Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Nõukogude Liit - 1919 - 1991 (0)

3 KEHV
Punktid

Lõik failist

KULTUURILUGU I - 2

Nõukogude
Liit - 1919 - 1991

Eksami teemad:
- Nõukogude ajastu periodiseerimine.
Kronoloogia ja ideoloogia seosed.
- Poliitökonoomilised ja
ideoloogilised põhialused ( materialism , ateism ), mis kujundasid
sotsiaalse käitumise norme ja kunstikaanonit.
- Ajaloo käsitlus.
Kultuuripärandi presentatsioon nõukogude ajastul.
- Nõukogulik
tunnetusteooria, kunsti "peegeldusprintsiip".
Sotsialistliku realismi doktriin .
- Ideoloogilised põhimüüdid,
(arhetüüpiliste mudelite interpretatsioon sotsialistlikus
realismis).
- Verbaalsuse-ikoonilisuse suhted nõukogude kunstis.
Rituaal. (Toetudes Papernõi'ile, + tema opositsioonid)
- Sajandi
alguse filosoofilised ja esteetilised otsingud, utopistlikud ideed,
'uus kunst ', avangard .
- Juhikultus .
Kohustuslik
Nõukogude Liit - 1919 - 1991 #1 Nõukogude Liit - 1919 - 1991 #2 Nõukogude Liit - 1919 - 1991 #3 Nõukogude Liit - 1919 - 1991 #4
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-01-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 83 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Rain Ungert Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
doc

BORIS GROYS "STALIN-STIIL"

Tegelikult oli esteetiliselt Venemaa revolutsiooniks valmis. Klassikaline vene avangard on Läänes tänapäeval tunnustatud, stalinismiaegsesse sotsialistlik realismi suhtutakse aga kui tsensuuriaparaadi sünnitisse. Ametlikult on need kaks kunstiliiki võrdsed (mõlemad kättesaamatud). Hulk stalinismiaegset kusnti lõhuti hiljem, kuid Stalini-aegse sotsiaalrealismi nõuded on ikka veel doktriiniks nõukogude kunstile. Uued tõlgendused kuulutatakse vanale algselt omaseks. Sotsialistliku realismi puhul tekib ka küsimus, kas on ikka tegemist kunstiga. See lähtub veidi naiivsest 20. sajandi suhtumisest kunsti, sest võimu kaunistavat kunsti on varemgi esinenud, seda varasemat aga ei panda pahaks. Võimutahe on kunstniku ja ühiskonna vahelise konflikti allikaks. Kunstniku tunnustamine on ühtaegu nii ühiskonna võit kui lohutusauhind kunstnikule

Kunstiajalugu
thumbnail
32
doc

KULTUURITEOORIA

ja muidugi oli näha, et selles mehhanismis on olemas alus mitte ainult kapitalistliku formatsiooni kriitikaks, vaid ka selle ületamiseks. selles kohas astub areenile karl marx. ta ütles : filosoofid on tõlgendanud maailma erineval moel, kuid eesmärk on seda maailma muuta. sisuliselt kuulutas ta maailma lõppu, võimalus maailma teaduslikult seletada olevat kaotanud ära vajaduse maailma filosoofiliselt tõlgendada. lause nõukogude ajast : marksism on kõikvõimas, sest ta on õige. see lause on totter, kuid tema pretensioon oli, et ta on teaduslik, ja seega on võimalik tema õigsust kontrollida. selles lauses on seega olemas sisuline loogika. jääb siiski küsimus, kui teaduslik see süsteem siiski oli või üldse olla sai. [email protected] [email protected] [email protected] 28.09.2012 maailma tuleb muuta, mitte lihtsalt seda kirjeldada, ka seda väitis marx eksisteerib teooria kahest marxist

Kultuur
thumbnail
161
docx

Kunstiajalugu 20-21 sajand

Max Ernst/Joan Miro (sürrealism) Paul Gauguin (pi) Gerhard Richter /raamatuid: Haftmann; Lucie-Smith; Peusner; Arnason; Art since 1900 11.02.13 Modernistlik kunst, makrotasand. Modernism kui paradigma Impressionistidest kuni 20saj keskpaigani(70ndate lõpuni) olenevalt käsitlusest) Taustsüsteemiks 19 saj teaduse-tehnika-poliitiline revolutsioon ­ kunst ei jää sellisest asjast puutumata (urbaniseerumine, moderniseerumine, rahvusvahelisus jne) Maalikunst oli kunstide hierarhias kõrgeimal positsioonil Matemaatikas-füüsikas esile kerkivad paradigmad mõjutavad ka kunstis toimuvat Sissejuhatav loeng! 20 saj. Kunstiajalugu -eksam: 4punkti: 1)kirjalik ­ põhiseisukohad mõnest kunstivoolust, max 1lk, põhifaktid (millal, kus, kes, + iseloomustus) 2)lühike vastus ­ loetleda ainult kunstnikunimed (nt nimetab ühe voolu) 3)referaatidest ­ igaüks valib 5 referaati mille ta läbi loeb ­ punkt tuleb ühe loetud referaadi põhjal (max 1lk) 4)piltide tundmine (12 pilti mis

Kunstiajalugu
thumbnail
38
doc

Eesti kirjanduse ajalugu

See oli omamoodi võitluse aeg, nad on arrogantsed ja süüdistati ülbuses. Vabariigiaeg-kirjandusest nõutakse küllaltki palju rahvuslikkust. Kui Eesti kirjandust tabab taas uus laine, siis Eesti kirjandus sinna konteksti eriti ei sobi. Nõukogude aeg- nende suhtumine kaheks: 50ndad- Stalinistlik- oldi täiesti eitaval seisukohal. Kogu selle liikumise ja kirjanduse kohta kasutati sõnu formalistlik ja dekadentlik. Stalinistlik räägib Noor Eestist kui manduvast esteetikast. Nõukogude aja edenedes on näha selgelt, et Noor Eesti kirjanikud rehabiliteeritakse. 60ndatest alates Tuglas saavutab taas oma kirjandusliku tausta. Paguluses on suhtumine nendesse positiivne. Noor Eesti on enesekoloniseerimise projekt. Opositsioonis eelnevate seisukohtadega. Hennaste kontseptsioonis on see negatiivne. 23. Fr. Tuglase müüt-novellide poeetika (filosoofiline alus, teemad, põhikujundid jms) Tuglase kirjanikunatuuris leiduv andeomadusi, mis tegid novelli talle eriti lähedaseks

Kirjandus
thumbnail
47
doc

Ajaloo kiirkursus

............................................................................................................. 40 Rahvusvahelised suhted kahe maailmasõja vahel......................................................................... 43 Euroopa poliitiline kaart enne ja pärast I maailmasõda ............................................................43 Ülemaailmne majanduskriis 1929-1932/33...............................................................................45 Nõukogude Liidu ja Saksamaa sõda (22.06.1941 ­ 09.08.1945).............................................. 47 MAAILM XX SAJANDI ALGUL IX saj. lõpu ja XX saj. alguse kõige iseloomulikum nähtus oli imperialism (ld.võim) ehk suurriiklik vallutuspoliitika ja püüdlus valitseda maailma. Imperialismile iseloomulikud jooned: 1. tootmise ja kapitali kontsentratsioon(koondumine) ja monopolide tekkimine 2. panga ja tööstuskapitali kokkukasvamine ja finantskapitali ning finantsoligarhia

Ajalugu
thumbnail
5
docx

20. sajandi I pool

Ekspressionistide märksõnadeks on ,,muutumine", ,,uuenemine", ,,ühiskonna taassünd" elu ja kunsti uue ühtsuse läbi. Kunst peab muutuma eluks, mitte seda peegeldama. Hilisekspressionistlik looming oli poliitikast mõjutatud. Paljud saksa luuletajad rääkisid natsionaalsotsialismist oma loomingus esialgu hästi. Nende, kes hiljem mõistsid, milles ideoloogia seisnes, looming keelustati. Sürrealismi eelkäija oli dadaism. Sürrealism sai alguse 1919 Prantsusmaal, kui dadaism sürrealismiks kujunes. Sürrealism ei lisanud dadaismile midagi uut, vaid arendas seda edasi. Sürrealism püüdles maagilise reaalsuse poole, mille olid dadaistid avastanud. Sürrealistid praktiseerisid automaatkirjutuse meetodit, näiteks unenägu või hüpnoosiseisund. Sürrealismile on omane agressiivne suhtlus publikuga, provokatsioonid, skandaalid, mäss, luule, visuaalse külje tähtsustamine, kõlaefektidele rajatud luuletuste viljelemine, oma seisukohtade

Ajalugu
thumbnail
28
docx

Eesti ajalugu VI, lk 338-350 (Eesti 20. sajandi ajaloo baaskursus - EKSAM)

halvemal   juhul   otsene   võltsimine,   seda   eriti vedada   õppevahendeid   ühest   ruumist   teise, humanitaarainetes. Kuid haridus­ traditsioonid õpilased aga kaotasid koduklassi ja oma pingi. eesti koolis olid siiski tugevad, ja häid õpetajaid, Pärast   lühiajalist   katsetust   11­aastase rääkimata andekatest õpilastest, leidus ka kõige õppeajaga   muudeti   kõik   Nõukogude   Liidu raskema ideoloogilise surutise aegadel. keskkoolid   1964.   aastal   taas   10­klassilisteks. Aastail   1944­58   kehtis   Eestis   ja   mujal Otsus pidanuks laienema ka Eestile. Eesti NSV Nõukogude   Liidus   7­klassiline   koolikohustus. kauaaegsel   haridusministril   Ferdinand   Eisenil 1955. aastast seati sisse üle­eestili­ ne koolivorm õnnestus see koostöös Leedu haridusjuhtidega

Eesti ajalugu
thumbnail
10
docx

Eesti kirjanduse ajalugu

- raamat ka kunstiobjekt, tõusis raamatukujunduse tase (Nt Laikmaa pildid) -lai huvi kultuuri eri ilmingute vastu (teater, tants, kujuav kunst). -vanemat põlve häiris nende kosmopoliidne idee, ülbe ja arogantne hoiak. Samas olid nad üliolulised, eriti Tuglas, kes toimetas kirjandusseltside kallal - 30.l hakati kirjandusest ootama rohkem rahvuslikkust ja realismi ( Noor Eesti kunagised ideed enam ei sobinud). - Eesti Kirjanike Liidu kõrvale tekkis Eesti Rahvuslikkude Kirjanike Liit.... -40. 50.tel NSV alguse pool, noor eesti ideedesse suhtuti negatiivselt (peeti mandunud esteetikaks ­ Tuglas represseeriti, ei avaldatud, võeti ära aunimed, tõlkis varjunime all jne). ( hea raamat Noor Eesti kirjanduse juurde Ilmar Talve ,,Maapagu"1988). 2005 tähistati Noor-Eesti juubelit! Tuglas -oluline kriitiku ja kirjandusteadlasena, isegi rohkem kui kirjanikuna, kuigi oli viljakas kirjanik, seda eriti nooruses - Jaan Undust on uurinud teda kõige rohkem

Kirjandus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun