuste, oskuste ... omandamine. Õppimine mõjub inimesele mitmeti. Teadmiste talletamise kõrval arenevad õpivalmidus ja psüühiline eneseregulatsioon. Õpilane peab saama kinnitust /+ tagasisidet, kui on asja omandatud õigesti. (võõrkeele hääldus!?) Õppimise oluline seaduspärasus ­ üldistamine. Üldistamisel kantakse äraõpitud üksikfakt laiemale pinnale. Kõigepealt tuleb vaimseks tööks laua soodsad välistingimused. Õppimise edukus oleneb aktiivset mõttetööst!

Psühholoogia → Psühholoogia
12 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Programmeerimiskeele JavaScript omandamine kasutades eestikeelset Code Academy (Progetiiger) e-õppekeskkonda

Tallinna Inglise Kolledž Tauri Pupart 8a klass Programmeerimiskeele JavaScript omandamine kasutades eestikeelset Code Academy (Progetiiger) e-õppekeskkonda Uurimistöö Juhendajad: Kersti Jankovski Paavo Viilup 1 SISUKORD SISUKORD 2 SISSEJUHATUS 3 1. Projekt progeTiiger 4 1.1. Code Acadamy 5

Informaatika → Programeerimise...
24 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Ettevõtlus mikrotasandil

Nagu alloleval joonisel näha, muutub ettevõtja kunagi tavaliseks juhiks ... enese minimaalse sidumisega astmetel. rakendamine täieliku sidumisega langetatud otsusega. Eelistab ressursside ajutist kasutamist ja Ressursside Ressursside omandamine ja töötajate renti. kontroll arvu suurendamine. Eelistab tulemustest sõltuvat, piiramatut Tasu Eelistab kindlaksmääratut, kindlal ajal tasu

Majandus → Ettevõtlus
66 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Väärtused ja motivatsioon

Liigne kiitmine ja premeerimine kooliülesannete täitmise eest vähendab õpilase sisemist motivatsiooni, kuna vähendab autonoomia tunnet. Väärtused  Mõisted või uskumused käitumise ja selle soovitud tagajärgede kohta  Suhteliselt püsivad  Suunavad onomeste käitumist ja sündmuste valikut või nende kohta tehtavad hinnangud  Järjestatud oma suhtelise tähtsuse järgi Väärtuste omandamine  Täisikka jõudes on inimese põhiväärtused välja kujunenud ja neid on raske muuta. Kõige olulisem uurida murdeealiste väärtusi. Väärtuskasvatus – teadlik väärtuseelistuste kujundamine ja muutmine – kodus ja koolis. Kasvatusväärtused Kujundavad laste kasvatamise viise ja kasvatuse/arengu tulemust. Mõjutavad ühiskonna ja personaalsete väärtuste, vanemate haridustaseme, ümbruskonna ohutuse, lapse, lapsevanemate vanuse, soo poolt.

Pedagoogika → Eripedagoogika
19 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Klienditeeninduse korraldamise praktikaaruanne

........................................................................................18 LISAD......................................................................................................19 Praktikal sooritatud tegevuste kirjeldus....................................................19 Omandatud oskus.....................................................................................19 SISSEJUHATUS Praktika eesmärgiks oli õpilase teadmiste süvendamine ja praktiliste oskuste omandamine kliendikeskses klienditeeninduses, erinevate müügitehnikate rakendamine ning tehniliste vahendite korrasolekuga seotud probleemide lahendamine vastavalt ettevõttes kehtestatud nõuetele. Praktika toimus ettevõttes Vilde Kaubandus OÜ, kelle põhitegevusalaks on toitlustus. Ettevõtte poolseks juhendajaks oli Mirjam Ojavere, kes on ametilt juhtiabi ­ personalijuht. Koostöö juhendajaga oli väga hea. Praktika aruandes on välja toodud vajalikud punktid praktikast.

Muu → ostu-müügi juhtimine
59 allalaadimist
thumbnail
4
docx

VIIES SEMINAR ASJAÕIGUS

Piiratud asjaõiguste heauskne omandamine AÕS § 56 brim. (nt hoonestusõiguse puhul) Isiklik kasutusõigus - ei ole piiranguid, kuidas kasutada võib. AÕS § 228. Reaalservituudi ja kasutusvalduse sätete kohaldamine. § 225-227 VIIES SEMINAR Auto parkimise kaasus A-le kuuluv kinnisasi on koormatud H kasuks hoonestusõigusega. Vastav kanne tehti kinnistusraamatus 12.03.2001.a. Muid piiratud asjaõigusi ega märkeid A kinnisasja registriosas ei ole. Nimetatud hoonestusõiguse registriosa 3ndas jaos on 13.08.2001.a sisse kantud isiklik kasutusõigus C kasuks, mille kohaselt võib C kõnealusel maatükil ühte sõiduautot parkida. Kuivõrd H ei paranda maatükil asuva maja katust, siis nõuab A H-lt nõusolekut hoonestusõiguse enda nimele kandmiseks. 11.02.2002.a kantaksegi hoonestusõigus A nimele. Peale seda sulgeb A krundi väravad ning keelab C- l parkimise. C nõuab servituudist tulenevalt auto parkimise võimaldamist. Kas õigustatult? Hüp...

Õigus → Asjaõigus
162 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

Praktika Osaühingus Erisisu

................................................. 22 Lisa 2 Bilanss ning kasumiaruanne 2001 ja 2000 .................................................. 24 Lisa 3 Bilanss ning kasumiaruanne 2002 ja 2001 .................................................. 26 Lisa 4 Arvutustes kasutatud valemid..................................................................... 28 Sissejuhatus Järjest enam on noorte seas muutunud populaarsemaks kõrghariduse omandamine, st pärast gümnaasiumi lõpetamist asutakse õppima ülikooli või mõnda muusse vastavasse asutusse. Põhikoolis ja gümnaasiumis omandatakse nii eluks vajalikke teadmisi kui ka õpitakse mõtlema, ülikoolis või erihariduskoolis omandatakse aga teoreetilisi teadmisi mõnes konkreetsemas valdkonnas (näiteks infotehnoloogia või õigusteadus). Kahjuks aga osutub reaalne elu teinekord keerulisemaks kui seda on koolipingis õpetatud. Selleks, et saada

Majandus → Raamatupidamise alused
294 allalaadimist
thumbnail
67
docx

ASJAÕIGUSE SEMINARIDE ETTEVALMISTUSMATERJAL 2019-2020

Alaealised võivad seda teha ilma seadusliku esindaja nõusolekuta  Seega on valduse omandamisel välistatud esindamine tehnilises mõttes - BGB tegelik võim: 1) füüsiline võimalus asja vahetult mõjutada 2) võimalust välistada teiste isikute mõju sellele o Valduse omandamine kokkuleppe teel. Piisab eeldusest, et senine valdaja ja omandaja on kokku leppinud valduse üleandmise suhtes õigustehingu. Nõutav on ka üleandja teovõime (omandaja mitte), esindamine on võimalik o Valduse lõppemine: tegeliku võimu kaotamine. Aiult ajutine lahutamine asjast ei tähenda valdusest loobumist. Ei nõua teovõimet. o Vabatahtlik

Õigus → Asjaõigus
41 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Õppe kavandamine kordamisküsimused 2015

Kordamisküsimused kontrolltööks. Õppe kavandamise I moodul 2015 1. Õppimise olemus. Õppimise ajendid ja motiivid? Õppimise mõiste ja olemuse erinevaid selgitusi (laiemalt, spetsiifilisemalt) koos põhiliste esindajatega Põhilised õppimise ajendid (motiivid) erinevate õppimisteooriate puhul Õppimine lihtsamal kujul seletatuna on teadmiste, erinevat oskuste ja osavuste koos kasutamine ning omandamine. Õppimine tähendab ka seda , et me kasutame juba eelnevalt omandatud teadmisi selleks, et juurde õppida uusi.1 (teadmiste, oskuste, vilumuste omandamine koolis, sotsiaalse käitumise ja teiste oskuste omandamist nii koolis kui väljaspool kooli ja õpilase emotsionaalse maailma kujunemine). Õpilastel kujunevad õppematerjaliga seoses hoiakud ja emotsioonid, mis ei pruugigi sotstuda otseselt õppeainega. C. Darwin.

Pedagoogika → Pedagoogika
38 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Lapse vaimne areng

Lapse vaimne areng Kognitiivsed oskused võimaldavad hinnata lapse vaimse arengu taset. Kognitiivsete protsesside hulka kuuluvad taju, mälu ja mõtlemine. Kognitiivsus väljendub oma ümbruskonna mõtestatud tajumises ning on see, mis aitab lapsel erinevas keskkonnas kohaneda. Kognitiivne ehk intellektuaalne ehk vaime areng - kujutab endast muutusi vaimsetes võimetes. Seostub selliste toimingutega nagu mõtlemine, tajumine, õppimine, mõistmine, mälu, keele, kujutlus- ja arutlusvõime omandamine, probleemide lahendamine ehk siis tegevustega, mida käsitletakse intellektuaalsetena. Vaimne areng sõltub sotsiaalsest keskkonnast, kus laps kasvab – eelkõige kodu ja lasteaed. Kaudsemalt ka tänav, pere sõpruskond jne. Vaimses arengus olulist rolli mängib see, kui palju täiskasvanud loovad lapsele arenguks tingimusi. Alla 3- aastane laps imeb endasse valikuta kõike ümbritsevat, 3-st eluaastast alates hakkab valima. Koolieelses eas areng toimub läbi tegevuse protsessi.

Psühholoogia → Psühholoogia
77 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Korvpallimängija treeningukava

kõhulihastest) 2. Päev- jõusaal (kõhu pumpamine) 3. Päev- jõusaal (tsiitsepsi pumpamine) 4. Päev- üldkehalise ettevalmistuse areng(venitamine triitsepst) 5. Päev- jõusaal(rinnalihastest pumpamine) 6. Päev- üldkehalise ettevalmistuse areng(venitamine vasika lihaseid) 7. Päev- ei ole treeningut 8. Päev- staadionil (tugevamine vasika lihaseid) 9. Päev- staadionil (tugevamine vasika lihaseid) 10. Päev- spordiala tehnika omandamine (3-pointer) 11. Päev- spordiala tehnika omandamine (erinevate ülekandesüsteemide) 12. Päev- spordiala tehnika omandamine (erinevate ülekandesüsteemide) 13. Päev- spordiala tehnika omandamine (erinevate ülekandesüsteemide) 14. Päev- spordiala tehnika omandamine(3-pointer – hommikul ja 3 astet visega - õhtul) 15. Päev- spordiala tehnika omandamine (mängu paaris) 16. Päev- jõusaal (kõhu pumpamine) 17

Sport → Kehalise kasvatuse didaktika
10 allalaadimist
thumbnail
46
pdf

Asjaõigus- slaidid II

lõpevad kolmanda isiku õigused üksnes siis, kui omandaja on saanud valduse võõrandajalt Kui võõrandatud asi jääb võõrandaja või mõne teise isiku valdusesse, lõpeb asja koormav kolmanda isiku õigus üksnes siis, kui omandaja saab asja otsese valduse Kolmanda isiku õigus ei lõpe, kui omadaja ei ole omandi üleandmise ajal õiguse suhtes heauskne. Vallasomand Vallasasja omandamise võimalused seaduse alusel: Hõivamine (AÕS § 96) Leitud vallasasja omandamine (AÕS § 100) Peitvara leidmine (AÕS § 103) Ümbertöötamine, segamine, ühendamine (AÕS §-d 106 -107) Igamine (AÕS § 110) Loodusvilja omandamine (§ 115) Vallasomand Hõivamise korral tekib vallasomand peremehetu vallasasja valdusse võtmisega tahtega saada selle omanikuks (AÕS § 96 lg 1) Asi on peremehetu, kui see ei ole veel olnud kellegi omandis või kui omanik on valduse lõpetanud omandist loobumise tahtega. (AÕS § 96 lg 3)

Õigus → Asjaõigus
31 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Õppimine

Õppimine on keeruline psühholoogiline protsess. See ei seisne vaid millegi meeldejätmises, õppimise eesmärgiks on õpitava omaksvõtt ning sellele vastavalt käituma hakkamine. Õppimine võib toimuda tahtlikult ja tahtmatult. See tähendab seda, et mõned asjad saadakse selgeks neid spetsiaalselt ning teadlikult õppides, näiteks koolitundides matemaatikavalemeid õppides. Toimub informatsiooni hankimine ja seejärel süstematiseerimine. Teadmiste omandamine leiab aset tegevusena, mille käigus püüeldakse kindla eesmärgi suunas. Mõni teine asi võib aga külge jääda märkamatult, ilma, et selle omandamisest oleks iseennast teadvustatud või seda tahtlikult, ettekavatsetult tehtud. Sellist liiki õppimine toimub igapäevaselt, näiteks mingi tegevuse pideval kordamisel, sügavatel läbielamistel või pingsal mõtlemisel. Sel juhul hõlmab õppimine lisaks teaduslike teadmiste omandamisele ka

Psühholoogia → Psühholoogia
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kas raha eest saab osta haridust?

Kas raha eest saab osta haridust? ,,Mida Juku ei õpi, seda Juhan ei tea," kõlab vanarahva ütlus. Haridus algab juba kodust, kus vanemad hakkavad õpetama lastele numbreid ja tähti. Selle omandamine on hädavajalik, et saaks elus hästi toime tulla. Haridus on, või vähemalt peaks olema elus üks tähtsamatest asjadest. Selle omandamine peaks olema ikkagi eelkõige iseendale ja ainult iseendale, pole mõtet hakata õppima teiste jaoks. Vaatamata sellele, et haridust ei saa osta, kaasnevad sellega üpriski suured kulud. Kas tulevikus tasuvad need kulud ennast ära? Õnneks on meie riigis põhi-ja keskhariduse omandamine tasuta, sest igal inimesel on ju vaja haridust, et elus kuidagi hakkama saada. Õpilasel on kohustuslik omandada põhiharidus ning edasi saab ta juba ise valida, kas läheb

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kas haridust saab osta?

Kas haridust saab osta? Mis on haridus? Haridus on elus kõige tähtsam ning selleta ei saa hästi elada. Haridust hakatakse omandada lasteaiast peale. Inimene õpib kogu oma elu. Haridus algab koolist ning selle omandamine on hädavajalik elus toimetulemiseks. Kui sul puudub haridus siis on sul väga raske toime tulla. Hariduse omandamine peaks olema eelkõige iseendale ja vabatahtlik, sest kui sunnitakse õppima siis tekib selline tunne, et seda tehakse kellegi teise jaoks. Praeguse haridussüsteemi kohaselt jääb mulje, et õpilane õpib riigi jaoks, sest riik võimaldab talle tasuta kohta koolis, ning hariduse omandamine oleks nagu riigi poolt määratud kohustus. Õppima peab sellepärast, et saada hea töökoht ja kui sul on hea töökoht, siis on sul ka hea palk. Et saada

Eesti keel → Eesti keel
43 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Haridus - kas kohustus või võimalus

Haridus ­ kas kohustus või võimalus Haridus on alati olnud tähtsal kohal inimese elus. Ilma teadmiste ja oskusteta ei saanud läbi ka meie esivanemad kaugel Aafrikas. Nad pidid oskama kasutada erinevaid tööriistu ning käia jahil, sest muidu oleks inimkond välja surnud. Tänapäeval pole hariduse omandamine enam elu ja surma küsimus. Pigem määrab see inimese edukuse edasises elus. Kas siis haridus on kohustus ühiskonna ees või võimalus enesetäiendamiseks? Inimene hakkab teadmisi ja oskusi koguma juba varases lapsepõlves. Kui laps veel sõnadest aru ei saa, siis saab ta informatsiooni oma tegude õigsuse kohta vanemate hääletoonist, näoilmest ja kehakeelest. Kui laps saab vanemaks ning läheb kooli, õpetatakse ta kõigepealt lugema ja kirjutama.

Eesti keel → Eesti keel
48 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Haridus – kas kohustus või võimalus

Haridus ­ kas kohustus või võimalus ,,Kes avab kooliukse, suleb vangla oma" (V.Hugo). Hariduse omandamine algab juba väga varajasest east. Mõned inimesed otsustavad haridusega oma elus jõuda kaugele ning on inimesi kes noores eas ei hinda hariduse eeliseid ja lasevad oma võimaluse käest. On ka teada ,et hariduse omandamine on kohustuslik seitsmeteistkümne eluaastani või siis põhikooli lõpuni. Samuti on võimalus ennast edasi harida ehk õppida edasi , kasvõi elu lõpuni. Esimese koolimineku kogemus tekib tõenäoliselt kuue- või seitsme aastaselt ning see tähendab ka mingil määral iseseisva elu alustamist. Esimese hariduse omandamine paneb aluse täiskasvanu edasisele elule. Esimeste kooliaastatega tekib õpilasel koolist oma arvamus ja hoiak ning samuti see kujundab edaspidist suhtumist

Kirjandus → Kirjandus
407 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tähelepanu, mälu, mõtlemine

­ sünnipärane, kandub objektile iseenesest, ilma tahte pingutuseta. Tegurid, mis tahtliku->tahtmatuks: ärritaja suurus, tugevus, kontrast, liikumine, kordumine, uudsus, endast tulenevad tegurid (tervis, vajadused). Tähelep. Omadused: maht (5-9 objekti), jaotuvus, koondamine, püsivus, ümberlülitatavus. Mälu ­ võime omandada, säilitada ja väljastada infot. Mäletada saab seda, mida oled omandanud, kogenud, näinud, kuulnud. Mälu protsessid: 1) Meelde jätmine e. omandamine e. õppimine (sellest saab mälu alguse), a) Tahtlik (süsteemne, nõuab pingutust, nõuab tähelepanu suunamist), aa) Tahtmatu (juhuslik, sageli ebatäpne). b) Mehaaniline omandamine (tuupimine), bb) Mõtestatud omandamine (25x efektiivsem, tähtis kordamine, materjali korrastatus). 2) Meelespidamine e. info säilitamine ­ seostena ajukoores, toimub aktiivne infotöötlus, toimuvad saadud infos muutused (lühemaks ja lihtsamaks, tekivad lüngad, meeles püsib peamine, detailid kaovad).

Psühholoogia → Psühholoogia
45 allalaadimist
thumbnail
11
docx

SPORTLIKU TREENINGU PÕHITÕED

(allumine tahtele), automaatsus (tahte vahelesekkumiseta), stabiilsus (kindlus väliskeskkonna tingimuste vastu) ja variatiivsus e liikuvus (kohanemine erinevate tingimustega) Sporditehnika - spordiharjutuse täitmise kõige efektiivsem ja ratsionaalsem viis Stabiilsus - tehnika omandamise tase, mis võimaldab liigutust sooritada sarnaselt palju kordi olenemata väliskeskkonna mõjudest ja psüühilisest pingest Standardsus - spordialale omaste tehnika põhiparameetrite üldine omandamine Variatiivsus - kõrvalekalded tehnika mõningatest põhiparameetritest, mis võimaldavad aga spordiharjutust edukalt sooritada Motivatsioon - inimese tegevust soodustavad tegurid Vahendid - liigutustegevused Meetodid - liigutustegevuste sooritamise viisid Osad – peamised liigutuskombinatsioonid ja võtted, millest koosneb antud terviklik tegevus. Faasid – osade mingid spetsiifi lised detailid või alasüsteemid. Elemendid – üksikute kehaosade liikumine.

Sport → Sport
37 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Lapse kõne arengust.

Chomsky väitel on keeleline areng küpsemise tulemus (Veisson, Veispak 2005: 41). Naivistid arvates on lapsel vaja ka õppida- omandada emakeele muutereegleid, et moodustada pindstruktuuri lauseid (Karlep 1998: 244). Lenneberg oli esimene, kes oletas keele omandamises kriitilise perioodi. Kriitiline periood on ajavahemik, mille kestel keeleorgan on tundlik keskkonnamõju suhtes. Lapsel, kes kasvab aasta-pooleteise ja puberteedi saabumise vahel väljaspool keelekeskkonda, ei ole keele täielik omandamine enam võimalik (Tulviste, Tulviste 2002:153). Lennebergi järgi on keele omandamise bioloogilised eeldused järgmised: · keele omandamises võib näha kõiki küpsemisel põhineva käitumise tunnuseid; · tegevus algab teatud eas ja arengustaadiumis; · tegevuse algusest ei ole otseselt kasu; · tegevuse algus ei sõltu keskkonnastiimulitest. Lennebergi järgi algab keele omandamine pooleteise kuni kahe aasta vanuselt, kui lapse aju

Pedagoogika → Lapse areng
81 allalaadimist
thumbnail
21
pptx

Koordinatsioon ja selle arendamine

Suur tähtsus sprindis ja sportmängudes Ümberkohanemise võime Võime situatsiooni muutudes muuta oma harjunud tegevust või seda jätkata Suur tähtsus sportmängudes Liigututvilumuse võime Oskus seostada ja koordineerida omavahel jäsemete, rindkere ja pea liigutusi, et tagada kogu keha vajalik liikumine Nt sprindis käte ja jalgade töö omavaheline koordineerimine Hea koordinatsioonivõime eelduseks on uute ja mitmekülgsete liigutusoskuste omandamine ja salvestamine Harjutused peavad olema mitmekülgsed Vajalikud erinevad treeningmeetodid Hea koordinatsiooni positiivne mõju Psüühilise ja kehalise töövõime arendamine ja säilitamine Lihastöö ökonoomsuse tagamine Vigastuste, õnnetuste ennetamine Liigutusoskuste parem omandamine Vaba aja parem sisustamine Aju treening Sotsiaalse pädevuse tagamine Igapäevase pädevuse tagamine Lihtsam edaspidi õppida mõne teise spordiala tehnilisi oskusi Parim aeg!

Meditsiin → Tervisedendus, pediaatria,...
17 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Õiguskord ja korrakaitse

põhjus; 3)julgeolekuasutused tagavad julgeolekut mittesõjaliste vahenditega (erinevus kaitsejõududest ja Kaitseministeeriumist). 19. KAITSEPOLITSEI ÜLESANNETE HULKA KUULUB KA EESTI ÕIGUSES AEGUMATUTE RAHVUSVAHELISTE KURITEGUDE UURIMINE. MILLISED KURITEOD NEED ON? (3) 1) genotsiidikuriteod; 2) inimsusevastased kuriteod 3) sõjakuriteod. 20. KELLEL ON KEELATUD ALKOHOLI JA TUBAKATOODETE OMANDAMINE, OMAMINE JA TARVITAMINE? Alkoholi ja tubakatoodete omandamine, omamine ja tarvitamine on keelatud alla 18-aastasel isikul. 21. MIS TINGIMUSTEL ON LUBATUD TARVITADA NARKOOTILIST VÕI PSÜHHOTROOPSET AINET? Narkootilist või psühhotroopset ainet on lubatud tarvitada ainult arsti ettekirjutusega, narkootilise või psühhotroopse aine tarvitamine ilma arsti ettekirjutuseta või väikeses koguses valmistamine, omandamine või valdamine on

Õigus → Korrakaitse
39 allalaadimist
thumbnail
36
pptx

Elukestevõpe

eksternina ja kelle jaoks õppimine ei ole põhitegevus, kes õpib töölkäimise, perekonnaelu või muu tegevuse kõrvalt. • Täiskasvanute koolituse seaduse alusel jaguneb täiskasvanute koolitus järgmiselt: • - tasemekoolitus; • - tööalane koolitus; • - vabahariduslik koolitus. Tasemekoolitus • Tasemekoolituse vormid on: • - õhtuses, kaugõppe õppevormis või eksternina põhihariduse ja üldkeskhariduse omandamine; • - osakoormusega õppes kutsehariduse omandamine erinevates kutseõppeliikides; •- osakoormusega või eksternina kõrghariduse omandamine. Tööalane koolitus • Tööalane koolitus võimaldab kutse-, ameti- ja/või erialaste teadmiste, oskuste ja vilumuste omandamist ja täiendamist, samuti ümberõpet töökohas või koolitusasutuses. Vabahariduslik koolitus • Vabahariduslik koolitus on suunatud inimese loovuse, annete ja sotsiaalsete oskuste tõstmisele. Õpe toimub kursuste, õpiringi või muus õppijatele

Pedagoogika → Pedagoogika
31 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Keele ja kõne areng - arengupsühholoogia

Sõnade valik a.i. Üldnimetused - üle 50 % sõnavarast. Nt auto , sõidame, ema, tädi a.ii. Spetsiaalsed nimetused ­ isikunimed sh vanaema. a.iii. Tegevusesõnad ­ Nt oppa, aida, tudu. a.iv. Piiritlevad sõnad ­ näitavad suhet /asjade piiri a.v. Sotsiaalsed sõnad ­ pöördumise sõnad a.vi. Funktsionaalsed sõnad ­ 4% sõnavarast, sidesõnad b. Sõnade tähendus omandamine. b.i. Referentsi ja referentsita sõnad (President vs õiglus) b.i.1. Alalaiendamine ­ laos kasutab sõna liiga kitsas tähenduses b.i.2. Kasutamise omandamine ­ lapsele selgitatakse, kus mida kasutada b.i.3. Ülelaiendamine ­ laps kasutab mõistet liiga laialt b.i.4

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
62 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kas haridus on investeering?

Rahvusvahelises ülikoolis õppinud ja selle lõpetanud noortel on kahtlemata suuremad võimalused sobiva töökoha leidmisel kogu Euroopas. Mitte kõik inimesed ei ole aru saanud hariduse vajalikkusest. Paljud elavad nii öelda üks päev korraga ja ei mõtle tulevikule, ei arvesta sellega, et haridus on investeering. Ainuüksi sellest arusaamine sunniks paljusid paremini õppima ning samas aitaks nii rahval kui ka riigil haridust väärtustada. Hariduse omandamine peaks olema eelkõige iseendale ja vabatahtlik, sest kui sunnitakse õppima tekib tunne, et seda tehakse kellegi teise jaoks. Praeguse haridussüsteemi kohaselt jääb mulje, et üliõpilane õpib riigi jaoks, sest riik võimaldab talle tasuta kohta ülikoolis, ning hariduse omandamine oleks nagu riigi poolt määratud kohustus. Elu pakub meile järjest rohkem valikuid ja võimalusi. Tänapäeva noor peab tegema keerulisi otsuseid, mis mõjutavad, vähemal või rohkemal määral tema tulevikku

Eesti keel → Eesti keel
128 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Konkurentsiseadus ja raamatupidamine

määrusega antud üldine luba käesoleva seaduse §-s 6 sätestatud tingimustele vastavate teatud liiki konkurentsi kahjustavate või kahjustada võivate kokkulepete sõlmimiseks, kooskõlastatud tegevuseks või otsuse vastuvõtmiseks. KOONDUMINE on: · eelnevalt iseseisvalt tegutsenud ettevõtjate ühinemine äriseadustiku tähenduses või ettevõtjate osade ühendamine; · ettevõtja poolt valitseva mõju omandamine teise ettevõtja või tema osa või mitme ettevõtja või nende osade üle; · ettevõtjate poolt ühiselt valitseva mõju omandamine teise ettevõtja või tema osa või mitme ettevõtja või nende osade üle; · füüsilise isiku poolt, kes juba omab vähemalt ühe ettevõtja üle valitsevat mõju, valitseva mõju omandamine teise ettevõtja või tema osa või mitme ettevõtja või nende osade üle;

Õigus → Ettevõtlus
16 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Miks on õppimine tähtis

teadmisi ning suurendada oma vilumust mingil alal. Kõik juurdeõpitav rikastab ja väärtustab verem õpitut. Õppimine on inimese kõigi psühiliste protsesside koostoime. Oluline on taip, uute teadmiste hankimine ja ühendamine varasemaga, mõistete moodustamine, abstraktne mõtlemine. Õppimine on vaimse tegevuse operatsioonide jada: enesehäälestamine, tähelepanu koondamine, tajumine, teabe vastuvõtt ja mõistmine, meeldejätmine, õpitu kasutamine, lõplik omandamine. Õppimise põhimotiiviks on õppija anda sisemine huvi ja sellest tulevnev aktiivsus, mille tulemusena ühendatakse uued ideed meie varasemate teadmistega. Õppimise tulemusena saavutame oma eesmärgid. Tulevikus saavad meist siis väärtuslikud töölised, suuremate teadmistega. Õppimine on tähtis. Keegi ei õpi vanemate jaoks, ei õpi õpetaja jaoks , vaid iseenda jaoks. Õppida on vaja. Tänan ja loodan, et mõnigi mõtles, miks ikka õppimine on tähtis.

Kirjandus → Kirjandus
115 allalaadimist
thumbnail
4
docx

ARENGUPERIOOD

2) KUIDAS LAPSEVANEM SAAB SEDA TOETADA IMIK Tunneb ära ema hääle (0-1a) Koogab ja laliseb Tajumine, ära tundmine Vanem Vanem võiks lapsega suhelda ja vastata lalisemisele ja koogamisele MAIMIK Nähtava immiteerimine ja läbi selle tegevuse omandamine (1-3a) Vanem võib käia paljudest kohtades ja nii laps näeb palju erinevaid Nähtu immiteerimine asju ja olukordi, kus näeb inimeste käitumist ja õpib neid olukordi ise läbi tegema ka KOOLIEELIK Kooliks valmistumine (3-6a) Pere ja lasteaia koostööl eneseteenindamisoskuse omandamine Valmistumine eelseisvaks haridusteeks

Pedagoogika → Pedagoogika
6 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kakskeelne laps -I loengu kokkuvõte

on ka meil palju õppida. Kuna tänasel päeval on meil eestis umbes 211 erinevat emakeelt, siis me peame pöörama tähelepanu nende laste õpetamisele - kelle kodune keel või ühe vanema emakeel on teine. Meie poliitikud tahavad teha eesti koolid eest keelseks just seetõttu, et võimaldada kõigile võrdseid võimalusi. Erinevate keeltega kokkupuude on muutnud ka meie enda keelt. Meie keel on muutunud veidi lihtsamaks, sisse on tulnud võõrkeelsed väljendid jms. Keele õppimine ja omandamine on erinevad asjad. Kui keelt õppida keeletunnis ja seada eesmärgiks just kee,l siis toimub õpe formaalselt (õpetaja loob keelekasutuseks võimaluse ise) ja deduktiivselt ( kõigepealt õpetatakse selgeks reegel ja alles siis hakatakse tegema harjutusi , kus neid vaja on). Sellise õppimise puhul tagatakse arusaamine gramaatikareeglite ja sõnavara tundmisega ning oluline on vorm - ehk siis kuidas valida õige lõpp või õiged sõnad. Omandamine aga toimub loomulikus keelekeskkonnas

Pedagoogika → Eripedagoogika
18 allalaadimist
thumbnail
8
doc

SWOT analüüs Eestis täiskasvanuhariduse olukorrast

„Täiskasvanuharidus – kordaminekud ja probleemid“ ning Õpetajate lehe artikli „Täiskasvanuharidus – kellele ja kuidas?“ põhjal. Täiskasvanuhariduse olukord Eestis Tugevused (S) Nõrkused (W)  Tööalane koolitus  Õpivad peamiselt need täiskasvanud,  Vabahariduslikud koolitused kes on juba niigi palju õppinud, samal  Kõrghariduse omandamine ajal kui madalama haridustasemega S  Kutsehariduse omandamine inimesed jäävad kõrvale. I  Üldkeskhariduse omandamine  Täiskasvanutele on tasemekoolitus S Eestis liialt jäik ega võimalda ühitada  Eestis on kokku lepitud varasema õppimist töö- ja pereeluga. E õpi- ja töökogemuse arvestamise

Ühiskond → Ühiskond
8 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Psühholoogia: aisting, taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine

KONTROLLTÖÖ psühholoogias 25.11.2014 Teemad: aisting, taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine 1. Väliskeskkonna aistingud, liigid, kus tekkivad­ 19 punkti Väliskeskkonna aistingud tekivad väliskeskkonnast pärinevate ärritajate mõjul.   * Nägemisaisting tekib silmades. See jaguneb omakord akromaatiliseks ehk mittevärvilised värvused ja          kromaatiliseks ehk värvilisteks värvusteks.   * Kuulmisaisting tekib kõrvas. Kõrv koosneb kolmest osast: väliskõrv, sisekõrv ja keskkõrv. Sisekõrvas       asub teo kujuline osa kus paikneb Corti elund, mis on kuulmisretseptor.   * Nahaaisting tekib naha pinnal epiteelkoes, kui seda mehaaniliselt, keemiliselt, elektriliselt või termiliselt ärritada      ­ Temperatuuriaisting sõltub naha enda temperatuurist (ntks. Jahedad objektid tunduvad külmana)      ­ Puuteaisting tekib enamasti näpuotstes ja huultel   * Maitsm...

Psühholoogia → Psühholoogia
9 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kutseõpe

.....................................................................................4 5. Kutseõppe eesmärk...................................................................................................... 4 6. Kutseõpe põhikoolis ja gümnaasiumis.........................................................................5 7. Kutsehariduse hetkeolukord........................................................................................5 Tänapäeva noorte seas on kutsehariduse omandamine populaarne. Põhikooli lõpetajad enamasti teavad, kas tahavad minna tulevikus ülikooli ja omandada seal kõrgharidus. Kes on selle valiku teinud, lähevad gümnaasiumisse. Järjest rohkem on levinud mõtteviis, et gümnaasiumisse pole mõtet minna" paberi" pärast, sest majanduslik olukord soosib neid, kel on ette näidata dokument eriala omandamise kohta. Samas saab kutsehariduskeskuses tugeva aluse ka see, kes soovib omandada kõrgharidust peale kutseõpet

Muu → Sissejuatus õpingutesse
18 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Haridus on oma rumalusejätkuv avastamine"-Franklin

Ühed ütlevad, et igal haritud inimesel peab olema kõrge eruditsioon ning teised seevastu, et elukool on see kõige suurem koolitaja. Viimast väidab oma teoses ka Karl Ristikivi öeldes, et „Koolitunnistus ei tähenda midagi – alles elus näitab inimene, mis ta tõepoolest väärt on.“ Selle argumendiga ei saa ma täielikult nõustuda, sest ka õppeasutuses saadud teadmised on äärmiselt tähtsad, kuid nende ellu rakendamine on keerulisem kui omandamine. Eks peaks siingi mõlemad pooled tegema kompromissi ning leppima kuldse keskteega. Inimene õpib kogu elu ning kõik meist ei sure lollina. Ajal, mil laps õpib oma esimesed tähed, kiidavad kõik teda ning ta isegi usub, et taon millegi suurepärasega hakkama saanud, sest taongi. Seejärel peab ta õppima lugema ning võib-olla veel isegi laulma. Mida elu edasi, seda rohkem hakkab inimene mõistma kui rumal ta on ja, et sellest vähesest, mis tal on lihtsalt ei piisa

Eesti keel → Eesti keel
29 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Praktiline töö "Õpilasfirma Momentus"

keskkool 15. Aprill Teema valik · Õpilasfirma on parim viis varases eas ettevõtlushariduse omandamiseks · Uurimistööga õpilasfirma tegevuse analüüsimine, aitas paremini aru saada, mida on tehtud õigesti ja mida on tehtud valesti. · Ülevaateks tulevastele (õpilas)firmadele · Inspireerida noori hakkama ettevõtjaks Uurimistöö eesmärk · Õpilasfirma kui praktilise töö eesmärgiks on ettevõtlusteadmiste omandamine ja ette- võtlikkuse arendamine praktilise tegevuse kaudu. · Analüüsitakse õpilasfirma tegevust ühe tegevusaasta jooksul. Töö ülesehitus 1. Tegevuse ülevaade 2. Teenus 3. Tegevus 4. Tegevuse kirjeldus 5. Turg ja turundusstrateegia 6. Juhtimine 7. Finantskokkuvõte 8. Õpilasfirma potentsiaal pärisfirmana Teoreetiline taust · Vali meeskond hoolega · Ära ole kunagi kindel milleski. · Oma alati plaan B-d

Majandus → Majandus
49 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Kas kõrgharidus või kutseharidus?

minna edasi gümnaasiumi ning hiljem ülikooli. Tegelikult see arvamus paika ei pea. Otseloomulikult on pärast ülikooli lõpetamist tööpõld tasuvam, meeldivam ja ka füüsiliselt kergem, kuid see tööturg on piiratud. Ei ole just harv juhus, kui kõrgharidusega inimesed korjavad Soomes maasikaid või Iirimaal seeni, sest praegune tööturg nõuab 25% akadeemilise -, 25% kõrgharidusega ­ ja 50% kutseharidusega töölisi. Kutsehariduse omandamine on ka suhteliselt odav, isegi kui ei olda väga tark õppur. See on suur pluss praegusel ajal, sest paljudel peredel ei ole piisavalt raha, et oma lapse kõrghariduse õpinguid rahastada. Kutseharidusega omandatakse teatud eriala oskused ja teadmised ning sealhulgas ka keskharidus, mis tagab kvaliteetse tööjõu. Kutseharidusel on küll palju plusse, kuid neid on ka kõrgharidusel. Kõrghariduse tööturg

Eesti keel → Eesti keel
20 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Töökorraldus ja töö tasustamine

/ Teema 1 (30.01 - 25.02) / Esimene test Alustatud reede, 23. veebruar 2018, 11.22 Olek Lõpetatud Lõpetatud reede, 23. veebruar 2018, 11.32 Aega kulus 9 min 57 sekundit Hinne 14, maksimaalne 15 (93%) Küsimus Tööaja uurimise eesmärk on 1 Osaliselt õige Valige üks või mitu: Hindepunkte parimate töövõtete (kogemuste) omandamine 1/2 avastada tööprotsessis tehtavaid vigu teha kindlaks tööaja tegelik struktuur koostada tööpäeva normatiivne bilanss Sinu vastus on osaliselt õige. Olete valinud liiga palju valikuid. Õiged vastused on järgmised: teha kindlaks tööaja tegelik struktuur, parimate töövõtete (kogemuste) omandamine

Majandus → Majandus
29 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Kinnisomand

.................................................................................5 1.1.3.Kinnisomandi vertikaalne ulatus.....................................................................................5 1.1.4.Kinnisomandi ulatus veekogudele..................................................................................6 1.1.5.Kinnisomandi ulatus ehitistele........................................................................................6 2.Kinnisomandi omandamine..........................................................................................................7 2.1.Kinnisasja tehinguline omandamine......................................................................................7 2.2.Kinnisasja omandamine igamisega........................................................................................7 3.Kinnisomandi kitsendused...........................................................................................................

Õigus → Õigus alused
23 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Haridus - kohustus või võimalus

omandamine tähendab sinu vabadust. Haridus avab ukse paremasse maailma, kus inimestel on võimalus oma teadmisi rakendada ja elada sellist elu, mida nad ise tahavad. Vaadates minevikku, kus haridust omandasid ainult osa elanikkonnast, on praegu aina rohkem inimestel võimalusi hariduse saamiseks. Kuid isegi tänapäeval leidub maailmas inimesi, kes ei omanda isegi algharidust. Mida ikka toob haridus inimeste ellu. Kas haridus on kohustus või võimalus? Hariduse omandamine algab juba varases eas. Lapsed hakkavad käima algul lasteaias ja pärast lähevad kooli. Kuid väga tähtis küsimus on, kas kõikidel on selline võimalus? Ilmselt kõikides arenenud riikides algharidus on kohustuslik, laste kooliskäimist kontrollivad spetsiaalsed organisatsioonid. Sellistes riikides lastel pole võimalust koolis mitte käia. Kuid vaadates selliseid riike, kus haridus on kohustuslik, paljud lapsed ei hinda võimalust käia koolis. Näiteks Eestis on kohustuslik

Ühiskond → Ühiskond
17 allalaadimist
thumbnail
30
ppt

Mälu ning mälu liigid

· Erinevused aju aktiivsuses: tõeliste mälestuste meenutamise puhul on rohkem aktiivsed aju sensoorsed piirkonnad. Nt varem nähtud kujundi äratundmisel aktiveerus ventraalne temporaalkoor (Schacter, 2003). · Elizabeth Loftus Kuidas õppida, et materjal jääks võimalikult hästi meelde? Mäluhäired Meenutamise häired · Amnestiline sündroom ­ Teadvus normaalne ­ Lühi- ja püsimälu häired ­ Lisaks meenutamisele halvenenud ka materjali omandamine ­ Materjali vahetu taastamine võib olla säilinud ­ Limbiliste struktuuride, hipokampuse ja keskaju kahjustused Anterograadne amneesia · Osaline või täielik registreerimise võime kadu · Uue materjali õppimise võime kadunud · Põhjuseks näiteks peatraumad, psühhoaktiivsed ained, elekterkrampravi ­ H.M.-i juhtum Retrograadne amneesia · Halvenenud enne traumaatilist sündmust aset leidnud faktide ja sündmuste meenutamine Orgaaniline amneesia

Psühholoogia → Psühholoogia
39 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Kõnetegevuse psühholoogia 3. seminar

Kui saabub õige aeg, teeb laps vajalikud üldistused ja omandab lausete koostamise oskused. Nende teooria järgi semantikat õppida pole vaja, sest semantiline baas on bioloogiliselt juba olemas, samuti sooritatakse alati ühes ja samad muuteoperatsioonid,nagu teeb arvuti. Keskse üksusena vaadeldakse lauset ning muuteoperatsioonide omandamist käsitsetakse lapse aktiivse ja konstruktiivse tegevusena, mitte lihtsalt maatkimisena. Kognitivistide põhiseisukohad: keele omandamine sõltub lapse kognitiivsest arengust, intellektuaalsete protsesside areng ennetab väikelapse kõne arengut. Kõne areng sõltub lapse tegevusest, tegevusstruktuuride(kujutluste) omandamisest. Kujuneb seos praktilised toimingud - nende kujutlused- kujutluste väljendamine teiste jaoks mingite vahenditega, sh keelevahenditega. Oluline on koostegevus lapse ja täiskasvanu vahel.Lapse esimesed keeleüksused vajavad kujutlusi, millele toetuda, hiljem vajavad

Eesti keel → Eesti keel
263 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Rakud

Bioloogia KT Prokarüoot ­ Organism millel puudub rakutuum ja membraansed organellid. (bakterid) Eukarüoot ­ Organism millel on olemas rakutuum ja membraansed organellid. (protistid, seened, taimed, loomad) Pinotsütoos ­ Vedelike aktiivne omandamine ümbritsevast keskkonnast teatud tüüpi rakkude poolt rakumembraani sissesopistumise teel. Fagotsütoos ­ Tahkete ainete aktiivne omandamine ümbritsevast keskkonnast teatud tüüpi rakkude poolt rakumembraani sissesopistumise teel. Osmoos ­ Lahusti molekulide difusioon läbi poolläbilaskva membraani lahustunud aine madalama kontsentratsiooniga keskkonnast kõrgema kontsentratsiooniga lahuse suunas. Difusioon ­ Komponentide jaotumine tasakaaluliselt. Raku uurimine ­ binokulaarse mikroskoobiga stereomikroskoobiga valgusmikroskoobiga elektronmikroskoobiga

Bioloogia → Bioloogia
308 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Praktika tüüpjuhend

LISA 2 Dekaani korraldus 5. märts 2009, nr Y-3/6 Praktika tüüpjuhend DBR0120 Meditsiinifüüsika praktika (täiendamiseks/muutmiseks) 1. Maht 4 EAP (1,5 EAP = üldjuhul 1 praktikanädal) 2. Kontrollivorm Arvestus 3. Tööpraktika 1. praktilise töökogemuse omandamine biomeditsiinitehnika või üldeesmärgid meditsiinifüüsika alal 2. ülevaate saamine praktikaettevõttest, selle eesmärkidest, juhtimis- ja administratiivsest struktuurist, sisekorrast, töökorraldusest, kvaliteedi- ja tööohutusega seotud aspektidest; 3. osalemine praktikakoha igapäevatöös, meeskonnatöö kogemuse

Muu → Praktika aruanne
27 allalaadimist
thumbnail
26
pptx

Arenguteooriad

 Vaimne areng – teadmised, oskused SIGMUND FREUDI PSÜHHOSEKSUAALSE ARENGU TEOORIA • Alateadlikud soovid ja mälestused • „jäämäe veepealne osa" • Lapseea kogemuse mõju • Tasakaalu püüe – sisemised tungid vs ühiskonna normid ARENGUSTAADIUMID FREUDI JÄRGI 1) Prelatentne periood (sünd - 6a)  oraalne periood (sünd-1a)  anaalne periood (1-3a)  falloslik periood (3-6a) – Oidipuse/Elektra kompleks 2) Latentne periood (7-10a) – teadmiste omandamine 3) Genitaalne periood (10a-täiskasvanuiga) – seksuaalsus •)Fiksatsioon – tagasi pöördumine JEAN PIAGET KOGNITIIVSE ARENGU TEOORIA 1) Sensomotoorne periood (0-2a) 1) Reflekside periood – imemine, haaramine 2) Esmased tsirkulaarreaktsioonid ehk käivitusreaktsioonid (1,5- 4.elukuud) – „paneb kokku“ erinevaid liigutusi 3) Teisesed tsirkulaarreaktsioonid (4-8elukuud) – avastab sündmusi endast väljaspool, keeramine, roomamine

Pedagoogika → Pedagoogika
44 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Ajakasutuse juhtimine

oskusi ja teadmisi, siis tänased noored seisavad silmitsi üldise ühiskondliku survega lõpetada mitmed astmed kõrgharidusõppes ning hiljem ka karjääri jooksul end tihti läbi koolituste täiendada. Kuidas aga leida tänases, tohutus elutempos, selle kõige jaoks aeg ja motivatsioon on juba omaette küsimus. Täistööajaga töötava täiskasvanuna võtsin vabatahtlikult ka mina ette kõrghariduse tee ning seega tuleb teha ka kõik endast olenev, et teadmiste omandamine oleks võimalikult tulemuslik. Ma ei olnud varasemalt kunagi osanud ette kujutada, et õppida tuleb osata ning õppimist saab õppida. Põhikoolist on selgelt meeles trots õppimise vastu. Nüüd, täiskasvanuna, õppides erialal mille ise valisin, on ka motivatsioon hulga tugevam, vaatamata sellele, et viie aasta jooksul ei ole ma õpikuid avanud. Teemat valides, ei pidanud ma kaua mõtlema, millest kirjutada. Loengukava

Ühiskond → Õpioskus
32 allalaadimist
thumbnail
7
doc

"Mälu ja õppimine" referaat

Toimub vanade süsteemide lammutamine ja uute loomine. Juhul ,kus tuleb algteadmisi ja struktuuri muuta on näiteks konflikti sattumine. Õppimise ja mälu seotus Õppimisel omandatakse kindel teadmiste süsteem , mille moodustavad paljude inimpõlvkondade kogemused. Õppimisel on põhiliseks aktiivsuseks vaimne aktiivsus ,mis avaldub taju, tähelepanu, mälu ja mõtlemise , ka fantaasia osalemises selles. Mälu tööd puudutavad õppimisseadused on järgmised : 1. Edukas omandamine oleneb aktiivsest mõttetööst materjali omandamisel. Võimalus on omandada mitmel viisil,kas tuimalt korrates või pannes tööle oma aktiivne mõtlemine. Viimasena mainitu tähendab materjalide võrdlemist ,jaotamist ja tekstist püüdmist aru saada. Parem on viimane käsitlus ,kuna siis leitakse rasked kohad ,vead ja kontrollitakse omandamise kindlust. 2. Tähtis on õppimishoiak ehk suunitlus. 3. Tõhus vahend on materjali mõtteline kavastamine

Psühholoogia → Psühholoogia
170 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Keeled on tähtsad

Näiteks Eestis on selline linn nagu Narva kus peamiselt iga teine inimene räägib venekeelt. Kuid kahju on sellest ,et paljud eestis elavad venelased ei oska hästi eesti keelt ,mis on meie kodumaa keel. Keelteoskus näitab inimeste haridustaset. Keelte teadmine annab võimalust suhelda teiste riikide kodanikega, leida töökohti välisriikides. Kuid kõige tähtsam keel on siiski emakeel, mida inimene omadab lapseeas matkimise ja harjutamisega, ilma teadmisteta , mis on keel. Emakeele omandamine sujub paremini kui teiste keelte õppimine. On teada , et võõrkeele omandamine sujub hästi lapseeas, täiskasvanuna on rakse selgeks õppida võõrkeelt. Enamasti läheb laps kooli juba emakeele hea oskajana. Laps õpib koolis ja mujal-televiisorit vaadates, internetist surfates juurde uusi sõnu. Sõnavara on väga avatud ja uusi sõnu omandame elu lõpuni. On olemas ka teisi suhtlemis viise. Näiteks kurdid kes ei kuule kasutavad viipekeelt.

Kirjandus → Kirjandus
32 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Arengupsühholoogia

Nt. Reeglina sünnib in. 2käe ja jalaga, kuid mitte alati). Orgude üh.kohad on kui arengu kriitilised punkti, kust edasi võib minna mitmel viisil, sõltuvalt keskk.tingimustest. kalle näitab arengukiirust. Samasse punkti võib jõuda erinevaid teid pidi ­ arengu kiirus sõltub erinevatest arenguteedest. Piaget´ 4 intellektuaalse arengu staadiumi: 1. Sensomotoorne (0-2a)- maailma tundmaõp.füüsiliste tegevuste kaudu. Mõtlemine ja keele omandamine. 2. Operatsioonide-eelne (2- 7a)- pole veel omandanud loogilist mõtlemist, 3. Konkr.operatsioonide(7-12)- mõtleb konkr.probl-st siin ja praegu. Mõtlemine muutub pööratavaks ja mõistab asjade konkr.omaduste paratamatust. 4.formaalsete operatsioonide- võime mõelda abstraktsetest v hüpoteetilistest probl.dest. Piaget´ huviks oli in.intellektuaasuse ja järeldamisvõime arengu seletamine nende biol.juurtele tuginedes. Lev Võgotski näitas kultuuri mõju

Pedagoogika → Arengupsühholoogia
248 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

ELUKULG

ELUKULG Jelizaveta Kalinina Õ14-2 Elukaar on inimeste elukäik sünnist surmani. Väikelapseiga Lapseiga Noorukiiga Täiskasvanuiga Vanuriiga VÄIKELAPSEIGA Ämmaemanda roll Abitu Esimesed kogemused Kõne omandamine LAPSEIGA Tõsised haigused on haruldased Kooliõde Suhtlemine väljaspool Kogub teadmisi Lubatu, keelatu Autoriteet - õpetaja NOORUKIIGA Puberteet Sõltumatus Füüsiline aktiivsus Konfliktne periood Töö ja mängimine TÄISKASVANUIGA Tööelu Karjäär Perekond Keskea kriis Sõltumatus Istuv eluviis VANURIIGA Sõltumatuse kaotus Magamine Abivahendid Kuulmine ja nägemine pension

Varia → Kategoriseerimata
22 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun