elektriliselt. Eemaldage pürotehnilised eelpingutid kere parandamisel või keevitamisel. SRS-hoiatustuli Süsteemi toimimine Süüde lülitada sisse. SRS-hoiatustuli süttib. Lamp kustub umbes 4 sekundi pärast. Kui mitte: vaadake jaotist "Enesediagnostika". Kui hoiatustuli vilgub siis 15 sekundi jooksul on kõrvalistuja turvapadi välja lülitatud. SRS-juhtmooduli tõrke mälu saab kontrollida ainult andmesideühenduse (DLC) abil ühendatud diagnostiliste seadmetega. Tühjenda süsteem Millal Fassaadi / armatuurlaua eemaldamine või asendamine. Esiistmete parandamine või vahetamine, kui külgmised turvapadjad on paigaldatud. Kui paigaldatud on täispuhutavad kardinad, pealiskihti või trimmi eemaldamiseks või asendamiseks. Parandage SRS-komponentide, eriti turvapatjade ümber. SRS-komponendi eemaldamine või asendamine, va turvavööd. Rooli / veeru remont või asendamine. Keevitustööd. Turvavöö eemaldamine või asendamine: häirida pürotehniline eelpinguti.
lõtv mugavaks istumiseks. Enamikul Toyota autodel on turvavöö eelpingestid ja jõupiirikud esiistmetel sõitjate jaoks, mis tõmbavad otsekokkupõrke korral turvavöö kiiresti tagasi ning kinnitavad sõitja sobiva jõuga. Toyota on aastast 2003 paigaldanud hoiatuslambi ja sumistiga turvavöö meeldetuletussüsteemi juhi- ja kõrvalistme jaoks ning peaaegu kõik Toyota sõiduautod on selle meeldetuletussüsteemiga varustatud. 2. Turvapadjad Turvapadja süsteem autos koosneb kolmest põhikomponendist- nailonist turvapadi ise, andurist, mis reageerib tõukele, ning padja täitemehhanismist. Turvapadi on tavaliselt peidetud kas rooli või armatuurlaua sisse. Uuematel autodel on turvapadjad ka istmetes, ustes, põlvede juures, kasutatakse ka turvakardinaid. Turvapadja andur annab täitemehhanismile märku, kui aeglustusjõud on võrdne või suurem 16-25 kilomeetrise tunnikiirusega vastu seina sõitmise jõuga.
.............................................2 SISSEJUHATUS..................................................................................................................................3 1. ROPS süsteemi olemus....................................................................................................................4 1.1. Aktiivsed süsteemid...................................................................................................................4 1.2. Passiivne ROPS süsteem...........................................................................................................5 2. Passiivse ROPS süsteemi ehitus.......................................................................................................5 2.1 ,,Flip Up" süsteem......................................................................................................................5 2.2 ,,Pop Up" süsteem..................................................................................
Siit tulenevalt reaalne mõõdetud mass 1291 + 635 = 1926kg ΣMa=0, FG x a – FR2 x 2630 = 0 1926 x a = 485 x 2630 A = 485 x 2630/1926 = 662,3mm Telgede koormamisel nihkub raskuskese sõiduki nina suunas. 5 1.2. Vedrustuse ehitus, iseloomustus ja kinemaatika Näidissõidukil on kasutusel McPherson tüüpi vedrustus nii ees kui ka taga. Esisillas on ühe õõtsa ja ühe reaktiivvardaga süsteem ning tagasillas on 2 põiki ja ühe pikihoovaga süsteem. McPhersoni vedrustust iseloomustab lihtsus, kompaktsus horisontaalsihis, suur käigupikkus, odavus massitootmisel ning lihtne vahetatavus. Komponendid: Stabilisaatorvarras Alumine õõtshoob Keerdvedru Amortisaatori püstak Elastsed elemendid: Ees: Õõtshoova puksid, tugilaagrid, pikivardapuksid Taga: Õõtshoova puksid, põiki- ja pikivarda puksid. Suunavad elemendid:
muutuvad agressiivseks sõnumi saatjale, muutuvad tolerantseks (selles pole midagi ebaharilikku). Isikliku haavatavuse, riskide esiletõstmine saab aru, et jutt käib tema kohta ja näidatakse kuidas ta saab ise oma käitumisega riske vähendada. Enesetõhususe suurendamine usk, et saab ise määrata oma käitumise. (Heli Ainjärv, 2014.) Et liiklusohutust veel parandada on vaja luua sõidukijuhti toetav tehniline süsteem veokitele: Süsteem, mis hoiaks automaatselt pikivahet ees liikuva sõidukiga. Samas on ka oluline, et antud süsteem tunneks ära ka seisvaid objekte, mis on teeääres või ulatuvad teele. Süsteem, mis ei laseks sõidukil väljuda oma sõidurea piiridest ning ei laseks ka sõidukil sõita teelt välja. Veokijuhi teadlikkuse süsteem. Säilitades juhi tähelepanu vaatamata väsimusele või tähelepane hajutavatele asjaoludele.
Ardi Randlaht KaidoVildersen SÕIDUKI REGISTREERIMINE Õppeaines: SÕIDUKITE TEHNONÕUDED Transporditeaduskond Õpperühm: KAT 41 Juhendaja: Taaniel Tigas Tallinn 2015 1 Sõiduki kategooria valik. Tegemist on L2e kategooria sõidukiga. Täpsemalt kolmerattalise mootorsõidukiga, mille valmistajakiirus ei ületa 45 km/h ning mootori kubatuur on 49 cm3. Suurim kasulik võimsus on 3,76 KW ja ei ületa kategooriat reguleerivat 4kw. 1. L2e kategooria sõiduk peab vastama järgmistele tehnonõuetele. 1. Maksimaalne mootori töömaht ei tohi ületada 50cm3, antud masinal on töömaht 49cm3 2. Valmistajakiirus ei tohi ületada 45km/h antud masinal on see aga 44km/h. Suurim kasulik võimsus L2e kategooria sõidukil ei tohi ületada 4kw sellel masinal on võimsus 3,76kw 3. Masinal peab olema 2 kaugtulelaternat kuna ta on üle 1300mm lai, 1320mm 4. L2e kategooria sõidukile, mis on üle 1300 mm la
Eesmised turvapadjad pakuvad opitmaalset kaitset vaid juhul kui iste , istmeseljatugi ja peatugi on juhi või sõitja kasvule vastavaks reguleeritud. ÄRA ASETA MINGEID ESEMEID TURVAPADJA JA AUTOS ISTUJA VAHELISSE ALASSE SEE VÕIB, OSUTUDA SURMAVAKS !!! Turva patjade märgulamp süttib süüte sisse lülitamisel umbes 4-ks sekundiks , kui lamp ei sütti või ei kustu 4 sekundi pärast , võin süttib sõidu ajal on turvapadja süsteemis rike. Külgmine turvapadja süsteem rakendub kokkupõrkkel esiukse piidast 60% kahele poole Ohutus nõuded elektriseadmetel Plahvatus ohtlik ja keemilises aktiivses keskonnas mille toime kahjustab metalli või isolatsiooni on masinate kasutamine eluohtlik ja seega keelatud.Pritsmete ja tilkade mõju piirkonnas , lume ja vihma sajus (kui need masinad ei ole vee kindlad) on nende masinate kasutamine eluohtlik ja seetõttu keelatud .Töökoht peab olema küllaltaselt valgustatud. Enne tööalgust Minul on vihikus kirjas ...
LIIKLUSKÄITUMINE Tähelepanu häirimine Sõidukijuhid peaksid kogu sõidu vältel oma tähelepanu pöörama ümbritsevale liiklusele, et tagada nii enda kui ka kaasliiklejate ohutus. Tähelepanu härimise peamised liigid: Visuaalne tegurid, mis sõidukijuhi tähelepanu juhivad teelt kõrvale Kognitiivne tegurid, mis juhivad sõidukijuhi mõtted mujale Manuaalne tegurid, mille tõttu juht laseb roolist lahti Sageli võib sõiduki juhti häirida nende kolme teguri kombinatsioon juht, kes pöördub rahustama tagapingil tülitsevaid lapsi, ei ole võimeline jälgima teed või keskenduma ümbritsevale liiklusele. Tähelepanu põhilisteks häirijateks on mobiiltelefonid ja sateliitnavigatsiooniseadmed. Navigatsiooniseadmed peaksid olema paigutatud nii,et need oleks juhile nähtavad, et mitte piirata tema vaatevälja. Tavalised tähelepanu häirijad on söömine, suitsetamine ning raadio sõrmitsemine. Tähelepanu häirim
Kõik kommentaarid