Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"-konkurentsieelis" - 252 õppematerjali

thumbnail
3
docx

Konkurentsieelis Eesti turul

Konkurentsieelis Eesti turul Essee Tänapäeva majandusolukord on pannud ettevõtteid üha rohkem mõtlema ning analüüsima oma positsiooni turul. Kasumlike klientide hoidmine ning uute leidmine on ettevõtte eksistentsile olulise tähtsusega, seepärast organisatsioonid peavad keskenduma kriitilistele eduteguritele, et olla tegevusharus edukas. Väikeettevõtted on olemuselt turuliidrist nõrgemal positsioonil ning tuleb võtta endale väljakutsuja roll (market challenger), kasutades ründemeetmeid turuosa suurendamiseks ja oma positsiooni tugevdamiseks (Leimann et al. 2003: 175). Tänapäeval konkurentide käitumine, klientide eelistused muutuvad kiiresti, tuleb alati valmis olla ümberkorraldusteks, et tagada ettevõtte jätkusuutlikkus. Tihtipeale investeerivad suurettevõtted aega ning raha leidmaks uusi arengusuundi, see eest väikeettevõtted piirduvad vaid olukorra jälgimisega. Tegevusharu tingimused muutuvad ajas, kuna liikuma ...

Majandus → Majandus
28 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Kululiidri strateegia referaat

KULULIIDRI STRATEEGIA REFERAAT . Tallinn 2015 SISUKORD SISUKORD..........................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS..................................................................................................................................3 1.KULULIIDRI STRATEEGIA...........................................................................................................4 2.KULUEELISE ALLIKAD................................................................................................................5 2.1.Mastaabisääst..............................................................................................................................5 2.2.Ebaökonoomsus..........................................................................................................................

Majandus → Juhtimine
80 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Intellektuaalse kapitali väärtus ettevõttele

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärikorralduse instituut Organisatsiooni ja juhtimise õppetool Liis Mägi ja Sten Martin INTELLEKTUAALSE KAPITALI VÄÄRTUS ETTEVÕTTELE Referaat Juhendaja: õppejõud Virve Siirde Tallinn 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS........................................................................................................................ 3 1. INTELLEKTUAALSE KAPITALI OLEMUS...................................................................... 4 2. KOOSTISOSAD.....................................................................................................................6 3. INTELLEKTUAALSE KAPITALI TÄHTSUS ....................................................................8 4. VÄÄRTUSE LOOMINE..............

Majandus → Juhtimise alused
38 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Majanduse mõisted

1) Pakkumine ­ tähendab erinevaid koguseid mingeid kaupu, mida tootjad soovivad ja suudavad müüa erinevate võimalike hindadega teatud kindlal ajahetkel. 2) Majanduse põhivalikud ­ Mida? milliseid tooteid/teenuseid toota ja millises mahus? Kuidas? neid tooteid/teenuseid toota? Kellele? lähevda need tooted tarbimiseks? 3) Laenusoovija parameetrid ­ laenusaaja isikuomadused, maksevõime, vara ja käendused. 4) Barter ­ kaupade ja teenuste vahetamine ilma rahata. 5) Võrdlus ­ Turumajandus: Omand - eraomand, Mida/kuidas ­ ettevõtja, Kellele ­ turg. Käsumajandus: kõik riigi valduses. 6) Kindlustuse peamised liigid ­ kahjukindlustus ja elukindlustus. 7) Nõudlus ­ teatud kaupade või teenuse kogus, mida tarbijad soovivad ja suudavad osta erinevate võimalike hindadega kindlal ajahetkel. 8) Turgu tasakaalustav hind ­ hind, mille puhul pakkumine on võrdne nõudlusega. 9) Defitsiit ehk vaegus ­ on nõudluse ja pakkumise koguse vaheli...

Majandus → Majandus
57 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Strateegilise juhtimise konspekt

Strateegiline juhtimine Kordamisküsimused 1. kontrolltööks 1. Strateegilise juhtimise olemus Edukate ettevõtete edu tugineb alati heale ja läbimõeldud strateegiale. Ettevõtte strateegiline juhtimine seisneb strateegia väljatöötamises, elluviimises, kontrollimises ja hindamises. Strateegia väljatöötamisele eelneb tavaliselt ettevõtte välis- ja sisekeskkonna analüüs. Mõneti võib strateegiat käsitleda kui üldist kirjeldust käitumisest ja astutavatest sammudest, mille abil ettevõte kavatseb oma eesmärgid saavutada. Strateegia seisneb püüdest mõista, kus sa tahaksid olla, realistlike võimaluste hindamises, kuidas liikuda ühest punktist teise 2. Strateegia kui: perspektiiv, positsioon, plaan, tegevusmall strateegia kui positsioon ­ langetatakse teatud põhiotsused, kuidas end tegevusharus positsioneerida; strateegia kui plaan ­ määratletakse tegevuse eesmärgid ja püütakse need läbimõeldud tegevuse läbi saavutada; strateegia kui per...

Haldus → Strateegiline juhtimine
283 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Majanduse alused, 3 kursus, kodune töö 4

4. Õppeülesanne: Õppija juhis: Tööta läbi 4. teemakonspekt Leia konspekti abil vastused kordamisküsimustele Loe juhtum ja vasta küsimustele Kordamisküsimused: 1. Millest algab ettevõtte toote / teenuse väljatöötamine? Toote / teenuse väljatöötamine algab ettevõtte äriideest. (MIKS?) Asetades end valitud sihtrühma (KELLELE?) seisukohale, vastab asjatundlik ettevõtja juba äriideed sõnastades küsimustele: milline toode/teenus (MIDA?) rahuldab minu kliendisühmade vajadusi ja soove? kuidas ma toodan ja toote/teenuse kliendini viin (KUIDAS?) , kuidas ettevõte toimib? 2. Majutus- ja toitlustusettevõtte toode on kombineeritud toode. Millistest osadest see koosneb, too näiteid. koosneb esemelisest ja immateriaalsest osast ning keskkonnast. Esemeline osa: Hoone ehituslik kvaliteet ja arhitektuur ja interjöör Majutustingimused ­ toa suurus, varustus toidud ja jo...

Majandus → Turundus
8 allalaadimist
thumbnail
18
doc

ÕF Pärlipüüdjad äriplaan

Kanepi Gümnaasium ÕPILASFIRMA PÄRLIPÜÜDJAD ÄRIPLAAN Juhendaja: õpetaja Taimi Plado Kanepi 2011 ÕF PÄRLIPÜÜDJAD ÄRIPLAAN 1. KOKKUVÕTE 1.1. Õpilasfirma põhiandmed 1.2. Õpilasfirma taust 1.3. Õpilasfirma konkurentsieelis 1.4. Äriidee 2. TURUSITUATSIOON 2.1. Potentsiaalsete klientide kirjeldus 2.2. Konkurentide analüüs 3. ÕPILASFIRMA ANALÜÜS 3.1. SWOT analüüs 3.2. Majandusolukord 4. PÕHIEESMÄRGID JA STRATEEGIA 5. TURUNDUSPLAAN 5.1. Turundusmeetmed 5.1.1. Toode 5.1.2. Hinnakujundus 5.1.3. Turunduskanalid 2 5.1.4. Turundussuhtlus 6. TOOTMISPLAAN 6.1. Tootmisprotsessi kirjeldus 6.2. Tootearendus 7. ÕPILASFIRMA JUHTKOND JA PERSONAL 7.1. Organisatsioon ja selle arendamin...

Majandus → Majandus
250 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Äriplaani vorm

Õpilasfirma .............................................. ÄRIPLAAN 1. Kokkuvõte 1.1. Õpilasfirma põhiandmed 1.2. Õpilasfirma taust 1.3. Õpilasfirma konkurentsieelis 1.4. Äriidee 2. Turusituatsioon 2.1. Potentsiaalsete klientide kirjeldus 2.2. konkurentide analüüs 3. Õpilasfirma analüüs 3.1. SWOT analüüs 3.2. Majandusolukord 4. Põhieesmärgid ja strateegia 4.1. 5. Turundusplaan 5.1. Müügieesmärgid 5.2. Turundusmeetmed 5.2.1. Toode 5.2.2. Hinnakujundus 5.2.3. Turustuskanalid 5.2.4. Turundussuhtlus 6. Tootmisplaan 6.1. Tootmisprotsessi kirjeldus 6.2. Tootmisplaan 6.3. Tootearendus 6.4. Investeerimisplaan 6.5. Koostööpartnerid 7. Õpilasfirma juhtkond ja personal 7.1. Organisatsioon ja selle arendamine, koolitus 7.2. Palgasüsteem ja töötasuplaan 7.3. Aja planeerimine 8. Finantsplaanid 8.1. Kasumiplaan 8.2. Rahavoogude plaan 8.3. Bilansip...

Majandus → Majandus
22 allalaadimist
thumbnail
11
doc

ÄRIPLAANI ANALÜÜS

TALLINNA MAJANDUSKOOL Majandusarvestuse ja maksunduse osakond ÄRIPLAANI ANALÜÜS Juhendaja: Helle Liblik Tallinn 2010 Ettevõttest....................................................................................................................................3 Turg ja tarbijad............................................................................................................................4 Konkurents..................................................................................................................................5 Konkurendid............................................................................................................................5 Konkurentsieelis......................................................................................................................5 Reklaam...................................................

Majandus → Ettevõtlus alused
328 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Konkurents ja selle vormid

KONKURENTS JA KONKURENTSI VORMID Konkurents on majandussubjektide püüdlemine sama eesmärgi poole olukorras, kus ühe edu tähendab teise ebaedu. Konkurentsis toimetulekuks peab müüja leidma vastuse küsimusele, miks tarbija just tema kaupa või teenust peaks ostma. Ta peab välja selgitama, mida nad pakuvad, millised on nende hinnad, kuidas reklaamivad oma tooteid, milline on nende maine. Kirjeldatakse konkurentide tugevaid ja nõrku külgi. Seejärel võrreldakse konkurentidega ettevõtte ja toodete kõige olulisemaid omadusi. Nendeks omadusteks võivad olla hind, kvaliteet, asukoht, ettevõtte tuntus vms. Konkurentsieelis eristab ettevõtet konkurentidest. Selleks võib olla suur kaubavalik, kiire või hea teenindus, kliendile sobiv tööaeg, konkurentidest parem garantii, madalam hind vms. Valida võib ainult sellise konkurentsieelise, mida suudetakse alati pakkuda. Konkurentsieelis on põhjuseks, miks vähemalt osa tarbijaid eelistab antud ettevõtte t...

Majandus → Majandus
81 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Konkurents ettevõtluses

TTÜ EESTI MEREAKADEEMIA Merendusteaduskond Sadamamajandamine ja meretranspordi juhtimine Mikro- ja makroökonoomika Konkurents ettevõtluses Referaat Õppejõud: Maret Güldenkoh Üliõpilane: Anna Koltsova Tallinn 2015 1 Sisukord Konkurentsi mõiste ja olemus.................................................................................3 Konkurendid............................................................................................................ 3 Millist infot on vaja teada konkurentidest?.............................................................4 Konkurentsieelis..................................................................................................... 4 Konkurentsivormid ja nende tunnused......................................

Majandus → Konkurents
42 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Sihtturundus ja positsioneerimine

5. Sihtturundus ja positsioneerimine 1. Tooge näiteid toodetest: 1) mida tarbib väga suur hulk tarbijaid (kus turg on üsna homogeenne) ja 2) mida tarbib üsna väike osa tarbijatest (kus turg on üsna heterogenne). Homogeenne turg- tavaline poe piim Heterogenne turg- laktoosivaba piim 2. Kuidas Te selgitaksite sõbrale, miks ikkagi on vaja eristada turunduses erinevate vajaduste või tunnustega tarbijaid? Kuna turul valitseb tihe konkurents, peame tegema valiku kas me toodame ühte toodet, mis sobib paljudele tarbijatele või keskendume kahe-ühe väga spetsiifilise tootele. Sellest otsusest lähtuvalt, peame välja selgitama millisele tootele on veel turgu ja milline oleks meie positsioon seal turul. Ei ole mõtet toota sama toodet, mis on eelnevalt juba turul. 3. Pange kirja üks tarbija vajadus või probleem, mida ta soovib lahendada. Tooge erinevaid võimalusi...

Majandus → Majandus
65 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Konkurents, segmenteerimine

1.1. Uued Valio Gefilus 2GO jogurtishotid, mis on saadaval 100-grammistes taassuletava korgiga pudelites kiivi-, banaani-maasika ja ploomimaitselistena. Tegu on esimeste Eestis toodetud jogurtishottidega. Shokobox (www.shokobox.ee) tegeleb eksklusiivse kinkešokolaadi müügiga. Kõiki tooteid eristab unikaalne ja kordumatu disain ning šokolaaditoodete kvaliteet. Eesmärgiks on LED-elementide abil valgust kiirgavate põrandakatete arendamine. See innovatsioon avab uusi võimalusi LED-valgustuse pindadesse integreerimisel. Lisaks uutele seadmetele, tõi Apple välja ka uue süsteemi Apple Pay, mis peaks peatselt asendama poodides rahakotti. Esialgu vaid USA-s töötav süsteem on täielikult kontaktivaba ning sellega on võimalik maksta erinevates poodides või teenusepakkujate juures. Uus seadeldis (kell) sisaldab erinevaid rakendusi, töötab treeningvahendina ja on ühenduses iPhone'iga. Kellal on p...

Majandus → Konkurents
11 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

Tarbijakäitumine

Tarbijakäitumine Iseseisev töö EMT vs Tele2 Kristiina Tammik EMT lühitutvustus 1991 Eesti juhtiv mobiilsideoperaator nii era- kui ka äriklienditurul, kõnesides ja mobiilses internetis mobiilisektori innovatsiooni- ja kvaliteediliider 4G-võrk katab üle 95% Eestist Koostöö Elioniga võimaldab pakkuda klientidele kogu telekommunikatsiooniteenuste spektrit TeliaSonera gruppi kuulumine annab võimaluse tuua rahvusvaheline know-how Eestisse ning eksportida siinset teadmist välismaale 2013. aasta lõpuks 868 000 klienti EMT innovatsiooni näited EMT innovatsiooni näited: 1998 ­ Eesti esimese GSM 1800 võrgu avamine 2000 ­ mobiilse positsioneerimise ja ja WAP teenuse turuletoomine 2000 ­ mobiil-parkimine (rahvusvahelise GSM Assotsiatsiooni aastaauhinna nominent innovaatilisema teenuse kategoorias) 2001 ­ GPRS teenuse turuletoomine esimesena Eestis 2003 ­ MMS ­ teenuste avamine 2004 ­ EDGE turuletoom...

Psühholoogia → Tarbijakäitumine
28 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Hiina majandus

Hiina Hiina Rahvavabariik asub Euraasia mandril Aasia maailmajaos, täpsemalt Ida-Aasias. Naaberriike on kokku 14, kuid tähtsamad on Venemaa kirdest, Mongoolia põhjast, Kasahstan loodest, India edelast, Vietnam, Laos ja Birma põhjast, Põhja- ja Lõuna-Korea idast, üle mere ka Jaapan ning Taiwan. Veekogudest piiravad Hiinat Kollane ja Ida-Hiina meri idast ning Lõuna-Hiina meri kagust. Pinnamood on riigi suuruse tõttu väga erinev. On mägesid ­ Himaalaja ning Tiibeti kiltmaa, kuid riigi idaosa on madalam, merede ääres leidub ka madalikke. Suurim madalam ala on Hiina tasandik Kollase mere ääres. Hiina ning ühtlasi ka maailma kõrgeim tipp on Mount Everest (8848 meetrit) Himaalaja mägedes.Hiina põhjaosas on lähisarktiline kliimavööde ning lõunaosas on troopikavööde. Pekingi keskmine temperatuur on 13.1 oC. Kõige soojem kuu on juuli ­28 oC ning kõige külmem jaanuar (-2 oC.) Mägedes ja ma...

Majandus → Majandusõpetus
25 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Äriplaani koostamine

ÄRIPLAANI STRUKTUUR 1.Tiitelleht Kajastab: · Ettevõtet · Äriplaani teema pealkirja · Ettevõtte kontaktandmeid ja aadressi · Äriplaani koostajat ja koostamisaega 2. Sisukord (Äriplaani struktuuri põhjal) 3. Kokkuvõte äriplaanist (kirjutatakse lõpus, pärast äriplaani kõigi peatükkide valmimist) Kokkuvõte annab ülevaatlikku informatsiooni äriplaani ja selle teostamise kohta, sh: · Äriidee ja selle eesmärgid · Äriidee lühike ajalugu ja konkurentsieelis · Investeeringute ulatus ja maht · Finantseerimisallikad · Projekti oodatavad tulemused ja tähtajad 4. Ettevõtte ülevaade · Ettevõtte andmed, sh: ärinimi, ettevõtlusvorm, aadress, sidevahendid, registrinumber, asutamisaeg, tegevusalad, pangaarve number jms. · Lühike ajalugu, ärimissioon, eelnev ja praegune majandustegevus, sh turg, tooted ja sihtrühmad. · Praegune finantsseisund ja ettevõtte tulevikunägemus ehk visioon lähema 3-...

Logistika → Laomajandus
156 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Juhtimise alused

Juhtimise alused Nagu erinevatel organisatsioonidel on palju ühiseid joon, nii on neid ka juhtidel. Juhtimine on tegevuste kordineerimine ja integreerimise protsess, mis viiakse läbi efektiivselt ja säästlikult , koos ja läbi teiste inimeste. Juhtimisfunktsioonid Planeerimine Organiseerimine Eestvedamine Kontrollimine 1) Planeerimine Eesmärgid Strateegiad Plaanid 2) Organiseerimine Struktuur Personali-juhtimine 3) Eestvedamine Movitavtsioon Liidriks olek Kommunikatsioon Individuaalne ja rühmakäitumine 4) Kontrollimine Standardid Mõõtmised Võrdlemised Tegevused Juhtimisprotsess Juhtimisprotsess on jätkuvate otsuste vastuvõtmine ja tegevused, milles juhid planeerivad, organiseerivad, on eestvedajad ja kontrollivad Juhtimine on vajalik kõigis organisatsioonides. Planeerimine 1)Planeerimine aitab kordineerida tegevust 2)Planeerimine vähendab ebaselgust 3)Planeerimisel vähenevad kattuvad ja asjatud tegevused 4)Pla...

Majandus → Juhtimine
2 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ettevõtte kordamisküsimused

5. Kuidas jaotatakse Euroopa Liidus ettevõtteid mikroettevõteteks, 1. "Ettevõtlus" ja "ettevõtja" ­ põhimõisted ja nende areng. (Orienteeruvalt väikeettevõteteks, keskettevõteteks ja suurettevõteteks (töötajate arvu järgi)? * mikroettevõtted- 0-9 töötajat tunda vähemalt Schumpeteri, Stevensoni ja Jarillo ning Burnsi määratlusi.) * väikeettevõtted- 10-49 Ettevõtja - ,,Entrepreneur" PRANTSUSE päritolu 1437.a. Selle sõnaga tähistati * keskettevõtted- 50-249 isikut, kes on aktiivne ja saavutab midagi. Algselt kasutati ka vahendaja tähenduses. * suurettevõtted- 250+ Keskajal nimetati e...

Majandus → Ettevõtlus
100 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Äriplaani töö

Ettevõtlus ­ riskivõttev äriettevõtte planeerimise, organiseerimise ja käitamise protsess. Ettevõtja ­ füüsiline isik, kes pakub oma nimel tasu eest kaupu või teenuseid ning kaupade ja teenuste müük on talle püsivaks tegevuseks. Ettevõte ­ majandusüksus, mille kaudu ettevõtja tegutseb. Toode ­ müügiobjekt, mille eest klient on valmis maksma. Teenus ­ tegevus või tegevuste seeria, mis on rohkem või vähem haaramatu ja mis võib, kuid ei pea aset leidma tarbija ja teenindaja vahelises suhtluses ning mida pakutakse kui lahendust kliendi probleemile. Vajadus ­ see, mis juhib klienti toodet ostma, pole alati seotud tahtmisega tarbida. Motiiv, mis ergutab tarbima. Hind ­ Hind on mingi kauba või teenuse väärtuse väljendus rahas. Kvaliteet ­ ootustele vastav tase. Tarbija ­ Tarbija on hüviseid tarbiv subjekt. Eraklient - Üksikisikud ostavad kaupu enamasti isiklikuks tarbimiseks Äriklient ­ ettevõtted ostavad kaupu töötlemiseks, edasimüügiks või o...

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Globaliseerimine

Kaidi Kiidemaa 10E klass Globaliseerumise võlu ja valu. Lisaks uute majandusharude tekkele ja kiirele arengule kujuneb infoühiskonnas ümber ka majanduse ruumiline korraldus. Seniste majandusimpeeriumide asemel on kujunemas terviklik, kogu maailm hõlmav majandussüsteem.Sellist maailmamajanduse järjest tihedamat ja ulatuslikumat seostumist üheks tervikuks nimetatakse globaliseerumiseks ehk üleilmastumiseks. Globaliseerumiseks oli vaja tööstusühiskonna kriisi ajal toimunud sündmusi:kolooniate poliitilist iseseisvumist, arenenud riikide vahelist majanduskoostööd ja rahvusvahelise kaubanduse liberaliseerimist. Viimase puhul võibki mainida asja miinuseks seda, et kui kunagi mindi välmismaale, et sealt ka osta kaupa, mida Eesti poodides müügil polnud, siis nüüdseks on tooted ülemaailmselt suhteliselt kättesaadavad ja ...

Geograafia → Geograafia
40 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Äriplaani Struktuur

ÄRIPLAANI STRUKTUUR / VAJALIKUD PEATÜKID 1. Äriidee kokkuvõte - missugust toodet/teenust hakatakse pakkuma ; ülevaade senisest tegevusest - toote/teenuse turustamisvõimalused ja konkurentsieelis 2. Loodava ettevõtte ülevaade - mis eesmärgil ja vormis ettevõte luua - kui palju vaja algkapitali / kui palju algkapitalist on ettevõtjal olemas 3. Ettevõtte omanikud, juhtkond, personal - omanike senised kogemused ja teadmised kavandatava tegevuse valdkonnas - ülevaade juhtkonna pädevusest ja töökogemusest - ettevõtte struktuuri kirjeldus - ettevõtte tööjõuvajadus 4. Missioon, visioon, eesmärgid - missioon ­ kellele, missugust toodet/teenust ja mil viisil pakutakse - visioon ­ kuhu tahetakse jõuda ; ei tohiks olla liiga kergelt saavutatav - eesmärgid ­ saavutatavad ja mõõdetavad ; ajaliselt piiratud, realistlikud ja konkreetsed 5. Tooted ja teenused - üksikasjalik tootekirjeldus ja tootmisprotsessi või tegevuse kirjel...

Majandus → Ettevõtlus
59 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kordamisküsimused - strateegia mõiste

Strateegiline juhtimine Kordamisküsimused. 1.Millised viis erinevat tähendust pakub välja Henry Mintzberg? Tooge näiteid selle kohta, kuidas need viis tähendust on omavahel seotud. Plaan, tegevusmall, positsioon, perspektiiv ja tegevus. Ettevõtte edukus on tugevalt seotud ettevõtte strateegilise mõtlemisega. Pannakse paika kindel plaan kuidas käituda et asi toimiks, kõigil on ühesugune tegevusmall et vähendada probleeme ja arusaamatusi, põhiotsused kuidas end tegevusharus positsioneerida, organisatsiooni kultuuri ja inimeste mõtlemise muutmine, konkurentide üle kavaldamine. 2.Millised on strateegia kolm olulist komponenti? Pika-ajaliste eemärkide püstitamine, vajalike tegevuste valik, ressursside paigutamine . 3. Kuidas sõnastas strateegia mõiste prof. Chandler? Strateegia on ettevõtte põhiliste pika-ajaliste eesmärkide kindlaksmääramine, nende eesmärkide saavutamiseks vajalike tegevuste valik ja ressursside paigutamine. 4. Kus hakati e...

Majandus → Juhtimise alused
31 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Toote kolm tasandit

Riina Kopti 11.KL TOOTE KOLM TASANDIT Turunduses käsitletakse toodet kolmetasandilisena: Toote tuum, ehk põhitoode ( põhiline hüve, mida tootja otsid), Konkreetne toode ( Omadused, stiil, kvaliteet, bränditunnused, pakend, nimi ), Laiendatud toode ( Lisateenused, sh paigaldamine, järelhooldus, erilised kasud kliendile, garantii, väärtused jms). Tootja jaoks on väga oluline luua oma tootele ,,tuum", mis on tarbijale väärtuslik. Tootel peab olema mõte, mis meelitaks kliente massiliselt ostma. Näiteks uute prillide korral võib põhihüveks olla hea nägemine või enda näitamine ( kui on tegemist tuntud kaubamärgiga). Või siis minu äriplaanis peamiseks hüveks olnud tähevaatlus majake ,,Läänetäht", mis teostamise korral oleks ainuke teadaolev teenus ...

Majandus → Ettevõttlus
17 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Turunduse seminar II

Sisukord 1 Mõisted....................................................................................................................... 1 2 Küsimused.................................................................................................................. 5 3 Väited..........................................................................................................................9 4 Analüüs.....................................................................................................................10 5 Hindamine.................................................................................................................11 1 Mõisted · Demograafia - rahvastikuteadus, uurib rahvastiku arvu, vanust, sugu, tihedust jne. · Huvigrupid ­ jõud, mis võivad firma tegevust soodustada, takistada, mõjutada: o Finantsorganisatsioonid o Massikommun...

Majandus → Turundus
66 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ettevõtluse alused

Kordamisküsimused: 1. "Ettevõtlus" ja "ettevõtja" ­ põhimõisted ja nende areng. (Orienteeruvalt tunda vähemalt Schumpeteri, Stevensoni ja Jarillo ning Burnsi määratlusi.) · Ettevõtlus - on prantsuse päritolu. 1437. a sõnaraamatus tähistati sellega isikut, kes on aktiivne ja saavutab midagi. Algselt kasutati ka vahendaja tähenduses. Esialgu olid sellisteks vahendajateks maadeuurijad. · Keskajal nimetati ettevõtjaks paraadide ja muusikaliste ürituste organisaatoreid. Ettevõtja on isik, kes tegutseb riski tingimustes. · Joseph Schumpeter (1934): ettevõtja on novaator, kes töötab välja ja rakendab uusi äriideid. · Stevenson ja Jarillo (1990): Ettevõtlus on protsess, mille abil indiviidid ­ kas omal käel või organisatsioonide sees - püüdlevad võimaluste poole ja kasutavad neid ära, sõltumata ressurssidest, mis sel hetkel nende käsutuses on. · P. Burns (2001) ­ ettevõtjad k...

Majandus → Ettevõtluse alused
37 allalaadimist
thumbnail
42
docx

ÄRIPLAAN: VideoCV OÜ

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL TALLINNA KOLLEDŽ Majandusarvestus Ettevõtluse alused VideoCV OÜ Äriplaan Õppejõud: Tallinn 2014 SISUKORD 1KOKKUVÕTE..............................................................................................................................3 2ETTEVÕTTE ÜLDANDMED......................................................................................................4 3 ETTEVÕTTE KIRJELDUS. ÄRIIDEE, MISSIOON, VISIOON JA EESMÄRGID..................5 4 ETTEVÕTLUSKESKKONNA KIRJELDUS..............................................................................7 5 TEENUSED..................................................................................................................................8 6 KLIENT, TURG, KONKURENTS............................

Majandus → Ettevõtluse alused
52 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Positsioneerimine

POSITSIONEERIMINE Tallinn 2010 Positsioneerimine ``..positsioneerimine pole midagi sellist,mida saab teha tootega.Positsioneerimine on see,mida sa teed potentsiaalse kliendi mõtete ja suhtumisega. See tähendab,et toodet positsioneeritakse potentsiaalse kliendi peas.'' Jack Trout ja Al Ries Positsioneerimine Toote positsioon on toote koht tarbija teadvuses võrreldes konkurentidega. Toote positsioneerimine on toote asendi loomine tarbija teadvuses võistlevate analoogide suhtes. Positsioneerimise kolm võimalust: Click to edit Master text styles 1. Olemasoleva positsiooni tugevdamine Second level Third level 2. Ümberpositsioneerimine Fourth level Fifth level 3. Uue positsiooni hõlvamine Põhirõhk on asetatud tarbija...

Majandus → Turunduse alused
57 allalaadimist
thumbnail
16
docx

TURG JA KONKURENTSILIIGID

Maie ja Valdur TURG JA KONKURENTSILIIGID Uurimistöö Õppeaines: Mikro- ja makroökonoomika ….teaduskond Õpperühm: Juhendaja: Esitamiskuupäev:……………. Üliõpilase allkiri:…………….. Õppejõu allkiri: ……………… Tallinn 2015 KONKURENTS Konkurents on võitlus klientide pärast, mida peavad kõik samu vajadusi rahuldavad ettevõtted. Konkurents ettevõtete vahel muutub üha teravamaks ja seda põhjustavad eelkõige ettevõtete arvu suurenemine, tootehindade üleüldine alanemine ning tarbijate ja ettevõtjate targemaks muutumine. Konkurents majanduses on müüjate (tootjate) võitlus ostjate pärast. Konkurents on majandustegevuses osalejate püüdlemine sama eesmärgi poole olukorras, kus ühe edu tähendab teise ebaedu. Ettevõtte konkureerimise viisid sõltuvad turu st...

Majandus → Mikro ja makroökonoomika
15 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kvaliteedi kodutöö

Kvaliteet 04.03.2014 Kvaliteet on asja, toote, teenuse, info omadus(ed) ja täpne vastavus otstarbele, vajadustele ja nõudmistele ehk standarditele, tarbimisomaduste kogum. Üldiselt liigitatakse kvaliteeti järgmiselt: Välimine kvaliteet ehk kvaliteeditase mida kogeb/mõõdab teenuse kasutaja ning sisemine kvaliteet ehk kvaliteeditase mida ettevõte on seadnud oma sisestele protsessidele (kauba ladustamine, tellimuste komplekteerimine). Transpordis mõistetakse kvaliteedi all taset, millega transporditeenuse pakkujad täidavad teenuse kasutajate poolt etteseatud ja nendega kokkulepitud funktsionaalseid nõudmisi. Nähtavasti ei saa rääkida " kõrgest kvaliteedist" või "madalast kvaliteedist", vaid pigem saame me rääkida kas kvaliteet on piisav või mitte. Kvaliteet on väga tähtis näitaja kauba või teenuse valikul. Kvaliteet võimaldab firmadel eristuda teistest firmadest...

Logistika → Transpordi- ja laologistika
10 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kohviku tegemise äriplaan

Äriplaan Kohviku tegevuse alustamine Ettevõte AS Kohvik Black Aadress Pärnu, Rüütli 55 Telefon ******* E-post [email protected] e Kontaktisik Mentor Black Firma põhiandmed AS Kohvik Black alustas tegevust 2008. aasta detsembris ning asub Pärnus Rüütli tänaval. Firma konkurentsieelis · Odavad hinnad kesklinnas · Hubane sisekujundus · Sõbralik teenindajaskond Äriidee Pakkuda inimestele võimalikult madala hinnaga einestamiskohta Pärnu kesklinnas. Sihtgrupiks eelkõige tööealised, kes käivad lõunal, samas ka üli...

Turism → Restoraniteenindus
884 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kordamisküsimused strateegilise orientatsiooni põhikomponend

Strateegilise orientatsiooni põhikomponendid. Kordamisküsimused. 1. Loetlege strateegilise orientatsiooni põhikomponente. Missugused nendest on olulised inimeste käitumisnormide ja organisatsiooni kultuuri kujundamisel? Põhiväärtused, ärivaldkonna määratlus, missioon, visioon, eesmärgid, taotletav konkurentsieelis, strateegia. 2. Selgitage põhiväärtuste mõistet. Nimetage Eesti ettevõtete enimlevinud põhiväärtusi. Põhiväärtuste all peetakse silmas peamisi veendumusi, tegevuspõhimõtteid ja käitumisreegleid, mida ettevõtte üldises tegevuses järgitakse. Pühendumine, kliendikesksus, meeskonnatöö ja loovus. 3. Miks peaks organisatsioon end selgelt määratlema juba organisatsiooni loomisel? See eristab ettevõttet konkurentidest, toob välja tema identiteedi ja arenguteed. 4. Miks tuleks põhiväärtuste loomisse kaasata nii juhtkond kui töötajad? Kuidas seda teha? Et ei muutuks juhtimise kontseptsioon, pea...

Majandus → Juhtimise alused
23 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Äriplaan: Turismi abc OÜ

Äri Ettevõtte põhiandmed Nimi: Turismi abc OÜ Asukoht: Sadama tee 12-5 Tegevusala: Turism Omandisuhe: OÜ Suurus: 1500m2 Töötajate arv: 15 Ettevõtte taustaandmed Ettevõtte töötajad on saanud turismi alase hariduse ja on pikalt juba sellel alal töötanud. Ettevõtte konkurentsieelis Meie ettevõttel on konkurentide ees hulgaliselt eeliseid, nagu näteks see, et meie teenused on paindlikumad ja saame läheneda igale kliendile personaalselt. Äriidee Äriideeks on pakkuda turistidele meeldejäävaid elamusi nii Eestis kui ka mujal baltikumis või isegi suurel soovil ka põhjamaades. Segmenteerimine Kliendigrupp Ostupotensiaal Kliendi väärtushinnangud ja valikukriteeriumid 1 Mehed 50% Hinna ja kvaliteedi suhe on määrav. 2 Naised ...

Majandus → Äriplaan
16 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Ettevõtluse kordamisküsimused

Eksamiinfo ja kordamisküsimused Eksam koosneb 20st küsimusest, millest igaüks annab ühe punkti. Küsimused võivad olla nii valikvastustega testi vormis kui lühiküsimused, mis eeldavad lühivastust, milleks võib olla üks või paar sõna või numbrit. Eksamile võtta kaasa kirjutusvahend ja isikut tõendav dokument, midagi muud vaja ei lähe (ega kasutada ei tohi). Küsimused katavad kogu läbitud temaatikat, seega võiks lihtsalt ütelda, et vaadake kogu materjal üle. Et seda saaks süsteemsemalt teha ja olla kindel, et midagi olulist vaatamata ei jää on allpool toodud loetelu põhiteemadest/küsimustest. Kui loengu/seminarimaterjalid piisavat vastust ei anna, tuleb pöörduda õpiku poole. Märkus: oluline on süsteemne ülevaade, põhitõed, loogika ­ st erinevaid definitsioone ja loetelusid (täpselt) pähe taguda pole vaja, samas tööd peaks ikka tegema. Põhiosa punktidest tuleb kodutööde baasilt kuid eksami roll seisneb kogu materjali terviklikus ülevaat...

Majandus → Ettevõtluse alused
243 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Talendijuhtimine

LÄÄNE ­ VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL XXXX TALENDIJUHTIMINE Referaat Juhendaja: XXXX XXXX 2013 Sisukord 2 SISSEJUHATUS Talendijuhtimine on ettevõtte edukuse võti! Organisatsiooni strateegiliste plaanide edukas elluviimine eeldab õigete inimeste olemasolu õigel ajal ja õiges kohas. Üha keerukamaks muutuv majanduskeskkond on tõstnud süsteemse järelkasvu planeerimise ja arendamise temaatika juhtide huviorbiiti, kuna sellest võib sõltuda organisatsiooni püsimajäämine tingimustes, kus senised eeldused pikaajalistest stabiilsetest töösuhetest ei kehti ning tööjõuturgu iseloomustab terav konkurentsivõitlus talentide pärast. (A. Noormägi) Talendijuhtimine kirjeldab organisatsiooni pingutusi selleks, et olla atraktiivne tööandja andekatele ja väärtust loovatele töötajatel...

Muu → Talendijuhtimine
55 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Logistika kordamisküsimused

1. Logistika ülesanded, milleks on logistikat vaja, kuidas on logistika arenenud? 1) Logistika ülesanne on toimetada toorained, materjalid ja valmistooted soovitud kohta, õigel ajal soovitud koguses. Tarne tuleb teha klientidele kooskõlas ettevõtte pakutava teenindustasemega viisil, et tarnijaettevõtte majandustegevuse tulemus oleks võimalikult hea. Seejuures tuleb looduskeskkonda võimalikult vähe koormata. Logistikat tuleb käsitleda ja uurida kui terviklikku protsessi, mille abil püütakse suurendada nii ettevõtte (tarneahela lüli) kui ka kogu tarneahela konkurentsivõimelisust. Lähtuvalt logistika arengu ja integratsiooni ulatuselt jaguneb logistika ühtlasi kolmeks suureks valdkonnaks – hankelogistika, tootmislogistika ja jaotuslogistika, millest Hankelogistika ülesanne on õige koguse ja sortimendiga, parima hinna/kvaliteedi suhtega vajalike materjalide toimetamine tarnijalt tootjani mõistliku tarneajaga ...

Logistika → Logistika
36 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Äriplaan - Autotöökoda

Tartu Kommertsgümnaasium Oliver Lopato Autotöökoda äriplaan Juhendaja: Ülle Tõnutare Tartu 2012 SISUKORD 1. ÜLDANDMED.....................................................................................................................................3 2. LÜHIKOKKUVÕTE............................................................................................................................3 3. PROJEKTI KIRJELDUS......................................................................................................................4 3.1. Äriidee...............................................................................................................................................4 3.2. Teenus................................................................................................................................................5 3.2.1. Tehnilised vajadused........

Majandus → Majandus
153 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

Turunduse kordamisküsimused 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus – Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse vajadus – valmistada õigele tarbijale õige toode ja viia see õige sõnumiga õigel ajal õigesse kohta; pikaajaliste kliendisuhete loomine ja arendamine; luua tarbijatega pikaajaline vastastikku kasumlik suhe; luua ettevõttes finantsiline edukus. Turunduse funktsioonid – Turulõhede ületamine. Turundus peab tegema kõik, et vahetus oleks võimalikult mugav ja sujuv ning nimetatud lõhed kõrvaldatud:  Ruumilõhe: tootja ja tarbija on sageli geograafiliselt eraldatud. Turundustegevus peab tagama kauba pakkumise ja tarbijale sobilikus kohas, luues ostmise kohamugavuse.  Ajalõhe: kaupade tootmine ja tarbimine toimuvad erineval ajal (erandiks teenused). Mõnikord on põhjuseks ka tootmise tsüklilisus. Turundu...

Majandus → Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Äriplaani analüüs

xxx xxx xxx xxx ÄRIPLAANI ANALÜÜS Juhendaja xxx Tallinn 2012 ETTEVÕTTEST Ettevõtte nimi: Nahkkotid OÜ Töötajad: 2 isikut. Üks tegeleks nahkkottide õmblemisega, teine muude firma asjadega. Õmblejal on töökogemust 20 aastat. Teisel 10 aastat igasuguste firma asjade ajamisega. Äriidee ja põhieesmärk: pakkuda inimestele käsitööna valminud kvaliteetseid täisnahast käekotte (soovi korral ka muid taolisi asju, nt meigikotte) taskukohase hinna ning vähese ajakuluga. Asukoht: Nahkkotid OÜ asuks Tallinnas. TOODE/TEENUS Toote/teenuse uudsus ja erilisus seisneks selles, et valmistatakse täisnahast käekotte (soovi korral ka muid taolisi asju, nt meigikotte) täpselt ostja eelistuste järgi, seejuures maksmata hirmkallist hinda. Üldjuhul võime turult leida masstoodanguna müüdavaid kunstnahast kotte, mis oma olemuselt ei pea kaua vastu. Meie pakuksime ostjale võimalust olla...

Majandus → Ettevõtlus
55 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Tarnestrateegiate kordamisküsimused

Tarnestrateegiate kordamisküsimused 1. Millised on logistika erinevad juhtimise tasandid ja milliseid toiminguid nendel teostatakse?  Strateegilise juhtimise sisuks on eelkõige otsuste langetamine ja pikaajaliste plaanide tegemine koos eesmärkide ja nende saavutamise aja äranäitamisega. Logistikastrateegia kujundatakse ettevõtte äristrateegia ja turundusstrateegia baasilt ja see peab toetama ettevõtte ja turunduse strateegiaga seatud eesmärkide saavutamist. Tüüpilised strateegiavaldkonna tegevused on ettevõtte logistikasüsteemi ja tarneahela modelleerimine ning vastavad simulatsioonid, erinevate tegutsemisalternatiivide väljatöötamine, protsesside ja tegutsemismudelite kavandamine ning arendamine, veoviisi valik, lao asukoha valik, sobiva logistikatehnoloogia valik, väljast tellimine jne.  Taktikaline juhtimine on eelkõige...

Logistika → Logistika
20 allalaadimist
thumbnail
31
ppt

Õpilasfirmad kui praktiline tegevus õppetöö osana

Õpilasfirmad kui praktiline tegevus õppetöö osana Epp Vodja JA Eesti Euroopa trend ettevõtlusõpe ja ettevõtlikkusõpe (entrepreneurship) JA Eesti Eestis JA Eesti Majandusõpe Ettevõtlusõpe Ettevõtlikkusõpe Programmide eesmärk Elus parem toimetulek Ettevõtlus kui eluperspektiiv võimalus nii andekatele kui vähem andekatele Ettevõtlusõpe Hõlmab ettevõtlikkuse arendamist ja ettevõtlusteadmiste andmist. Euroopa Komisjoni ekspertrühm aastal 2005 "Õpilasettevõtted on üks parimaid meetodeid ja kindlasti väga tõhus vahend ettevõtlusvaimu edendamiseks koolis." õppekava Ettevõtlikkuse õpetamine läbiva teemana JA Eesti Seitse sammu Isiklik majandus Rahvusvaheline majandus · Ettevõtlusõpe valikainena põhikoolis · Tegutsev ettevõte · Minifirma · Creatlon Majandus- ja ettevõtlusõpe gümnaasiumis Eestis õ...

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
32
pdf

Ettevõtluse alused eksami kordamine

1. Põhimõisted: “ettevõtlus”, “ettevõtja”, „sisemine ettevõtlus“, „siseettevõtja“. ETTEVÕTLUS ​- isiku iseseisev majandus- või kutsetegevus, mille eesmärgiks on tulu saamine kauba tootmisest, müümisest või vahendamisest, teenuse osutamisest või muust tegevusest, kaasa arvatud loominguline või teaduslik tegevus. ETTEVÕTJA​ - füüsiline isik, kes tegeleb ettevõtlusega. SISEMINE ETTEVÕTLUS ​(intrapreneurship) - ettevõtte juhtimise stiil, mis integreerib traditsiooniliselt ettevõtlusega seotuks peetud riskide võtmist ja innovatsiooni. SISEETTEVÕTJA ​(intrapreneur) - üksikisikud, kelle ülesanne on innovaatilisuse suurendamine suurema organisatsiooni sees. 2. Alustavate ettevõtete jagunemine kolme põhitüüpi Barringer ́i ja Irelend ́ i järgi. 3. Kuidas jaotatakse Euroopa Liidus ettevõtteid mikroettevõteteks, väikeettevõteteks, keskettevõteteks ja suurettevõteteks (töötajate arvu järgi)? MIKROETTEVÕTE ...

Majandus → Keskkonnaökonoomika
13 allalaadimist
thumbnail
51
ppt

Turundus

Majandusõpetus Vabaaine 9. ja 10. tund Turundus Turunduse juhtimine Turunduse juhtimine on ettevõttes kesksemaid äriprotsesse, mis seob endaga kõik teised valdkonnad selleks, et luua võimalused klientide ootuste täitmiseks ja ületamiseks. Turundus Turundus ehk marketing (ingl. k marketing) on tegevus, mille eesmärgiks on viia kokku ostjad ja müüjad. Turundus Turundust on erinevates allikates kirjeldatud ka kui erinevate tegevuste juhtimist, hõlmates (võimalike) tarbijate soovide ja vajaduste tuvastamist (või loomist!) ja rahuldamist ettevõttele kasumlikul viisil. Turunduse tuum on mõista, et tarbijad kasutavad mingit toodet või teenust sellepärast, et neil on seda vaja või nad arvavad seda, aga mitte lihtsalt soovist oma raha kulutada. Turunduse juhtimine Turundus on tegevuste kogum, mis hõlmab järgnevaid tegevusi: turundusuuringuid, toote kujundamist, jaotuskanalite valikut, ...

Majandus → Majandus
27 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Ettevõtja intervjuu

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL MAJANDUSTEDUSKOND Ettevõtluse alused Ettevõtja intervjuu Nimi Õppejõud: Juhan Teder Tallinn, 2013 Sisukord Sisejuhatus Ma olen valinud veebistuudio Maatriks, et läbi viia intervjuu juhatuse esimehe Kenno Kirspuuga. Miks ma valisin selle firma? Aasta tagasi minu ühe väga hea sõbra soovitusel kasutasin nende teenindused ja mulle meeldis kuidas nad töötavad ja suhtlevad klieentidega. Maatriks ­ see on veebistuudio, mis kombineerib oma töödes loovaid disainilahendusi koos innovaatilise tehnoloogiaga, pidades silmas kasutusmugavust. Nad käivad teed, mida tuleb nendel ise ehitada ning püüavad teha nii, et ka kõik teised saavad seda mõnuga kasutada. Nende soov on, et nende kliendid oleksid õnnelikud, edukad ja rahulolevad. Kui soovite endale veebilehte, või soovite, et Teid leitakse Interneti avarustest, siis nad aitavad Teil hea...

Majandus → Ettevõtluse alused
188 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Infoajastu geograafia: globaliseerumine

1.3. Infoajastu geograafia: globaliseerumine. Globaalse tööjaotuse põhijooned Lisaks uute majandusharude tekkele ja kiirele arengule kujuneb infoühiskonnas ümber ka majanduse ruumiline korraldus. Seniste majandusimpeeriumide asemele on kujunemas terviklik, kogu maailma hõlmav majandussüsteem. Sellist maailmamajanduse järjest tihedamat ja ulatuslikumat seostumist üheks tervikuks nimetatakse globaliseerumiseks ehk üleilmastumiseks. Globaliseerumine Globaliseerumiseks oli vaja tööstusühiskonna kriisi ajal toimunud sündmusi: kolooniate poliitilist iseseisvumist, arenenud riikide vahelist majanduskoostööd ja rahvusvahelise kaubanduse liberaliseerumist. Majandusalane globaliseerumine tuleneb nii uutest side- ja infotehnoloogiatest kui ka transpordi, eriti lennunduse kiirest arengust. Veo- ja sidekulud on praegu muude tootmiskuludega võrreldes teisejärgulised ja muutuvad järjest odavamaks. Kapitali ja tehnoloogia liikuvus lub...

Geograafia → Geograafia
18 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kaubandusettevõtet konkurentsi hindamine

Võrdlesin iseseisva töö käigus Raadi-Kruusamäe linnaosas Vahi külas asuvaid Selveri ja Maxima kauplusteketti kuuluvaid kauplusi. Kauplused asetsevad kõrvuti kruntidel, ettevõtted on oma äritüübilt samad ja tegu on lähikonkurentidega. Tabelis 1 hindasin 10-palli süsteemis mõlema kaupluse puhul samu kriteeriume. Arvestades kriteeriumi tähtsuse osakaalu, leidsin kaalutud keskmise ja leidsin, et nende kahe kaupluse võrdlemisel on Vahi Selveril Maxima ees konkurentsieelis. Kriteerium Osakaa Kauplus I Kauplus II l Vahi Selver ( Vahi 62, Vahi küla) Maxima X (Piparmündi 1, Vahi küla) Hinnang kaalutud punktid hinnang kaalutud punktid Asukoht 0,15 10 1,5 10 1,5 Miljöö 0,15 7 1,05 6 0,9 Teenindus 0,20 8 1,6 ...

Ergonoomika → Müügikorraldus
3 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Juhtimise alused: eksamiküsimused ja -vastused 2016

EKSAMIKÜSIMUSED jaanuar 2016 Küsimus 1 Vastutus on: a. meeldiva ülesande täitmine b. ebameeldiva ülesande täitmise kohustus koos vastava aruandlusega c. teiste poolt määratud või endale võetud tööde sooritamise või ülesannete lahendamise kohustus Küsimus 2 Ettevõtte strateegilise orientatsiooni komponentide hulka kuuluvad: a. ettevõtte jaoks oluline materiaalne vara b. ettevõtte töötajad c. missioon, visioon d. ettevõtte eesmärgid e. taotletav konkurentsieelis Küsimus 3 Juhtidel soovitatakse delegeerida alluvatele a. konfidentsiaalseid ülesandeid b. eesmärke c. ülesandeid, funktsioone d. süsteemide loomist Küsimus 4 Organisatsiooni struktuur a. ei ole mõjutatud ettevõtte sise- ja välistingimustest b. on juhtimises eesmärk omaette c. on äri organiseerimise viis, mis kõige paremini soodustab edu saavutamist ettevõtte tegevuses d. on kauakestev ja püsiv Küsimus 5 Küsimuse tekst Delegeerimisel peab juht kehtest...

Majandus → Juhtimise alused
11 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eestlane välismaal

Eestlane välismaal Eestlaste esimene suur väljaränne Eestist algas 1850. aastatel. Tuhanded eestlased suundusid Venemaale, lootuses alustada uut ja paremat elu, kuna Eestis tekkis rahvastiku suure juurdekasvu tõttu maapuudus. Lisaks soosis Venemaa koloniaalpoliitika Balti talupoegade väljarännet riigi väheasustatud aladele. Kahekümnenda sajandi teisel poolel asustasid Vene Impeeriumi alasid ligi kakssada tuhat eestlast. Järgmine suur Eestis lahkumine oli 1920. Aastatel, kuid hoopis teistel põhjustel- Eesti Vabariigi ebastabiilne majanduslik ja poliitiline olukord. Mindi laiali üle kogu maailma- Austraaliasse, Ameerikasse, Argentiinasse ja mujale. Aastatel 1939-1944 lahkus poliitilise pagulasena Saksamaale ja Rootsi kümneid tuhandeid eestlasi. Rahvastikuministri büroo andmetel on Eesti hetkel üks suurima välissündinud elanikkonna suhtarvuga riike Euroopas. Nimelt moodustavad võõrsil elavad ...

Kirjandus → Kirjandus
90 allalaadimist
thumbnail
15
ppt

Äriidee hindamine (John Mullins)

ÄRIIDEE HINDAMINE JOHN MULLINSI SEITSME DOMEENI MEETODIL Ekaterina Radchenko ÄRIIDEE ROLL Idee peab olema: selge Selleks, et realiseeritav ettevõtlust alustada Konkurentsivõimeline Inimene peab: uskuma JOHN MULLINS ee on? s Kes SEITSME DOMEENI TABEL OLULISED ASPEKTID JA PÕHIIDEED Makroturg, Turu atraktiivsus Kas potentsiaalturg on atraktiivne valmistatava toote jaoks? Tegevusharu atraktiivsus Kas äriidee realiseerija on valmis alustama tegevust selles tegevusharus? Mikrotegevusharu , Jätkusuutlik konkurentsieelis Kuidas on võimalik kaitsta oma positsiooni? Mikroturg , Sihtturu eelised ja atraktiivsus Kas toode pole turul madalama hinnaga? TURU ATRAKTIIVSUS MIKROTASANDIL Hindamine mikrotasandil koosneb neljast küsimustest ...

Majandus → Äritegevuse alused
81 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Logistika alused (kordamismaterjal eksamiks)

1. Logistika arenguetapid, militaarlogistika roll ajaloos Tänapäevase ärilogistika juured on suures osas sõjanduses. Sõjaväe liikumise ja toitlustamise tagamiseks tuli väejuhtidel teha tõsiseid pingutusi isikkoosseisu varustamiseks vajaliku toidumoonaga ja selle moona kaasavedamiseks. Kuna mööda jõgesid oli võimalik vedada laevadega suuremaid moonakoguseid, üritasid väejuhid liikuda sõjarännakutel piki jõekallast, et laagrisse jäädes hobustega veetavaid moonavarusid täiendada. Teine maailmasõda esitas oma mastaapsusega äärmuslikke logistilisi väljakutseid nii Saksamaa kui ka liitlasriikide armeedele. Tänu erakordsetele pingutustele arenes logistika militaarvaldkonnas Teise maailmasõja ajal hoogsalt. 2. Kuivõrd jätkusuutlik on Eesti majandus (tootmine ja logistikasektor), milliseid uuendusi tuleb teha, et saavutada konkurentsieelis. Võrreldes endiste NSVL riikidega oleme teinud 20. aasta jooksul teinud läbi tohutu aren...

Logistika → Baaslogistika
16 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Liim- ja jootliide

LIIMLIIDE = kinnisliide, milles detailid on ühendatud LIIMIGA Liim on vedel või poolvedel ainete segu, mis liimib või liidab esemeid kokku. EELISED – 1. Liimliide on pidev – see tagab ülekantava koormuse ühtlasema jaotumise ning pinge kontsentraatorid puuduvad; 2. Pidev liimliide suurendab tarindi jäikust; 3. Liimliide on välimuselt sile; 4. Liimliite vastupidavus tsüklilistel koormustel ületab teiste liidete oma 5. Liimliite saamisel ei vajata kõrgeid temperature 6. Liimliitesse saab panna erinevaid materjale; 7. Liimliitesse saab panna erinevaid materjale; 8. Liimikiht (vajaduse korral) isoleerib detailid elektriliselt 9. Liimliide summutab vibratsiooni ja võnkumisi Summaarse eelisena saavutatakse toote konkurentsieelis: sobivam lahendus, lihtsam koostamine, kergem kaal ja pikem tööiga. PUUDUSED 1. Liimide tugevus on metallide tugevusest väiksem 2. Temperatuuri tõustes liimliite tugevus väheneb ning liim deformeerub plastselt 3. Liiml...

Materjaliteadus → Materjaliõpetus
9 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun