Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Motivatsioon ja sekretäritöö (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kust tuleb motivatsioon ?
  • Mis motiveerib ajutist töötajat ?
  • Kuidas leida motivatsiooni ?
 
Säutsu twitteris
TALLINNA MAJANDUSKOOL
Ametnikutöö osakond
Meery-Heleen Pikkor
SR118
KURSUSETÖÖ
Motivatsioon ja sekretäritöö
Juhendaja : Anne Ilp
Tallinn 2013
AUTORIDEKLARATSIOON
Olen koostanud antud töö iseseisvalt. Kõik töö kasutaud materjali ja muud allikad on välja toodud. Käesolevat tööd ei ole varem esitatud kaitsmisele kusagil mujal.
Kuupäev:
Autor: Allkiri :

SisukorD


SisukorD 4
SISSEJUHATUS 5
1. MOTIVATSIOON 6
1.1 Motivatsiooni olemus 6
1.2 Motivatsiooni tõukejõud 7
1.3 Hüvitiste tüübid 9
2. SEKRETÄRITÖÖ OLEMUS 12
2.1 Motivatsiooni kadumine sekretäritöös 13
2.2 Motivatsiooni leidmine sekretäritöös 15
2.3 Juht, kui motivatsiooni tekitaja 17
3. SEKRETÄRI JA JUHI KOOSTÖÖ 19
KOKKUVÕTE 21
KASUTATUD ALLIKAD 22
SISSEJUHATUS 4
1. MOTIVATSIOON 5
1.1 Motivatsiooni olemus 5
1.2 Motivatsiooni tõukejõud 6
1.3 Hüvitiste tüübid 8
2. SEKRETÄRITÖÖ OLEMUS 12
2.1 Motivatsiooni kadumine sekretäritöös 13
2.2 Motivatsiooni leidmine sekretäritöös 15
2.3 Juht, kui motivatsiooni tekitaja 17
3. SEKRETÄRI JA JUHI KOOSTÖÖ 19
KOKKUVÕTE 21
KASUTATUD ALLIKAD 22

SISSEJUHATUS


Valisin teemaks motivatsioon sekretäritöös. Kuna töötas ise ettevõttes, kus on antud teemaga puudused, siis püüan koguda vajalikku informatsiooni antud teema kohta, et meie ettevõttes paraneks motivatsioonitase. Toon välja motivatsiooni tähenduse, kuidas parandada motivatsiooni ja miks tekkib näiteks sekretäritöös rutiin ja kuidas ennast motiveerida , ja kuidas peaks seda tegema ettevõtte juht. Leian, et see teema on igati aktuaalne nii sekretäride töös kui ka individuaalselt.
Ühiskond ei kahtle, et kõige olulisem resurss iga firma jaoks on ettevõtte oma töötajad. Siiski paljud juhid ei tea, kui raske on juhtida seda ressurssi. Mida efektiivsem ja tõhusam on iga töötaja töö, seda edukam on ettevõte.
Tööga rahulolu tekkib siis, kui töö toob tulemust, valitsevat head suhet ja jätkub ka ruumi isiklikuks arenguks. Sekretäri töös on olulisel kohal ka oskus ise püstitada eesmärke ja hinnata oma tööd. Sekretäri töö võib sisaldada palju erinevaid tööfunktsioone ja erineva tasemega vastutust. Tööülesannete mitmekesisus nõuab kiiret ja paindlikku tegutsemist , korrektsust, täpsust, pigetaluvust nong oskust planeerida oma tööd ja aega. Rahulolu tööga ja töökohaga tekib siis, kui töötaja näeb oma tegevuses resultaate.
Olulist rolli mängib töö vajalikkus ja sekretäri tähtsus organisatsioonis. Rahuldust pakub iseseisvus ja autonoomia oma tegevuses. Tööga rahulolematuse põhjus võib viia alla motivatsiooni. Kuna sekretäritöö on enamjaolt üks ja seesama töö igapäevaselt, siis tuleb püstidada endale eesmärgid, panna paika kava mis motiveerib sind tegutsema ja selles kõiges peab kaasa aitama juht. Kui juht ei motiveeri oma töölisi siis kollektiv pole püsiv, toimub tihti tööliste vahetus ja see ei jäta firmast head muljet. Ülemus peab toime tulema nii praktiliste ülesannetega, näiteks eelarve täitmine kui ka emotsionaalsete ülesannetega nagu positiivne motiveerimine . Rahulolu oma töö ja ametiga põhineb efektiivsel koostööl.
Peamine motiveeriv tegur on palk, kuid on olemas ka palju teisi tegureid, mis panevad töötajat tööle. Praegu kindla isiku motiveerimiseks on tohutult võimalusi ja nende hulk pidevalt suureneb.

1. MOTIVATSIOON

1.1 Motivatsiooni olemus


Motivatsiooniks nimetatakse inimese tegevust mõjutavaid sisemisi motiive, stiimuleid, põhjusi ja jõude. Motivatsioon tähendab töötaja soovi rakendada oma võimeid see tähendab teadmised, oskused ja energia minigi konkreetse eesmärgi saavutamiseks.
Motivatsioonli on oluline koht juhtimis- ja eestvedamisteooriates ning nende praktilisel rakendamisel. Töötajate motiveerimine on tõhusa juhtimise ja eestvedamise eelduseks .
Motiivid on kui inimese sisemised seisundid ja jõud, mis panevad ta tegutsema, kontsenteerides inimenergia mingite eesmärkide saavutamiseks. Motiivid on inimese vajaduse konkretiseeritud vorm tegelikkuses, milleks võib olla mingi objekt, mis õrgitab inimest sihikindlale tegevusele, määretles kindlaks suuna, mille poole püüda.
Juhid tuginevad töötajate motiveerimisel ametlikule võimule, saksioonidele ja hüvitistele. Olulisel kohal on kontrollil põhinev töösoorituse hindamise ja töötasustamise süsteem.
Motivatsiooni võib liigitada mikro- ja maktomotivatsiooniks. Mikromotivatsioon seondub inimese käitumisega organisatsioonis, markomotivatsioon on seotud aga ühiskonna mõjudega sealhulgas organisatsiooni makrokeskkonna teguridega ja ühiskonnas valitsevate väärtuste, eetika ja tõekspidamisetega. Motiveerimisel tuleb otsustada, kas asetada rõhk töötajate esmaste vajaduste väljaselgitamisele ja nende raduldamisele või tugineda töösuhete kujundamisele, töötajate loomevõime arendamisele ja saavutusvajadustele.
Enamus inimese teadlikke tegevusi on sihipärased. See tähendab, et need tegevused on planeeritud ja neil on konkreetne eesmärk. Rahvasuus nimetatakse sihipärast ja visa konkreetse eesmärgi nimel tegusemist tahtejõu ilminguks, psühholoogid nimetavad seda motivatsiooniks. Sõna pärineb ladina keelest motus (liikumapanev jõud, tung, aje, hoog ). Motivatsioon on inimese sisemised ajendid , põhjused ja jõud, mis mõjutavad inimese tegevust. Motivatsioon jaguneb sisemiseks ja välimiseks.
Sisemiselt motiveeritud käitumise algallikaks on psühholoogilised vajadused ning antud käitumise poolt tekitatud rahulolu. Väliselt motiveeritud käitumise põhjused sõltuvad nimetatud käitumisest.
Kust tuleb motivatsioon?
  • Iga inimese motiveeritus algab tema mõtlemisest ja suhtumisest.
  • Eelkõige mõjutab motivatsiooni töö, mida inimene teeb.
  • Pühendumine. Selle juures on ülioluline, et inimene töötaks ettevõttes, mille väärtused, keskkond ja teised töötajad talle sobiksid.
  • Oskus õppida tehtud vigadest ja seejuures võime säilitada oma tahet.

Töötajat motiveerib:
  • Huvitav töö, sõltumatus.
  • Usaldus ja head suhted, tunnustus.
  • Juht, kes oskab töötajaid panna tundma oma tähtsust üksikisikuna.
  • Tasustamine, mis on seotud töö tulemustega.
  • Juhtkonna tagasiside töö ja selle tulemuste kohta.
Töötajat ei motiveeri:
  • Juht, kes annab harva tagasisidet.
  • Juht, kes seab halvasti eesmärke.
  • Madal palk.
  • Juht, kes valetab, vassib ega täida antud lubadusi

1.2 Motivatsiooni tõukejõud

McClelland motivatsiooni tõukejõudude teooria


Inimestel on teatud motivatsiooni tõukejõud (tugev soov millegi suhtes), mis lähtub kultuurilisest keskkonnast, milles nad elavad. Need tõukejõud mõjutavad seda, kuidas inimesed näevad oma tööd ja elu. David McClelland Harvardi Ülikoolist arendas välja klassifikatsiooniskeemi kolmest domineerivast motivatsiooni tõukejõust: saavutus, kuulumine ja võim ning esitas nende tähenduse motivatsioonile.
Saavutusmotivatsioon . Motivatsiooni tõukejõud, mis sunnib inimesi püstitama ja saavutama väljakutsuvaid eesmärke. Saavutus on olulisem kui tasu selle eest. Saavutusvajadusega inimene töötab jõudsamalt, kui ta tunneb usaldust, tal on soov teha midagi paremini ja efektiivsemalt. Nad eelistavad väljakutset probleemi kallal töötamisel ja isiklikku vastutust edu või ebaedu eest. Nad väldivad tööülesandeid, mida nad tajuvad väga kerge või väga raskena. Kui on enamvähem võrdne võimalus eduks ja ebaeduks, siis on võimalus kogeda edukat saavutamist ja rahuolu oma jõupingutusest.
Kuulumismotivatsioon. Inimese soov sõbralike ja lähedaste inimestevaheliste suhete järele. Sotsiaalsusvajadusega inimesed soovivad teistele meeldida ja olla nende poolt aktsepteeritud. Nad otsivad sõprust, eelistavad pigem koostöösituatsioone kui võistluslikke olukordi ja soovivad vastastikusel mõistmisel põhinevaid suhteid. Kõrge kuulumismotivatsiooniga juhtide võib olla raskusi
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Motivatsioon ja sekretäritöö #1 Motivatsioon ja sekretäritöö #2 Motivatsioon ja sekretäritöö #3 Motivatsioon ja sekretäritöö #4 Motivatsioon ja sekretäritöö #5 Motivatsioon ja sekretäritöö #6 Motivatsioon ja sekretäritöö #7 Motivatsioon ja sekretäritöö #8 Motivatsioon ja sekretäritöö #9 Motivatsioon ja sekretäritöö #10 Motivatsioon ja sekretäritöö #11 Motivatsioon ja sekretäritöö #12 Motivatsioon ja sekretäritöö #13 Motivatsioon ja sekretäritöö #14 Motivatsioon ja sekretäritöö #15 Motivatsioon ja sekretäritöö #16 Motivatsioon ja sekretäritöö #17 Motivatsioon ja sekretäritöö #18 Motivatsioon ja sekretäritöö #19 Motivatsioon ja sekretäritöö #20 Motivatsioon ja sekretäritöö #21 Motivatsioon ja sekretäritöö #22 Motivatsioon ja sekretäritöö #23
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 23 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-04-28 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 81 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor meeryheleen Õppematerjali autor

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

161
pdf
Juhtimise alused
1072
pdf
Logistika õpik
113
doc
TURISMIETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONALITÖÖ
105
doc
Lõpueksam-2008 õppekava alusel Majanduse alused
937
pdf
Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat
83
doc
Õiguse sotsioloogia
130
rtf
Amundsoni raamat
194
pdf
Käitumine klassiruumis-Bill Rogers



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun