Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida inimene teeb?
  • Miks ta seda teeb?
  • Miks eelistab ta üht tegevust teisele?
  • Millist tasu saab ta oma tegevuse eest?

Lõik failist

22
Töötajate hindamine ja motiveerimine väikefirmas
TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE
VÄIKEFIRMAS
Ainetöö Juhtimises
Tallinn 2003
SISUKORD
Sissejuhatus…………………………………………...…………………………………… 3

  • Organisatsiooni neli töötajagruppi……...……………………………………………... 4
  • Asjatundja ehk proff…………………………………………………………………… 4
  • Valitseja ehk ülemus……………………………………… ………………………… 6
  • Ametnik ………………………………………………………………………………... 7
  • Juht…………………………………………………………………………………….. 7
  • Personalipoliitika ………………………………………………………………………. 8
    2.1. Inimressursside juhtimine……………………………………………………………... 8
    2.2. Motivatsiooni tõstmine põhinedes vajaduste struktuuril…………………………...…10
    2.3. Eesmärkidel põhinev motivatsioon …………………………………….………....…..11
    2.4. Motivatsiooni tõstmine töö rikastamise kaudu…………………………………… ..13
    2.5. Omanike ja teenistujate vaheline suhtlemine ……………………………………… ..14
    2.6. Personal ja struktuurkapital…………………………………………………………...15
    2.7. Personaliidee……………………………………………………………………… ..15
    Kokkuvõte…………………………………………………………………………………17
    Kasutatud kirjandus………………………………………………………………………..18
    Sissejuhatus
    Elujõulist väikeettevõtlust on alati peetud parimaks konkurentsi säilitamise ja seeläbi monopolide tekkimise vältimise ning soodsamate hindade ja kõrgema kvaliteedi tagamise viisiks. Seetõttu on väikeettevõtlus majanduses eriti suure tähtsusega.
    Töötajate ergutamine nende töö efektiivsuse tõstmiseks on olnud aktuaalseks küsimuseks ühiskonna tootmise arengu kõigil etappidel . On ju osaliselt muutunud nii töö iseloom, ühe toote või teenuse valmimisest osavõtvate inimeste hulk, tootmismaht , toodangu ja teenuse nomenklatuur jpm. Nimetatud tegurid muutuvad ka tulevikus ning võimalik, et veelgi intensiivsemalt. Kõik see sunnib majandusteadlasi, juriste, psühholooge, sotsiolooge, praktikuid ja teisi töötajate ergutamise probleemidega kokkupuutujaid otsima antud vallas pidevalt uusi võimalusi.
    Töötajate hindamisel ja motiveerimisel huvitab meid üldjuhul neli küsimust :
    - Mida inimene teeb?
    - Miks ta seda teeb?
    - Miks eelistab ta üht tegevust teisele?
    - Millist tasu saab ta oma tegevuse eest?
    Nagu psühholoogias tervikuna , on siingi põhiküsimuses bioloogiline ja sotsiaalne vahekord vajaduste struktuuris.
    Käesoleva referaadi esimeses osas käsitletakse töötajaid gruppide kaupa ja sealt lähtuvat motivatsiooni. Teises osas on võetud vaatluse alla kogu kaadripoliitika väikeettevõtluses.
  • Organisatsiooni neli töötaja gruppi
    Mõistmaks, kuidas toimib organisatsioon , kus enamik töötajad on ülipädevad isiksused, kes tegelevad keerukate probleemidega, tasub tingimata mõtiskleda selle üle, missugused jõud organisatsiooni mõjutavad, millised jõud suunavad ja millistega peab juhtkond suutma hakkama saada. Seesuguseid jõudusid leidub igas organisatsioonis, kus töötab oma erialal ülipädevaid inimesi. Need on seda suuremad, mida puhtama ettevõttena organisatsioon toimib. Sellised organisatsioonid käituvad sarnaselt, ükskõik, kas nad on omavalitsuse või eraomand. Olenevalt sellest, mis laadi organisatsiooni ning millises situatsioonis me vaatleme , käituvad need erinevalt. Suurimaid erinevusi märkame erasektori ja riikliku
  • Vasakule Paremale
    TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #1 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #2 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #3 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #4 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #5 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #6 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #7 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #8 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #9 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #10 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #11 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #12 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #13 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #14 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #15 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #16 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #17 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #18 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #19 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #20 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #21 TÖÖTAJATE HINDAMINE JA MOTIVEERIMINE VÄIKEFIRMAS #22
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 22 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-03-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 35 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor rira Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    docx

    PERSONALI JUHTIMINE

    põhilised juhtimise kirjeldused ja töö eesmärgid. Rahvusvaheline personalijuhtimine (International Human Resources Management) Erinevused tavalisest personalijuhtimisest Äri on samm sammult muutumas õppimiseks, kus töötajad vahetavad teadmisi ja kogemusi ning nüüdseks on see jõudnud rahvusvahelisele tasandile. IHRM eesmärk on arendada ja parandada struktuuri selle tasandi ettevõtetes. Tavalisest tööjõu juhtimisest erineb see kultuuriliste erinevustega. Tuleb arvestada töötajate kohanemisega välismaise kultuuri, keele, usu- ja eetiliste põhitõdedega ning kindlustama tema heaolu teenitavas ettevõttes. Põhiliseks probleemiks on võõrtöötajate mittekohanemine ettevõtte struktuuri või ühiskonnaga, kus nad peavad töötama, sest mõned ühiskonnad võtavad väga vaevaliselt vastu uued elustiilid. IHRM keerukus seisneb kuues peamises faktoris: 1) Laiem väljavaade ­ rahvusvahelised juhid puutuvad kokku probleemidega, mis

    Andme-ja tekstitöötlus
    thumbnail
    23
    docx

    Motivatsioon ja sekretäritöö

    isiklikuks arenguks. Sekretäri töös on olulisel kohal ka oskus ise püstitada eesmärke ja hinnata oma tööd. Sekretäri töö võib sisaldada palju erinevaid tööfunktsioone ja erineva tasemega vastutust. Tööülesannete mitmekesisus nõuab kiiret ja paindlikku tegutsemist, korrektsust, täpsust, pigetaluvust nong oskust planeerida oma tööd ja aega. Rahulolu tööga ja töökohaga tekib siis, kui töötaja näeb oma tegevuses resultaate. Olulist rolli mängib töö vajalikkus ja sekretäri tähtsus organisatsioonis. Rahuldust pakub iseseisvus ja autonoomia oma tegevuses. Tööga rahulolematuse põhjus võib viia alla motivatsiooni. Kuna sekretäritöö on enamjaolt üks ja seesama töö igapäevaselt, siis tuleb püstidada endale eesmärgid, panna paika kava mis motiveerib sind tegutsema ja selles kõiges peab kaasa aitama juht

    Meeskonnatöö
    thumbnail
    6
    doc

    Töötaja motiveerimise võimalused ettevõttes

    Sisukord Töötaja motiveerimise võimalused ettevõttes.............................................................................2 Kasutatud materjalid.................................................................................................................. 6 Töötaja motiveerimise võimalused ettevõttes Tänapäeaval on ideaalses ettevõttes esikohal inimesed, sest töötajad on ettevõtte edu võtmeks. Hea töötaja on motiveeritud andma endast maksimaalse oma kohuste täitmisel ja on kindel seljatagune edukale juhile. Millised on töötaja motiveerimise võimalused ettevõttes? Microsofti äriportaalis on välja toodud mõned võimalused töötajate motiveerimiseks väikeettevõttes. On välja toodud fakt, et väikeettevõtte juhil või omanikul on eelis töötajate motiveerimisel, kuna tema tunneb oma ettevõttes töötavaid inimesi. Sellest tulenevalt on

    Personalijuhtimine
    thumbnail
    161
    pdf

    Juhtimise alused

    4.4.2.2 Juhtimist, töökorraldust ja tööjaotust reglementeerivate dokumentide sisu 78 4.4.2.3 Personali plaanimine (planeerimine) 83 4.4.3 Personali värbamine ja valik 84 4.4.3.1 Personali värbamine 84 4.4.3.2 Personali valik 85 4.4.4 Personali hindamine 87 4.4.5 Personali hüvitamine 88 4.4.5.1 Hüvitamise olemus ja koostisosad 89 4.4.5.2 Töö hüvitamise tegurid 90 4.4.5.3 Mitterahaline hüvitamine 92 4.4.5.4

    Juhtimine
    thumbnail
    46
    doc

    LIIDRISTIILI SOBIVUSE UURING SAAREMAA TARBIJATE ÜHISTUS

    ..........................................................................................27 2. LIIDRISTIILI SOBIVUSE UURING SAAREMAA TARBIJATE ÜHISTUS 30 2.1SAAREMAA TARBIJATE ÜHISTU ISELOOMUSTUS................................................. 30 2.2 UURIMUSTÖÖ METOODIKA..................................................................................31 2.2ANKEETANALÜÜS................................................................................................ 32 2.3.1 Töötajate läbisaamine juhtidega ................................................................32 2.3.2Töötajate motiveeritus..................................................................................32 2.3.3 Töötajate teadvustatus nende tööpanustest ja firma eesmärkidest.............34 2.3.4Töötajate rahulolu ettevõtte juhtimisega..................................................... 34 2.3.5Töötajate iseseisvus, vastutus ja probleemide lahendamine.............

    Juhtimine
    thumbnail
    40
    doc

    Mittemateriaalsete hüvede olulisus Eesi ettevõtetes

    sammuti tuleb kasutada teaduslike termineid, mitte nagu: minuni on jõudnud, keegi kuskil rääkis midagi) See on siiski teaduslik uurimustöö, palun vaata kõik selliselt esinevad kohad üle.................... Autor põhineb oma töös praktikas saadud kogemustele ............. ning ülikoolis omandatud teoreetilistest teadmistest. Autor oma töö panusena viib läbi küsitlusuuringu .........................firmadega, uurib ja analüüsib töötajate eelistusi ja 2 rahulolu ( ptk ... ja Lisa .... ankeet), teostab strateegiliste faktorite analüüsid ( ptk.....) ning töötab välja ja/või teeb ettepanekud vajalike meetmete kasutuselevõtmiseks............... Uurimustöö teostamisel lähtutakse hüpoteesist, et mistahes organisatsioon ei saa olla konkurentsivõimeline, jätkusuutlik ja innovaatiline, kui selle saavutamiseks puudub

    Sotsioloogia
    thumbnail
    9
    docx

    Inimressurssid - kordamine eksamiks

    1. Mõisted: personalijuhtimine vs inimressursijuhtimine, erisuse põhjendus Inimressursijuhtimine - (strateegilise) juhtimise valdkond, mille sisuks on inimeste kui (strateegilise) ressursi juhtimiseks efektiivsete süsteemide loomine eesmärgiga rakendada organisatsiooni kasutuses olev inimpotentsiaal ettevõtte eesmärkide teenistusse. Kõigi juhtide vastutus ja kohustus. Personalijuhtimine - organisatsiooni funktsionaalse juhtimise valdkond, mis tegeleb töötajate leidmise, koolitamise, arendamise ja motiveerimise süsteemide ja meetodite loomise ning rakendamisega. Moodustab osa üldjuhtimisest. Personalijuhtimise ja inimressursi juhtimise erinevus on pigem rõhuasetuses: · Inimressursi juhtimine lähtub eelkõige juhtimislikust ning äriliselt orienteeritud filosoofiast ja kirjeldab eelkõige tippjuhtkonna terviklikku lähenemist valdkonnale ning juhtide vastutusala.

    Psühholoogia
    thumbnail
    30
    docx

    Juhtimise alused

    tehniliste täitjate suunamine ja kontrolimine 6) Kuidas toimib juhtimise mudel? Kirjeldage mudeli igat elementi ühe-kahe lausega Planeerimine – eesmärkide püstitamine organisatsiooni tuleviku soorituseks, poliitika formuleerimine ja protseduuride kehtestamine, ressursside leidmine Organiseerimine – peegeldab planeeritu täitmist, organisatsiooni kujundamine, mille käigus toimub ülesannete, vastutuse ja õiguste jaotamine, ressursside jagamine Eestvedamine - töötajate mõjutamine ja motiveerimine organisatsiooni eesmärkide saavutamiseks maksimaalsel tasemel, ühise kultuuri ja väärtuste loomine, eesmärkide mõtestamine tervele organisatsioonile Kontrollimine – töötajate soorituse jälgimine, standardite kehtestamine, tulemuste hindamine standarditele vastavalt ja organisatsiooni eesmärkidele mittevastava tegevuse korrigeerimine 7) Nimetage peamised juhtimisfunktsioonid. Planeerimine, organiseerimine, eestvedamine,

    Juhtimine




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun