Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"hulgimüüja" - 65 õppematerjali

hulgimüüja – ostab tootja toodangu ja müüb selle teistele vahendajatele, enamasti jaemüüjatele.
thumbnail
17
doc

Kaubandusettevõtte juhtimine

Turustusahel on erinev tootmis- ja tarbekaupadel ning teenustel. Siinkohal piirdume vaid tarbekaupadega, mille turustamisel võib kasutada 0-ahelat, ühe-, kahe- või kolmeastmelist (-lülilist) turustusahelat (vt. joonis 8). Tootja Tootja Tootja Tootja Agent Hulgimüüja Hulgimüüja Jaemüüja Jaemüüja Jaemüüja Tarbija Tarbija Tarbija Tarbija Joonis 8. Tarbekaupade turustusahelad. Tarbekaupade turustusahelas kehtivad järgmised seaduspärasused: · Igas turustusahelas on olemas tootja ja tarbija. Vaheliikmete olemasolu oleneb paljudest tingimustest.

Majandus → Kaubandus ökonoomika
225 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Moodul 3 test

c. kehtestatakse kogemuste alusel d. võetakse aluseks rahvuslikud standardid Question 10 Mis iseloomustab ettevõtet noorusfaasis? Select one: a. andekate spetsialistide asendamine kuulekatega b. bürokraatia teke c. juhtimispotentsiaali mahajäämus organisatsiooni kasvutempost d. üleminek intuitiivselt riskilt kainele arvestusele Question 11 Kes on eramaja kütteradiaatori korral valmistajafirma klient? Select one: a. majaomanik b. hulgimüüja c. küttesüsteemi projekteerija d. ehitusettevõte Question 12 Milline loetelust on suurim konkurentsifaktor? Select one: a. tarnijad b. kliendid c. asendav toode d. uusettevõtjad Question 13 Milline hinnapoliitikaist ei vähenda ostjaskonda? Select one: a. allaväärtustamine b. turu elustamine c. allahindlus d. ülehindamine Question 14 Milline neist hinnapoliitikaist ei too ostjaid juurde? Select one: a. laienemine

Majandus → Integreeritud tootearendus
27 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Hind, turustus

HIND, TURUSTUS HIND Hind on ainus, mis toob kasu. HIND ON VÄÄRTUSTE SUMMA, MIDA TARBIJA ON NÕUS VAHETAMA NENDE EELISTE VASTU, MIDA ÜHE TOOTE OMAMINE VÕI KASUTAMINE PAKUVAD VÕI MIDA PAKUB ÜHE TEENUSE VASTUVÕTMINE. Hinna eesmärgid: 1) eksistentsi --> kui firmal on probleemid, siis peab ta opereerima madalate hindadega lootuses, et sellega saavutatakse turu stabiliseerimist. 2) Jooksva kasumi maksimeerimine --> lähtudes nõudluse ja kulude seosest hinnaga, valitakse selline hind, mis annab maksimaalse kasumi või rentaabluse. 3) Turuliidriks pürgimine --> taotletakse oma turuosa suurendamisega kulude vähendamist ja suurimat perspektiivset kasumit. 4) Kvaliteediliidriks pürgimine --> kõrge hind, et katta uurimis-ja arendustöödega seotud kulutusi. 5) Muud eesmärgid --> konkurentide eemaletõrjumine, turu stabiliseerimine. Hind võib oll...

Majandus → Turundus
32 allalaadimist
thumbnail
8
doc

3 TEST. 100%

b. Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse allasutus c. iseseisev sihtasutus d. kommertspank Question 12 Correct Mark 6 out of 6 Question text Mis on riskiturve? Vali üks: a. vastutoimeliste tehingute kasutamine b. firmasisese kindlustusfondi loomine c. firma riskide kindlustamine Question 13 Correct Mark 7 out of 7 Question text Kes on eramaja kütteradiaatori korral valmistajafirma klient? Vali üks: a. küttesüsteemi projekteerija b. hulgimüüja c. majaomanik d. ehitusettevõte Question 14 Correct Mark 7 out of 7 Question text Milline mõiste toote kogu eluea maksumuse analüüsil ei sobi järgmisesse loetellu? Vali üks: a. amortisatsioon b. tagavaraosade maksumus c. liising d. kindlustus Question 15 Correct Mark 6 out of 6 Question text Kuidas määratakse alginvesteeringu allahindamise määr Vali üks: a. kehtestatakse kogemuste alusel b. võetakse aluseks pangaintressid c

Majandus → Integreeritud tootearendus
36 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Integreeritud tootearendus Test 3

Küsimus 1 Õige Hinne 7,00 / 7,00 Flag question Küsimuse tekst Mis ei kuulu projekti tundlikkuse analüüsi konteksti? Vali üks: a. tootmishind b. tootearendusaeg c. tootearenduse maksumus d. investeeringute tasuvusaeg Küsimus 2 Õige Hinne 7,00 / 7,00 Flag question Küsimuse tekst Kes on eramaja kütteradiaatori korral tootva firma klient? Vali üks: a. hulgimüüja b. majaomanik c. ehitusettevõte d. küttesüsteemi projekteerija Küsimus 3 Õige Hinne 6,00 / 6,00 Flag question Küsimuse tekst Mis iseloomustab ettevõtet noorusfaasis? Vali üks: a. andekate spetsialistide asendamine kuulekatega b. bürokraatia teke c. üleminek intuitiivselt riskilt kainele arvestusele d. juhtimispotentsiaali mahajäämus organisatsiooni kasvutempost Küsimus 4 Õige Hinne 6,00 / 6,00

Majandus → Integreeritud tootearendus
77 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Integreeritud tootearendus test 3 vastused

Milline turulemineku viis vajab kõige rohkem laenukapitali? Vali üks: a. turu segmenteerimise kaudu b. esimesena turule c. hiljem turule hinna minimiseerimise abil d. teisena turule Küsimus 2 Õige Hinne 7,00 / 7,00 Flag question Küsimuse tekst Kes on eramaja kütteradiaatori korral tootva firma klient? Vali üks: a. majaomanik b. küttesüsteemi projekteerija c. hulgimüüja d. ehitusettevõte Küsimus 3 Õige Hinne 6,00 / 6,00 Flag question Küsimuse tekst Mis on riskiturve? Vali üks: a. firmasisese kindlustusfondi loomine b. vastutoimeliste tehingute kasutamine c. firma riskide kindlustamine Küsimus 4 Õige Hinne 6,00 / 6,00 Flag question Küsimuse tekst Kui suure osa Eesti ekspordist annab masina- ja metallitööstus? Vali üks: a. 12% b. 20% c. 24%

Majandus → Integreeritud tootearendus
54 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kodune lugemine - 150 sõna

17. Concurrent – Kaasnev tegur 18. Overall - Üldine 19. Stages - Staadium 20. Flagging - Nõrgenev 21. Alliance - Liit 22. Pinpoint – Täpselt ära näitama 23. Dozen - Tosin 24. Interdependent - Olev 25. Bidirectional - Kahesuunaline 26. Handsome - Nägus 27. Dissociate - Lahku lööma 28. Bias - Kalduvus, eelarvamus 29. Entity - Isik, olemus 30. AiAplification - Võimendus 31. Gazillion - Mustmiljon 32. Equipped - Varustatud 33. Sifting - Sõelumine 34. Failure - Luhtumine 35. Holesaler - Hulgimüüja 36. Freight - Vedu 37. Novel - Romaan 38. Chapter - Peatükk 39. Recent - Hiljutine 40. Freightliner - Kiirkaubarong 41. Commodity - Kaup, tarbeese 42. Niche market - Erisegment 43. Implement - Rakendama 44. Core - Tuum 45. Core capital - Põhivara 46. Interoperatibility - Koostöövõime 47. Diffusion - Hajutatus, levimine 48. Transact - Äri ajama, teostama 49. Interface - Kasutajaliides 50. Ensuing – Järgnev 51. Commerce - Kaubandus 52. Ambient - Muutuv 53

Keeled → Inglise keel
5 allalaadimist
thumbnail
4
docx

150 uut sõna logistikutele

27. Dissociate Lahku lööma 28. Bias Kalduvus, eelarvamus 29. Entity Isik, olemus 30. Air carrier lennuettevõtja 31. shipment in one lot saatmine ühe partiina 32. Sustainable Jätkusuutlik, säästev 33. Sustained Stabiilne 34. Vast resources Suured varud Hulgimüügiettevõte, 35. Holesaler hulgimüüja Kaupa vedama, last, 36. Freight vedu 37. Freight depot Kaubajaam 38. Freight insurance Transpordikindlustus Laeva kandejõud 39. Freight tonnage mahutonnides 40. Freightliner Kiirkaubarong 41. Commodity Kaup, tarbeese Suurema turu väike 42. Niche market

Keeled → Akadeemiline inglise keel
20 allalaadimist
thumbnail
24
pptx

Eesti tervishoid ja sotsiaalhoolekanne

Haigekassa; haiglad ja eraõiguslikud esmatasandi tervishoiuasutused; valitsusvälised organisatsioonid ja erialaühingud. Tervisesüsteemi struktuur Alates 1991. aastat 2 olulist muutust: Muutumine riigi kontrolli all olevast tsentraliseeritud süsteemist detsentraliseeritud süsteemiks Muutumine riigieelarvest rahastatud süsteemist ravikindlustusmaksust rahastatavaks süsteemiks. Kuue peamise hulgimüüja turuosa (%), 2000­2007 2006 2007 2008 2009 2010 Tamro Eesti OÜ 30,19% 31,00% 31,46% 30,18% 31,77% Magnum Medical OÜ 26,65% 27,19% 29,34% 29,58% 30,71% Apteekide Koostöö 12,40% 12,37% 12,90% 16,22% 22,87% Hulgimüük OÜ Chirurgicus AS 1,23% 1,60% 2,47% 2,09% 2,80% AS Oriola 6,72% 6,32% 5,64% 5,54% 2,17%

Majandus → Majandusõpetus
36 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Tarne-ja väärtusahel

Traditsioonilisi toiminguid ja tegevusi väärtusahelas ei jälgita ja kontrollita üksnes oma ettevõttes. Väärtusahela konkurentsivõimet mõjutavad tugevalt nii hankijad kui ka kliendid. Väärtusahelas nimetatakse hankijaid sageli ülavooks ja klientide allvooks. Väärtusahela lülide ehk liikmete nägemused kogu ahelast ja ahela erinevate lülide rollist on tihti suuresti erinevad. Tootja näeb sageli ennast olevat logistilise võrgustiku sõlmpunktis, hulgimüüja on see vastu tihti arvamusel, et tema tootja ja jaemüüja vahel tähtsaim logistiline sõlmpunkt. Jaemüüja omakorda on arvamusel, et tähtsaim lüli on tema, kuna tema puutub kokku lõpptarbijaga ja suudab setõttu kõige enam mõjutada ühise töö tulemust. Ettevõtte laiendatud väärtusahel moodustab nendest partneritest, kellel on toiminguline suhe üla- ja allvooga, ehk suhe hankijate ja klientidega. Ülavoog ujutab endast ettevõtte ostuturgu ja see koosneb

Logistika → Logistika
93 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Protsentülesanded majandusarvutustes

Hiljem tuli kõrgendatud hinda uuesti alandada 10%. Leia milliseks kujunes raamatu lõpphind. Ülesanne 10. Kaup hinnaga 120 eurot lasti odavale väljamüügile hinnaga 100 eurot. Arvuta, mitu protsenti on 1) väljamüügi hind madalam esialgsest hinnast; 2) esialgne hind kallim väljamüügi hinnast. Ülesanne 11. Kauba hinda alandati 8%, kuid hiljem tõsteti esialgsele tasemele. Mitme protsendine oli hinnatõus? Ülesanne 12. Kauba edasimüümisel kauplusele lisab hulgimüüja sellele 20% käibemaksu. Mitu protsenti moodustab käibemaks kaupluse poolt hulgimüüjale makstavast hinnast? Ülesanne 13*. Kauba hinna tõustes 6% võrra väheneb selle kauba tarbimine 4% võrra. Mitme protsendi võrra muutuvad ostjate kogukulutused sellele kaubale?

Matemaatika → Algebra ja analüütiline...
31 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Turunduse eksami küsimuste vastused

Turustuskanalis võivad tekkida vertikaalsed ja horisontaalsed konfliktid. Horisontaalne konflikt- see on konflikt kanali ühel ja samal tasemel. Vertikaalne konflikt see on turustuskanali eri tasemeil tegutsevate lülide konflikt. 28. Jaotuskanali juhtimine: eesmärgid, valiku otsused (tegurid ja kriteeriumid), vahendajate tüübid, liikmete motiveerimine. Turunduse tehingulised, logisilised ja abistavad funktsioonid ei kuulu üksnes ühe isiku või organisatsiooni kompetentsi. Tootja, hulgimüüja, jaekaupmees ja koguni lõpptarbija suudab neid kohustusi iseseisvalt täita, iseasi kas osaliselt või tervikuna. Kuid siin tuleb tingimata arvestada kahe asjaoluga: a) igal juhul peab keegi turundusfunktsioonid enda peale võtma. b) Alati ei ole vahendajatest loobumine mõistlik. Hulgi- ja jaemüüja toimib oma ala tihtipeale tootjast tõhusamalt. 29.Jaekaubandus: ettevõtete tüübid, jaekaubanduse arenguratas. Jaekaubandus on toodete müük

Majandus → Turundus
505 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Kliendiinfo stend

 Puuduse kõrvaldamine peab olema tarbijale tasuta. Kõik asja parandamisega või asja asendamisega seotud kulud, eelkõige veo-, posti-, töö-, reisi- ja materjalikulud kannab müüja.  Kui müüja parandab kliendi puudusega kauba, siis pikeneb garantii puuduse parandamise aja kestuse võrra kogu asja suhtes (mitte ainult konkreetse puuduse suhtes). Kui müüja asendab asja, siis algab garantiitähtaja kulg uuesti.  Müügigarantii andjaks võib olla jaemüüja, hulgimüüja, maaletooja, tootja või muu ostuketi osaks olev ettevõtja ja ühel asjal võib olla üheaegselt mitme ettevõtja poolt antud garantii. KAUBA VÕI TEENUSE EEST MAKSMINE!  Kas sa teadsid, et müüjad on kohustatud vastu võtma korraga kuni 50 kehtivat euro münti sõltumata nende väärtusest, pangatähti aga piiranguteta.  Müüjal pole õigus sind ebaseaduslikult piirata või soodustada kauba või teenuse müüki, mõjutada sind kaupleja kauba või

Majandus → Kliendisuhete juhtimine
5 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Transport ja ekspedeerimine KT

omanik müüb ise); 2PL (vedajad, kes pakuvad transporditeenust); 3PL (ekspediitorid, kes pakuvad mitmekülgseid logistilisi teenuseid); 4PL (iseseisvad neutraalsed ettevõtted, kes pakuvad strateegiaid ja konsultatsioone). Assets light mudel seisneb selles, et omada võimalikult vähe varasid kui võimalik ja osta sisse alltöövõttekorras. 7. Jaotuslogistika on logistikavaldkond, mis hõlmab valmistoodangu toimetamist tootja või hulgimüüja laost lõppkliendi või tarbijani. Selle allvaldkonnad on transport, ladustamine, lisandväärtuste osutamine ning asjakohaste infovoogude haldamine. Kokkuveo korral tuuakse kõik kaubad eksportija juurde ehk kuhugi terminali ja sealt edasi ostjale välismaale. Jaotusveo korral viiakse kaubad terminalist (eksportija) teise terminali (importija) ja importija viib kaubad edasi ostjale. Põhivedu on ettevõttelt (kodumaal) otse ostjale (välismaal).

Logistika → Transport ja ekspedeerimine
12 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Mõningad terminid logistilise poole pealt

Traditsiooniliste logistilises ketis osalejate vaheliste suhete ja infovahetuse puhul on juhtaeg liiga pikk ja info lõppturu kohta liiga vähene, et nõudlustele täpselt ja paindlikult reageerida. Logistikaketi liikmed püüavad oma pikka reaktsiooniaega kompenseerida nõudluse prognoosimisega. Vastavuses müügiprognoosil teostatakse tegevuseks vajalikud hanked oma tarnijatelt. Näiteks klassikalise logistilise keti tarnija ­ tootja ­ lõppmüüja ­ lõpptarbija puhul koostab hulgimüüja eelneva perioodi jaemüügitellimuste põhjal müügiprognoosi, mille alusel esitatakse tellimus tootjale. Eelneva perioodi tellimuste alusel koostab tootja müügiprognoosi, mille alusel planeeritakse tootmismahtusid ja esitatakse tellimused tarnijatele jne. Prognoosid pole täpsed, mida lühema aja prognoos, seda ebatäpsem ta on. Tõenäoliste prognoosivigade vältimiseks on iga logistilise keti liige sidunud käibevahendeid kaupade puhvervarudesse, et reageerida ootamatule nõudluse kasvule

Majandus → Majandus
58 allalaadimist
thumbnail
7
rtf

Eriala sõnastik

dividend - toob tulu ettevõttele E Efektiivsus ehk tõhusus on kategooria, mis iseloomustab logistikas seda, millise ressursikuluga vajalik tulemus saavutatakse F Fikseerima - kindlaks määrama, kinnistama, üles märkima, registreerima Finantseerima - rahaliste vahenditega tagastiseta varustama H Harmoniseerimine - aruannete erinevustele piiride kehtestamine, mille kaudu püütakse tagada finantsaruannete võrreldavuse suurenemist Hulgi - suures koguses Hulgiladu - enamasti maaletooja või hulgimüüja ladu suurte kaubakoguste ladustamiseks ja käsitsemiseks I Ignoreerima - tahtlikult tähele panemata jätma, mitte arvestama, eirama Installeerima - seadmestama, sisse või paigale seadma Instrueerima - juhtnööre andma, juhendama, õpetama J Jae - väiksemas koguses Jaotusladu - enamasti vaheladu suurte hulgiladude ja jaekaubanduse vahel. Piirkondlik ladu, kus on suur kauba liikumise tihedus Juhita tõstuk - automaatika poolt juhitav laotõstuk, mis transpordib koormat ühest kohast teise

Logistika → Laomajandus
114 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Transport ja ekspedeerimine I KT

Mõisted:   veondus­​ Majandusharu, mis tegeleb kaupade ja inimeste, laiemas mõistes ka informatsiooni  siirdamisega ühest punktist teise. Veonduse tehnilise baasi moodustavad veerem ja  infrastruktuur (taristu)   veerem­​  Reisijate ja kaupade veol kasutatavate liiklusvahendite kogum   [füüsiline ja institutsionaalne] infrastruktuur­​ Kõigi organisatsioonide ja abinõude kogum,  mis tagab tõrgeteta liikluse, elektrivarustuse, side jne, hõlmates ka avatud (liberaliseeritud)  kommunikatsioone, seadusruumi (nn institutsionaalne infrastruktuur), infotöötlust ja  koolitusturge  transpordivõrk­​ Kõikide veoviiside füüsilise infrastruktuuri (liiklusteede ja rajatiste) kogum  teatud piirkonnas   transpordisüsteem­​ Transpordisüsteem hõlmab ka – Tugifunktsioone: eri veoviiside veeremi  tootjad, remondiettevõtted, tanklad, infosüsteemid, kindlustusandjad jne; – Juhtimis­ ja  regulatiivfunktsioone: eeltooduga seotud osa riigivalitsem...

Logistika → Transport ja ekspedeerimine
34 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Saue valla ettevõtluskeskkonna analüüs (PEST analüüsil)

2 Valla suurimate töötajate arvuga ettevõtjate esikolmikus on 2 esimest kohta ravimiäris tegutsevatel ettevõtetel: Terve Pere Apteek OÜ - 371 ja OÜ Koduapteek – 285. Kuigi nende ettevõtete personal on hajutatud üle terve Eesti, on ravimivaldkond siiski olulise tähtsusega Saue valla jaoks. Terve Pere Apteek OÜ tegevusega seotud Mangum Medical OÜ ravimite hulgimüüja aastakäive on Saue vallas alati üks suuimaid (nt aastal 2011 – 110,5 mln eurot). Lisaks kõrgtehnoloogiale keskendunud ettevõtetele tegutseb vallas ka terve hulk töötleva tööstuse ettevõtteid, kelle ekspordipanused on valla mõistes küllaltki suured. Nendeks on AS Neiser Grupp (mööbel) - ekspordikäive 6,2 miljonit eurot, AS E-Betoonelement - ekspordikäive 6 miljonit eurot, Revala OÜ (piimapulbrid) - ekspordikäive 5 miljonit eurot.

Majandus → Ettevõtemajandus
36 allalaadimist
thumbnail
37
xls

Ettevõtteteooria

2) Vastake küsimustele ) Millise hinna korral on nõudlus veel elastne? ) Millise hinna korral on nõudlus mitteelasatne? Ülesanne 4.28 Kohvik peab konkurentsi tõttu tassi kohvi hinda alandama 15 RÜ-lt 10 RÜ-le Selle tulemusena ta müüb ühe päeva jooksul 200 tassi asemel 400 tassi kohvi. Kui suur on piirtulu? Q TR MR 200 3000 400 4000 Ülesanne 4.29 Hulgimüüja müüb jaemüüjale limonaadi. 1,5 - liitrine limonaad maks 10 krooni pudel.Kui jaemüüja ostab 50 pudelit limonaadi, siis saab ta allahi 10% Kui suur on 50 .limonaadipudeli piirtulu? Mikroökonoomika Ettevõtteteooria Harjutus Ülesanne 4.30 Täitke ülesanded tabeli ja joonise põhjal Tabelis on toodud töökindaid tootva ettevõtte kogutulu (TR), kogukulu (TC)

Majandus → Majandus (mikro ja...
4 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Karjäärimapp (müügiesindaja)

Nad analüüsivad müügistatistikat, valmistavad ette aruandeid ning täidavad administratiivseid ülesandeid: näiteks täidavad kuluaruandeid, kohtumiste kalendrit, korraldavad oma reisigraafikut. Samuti jälgivad nad, milliseid tooteid ja millise hinnaga müüvad nende konkurendid. Sõltuvalt sellest, kus müügiesindaja töötab, võib tal olla erinevaid ametinimetusi. Müügiesindajateks kutsutakse sageli neid, kes on palgatud otse tootja või hulgimüüja poolt. Tooteagendid või tootja esindajad on tavaliselt sõltumatud töötajad või firmad, kes esindavad lepingu alusel üht või mitut tootjaettevõtet. Tavaliselt on müügiesindajal olemas kataloogid või tootenäidised, mille abil tutvustada pakutavat toodet või teenust, selle hinda, olemasolu laos ning viise, kuidas toode aitaks kliendil raha kokku hoida või oma töö tootlikkust tõsta. Kuna väga paljud tootjad ja hulgimüüjad pakuvad sarnaseid tooteid, peab müügiesindaja

Eesti keel → 7. klassi ajalugu
24 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Transpordivõrk 1. KT

1. Veondus   a. Veonduse mõiste ​ Majandusharu, mis tegeleb kaupade ja inimeste, laiemas mõistes  ka informatsiooni siirdamisega ühest punktist teise. Veonduse tehnilise baasi moodustavad  erinevate veoviiside veerem ja infrastruktuur (taristu).  b. Veonduse kvantitatiivsed näitajad (4) ​ veomaht, sõidukite arv, liiklusteede pikkus,  aeg  c. Veonduse kvalitatiivsed näitajad    Vedu​  ­​  veokäive​  (– veomaht korrutatuna veokaugusega),​  keskmine sõidukaugus  (summaarne veokäive jagatud summaarse veomahuga), ​ veokiirus​ (Tehniline  (läbisõit jagatuna liikumises oldud ajaga) – Ekspluatatsiooniline (läbisõit jagatuna  kogu teeloldud ajaga))    Veeremi kasutamine​   ­ ​ veeremeikäive ​ (– veeremiühikute ar...

Logistika → Transpordivõrk
9 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Logistiline ahel kui tarne ja väärtusahel

ja kasutuselevõtmise. Traditsioonilisi toiminguid ja tegevusi väärtusahelas ei jälgita ja kontrollita üksnes oma ettevõttes. Väärtusahela konkurentsivõimet mõjutavad tugevalt nii hankijad kui ka kliendid. Väärtusahelas nimetatakse hankijaid sageli ülavooks ja kliente allvooks. Väärtusahela lülide (ettevõtted) nägemused kogu ahelast ja ahela erinevate lülide rollist on tihti suurestierinevad. Tootja näeb sageli ennast olevat logistilise võrgustiku sõlmpunktis, hulgimüüja seevastu on tihti arvamusel, et tema on tootja ja jaemüüja vahel tähtsaim logistiline sõlmpunkt. Jaemüüja omakorda on arvamusel, et tähtsaim lüli on tema, kuna ta puutub kokku lõpptarbijaga ja suudab seetõttu kõige enam mõjutada ühise töö tulemust. Ettevõtte laiendatud väärtusahel moodustub nendest partneritest, kellel on toiminguline suhe üla- ja allvooga, ehk suhe hankijate ja klientidega. Ülavoog kujutab endast

Logistika → Logistika
111 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

Otsekanal liigutab kaubad tootjalt otse kliendini. On loodud selleks, et transaktsioon toimuks tootja ja tarbija vahel.  Näost-näkku – müük esinduses, ukselt uksele või üritusel  Müüa distantsilt – postimüük, e-kaubandus, telemarketing Kaudne kanal liigutab kaubad tootjalt kliendini vahendajate kaudu. Kaup võib, aga ei pruugi vahepeal omanikku vahetada. Vahendajate põhitüübid: • agent - tootja seaduslik esindaja • hulgimüüja - müüb teistele vahendajatele, enamasti jaemüüjale • maakler - täidab piiratud müügifunktsioone, vahendab ostja ja müüja tehinguid üldjuhul ilma nende omavahelise kokkusaamiseta • müügiagent - nõustub maha müüma tootaja kogu-toodangu kindla komisjonitasu eest • jaemüüja - müüb lõpptarbijale Jaotuse intesiisvus: • Intensiivne jaotuskanal võimaldab väga paljude tarbijate juurdepääsu

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
10
rtf

Referaat Bullwhip Effect

1. BULLWHIP EFFECT EHK PIITSAEFEKT Bullwhip effect ehk piitsaefekt kirjeldab olukorda, kus tarneahelas ülesvoolu (alates lõppkliendist kuni algtoorme tarnijani) liikudes leiab aset esialgsete tellimisandmete silmnähtav moonutumine. Kõik algab sellest, kui lõppkliendist kohe järgmine lüli (näiteks jaemüüja) ei prognoosi piisavalt täpselt kliendi nõudlust ning sellest ekslikust prognoosist tulenevalt esitab endast järgnevale lülile (näiteks maaletoojale) tellimuse, mis erineb sellest, mida oleks tegelikult vaja. Sellest tulenevalt on ka tellitavate koguste variatsioon suurem ostetavatest kogustest. Antud olukorda illustreerib hästi alljärgnev joonis: Joonis 1. Tellitud ja müüdud koguste variatsioon Allikas: Lee et al 2004 Nagu ilmselt juba arvata võib, on tarneahela viimane lüli (algtoorme tarnija) sellest 2 tulenevalt kõige halvemas olukorras, kuna temani jõuab see kõige mo...

Majandus → Makroökonoomika
32 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Välismaalastest moedisainerid

elu. Perry lõpetas Woodrow Wilsoni kõrgkooli, Portsmouthis, Virginia osariigis aastal 1957. Perry õppis seejärel kolledzis Williamsburgis ja lõpetas ärijuhtimise 1961. Ta värvati Ameerika Ühendriikide Rannavalve reservi, et vältida sõjalist eelnõu ja kuue kuu pärast ta osales New Yorgi ülikoolis, kust ta on lõpetanud magistrikraadi jaemüügi alal 1963.aastal. Seejärel hakkas ta läbi kaubamaja jaekaubanduse alal omandada kogemusi moetööstuses kui ostja ja hulgimüüja Miller & Rhoadsi kaubamajas. Ta oli kaas-asutaja Richmondi jaemüügi kaupluses Sunny Day. Hiljem ühinesid spordirõivaste firma John Meyer New Yorgist. Varsti pärast seda, Ellis esitas oma esimese naiste spordirõivaste kollektsiooni (novembris 1976). Ellis koos Vera äriühingute emaettevõtjatega rajas oma moemaja, Perry Ellis International, 1978. aastal. Kus ta avas oma müügisalongi New Yorgi seitsmendal Avenüül. 1980. Perry Ellis langes raskelt haigusesse

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
26
doc

”Toidupoe klienditeenindaja töökoht”

Sageli on töö vahetustega, üksikutel juhtudel ka öötöö. Klienditeenindamine on müüja töökohustustest kõige tähtsam, sest kliendi soovide täitmisest oleneb kaupluse läbimüük. Müügil oleva kauba tundmine on müüja esmane kohustus. Kauba eest tasumisel võtab müüja kliendilt vastu sularaha või arveldab pangamaksekaardiga. Müüja töö kvaliteeti näitavad püsiklientuuri kujunemine ja läbimüügi kasv. (Oja, 2005) Müüja jaotumine ametiteks: 1. Demonstraator 2. Hulgimüüja 3. Klienditeenindaja 4. Müüja/kassiir 5. Tankla müüja-operaator 6. Tellimuste hankija/vastuvõtja 7. Väikepoe müüja 8. Kioskimüüja 9. Tänavamüüja 10. Turumüüja (Oja, 2005) 4 2. KLIENDITEENINDAJA ÜLESANDED Müüja põhilised tööülesanded on: 1. kauba vastuvõtmine ja ettevalmistamine müügiks; 2. kaubaväljapanekute korrastamine ja uuendamine;

Ergonoomika → Ergonoomika
20 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Majanduse mõisted

Eesti töötajate koguarv. 5. Mikroökonoomika uurimisobjektiks on piima hind Eestis. 6. Ressursiga ettevõtlikkus on tegemist jargmistel juhtudel: ametniku tegevus järelvalvel, äriühingu asutamine. 7. Tootmisteguriga töö on tegemist järgmistel juhtudel: ametniku tegevus järelvalvel, äriühingu asutamine. 8. Tootmisteguriga kapital on tegemist järgmistel juhtudel: kassaaparaat toidupoes, kaubad hulgimüüja laos. 9. Tootmisteguriga maa on tegemist järgmistel juhtudel: sademed, kalapüügipiirkond Balti meres. 10. Uurimisobjektilt jaguneb majandusteadus: rahvamajandusõpetus, ettevõttemajandusõpetus. 11. Eestis on turumajandus! 12. Majandusteadus on majandussubjektide käitumise seletamise viis. 13. Piiratud hüvised saab tootmisprotsessi tulemusest. 14. Tootmisprotsessi väljundid on hüvised. 15

Majandus → Majandus
32 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Moodulite tulemustestid

Vali üks: a. amortisatsioon b. kindlustus c. tagavaraosade maksumus d. liising Küsimus 12 Õige Hinne 6 / 6 Küsimuse tekst Mitu dollarit on 2 aasta pärast järgi 100 $ investeeringust, kui aastane allahindluse määr on 10%. Vali üks: a. 82,5 b. 80 c. 85,7 d. 75,5 Küsimus 13 Õige Hinne 7 / 7 Küsimuse tekst Kes on eramaja kütteradiaatori korral valmistajafirma klient? Vali üks: a. majaomanik b. küttesüsteemi projekteerija c. hulgimüüja d. ehitusettevõte Küsimus 14 Õige Hinne 6 / 6 Küsimuse tekst Mis on KredEx? Vali üks: a. kommertspank b. Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse allasutus c. iseseisev sihtasutus d. Baltikumile orienteeritud investeerimisfond Küsimus 15 Õige Hinne 6 / 6 Küsimuse tekst Mis on riskiturve? Vali üks: a. firmasisese kindlustusfondi loomine b. vastutoimeliste tehingute kasutamine c. firma riskide kindlustamine Küsimus 16 Õige Hinne 6 / 6

Majandus → Integreeritud tootearendus
75 allalaadimist
thumbnail
37
docx

Integreeritud tootearendus test

Flag question Küsimuse tekst Milline neist hinnapoliitikaist ei too ostjaid juurde? Vali üks: a. turu taaskohandamine b. laienemine c. hinnatõus d. allahindlus Küsimus 13 Õige Hinne 7,00 / 7,00 Flag question Küsimuse tekst Kes on eramaja kütteradiaatori korral tootva firma klient? Vali üks: a. küttesüsteemi projekteerija b. majaomanik c. ehitusettevõte d. hulgimüüja Küsimus 14 Õige Hinne 6,00 / 6,00 Flag question Küsimuse tekst Kui suure osa Eesti ekspordist annab masina- ja metallitööstus? Vali üks: a. 20% b. 12% c. 24% d. 16% Küsimus 15 Õige Hinne 6,00 / 6,00 Flag question Küsimuse tekst Mis on KredEx? Vali üks: a. kommertspank b. iseseisev sihtasutus c. Baltikumile orienteeritud investeerimisfond d

Tehnoloogia → tehnomaterjalid
25 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Turundus eksami kordamine

• Vertikaalkonflikt – eri taseme lülide konfliktid (nt madistavad omavahel tootjad ja hulgimüüjad) Turustusstrateegiad • Intensiivne - sihttarbijani jõudmiseks kasutatakse iga võimalikku vahendajat (turu maksimaalne hõlvamine kõikvõimalike jaemüügikohtade kaudu) • Valikuline – ettevõte müüb läbi valitud vahendajate • Välistav – turul on vaid üksikud vahendajad Vahendajate liigid 1. Edasimüüja 2. Agent 3. Tootja esindaja 4. Hulgimüüja 5. Jaemüüja 6. Müügiagent 7. Turustaja, suurmüüja, esindusmüüja 8. Vahekaupmees, suurkaupmees (jobber) Vahendajate valimise protsess • Uurimistöö – info kogumine vahetuse kergendamiseks • Müügi stimuleerimine • Kontaktide loomine • Kauba kohandamine • Läbirääkimiste pidamine • Kaubaliikumise organiseerimine • Riski kandmine • Finantseerimine Millele mõelda vahendaja valikul

Majandus → Turundus
22 allalaadimist
thumbnail
24
docx

TURUNDUSE KONSPEKT

· Kulupõhine hinnakujundus ­ puuduseks on turunõudlus ja konkurentsi arvesse võtmata jätmine. Seega võib hind kujuneda väga kõrgeks · Alushinna meetod on lihtne arvutus minimaalse müügihinna määramiseks et saada soovitud kasumiprotsenti või kulutustelt tagasi teenida. · · Juurdehindlusmeetodiga lisatakse omahinnale kindel juurdehindlusprotsent või summa. Tarbijale kujuneb seega hind toomise ning jaotuskanalite juurdehindluse summana. Nt t- särgi alghind 10 eurot , hulgimüüja jaehindlus 40 %, seega hulgihind 14. Jaemüüja lisab 75% mis teeb hinnaks 24,5 eurot. · Kasumiläve meetod aitab leida tooteühiku hinda mis vastaks etteantud müügimahu juures soovitud kasumile. · Konkurentsipõhine hinnakujundus · Aluseks võetakse konkurentide hinnad. Turuhinnameetodi põhjal saadakse hind järgmiselt. · Konkurentide omast kõrgem- kui toote juures on midagi hinnalist mida tarbijad väärtustavad. Toimib väikeste partiide korral

Majandus → Turundus
89 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Transport ja ekspedeerimine, kontrolltöö kordamisküsimused

Assets light ärimudel Nii vähe varasid kui võimalik, osta sisse allatöövõttekorras. Tegutsevad ja vastutavad kui vedajad (isegi kui autosid endal firmal pole, nagu oleks autod enda omad). Tegutsevad 3PL ja 4PL ärimudelis Pööravad suurt tähelepanu „pehmetele“ väärtustele - Ökoloogiline jalajälg - Sotsiaalne vastutus - Ärikultuur 7. Jaotuslogistika  Logistikavaldkond, mis hõlmab valmistoodangu toimetamist tootja või hulgimüüja laost lõppkliendi (tavaliselt jaemüüja või diiler) või tarbijani. Jaotuslogistika allvaldkonnad on transport, ladustamine, lisandväärtusteenuste osutamine ning asjakohaste infovoogude haldamine.  Rahvusvahelised jaotusstruktuurid Põhiveod tehakse tootjate ja keskladude vahel, samuti ka kesk- ja jaotusladude vahel. Veetavad kaubakogused on suured ning veoteekonnad pikad. Tavapäraselt pööratakse

Logistika → Transport ja kaubakäsitlemine
94 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Logistika alused

strateegiliste, taktikaliste ja operatiivsete eesmärkide saavutamist materjali- ja teenuste 7 voogude, samuti neid saatvate informatsiooni- ning rahavoogude efektiivse juhtimise kaudu. Logistika määratlus võib olla erinev sõltuvalt vaatenurgast, kust seda määratletakse. Nii võivad logistikat määratleda veidi erinevalt tootja, hulgimüüja, jaemüüja ja logistiliste teenuste (näit. vedamine ja ladustamine) osutaja. Logistika määratlus kitsamas tähenduses ettevõtte seisukohalt võib olla näiteks järgmine: Logistika on ettevõttesse saabuva, seal liikuva ja ettevõttest väljuva materjalivooga seotud tegevuste planeerimine, organiseerimine, teostamine, juhtimine, kontroll ja arendamine. Logistikas planeeritakse, juhitakse ja jälgitakse materjalivoogusid ning nendega seotud info-, raha- ja teenuste voogusid

Logistika → Laomajandus
69 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Hinnapoliiika ja hinnastrateegia kordamisküsimused

saada müügimahu kasvu ja lõpptulemusena summaarse kasumi suurenemist. Jäiga nõudlusega kaubagruppides võib vajadusel hoopis püüda hinnataset järkjärgult tõsta. 17) Tarbijakesksed hinnakujundusmeetodid: allahindlus nõudlusest Maksimaalsed tootmiskulud = Hind x [( 100 - juurdehindluse %) : 100] järjestikuste allahindluste kett 1. Maksimaalne ostuhind = Lõpphind x [( 100 - Jaemüüja %) : 100] ( jaemüüja ) 2. Maksimaalne ostuhind = Hind jaemüüjale x [(100 - Hulgimüüja %) : 100] (hulgimüüja) 3. Maksimaalsed tootmiskulud = Hind hulgimüüjale x [( 100 - Tootja %) : 100] (tootja) modifitseeritud kasumiläve analüüs ­ kasumi maksimeerimine See analüüs kombineerib traditsioonilise kasumiläve analüüsi nõudluse hindamisega erineva tasemega hindade juures. Selle puhul leitakse hinna-koguse kompleks, mis maksimeerib kasumi. 18) Toote tajutud väärtuse kujunemise mudel

Majandus → Hinnapoliitika ja...
295 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Turunduse alused eksam

Turunduse alused eksam 1. Turunduse liigid Konkreetse turunduspoliitika aluseks on see, milline nõudmine ja vajadus on turul. • Konversioonne turundus – mingi kauba suhtes on negatiivne nõudmine, seda toodet eitatakse. N.: taimetoitlase eitava suhtumise puhul lihasse on turunduse ülesandeks siin luua nõudmine. • Stimuleeriv turundus – turul puudub nõudmine. N.: kaup pole inimesele vajalik (kõrbes ei vajata kelke), aga tuleb luua nõudmine. • Arenev turundus – nõudmine on olemas, kuid ta ei väljendu tarbimises. N.: nikotiinivaba suits. Siin on turunduse ülesanne arendada tootmist. • Re-turundus – nõudlus langeb, turunduse ülesanne on seda tõsta. • Sünkroturundus – nõudmine võib kõikuda, turunduse ülesanne seda balansseerida. • Säilitav turundus – turul on hetkel täisnõudlus, aga et see nii ka jääks, siis turunduse ülesanne hoida nõudlust. • De-turundus – nõudlus on ülemäära kõrge, ülesanne vähendada. • Kont...

Majandus → Turundus
69 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Ostujuhtimise põhikursus

ii. Tarnijate integreerimine ettevõtte tegevusse ???? MTO (Make To Order) ­ tee tellimisel, vt ka lepinguline tootmine (edaspidi) · STO (Ship To Order) ­ läheta tellimisel · ATO (Assembly To Order) ­ koosta tellimisel, vt ka lõplik koostamine (edaspidi) · BTO (Buy To Order) ­ osta tellimisel, vt vahendaja vajadus 1. Otsetarne, laovaba ostmine, hankimine laovarude loomisega- Otsetarne (direct store delivery, DSD). Tegevuspraktika, mille puhul tootja või hulgimüüja tarnib tellimuse otse ostjale, kasutamata vaheladusid ja terminale. Kauba tarne ostja kliendile. Otsetarne võimaldab kiirendada kaupade kohaletoimetamist ja vähendada kaubakäitluskulusid. Laovaba ostmine (stockless purchasing). Hoolduse, remondi ja ekspluatatsioonimaterjalide (MRO) ostu praktika, mille puhul ostja ja müüja lepivad ostulepingu hinna kokku, lähtudes ostja MRO artiklite aasta ostuvajadusest, ja

Majandus → Otsustusprotsessi alused
51 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Turunduse alused

Turunduse alused eksam 1. Turunduse liigid Konkreetse turunduspoliitika aluseks on see, milline nõudmine ja vajadus on turul. · Konversioonne turundus ­ mingi kauba suhtes on negatiivne nõudmine, seda toodet eitatakse. N.: taimetoitlase eitava suhtumise puhul lihasse on turunduse ülesandeks siin luua nõudmine. · Stimuleeriv turundus ­ turul puudub nõudmine. N.: kaup pole inimesele vajalik (kõrbes ei vajata kelke), aga tuleb luua nõudmine. · Arenev turundus ­ nõudmine on olemas, kuid ta ei väljendu tarbimises. N.: nikotiinivaba suits. Siin on turunduse ülesanne arendada tootmist. · Re-turundus ­ nõudlus langeb, turunduse ülesanne on seda tõsta. · Sünkroturundus ­ nõudmine võib kõikuda, turunduse ülesanne seda balansseerida. · Säilitav turundus ­ turul on hetkel täisnõudlus, aga et see nii ka jääks, siis turunduse ülesanne hoida nõudlust. · De-turundus ­ nõudlus on ülemäära kõrge, ülesanne vähendada. · Kont...

Majandus → Turunduse alused
11 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Praktikaaruanne

Juhtkond keskmise Kogemuseta tugevusega Tugev Kogemusega tugev tugev Omanikud Taani kapital, omanik hulgimüüja, Kohalik kes ostab kapital Väliskapitali Eesti kapital kauba ära Taani kapital paljuski palju Tooted ja teenused Männimööbel Männimööbel Männimööbel Männimööbel Männimööbel voodid täispuitmööbel Sihtgrupp

Majandus → Arenguökonoomika
246 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ

See on tõhus suurte jaotussüsteemide puhul, kui on piisavalt sõidukeid, et kindlustada kaupade väljavedu ja kohaletoimetamine. Eeldab, et ettevõtted jagavad omavahel palju infot Otse lähetamine- tarnijad lähetavad kauba otse kauplusesse, ilma jaotuskeskust läbimata. Veetakse täiskoormad kauplusteni, hiljem sõidavad need veokid tagasi tühjana- see pole ratsionaalne. Vaheladu puudub, sest arvatakse, et ladu suurendab kauba kulusid. Otselähetamise puudused- tootja ja hulgimüüja transpordikulude kasv Eelised- välditakse jaotuskeskusega seotud kulusid Ladude rollid veel: Transpordi ühitamine- laos kogutakse osakoormad täiskoormateks Suurte saadetiste lahutamine Erinevate tarnijate kaupade ühendamine üheks saadetiseks 16. Jaotussüsteemi kavandamise põhikaalutlused- tuleb lähtuda kauba iseloomust, kogustest ja tüübist. Lisaks tuleb kaalutleda järgnevaid punkte: Omandivorm- kas omada või rentida laopinda?

Logistika → Ärilogistika
642 allalaadimist
thumbnail
25
docx

Transport logistikas

3. Sisseostuotsused ­ arvestatakse mitte ainult hangetega seotud tegureid ( hind, kvaliteet), vaid ka seda, kuidas ja mis kuludega see kohale toimetatakse. Kohaletoimetamise kulud. 4. Asukoha valikuga seotud otsused ­ ettevõtete, ladude, kontorite, kaubandusüksuste ja muude ärirajatiste asukohtade määramisel arvestatakse alati ka transpordi kättesaadavust (kulusid ja sobivust). 5. Hinnaotsused ­ tootja või hulgimüüja määrab oma kaupadele hinna, arvestades seda, et tema kaup oleks hinna poolest konkurentsivõimeline ka sihtturul, peale seda kui kauba hinnale on lisandunud transpordikulud sihtturule toimetamiseks. Transpordi tähtsus hinnaotsuste tegemisel sõltub kaubast, transpordikulude osatähtsus on seda suurem, mida väiksema väärtusega on kaup või mida suuremat rolli mängib turustamisstrateegias kauba (odav) hind. Turg tuleb täpselt segmentida.

Logistika → Logistika
240 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Ostujuhtimise eksami konspekt

Loeng 1 Tarneahela komponendid: toormaterjal, komponendid, tootja, hulgimüüja, jaemüüja,tarbija Tarneahela juhtimise alla kuulub kõikide osade juhtimine a la kliendisuhted, teenindus, nõudlus, tellimuste täitmine, tarnijasuhted, tootearendus, tagastus. Tarneahela juhtimine- äriprotsesside integreerimine alates klientidest kuni algtarnijateni, kes pakuvad tooteid ja teenuseid. Tellimine(ordering,buying)- ostutellimuse koostamine ja tarnijale edastamine temaga varem kokkulepitud tingimuste raames. Tellimus esitatakse olemasoleva info põhjal tarnija toodete

Logistika → Ostujuhtimine
79 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Ärilogistika aine

See on tõhus suurte jaotussüsteemide puhul, kui on piisavalt sõidukeid, et kindlustada kaupade väljavedu ja kohaletoimetamine. Eeldab, et ettevõtted jagavad omavahel palju infot Otse lähetamine- tarnijad lähetavad kauba otse kauplusesse, ilma jaotuskeskust läbimata. Veetakse täiskoormad kauplusteni, hiljem sõidavad need veokid tagasi tühjana- see pole ratsionaalne. Vaheladu puudub, sest arvatakse, et ladu suurendab kauba kulusid. Otselähetamise puudused- tootja ja hulgimüüja transpordikulude kasv Eelised- välditakse jaotuskeskusega seotud kulusid Ladude rollid veel: Transpordi ühitamine- laos kogutakse osakoormad täiskoormateks Suurte saadetiste lahutamine Erinevate tarnijate kaupade ühendamine üheks saadetiseks 16. Jaotussüsteemi kavandamise põhikaalutlused- tuleb lähtuda kauba iseloomust, kogustest ja tüübist. Lisaks tuleb kaalutleda järgnevaid punkte: Omandivorm- kas omada või rentida laopinda?

Majandus → Ärilogistika
10 allalaadimist
thumbnail
57
docx

Turundus - konspekt eksamiks

 Toote spetsifikatsiooni koostamine  Alternatiivsete toodete ja hankijate otsimine  Alternatiivide võrdlemine  Toote ja hankija valimine, tellimuse esitamine  Ostujärgne hinnang valitud tootele ja hankijale Ostutüübid äriturunduses  Korduv taasost  Modifitseeritud taasost  Uus ost Kauba jõudmise protsess äritarbijaturult tavalisele tarbijaturule  Tooraine  Agent  Varustaja  Tootja  Hulgimüüja  Jaemüüja  Klient Näide B2B turult B2C turule:  Nahakaupmees OSTAB loomanahka, kemikaale, seadmeid, tööjõudu, energiat. MÜÜB toornahka.  Parkal OSTAB toornahka, kemikaale, seadmeid, tööjõudu ja energiat. MÜÜB töödeldud nahka.  Jalatsitootja OSTAB töödeldud nahka, kontsasid, karusnahka, seadmeid, tööjõudu, energiat. MÜÜB jalatseid.  Hulgikaupmees OSTAB jalatseid, laopinda, seadmeid, tööjõudu, energiat

Majandus → Turundus
24 allalaadimist
thumbnail
10
doc

E-turundus

E-turunduse ja e-kaubanduse alused 2016, kordamisküsimused 1. Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Kui jah, siis kuidas, kui ei, siis miks. E-turundust peetakse laiemaks mõisteks kui Internetiturundust. Viimane tähendab kitsalt just Internetile (veeb, elektronpost) orienteeritud meetmeid. Internetiturunduse puhul on kasutatavaks meediumiks Internet. E-turundus aga hõlmab lisaks ka mobiilse ja muu traadita meediumi kasutamist ning digitaalset kliendiandmete haldamist ja kliendisuhete juhtimist. Digitaalne keskkond ei koosne enam ammu ainult klassikalistest veebirakendustest ja elektronpostipõhisest kommunikatsioonist. Lisandunud on mitmesugused mobiilsed personaliseerimise (NFC, QR-koodid) tehnoloogiad ning asukohapõhised (GPS) teenused. Nende puhul on Internet käsitletav vaid puhtalt andmevahetuskanalite komplektina, turundustegevus ise toimub kommunikatsioonimudeli järgmisel, kõrgema...

Majandus → Turundus
4 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Praktika aruanne - Tallink: Baltic Queeni ladu

kommunikatsioonivahendid. Üheks levinumaks eriprogrammiks on Autoroute, mis võimaldab korraldada transporti maailma kaartide süsteemis. Sisestades programmi kauba lähte- ja sihtkoha, arvutab see välja täpsed vahemaad ja kuvab liiklemiseks võimalikud maanteed ja suunad. 6 Sõltuvalt sellest, kas teenuse ostja puhul on tegemist tootmisettevõtte, hulgimüüja, jaemüüja, teenusepakkuja, organisatsiooni või riigiasutusega, on ka ettevõtte klientuur väga erinev. Laotöötajate (kaubakäsitlejad) põhiliseks töökeskkonnas on ladu, mille korrashoiu peavad laotöötajad tagama jooksvalt, põhitoimingute kõrvalt. Laotöötajate ametlik tööpäev kestab 8 tundi, kuid sageli kujuneb olukord selliseks, kus tellimusi laekub tööpäeva jooksul oodatust rohkem, mistõttu võivad tööpäevad kesta hiliste õhtutundideni.

Logistika → Laomajandus
266 allalaadimist
thumbnail
15
doc

äri-inglisekeel sõnad

4 tegevdirektor - a Managing Cirector tootmisjuht - a Production Manager firma töötajad - employees at the firm kaadriülem - a group leader müügijuht - a Sales Manager tootmisinsener - a Production engineer 5 töökas, hõivatud kontor - working, busy office vastutustunne - responsibility algpalk - starting salary sõltuvalt east ja kogemustest - depending on age and experience edutamise väljavaated - promotion prospects kandideerima / soovi avaldama kohale - to apply for a post lisama väljavõtte kvalifikatsioonidest - to enclose an outline of qualification ma olen nõus proovima - I'm willing to try huumorimeel - a sense of humor võime hakkama saada - an ability to cope with (something) thuande krooni ulatuses - within rnge of võõrkeeled on eeliseks - foreign languages are an advantage kuulutus sekretäri kohale - an advertisment for a secretary teadmisi omandama - to obtain knowledge eelneva kontoritöö kogemus - a previous office experienc...

Keeled → Inglise keel
163 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Turundus juhtimine

· Kaudsed kanalid (Lühike ja pikk jaotuskanal) Otsekanal on jaotuskanal, mille kaudu liiguvad kaubad tootjalt otse kliendini, st transaktsioon toimub otse tootja ja tarbija vahel. Kaudsed jaotuskanalid, mis võivad olla sõltuvalt vahendajate arvust kas lühikesed või pikad. Nendes liiguvad kaubad tootjatelt kliendini läbi ühe või mitme vahendaja. Kaup võib aga ei pruugi vahepeal omanikku vahetada. Kaudse jaotuskanali lülid võivad olla järgnevad: · Hulgimüüja ­ ostab tootja toodangu ja müüb selle teistele vahendajatele, enamasti jaemüüjatele. Omandiõigus läheb üle koos kauba liikumisega. Ladustab kaupa oma juures kuni edasimüüjale müümiseni. · Jaemüüja ­ ostab kauba tootjalt või hulgimüüjalt. Omandiõigus kaubale liigub koos kaubaga. Müüb otse lõpptarbijale. (kauplus; diiler) · Kaubanduslik vahendaja ­ iseseisev organisatsioon, mis on vahendajaks tootja ja ostja vahel, kuid ei osale kaubaga

Majandus → Turundus
277 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

E-Turunduse eksami kordamisküsimused koos vastustega

AINE E-TURUNDUS (TMM1060) KORDAMISKÜSIMUSED KOOS VASTUSTEGA Kordamisküsimused Sisukord Kordamisküsimused ................................................................................................................................................ 1 Mis on e-turundus ja milline on selle roll ettevõtte turundusmeetmestikus .............................................. 2 Kas Internetiturundus ja e-turundus on üks ja seesama? Põhjenda ........................................................ 2 Milline on turunduse ja infotehnoloogia rollijaotus e-turunduses .............................................................. 2 Milles seisneb e-turunduse projektide tüüpiline valdkondadevaheline kommunikatsiooniprobleem ja kuidas seda lahendada? ................................................................................................................................. 2 Olulised murdepunktid Interneti arengus turundusk...

Tehnoloogia → E-turundus
51 allalaadimist
thumbnail
37
docx

TARBIJAÕIGUS

1) kantud jalatsid 2) mänguasjajalatsid 3) spetsiaalsed ja erijalatsid jalatsite märgistus peab olema nähtav ja loetav, asetsedes jalatsil või jalatsi külge kinnitatud etiketil. Piktogrammide mõõtmed peavad olema piisavalt suured, et neis sisalduv teave oleks kergesti mõistetav. Märgistus ei tohi olla tarbijat eksitav. Jalatsite märgistamise kohustus, samuti vastutus selles sisalduva teabe õigsuse eest lasub tootjal või tema volitatud esindajal. Importija ja hulgimüüja peavad tagama, et nende poolt realiseeritavad jalatsid oleksid märgistatud määruse nõuete kohaselt. Määruse nõuete täitmise eest vastutab tarbija ees jaemüüja. Jaemüüja on kohustatud andma tarbijale täiendavat teavet pakutavate või müüdavate jalatsite omaduste, nende hoolduse, märgistuses kasutatavate piktogrammide tähenduse, suurustähenduse jms kohta. *Tekstiilitoodete märgistusnõuded

Õigus → Õigus
52 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Laomajandus

FIATA Ülemaailmne Ekspedeerijate Assotsiatsioon. EEA on FIATA liige. EEA liikmestaatuses ettevõtte võib taotleda FIATA assotsieerunud liikme staatust. GMT (Greenwich Mean Time) Kellaaeg 0-meridiaanil, mis läbib Greenwichi observatooriumit Londoni lähistel HBL (House Bill of Lading) Ekspedeerija poolt väljastatud konossement, mille originaaleksemplaride esitamise vastu vabastab ekspedeerija agent sihtpunktis kauba konossemendi esitajale. Hulgiladu Enamasti maaletooja või hulgimüüja ladu suurte kaubakoguste ladustamiseks ja käsitsemiseks. Hulgilaod tegutsevad ka kaupluse- ja kaubamajakettide keskladudena Insourcing (Insourcing) Ettevõtte arenedes ja uute tegevuste lisandumisel väärtuahelas otsustatakse teostada kõik toimingud oma ettevõttes. Loobutakse teenuste ostmisest valdkondades, mis on lähedalt seotud ettevõtte põhitegevusega. Ettevõte valib insourcingu juhul, kui selle tulemusena saab ta toote või selle osa parema kvaliteediga, odavamalt, kiiremini,

Logistika → Laomajandus
101 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun