Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL
Majandusteaduskond
Ärikorralduse instituut
Organisatsiooni ja juhtimise õppetool
Liis Mägi ja Sten Martin
Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele
Referaat
Juhendaja : õppejõud Virve Siirde
Tallinn 2011
SISUKORD
Sissejuhatus 3
1. Intellektuaalse kapitali olemus 4
2. Koostisosad 6
3. Intellektuaalse kapitali tähtsus 8
4. Väärtuse loomine 10
Kokkuvõte 12
Viidatud allikad 13

Sissejuhatus


Kui veel 30 aastat tagasi ei mänginud intellektuaalne kapital ettevõtte edus suurt tolli, siis viimasel dekaadil on palju pööratud tähelepanu globaalse konkurentsieelise rollile ning ettevõtte pehmetele väärtustele. Teadmised on kestvad ja jätkusuutlik ressurss ning peamine vahend konkurentsieelise saavutamisel. Eduka strateegia elluviimiseks tuleb kaardistada konkurentsieelis ja teadvustada millist potentsiaali on tarvis konkurentsieelise hoidmiseks. Võimekuse parandamist soovivad organisatsioonid peaksid identifitseerima intellektuaalsed varad ja olema võimelised neid juhtima .
Otsustasime valida teemaks intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele, kuna tundub, et paljud mõistavad selle olulisust, kuid on abitud selle eduka juhtimise vallas. Siiski on intellektuaalne kapital investeerimisotsuseid mõjutavaks teguriks , peegeldades ettevõtete potentsiaali konkurentsis püsimiseks ning jätkusuutlikkust tulevikus.
Töö eesmärgiks on analüüsida intellektuaalse kapitali kontseptsiooni ning selle väärtust ettevõttele. Referaadi esimeses pooles anname ülevaate intellektuaalse kapitali olemusest ning tema koostisosadest . Teises pooles juhime tähelepanu tema tähtsusele
Vasakule Paremale
Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #1 Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #2 Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #3 Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #4 Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #5 Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #6 Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #7 Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #8 Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #9 Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #10 Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #11 Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #12 Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele #13
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-01-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 38 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Liism4gi Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
17
docx

INIMRESSURSI JUHTIMISE KORDAMISKÜSIMUSED

A ll tö In im re s s u r ö v õ tj si ad s p e t s ia lis ti d 3. Erinevad huvigrupid inimressursi juhtimise mõjutajana. Eriti oluline on kindlustada organisatsiooniga seotud erinevate huvigruppide tasakaal omanikud, kliendid, töötajad, ühiskond. Omanikud- huvitatud eelkõige investeeritud kapitali säilitamisest, selle suurendamisest ja tulu saamisest. Juhtkond ja töötajad- on huvitatud tööhüvitamisega seotud hüvedest (sh töötasu). Tippjuhid- keskenduvad organisatsiooni eesmärkide realiseerimisele rahaliste näitajate keeles. Töötajad- pööravad tähelepanu omavahelistele suhetele. Juhid peavad suutma vahendada erinevaid huve ja neid töötajatele vastastikku mõistetavaks tegema. 4. Inimressursi juhtimise areng. 1) 19.saj lõpp 20

Juhtimine
thumbnail
22
doc

Ettevõtlus

kulude alahindamine ja tulude ülehindamine. 2 6. Puudulik spetsialiseeritus ­ erinevalt suurettevõtetest ei suudeta palgata iga tegevusvaldkonna jaoks vastava ala spetsialiste. 7. Piiratud vabadus, pikad tööpäevad, ülekoormus, stress, probleemid tervisega. 8. Risk kaotada investeeritud kapital, st jääda ilma oma säästudest, sageli ka jääda võlgu teistele. Kolm peamist põhjust, miks loobutakse kavandatavast firma rajamisest: * finantskaalutlused (stardikapitali puudus) * perekonnaga seotud kaalutlused * idee polnud piisavalt hea. 1.5. Ettevõtlusega kaasnevad riskid 1. Tururisk ­ järsud turusituatsiooni muutused, stabiilse sise- või välisturu puudumine, tarbijate eelistuste muutumine või ostujõu langus. (Eesti ettevõtjad on pidanud seda riski

Ettevõtlus
thumbnail
10
doc

Juhtimise alused. Eksamimaterjal.

-nist, mis on unikaalne. Missioon on ettevõtte peamine ülesanne, mille kaudu ta klientidele väärtust loob. Missiooni on vaja selleks, et koondada kõik inimesed organisatsiooni kui terviku eesmärkide saavutamiseks Missioon on ettevõtte peamine ülesanne, mille kaudu ta klientidele väärtust loob. Missiooni on vaja selleks, et koondada kõik inimesed organisatsiooni kui terviku eesmärkide saavutamiseks.Visioon-kirjeldab ideaali, ei sisalda numbreid,on suunanäitaja, ettevõttele spetsiifiline,loodud mitmete inimeste poolt, teadvustatud tervele meeskonnale. Konspektist: Juhtimine on protsessi mõjutamine.Iga strateegia on muudetav. 2.Iseloomustage organisatsiooni ja juhtimise erinevaid käsitlusi.Mis on organisatsiooni kultuuri olemus ja ülesanded? Kuidas toimivad normid ja tavad, müüdid ja uskumused organisatsiooni kultuuris? Näited, analüüs, mõtteid loetud kirjanduse kohta(nimeta allikad ja tooge välja olulisem loetust

Juhtimine
thumbnail
50
doc

ETTEVÕTLUS ÄRIPLAANI KOOSTAMISE ALUSED

kulude alahindamine ja tulude ülehindamine. 6. Puudulik spetsialiseeritus – erinevalt suurettevõtetest ei suudeta palgata iga tegevusvaldkonna jaoks vastava ala spetsialiste. 7. Piiratud vabadus, pikad tööpäevad, ülekoormus, stress, probleemid tervisega. 2 8. Risk kaotada investeeritud kapital, st jääda ilma oma säästudest, sageli ka jääda võlgu teistele. Kolm peamist põhjust, miks loobutakse kavandatavast firma rajamisest: * finantskaalutlused (stardikapitali puudus) * perekonnaga seotud kaalutlused * idee polnud piisavalt hea. 1.5. Ettevõtlusega kaasnevad riskid 1. Tururisk – järsud turusituatsiooni muutused, stabiilse sise- või välisturu puudumine, tarbijate eelistuste muutumine või ostujõu langus. (Eesti ettevõtjad on pidanud seda riski

Ettevõtlus
thumbnail
55
docx

KAASAEGNE JUHTIMINE JA PERSONALI KOOLITUS

tagada, et kogu organisatsioon saaks mõistest ühtmoodi aru. Kui on kokku lepitud ja kõigile teada, et omanikud ei kuulu personali hulka nt juhul, kui nad ei tööta mõnel kindlal ametikohal, siis ei tule ka arusaamatusi, mis mõnikord võivad viia ka konfliktideni. Mõistes "personal" väljendub isiksuslik lähenemisviis inimesele organisatsioonis. Inimene on organisatsiooni jaoks väärtuslik. Kaasajal on personal organisatsiooni oluliseim ressurss ja kapital ning organisatsiooni missiooni, visiooni, eesmärkide, tulemuste kavandamise ja saavutamise põhitegur, seda küll teatud kindlatel tingimustel. ­ Personal toimib organisatsiooni ressursina sel juhul, kui on loodud tingimused inimeste isiksusliku potentsiaali avaldumiseks ja väljendumiseks, selle taastumiseks ja vajalikuks muutumiseks ehk arenguks. 1

Juhtimine
thumbnail
12
docx

Inimressursi juhtimine EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED

võrdlusbaasi olemasolust. Analüüsi tulemusena valmiv hindamisakt sisaldab ülevaadet turust, ettevõttest, finantstulemuste analüüsist, valitud hindamismeetodi(te) ülevaatest ning põhjendusest, järeldustest ning väärtuse hindamise arvutustest. Meie ettevõtte poolt koostatavat erapooletut hindamisakti on võimalik kasutada õiglase hinnataseme määramiseks aktsiate või osakute ostu- müügi tehingute puhul. 26. Intellektuaalne kapital, inimkapital Intellektuaalne kapital: Inimkapital on see, mille inimesed koju kaasa võtavad, struktuurkapital see, mis jääb neist maha: 1) Kliendikapital (maine, populaarsus jm) 2)Organisatsioonikapital (organisatsioonisisene tegevus) Inimkapital - Inimkapital on inimesed, kes laenavad organisatsioonile oma "inimkapitali" ­ võimed ja pühendumise, teadmised ja kogemuse. Inimkapitali koostoime mõjul luuakse struktuurkapital: Sotsiaalne kapital, Emotsionaalne kapital, Suhetekapital, Teadmuskapital. 27

Inimressursi juhtimine
thumbnail
56
docx

Finantsjuhtimise kordamisküsimused

KORDAMISKÜSIMUSED Sissejuhatus finantsjuhtimisse 1. Milliseid tegevusi hõlmab finantsjuhtimine? Finantsjuhtimine - tegeleb ettevõtte finantsküsimusi puudutavate probleemide juhtimisega ning on üks ettevõtte juhtimise funktsioon. Finantsjuhtimise keskne küsimus (peamine eesmärk) - ettevõtte rahaliste ressursside juhtimine ettevõtte finantseesmärkide saavutamiseks ehk üldjuhul ettevõtte aktsionäride rikkuse kasvatamine. Rahaliste ressursside juhtimine hõlmab: ● Kapitali moodustamist (finantseerimisotsus) – sisesed ja/või välised finantseerimisallikad kombineerida selliselt, et kapitali hind oleks madalam ning finantseerimise allikas vastaks finantseeritava objekti omadustele. ● Kapitali tõhusat suunamist ja kasutamist (investeerimisotsus, dividendiotsus) – investeeringud projektidesse, mille tootlus on suurem kui minimaalne nõutav tulunorm (leida optimaalne tulu, kestvus, risk)

Finantsjuhtimine
thumbnail
60
doc

Ettevõtluse alused

5. Kapitaliprobleem ­ ohtlik on alustamine liiga väikese stardikapitaliga, stardiperioodi kulude alahindamine ja tulude ülehindamine. 6. Puudulik spetsialiseeritus ­ erinevalt suurettevõtetest ei suudeta palgata iga tegevusvaldkonna jaoks vastava ala spetsialiste. 7. Piiratud vabadus, pikad tööpäevad, ülekoormus, stress, probleemid tervisega. 8. Risk kaotada investeeritud kapital, st jääda ilma oma säästudest, sageli ka jääda võlgu teistele. Kolm peamist põhjust, miks loobutakse kavandatavast firma rajamisest: * finantskaalutlused (stardikapitali puudus) * perekonnaga seotud kaalutlused * idee polnud piisavalt hea. 1.5. Ettevõtlusega kaasnevad riskid 1. Tururisk ­ järsud turusituatsiooni muutused, stabiilse sise- või välisturu puudumine, tarbijate eelistuste muutumine või ostujõu langus. (Eesti ettevõtjad on pidanud seda

Ettevõtluse alused




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun