Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"turvavöö" - 82 õppematerjali

thumbnail
6
docx

Turvaseadised

Veenduge, et spiraalkaabel oleks koondamise ajal tsentraliseeritud. Vahetatav spiraalkaabel asub keskmises asendis kaablitega. Eemaldage paigaldamise ajal. Pingutusmomendid Komponent Pingutusmoment Juhi turvapadja kronstein 5 Nm Esiosa turvapadi 4 Nm Eesmise reisija turvapadja kinnitusklamber 4 Nm Eesmise reisija turvapadja kate 4 Nm Esiistmele 23 Nm Esiistme turvavöö alumine kinnituspunkt 40 Nm Esiistmed turvavöödega 40 Nm Esiistme turvavöö ülemine kinnituspunkt 40 Nm Esiistme turvavöö B postikäepide 1,5 Nm Esiistme turvapadi 7 Nm Esikülje kokkupõrke andur 6 Nm Täispuhutav kardin Tagumiste turvavööde inerts 40 Nm Rool - kuuskantpolt 75 Nm Rool - mitmepunktiline polt 5 korda 60 Nm SRS juhtimismoodul

Auto → Autode lisa- ja mugavusseadmed
8 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Auto aktiivne ja passiivne turvalisus

Autoasjameeste keeles kannab see küll nimetust - juhitud deformatsioon. Ning teiseks hoiab sõitjad autos selline metall, mis targalt kägardub, jäik kabiin ning aina tõhusamad turvavööd koos õhupatjadega, see kõik ongi passiivne turvalisus. Aktiivne turvalisus hõlmab kõiki tegureid, mis juhtimist kergendavad ja liiklusõnnetuste riski väehendavad. 1.Passiivne turvalisus 1.Turvavööd Sõitja ohutus algab turvavöö kinnitamisest. Toyota teeb suuri pingutusi, et turvavööd oleksid mugavamad ning hõlpsamad kanda. Kokkupõrke korral on turvavöö sõitjate kaitsmisel kõige tähtsam ohutusseadis. Uue auto väljatöötamisel kasutab Toyota eri suurusega mannekeene, et leida turvavöö, kinnituskohtade ja kinnitite õige asukoht ohutu ja mugava asendi tagamiseks. Prototüüpide katsetamisel maanteel kasutavad elus inimesed turvavöösid ning koostavad aruande nende sobivuse ja mugavuse kohta.

Auto → Auto õpetus
263 allalaadimist
thumbnail
17
doc

LIIKLUSALASTE HOIAKUTE SEOS LIIKLUSÕNNETUSTES VEOKITEGA JA NENDE PÕHJUSTE ANALÜÜS

2. LIIKLUSÕNNETUSTE LIIGID Euroopas hukkub iga aasta raskeveokitega toimunud liiklusõnnetustes 7200 inimest ning 100 000 inimest saab vigastada (Volvo trucks, 2013). Liiklusõnnetuste liigitamine annab ülevaate sõidukite tootjale kitsaskohtadest ning tootearendus saab keskenduda valdkondadele, mille arendamine omab suurt tähtsust ja potensiaali liiklusohutuse tagamisel (Volvo trucks, 2013). 2.1 Turvavöö mitte kinnitamine Volvo Uurimisrühma tulemused näitavad, et veokites turvavöö kinnitatamine on madal. 5% veoauto juhtidest hukkub tänu sellele, et turvavöö ei olnud kinnitatud. Uurimus näitab, et kui need veoautojuhid oleksid kinnitanud turvavöö, siis 50% neist oleks jäänud ellu. (Volvo Trucks, 2013.) Enamustes Euroopa riikides on turvavöö kinnitamise protsent siiski kõrge. Intervjuu veokijutidega näitas, et turvavööd ei kinnitata, kuna see vähendab sõidumugavust. Sõidumugavus väheneb, kuna paljudel veokitel ei ole turvavöö kinnitatud istme külge.

Auto → Liiklusohutus
7 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Sõiduauto otsasõit takistusele

2 Liiklejate käitumise, liikluskeskkonna ja sõduautode tehnilise algseis, 2016. Aasta arengud ja eeldatav muutus Hinnatav Indikaator Algtase 2016 Sihttas valdkond 2014 e 2025 Liikleja Mobiiltelefoni kasutamine autojuhtimise ajal 70% 71% 50% Liikleja Turvavöö kinnitamine sõiduautos -mootorsõiduki 95% 96% Ei juht lange Liikleja Turvavöö kinnitamine sõiduautos ­ sõitja 97% 97% Ei esiistmel lange Liikleja Turvavöö kinnitamine sõiduautos ­ sõitja 81% 82% 90% tagaistmel

Muu → Ainetöö
2 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Nimetu

tagumist ääretulelaternat. 7. Antud L2e kategooria sõidukil, mis on üle 1300 mm lai, tuleb paigaldada kaks piduritulelaternat. 8. Heitgaasi retsirkulatsiooni- ja sundtühikäigusüsteem, õhupuhastid, katalüsaatorseadmed, λ-andur, kübemetepüüdefiltrid jms peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule ja peavad olema töökorras. 9. Mopeedi toitesüsteem peab vastama valmistaja poolt ettenähtule. 10. Turvavöö ja turvasüsteem Nõuded: 1) M, N, L2e, L5e,L6e ja L7e kategooria sõidukil, millel on turvavöö kinnituskohad, peavad olema turvavööd.Turvavöö ja turvasüsteem peavad vastama E-reegli nr 16 või direktiivi 77/541/EMÜ nõuetele. Antud sõidukil ei ole turvavöösid ega ka turvavöö kinnituskohti. 11. L kategooria sõiduki rehvid peavad vastama, kas sõiduki valmistaja poolt ettenähtud

Auto → Auto õpetus
4 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

Liiklusohutus

· Liiklusohutus tagatakse eelkõige hea liikluskultuuriga, mille tagavad vastutustundlikud, viisakad ja sõbralikud liiklejad. · Riigi ülesanne liiklusohutuse tagamisel on: · teede korrashoid · hea liikluskorralduse ja järelevalve tagamine · liiklusohutusprogrammide väljatöötamine · laste liikluskasvatuse tagamine. · Liiklusohutus tagatakse liikluseeskirjas sätestatud reeglite järgimisega. Liiklusohutuse meetmeid tutvustatakse liiklusohutuskampaaniate vormis. Turvavöö · Miks on vaja kasutada turvavööd? · Kelle jaoks on oluline turvavöö? Kõigile küsimustele saate vastused järgnevates klippides... Kiiver · Miks on oluline kiiver? · Kuidas kiivrit õigesti kasutada? · Mis liiki kiivreid on olemas? Kõigile nendele küsimustele saate vastused järgnevates klippidest... Ettevaatlikus · Kuidas liigelda ohutult tänaval ja maanteedel? · Mis ohud valitsevad teede ületamisel? · Kuidas kasutada helkurit õigesti?

Auto → Liiklusohutus
18 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Liiklus kui õudusunenägu

Valitseb segadus, meeleheitlikus. Sellest hetkest sisenetakse raskesse ja väga valusasse õudusunenäkku, mis kulgeb edasi aeglaselt ja tunneterohkelt. Õudusunenägu toob kaasa nägemusi vigastustest, hirmust, samuti ka surmast. Inimesi sureb isegi siis, kui nad on võtnud tarvitusele kõik auto turvameetmed ja neile on antud esmaabi. See aga on liiklusõnnetuse must stsenaarium ja enamik juhtumeid on leebemad. Paljude inimeste elu päästab siiski turvavöö ja on tähtis, see auto kõige olulisem kaitsevahend kinnitada, samuti tagaistmel. Just selline teguviis võib leida sulle uue eluukse, mis su koledast õudusunenäost eemale juhib. Iga üks sellest muidugi aru ei saa, olenemata sellest, et käivad reklaamid, ohutuskampaaniad, pidevad politseireidid. Teda ei huvita see ja kahjuks ei saa sellist inimest enam keegi teistmoodi mõtlema panna. Ma siiralt loodan, et tänu pidevatele

Kirjandus → Kirjandus
25 allalaadimist
thumbnail
3
doc

LIIKLUSKÄITUMINE

Juhiluba. Arvutivõrgust kättesaadev: https://www.eesti.ee/est/liiklus/liiklusvahendid/juhiluba 3. Euroopa Komisjon. Liiklusohutus. Juhiluba. Arvutivõrgust kättesaadev: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/topics/behaviour/driving_licence/i ndex_et.htm 4. Euroopa Komisjon. Liiklusohutus. Sõidukijuhi tervis. Arvutivõrgust kättesaadev: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/topics/behaviour/fitness_to_drive/ index_et.htm 5. Euroopa Komisjon. Liiklusohtus. Turvavöö. Arvutivõrgust kättesaadev: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/topics/behaviour/seat- belts/index_et.htm 6. Euroopa Komisjon. Liiklusohutus.Lubatud sõidukiiruse ületamine. Arvutivõrgust kättesaadev: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/topics/behaviour/speeding/index_ et.htm

Auto → Auto õpetus
12 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kuidas liikluses ellu jääda - kirjand

Igaüks saab enda ja oma pere ohutuse suurendamiseks ise palju ära teha. Vanemad peaksid kindlasti olema oma lastele eeskujuks ja maast-madalast selgitama, kuidas liikluses õigesti käituda. Alustades kõige lihtsamatest tõdedest nagu õiges kohas tee ületamine ja helkuri kandmine pimedal ajal, tuleks samal ajal püüda last mõistma panna, et need ei ole lihtsalt reeglid, vaid nende eiramisel võivad olla vägagi kurvad tagajärjed. Autoga sõites tuleks kindlasti alati kinnitada turvavöö. Enda elu päästmiseks peab seda muidugi tegema igaüks, aga eekuju mõttes on see minu arvates eriti oluline suuremate lastega sõites, sest nendest saavad tõenäoliselt varsti samuti autojuhid ja kui enda venemadki reegleid ei järgi, siis mõtleb laps, miks tema peaks seda tegema. Üks väga lihtne vahend elu kindlustamiseks on helkur. Kõige tähtsam on see muidugi talvel, pimedal ajal, aga helkurit peaks kandma igaüks ja alati. Ka suveööd muutuvad lõpuks pimedaks ja

Kirjandus → Kirjandus
82 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Kirjand ,,Kuidas liikluses ellu jääda?,,

tormanud mudilane, jääb siiski juht enda sisimas süüdi, kuna tema oli roolis, ega osanud õigel hetkel reageerida ja pidurdada. Niisiis väiksed lapsed, kes vähegi mõtlevad, peaksid olema samuti ettevaatlikud ja mitte tormama uisapäisa sõiduteele. Loomulikult peaksid seda vanemad lastele seletama juba väga väiksest peale, kui nad oma lapsi varakult puusärgis näha ei taha. Väga oluline, kasutades sõiduvahendit on loomulikult turvavöö. Kõik inimesed teavad, et see on vajalik, aga siiski on palju neid, kes ei hooli ja on kindlad, et midagi ei juhtu. Statistika on aga näidanud, et õnnetusi juhtub just nendega kes ei hooli. Iial ei või ju teada, millal mõni teine auto sulle ette sõidab ja nii satud ka sina avariisse. Turvavöö on väga oluline nii esi- kui ka tagaistmel, sest järsu pidurduse tagajärjel tekib inerts, mis liigutab autos olevaid inimkehi edasi niikaua, kuni

Eesti keel → Eesti keel
47 allalaadimist
thumbnail
2
docx

200 aasta vanune transpordi ajalugu

ning seda meetodit kasutatakse siiani autode valmistamisel. 1930. aastal leiutas Sir Frank Whittle rekatiivmootori. Frank Whittle sündis 1907. aastal. Ta oli Inglismaa õhujõudude insener. Reaktiivmootoris lükatakse õhk kiiresti mootori ja segatakse kütusega ning süüdatakse. Tulemusena tekib reaktiivjõud. Valisin selle leiutise, sest reaktiivmootoreid kasutatakse sõjatehnikas. Tänu sellele mootorile saab ehitada väga kiiresti lendavaid lennukeid. 1958. aastal leiutas Niels Bohlin turvavöö. Niels Bohlin sündis 1920. aastal. Ta oli Rootsi leiutaja. Turvavöö koosneb kolmest kinnituspunktist. Seda kasutati esialgu Volvodes, hiljem hakati kasutama ka teistes autodes. Tänapäevaseks on saanud turvavöö kandmine kohustuslikuks enamus riikides. Pean seda leiutist väga tähtsaks, sest see on muutnud autotranspordi palju ohutumaks ning see on päästnud palju elusid. Joonas Assor 10TS

Tehnoloogia → Tehnoloogia
6 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Materjalide mehaanilised omadused. Kõvadus

Barcoli meetodil surutakse katsekeha pinda teraskoonus tipunurgaga 26º ja tipuraadiusega 0,157 mm. Kõvadust hinnatakse skaalas 0...100. Barcoli seade on kaasaskantav. Katsetulemused: Kriipe Valitud Materjali (viili) kõvaduse Jälje suurus mm Kõvadusarv Võrdlus- Tugevus iseloomustus katse määramise skaala meetod Turvavöö Õrn jälg HRB - 79,5 HV 153 Messing Tugev HRB - 64,4 HV 115 jälg Al-sulam Tugev HRB - 79 HV 150 (paksem) jälg Õhukesem Al- Tugev HRB - 62.5 HV 110

Materjaliteadus → Tehnomaterjalid
144 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Sissejuhatus autotehniku erialasse

ei ole inimene suuteline ennast istmel hoidma . Alates kiirusest 30 km/h peab kokkupõrkke korral arvestama , raskete või surmavate kehavigastuste teket. Turvavööd peavad olema kinnitatud kõikjal , sest tagaistmel turvavööga kinnitamatta sober muutub 80 km/h sõitva auto kokkupõrkkel liikumatu takistusega muutub see sober kuni 5 tonnise massiga .Roolis sobivale kaugusele seatud iste ja õigesti kinnitatud turvavöö samuti õigel kõrgusel peatugi.Esi turvavööde pürotehnilised pingutid suruvad kokkupõrkke korral sõitja tihedalt vastu isted.Eesmiste turvapatjade olemasolule viitab roolirattal või kindalaeka kohal olev sõna airbag.Eesmised turvapadja rakenduvad auto keskmest mõlemile poole 30 kraadi . Turvapatjade rakendumisel täituvad need millisekundite jooksul.Eesmised turvapadjad pakuvad opitmaalset kaitset vaid juhul kui iste , istmeseljatugi ja peatugi on juhi või sõitja kasvule

Auto → Sissejuhatus autotehniku...
20 allalaadimist
thumbnail
1
docx

200 aasta vanune transpordi ajalugu

Esimese eduka elektrimootori tegi Zénobe Gramme 1873. aastal. See mootor oli mõeldud küll masinate jaoks, aga 19saj keskpaigal leiutati elektriauto. Elektriauotsid kasutati 19.saj keskpaigast kuni 20.saj, sest sisepõlemismootorite areng mõjutas väga elektriautode populaarsust.Elektriautode kasutusele võtmise hakkati mõtlema 1970-1980 aastatel energiakriisi ajal. Tänapäeval on elektriautod üha rohkem populaarsust kogunud. 1958.aastal Niels Bohlini valmistatud turvavöö VOLVO , on minu jaoks väga tähtis. See pole küll transpordi leiutis, aga see muudab autosõidu palju ohutumaks. Tänapäeval on turvavöö kinnitamine kohustuslik, seega on see minu jaoks ja ka teiste jaoks väga tähtis leiutis. Tänapäeval kasutatakse turvavõid ka lennukites, mis aitavad mugavamalt maanduda. Esimese aku leiutas Plante 1859. aastal. Akut kasutatakse tänapäeval kõikjal, seega on see tähtsaim leiutis transpordi ajaloos.

Tehnoloogia → Tehnoloogia
16 allalaadimist
thumbnail
14
docx

SRS süsteem

reguleeritav roolisammas prillitoosi hoidja tagaismted allaklapitavad 4 SUPPLEMENTAL RESTRAINT SYSTEM SRS süsteem kuulub passiivsete turvalisusseadmete hulka, mis tähendab, et selle ülesandeks on vähendada kokkupõrkel tekkivaid jõudusid. SRS süsteem on loodud täiustama turvavöö tööd. Turvapatju on sõidukil kaks, üks juhi jaoks roolisamba küljes ning teine kõrvalistuja jaoks armatuuri sees. Turvavööde eelpingutussüsteem asub B-piilari sees, mis kujutab endast lõhkelaenguga süsteemi, mis pingutab turvavööd kokkupõrke ajal enne turvapadja avanemist. Joonis 2 – Turvavöö eelpingutussüsteem [2] Antud sõidukil oli kaks andurit kokkupõrke tuvastamiseks, mis asusid mootoriruumis. Üks aku all ja teine aknapesuvedeliku paagi kõrval

Auto → Autode lisa- ja mugavusseadmed
7 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Mugavusvarustus

MUGAVUSVARUS TUS KRISTJAN TEEARU VENTILATSIOON · Sõitjate ruumi kütmine ja jahutamine · Elektri auto? · Lisakütte seadmed (soojusvaheti, el kütteseade, seisukütte seade) · Kliimaseade HVAC (mootorilt käitatud, elektriline) VARGUSVASTASED SEADMED · Käivitustõkis (elektriline, mehaaniline?) · Vargaalarm · Kesklukustus (elektriline, elektropneumaatiline, automaatne) MUGAVUS · Elektriaknad (puldist) · Keyless entry (elektrooniline ukselink) · Elektrilised istmed (peatugi, lisafunktsioonid, airbag, turvavöö) · Klaasipuhasti (vihmasensor) · Elektriliselt sulguvad uksed ja elektriliselt avanevad külgmised ja tagumised luugid. JUHIABID · Kiirushoidik (kohanev) · Valgustus (kohanev) · Eessõitja tuvastus · Stop-n-Go kiirushoidik · Parkimisabi (kaamerad) · Pimenurgaabisti · Lane assist · Mägipidur · ESP, TRC MEELELAHUTUS, MUGAVUS · Navigatsioon (ühendatud tugi) · Multimeedia · Hands free · ABS (Home zone ...

Auto → Autode lisa- ja mugavusseadmed
5 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Aktiivsed ja Passiivsed turvavarustused

Aktiivsed ja Passiivsed turvavarustused Audi A4 1,8T 120kW 2006 Aktiivne turvavarustus · ABS pidurid · Veojõukontroll · püsikiiruse hoidja · lisapidurituli · suverehvid · talverehvid · kliimaseade · stabiilsuskontroll · pidurdusjõukontroll · ksenoon tuled · roolivõimendi · vihmasensor · püsikiirushoidja · reguleeritav roolisammas Passiivne turvavarustus · turvapadi · turvavöö · turvavööde eelpingutid · peatoed · küljekardinad · signalisatsioon Volkswagen Golf 2.8l V6 150kW 20002 Aktiivne turvavarustus · ABS pidurid · Veoujõukontroll · Roolivõimendi · Stabiilsuskontroll · Külglibisemiseseade · Lisapidurituli · Ksenoontuled · Kliimaseade Passiivne turvavarustus · 8x turvapadi · Immobilaiser · Signalisatsioon · Peatoed · Reguleeritav roolisammas

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
80 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Liiklus - analüüs

Aastataguse liikluskäitumise seire tulemustest selgus näiteks, et pööret sooritades ei näita suunatuld keskmiselt 37,5 protsenti autojuhtidest, sealhulgas ka pea kolmandik üle teiste sõiduradade vasakpöörde tegijatest. Vöötrajast, mille ääres ootab jalakäija, sõidab keskmiselt üle kaks autojuhti ning alles kolmas-neljas peatub. Paremad ei ole ka jalakäijad ­ liiklusseire ajal vaatluse all olnud fooriga ülekäike ületas üle poole jalakäijatest punase tulega. Kuigi turvavöö vajalikkus on inimestele järjest arusaadavam, näitasid selleaastase Emori uuringu tulemused, et nii autojuhtide kui ka ees- ja tagaistmel olevate kaasreisijate hulgas on selle kasutamine vähenenud. Nii koorub välja igivana tõde ­ liiklus on täpselt selline, milliseks selle kujundavad selles osalejad. Ning nemad näitavad järjest suuremat riskikäitumist. Sellel juhtkirjal on olemas statistiline sissejuhatus, mis toob arvulisi näiteid meie liikluses hukkunud inimeste kohta

Eesti keel → Eesti keel
32 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Volvo

Volvo Sander Millal loodi? Volvo asutati aastal 1915 kui tütarettevõte on  SKF , kuullaager tootja siiski Volvo Group ja Volvo Cars leiavad, et neid on ametlikult asutati 14. aprillil 1927. aastal, kui esimene auto, Volvo OV 4 seeria, hellalt tuntud kui " Jakob ", valtsitud välja tehase Hisingen , Göteborgi.  VOLVO OV4 Mille poolest tuntud? Volvo on tuntud autode tootmist Tuntud ka 3punkti turvavöö leiutamises Millega tegeleb? Autode tootmise ja müümisega erinevates riikides  Millal võeti kasutusele firmamärk? Esmakordselt paigutati logo autole 1927. a. Ringile lisandus diagonaaljoon, mis alguses täitis igati ausat funktsiooni kroomitud embleemi lihtsalt paigal hoides. Ajapikku muutus aga joon embleemi dekoratiivseks pärisosaks.  Mida kujutatakse? Logo ise on aga muistne raua sümbol ja see on kirdesse osutava noolega rin Mida tähendab Volvo?

Auto → Auto õpetus
9 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Vigastuste ennetamine

Inimene hindab ennast üle, riskib, muutub kergemeelseks ja uljaks. Alkohooli mõjul ei reageeri meeleorganid enam nõrkadele ärritajatele, väheneb nägemisväli ja nõrgeneb värvieraldusvõime. Valesti hinnatakse kiirust, kaugust, peatusteekonna pikkust jne. Järelduseks võib nii öelda, et alkohooli mõju autojuhtimisele seisneb kahest aspektist: 1. suurem riskikäitumine 2. halvenenud psühhomotoorsed funktsioonid (Honkanen, 1993) Lisaks alkohoolile, teine autoavariid tekitav faktor on turvavöö kinnitamata jätmine, kuigi turvavööd on efektiivsed fataalsete vigastuste ennetamisviisideks, olenemata inimese vanusest, transpordivahendi suurust, liikluse kiirusest, tee tüübist, avarii tüübist, aastaajast, geograafilisest piirkonnast (Evans, 1987). Siin võiks tuua ka naiste ja meeste erinevuseid autojuhtimisel.Ühiskondlik arvamus naisjuhtidest on selline, et nad on halvemad autojuhtid kui mehed. Nad isegi hindavad oma juhtimisoskust madalamalt kui mehed (vaata 2. diagramm)

Psühholoogia → Psüholoogia
83 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kodune töö

Kui tõkkepuu on üleval aga fooris põleb valge tuli - 8. § 20 Parkimine on keelatud Kohas kus ei tohi peatuda + Aeglustus ­ ja kiirendusrajal + Teekattele märgitud parkimiskohtade kõrval + 9. § 25 Pimeda jalakäija liiklemine Nendele ei tule tähelepanu pöörata,kuna nad on ohutud - Nendele tuleb tähelepanu pöörata ja ohutult üle tee lasta + 10. § Sõitjal ei pea turvavöö olema kinnitatud Jääteel sõites + Maanteel sõites -

Auto → Liiklus
76 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Liiklusohutus - ühiskonna probleem

Võrreldes naaberriike ja nende elanike arve oleme me hukkunute arvult palju ees. Selle seisundi parandamiseks tuleks teha korda kõik põhimaanteed, eriti need, kus toimub palju õnnetusi. Samuti tuleks rohkem tähelepanu pöörata juhtide oskustele ja panna jalakäijatele südamele, et nad kannaks helkurit. Mina saan selle olukorra parandamiseks teha niipalju, et kannan jalg-, ja mootorrattaga sõites alati kiivrit, kinnitan autoga sõites turvavöö, kannan helkurit ning olen ettevaatlik liikleja. Janika Kleemann, 10c

Kirjandus → Kirjandus
44 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Tahan liigelda ohutult

liiklust tunda ja teada kuidas ohutult käituda. Kuid kas mina saan liigelda ohutult? Eesti liikluskultuur ei ole just parim, kuid on ka hullemaid. Kummitab ikka küsimus, kas mina saan liigelda ohutult, jään siin sügavalt mõtlema. Ma ei tunne seda, et ma astun liiklusesse ja võiksin end lõdvaks lasta. Kuid see peaks nii olema. Elu on lühike ja seetõttu peabki olema äärmiselt ettevaatlik. Kõikjal on reklaamid ,,Kanna helkurit," ,, kinnita turvavöö," ,, kiiruspiirang 50," kuid sellest jääb ikka justkui väheks. Inimestel puudub ohutunnetus või on see mõtlemine ,, minuga ei juhtu midagi"- ei tea ning seda ei teagi keegi. Mina ise saan teha vaid seda, et teen endale liikluse selgeks ning järgin ohutusnõudeid. Asja teebki karmiks see, et mina võin ju käituda õigesti, kuid kui tuleb mingi purjus autojuht ja sõidab minu kui ka enda vigaseks või surnuks ning ülejäänud elu lükkame ratastooli, siis

Eesti keel → Eesti keel
18 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Plastmasside kasutamismahust. Plastikute tootmine

 Tuleohutus TARBEKAUBAD 22%  Jalanõud  Riided  Spordivahendid  Muusikariistad  Meditsiin-voolikud,proteesid,ravimipurgid,kapslid. ELEKTROONIKA 6%  Kerge kaal  Tuleohutus  Vastupidavus-talub lööke,paindlik.  Ressursitõhusus AUTOTÖÖSTUS 8%  Plastdetailid kaaluvad 50 protsenti vähem kui sarnased komponendid, mis on valmistatud muudest materjalidest, mis tähendab 25 kuni 35% kütusekulu vähenemist.  Turvavöö,õhkpadi,turvahäll. PÕLLUMAJANDUS 4%  Kasvuhooned  Tunnelid  Silopallid  Niisutussüsteemid  Veemahutid  Väetistepakid TÄNAME KUULAMAST!

Geograafia → Geograafia
1 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Lõppastme (libeda) koolitus

Ø Tehke tiir ümber auto ja veenduge, et rehvid oleks täis, et ei oleks auto all näha lekkekohti ja kõrvalisi esemeid. Ø Puhastage auto lumest ja aknad jääst Ø Vajadusel kontrollige õli ja muid vedelikke. Ø Kontrollige tuled Ø Kontrollida kojamehed Ø Sättida end mugavalt sisse Ø Soovitavalt kontrollida jalaga piduri pedaali, ega ei vaju liiga põhjani. Ø Reguleerida peeglid Ø Käivitada sõiduk lahutatud siduriga Ø Turvavöö Ø Kui auto on saavutanud ühtlased pöörded, alustada liikumist. Ø Suunamärguanne enne liikuma hakkamist Juhised auto juhtimiseks talvel Talvetingimustes on autojuhtimine sageli keerukam , kui arvata oskaks. Jätame meelde juhtnöörid ja nõuanded, mis aitavad tagada ohutust maanteel. Tutvume talvise ohutu sõidu põhimõtetega: Ø Jäta mänguruumi Ø Talverehvid Ø Jäta piisavalt pidurdusmaad Ø Hoia ohutut pikivahet Ø Näe ja ole nähtav Ø Kontrolli libisemist

Auto → Liiklusõpetus
21 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Njuutoni seadused

Njuutoni seadused. Dünaamika on mehaanika osa, milles uuritakse liikumise,liikumiskiiruse tekkimise põhjusi.Dünaamika käsitleb kolme liikumis seadust , mida avastas Njuuton.Liikumise muutumise põhjuseks on kehade vastastikmõju.Vastastikmõju mõõduks on jõud, mis iseloomustab jõu tugevust ja jõud on vektoriaalne suurus (jõu mõju suund ja arvuline suurus) I seadus määrab kindlaks tingimused, mille juures,-korral keha kas liigub või on paigal.N:niidi otsas rippuv kuul on paigal, sest teda mõjutavad võrdsete jõududega 2 keha, milleks on niit ja maa. Njuutoni I seadus! Keha kas seisab paigal või liigub ühtlaselt ja sirgjooneliselt seni kuni talle ei mõju teised kehad.Njuutoni I seadust saab käsitleda ka kui inertsiseadust.Inerts on nähtus, kus kehad püüavad säilitada oma liikumiskiiruse. Inertsus on keha omadus, mis tuleneb inertsist ja mis kuulub keha kiiruse muutumiseks vastastikmõju tagajärjel mingi aja jooksul Joonis:...

Füüsika → Füüsika
8 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Lapse ja jalakäija ohutus, juhi kohustused

sõiduki poolt saadetavale sõidukile; 4) mootorratta juhtimisel hoidma juhtrauast kinni kahe käega, välja arvatud käega hoiatusmärguandmise ajal, kandma peas kinnirihmatud motokiivrit ja mitte sõidutama sõitjat, kes pole viimast nõuet täitnud; 5) sõidukis, millel on turvavööd, olema turvavööga nõuetekohaselt kinnitatud ja mitte sõidutama sõitjat, kes pole nõuetekohase turvavarustusega kinnitatud. JUHI ÜLDKOHUSTUSED §69. Turvavöö ei pea olema kinnitatud: 1) juhil ja sõitjal jääteel sõites; 2) sõitjal, kes on sellises haigusseisundis, mis turvavöö kinnitamist ei võimalda; 3) juhil või sõitjal, kellel tööülesande täitmine on seotud peatustega, mille vahemaa ei ületa 100 m; 4) asulasõidul taksojuhil ja takso tagaistmel sõitjal ning ka sõiduõpetajal õppesõidu ajal. §70. Mootorsõidukijuhil ja trammijuhil peavad olema kaasas ning ta peab esitama

Auto → Liiklusõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Reportaaž Pärnu kesklinnast

autot. Üks osapooltest juhtis eelmisel sajandil tootmisliinilt lahkunud tumerohelist Volkswagenit ning teine kõigest kahe aasta vanust luksuslikku, eritellimusel valminud musta sõiduautot Jaguar. Esimeses autos viibis juht üks ent teises mees, koos oma elukaaslase ning hiljuti sündinud lapsega. Otstarbekas oleks tänada kindlasti ka Maanteeametit, sest tõenäoliselt tänu nende aastatepikkustele kampaaniatele, mille ühe motoks on "kinnita turvavöö ka tagaistmel", kandsid kõik reisijad õnnetuse hetkel turvavööd. Kiita tuleb ka Jaguaris viibinud vanemaid, kes olid teinud investeeringu lapse helgema tuleviku nimel ning soetanud ka nõuetekohase turvatooli, kaitsmaks lapse elu. Esmapilgul võib tunduda mitmesaja-eurone investeering väga kulukas aga uskuge mind, see tasub end üsna kiiresti ära. Jättes Maanteeameti kampaaniad sinnapaika, laskuma taas õnnetuse juurde.

Meedia → Meedia
23 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Tahan liigelda ohutult

Ometigi juhtub nii palju liiklusõnnetusi. Aga miks siis ikkagi õnnetused juhtuvad ja mida teen mina, et ohutum liigelda oleks? Ohutu liiklemise vastu pole kellelgi midagi. Kahjuks ei järgi mõned inimesed reegleid ning ikka ja jälle võime uudistest lugeda, et toimus järjekordne liiklusõnnetus. Mina omalt poolt üritan täita kõiki reegleid, mis muudavad liiklemise minu ja ka teiste jaoks ohutumaks. Pimedatel õhtutel kannan helkurit, autoga sõites kinnitan turvavöö, teed ületan selleks ettenähtud kohtades ja nii edasi. Ühest küljest on mu oma elu mulle kallis, teisalt ei taha ma panna ohtu kellegi teise elu. Sellepärast üritan olla võimalikult hoolikas, kuna tean, et õnnetuse võib põhjustada kas või väike eksimus. Kui me tahame ohutumalt liigelda, tuleb alustada iseendast ja me kõik peaksime ennast muutma, et Eesti liiklus oleks kõigile turvaline. Mõned inimesed kipuvad arvama, et

Kirjandus → Kirjandus
114 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Tahan liigelda ohutult

Ometigi juhtub nii palju liiklusõnnetusi. Aga miks siis ikkagi õnnetused juhtuvad ja mida teen mina, et ohutum liigelda oleks? Ohutu liiklemise vastu pole kellelgi midagi. Kahjuks ei järgi mõned inimesed reegleid ning ikka ja jälle võime uudistest lugeda, et toimus järjekordne liiklusõnnetus. Mina omalt poolt üritan täita kõiki reegleid, mis muudavad liiklemise minu ja ka teiste jaoks ohutumaks. Pimedatel õhtutel kannan helkurit, autoga sõites kinnitan turvavöö, teed ületan selleks ettenähtud kohtades ja nii edasi. Ühest küljest on mu oma elu mulle kallis, teisalt ei taha ma panna ohtu kellegi teise elu. Sellepärast üritan olla võimalikult hoolikas, kuna tean, et õnnetuse võib põhjustada kas või väike eksimus. Kui me tahame ohutumalt liigelda, tuleb alustada iseendast ja me kõik peaksime ennast muutma, et Eesti liiklus oleks kõigile turvaline. Mõned inimesed kipuvad arvama, et

Kirjandus → 11.klass
40 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eesti liiklus

Eesti liiklus Tere kuulajaskond! Igal hommikul kohvilauas perekeskis süües mängib taustaks raadio, kus kõlavad lisaks soovilugudele ka hommikused uudised. Teiste teemade hulgas käsitletakse ka möödunud ööpäeva jooksul toimunud liiklusõnnetuste koondstatistikat. See loetelu on pikk. Kümmekond joobes juhti, teised samapalju kiiruseületajad või lubadeta sõitjad. Tegelik arv on aga tõenäoliselt kordades suurem, sest need juhid jäid lihtsalt vahele politseile. Ülejäänudel võib öelda et vedas. Kõige tipuks veel hukkunud jalakäijad või lihtsalt kihutajad. Meedias on sellist nähtust hakatud nimetama surmaralliks. Kui numbritest rääkida, siis iga kuu kaotab Eesti Vabariigi liikluses elu jämedalt 17 in, mis tõstab meid Euroopa mustas edetabelis 3. Kohale Soome ja Läti järele. See ei ole koht kus püüelda esikoha nimel. Samuti ei ole seda HIV kandjate ja nt tulesurmadesse hukkunute pingerida, milles me ol...

Kirjandus → Kirjandus
142 allalaadimist
thumbnail
81
pptx

Uue LS muudatused liiklusreeglid 31.08.2010

teel või teepeenral liikudes takistaks teisi liiklejaid ja sõiduteel liikumine ei ole talle ja teistele liiklejatele ohtlik Muudatused liiklusreeglite osas Sõitja Sõiduki ust ei tohi avada enne sõiduki seismajäämist. Sõiduki ukse ava- mine ei tohi ohustada ega takistada teist liiklejat. Sõidutee- ja jalgratta- rajapoolne uks ei tohi olla avatud kauem, kui see on vajalik sõitjate sisene- miseks või väljumiseks Sõitjal/juhil ei pea turvavöö olema kinnitatud kui tal on kaasas arsti kirjalik otsus temal turvavöö kasutamise vastunäidustuse kohta Sõidukis, millel peavad olema peatoed, peab peatugi olema reguleeritud selliselt, et see toetaks sõitja pead kuklast Muudatused liiklusreeglite osas Sõitja Mootorrattaga ja mopeediga sõitmisel peab sõitja kandma kinnirihmatud motokiivrit Käesoleva paragrahvi lõikes 4 nimetatud nõue ei kehti kinnise kerega

Auto → Liiklusõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Tehnomaterjalid praktikumi aruanne 5

Termotöötluseks nimetatakse terase kontrollitud kuumutamist ja jahutamist omandamaks konkreetsetesse töötingimustesse sobivat struktuuri ja omadusi. Karastamine – kuumutamine üle faasipiiri Ac1 või Ac3 (vastavalt poolkarastus ja täiskarastus), kiire jahutamine (vees, õlis). Noolutamine – karastamisele järgnev kuumutus allpool faasipiiri Ac1. Kasutatud töövahendid: (Kirjeldada katseaparatuuri jmt) 3 erineva süsinikusisaldusega terast: väike (5tk), suur (1 tk), turvavöö keel (1tk), andmed toodud tabelis. Kõigi katsekehade paksus oli 3mm. Kõvadust määrasime Rockwelli meetodil C-skaala järgi. Karastamiseks kasutasime ühte ahju 2 korda (800 ºC ja 930 ºC), noolutamiseks oli kasutuses 3 ahju (200 ºC, 350 ºC ja 500 ºC). Jahutamiseks kasutasime toatemperatuuril olevat vett (jahutab algul 600 ºC/s, hiljem 300 ºC/s), õli (jahutab ühtlaselt 150º C/s), ja õhku (jahutab kaua)

Tehnoloogia → tehnomaterjalid
44 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kas vabadus on illusioon?

koju sõita. Isegi kui tõesti midagi ei juhtu, oleks Mill'i arvates taoline tegu ikkagi lubamatu. Nimelt ei oleks purjus inimene ohu tekkimise korral olnud võimeline adekvaatselt reageerima ning osutunud siis teistele liiklejatele ohtlikuks. Sama lugu oleks ka kellegi teadmata tema sularaha kasutamise ning hiljem tagastamisega. See oleks lubamatu, sest raha omanikul oleks vahepeal võinud tekkida vajadus seda raha kasutada. Kuid samas on keelatud inimesel autoga sõita ilma, et tal oleks turvavöö peal. Selline olukord piirab inimeste vabadust positiivses mõttes ja kaitsteb nende elusi. Eesti ühiskonnas kehtivad kindlad seadused, mis hõlmab inimeste vabadust. Esiteks on meie riigis sõnavabadus, mis on tänaseks kõikides riikides. Vanasti võis leida diktaatorlikke riike, kus pidi enne hoolikalt mõtlema kui midagi ütled. Teiseks on usuvabadus, mis võimaldab igal indiviidil endal valida sobiv usk. See on kindlasti positiivne, kuid leidub ka riike, kus see on põhjustanud

Filosoofia → Filosoofia
154 allalaadimist
thumbnail
2
doc

"Milles on tänapäeva inimese jõud ja jõuetus"

Ümbrikute teel levitatud SARS oli tingitud kõrgelt arenenud meditsiiniliste teadmiste ja pahatahtlikkuse kooskõlast. Seega tekitab ühiskonna ja teaduse areng soodsaid tingimusi uutele nähtustele, sealhulgas eelmainitud tõbedele. Paljusid õnnetuid juhtumeid saab ära hoida nende ennetamise teel. Näiteks vaktsineerime end teetanuse või puukentsefaliidi vastu, et mitte nakatuda, hoidume verelisest kontaktist tundmatute inimestega HIV-kartuses. Autoga sõites kinnitame turvavöö, juhuks, kui peaks aset leidma liiklusõnnetus. Me jälgime võimsate aparaatidega maailmamerd ja laamade äärealasid võimalike maavärinate, vulkaanipursete ja tsunaamide ette ennustamiseks. Sellest üksi jääb aga väheks. Suurt rolli mängib siin reageerimisaeg- kui kiiresti teadlased tekkinud situatsiooni ohtlikuks tunnistavad ning kui ruttu levitatakse konkreetne teave ohupiirkonnas viibivale rahvale. Kui läheb hästi, jõutakse inimesi õigeaegselt hoiatada, kui aga halvasti, siis

Eesti keel → Eesti keel
46 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Jeremy Benthami filosoofia ja liberaalne ühiskond

Kõigil on võimalus valida endale meelepärane töökoht ja ise otsustada, mida oma ajaga teha. Nagu Bentham soovis on vabadused piiratud, kui need põhjustavad teistele kannatusi. Kellelgi pole õigust vähendada kellegi teise vabadust(orjastamine, vangistamine, tapmine). Ka narkootikumid on keelatud põhiliselt seetõttu, et narkouimas inimene võib osutuda kaaskodanikele väga ohtlikuks. Siiski on ka lisapiiranguid, mida Benthami filosoofia heaks ei kiida. Näiteks kohustuslik turvavöö kaitseb ainult inimest ennast ehk riik on teinud otsuse, mis on inimesele parim, vaatamata loogikale, et inimene ise teab kõige paremini, mis talle hea on. Teine põhiline väide on kõigi inimeste võrdsus. Ka see on praegu ühiskonnas selgelt kehtiv arusaam. Näiteks Eesti põhiseaduses on kirjas: „Kõik on seaduse ees võrdsed. Kedagi ei tohi diskrimineerida rahvuse, rassi, nahavärvuse, soo, keele,

Filosoofia → Sotsiaal ja poliitiline...
12 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Sissejuhatus Infosüsteemidesse

Klient on objekt. Dispetser on objekt. Takso on objekt, millel on mahtuvus. Kliendi pealevõtmise koht on objekt. Pealevõtmise koht on teatud ajaga määratletud. Kliendi lõpppunkt on kliendi poolt valitud ning sõltub ajaliselt selle kaugusest. Klient jookseb taksost välja ja ei maksa arvet. Kliendil on pagasid ning taksojuht osutab abi. Klient maksab taksoarve. Klient ei kinnita turvavööd. Politsei peab takso kinni. Klient saab trahvi. Klient kinnitab turvavöö. Klienti pole kutsutud asukohas. Kliente on rohkem kui takso mahtuvus lubab. Kutsutakse suurem takso või teine takso juurde. Infosüsteemi funktsionaalne vaade Järgnevalt esitatakse infosüsteemi põhifunktsioonid ja kasutusjuhud Infosüsteemi põhifunktsioonid Taksofirma infosüsteemi haldus Andmebaaside haldus Tellimuste haldus Taksojuhtide jälgimine Kasutusjuhtude mudel

Informaatika → Infosüsteemide analüüs ja...
18 allalaadimist
thumbnail
36
ppt

PÄÄSTETÖÖD LIIKLUSAVARIIL

PÄÄSTETÖÖD LIIKLUSAVARIIL KOOSTANUD: MARKO MÜRK 2010 1. LIIKLUSÕNNETUSSE VÕIVAD SATTUDA: - JALAKÄIJA, - JALGRATTUR, - MOOTORRATTUR, - SÕIDUAUTO, - VEOAUTO, - BUSS, - RONG 2. AVARIITÜÜBID Avariitüüpide eristamine on eelkõige vajalik võimalike kannatanute vigastuste prognoosiks, enne nendega otsesesse kontakti jõudmist. See annab võimaluse juba eelnevalt teha ettevalmistusi esmaabi andmiseks ja vajalike abijõudude kutsumiseks. Vähem on avariitüübi eelnevast teadmisest kasu kannatanute vabastamise taktika valimisel, sest avarii puhul võivad tüübid esineda kombineeritult. Küll aga on reaalne hinnata autode deformatsioone, teades millisel moel avarii on toimunud. OTSASÕIT JALAKÄIJALE Auto on sõitnud otsa jalakäijale, kuna jõudude ja masside erinevused on väga suured, peab arvestama jalakäija raskete vigastustega. Esmalt on tõenäoline, et vigastatud on...

Muu → Liiklusjärelvalve
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Rasv, valk

Lahustub vees täielikult. Ei riku riiet Kodeeritavate aminohapete liigid. Aminohapete nimetused. Asendamatud aminohapped- lüsiin, leutsiin, metioniin, valiin. Asendatavad aminohapped- glütsiin, proliin, alaniin, seriin. Polüesterkiu ja polüamiidkiu nt, f om, kasut. Polüesterkiud- jahutav omadus, elastne, vähekortsuv, rebenemis- ja hõõrumiskindel. Pluusid, sokid, õmblusniidid, kardinamaterjal. Polüamiidkiud- kerge, vastupidav, elastne, imab hästi niiskust. Turvavöö, voolikud, sukkpüksid, ujumisriided, dusikardin, tuletõrjujate riided Valgu koostis, liht- ja liitvalgu erinevus Koosneb ühest või mitmest omavahel seotud polüpeptiidahelast. Lihtvalgud on ehitatud ainult aminohapetest lähtudes, liitvalkudes esineb peale lihtvalgulise osa veel mittevalguline täiendav osa. Valkude ehitus, om, fibrillar- ja globulaarvalgud, nt. Valkude ruumiline ehitus on mitmekesine. Ei lahustu vees (va munavalk), temp tõstmine lõhub nõrgad

Keemia → Keemia
13 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Ohutus ja turvalisus

· Reguleeri iste (kaugus, kõrgus, Õige asend tagab juhtimis seljatoe nurk, peatoe kõrgus). seadmete lihtsama käsitlemise. · Reguleeeri peeglid. Tähelpanekute tegemine on · Käivita auto lihtsam. · Kontrolli sõiduks valmisolekut läbi aramtuuri näidikute ja märgutulede. · Kinnita turvavöö ja nõua seda ka kaasreisijatelt ­ juht vastutab. · Veendu et pagas on kinnitatud ja autos ei ole lahtisi esemeid. Auto turvalisus Aktiivne turvalisus: - õnnetuste ära hoidmiseks Passiivne turvalisus: - õnnetuse korral vigastused väiksemad AUTO AKTIIVNE TURVALISUS VÄHENDAB OHUOLUKORDADE TEKET REHVID TULED VEDRUSTUS AMORDID VALGUSTUSSEADMED

Auto → Liiklusõpetus
28 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Eesti keele tasemetöö 3. klass

Poiss: Meie naabrite aiast tõuseb suitsu. Ära kasuta üht sõna mitu korda. Hädaabi: Mis selle tänava nimi on? iste, jalgratas, ohukolmnurk, liiklusvahend, turvavöö, helkur, vöötrada, rula Poiss: ____________________________________________________ 14 Hädaabi: Mis selle maja number on, mille aiast suitsu tõuseb?

Eesti keel → Eesti keel
146 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Liiklusõnnetused Eestis.

Aga statistika näitab drastilist olukorra paranemist liiklusohutuses Maanteeamet toob 2009 aasta liiklusohutuse kokkuvõttes välja kolm tegurit, mis on aidanud olukorda liikluses parandada: 1. majandussurutisest tingitud madalam liiklussagedus teedel 2. purjus peaga autojuhtimise eest karistuste karmistamine ja tihedad politseireidid 3. aktiivsem turvavöö kasutamine 6 Tänavuse lumise talve raskeid liiklustingimusi kommenteerides, arvas Maanteeameti liilklusohutuse osakonna Liiklusohutusprogrammi talituse juhtaja Reigo Ude, et valged teed on autojuhid hoopis ettevaatlikumaks muutnud. "Vastupidiselt olukorrale, kus must asfalt on väljas, sõidavad juhid lumistes oludes ettevaatlikumalt ja aeglasemalt," lausus ta.

Eesti keel → Eesti keel
42 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Auto hifi helisüsteemi ehitus

kondensaatorini jõudnud tuleb see ligipääsetavast kohast pooleks lõigata ja vahele panna kaitsmepesa koos kaitsmega. Kondensaatorist vea kaabel edasi võimendini ja ühenda võimendi küljes oleva + klemmi alla. Nüüd uuri, kus on kõige lähem suurem polt või mutter, mis on kere küljes. Autori puhul oli kõige lähemal pagasiruumi vaiba all olev polt kuhu ühendasin võimendist tuleva – klemmi(vaata all välja toodud joonist). Kondensaatorist tuleva – klemmi ühendasin turvavöö kinnituse poldi alla(NB! Pärast tuleb veenuda, et oled poldi väga kõvasti kinni keeranud. Turvalisus on oluline.) Nüüd on voolukaablitega kõik. Tuleb otsida koht, kust saab raadio tagant võimendini vedada RCA helikaablid. Enamasti on autodel mõlemal pool use all kaablirennid, mis on ideaalsed RCA kaablite vedamiseks. Nüüd tuleb võimendist vedada subwooferini kõlarijuhe ja ühendada see subwooferiga.

Füüsika → Elektriõpetus
15 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Tehnikaajaloo 10.klassi kursus

AUTOSÕIDU TURVALISUSE ARENG 1845 - R.W.Thomsoni õhukumm 1854 - A.Merian I asfalttee 1896 - J.Dunlopi õhkrehvid (hakkas tootma) 1901 - atsetüleenvalgustuslambid (hakati öösiti sõitma) 1906 - Alfred Faucher Pr. tahavaatepeeglid 1910 - neljarattapidurdus (esialgu oli ainult vedavatel ratastel) 1905 - John Woodi (inglane) kildumatu klaas 1908 - Gladstone Adam kojamehed 1927 - Storage Battery Co autoraadio 1958 - Niels Bohlin turvavöö VOLVO 1969 - turvavöö kohustuslik I Tsehhis 1982 - Bosch ABS pidurid 1981 - õhkturvapadi Mercedes-Benz 1983 - naastrehvid Denver Boots 1985 - Volvo libisemisvastane veojõu ETC LIIKLUSKORRALDUS 1868 gaasitulega foor Londoni Parlamendi väljakul (kahe tulega, roheline ja punane) 1893 liiklusmärgid Seine departemangus I hukkunu on Brigett Driscoll 1903 ühtsed liiklusmärgid Prantsusmaal 1904 mootorsõidukiseadus Suurbritannias 1911 valge keskjoon teel Trenton Michiganis

Tehnika → Tehnikalugu
19 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Õiguse alused

loomisele(autoriõiguse toob kaasa) Õigusliku tagajärje alusel 1. Õigusi ja kohustusi tekitavad(täisealiseks saamine,abiellumine,tööle asumine,kolledzisse astumine) 2. Õigusi ja kohustusi Muutvad(vabaabielust registreerimisel,ühest klassist teise,kursuse vahetus) 3. Õigusi ja kohustusi lõpetavad(lahutus,surm,lepingute lõppemine,kooli lõpetamine) Faktide kogumi alusel 1. Lihtfaktid(kiiruse ületamine,lahtine turvavöö,ÜV puudu) 2. Liitfaktid(2 või enam asjaolu,et õigustagajärg saabuks(kiiruse ületamine,millega kaasneb varaline kahju) 3. Juriidiline e faktiline koosseis(vanaduspensioni saamine-eeldused peavad olema täidetud,pensioniamet sekkub) Meeste pensioniiga 63,naistel 60,5 ÕIGUSRIKKUMINE: - Juriidiline fakt - Kujutab süülist(süüvõimeline),õigusvastast tegu - Toime pannud deliktivõimeline isik - Juriidilise vastutuse aluseks

Õigus → Õigus
68 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Referaat - Meeste tervis

o Piirake otsese päikesekiirguse käes viibimist. o Kui soovite alkoholi tarbida, tehke seda mõõdukalt. o Osalege regulaarselt vähi sõeluuringutes. o Vähendage kokkupuudet potentsiaalsete kantserogeenidega ­ nendeks on radoon, asbest, kiiritus ja õhusaaste 1.3. Traumad ja vigastused Meeste surmaga lõppevate õnnetuste peamised põhjused on liiklusõnnetused, traumad ja mürgistused. Vähendamaks traumade ja vigastuste riske: o Kinnitage autos turvavöö. o Järgige kohustuslikke kiiruspiiranguid. o Ärge rääkige autoroolis olles telefoniga o Ärge juhtige autot alkoholi- või narkojoobes. o Ärge juhtige autot unisena. o Kasutage sanitaarruumides libisemisvastaseid matte. o Järgige alati ametlikke ohutusnõudeid 1.4. Insult Kuigi mõningaid insuldi riskifaktoreid (pärilikkus, vanus ja rass) ei ole võimalik vältida, saab oma igapäevase tervisekäitumisega siiski vähendada insuldi tekke riski:

Meditsiin → Terviseõpetus
22 allalaadimist
thumbnail
22
pptx

Rootsi

Faktid:  Rootsi oli esimene riik Euroopas, kes 1909. aastal hakkas rajama rahvusparke.  Umeå ülikooli teadlaste väitel kasvab Rootsis Dalarna maakonnas maailma vanima (ligikaudu 9550 aastat) juurestikuga puu – harilik kuusk.  Kõik Rootsi kirjanikud kokku on võitnud 7 Nobeli kirjandusauhinda.  Esimene olümpiamängude dopingukaristus määrati 1968. aastal Mehhikos Rootsi viievõistlejale alkoholi pruukimise eest.  Rootsis leiutati külmkapp ja turvavöö  Rahvaarv- 9 747 355 (31.12.2014)  Riigikord- konstitutsiooniline monarhia  Kuningas- Carl XVI Gustaf  Rootsis on 29 rahvusparki kogupindalaga 731 589 ha. Rootsi oli esimene riik Euroopas, kes 1909. aastal rahvusparke rajama hakkas  Rootsi on 1995. aastast Euroopa Liidu liige.  Rootsi on jagatud 21 lääniks, mis jagunevad omakorda kokku 290 kohaliku omavalitsuse üksuseks (vallaks)

Geograafia → Geograafia
4 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Põhitõdesid tervise fitnessist.

Teised faktorid, mis mõjutavad kehalist aktiivsust, fitnessi ja tervist: ELUSTIIL. Koosneb isiku tegevuste kogumist ning käitumisvalikutest, mis mõjutavad tervisefitnessi taset ja tervislikku seisundit. Igapäevane liigutamine on üks selliseid käitumisi, mille üle inimesel on olemas vabatahtlik kontroll. Elustiili mõju fitnessile on seotud korrapärase unega, stressiga, narkootikumidega, paljude asajde vältimisega, mis on seotud terviseriskiga ­ turvavöö kasutamine autos, korrapärane arstlik kontroll, hambaarsti juures käimine, eneseuuringute korraldamine jms. SOTSIAALNE ÜMBRUS JA ISIKLIKUD TUNNUSED. Sotsiaalset ümbrust võib defineerida sotsiaalsete, kultuuriliste, poliitiliste, majanduslike tingimuste kombinatsioonina, mis mõjutab tervisefitnessi ja tervist. Ka mitmesugused isiklikud tunnused kujundavad inimese elustiili, k.a suhtumist kehalisse tegevusse ja muudesse tervislikesse harjumustesse. Tunnuseks on iga, sugu,

Sport → Tervisesport
10 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Nimetu

13 seatud. Sportlikematel autodel on see kõrgemal, teistel madalamal, vanematel autodel puudub see üldse. Lisavarustuse turvalisuse elementideks sõitjate ohutuseks võib lugeda turvapadjad ja turvavööde eelpingutid. Eelpingutid rakenduvad erinevate andurite kaudu saadud signaalide abil, mille peale pürotehniline aine(gaas, vedelik jms.) surub ratta, mis on ühendatud turvavöö rulliku külge, mis pingutabki momentaalselt turvavöö. See seade võib rakenduda ka järsu kiirendamise või äkilise pidurdamise korral. Turvapatju[8] on väga erinevaid ja erinevates kohtades samuti. Olemas on isegi mootorratta turvapadjad. Turvapadi on erinevates riikides erinevalt programmeeritud rakenduma(st. et valmistajamaa seadustega kehtestatud määrustega). Turvapadja anduriks on MEMS(micro-electro-mechanical)kiirendusandur. Üldise ohutuse tagamiseks on turvapadi

Muu → Baaskursus
35 allalaadimist
thumbnail
10
rtf

Majanduse konspekt

) 2. Teised välismaksed: ei ole tähtis mis valuuta on, teenustasu on kordades kõrgem. 3. Reisitsekid: neid väljastavad Visa ja American Express KINDLUSTUS · Kindlustuse eesmärk on hüvitada kahju mis on ettenägematu, ja tekkimine on vähetõenäoline. · Elu ja vara päästjad-helkur, suitsuandur, tulekustuti, vinguandur, tekk, alarm, naabrivalve, kiiver, vest, taskunuga, tikud, taskulamp, esmaabipakk, pipragaas, riided, jalanõud, koer, kindad, mask, turvavöö, turvahäll, ohukolmnurk, päästevest, mobiiltelefon

Majandus → Majandus
7 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun