Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"avangard" - 63 õppematerjali

avangard on vaba niivõrd, kui ta väldib igasugust kaubaks muutumist.
thumbnail
4
docx

Nõukogude avangard ja kunstirühmituste teke 1960. aastatel

Nõukogude avangard ja kunstirühmituste teke 1960. aastatel 1. Millised võiksid olla 4 peamist ideed, mis võtavad antud artikli kokku? 2. Miks kutsume sõjajärgset abstraktset kunsti ja pop-kunsti avangardiks? Esindab ju avangard mõtlemisviisi, mis peaks eksisteerima vaid demokraatlikus ühiskonna, kuna see eeldab kultuuriühiskonna tolerantsust. Teisalt on avangard kui uuenduse, mässu ja teisitimõtlemise pesa modernismi üks olulisemaid indikaatoreid. Oluline on käsitleda sõjajärgset kunsti kõigist modernismi kliseedest kõrvalekaldumisest hoolimata just sõjajärgse modernismi kontekstis. See avangard milllest sel juhul räägitakse onn aga teistsugune, erinev vaba ühiskonna avangardist. Ei abstraktset kunsti ega popkunsti ei ole kerge seostada avangardiga selles tähenduses, nagu

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Kunstiajaloo Eksami küsimused

kogemustest ja see, kuidas ta seda tõlgendab enda jaoks, annabki sellele laulule tähenduse. Täpselt nii on ka kaasaegse kunsti mõistmisega - vaataja ise loob tähenduse, sõltuvalt enda teadmistest, elukogemusest, väärtushinnangutest ja suhtumisest kunstniku poolt valitud teemasse. Mis mõtted või tunded seejärel vaatajas tekivad võivad olla erinevad ja sõltuda erinevatest asjadest aga just selline isiklik suhestumine teosega on oluline tänapäeva kunsti mõistmisel. 2. võitlev avangard ­ futurism AVANGARD Vene avangardi mõistet kasutati defineerimaks suurt mõjuvõimast moodsa kunsti õitsengut Venemaal (Vene Impeeriumis ja Nõukogude Liidus) umbes 1890-1930.aastatel. See mõiste hõlmab paljusid selle aja eraldiseisvaid kuid seotud kunstiliikumisi: neo-primitivism, supermatism, konstruktivism ja futurism. Vene avangardi populaarsus oli kõige suurem vene revolutsioonide vahelisel perioodil 1917-1931, mil avangardi ideed põrkusid uue riikliku sotsiaalrealistliku korraga

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kaasaegne arhitektuur Klassitsism-Postmodernism

Kodutöö nr 1 1. Esimesed linnalised asulad. Kus ja millal tekkisid? Nimeta ja iseloomusta lühidalt. Linnade tekkimine sai võimalikuks alles majanduse kasvamisega, mis toimus umbes 4.-3.- aastatuhandel eKr. sest siis hakkas niisutuspõllundus intensiivselt arenema klimaatiliselt kõige sobivamates tingimustes 40 ja 23 paralleeli vahel, soodustas majanduse ja kaubanduse arengut, need aga omakorda andsid tõuke linnade ehitamiseks. Esimesed linnad tekkisid Egiptuses Niiluse kallastel, Mesopotaamias Tigrise ja Eufrati äärsetel aladel, Hindustani poolsaarel Induse orus ning Hiinas Huanghe jõe lähistel. Kõige varasemad Mesopotaamia alade linnad olid rajatud kindla planeerimiskava kohaselt, mis määratles täpselt ära linna keskuse ja peatänavad, ülejäänud osa linnast kasvas ja arenes tõenäoliselt stiihiliselt. Tüüpiline oli tugevasti kindlustatud keskosa, mille keskmes paiknesid nii valitseja palee kui ka as...

Arhitektuur → Arhitektuuri ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
2
doc

BORIS GROYS "STALIN-STIIL"

elementidega vana kord. Venemaal tekitas läänest päritud revolutsiooniline ideoloogia traditsioonide vastu ainult tülgastust. Vana assotsieerus alaväärse ja mahajäänuga. Sellepärast oli 19. saj Venemaa väga vastuvõtlik ka uutele kunstivormidele, see võimaldas suhtuda Läände kui mahajäänusse. Paradoksaalne on see, et marksistlik revolutsioon leidis aset tehniliselt ja kultuuriliselt mahajäänud maal. Tegelikult oli esteetiliselt Venemaa revolutsiooniks valmis. Klassikaline vene avangard on Läänes tänapäeval tunnustatud, stalinismiaegsesse sotsialistlik realismi suhtutakse aga kui tsensuuriaparaadi sünnitisse. Ametlikult on need kaks kunstiliiki võrdsed (mõlemad kättesaamatud). Hulk stalinismiaegset kusnti lõhuti hiljem, kuid Stalini-aegse sotsiaalrealismi nõuded on ikka veel doktriiniks nõukogude kunstile. Uued tõlgendused kuulutatakse vanale algselt omaseks. Sotsialistliku realismi puhul tekib ka küsimus, kas on ikka tegemist kunstiga

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
2
doc

VENEMAA-NSVL tabel

- võitlus mõjusfääride pärast Kaug-Idas - vastasseis - maaküsimus - kiiresti areneva isamaa 1893 Vene-Prantsuse Jaapaniga - 1904-1905 Vene-Jaapani sõda kapitalismi ja feodaal-pärisorjusliku 1904 Prantsuse-Inglise - 1905.a. revolutsioon - 17.okt. manifest - konst. korra vastuolu uued suunad - vene avangard 1907 Vene-Inglise leping monarhia Riigiduuma - 1906-1911 peaminister Stolõpin ­ (nn duumademokraatia) agraarreform - katse luua iseseisvate talunike kiht 1914-1920 - 1

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
16
odt

Jüri Okas ja Marika Lõoke

Jüri Okas ja Marika Lõoke Jüri Okase 70ndate avangard kunst Paide bensiinijaam 1980 Moodne talu Saaremaal Mardi talu 2002 Forekspanga maja Narva mnt-l 1995 Pangahoone säilitas visuaalse mälestuse Punase Reti raadiotehasest Delta Plaza 2008 Estconde ärikeskus 1999

Arhitektuur → Eesti arhitektuur
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

“DOGMA 95” MANIFEST

oli kõigele avatud, nagu ka rezhissöörid. Laine ei saanud olla tugevam kui selle taustal olevad inimesed. Kodanlusevastane kino muutus kodanlikuks, sest kunstikäsitlus, millel teooriad põhinesid, oli ise kodanlik. Autorifilmi kontseptsioon oli algusest peale kodanlik romantism ja seetõttu... vale! Tänapäeval möllab tehnoloogiline torm, mille tulemuseks on kino täielik demokratiseerumine. Esimest korda võib igaüks filmi teha. Mida kättesaadavamaks muutub meedia, seda olulisem on avangard -- pole juhus, et sõnal "avangard" on militaarne kõrvaltähendus. Distsipliin ongi vastus... me peame andma oma filmidele vormi, sest individuaalne film on juba määratluse järgi dekadentlik! "Dogma 95" välistab individuaalse filmi põhimõtteliselt, pakkudes välja vääramatu seaduste kogumi, k a s i n u s v a n d e. 1960. aastal sai mõõt täis! Öeldi, et kino on iluraviga surmatud, kuigi siis alles hakkas iluravi tarbimine plahvatuslikult kasvama.

Meedia → Meedia
4 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Sandra Jõgeva

etendused, dokumentalistika, kirjandus TEEMAD · kultuuri produktsiooni, tarbimise ringkäigu ning pop-maailma müütide lahkamine · allumise ja domineerimise vahekord, domineeriva naise positsioon · kriitika tänapäevaste kehaideaalide, naiste objektistamise aadressil · "Kunstnik kui keegi kes toob ühiskonna musta aluspesu avalikkuse ette ning muudab selle galeriiruumi mahtuvateks kunstiteosteks" Hot Art Chatline, 2003 Kunstirühmitused · 2001 -- 2006 Avangard (Sandra Jõgeva, Margus Tamm) · 2003 -- 2006 Pink Punk (Sandra Jõgeva, Kristin Kalamees, Margus Tamm) · 2006 -- 2007 Pink Punk II (Sandra Jõgeva, Kristin Kalamees, Aino Ingrid Sepp, Kaarel Sammet) · 2009 ­ Art Container (Tanel Saar, Erik Alalooga, Sandra Jõgeva, Mai Sööt, Janno Bergmann, Kilian Ochs (Saksamaa) jt.) Leave like a lady, 2006 Fair deal, 2003 -2005 Südame külalisteraamat, 2005

Kultuur-Kunst → Kunstiõpetus
1 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Ekspressionism

Fovism- 20.saj Prantsusmaal; Foovidel- hoogsad ja erinevate suurustega laigud, värvis puhtad ja kõlavad; Eesmärk väljendada kunstniku meeleolu, mis on tekkinud mõne motiivi vaatlemisel,värvid vastupidised; Fovism(pr.k fauves- metsloomad)- ekspressionistlikku tüüpi kunst. Ekspressionism- *19. ja 20. sajandite vahetusel, Saksamaal; *Ekspressionistidel- lihtsustatud, nurgelised joonistused, teravad, toored värvikontrastid, ,,porised" värvid, tuhm koloriit; *Eesmärk ­ iseloomustada inimese hingeelu ja ühiskonna seisundit, inimesi ümbritsev loodus on ärev ja pingestatud; *Ekspressionism- kunstivool, mis muudab nähtava maailma värve ja vorme, et väljendada kunstniku meeleolusid, hoiakuid, mõtteid. Saksamaal 2 rühmitust: *Dresdenis 1905-1913 Die Brücke ; *1911-1913 Münchenis tegutsenud Der Blaue Reiter (Sinine Ratsanik) Tuntumad Saksa ekspressionistid: Emil Nolde, Franz Marc, Paul Klee, Erich Heckel, Otto Dix, Max Beckmann, Ernst Barlach, Käth...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Küsimustele vastused

1. Mida tähendab mõiste avangard kunstis? Avangard- eelvägi Avangard kunst- esemete kunst Avangardism- uuenduslik, originaalsust väärtustav, ja tavapärast hülgav loomesuund 19. ja 20. saj. Kunstis. Kunst 19. ja 20. sajandi vahetusel. 2. Iseloomusta skulptor Auguste Rodini loomingut? Looming on impressionistlik. Puuduvad klassikalised siledad vormid, kujude pinnatöötlus on maagiliselt varjundirohke ja krobeline. Teoste temaatika on sümbolistlik. Süveneb inimeste hingeellu ja näitab tihti dramaatilist sisu. Juugendstiil. 3

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
243 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ajastute tabel

ühiskonna Nt. leegiheitja ellurakendumisega. I.Stravinsky-"Kuning *1929-1933 as Oidipus" Ülemaailmne majanduskriis Avangardism(1945-1970) *elektronmuusika *J.Cage *1945- San Franciscos Avangard ­ eesrindlik, *aleatoorika *P.Boulez kirjutas 50 riiki alla ÜRO Avangardis juhtiv *performance *K.Stockhause asutamise hartale. m Kunstis (muusikas) - -n *1949 ­ NATO rõhutatult uut taotlev, asutamine eksperimenteeriv suund, Nt.J.Cage ­ "Water *1964 ­ esimest korda

Muusika → Muusikaajalugu
45 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Klassikaline modernism

,,Suured suplejad" 1906 ,,Kahnweileri portree" ,,Poiss punase vestiga"1888 MATISSE ,,Abikaasa portree" 1905 G.BALLA VENE AVANGARD ,,Daam koeraga" N.GONTSAROVA ,,Viljakoristus" 1908 ,,Natuurmort ounakorviga" 1895 ,,Tants" SEVERINI ,,Valss"

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
52 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Postkommunistlik kust, postmodernistlikus olukorras

2 Sooster tõi Moskvasse oma euroopaliku koolituse ja nii kujunes ta Moskva sõjajärgse sõltumatu kunstielu esimese põlvkonna liidriks. Näiteks Ilja Kabakov on Soosterit nimetanud oma õpetajaks ja sõbraks. 1960. aastatel tegid eesti noored kunstnikud mitmeid visiite Moskvasse Soosteri juurde, mis lõid ,,Tallinn ­ Moskva" sillale laiema aluse. See sild jätkus ka siis, kui Moskva avangard oli sunnitud jääma põranda alla. Eestis seevastu kujunes mingi omapärane balti erikord ja paljud asjad, mis Moskvas oli keelatud, olid Eestis lubatud. Nii korraldati veel ka Breznevi ajal näitusi, kus Moskvas keelatud kunstnikud said oma töid avalikult ja ametlikult eksponeerida. Eesti sõjajärgses kunstis võib eristada kahte avangardilainet. Esimene neist tõi 1950. aastate lõpul abstraktse kunsti ja seda lainet kandsid peamiselt kaks põlvkonda: ühelt poolt need

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
23 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Eesti kunst 1919 - 1940

· A. Akberg · radikaalsema geomeetrilise kunsti esindaja · ''Daam lapsega'' · katusemotiivid ''Katused'' · maalikunstnik, iseõppinud · M. Laarman · iseõppinud, radikaalsema suuna esindaja · tuntud graafikuna must-valge puulõiketehnika · raamatukujundaja Tuglase raamatud · ''Oleviste ja Niguliste'' · avangard 1920, 1930 väheneb radikaalsus · sajandivahetusel postimpressionism ja rahvusromantism · impressionistid · Paul Burman · tohutu looming, osa hävis II MSjas · Villem Ormisson · lähtunud lätlaste eeskujust · 1930ndatel ''Pallase'' õppejõud · enamus loomingust hävis II MS ajal · ''Õunad vaibal'' · realistlikud uuendajad · Eduard Ole · Aleksander Vardi ''Montmartre'' · Johannes Greenberg

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
128 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Kunstisotsioloogia konspekt

poolt, aga hoopis kultuuritööstuse poolt. Adorno võtab kasutusele kultuuritööstuse mõiste – selline ühiskond, kus toodetakse massidele meeldivat ja samal ajal masse lollitavat ja hävitavat kultuuri. Sellisel kultuuril on totaalne võim inimeste üle, inimesed tarbivad neid produkte ja väärtusi, mida pakutakse. Tootmine tekitab vajadused. Kultuuritööstus hävitab vabaduse. Ainuke vastujõud, mis on kül füüsiliselt nõrk, aga säilitab vabaduse seemnena, on avangardne kunst. Avangard peab pidevalt uuenema, seda eelnevalt eitades, mäss eelmise avangardi vastu. Kõik avangardi uuendused on varsti ära neelatud kultuuritööstuse poolt. Avangard on vaba niivõrd, kui ta väldib igasugust kaubaks muutumist. Marcuse: „Kunsti afirmatiivne loomus“ – kunst pakub midagi positiivset, kunst lubab õnne, kuid lubab seda ainult kauni näivuse vallas, eemal argikogemusest. Kunst pakub õnnetunde, näiteks kontserdil unustad mured

Kultuur-Kunst → Kunst
4 allalaadimist
thumbnail
22
pdf

Vincent van Gogh - elulugu ja teosed

õlivärvidega maalimist Värvikaupmees Tanguy Rue Lepici lähedal väike galerii Koos eksponeeriti Paul Cézanne'i, Paul Gaugini, Vincent van Goghi ja Georges Seurat' töid Pood oli kunstnike seas soositud kohtumispaik Vincent tutvus Emile Bernardiga poes Õpiaastad lõppevad isa Tanguy portreega 1887. aastal Värvikaupmees Tanguy Isa Tanguy' portree 1887 Õli lõuendil Pariis, Musée Rodin Pärast Tanguy'd Pariisi avangard Tutvus Monet', Renoiri ja Pissarro töödega Tundis isiklikultDegas'd ja Pissarrot Võttis omaks impressionismi ning postimpressionismi Isikupärase väljenduskeele areng Mõju - Seurat ja Cézanne Mauve'i, Toulouse-Lautreci ja Gauguini sarnastest eeskujudest said kolleegid ja kamraadid Provence Kirjas õele Wilile - "Seal on enam värve ja veelgi rohkem päikest." 1888 veebruaris asus teele, võttes suuna Arles'ile Saabus lumetormis ja maalis talviseid pilte alustuseks

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Nõukogude Liit - 1919 - 1991

- Ajaloo käsitlus. Kultuuripärandi presentatsioon nõukogude ajastul. - Nõukogulik tunnetusteooria, kunsti "peegeldusprintsiip". Sotsialistliku realismi doktriin. - Ideoloogilised põhimüüdid, (arhetüüpiliste mudelite interpretatsioon sotsialistlikus realismis). - Verbaalsuse-ikoonilisuse suhted nõukogude kunstis. Rituaal. (Toetudes Papernõi'ile, + tema opositsioonid) - Sajandi alguse filosoofilised ja esteetilised otsingud, utopistlikud ideed, 'uus kunst', avangard. - Juhikultus. Kohustuslik kirjandus: - Boris Groys "Stalin-stiil" (Akadeemia 1995 2-5) - N. Berdjajev "Vene kommunismi lätted ja tähendus" (Akadeemia 1989-1990) - J. Undusk "Stalinismi maagilised ja müstilised märgid" ("Maagiline ja müstiline keel") Soovituslik kirjandus: - G. Grass "Seitse teesi demokraatliku sotsialismi kohta" (Akadeemia 1990 4) - Nigol Andresen "Eesti kirjandus revolutsiooni, kodusõja ja sõjajärgse kriisi aastail"

Ajalugu → Ajalugu
83 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Eesti rahvuslik kunstielu ajavahemikus 1918-1940

ESSE TEEMAGA „Eesti rahvuslik kunstieluajavahemikus 1918-1940“ Õpetaja: Anne-Ly Raid 2017 Tallinn Eesti rahvuslik kunstielu ajavahemikus 1918-1940 1920. ja 1930. aastail kuulus Eesti Vabariik Põhja-Euroopa demokraatlike väikeriikide hulka, mistõttu on sealne kultuurilugu teistele sama regiooni maile sarnane ning Eestis levis avangardism ja realismilähedane isikupära soosiv kunst. Avangard on edasiliikuvate peajõudude ees liikuv väeosa või väeosade grupp, kes julgestab peajõudude edasiliikumist ja takistab vaenlasel peajõude rünnata. Sel ajal hakkas ka kujunema Eesti Rahvuslik kunstielu, kuid sellest ajast saati on imetlusväärselt kiiresti arenetud. Asutati Tartusse Kõrgem Kunstikool Pallas, mis oli peamine kujundav kunsti õppeasutus. Tallinna Kunsttööstuskool andis ainult tarbekunsti alast haridust. 1920

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Naivism

autorite poolt kantuna kerkis naivism esile XIX sajandi lõpul ­ XX sajandi algul, s.o. ajal, mil ametlik kunstisuund jõudis kriisi. Modernistlikud kunstnikud eesotsas Picasso, Delaunay ja Apollinaire'iga nägid naivismis mõttekaaslast ja liitlast kunsti piiride avardamisel, eluõigluse võitmisel seni ainuvõimalikuks peetud klassitsistlik-akadeemilise kunsti kõrval. Ja niiviisi, kui imelik see ka ei tunduks, said kokku ja leidsid ühisosa intellektuaalne avangard ja amatöörlik kodukootus. Nüüd on sellest möödas 100 aastat ja näib nii, et naivism on end selle aja jooksul enam-vähem võrdväärsena kinnitanud teiste kunstitegemise viiside hulka. Naivism on harrastatud ka kunstihariduseta inimeste seas. Tuntumad naivistid on H.Rousseau, I.Generalic, A.Buchant, D.Peyromet, N.Pirosmanasvili, L.Vivin. Eestis on naivismi enim viljelenud Kihnu meremehed, P.Kondau, Navitrolla. Henri Rousseau, prantsuse kunstnik, naivist (1844­1910).

Kultuur-Kunst → Kunst
51 allalaadimist
thumbnail
161
docx

Kunstiajalugu 20-21 sajand

vendlus) ­ täiusliku ühiskonna loomise mõte. U 1815 ­ Napoleon on kaotanud ­ on läbi 25a veriseid sõdu, väliselt oli nende tulemus 0, kuningad on taas troonil, ring täis. Paljud unistasid veel revolutsiooni käivitanud ideaalidest, sh Saint-Simon, kes uskus et seda peab saavutama ilma vägivallata. Ta mõtete tulemus (valgustusideele toetumine) kui inimesed lähevad targemaks, läheb elu paremaks. Kuna ta oli endine sõjaväelane, siis tal oli mõiste 'avangard' peas olemas ­ avangard kui aeglasest sõjakolonnist kiirelt ette liikuv ratsasalk, kes näitas teed ettepoole ja vaatas kus vaenlane on jne. Kandis mõiste haridusse. Ühiskond areneb kui teadlased, kunstnikud jne asuvad etteotsa ja muutuvad ühiskonna avangardiks. (kasutati ainult prantuse kontekstis, hiljem liikus mõiste ka mujale.) Avangard oli mitte niivõrd kunstivooluline vaid sotsiaalpoliitiline mõiste, kuid see andis kunstnikele võimaluse liikuda teadlustega samale pulgale. Comte ­ positivismi rajaja

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
43 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Kunstiteose analüüs- Pavel Filonov "Kuningate pidusöök"

Pavel Filonov ,,Kuningate pidusöök" 10. juunist kuni 18. septembrini 2011 võib Kumu kunstimuuseumi suures saalis näha näitust ,,Pavel Filonov. Vene avangard ja järgnenu". Näitus keskendub vene avangardkunsti meistri Pavel Filonovi (1882/1883- 1941) loomingule, kuid sisaldab endas ka teiste autorite töid ja näiteid sotsrealismist. Eksponeeritakse 56 teost, millest 25 kuuluvad Filonovile, 23 esindavad vene avangardi ja 8 kujutavad endast sotsrealistlikku suurmaali. Peale Filonovi tuleks autoritena mainida kindlasti Vassili Kandinskyt, Kazimir Malevitsit ja Natalia Gontsarovat.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
3
odt

20.sajandi I poole suundumused kunstis.

20.sajandi I poole suundumused kunstis 20. sajand on kunstiajaloos omamoodi revolutsiooniline murdepunkt. Kunst arenes tormiliselt ning muutus 50 aasta jooksul nii palju, kui seda oli enne teinud pea 400 aasta jooksul. Looduslähedasele ja realistlikule maailmavaatele tekkis juurde teine, kunstniku eneseväljendusele, tema tunnetele ja meeleoludele toetuv kunst. Sellisele väljendusrikkuselepanid aluse postimnressionistid, kes olidki omamoodi vahelüliks vana ja niinimetatud moodsa kunsti vahel. Sellist progressi kunsti vallas võib seletada tohutute muutustega inimühiskonnas- kirik oli taandumas oma juhtpositsioonilt, teadusele oli avatud kõik teed, ühiskond urbaniseerus ja moderniseerus peadpööritava kiirusega, moodi tulid erinevad parateadused.-religioonid, ning -arusaamad. See kõik mõjutas inimeste hingeelu, andis neile motivatsiooni kujutada seda, mida kunstnik ise tahab, mitte seda, mida ühiskond või religioon nõuab. ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
16
docx

20. SAJANDI POLIITILISED KUNSTNIKUD

Otsesemalt ennem teist Maailmasõda ja kaudsemalt pärast. Alustades Nõukogude Liidu avangaardkunstnike inimese taandamisest tööliseks kuni Andy Warholi supipurkideni, mis pigem tähistasid kui naeruvääristasid pealesõja Ameerika Ühendriikide tarbijakultuuri või Jackson Pollocki abstraktioonid, mis kuulutasid kunstniku vabadust mitte luua äratuntavaid pildikesi. Olulisemad 20. sajandi poliitilise kunsti teetähised on 1920. aastate Nõukogude Liidu avangard, kahekümnendatest viiekümnendateni elanud Mehhiko muralismi liikumine, kolmekümnendtate USA Tööprotsessi Administratsioon, Pablo Picasso „Guernica“ (1937). USA skulptor David Smithi antifašistlikud sürrealistmist mõjutatud reljeefide seeria „Häbi medalid“ (1936-40), mis kujutasid erinevaid sõjakoledusi. Paljud neist võtsid poliitiliselt vasakäärmusliku hoiaku ja viisid kunsti massideni või kritiseerisid ametlikku poliitikat.

Kultuur-Kunst → Kunst
2 allalaadimist
thumbnail
6
doc

20. sajandi I poole peamised kunstivoolud

lammutamine uue, inimese tegelikele vajadustele vastava ühiskonna loomiseks. Sürrealism ei leidnud 1920-1930-ndail erilist tunnustust, kuid mille mõju on aga tunduvalt kasvanud pärast Teist maailmasõda. (www.pelgulinna.tln.edu.ee/pelgukool/kuajalugu/20.) 20. sajandil sai juhtivaks avangardistlik kunst. Selle kohaselt peab iga põlvkond looma midagi täiesti uut, mida varem pole loodud, kunst peab olema massidest eespool. Kunstnike seas domineeris anarhistlik suhtumine ühiskonda. Avangard püüdis lahustuda elus, kus kunst väljuks autonoomiast ja sekkuks ellu, kuid see oli ohtlik. Avangardismi leiutised pole kusagile kadunud, kuid neid kombineeritakse varasemate kunstiajastute võtetega, sulatatakse kokku uutmoodi aga samas ka vanamoodi kunstiks. Kogu 20. sajandi kunstivoolud on püüdnud elu ja kunstivahelisi piire muuta, kuid siiamaani on see siiski pikemas perspektiivis ebaõnnestunud. ( ,, 20. Sajandi kunst " A. Juske , J. Kangilaski , R. Varblane )

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
67 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Referaat Eduard Viiralt

1929. Aastal esines ta näitustel Helsingis, Pariisis, Lübeckis, Kielis ja Königsbergis. Aasta hiljem ka Kölnis ning Kopenhaagenis. ,,Agul" (1920) tuss+paber 4 KOLMEKÜMNENDAD Eesti kunsti radikaalsus väheneb sama palju nagu Pariisis. See tähendas seda, et Eesti kunst oli omaks võtnud rahvusvahelise kunstipealinna arengurütmi. Avangard taandus kolmekümnendatel ja Eesti ühiskond tasakaalustus samuti. Rahva ja kunstnike ellusuhtumine muutus samuti, ei hoolitud Pariisi sürrealismist ja abstraktsionismist. Eduard Viiralt elas pea terve tollase dekaadi Pariisis, ennem neljakümnendaid pöördus aga tagasi kodumaale, põigates läbi Marokost. See võis olla tema karjääri kõige viljakam periood, sest Pariisi õhkkond andis talle aina uut motivatsiooni ning ideid teostamaks.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
36 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Esimese Eesti Vabariigi kunst

selleni, et kodumaise kultuuri ja kunsti toetamine on neile ülesandeks. 1930ndad näitavad, et ühiskondlik suhtumine hakkas muutuma, sest oli vaja inimesi, kes näitaksid suunda. 1930ndad 1930ndad aastad on kogu Euroopa kunstis üldiselt teatud rahunemise ajajärk. Realistlikud, impressionistlikud ja neoimpressionistlikud maalid asendasid ekspressionistlikke, kubistlikke ja sürrealistlikke. Eestis on raske ette kujutada, et 1920ndate napp avangard võinuks kedagi 1930ndateks väsitada; samuti ei olnud siinne vaikiv ajastu kunsti osas väga domineeriv. Eesti 1930ndate kunst oli suhteliselt kindel ja terviklik. 1930ndaid on nimetatud ka eesti kunsti kõrgperioodiks, mil valmisid parimad värvi- ja vormiharmooniat kandvad tööd ning mil üldine kunsti tase oli äärmiselt kõrge. Eestis pöörduti realistliku maastikumaali poole erinevatel põhjustel, alates prantsuse maalikoolkonna

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
22 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Toomas Tilk " Tommyboy"-Kogutud materjal

Toomas Tilk JANARI KRISTIAN L3E Toomas Tilk-Tommyboy aka T-Boy aka TB aka Kõht ... ehk kodanikunimega Toomas Tilk on sündinud 22.04.1976. Räppar, poeet ning ideede generaator, kelle jaoks on hiphopkultuur ja kõik sellega seonduv olnud väga oluline juba 1990-ndate algusest. Oma muusika loomist alustas 1995. mõjutatuna endise kodulinna Pärnu järjest kasvavast hiphopliikumisest. Esimene avalik esinemine toimus 96/97 aastavahetuspeol Pärnu Soolaaidas. 1997. aasta suvel asetleidnud kohtumine räppari ja produtsendi Alkoga (Gert Laanemets) pani aluse räpp-bändile NOIZMAKAZ . Lisaks Noizmakaz-i tegemistele on Tommyboy olnud kaastegev paljudes projektides nii sõnadekirjutajana, kui vokalistina nagu näiteks koostööd bändidega Hell Can Wait, Whaw!Zaikz, The Belka, The Sun, A Rühm, Kvartett, Def Räädu ja Stupid F&Hash ning lisaks teinud koostööd pea kõigi Eesti tuntumate biidimeeste, DJ'de ja MC'dega. 2002 aastast on mehel taskus esimene k...

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Nüüdisühiskond

hajutatud riigivõimule kaasneb aktiivne kodanikuühiskond (niisiis mitte iga nüüdisaegne demokraatia pole polüarhia) modernism: 1) on optimistlik elufilosoofia mis a) usub inimkonna võimesse hankida tõeseid teadmisi ümbritseva keskkonna kohta, b) usub, et inimesed suudavad neid teadmisi kollektiivselt rakendada, et muuta elu paremaks; modernismi optimismi märksõnad: progress, areng, emantsipatsioon, avangard, vaimuvalgus 2) on globaalne filosoofia (industriaal ja postindustriaalühiskonna teooriad käsitlesid vaid arenenud ühiskondi); kolonialism mõjus arengumaadele (3. maailm) positiivselt, ameerika demokraatiamudelit tuleb eksportida kolmandasse maaailma (neid ,,poliitiliselt moderniseerida") 3) on tulevikku suunatud; erinevalt traditsioonilisest kultuurist ütleb modernistlik kultuur otsustavalt lahti minevikupärandist ja vanadest kommetest; väärtuslik see, mis uus ja

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
105 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Kuukiri 1. Mai 1934, Manly P. Hall

KUUKIRI Manly P. Hall Pühendatud Vaimsetele ja Filosoofilistele küsimustele 1.MAI 1934 (Eesti keelde tõlkinud Esoteerilised Õpetused) Kallis Sõber: On möödunud ligi neliteist aastat sellest, kui hakkasin filosoofiast ja metafüüsikast kirjutama ning loenguid pidama. Nende aastate jooksul olen ma pidanud mitmeid tuhandeid loenguid ja avaldanud mõni nelikümmend raamatut ja esseesid. Okultismi õpilased, komparatiivne religioon ning sarnased teemad üle maailma, on mind austanud enda toetusega ja usaldusega. Aastad on toonud üha suureneva nõudluse minu ideede ja õpetuste korraldamiseks ja klassifitseerimiseks nii, et keskmine inimene saaks selle täielikult ära kasutada intelligentsema elukvaliteedi isikliku koodeksi alusena. Käesolevale sotsiaalkriisile eelnenud õitsevate perioodide ajal olid inimesed ökonoomia poolt nii vallatud, e...

Filosoofia → Filosoofia
1 allalaadimist
thumbnail
5
doc

20. sajandi kunst: suunad ja kunstnikud (Kangilasiki)

gootika". Andrew Wyeth. Majanduskriisi järel pakutu kunstnikele elatist teenida hoonete maalimisega. Mehhiko kunst: 1930 aastate seinmaalikunstile andsid olulise tõuke mehhiko monumetalistid. Suur edu seinamaalil. Diego Rivera, Jose Clemente Orozco ­ ühendasid oma loomingus mehhiko rahvusliku traditsiooni ja Euroopa avangardismi mõjusid. Naiskunstnik Frida Kahlo ühendas ühiskondlikud probleemis oma isiklike läbielamistega. Totalitaarsed riigid: Saksamaa, NSVL. Kunsti range kontroll. Avangard oli mõlemais riigis keelatud. Kunsti kasutati propaganda nimel. Lubatud kunst oli see, mis toetus traditsioonidele ­ 19 sajandi akademist ja realism. Skulptuuris: Arno Breker, Veera Muhhina. Nõukogudes oli ainuõigus sots. realismil, arhitektuuris eesmärgiks klassitsism ja eklektika. Abstraktne ekspressionism: USA-s peale II MS. Euroopa oli vallutatud Saksamaa poolt ja suurem osa kunstnikke põgenes USA-sse. Sürrealistidel oli kõige kergem ennast maksma

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
102 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Postmodernism

SOTSIAALFILOSOOFILISED TEOORIAD Modernne ehk moodne ja sellest modernism: 1) ühisnimetuseks kõigile nüüdisaegsele (ühiskond, elulaad, arhitektuur) 2) kunsti- ja kultuuriajaloos XiX saj lõpu ja XX saj alguse vool, mis vastandus klassikalisele romantismile ja realismile 3) XX saj sotsiaalfilosoofia suund Modernism ­ seondub märksõnadega progress, areng, emantsipatsioon, avangard, vaimuvalgus ­ optimistlik elufilosoofia, mis usub inimkonna võimesse hankida tõeseid teadmisi ümbritseva keskkonna kohta ning seeläbi lahendada esilekerkivad probleemid. Modernism on globaalne, optimistlik ja tulevikku suunatud. Hinnatakse kolonialismi mõju asumaadele ning ameerikaliku demokraatiamudeli eksportimist kolmandasse maailma (modernisatsioon). Ühtlasi öeldakse lahti minevikupärandist ja vanadest traditsioonidest.

Ajalugu → Ajalugu
57 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Olukord ja põhisuunad muusikateatris pärast 1945. aastat

Inglismaal tegutses ja tegutseb praegugi Peter Maxwell Davies (s. 1934). 1969. aastal valmis tal tsükkel „Kaheksa laulu hullule kuningale“: 1 solist (vaimuhaige kuningas George III) ja 4 instrumentalisti, kes istuvad linnupuurides, ühes keskses stseenis tahab kuningas neile laulmist õpetada. 1972. aastast pärineb ooper „Taverner“ -- inglise 16. sajandi heliloojast. 1972. aastaks oli olukord selline, et 1960. aastate muusikateatri avangard oli ennast ammendanud, sund traditsiooni vastu võidelda viis selleni, et enam polnud tabusid, mida murda, jäi ainult üks avangardistlik tabu: tagasipöördumine traditsioonilise ooperi juurde uuel tasandil. Nii tegi seda Ligeti eelpool juba kirjeldatud anti-anti-ooperis. Muidugi jätkub ka uuenduste liin, näiteks Karlheinz Stockhauseni „Arlekiin“ 1976 tantsiva klarnetisti jaoks. Edasi aga pigem

Muusika → Muusika ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
33
docx

KLASSITSISTLIK ARHITEKTUUR

KLASSITSISTLIK ARHITEKTUUR kunstnikud: Andrea Palladio Arhitektuuris kasutati rohkesti sambaid, kupleid ja kolmnurkseid viile. Ehitati suuri harmoonilisi ansambleid (näiteks Peterburis). Eestis esindavad klassitsismi Tartu Ülikooli peahoone (1803–1809) Kreeka ja Rooma eeskuju, ümarkaar, kuplid, lihtsus, rangus, suurejoonelisus, reeglipärasus KLASSITSISLIK KUJUTAV KUNST skulptorid: Antonio Canova, Jean-Antoine Houdon, Bertel Thorvaldsen alastifiguur, marmor, üldistatud, arenenud inimkeha varaklas Kunstnikud: Jean Baptiste Greuze, Elisabeth Louise eeskujuks skulptuuride relieefid, värv jäi tahaplaanile, moraliseeriv Kõrgklas. Kunstnikud: Jaqcues Louis David, Jean Auguste idealiseerimine, detailideta taust, antiikajalugu, mütoloogia, poliitika,eetika ideaal KLASSITSISM JA ROMANTISM kunstnikud: Jean-Jacques Rousseau, Charles de Montesquieu, Denis Diderot klassikaline - tavakohane, tüüpiline või antiigile vihjav klassitsistlik - üks ...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
2 allalaadimist
thumbnail
42
docx

NÕUKOGUDE KULTUURIPOLIITIKA JA TEATRIELU

kusjuures sel puhul võis nii mõnigi kord tunnistada lavastuste esteetilises plaanis teatud lõivu maksmist. Kokkuvõttes on põhjust soostuda Ida-Euroopa kontekstist pärit vastavatel näidetel põhineva seisukohaga, et üldiselt teatrit pigem kasutati poliitiliselt kui loodi poliitilist teatrit (Barker 1992: 25). Lähtudes variandist kirjutada teatriajalugu kui (tipp)lavastuste ajalugu ja pidades silmas skaalat traditsioon – avangard, tõdegem, et tipplavastustena on kultuurimälus reastunud enamasti uuenduslikkust kandvad teatrisündmused. Ent nende kõrval 6 eksisteerib alati traditsiooniline või nn. peavoolu teater, millega seoses ei saa eirata muu hulgas epigoonluse või anakronismi ilminguidki. Näiteks 1976. aastal figureerisid eesti teatrite mängukavas korraga kaks A. H. Tammsaare romaani „Põrgupõhja uus Vanapagan“ lavatõlgendust, mis olid oma esteetikalt

Ajalugu → Eesti kultuuriajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
12
docx

20. sajandi muusika

Kirjuta, mis mõjutas loomingut. Looming oli tihedalt seotud kristliku religiooni ja panteismiga Mis on panteistlik maailmavaade? õpetus, mis samastab jumala ja looduse - kõikjumalus Mis on avatud vormi mõiste? Avatud vormil teose muusikas on väga oluline roll rütmi- ja akordikorduste süsteemil. Kuna nende piirid ei lange täpselt kokku, siis tekib muusika katkematult arenedes avatud vorm. MUUSIKA PÄRAST II MAAILMASÕDA Avangardism Millal ja kust sai avangard alguse? Iseloomusta avangardset muusikat. Pärast II maailmasõda kerkis Euroopas neoklassitsismi ja teiste ismide kõrval terve põlvkond uusi heliloojaid, kelle loomeprintsiibid vastandusid silmatorkavalt senisele helikunstile. Neid 1945-1970. aastatel muusikat loonud heliloojaid hakati nimetama avangardistideks Nimeta avangardismi tekke eeldused. PTG Õpetaja: Katrin Kobolt

Muusika → Muusikaajalugu
29 allalaadimist
thumbnail
20
docx

20.-21.sajandi kunst

1. Modernistlik ja postmodernistlik kunstimudel. Ajaline raamistus. Väärtushinnangute, teoreetilise aluse ja terminite muutumine. Modernistlik kunst põhineb enamasti klassika kui eelkäija ja varasemate stiilide eemaletõukamisel. Hõlmab vahemikku 1870-1950(70?). Vastandub mitte ainult klassikalisele, akademistlikule, konservatiivsele kunstitüübile, vaid ka populaar- ja massikultuurile. Modernistliku ühiskonnakäsitluse keskne teooria on progress. Modernistliku kunstikriitika 3 väärtushinnangut: Tähtsaim on esteetiline kvaliteet Tähtsad on üksnes kõrgeimat esteetilist väärtust sisaldavad kunstiteosed. Kui vastuollu lähevad esteetika ja moraalsed, poliitilised aspektid, tuleb esmalt eelistada esteetikat Modernistliku kunstimudeli põhimõisted ja ­kunstnikud: Paradigma-üldaktsepteeritud usk sellesse, et mingi maailmapilt, teooria ja selle printsiibid on õiged. Mõiste võttis kasutusele Thomas Kuhn. Igas paradigmas ilmn...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
13
doc

XX sajandi muusika

XX sajandi muusika Sisukord Sisukord ......................................................................................................................................... 1 Impressionism.................................................................................................................. 2 Claude Debussy........................................................................................................... 2 Maurice Ravel............................................................................................................... 2 Neoklassitsism................................................................................................................. 3 Paul Hindemith............................................................................................................. 3 Igor Stravinski............................................................................................................

Muusika → Muusika
477 allalaadimist
thumbnail
40
pdf

Eesti kunstiajalugu 18. sajand kuni 1990ndad

Joonis .... Märt Laarman "Haige" 1930-1931 ja Arnold Akberg "Katused" 1926 1920. aastate lõpul toimus eesti kunsti arengus silmapaisteb muutus, peaaegu murrang. Radikaalse avangardi prestiiz hakkas langema. Saksa kunsti populaarsus hakkas kiiresti vähenema ja eeskujuks sai Pariis. 1930. aastaiks oli avangard Pariisis taltunud ja taandunud. Toimus nn realistlik reaktsioon vastukaaluks sõjaeelsele muutusterikkale aastakümnele. 30-ndatel domineeris Eestis kunst, mis rahulikult, aga meelelise tundlikkusega kujutas lihtsaid, igapäevaseid motiive. Prantsuse maalilise maalikunsti esimeste taasavastajate hulgas oli oluline Karin Luts (1904-1993). Noorematest kunstnikest olid kõige selgemalt Pariisi koolkonnale orienteeritud Adamson-Eric,

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Sissejuhatus semiootikasse

rütmid, värsimõõt, positsioonilised suhted, topoloogia keel jne/ süntagmaatiliste seoste: grammatiliste, proportsioonide, perspektiivi, muusikaliste intervallide jne denotatiivsete tähenduste: vastavad koodid ja leksikoodid konnotatiivsete tähenduste: retoorika, stilistilised leksikoodid, kujutavate võtete kogum, suured süntagmaatilised blokid jne ideoloogiliste ootuste (globaalsete suhestuste tasand): avangard kasutab uudselt koodi ja sellega muudab ka ideoloogiat, kust see kood on pärit 19)Visuaalsete kujutiste kodeerimine (Eco)- koodid, kus ei ole artikulatsiooni, st koodid, kus seemid (Prieto järgi) ei jagune ühe seemiga koodid (pimeda valge kepp, mitteolemasolu ei tähenda tingimata, et on nägija). nulltähistajaga (admiralivimpel laeval, auto suunatuled -- kui ei põle, tähendab, sõidab otse)

Semiootika → Semiootika
170 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Ãœlevaade Ungari kirjandusest

· Info. Sissejuhatus. Keskaeg (13-15 sajand) · Renessansi ja barokiajastu kirjandus (16-17 sajand) · Valgustusaja ja klassitsismi kirjandus (18. sajand) · Romantism ja sajandivahetuse kirjandus (19. sajand) · Sajandialguse kirjanikud, ungari avangard ja ajakiri Nyugat ja selle esindajad I (20 sajandi esimene pool) · Ajakirja Nyugati esindajad II (20. sajandi esimene pool) · Ungari kirjandus pärast II maailmasõda: Proosa- ja draamakirjanikud · Ungari kirjandus pärast II maailmasõda: Luuletajad · Ungari kirjanikud väljaspool Ungari piire, Transilvaania ungari kirjanduse esindajad. Kaasaegne ungari kirjandus. Kirjandusvoolud : · keskaeg 13-15. saj. · renessanss 16-17. saj. · barokk 16-17. saj

Kirjandus → Kirjandus
14 allalaadimist
thumbnail
56
pdf

Modernism ja muusikateater

inimeste ja metsaelanike saatused, nii et seda on nimetatud ka tšehhi “Suveöö unenäoks”. Tegevus areneb paralleelselt inimühiskonnas ja loomade maailmas. Vastavalt sellele oleks nagu iga tegelane dubleeritud. Neiu Terynka – Kaval Rebaseke Pastor – mäger Jahimees Harašta – Rebane Metsavahinaine – öökull See ooper annab tunnistust, kui hästi Janáček tundis ja armastas loodust. Teos näitab panteismi (kõiksus on samane Jumalaga). 8. Vene avangard teatris ja ooperis 1920. aastatel. Meyerhold ja Šostakovitš. “Nina”. Venemaa 20. saj. alguses Rääkides vene kultuurielust, ei saa peatumata üle minna Vassili Kandinskyst. Ta oli abstraktse maalikunsti rajaja ja kunstiteoreetik (hiljem Saksamaal elades, käis ta tihedalt läbi A. Schönbergiga). Uues kunstilise väljenduslikkuse otsingud olid vene kirjanduses, draamas ja teatris alanud juba enne 1905. a. revolutsiooni. Nii Konstantin Stanislavski kui ka Usevolod Meierhold rajasid 1910

Muusika → Muusika
42 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Fakte muusika ajaloost

Verdi kutsus oma kaasmaalasi järgima ooperis rahvuslikke traditsioone. Itaalia ooperi võlujõuks on alati olnud viisirikkus, lauluhääle valitsemine üle orkestri. «Praegu pole ühtegi märki, et meil oleks tulemas heliloojaid, kes kirjutaksid bebop'ist ja svingist mõjutamata originaalloomingut. Teisalt, kui oleks niisugune inimene, siis poleks tal kuskil mängida, ammugi salvestada,» tunnistab Pantic, kelle sõnul on paar head fusion- ja mainstreamrühma, ent näiteks avangard ja eksperimentaalne suund puudub täiesti. MUUSIKA MEIE ELUS Keskajast kuni Prantsuse revolutsioonini oli muusika meie kultuuri, meie elu üks põhisambaid. Temast aru saamine kuulus üldhariduse juurde. Tänaseks on muusikast saanud vaid kaunistus, ornament. Ta kaunistab, mitmekesistab meie pikki ja igavaid õhtuid, olgu ooperi- või kontserdikülastuse näol või raadio abil koduseinte vaikivat üksindust peletades.

Eesti keel → Eesti keel
60 allalaadimist
thumbnail
13
pdf

20. sajandi arhitektuuri ajalugu

1.loeng humanism - inimese mõistus ennekõike Algas klassitsismiga. Kasutati metalliga tugevdatud portikust, sambad muutusid kandvaks elemendiks. (Jacques-German Soufflot kirik pariisis) Kenotaat - mälestusrajatis (nt. tahvel või mausaleum) aga pole seda keda mäletastatakse seal. Mida tegi metall mida varem ei saanud teha? Avarad ruumis, masstoodang, kõrged hooned, saledad konstruktsioonid, karkass konstruktsioon. Betoon võeti kasutusele siis kui hakati kasutama raudbetooni. Monoliitne raudbetoonkarkass erinevus rauaga tugevdatud betoonist, kuidas said kokku tala ja post, kuidas need ühendada, ühendas need mõlemad rauast sarrustega, sidus kokku ja tekitas raudbetoon karkassi. Linnastumine Algas tohutu massiline hüppeline linnastumine, linnastumise kiirus oli linnades erinev. Linnastumise põhjus transpordi vahendid (raudtee, aurulaevad, telegraaf-infokommunikatsioon) ja teiseks tööstus mis meelitas tööko...

Arhitektuur → Arhitektuuri ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
66
xlsx

Liigendtabel ja summaarne hind

Saare Muhu 88 4 56 27 996 3458 2673 Saare Mustjala 88 9 179 34 671 3454 748 Saare Orissaare 88 7 89 27 943 4235 2686 Saare Pöide 88 4 43 25 725 3833 1405 Saare SaareTööline 88 7 80 26 860 3889 2353 Saare Srve 88 5 57 32 587 4012 999 Tartu Alatskivi 85 9 70 274 704 3004 2448 Tartu Avangard 85 18 139 221 965 4129 1741 Tartu Elva 85 18 128 219 810 3760 2725 Tartu Emaje 85 16 78 256 581 4002 1971 Tartu Härma nim. 85 17 141 214 987 3947 1365 Tartu Kambja 85 11 61 155 1117 3326 4755 Tartu Kingissepa 85 20 157 285 836 4184 3805 Tartu Konguta 85 14 85 255 1326 3916 3888 Tartu Koosa 85 15 104 203 878 3730 2719

Informaatika → Informaatika
11 allalaadimist
thumbnail
68
doc

20. SAJANDI KUNSTI AJALOO EKSAM 2017 JAANUAR

Teoseid: „Loomade saatus“ (1913), „Võitlevad vormid“ (1914). ● PAUL KLEE (1879-1940) hilisemad abstraktsed teosed võivad tunduda esmapilgul ornamenditaolistena, kuid neis puudub ornamendile omane reeglipärasus. Hoopis vastupidi, igaühes neist on kordumatut joonte ja kujundite mängu, millest õhkub muinasjutulist salapära ning põnevust, mõnikord ka abstraktset huumorit. Teoseid: „Senecio“ (1922), „Peatee ja kõrvalteed“ (1926). 6. Vene avangard (Larionov, Gontšarova, Malevitš, Tatlin, El Lissitzky, Rodtšenko) Supermatism tekkis Venemaal aastal 1913. Supermatismile pani aluse KAZIMIR MALEVITŠ, kes avaldas aastal 1915 suprematismi manifesti ning esitas oma teooriad aastal 1916 essees „Kubismist ja futurismist suprematismini“. Oma laadi nimetas Malevitš SUPREMATISMIKS (lad. k. supermus), sest leidis, et on viinud täiuseni Cézanne’ist alanud arengu. Suprematism on geomeetrilise ehk konstruktivistliku

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Impressionismist-postmodernismini

19. sajandi lõpul tekkinud uutele suundadele on iseloomulik ennekõike vastutöötamine impressionismi rafineeritud nüansirikkusele, ebamäärasusele ja pehmusele, püüd suurema vormikindluse ja ilmekuse poole. Seda taotlesid osalt juba neoimpressionistid, kuid järjekindlalt kehastuvad uued tendentsid CÉZANNE´i, GAUGUIN`i ja VAN GOGH´i loomingus. Nende kolme meistri kunsti nimetatakse POSTIMPRESSIONISMIKS. 2. Võitlev avangard - futurism Mineviku kultuuritraditsioone eitava futuristliku liikumise ametlikuks sünniks võib pidada luuletaja ja maalikunstniku FILIPPO TOMMASO MARINETTI (1876-1944) artiklit ajalehes Le Figaro 1909. aastal: ,,Hävitagem muuseumid, mis katavad me maad nagu surnuaiad... kunstiteos peab olema agressiivne... kihutav võidusõiduauto on kaunim kui Samothrake Nike." Futurismi õitseaeg kestis Itaalias 1916. aastani ning ta arenes

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
112 allalaadimist
thumbnail
23
doc

Marksism ja postmarksism

sellegipoolest klass loob aeg-ajalt ebatavalisi indiviide, kes varustavad tekkivat või võimule pürgivat klassi tema ideoloogiaga. Nagu proletariaadil oli Marx... 1848 ei mõelnud Marx kommunistidest kui parteist, vaid kui 14 intellektuaalidest-revolutsionääridest. Lenin: kommunistlik partei kui avangard. Siit tekib kohe küsimus, kuidas neid kahte seisukohta on võimalik ühildada. Millele lisandus ilmselge vastuolu Marxi teoreetilise baasi ja tegelikke faktide vahel. Ei olnud näha ei klassi ühtsus, ei seda et revolutsioon kohe-kohe saabub. Ja enam ei lepitud Hegeli seisukohaga, et kui teooria ja tegelikud faktid kokku ei lähe, siis häda faktidele. Järgnevalt kirjeldan kahte võimalust, mis kumbki läheneb antud probleemile neid kahte võimalust eraldi välja arendades

Kultuur-Kunst → Sissejuhatus...
53 allalaadimist
thumbnail
120
docx

20.-21. sajandi kunst

- Indiviidi vabadus teha kunsti, millest “massid” aru ei saa - Kunst kui “ajalooline progress” Totalitaarse riigi seisukohalt on selline kunst “ohtlik”, mida vaja represseerida (1930ndate Saksamaa, Nõuk. Venemaa) Esindab “idealistlikku filosoofiat” Tatlin, III Internatsionaal. 1920 Põrandaalune mitteametlik progressi kujutamine vene avangard kunstis. Kunstiteosesse on kodeeritud progressi nool – alt vasakult läheb dünaamika ülevale paremasse serva. Kaks olulisemat progressi filosoofi: Georg W. F. Hegel (1770-1831) – saksa klassikaline idealistlik filosoofia - Vaimu progress Karl Marx (1818-1883) – materialistlik filosoofia - Tööriistade progress Hegellikku „ideede progressi“ väljendas visuaalselt kõrgmodernismi perioodi

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
54 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Eesti nüüdiskirjanduse kordamisküsimused

Mehis Heinsaar. 2001 esimene novellikogu ,,Vanameeste näppaja". Kriitika tajus teda eesti kirjanduse lunastajana, alternatiiviks realistlikule proosale. Tegevus Supilinnas, piir linna ja looduse vahel hägune. Juhuse osakaal on väga tähtis elus ja tegevustes. Hipilikkus, boheemlus, meelelisus, spontaansus (Tartu ühe uue boheemlaste põlvkonna sünd). Eeskujud: maagiline realism ­ tegelik maailm, kus võib iga hetk midagi müstilist juhtuda; vene avangard (Daniil Harms) ­ ebaloogiline absurdne maailm, omapärane huumoritunnetus, mis mõjuvad süngelt ja panevad mõtlema. Tal põimuvad bioloogiline ja maagiline maailm. Tähtsal kohal on evolutsiooniidee. Tähtis element on metamorfoos ­ mingite tegelaste identiteet pole kindel, on lihtsalt muudetav või tahe omandada mingi teine identiteet. Moondumisel loodusega ühtesulamise suund, nt inimene -> lind või liblikaparv. Tagurpidine evolutsioon. Peegeldub otsimise idee.

Kirjandus → Kirjandus
267 allalaadimist
thumbnail
262
xls

Exceli-kodutöö

Saare Muhu 88 4 56 27 996 3458 2673 Saare Mustjala 88 9 179 34 671 3454 748 Saare Orissaare 88 7 89 27 943 4235 2686 Saare Pöide 88 4 43 25 725 3833 1405 Saare SaareTööline 88 7 80 26 860 3889 2353 Saare Sōrve 88 5 57 32 587 4012 999 Tartu Alatskivi 85 9 70 274 704 3004 2448 Tartu Avangard 85 18 139 221 965 4129 1741 Tartu Elva 85 18 128 219 810 3760 2725 Tartu Emajōe 85 16 78 256 581 4002 1971 Tartu Härma nim. 85 17 141 214 987 3947 1365 Tartu Kambja 85 11 61 155 1117 3326 4755 Tartu Kingissepa 85 20 157 285 836 4184 3805 Tartu Konguta 85 14 85 255 1326 3916 3888 Tartu Koosa 85 15 104 203 878 3730 2719

Informaatika → Arvuti
6 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun