Kuidas liikluses ellu jääda?
Liikluses
ellu jäämine sõltub eelkõige inimesest endast, aga kuna liikleja ei ole üksi, siis muidugi ka teistest, kes on su ümber. Sa ei saa
kuidagi määrata, kellega liikluses kokku satud ja seega sõltub
ellu jäämine ka päris palju õnnest. Seega peab elude säästmiseks
pingutama ja reegleid järgima iga liikleja. Igaüks saab enda ja oma
pere ohutuse suurendamiseks ise palju ära teha.
Vanemad
peaksid kindlasti olema oma lastele eeskujuks ja maast-madalast
selgitama, kuidas liikluses õigesti käituda. Alustades kõige
lihtsamatest tõdedest nagu õiges kohas tee ületamine ja helkuri
kandmine pimedal ajal, tuleks samal ajal püüda last mõistma panna,
et need ei ole lihtsalt reeglid, vaid nende eiramisel võivad olla
vägagi kurvad tagajärjed. Autoga sõites tuleks kindlasti alati
Kuidas liikluses ellu jääda? Eesti Vabariigis on väga palju inimesi surnud liiklusõnnetuste tagajärjel, eriti noori. Kas see on normaalne? Kas peaks korraldama liikluses ellujäämiseks loenguid või tegema filme? Midagi ju peab ette võtma, et Eesti ei kaotaks kodanikke ja meie oma sugulasi.Võibolla peaksid inimesed üldse ainult kodus istuma ja liiklusesse mitte minema, et ellu jääda, või liikuma vaid maa-alustes käikudes. Kas see on tõesti võimalik lahendus? Järgnevalt erinevatest ellujäämisvõimalustest ja ohutusnõuetest pikemalt. Kõige tähtsam asi liikluses on tähelepanu. Selle puudumine nii jalakäija kui ka sõidukijuhi poole pealt võib põhjustada raskeid avariisid. Tähelepanelik tuleb olla näiteks sõiduteed ületades. Väga oluline on vaadata korralikult mõlemale poole, enne üle tee minemist, sest paljud sõidukijuhid
Tean, et see teema viimasel ajal palju kajastamist saanud, kuid arvan, et veel üks arvamus ei tee paha. Valisin selle teema, kuna olen ise paar aastat tihedalt liiklusega seotud olnud, küll mitte autojuhina aga kõrvalistujana ja jalakäijana ning aasta tagasi olin sunnitud kaardilugeja ametit proovima. Liiklus huvitab mind juba sellel põhjusel, et juba lähitulevikus soovin ka mina autojuhiks saada. Loomulikult heaks autojuhiks. Seega tekkiski küsimus: Kuidas olla hea autojuht? Mõnes mõttes on vastus lihtne: järgi liikluseeskirju! Loogliline ju! Arvan, et tegelikult see nii lihtne polegi. Pole ju kõik must-valge. Ma ei väida seda, et liikluseeskirju oleks raske järgida või, et seda ei peaks tegema, aga on olukordi kus liikluseeskirjade punkt- punktilt järgimine ei ole kõige parem variant. Tooksin sellise näite: Tallinn-Tartu manatee, terve kolonn sõidab 100 km/h ja see kolonn jõuab järele autole mis liigub 90 km/h
Tere. Kavatsen kõneleda jalakäijate ohutusest liikluses ning eelkõige helkuri kandmisest. Meie kõigi kohus on seista iseenda ja oma laste ohutuse eest. Nõudes poest helkurit, hakkavad ka kaupmehed maaletootjatelt helkurit nõudma ning kaob nõiaring, et ühed ei tea ja teised ei saa või ei oska. Helkur ei ole ju midagi rasket ega väga silmatorkavat, et seda häbi oleks kanda. Kuid pimedas on see kindlasti silmatorkav ja võib päästa mitmeid elusid. Samas on inimestel kaasasündinud kalduvus ennast hoida või hävitada, mõtelda või
(ID: 6500) SÜDAMEINFARKTI ESMAABI: rindkere tugevalt kinni siduda asetada kannatanu tugevale aluspinnale, avada hingamisteed, vabastada riietest, avada aknad, vajadusel alustada elustamist, kutsuda kiirabi annan kannatanule süüa Õige vastus: asetada kannatanu tugevale aluspinnale, avada hingamisteed, vabastada riietest, avada aknad, vajadusel alustada elustamist, kutsuda kiirabi (ID: 6501) KUIDAS TEED KINDLAKS, KAS KANNATANUL VERERINGE TOIMIB? kuulan hingamist katsun pulssi kaelal ja vajutades nahale jälgin, kas valge laik kaob vaatan pupille Õige vastus: katsun pulssi kaelal ja vajutades nahale jälgin, kas valge laik kaob (ID: 6502) TRAUMAATILINE ŠOKK VÕIB TEKKIDA: närvi minnes trauma tagajärjel: verejooks, vedelikukaotus, valu, hapniku puudus õnnetust pealt nähes Õige vastus: trauma tagajärjel: verejooks, vedelikukaotus, valu, hapniku puudus
1924 – 115 hobusevarast 1925 – 74 hobusevarast 1926 – 64 hobusevarast 1927 – 62 hobusevarast 1928 – 57 hobusevarast 1929 – 46 hobusevarast 1930 – 21 hobusevarast NB! 1937 – 27 hobusevarast 7. Enesetapmised kui tundlik sotsialsete suhete ja ühiskonnaelu näitaja. Enesetapmine on kui ühiskonna vaimse tervise peegel, ühiskonna väärnähtus, anomaalia, kõrvalekalle nagu kuritegevuski. Suitsiidikõveralt võib lugeda inimkonna vaimse tervise ajalugu. See näitab kuidas inimesed end riigis tunnevad – kui üksikuna, kaitstult või kas saavad abi Enesetapmise põhjusi on erinevaid: mitte kunagi ei tohi inimest kellegi teisega võrrelda (eriti siis kui teine inimene on temast parem), kungi ei või teada kuidas sellele reageeritakse. Osa inimesi võtab võrdluse lihtsalt teatavaks, teine tunneb ennast hinge põhjani solvatuna, alandatuna, maha tehtuna ja see võib tekitada temas mõtte, miks üldse elada, kui ta kasutu on. Tihti ongi nii, et
b. Seisma jääma märgi ees. c. Andma teed lõikuval teel sõitvale juhile. Märgi ja lisateatetahvli ühend keelab parkida … a. Märgi taga b. Märgi ees c. Märgi taga kuni järgmise ristmikuni Kuhu tohib sõita mopeediga? a. Otse b. Vasakule c. Otse, vasakule ja tagasi Kas veoautojuht on kohustatud pöörama paremale? a. Ei b. Jah Kuhu tohib sõita? a. Otse b. Tagasisuunas c. Vasakule õue Kes vastutab liikluses kasutatava sõiduki liiklusohutu seisukorra eest? a. Juht b. Liikluskindlustus Mida näitab see märk? a. Raudtee on ülesõidukohal mitmerööpmeline b. Raudtee on ülesõidukohal üherööpmeline c. Tõkkepuu puudumisel tähistab see märk raudteesõidukoha piiri Peatumine on sõiduki ettekavatsetud seismajätmine… a. Sõitjate peale- või mahamineku ajaks b. Veose laadimise ajaks c. Vaatamisväärsusega tutvumise ajaks Mida keelab see märk? a
Need sidus luuavarre külge sündis krati keha. Kui kratt teeb tühjaks pangakeldrid, see ka pole nali, 7. Kas kunsti hinnates saab (objektiivseks) ________________________________ jääda? 61 Jäi enne kiiret rikastumist veel kaks asja teha. see sama on mis pangarööv ja karistus on vali. 8. Juhan Viiding kasutas luuletajana (pseudonüümi) _____________________________ Jüri Üdi
Monitooringusüsteemi väljatöötamine Sotsioloogiline uurimus TALLINN 2007 SISUKORD Transport, keskkond ja elukvaliteet Tallinnas............................................................... 1 SISSEJUHATUS........................................................................................................... 3 LIIKLUSOHUTUS JA HÄIRITUS ............................................................................ 11 AKEN 1: 9 nõuannet pealinnas ellu jääda soovivale jalakäijale. Janar Filippov. Eesti Ekspress, (18.04.2003) ................................................................................................ 14 AKEN 2: Sõidutee ületamine. Teele Kitsing. (2005).................................................. 18 AKEN 3: Autojuhtidele iseloomulikud tunnused ja käitumine reguleerimata ülekäiguradadel. Jana Põldver. (2005) ........................................................................ 26
Kõik kommentaarid