vaid neid oli vaja ületada suure edumaaga, ning selle nimel ka pingutati. Katsed pidid alati peegeldama tegelikkust, seetõttu tehti lisakatseid selle suunas et mitte vaid kabiin ei pidanud vastu pidama löögile vaid sealt peab olema ka pärast õnnetust võimalik välja saada. 1970-ndate aastate lõpus töötas Volvo välja barjäärikatse. Lihtsalt öeldes tähendab see seda, et veokiga sõidetakse vastu betoonbarjääri, ning luuakse kahe veoki kokkupõrkele vastav olukord. Kümme aastat hiljem, aastal 1988 lisati barjäärikatse kõikide uute kabiinide väljatöötamise ametlike projektinõuete hulka. Samuti kehtestat erinõuded midakontrollitakse mannekeenidega, mis sarnanevad sõiduauautode katsetes kasutatavatega. FH oli esimene veok maailmas mis töötati välja ja kohandati nende nõuete järgi, ning sellest ajast peale on neid nõudeid järgitud kõikide veokimudelite puhul.
protsessidest, millega pakutakse tugimeetmeid nii deliktiga juhtidele kui puuduliku juhtimisvõimekusega isikutele. Samuti leiavad töös kajastust Eesti ja välisriikide ekspertide seisukohad. Lisaks antakse ülevaade teostatud töödest, selgitamaks potentsiaalselt sobilikke kandidaate, kes oleksid valmis läbima vajaliku erialase täiendkoolituse ning tulevikus töötama liiklusreegleid rikkunud juhtide psühholoogilise nõustajatena. Eestis on mootorsõidukijuhte ca 560 000. Liiklusalaste väärtegude hulka loetakse liiklusseaduse, teeseaduse, liikluskindlustusseaduse, ühistranspordiseaduse ja autoveoseaduse rikkumised. Nendest põhiosa, ca 95% väärtegusid on korda saadetud liiklusseaduse alusel. 3 Ühel korral karistatuid 188 224 Korduvrikkumisi 33 942
konsignatsiooniladu 8. Avalike ladude omanikud on üldjuhul tootmisettevõtted ekspedeerijad, vedajad, raudtee- ja sadamaoperaatorid hulgimüügiettevõtted importijad ja eksportijad 9. Kas avaliku lao pidaja kannab vastutust klientidele kuuluvate kaupade säilimise eest? ei kanna vastutust kannab osalist vastutust kannab täielikku vastutust kannab kas täielikku või osalist vastutust vastavalt sellele, mida sätestab nende vahel sõlmitud leping või vastavad rahvusvahelised eeskirjad 10. Millised on laonduse kolm olulisemat komponenti? lao personal, tööaeg, töö kvaliteet lao seadmed, lao inventar, lao personal lao ruum, lao seadmed, lao personal lao põrandapind, lao ruum, lao töökorraldus 11. Kas laonduse kolm komponenti on omavahel seotud? komponendid pole omavahel seotud, muutused ühes komponendis ei põhjusta muutusi teistes komponentides
8. Avalike ladude omanikud on üldjuhul tootmisettevõtted ekspedeerijad, vedajad, raudtee- ja sadamaoperaatorid hulgimüügiettevõtted importijad ja eksportijad 9. Kas avaliku lao pidaja kannab vastutust klientidele kuuluvate kaupade säilimise eest? ei kanna vastutust kannab osalist vastutust kannab täielikku vastutust kannab kas täielikku või osalist vastutust vastavalt sellele, mida sätestab nende vahel sõlmitud leping või vastavad rahvusvahelised eeskirjad 10. Millised on laonduse kolm olulisemat komponenti? lao personal, tööaeg, töö kvaliteet lao seadmed, lao inventar, lao personal lao ruum, lao seadmed, lao personal lao põrandapind, lao ruum, lao töökorraldus 11. Kas laonduse kolm komponenti on omavahel seotud? komponendid pole omavahel seotud, muutused ühes komponendis ei põhjusta muutusi teistes komponentides
Autokooli testid 1. Eesmised udutuled põlevad. 2. Roolivõim on kahjustusega. Seda hoiatust ei tohi kunagi eirata. Roolivõim võib lõpetada töötamise üsna kiiresti. 3. Tagumised udutuled põlevad. 4. Aknapesuvedeliku tase on madal. 5. Piduriklotsid on läbi. 6. Püsikiirusehoidja on sees. 7. Suunatuled. 8. Vihma- ja valgusesensor. Kui see põleb, siis ei pruugi need töötada. / Lähituled sisse lülitatud 9. Talve režiim – Annab märku, et auto on lülitanud ümber talve režiimile. Automaatkäigukastide puhul tähendab, et auto vahetab suurematele käikudele, et vältida rataste pöörlemist. /Madal temperatuur 10.Informatsiooni edastus tuli. 11.Eelsüüteküünlad. Enne auto käivitamist tuleb oodata, kuni tuli kustub. 12.Libeda tee hoiatus. Hoiatab juhti, et tee olud on libedad ja tuleb olla tähelepanelik. / Talvine sõiduseade 13.Probleem võtmega. Levinud moodsamatel autodel, kui au
Kiirteel väljaspool selleks määratud ala. Sõiduteel, kus nähtavus on piiratud. Bussipeatuses, kui ühissõidukit ei takistata. 100. Millisel pärisuuna rajal tuleb sõita, kui sõidukiga ei saa tehnilistel põhjustel sõita kiiremini kui 40 km/h? Äärmisel vasakpoolsel. Äärmisel parempoolsel. Keskmisel. 2. Kummal joonisel sõidab juht õigesti? Vasakpoolsel. Parempoolsel. 3. Millised kitsendused ja kohustused kehtivad nende märkide vahelisel alal? Seistes sõidutakistuse tõttu tuleb mootor seisata. Tagurdamine ja tagasipööre on keelatud. Suurim kiirus on 30 km/h. 5. Kas vasakpöördel tuleb teed anda möödasõidul olevale juhile? Ei. Jah, kui see on mootorrattur. Jah. 7. Millistel juhtudel nimetatutest ei hüvitata liikluskindlustuse seaduse alusel kannatanu mootorsõidukile tekitatud kahju? Liikluskahju põhjustanud mootorsõiduki juht oli joobeseisundis.
Esimeses, sissejuhatavas peatükis käsitletakse lühidalt logistika ajaloo olulisemaid aspekte ning kirjeldatakse logistika ülesandeid ja eesmärke. Lisaks antakse ülevaade logistika funktsio- naalsetest ja funktsiooniülestest valdkondadest. Ülevaade logistikasüsteemidest ja nende alaliikidest võimaldab paremini mõista logistikaprotsessi olemust ja logistika ülesandeid ning eesmärke nii tarneahelas tegutseva ettevõtte kui ka kliendi seisukohalt. Põgusalt käsitletakse ka tarneahelat ning logistika juhtimise ja tarneahela haldamise peamisi mõisteid ja olulisemaid aspekte. Logistikaprot-
Esimeses, sissejuhatavas peatükis käsitletakse lühidalt logistika ajaloo olulisemaid aspekte ning kirjeldatakse logistika ülesandeid ja eesmärke. Lisaks antakse ülevaade logistika funktsio- naalsetest ja funktsiooniülestest valdkondadest. Ülevaade logistikasüsteemidest ja nende alaliikidest võimaldab paremini mõista logistikaprotsessi olemust ja logistika ülesandeid ning eesmärke nii tarneahelas tegutseva ettevõtte kui ka kliendi seisukohalt. Põgusalt käsitletakse ka tarneahelat ning logistika juhtimise ja tarneahela haldamise peamisi mõisteid ja olulisemaid aspekte. Logistikaprot-
Kõik kommentaarid