Äriplaani koostamine 1. Milleks on äriplaani koostamine kasulik? 2. Kelle jaoks äriplaan koostatakse? 3. Milline on äriplaani ülesehitus? 4. Mida tuleks hea äriplaani koostamisel täiendavalt silmas pidada? 10 põhjust, miks kirjutada äriplaani 1. Saad teada, kas olemasolevat äriideed on mõistlik ellu viia. Korralikult koostatud äriplaan annab hea ülevaate projekti potentsiaalist. Odavam on raha kaotada paberil, kui alustada tegevust ideed põhjalikult uurimata. 2. Äriplaani ettevalmistamine sunnib sind uurima oma äritegevuse eri aspekte. Sa pead küsima oma äri kohta küsimusi, millele sa muidu võib-olla ei mõtlekski. 3. Äriplaan aitab luua ideede vahel seoseid ja sünergiat. Head äriideed võivad jääda teostamata hirmust ebaõnnestuda või teadmatusest tuleviku ees
1. Prognoosid äriplaanis: müügi, kasumi, rahakäibe, bilansi. 2. Äriplaani struktuur: Äriplaanil ei ole kindlalt etteantud struktuuri, kuid selle koostamisel tuleb jälgida, et äriplaan sisaldaks kõigile osapooltele (omanikud, juhtkond, projekti rahastajad) vajalikku infot. 1. Äriidee kokkuvõte - kirjeldatakse, missugust toodet või teenust on kavas hakata pakkuma ning antakse ülevaade oma senisest tegevusest; - tuuakse välja toote või teenuse turustamisvõimalused ja konkurentsieelis 2. Loodava ettevõtte ülevaade - kirjeldatakse, mis eesmärgil ja mis vormis ettevõte on plaanis luua;
Kas selles valdkonnas esineb kliendilojaalsust. Kas keegi kontorllib turgu n: hinda, juurdepääsu jaotuskanalitele jms. Konkurents Tuleks teada: kõige otsesemate konkurentide reklaami- ja müügipoliitikat, kliendi hinnangut neile, nende edukaid ja ebaedukaid tegevusi, mida teie teete teisiti, leida edu tagatised antud tegevusharus. Prognoosida, milliseid samme astuvad tõenäoliselt konkurendid pärast käesoleva äriplaani elluviimist ja kuidas neile vastata. Milline saab olema antud firma koht konkurentide seas? Tulevikuprognoosid konkurentsi tugevnemise või nõrgenemise kohta, teie konkurentsieelis. Müük ja turustamine Müügi ja turustamise eest vastutajad, müügi- ja turustamisekanalid. Planeerida tuleks järgmised turundusmeetmed: reklaam, promotsioon, messide külastamine, näitused, üritused, allahindlused, artiklid, müügikanalid, müügijärgne teenindus, müümise asukoht.
TARTU ÜLIKOOL Majandusteaduskond Rahvamajanduse instituut Majanduspoliitika õppetool ÄRIPLAANI VAJADUS JA SELLE KOOSTAMINE Teine uurimistöö Tartu 1999 SISUKORD Sissejuhatus.....................................................................................................................3 1. Äriplaani vajalikkus.....................................................................................................4 1.1. Äriplaan tegevusjuhisena ettevõtjale ja finantseerijale..........................................4 1.1.1
................................................................................................. 20 15. ÄRIPLAANI LISAD .............................................................................................................. 20 Lisa 1. Hinnapakkumise (lihtsustatud) näidis............................................................................... 21 2 SISSEJUHATUS Käesoleva juhendi eesmärk on selgitada äriplaani koostamise põhinõudeid. Äriplaanis peab olema võimalikult selgelt väljendatud äriidee ja selle teostus. Äriplaani koostamine on omamoodi test, kas idee töötab või mitte kui "asi" näib paberil tulus ja toimiv, siis on mõtet hakata ideed realiseerima. Vastasel juhul kui idee ei anna positiivset tulemust teoreetiliselt, siis pole mõtet teha kulutusi ning asuda realiseerima äriideed, mis suure tõenäosusega ei saagi hakata tulu tootma.
........................................2 SISSEJUHATUS..............................................................................................................5 1. ÄRIPLAANI KOOSTAMISE VAJADUS JA PÕHIMÕTTED..............................6 1.1 Äriplaan kui dokument.....................................................................................6 1.2 Äriplaani koostamise põhjused........................................................................ 6 1.3 Mis on äriplaan?................................................................................................7 1.4 Äriplaaniga ettevõtja.........................................................................................7 1.5 Üldisi näpunäiteid äriplaani kirjutamiseks.................................................... 8 1.6 Äriplaani koostamine ja komponendid...........................................................9 2. ÜLDANDMED...........................................
Äriplaan on planeerimise protsessi tulemusel saadav kirjalik dokument. - Planeerimine on sisuliselt ettevõtte tuleviku kavandamine. Planeerides otsime vastust küsimustele: - milliseks teie firma kujuneb ja kui kiirest? - kuidas ta oma eesmärgid saavutab? - kuidas vähendada ebakindlust, juhtida riske ja kasutada ära võimalusi? Äriplaani koostamiseks on mitmeid võimalusi: 1. ettevõtte juhtidel oleks tegevuskava, millest otsuse langetamisel lähtuda; 2. äriplaani ettevalmistamine sunnib ettevõtjat uurima oma äritegevuse eri aspekte ning küsima endalt küsimusi, mille peale ta muidu ei tuleks; 1 3. äriplaan on hea vahend, kui soovitakse oma töötajatele firmat ja selle eesmärke ning tulevikuplaane tutvustada; 4. äriplaan võimaldab hinnata oma edusamme ja võrrelda tegelikku arengut planeerituga; 5. ettevõtja vajab äriplaani ka siis, kui tahab saada
................................................................................................................. 75 Allikad ja viited ...................................................................................................................................... 77 2 ÕPIJUHIS Enamik, kes antud õppevahendit loevad-kasutavad, peavad äriplaani ilmselt kooli poolt ette nähtud kohustuslikuks kirjatööks. Seega tuleb äriplaani kirjutama hakates meeles pidada, et: 1) äriplaani (3 EAP) ei ole võimalik koostada ühe õhtuga, kuigi on olemas käsiraamat „Äriplaan 30 minutiga“; 2) töö tuleb kirjutada ise ja panna sellesse sisse oma teadmised – ei ole mõtet kopeerida olemasolevaid äriplaane, sest teadmisi ja oskusi nõnda juurde ei tule;
Kõik kommentaarid