Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Töötaja motivatsiooni toetamine (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui tihti on Ullale öeldus, et ta on ettevõttele oluline ja väärtuslik töötaja ?
  • Kuidas peaks juht Ullat tööalaselt motiveerima, et ta jääks nende ettevõttese edasi ?
  • Millist Ulla käitumist oleks vaja muuta ?
  • Miks sellega on vaja tegeleda ?
  • Mis võiks olla selle käitumise põhjuseks ?
  • Millised vajadused (Maslow) ja faktorid (Herzberg) on Ullal täitmata ?
  • Kuidas juht saab nende vajaduste ja faktorite täitmist toetada ?
  • Mis oleks V. Vroomi järgi Ullale kõrge valentsiga hüvis ?
  • Milline on sinu arvates McClellandi teooria järgi Ulla juhtiv tõukejõud ?
 
Säutsu twitteris
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL
Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool
TÖÖTAJA MOTIVATSIOONI TOETAMINE
Iseseisev töö
Õppejõud:
M 2017
SISUKORD
1 Sissejuhatus 3
2 Juhtumi ANalüüs 4
3 Maslow ja herzbergi teooriad 7
4 SKinneri teooria 11
5 V. Vroomi valents 13
6 McClellandi teooria 14
7 Kokkuvõte 15
Kasutatud kirjandus 16


  • Sissejuhatus

    Nagu me eeldame, et lapsed käituvad hästi, eeldame ka, et töötajad töötavad hästi. Kui laps on tubli, ta õpib hästi ning teeb ilusti kodutööd ära, siis ei näe me põhjust tema kiitmiseks. “Laps peabki hästi käituma!”, võime mõelda. Kui aga laps midagi erakordset teeb, näiteks päästab tagahoovis pääsukese elu, tunnustame teda selle erakordse teo puhul.
    Sama lugu on tihti ka inimestega, keda firmasse tööle võetakse. / / ( Pajumaa , s.a, lk 42) Suur osa töötajaskonnast teeb tööd ainult palga pärast. Kuigi paljud uuringud kinnitavad, et just juhtide poolne tunnustamine, innustamine ja kaasamine on inimeste jaoks väärtuslikum kui mõningane palgatõus, ei leia enamus juhtidest hetke oma alluvatele meenutamaks, kui väärtuslikud nad tegelikult ettevõtte jaoks on.“ ( ibid ., s.a, lk 43)
    Juhtumis näeme, et aktiivne, rõõmsameelne, hea huumorimeelega, aus ja otsekohene raamatupidaja on muutunud hajameelseks, kurvaks ning kergesti ärritunuks.
    Juhtkond hindab teda täpsete aruannete ja prognooside pärast, ta saab oma ülesannetega hästi hakkama. Kuid kas talle on antud tagasisidet tema tehtud töö(de) kohta? Kui tihti on Ullale öeldus, et ta on ettevõttele oluline ja väärtuslik töötaja?
    Juhtumist loeme välja, et Ulla on väärtuslik töötaja, sest tal on kogemused, pikk tööstaaž antud ettevõttes (12 a.) ning ta on hea töötaja.
    Ullal on plaanis muuta oma senist elukorraldust. Tal on mõttes kolida lastele lähemale ning leida uus töökoht.
    Kuidas peaks juht Ullat tööalaselt motiveerima, et ta jääks nende ettevõttese edasi ?
  • Juhtumi ANalüüs

  • Millist Ulla käitumist oleks vaja muuta?

    Esmane oluline vahend töötaja motiveerimiseks on omavaheline suhtlus – töötaja ja juhi vahel. Kommunikatsioon on oluline vahend tagasiside saamise ja andmise vahel. Kommunikatsioonihäire võib põhjustada ebatäpse või eksitava info andmise.
    Esmalt tuleks Ullaga rääkida, anda omavahel üksteisele tagasisidet, millised võivad olla probleemid, mis põhjustavad tööviljakuse langemist. Leida tema enesemotivatsioon ja teda motiveerida , et ta jääks ettevõttesse edasi tööle. Võiks läbi viia arenguvestluse.
    Kui vaadata Elton Mayo teooriat sisemise motivatsiooni kohta (töötaja individuaalsed omadused) ning mängu tuua KOHTUNIK`u printsiip, siis oleks vaja kindlaks teha ootuste ja eesmärkide määramine – millised on Ulla ootused ettevõttele, et hea ja kogemustega töötaja jätkaks töötamist nende heaks ka edaspidi. Ja vastupidi, millised ootused on ettevõttel Ullale ning võimalused, mida lähtuvalt soovidest pakkuda. (Pajumaa, s.a, lk 48)
    Lähtudes kaizen `i meetodist, siis koheselt täiuslikkust saavutada pole võimalik, vaid jagada eesmärgid väikesteks alameesmärkideks, kasutades selleks väikeseid küsimusi , väikeseid mõtteid ja sooritades väikeseid tegevusi. Idee tuleb töötajalt endalt, kuna otsitakse parendusvõimalusi eelkõige tema töö tegevusesse. (ibid., s.a, lk 13)
    Hägused eesmärgid ning ebaselged vastastikused ootused mõjutavad inimeste tulemusi töös ning võivad olla demotivaatoriks. Kui paika panna selged ootused ja seada eesmärgid ning nende suunas liikumise toetamine, siis see motiveerib. Kui on seatud eesmärk (reaalselt saavutatav), töötaja tähelepanu on suunatud positiivsusele, siis tuleb ka ( tulemuslik ) tulemus.
    Probleemidele, mis Ullat häirivad, teha inventuur. Vaadata milliste probleemidega saaks koheselt tegeleda ning jälgida,
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Töötaja motivatsiooni toetamine #1 Töötaja motivatsiooni toetamine #2 Töötaja motivatsiooni toetamine #3 Töötaja motivatsiooni toetamine #4 Töötaja motivatsiooni toetamine #5 Töötaja motivatsiooni toetamine #6 Töötaja motivatsiooni toetamine #7 Töötaja motivatsiooni toetamine #8 Töötaja motivatsiooni toetamine #9 Töötaja motivatsiooni toetamine #10 Töötaja motivatsiooni toetamine #11 Töötaja motivatsiooni toetamine #12 Töötaja motivatsiooni toetamine #13 Töötaja motivatsiooni toetamine #14 Töötaja motivatsiooni toetamine #15 Töötaja motivatsiooni toetamine #16
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 16 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2017-01-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor KirsikaR Õppematerjali autor

    Lisainfo


    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    8
    docx
    KAUBANDUSTÖÖTAJA MOTIVEERIMINE
    16
    docx
    Töömotivatsioon
    161
    pdf
    Juhtimise alused
    17
    doc
    TÖÖRAHULOLU JA MOTIVATSIOONI TEOORIAD PERSONALIUURINGUTES
    15
    docx
    Töötajate motiveerimine
    105
    doc
    Lõpueksam-2008 õppekava alusel Majanduse alused
    1072
    pdf
    Logistika õpik
    59
    pdf
    Juhtimine



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun