Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"haagiste" - 52 õppematerjali

thumbnail
12
pptx

Raskeveokimaksu seadus

või suurema registri- või täismassiga autorong, mille veoauto on registreeritud liiklusregistris Maksustatakse vastavalt: · veoauto registrimassile, telgede arvule ja veotelje vedrustuse tüübile · Kui puudub märge, siis: ­ Vastavalt veoauto täismassile ­ Telgede arvule ­ Veotelje vedrustuse tüübile Maksustatakse vastavalt: · autorongi registrimassile või täismassile, autorongi koosseisus üheaegselt kasutatavate haagiste telgede arvu ja nimetatud haagiste suurima massi alusel Maksustatakse vastavalt: · Autorongi, mille koosseisus kasutatakse üheaegselt mitut haagist, maksumäär leitakse lähtuvalt veoauto ja haagiste summaarsest suurimast massist ja telgede arvust. Andmete muutumisel · arvutatakse samal maksustamisperioodil tasumisele kuuluv raskeveokimaks andmetest tuleneva suurima maksumäära järgi. · Juurdemakstav summa arvutatakse

Õigus → Õigusaktid
1 allalaadimist
thumbnail
25
ppt

Auto ehitus

ei näe kõike auto taga toimuvat. Küljepeeglis tekib alati nn.surnud nurk. Auto kohustusliku varustuse hulka kuuluvad: · Ohukolmnurk · Käsiapteek · Tõkiskingad · Tulekustuti NÕUDED MOOTORSÕIDUKI, TRAMMI JA NENDE HAAGISTE TEHNOSEISUNDI NING VARUSTUSE KOHTA §219. Liikluses kasutatava mootorsõiduki, trammi ja nende haagiste tehnoseisund ja varustus peavad vastama seadustega ettenähtud korras kehtestatud nõuetele. §220. Mootorsõiduk ja haagis peavad olema registreeritud, neil peavad olema ettenähtud kohas puhtad, kaitsekatteta ja nõutavalt kauguselt selgesti loetavad registreerimismärgid.

Auto → Liiklusõpetus
112 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Raskeveokite maksustamine TTÜ

Juurdemaksmisele kuuluv maksusumma arvutatakse proportsionaalselt tervete kalendrikuude arvule, mis on jäänud muudetud andmete kandmisest liiklusregistrisse maksustamisperioodi lõpuni. Maksustamisperioodil liiklusregistris registreeritud veoautolt 15 kalendripäeva jooksul pärast veoauto registreerimist liiklusregistris ning autorongilt, mille suurim mass kanti liiklusregistrisse maksustamisperioodil, samuti 15 kalendripäeva jooksul pärast autorongi koosseisus üheaegselt kasutatavate haagiste suurima massi kandmist liiklusregistrisse. Nimetatud veoautolt ja autorongilt makstakse raskeveokimaksu proportsionaalselt tervete kalendrikuude arvule, mis on 4 jäänud veoauto registreerimisest liiklusregistris või haagiste suurima massi kandmisest liiklusregistrisse maksustamisperioodi lõpuni. Maksukorralduse seadus sätestab, et kui maksukohustuslane ei ole tasunud maksu seadusega

Logistika → Transpordiökonoomika
31 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Enese analüüs

On kursis jäätmekäitlusega. Tunneb transpordialaseid põhimõisteid. Kasuks tuleb ka mõne võõrkeele tundmine. Väga oluline on hea klienditeeninduse oskus. Arvutialaselt peab tundma elementaaroskusi, töölauda, failihaldusi, failide lihtsat redigeerimist, prindihaldust. Hea autoplekksep on täpne, kannatlik ja vastutustundlik. Teab autode ja haagiste üldehitust ning tehnilisi andmeid. Agregaatide, sõlmede, süsteemide ja mehhanismide otstarvet ning tööpõhimõtet. Autode ja haagiste kerede ehitust, valmistamise ja koostamise aluseid ning konstruktsiooni parameetreid. Teab kvaliteedinõudeid autokerede remondile, hooldusele ja autoplekksepa töödele. Oskab lugeda tehnilisi jooniseid ja skeeme. Sooritada tehnilisi mõõtmisi. Tunneb autokerede remondi- ja hooldustööde ning plekksepatööde tehnoloogiat. Oskab kasutada autokerede töötlemisel ja plekksepatöödel kasutatavaid remondi- ja hooldusmaterjale. Ennetada

Auto → Auto õpetus
95 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Raskeveokimaks

välismaa omasid aga maksustatakse välismaal. Registrist ajutiselt kustutatud raskeveokid maksu ei maksa. (Lehis, Lasse 2009) Liiklusregistris peavad iga raskeveoki kohta olema järgmised andmed: · Veoauto registri- või täismass · Veoauto telgede arv · Veoauto veotelje vedrustuse tüüp (kas on õhkvedrustus või mitte) · Sihtotstarbelise veoauto puhul kirje, kas vastav sõiduk on ette nähtud veose veoks · Autorongi koosseisus üheaegselt kasutatavate haagiste telgede arv ja nimetatud haagiste suurim mass (Allikas: Rahandusministeerium, 2012) 3.4 Maksumaksja Antud maksu maksavad riigis ajutiselt või alaliselt elavad füüsilised isikud, riigis registeeritud juriidilised isikud ning riigi- ja omavalitsusasutused (Lehis, Lasse 2009). Maksukohustus tekib tavaliselt veoki omanikul, kuid kui veok on antud teise isiku kasutusalasse kas kasutuslepingu või omandireservatsiooniga müügilepingu alusel ja kasutaja andmed nagu kasutaja ees- ja

Majandus → Majandus
14 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Ehitustehnoloogia 3. kontrolltöö

teekate ­ kruus, killustik, pinnaseteed, varuvöönd ­ puudub) RAUDBETOON PLAATIDEST TEE Plaatidest tee (ääre poolt kaldu - kalle suureneb ääre pole) ARVESTADA KASUTATAVAT TRANSPORTI 1)projekteerida teede kõverusraadiused vastavalt masinate pöörderaadiusele 2)näha ette ümberpööramiskohad ARVESTADA EHITUSEHNOLOOGIAT 1)laoplatside paigutus 2)autotranspordi liikumise skeem ilma liigse manööverduseta 3)ratastelt montaaz - haagiste seisukohad jne 2.TRANSPORDIVAHENDID EHITUSEL KASUTATAKSE JÄRGMISI TRANPORDIVAHENDEID: 1)kallurid 2)spetsmasinad: haagised, treilerid, paneeliveokid VAJALIK AUTODE ARV Q ­ veoste mass arvutusperioodil, t q ­ auto kandejõud, t l ­ veokaugus, km VAJALIK AUTODE ARV SÕLTUB 1)veoste massist arvutusperoodil, 2)auto kandejõust, 3)veokaugusest, 4)pealelaadimise kestusest, 5)mahalaadimise kestsest, 6)manööverduskestusest, 7)auto tehnilisest kiirusest MONTAAZ RATASTELT

Ehitus → Ehitustehnoloogia
161 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Praktika aruanne-DSV Transport AS

Finantsdirektor: Aivo Kurik Teenindusdirektor: Jaanika Roosmann Tootmisdirektor: Ülari Kalamees Regionaaldirektor: Alvar Tõruke Müügidirektor: Peeter Luht 1.3. Tehnilise varustuse iseloomustus Ettevõttele kuuluval territooriumil asub ligikaudu 100- pealine treileripark, millest enamuse moodustavad DSV- le kuuluvad haagised,treilerid ent territooriumilt võib leida ka teiste vedajate haagiseid, kes osutavad teenust veofirmale. Treilerite ja spetsiaalsete haagiste kiireks ja sujuvaks teenidamiseks on töötajatel kasutada 4 kahveltõstukit (Lisa 1), mis teostavad koormate peale- ja mahalaadimist. Haagiste transportimiseks on 5-l koolitatud territooriumi-terminalitöötajal kasutada terminalitraktorit (Lisa 2). Lisaks haagistele ja treilerite on terminalis 24/7 kasutuses virnastajad(Lisa 3) ja neljasuunatõstukid (Lisa 4) 6 2. Praktika käik ja hinnang

Logistika → Transpordi- ja laologistika
67 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Üldehitus

Auto on mootorsõiduk, millel on 3, 4 või rohkem ratast ja mis on mõeldud sõitjate oma veoste veoks, haagiste veoks või eriotstarbeliste tööde tegemiseks. Kui auto liigub aeglasemalt kui 25 km/h, siis ei ole ta auto. Autoks loetakse ka elektrikontaktliidetega rööbasteta sõidukit. Üldehitus Mootor: Ülesanne on muuta vedelkütuse põlemisel tekkinud soojusenergia mehhaaniliseks energiaks. Mootori üldehitus: 2 mehhanismi: väntmehhanism ; gaasijaotusmehhanism. 4 süsteemi: jaotus; õlitus; toite; elektri. Shassii: on autole aluseks või baasiks, mille külge kinnituvad kõik autoosad. 1

Auto → Autoõpetus
50 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Transport logistikas

Maanteetranspordi tariifid on Euroopa Liidus ca 1/3 võrra kallimad, võrreldes USA keskmiste hindadega. Sellise erinevuse vähendamine parandaks Euroopa konkurentsivõimet, kuid olukorra muutmine on tõeliselt raske. Euroopas muudavad vedude omahinna kõrgemaks põhiliselt järgmised mõjurid: · kõrgem kütuse hind · väiksem ööpäevane läbisõit tänu juhtide tööajapiirangutele, ülekoormatud teedele ja liiklusummikutele ning nädalalõpu sõidukeeldudele · haagiste väiksem kandejõud ja pikkus · teedemaksud. Maantevedude eelised: · Kõrge manööverdamisvõime, võimaldab vedusid otse kauba saajale, nn "uksest ukseni" teenindamine · Lühike veoaeg , vedude regulaarsus · Suur paindlikkus vedude korraldamisel · Tihe terminalivôrgustik · Madalad nõuded kaupade pakenditele ja veose kinnitamisele koormaruumis · Mitmekesine inventar ­ palju eri tüüpi veokeid ja haagiseid erinevate veoülesannete täitmiseks Maanteevedude puudused:

Logistika → Lastindus ja laondus
125 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Transport logistikas

miljonit veoautot. Maanteetranspordi tariifid on Euroopa Liidus ca 1/3 võrra kallimad, võrreldes USA keskmiste hindadega. Sellise erinevuse vähendamine parandaks Euroopa konkurentsivõimet, kuid olukorra muutmine on tõeliselt raske. Euroopas muudavad vedude omahinna kõrgemaks põhiliselt järgmised mõjurid:  kõrgem kütuse hind  väiksem ööpäevane läbisõit tänu juhtide tööajapiirangutele, ülekoormatud teedele ja liiklusummikutele ning nädalalõpu sõidukeeldudele  haagiste väiksem kandejõud ja pikkus  teedemaksud. Maantevedude eelised:  Kõrge manööverdamisvõime, võimaldab vedusid otse kauba saajale, nn “uksest ukseni” teenindamine  Lühike veoaeg , vedude regulaarsus  Suur paindlikkus vedude korraldamisel  Tihe terminalivôrgustik  Madalad nõuded kaupade pakenditele ja veose kinnitamisele koormaruumis Maanteevedude puudused: • Sõltuvus ilmastikuoludest • Maanteetransport on keskkonda liigselt saastav

Logistika → Baaslogistika
22 allalaadimist
thumbnail
25
pptx

Autode liigitus

summa ei ületa 1500 kg. · R2 kategooria on haagis, mille valmistaja poolt määratud teljekoormuste summa ületab 1500 kg, kuid ei ületa 3500 kg. · R3 kategooria on haagis, mille valmistaja poolt määratud teljekoormuste summa ületab 3500 kg, kuid ei ületa 21 000 kg. · R4 kategooria on haagis, mille valmistaja poolt määratud teljekoormuste summa ületab 21 000 kg. Igale haagise kategooria tähisele märgitakse lisaks veel täht «a» või «b»: «a» haagiste puhul, mille valmistajakiirus ei ületa 40 km/h; «b» haagiste puhul, mille valmistajakiirus ületab 40 km/h. Juhiloa kategooriad · AM-kategooria mootorsõidukit võib juhtida isik, kellel on mis tahes mootorsõiduki juhtimisõigus või piiratud juhtimisõigus. AM-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigust või piiratud juhtimisõigust ei nõuta isikult, kes on sündinud enne 1993. aasta 1. jaanuari.

Auto → Auto õpetus
6 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kordamisküsimused/mõisted vastuste ja definitsioonidega

hustused kehtivad ka Eestis viibivatel välisriikide kodanikel ja kodakondsuseta isikutel. 14. Millised on Eesti peamised riiklikud registrid ja milliseid andmeid seal hoitakse? V: Maaregister e. maakataster (andmed iga maavalduse, selle omaniku, asukoha ja suuruse kohta). Äriregister (Eestis registreeritud ettevõtete ja organisatsioonide andmed). Autoregister (andmed Eestis registreeritud mootorsõidukite, ühissõidukite, järel- haagiste kuuluvuse ning tehniliste tunnuste kohta). Rahvastikuregister (Eesti kodanike ja elamisloa saanud välismaalaste isikuand- med). 15. Kuidas saada riigiasutusest informatsiooni? V: Infot vahendavad nii tele- ja raadiojaamad kui ka kirjutav press. Või tuleb kirjutada vastav kiri, millele asutus on kohustatud vastama. 16. Kuidas on tagatud inimese isiklike andmete/informatsiooni kaitse? V: Selle tagab isikuandmete kaitse seadus. Niisuguseid andmeid omastav asutus

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
73 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Autode tehnonõuded

· Seisupiduriga pidurdamisel ei tohi rataste pidurdusjõudude ja sõiduki kaalu suhe olla väiksem kui: a) kõigil sõidukitel ­ 16%; b) autorongil ­ 12%. Rehvid ja veljed · M1, N1 ja O2 kategooria sõidukitel ei ole talverehvide kasutamine kohustuslik järgmistel juhtudel: · sõitmisel teise riiki ja sealt tagasi Eestisse; · teises riigis registreeritud sõidukil; · paarisrataste mõlemal rattal tingimusel, et ühe telje mõlemad rattapaarid on koostatud samasuguselt; · autode ja haagiste valmistamisel, maaletoomisel, müümisel ning remonti või tehnilisele ülevaatusele sõitmisel; · autodel või haagistel, millele ei ole saada talverehve Eestis; · Ühistranspordiseaduse tähenduses kohalikku liinivedu ja riigisisest kaugliinivedu teenindaval bussil (M2 ja M3 kategooria sõidukil) või bussirongil, peab alates 1. oktoobrist kuni 1. maini kasutama rehve, mille mustri jääksügavus on vähemalt 3,0 millimeetrit. · Sõidukil ei ole lubatud kasutada A1, A2, A3, A4, A5 ja A6

Auto → Autode tehnonõuded
119 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kipsplaat ja puitkiudplaat

materjali iseloomustavad 1500 x 3000 kõrged tugevusnäitajad, väike 1525 x 3050 mass, madal soojus- ja helijuhtivus, samuti kasutatavus keemiliselt agressiivses keskkonnas Filmivineer Veekindel vineer, mitmesuguse Paksus: Filmivineeri kasutatakse paksusega filmikihiga, erinevad 4-30 mm betoonitöödel, haagiste ja värvitoonid Tahvlimõõdud: konteinerite valmistamisel, farmides, 2440 x 1220 spordikeskustes jm. 2500 x 1250 Fassaadivineerina seda kasutada ei 1500 x 3000 saa, sest puudub ultraviolettkiiri peegeldav kiht ­ niiskusele ja

Maateadus → Tasandustööd
109 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Eetika

kutsealade ja -tasemete kompetentsusnõuded ehk töö edukaks tegemiseks vajalike oskuste, teadmiste ja hoiakute kogumit. 6.3 Kutseoskused ,,Autotehnik I" 6.3.1 Üldõpingud * Keeleoskus (Riigikeel tasemel II ja inglise vene ning soome keele oskus suhtlustasandil). * Lukksepatöö tehnoloogia ja võtted. * Tööriistade ja muude garaazis olevate seadmete kasutamine ja hooldamine. * Tehnohooldus ja remondisüsteem. * Sõiduki juhtimisoskus. 6.3.2 Põhiõpingud * Autode ja haagiste üldehitus, liigitus ja üldandmed ning tehnilised näitajad. * Mootor * Pidurid * Jõuülekanne * Elektrisüsteem 6.4 Juhieetika Personali tööd korraldades seisab juht iga tegevuse puhul eetiliste valikute ees: personali värbamisel, töötaja tegevuse hindamisel ning sellest lähtuvate otsuste langetamisel (premeerimine ja karistamine) ja vallandamisel. Valitud lahenduse eetilisust saab hinnata otsuse tegemise kriteeriume ja elluviimise meetodeid kaaludes

Auto → Auto õpetus
42 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Logistika eksami kordamiseks

veoajad, vähene paindlikkus, kõrged sadamamaksud, sõltuvus ilmastikuoludest. Eelised: puuduvad teemaksud, puuduvad sõiduaja piirangud, kõrgem ohutustase, vähem kaupade vigastusi. Maanteeveod – Puudused: sõltuvus ilmastikuoludest, saastab tugevasti keskkonda, teedevõrgustiku haldamine on kulukas, marsruudi, kaalu, gabariidi ja sõiduaja piirangud, tehnilised piirangud – saadetise kaal ja mõõtmed, veokite ja haagiste suhteliselt väike kandevõime võrreldes vagunite ja laevade kandevõimega, suhteliselt kõrged veotariifid, ülemäära kulukas suurte veokauguste korral. Eelised : kiirus, uksest ukseni, tõhus. Raudteeveod - vähene paindlikkus, suhteliselt suured haldamiskulud, erinevad rööpmevahed Euroopas, mis nõuavad vagunite alusvankrite vahetamist, ranged pakkimise ja koorma kinnitamise nõuded. Eelised: võimaldab toimetada suurtes kogustes kaupu pikkade

Logistika → Logistika alused
81 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Transpordimasinad

normaallaiuse ja pikkusega b) normaalpikkusega laiendatud c) ette või taha pikendatud ja laiendatud roomikutega ja roomiku elementide materjali järgi : a) terastaldmikuga b) kummeeritud terastaldmikuga c) terastrossidega armeeritud kummilindist roomikud.) 4. Vedukite kasutusala ja liigitus. Peamiselt transportmasinad ning laialdaselt kasut. neid baasmasinateks teistele ehitusmasinatele. Töötavad komplektis haagiste või poolhaagistega. Liigitatakse: 1. Käiguosa tüübi järgi: a) pneumoratas vedukid b) roomik vedukid (ainult sõjatehnika transpordivahenditena). Pneumoratas vedukid jaotatakse 1. Raami konstruktsiooni alusel a) jäiga raamiga b) šarniir-liigendraamiga 2. Telgede arvu alusel a) ühteljelised b) mitmeteljelised (ühe või mitme juhitava teljega) 5. Pidevtranspordivahendite ülesanne ja liigitus. Pidevtranspordivahendid võimaldavad

Ehitus → Ehitusmasinad
28 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Meretranspordi kasutades kaubaveo tunnused

Veel üks laeva omadus on laeva lastide mahutavus. Konteinervedude intensiivne areng nõudis samuti konteineri mahutavuse mõiste teket. Konteinerlaev on uus laevatüüp. Konteinerlaevad -- laevad erineva tonnaaziga, viimasel ajal on levitud suured konteinerlaevad 2-3 tuhande konteineritega. Hiljem hakkas arenema spetsiaalsete kaubakonteinerite vedu, mis on äratanud muud laevatüübid: rolkerid ja lihtrid. Lihtritega veetakse lihtri-konteinerid ja rolkeritega veetakse haagiste ümbrised. On olemas ka universaalsed laevad, millel peavad olema vähemalt kaks tekki, et lastida segalast ja muidugi konteinerid. Nüüd ilmus uus spetsiaalne grupp - külmutuslaevad(reefer). See on nn ujuvad külmikud, mis on mõeldud selleks, et vedada kiiresti riknevaid kaupu. Külmutuslaevadel on kindel spetsialiseerumine. On olemas laevu, mis vedavad troopilisi puuvilju, ning ka laeva-sügavkülmikuid - erinevate toodete

Logistika → Meretranspordi ökonoomika
7 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Pidurisüsteemid

korral). Süsteemi lisafunktsioonid (ABS jms.) nüüd ei toimi. NB! CAN andmesiini kaudu edastatav pidurdussoov on alati prioriteetne. Poolhaagise (haagise) veokist lahtiühendamisel rakenduvad automaatselt sõidupidur ja seisupidur. Kui soovitakse haagist liigutada, saab erilise pidurite vabastuskraani abil seda teha. Punane nupp vabastab seisupiduri ja must nupp sõidupiduri. Tagamaks veokite ja haagiste vahetatavust, on haagise EBS käitamiseks vajalik: · Kaheharuline õhkpiduriseade suruõhu paagi ja juhtkaabliga; · Haagise pistikupesa on ABS jaoks täielikult komplekteeritud, ka klemmid 6 ja 7 (7 soonega ühendusjuhe, standard ISO 11992 ning ISO 7638). Andmeedastus veokist haagisesse toimub CAN andmesiini "Haagis" (klemmid 6 ja 7) kaudu.

Auto → Autoõpetus
50 allalaadimist
thumbnail
32
ppt

Direktiivid

kohta ning selle muudatused, - direktiiv 72/306/EMÜ kompressioonsüütega mootoriga sõidukite heitgaasi suitsususe kohta ning selle muudatused, - direktiiv 88/77/EMÜ kompressioonsüütega mootoriga sõidukitest lähtuvate saasteainete heitkoguste kohta ning selle muudatused, - direktiiv 97/24EÜ kahe- või kolmerattaliste mootorsõidukite teatud osade iseloomustuse kohta, - direktiiv 96/96/EÜ mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatuse kohta Välisõhukaitse Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv välisõhu kvaliteedi ja Euroopa õhu puhtamaks muutmise kohta (eelnõu) ­ uus raamdirektiiv, mis võtab kokku 5 direktiivi Välisõhukaitse · ÜRO kliimamuutuste raamkonventsiooni (1992) ­ kasvuhoonegaaside heitkoguste hoidmine 1990 aasta tasemel · Kyoto protokoll (1997) - kasvuhoonegaaside koguste vähendamine 8% võrra 1990 aasta tasemest (hiljemalt aastaks 2012)

Loodus → Keskkonnakaitse ja...
41 allalaadimist
thumbnail
37
odt

Sissejuhatus erialasse

liikumisvõimeline. See tähendab, et haagisel puudub edasiliikumiseks jõuallikas. Haagiseid on jalgratastele, mootorratastele, sõidu- ja veoautodele. Haagised on nii üldotstarbelisi, millega veetakse kõikvõimalikke kaupu, kui ka spetsiaalseid, nagu näiteks autode, paatide, vedelike, puistmaterjalide jne veoks ettenähtud haagised. Haagised jagunevad mitmetesse kategooriatesse, näiteks: täishaagised, poolhaagised, külghaagised. 1. Haagiste liigitus: Poolhaagis: on haagis, mis on ette nähtud haakimiseks sadulvedukiga või eelikuga ja mis kannab sadulvedukile või eelikule üle olulist vertikaalkoormust. Ehk lihtsamalt öeldes, see on haagis, mis toetub osaliselt vedukile. Tavapärane poolhaagis on kolmeteljeline 13,6 m pikk ja 2,55 m lai. Poolhaagiseid võib esineda ka kahe- või üheteljelisi. See sõltub nende kasutusalast. Poolhaagis on tänapäeval kõige levinum kaubaveovahend maanteel. Tavapärase

Muu → Sissejuatus õpingutesse
62 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Lõppastme (libeda) koolitus

Talverehvid Talverehvid võivad olla kas naastudega või ilma naastudeta, ning nende turvisemustri jääksügavus peab olema vähemalt 3mm. (Soovitav min. sügavus raskete teeolude puhul on vähemalt 5 mm) B-kat. autodel ja ka haagistel Reg.Massiga 0,75...3,5 t peavad olema talverehvid 1dets. kuni 1märtsini. Talverehvid ei ole kohustuslikud: ØSõidul teise riiki või sealt tagasi paarisrataste mõlemal rattal (tingimusel, et telje mõlemad rattapaarid on koostatud ühte moodi) ØAutode ja haagiste Eestisse toomisel ØMüümisel Ø Autoga remonti või tehnoülevaatusele sõidul ning kui sõidukile ei ole Eestis talverehve saada. Seega dets-s, jaanuaris ja veebruaris võib sõita ainult talverehvidega. Naastrehve tohib kasutada 15. okt-st kuni 15. aprillini. Muul perioodil naastrehvidega sõita ei tohi. Ilma naastudeta talverehve (lamell rehve; M+S) võib kasutada aasta ringselt, kuid nad kuluvad suvistes tingimustes kiiremini. Jäta piisavalt pidurdusmaad

Auto → Liiklusõpetus
21 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Maksud II

registri- või täismassiga autorong. Veoaauto peab olema kantud registrisse. Maksumäär Maksumäärad on kahte rühma jagatud maksuobjektide järgi. Sõltub: · Veoauto registrimassist · Telgede arvust · Vedrustuse tüübist- õhkvedrustus ja kõik ülejäänu Autorongi puhul võetakse aluseks samad näitajad arvestades autorongi kuuluva veoauto näitajaid, millele lisatakse üheaegselt kasutatavate haagiste telgede arv. Lisaks arvestatakse haagiste suurimat massi, mis on antud liiklusregistris. Kui maksustamisperioodil muudetakse maksustamise aluseks olevaid näitajaid, siis maksustatakse suurima maksumäära alusel. Maksustamisele kuuluvad perioodi täiskalendrikuud peale registri muudatuste tegemist. Maks tuleb tasuda 15 kalendripäeva jooksul alates muutusest registris. (Kvartali viimasel kuul tehtud muutuste eest maksukoormus selles kvartalis ei suurene, kuna pole täiskalendrikuud

Majandus → Maksud
85 allalaadimist
thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

26.10.2004 nr 195 ( RTL 2004, 140, 2145) 07.11.2004 08.03.2005 nr 27 (RTL 2005, 30, 418) 18.03.2005 Määrus kehtestatakse «Liiklusseaduse» (RT I 2001, 3, 6; 2002, 92, 531; 105, 613; 110, 654 ja 655; 2003, 26, 156; 32, õiend; 78, 522; 2004, 30, 208; 46, 329) § 13 lõike 3 ja § 66 lõike 2 alusel. § 1. Reguleerimisala (1) Määrus kehtestab nõuded mootorsõiduki ja selle haagise (edaspidi sõiduk), välja arvatud ratastraktori, liikurmasina ja nende haagiste ning kaitsejõudude sõidukite, tehnoseisundi kontrollimisele. Määrus ei hõlma teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimist. (2) Ratastraktori, liikurmasina ja nende haagiste, kaitsejõudude sõidukite ning teel liikleva sõiduki tehnoseisundi kontrollimise eeskirjad kehtestatakse eraldi määrustega. (3) Tehnoseisundi kontrollimise (edaspidi ülevaatus) eesmärk on sõiduki liiklusele ohutu ja loodushoidliku

Mehaanika → Masinamehaanika
33 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Passiivne ja aktiivne ohutus

Passiivne ohutus Ohutuse vallas on olnud suur teerajaja Volvo Trucks. Ettevõtte töö on aastatega palju vilja kandnud. Loomuklikult tekib küsimus kas kõik on juba saavutatud, aga väikeste täiustustega on võimalik tulemusi alati parandada. Volvo on üks paljudest tavalistest autofirmadest, aga eriliseks teeb selle firma see et väga suurt rõhku pannakse just ohutusele. Uuritakse kuidas muuta juhi keskond veelgi turvalisemaks, lisaks turvalisusele tuled aga ka tähelepahu pöörata mugavusele. Praeguse aja autos ei saa enam eeldada, et juhtideks on ainult mehed, varustus peab kõigile ohutu olema ka 150 kilostele inimestele. Lähenemine ohutusele peab olema laiahaardeline, seetõttu töötatakse välja varustust mis oleks ohutu kõigile. Ohutuse vallas on Volvo Truck teed näidanud juba aastast 1960. volvo oli esimene autotootja maailmas kes hakkas kabiine valmistama puidu asemel terasest, samuti hakati tegama ka löögitaluvus katseid. Katses löö...

Auto → Auto õpetus
90 allalaadimist
thumbnail
12
docx

SÕJANDUSLOGISTIKA JA LOGISTIKA AJALUGU

logistika arengu mootoriks. 1950. aastate alguseks oli militaarlogistika teooria USA-s üldjoontes välja kujunenud. Tänapäeval määratletakse militaarlogistikat kui teadust planeerimisest, vägede ümberpaiknemise juhtimisest ja väeosade materiaal-tehnilisest varustamisest. Pärast Teist maailmasõda rakendati militaarlogistika põhitõdesid tootmises ja kaubanduses. Lõplikult vabanesid armeed logistikasõltuvusest alles 20. sajandi keskel seoses veoautode ja haagiste arvu ja kandejõu suurenemise ning transpordilennukite ja -laevade kasutuselevõtuga. Sõjategevuse kavandamisel ei sõltuta enam logistika võimalustest, vajalikud ressursid on paljudel armeedel olemas. Tänu militaarlogistika tehnoloogiate ja transpordi arengule on 5 logistikud suutelised tulema toime suurte võitlevate üksuste varustamisega kõige vajalikuga tuhandete kilomeetrite kaugusel riigi varustusbaasidest. 2 LOGISTIKA AJALOOST

Logistika → Logistika
33 allalaadimist
thumbnail
12
docx

SÕJANDUSLOGISTIKA JA LOGISTIKA AJALUGU

logistika arengu mootoriks. 1950. aastate alguseks oli militaarlogistika teooria USA-s üldjoontes välja kujunenud. Tänapäeval määratletakse militaarlogistikat kui teadust planeerimisest, vägede ümberpaiknemise juhtimisest ja väeosade materiaal-tehnilisest varustamisest. Pärast Teist maailmasõda rakendati militaarlogistika põhitõdesid tootmises ja kaubanduses. Lõplikult vabanesid armeed logistikasõltuvusest alles 20. sajandi keskel seoses veoautode ja haagiste arvu ja kandejõu suurenemise ning transpordilennukite ja -laevade kasutuselevõtuga. Sõjategevuse kavandamisel ei sõltuta enam logistika võimalustest, vajalikud ressursid on paljudel armeedel olemas. Tänu militaarlogistika tehnoloogiate ja transpordi arengule on 5 logistikud suutelised tulema toime suurte võitlevate üksuste varustamisega kõige vajalikuga tuhandete kilomeetrite kaugusel riigi varustusbaasidest. 2 LOGISTIKA AJALOOST

Logistika → Logistika
6 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Praktikaaruanne logistikaettevõttes

Puudus nägemus, kuidas päriselt käib autojuhtide juhendamine ja tellimustega tegelemine. 2.2. Hinnang toimetulekule: praktika käigus sooritatud tööde ja tegevuste loetelu ning tööülesannetega toimetuleku analüüs Autojuhtide juhendamine ning nendega suhtlemine, tellimuste vastuvõtmine ja töötlemine, klientidega suhtlemine ning info edastus, , kauba paigutamise juhendamine, tellimuste müük, arvete väljastamine ning kontroll, CMR koostamine, haagiste tehnilise kontrolli läbivaatus, transporditeenuse efektiivsuse tõstmine, kliendisuhete parandamine, statistika koostamine ning analüüs, läbirääkimiste pidamine ning lepingu tingimuste muutmine, töövestluste läbiviimine ning uute töötajate palkamine, kriitiliste probleemide lahendamine ning suhtlus erinevate ametnikega, autopargi tehnilise seisundi hindamine, autopargi vajaduse planeerimine, hinnapakkumiste koostamine, kliendibaasi täiendamine.

Majandus → Praktika
130 allalaadimist
thumbnail
84
pdf

MONTAAZi TÖÖd

l - veokaugus, km v - auto tehniline kiirus, km/h MONTAAŽ RATASTELT VAJALIK VEDUKAUTODE ARV 120 l + t + t ep t v m= a x tm l - teisalduskaugus, km v - veduki sõidukiirus, km/h tep - haagise vahetamise kestus ehitusplatsil tt - haagise vahetamise kestus tehases a - korraga kohaletoodavate detailide arv, tk. tm - detaili monteerimise kestus, min. VAJALIK HAAGISTE ARV mh = m + 2 3. MONTAAŽITÖÖD 4 3.1.2 VERTIKAALTRANSPORT 1 ) H A A R D E S E A D M E D TROPID UNIVERSAAL e. RÕNGASTROPP 40 Ø KERGTROPID silmustropp konksuga tropp

Ehitus → Ehitus
18 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Automaaler

· õhu ja vedelike füüsikalisi omadusi; · pneumaatika ja hüdraulika tingmärke ning skeeme. 5. Hindamine Teadmisi hinnatakse mooduli jooksul protsessihinnetega ja mooduli lõpul kogu materjali hõlmava lõputestiga. SISSEJUHATUS ERIALASSE KOKKU TEOORIA LABOR PRAKTIKA 2õn 2 0 0 1. Eesmärk Õpetamisega taotletakse, et õppija omandab teadmised autode arengust, autode ja haagiste üldehitusest, ülesannetest, üldtööpõhimõttest ja tehnilistest näitajatest. Moodul annab õppijale ettekujutuse tänapäeva autode olemusest, aitab õppijal orienteeruda autoalastes terminites. Mooduli eesmärgiks on suurendada õppijates huvi valitud eriala suhtes, aidata õppijatel kohaneda õpikeskkonnaga. 2. Nõuded mooduli alustamiseks Puuduvad 3. Õppe sisu 3.1. AUTOERIALA ÕPPEKORRALDUS. Kooli dokumentatsioon. Tunniplaan. 3.2. ÕPPEKAVA SISU JA ÜLESEHITUS

Auto → Auto õpetus
204 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Transport ja ekspedeerimine, kontrolltöö kordamisküsimused

transporditeenuse nõudlusest lähtudes, kaasates otsustusprotsessi transpordisüsteemi sotsiaalse täiskulu, aitab määrata veoviisi, mis konkreetse nõudluse juures on odavaim ja annab sellega alused otsustamaks optimaalseima veoviisi rahastamise üle. Sobivaima veovahendi valik Jaotusautod (madelautod, kaubikud, suured ja väikesed jaotusautod jne) - Terminalide jaotuspiirkondades kauba jaotus- ja kokkuveoks Vedukid – kahe või kolme teljelised erinevate haagiste vedamiseks Haagised - on mootorsõidukiga haakes liikumiseks valmistatud või selleks kohandatud sõiduk. Pukseeritavat seadet ei loeta haagiseks. Autorongid - on ühest või enamast vedavast autost (veduk) ja ühest või enamast haagisest või pukseeritavast seadmest koosnev sõidukite ühend Kauba liikumise üldine juhtimine ja liikumise kindlustamine (kas osta sisse või teha ise) – Kauba liikumiseks otstarbeka teeninduskompleksi kujundamine ja töölerakendamine

Logistika → Transport ja kaubakäsitlemine
94 allalaadimist
thumbnail
20
docx

LOGISTIKU ABC

laev selle otse Eestisse toob ning siinne veok kliendini toimetab. Niisugune vedu on keskkonnasõbralikum kui maanteetransport, tarneaeg on sageli kiirem, vedu on tihti soodsam ning ka turvalisem. Ka on multimodaalse transpordi kasutamise eeliseks konteinerite parem kättesaadavus Euroopa eri paikades, kuna see ei sõltu niivõrd autode kohalolust soovitava laadimiskoha piirkonnas. Teiseks võimaluseks kombineeritud transporti kasutada on haagiste vedu laevas. Teatavasti loksub ja väriseb rekka maanteel üsna korralikult. Läbides Sinu kaubaga näiteks 3000 kilomeetrit Itaaliast Eestisse, võib transporditav kaup viga saada. Kombineeritud transpordi vahelüliks (loe: Poola teede vältimiseks) kasutab ekspediitorfirma laevanduse teenuseid. Näiteks saadetakse poolhaagis Saksamaalt laevaga otse Tallinnasse. KAUPADE PAKENDAMINE JA MARKEERIMINE TRANSPORDIKS

Logistika → Logistika
14 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Maksude arvestus (J. Keskküla loengu konspekt) TMK

Sõiduki registreerimistunnistusel veoauto registrimassi kohta märke puudumise korral toimub maksustamine vastavalt veoauto täismassile, telgede arvule ja veotelje vedrustuse tüübile; 2) autorongi registrimassile või täismassile, võttes aluseks käesoleva lõike punktis 1 nimetatud veoauto näitajad, autorongi koosseisus üheaegselt kasutatavate haagiste telgede arvu ja nimetatud haagiste suurima massi, mille veoauto omanik või kasutaja on avaldanud Maanteeameti kohalikule asutusele ning Maanteeameti kohalik asutus on kandnud liiklusregistrisse. (11) Autorongi, mille koosseisus kasutatakse üheaegselt mitut haagist, maksumäär leitakse lähtuvalt veoauto ja haagiste summaarsest suurimast massist ja telgede arvust. (2) [Kehtetu] (3) Kui maksustamisperioodi jooksul liiklusregistris maksustamise aluseks olevaid andmeid muudetakse,

Majandus → Maksundus
219 allalaadimist
thumbnail
79
doc

Ehituskorraldus

· REISI NUMBER · DETAILI NUMBER · DETAILI MARK · DETAILIDE ARV REISIL · DETAILIDE MASS · DETAILIDE TEHASEST VÄLJUMISE JA PLATSILE SAABUMISE AJAD TRANSPORT PENDEL- VÕI SÜSTIKSKEEMI JÄRGI PENDELSKEEM ­ 1 VEDUK JA 1 HAAGIS SÜSTIKSKEEM - 1 VEDUK JA 3 HAAGIST ­ TEHASES ­ TEEL ­ PLATSIL VEDUKITE ARV: Nv = Tt / Tm Tt - TRANSPORDITSÜKLI KESTUS Tm ­ ÜHE REISI DETAILIDE MONTAAZI AEG ( MINUTITES) Tt = T1 + 2L / V x 60 + T2 T1 , T2 - HAAGISTE VAHETAMISE AEG TEHASES JA PLATSIL L ­ VEOKAUGUS km V - ARVUTUSLIK TRANSPORDIKIIRUS km / t 58 HAAGISTE ARV Nh = N V + 2 5.8. EHITUSE KALENDERPLAANID TÖÖDE KALENDERPLAANID 1) KOOSTATAKAS JOONGRAAFIKUTE, VÕRKGRAAFIKUTE VÕI TSÜKLOGRAMMIDE ALUSEL · TERVELE EHITUSELE . SAGELI KOOS PROJEKTEERIMISTÖÖDEGA. TÖÖETTEVÕTU LEPINGU LISA. ORIENTEERITUD TELLIJALE. AGREGEERITUD.

Ehitus → Ehituskorraldus
259 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Kodutöö liiklusjärelvalves

12) liiklusjärelevalve teostamisel võib kasutada mootorsõidukit jäädvustavat liiklusjärelevalveseadet, mille salvestist on võimalik vajaduse korral kasutada ka mootorsõidukijuhi tuvastamisel. Salvestisi on õigus kasutada järelevalve teostamisel ning vaiete ja kaebuste lahendamisel. Salvestisi säilitatakse vähemalt üks kuu, kuid mitte kauem kui üks aasta; 13) paigutada sõidukeid ümber seadusega ettenähtud juhtudel ja korras; 14) kontrollida mootorsõidukite ja nende haagiste tehnonõuetele vastavust. (LS § 196) 19. Mis on liiklusjärelvalve teostamise vahendid? Liiklusjärelevalve vahendid on: * Sõidukid. * Kontroll- ja mõõteriistad ning ­vahendid. * Liikluse reguleerimise vahendid. * Foto- ja videosalvestusvahendid. * Sõidukite sundpeatamise vahendid. (Määrus ,,Liiklusjärelevalve teostamise kord" § 17) 20. Millal võime sõiduki kontrollimiseks peatada? Sõiduk peatatakse kontrollimiseks, kui:

Muu → Liiklusjärelvalve
1 allalaadimist
thumbnail
10
docx

ÄRILOGISTIKA KORDAMISKÜSIMUSED

Autotransport 1 cbm = 333 kg; 1 laadimismeeter = 1850 kg; 1 EUR alus = 740 kg 1 EUR alus = 0,4 laadimismeetrit; 1 FIN alus = 1000 kg;1 FIN alus = 0,5 laadimismeetrit Lennutransport: 1 cbm = 167 kg. Meretransport (LCL): 1 cbm = 1000 kg 21. Mis on laadimismeeter (LDM), milleks seda kasutatakse? Veovahendi või veoühiku lastiruumi ruumala selle pikkuse jooksva meetri ulatuses. Kuna veoki furgoonide, poolhaagiste ja haagiste laiused on enamasti ühesugused (2,45­2,50 m), kõrgused aga oluliselt erinevad (2,2­3,0 m), pole laadimismeeter kindel suurus, vaid sõltub konkreetsest veovahendi või veoühiku lastiruumist. Eurotreileri laadimismeetri suuruseks on tavaliselt 6,3 m3, megatreileri laadimismeetri ruumala aga 7,3 m3. 22. Mida peetakse transporditegevuses silmas põhivedude all? Rahvusvaheline transport: veovahendid on suurema mahutavusega ja otstarbekama

Logistika → Logistika ja tarneahelad
20 allalaadimist
thumbnail
43
doc

RISKIHINDAMISJUHEND

Transport ja liikurmasinad Kas kõik sõidukite ning kahvel- ja teleskooptõstukite juhid on saanud nende masinatega ohutu töötamise väljaõppe? Kas kahvel- ja teleskooptõstukeid ning nende osi kontrollib regulaarselt pädev asutus? Kas majandi õu on sõidukite ohutuks liiklemiseks sobivalt kujundatud? Kas traktorite sõidu- ja käsipidureid hooldatakse ja kontrollitakse regulaarselt? Kas haagiste pidurid töötavad korralikult ja kas neid saab kasutada traktori juhiistmelt? Kas kontrollitakse regulaarselt, et haakerauad ja rippmehhanismid ei oleks kulunud? Kas kaadumisohtlikes masinates on olemas turvavööd ja kas neid kasutatakse? Kas vanadel traktoritel on olemas turvakaar või turvakabiin? Kas vanade kabiinide või turvakaarte tugevust ja roosteastet kontrollitakse?

Ametid → Ametijuhend
16 allalaadimist
thumbnail
43
doc

RISKIHINDAMISJUHEND

Transport ja liikurmasinad Kas kõik sõidukite ning kahvel- ja teleskooptõstukite juhid on saanud nende masinatega ohutu töötamise väljaõppe? Kas kahvel- ja teleskooptõstukeid ning nende osi kontrollib regulaarselt pädev asutus? Kas majandi õu on sõidukite ohutuks liiklemiseks sobivalt kujundatud? Kas traktorite sõidu- ja käsipidureid hooldatakse ja kontrollitakse regulaarselt? Kas haagiste pidurid töötavad korralikult ja kas neid saab kasutada traktori juhiistmelt? Kas kontrollitakse regulaarselt, et haakerauad ja rippmehhanismid ei oleks kulunud? Kas kaadumisohtlikes masinates on olemas turvavööd ja kas neid kasutatakse? Kas vanadel traktoritel on olemas turvakaar või turvakabiin? Kas vanade kabiinide või turvakaarte tugevust ja roosteastet kontrollitakse?

Meditsiin → Ohuõpetus
33 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Kliimaseadmed

Esimene tehisjäärada valmistati 1876 (kasutati vääveldioksiidi), aasta hiljem transporditi 80 tonni --30 °C-ni külmutatud lambaliha Argentiinast Prantsusmaale (kasutati ammoniaaki). Esimesed külmkapid ehitati Ameerika Ühendriikides 1910. aastal. Esimese õhukonditsioneeri, mis lisaks õhu temperatuurile muutis ka õhuniiskust, ehitas aastal 1902 Willis Carrier. Õhukonditsioneer patenteeriti aastal 1906. Nimi Carrier on tuntud näiteks veoautode ja nende haagiste külmutusseadmete valmistajana. Lisaks on hiljem külmutusseadmete valmistajatena lisandunud Thermo King ning soomlaste Lumikko. 5 Niisuguste seadistega saab autode kaubaruumi jahutada juba --25 °C-ni . Käesolevas õppeprogrammis käsitletakse ainult autode kliimaseadmetes kasutatavaid külmutusseadiseid. Kuigi sügavkülmutusseadmete tööpõhimõte on sama mis autode kliimaseadme

Auto → Kliimaseadmed
93 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Postimehe lühiajalise individuaalse mõju analüüs

Tartu Ülikooli vabad 4 LK 8 1 ametikohad Teatri ja kontserdi kuulutused 5 LK 16 1 Tartus ja mujal Tabel 5 17 Esilehel asetsev Queeni reklaami märkasid küll mõlemad osalejad, kuid ei köitnud kumbagi piisavalt, et oleks nõundud rohkem süvenemist. Märgati veel ONOFF'I ja Respo haagiste reklaami. Kui üks osalejatest uuris teatri ja kontsertide kuulutusi suurema huviga, siis teine osaleja viskas korraks pilgu peale. 7.3. Ei märganud Reklaam Ei märganud 1 LK 1 Postimehe vihjetelefon 2 Tallinna Linnavolikogu liikmete 2 LK 4 2 vastuvõtuajad 3 LK 6 ONOFF 1

Meedia → Meediateooriad
25 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Kliimaseadmed - 2011

Esimene tehisjäärada valmistati 1876 (kasutati vääveldioksiidi), aasta hiljem transporditi 80 tonni --30 °C-ni külmutatud lambaliha Argentiinast Prantsusmaale (kasutati ammoniaaki). Esimesed külmkapid ehitati Ameerika Ühendriikides 1910. aastal. Esimese õhukonditsioneeri, mis lisaks õhu temperatuurile muutis ka õhuniiskust, ehitas aastal 1902 Willis Carrier. Õhukonditsioneer patenteeriti aastal 1906. Nimi Carrier on tuntud näiteks veoautode ja nende haagiste külmutusseadmete valmistajana. Lisaks on hiljem külmutusseadmete valmistajatena lisandunud Thermo King ning soomlaste Lumikko. Niisuguste seadistega saab autode kaubaruumi jahutada juba --25 °C-ni . Käesolevas õppeprogrammis käsitletakse ainult autode kliimaseadmetes kasutatavaid külmutusseadiseid. Kuigi sügavkülmutusseadmete tööpõhimõte on sama mis autode kliimaseadme külmutusseadisel, on nendes kasutatav külmutusaine ja seadmete ehitus siiski teised. 1.6 Tööpõhimõte

Auto → Auto õpetus
18 allalaadimist
thumbnail
32
docx

MAKSUDE ARVESTUSE KORDAMINE

veoautost ja ühest või enamast haagisest koostatud 12-tonnise või suurema registri- või täismassiga autorong, mille veoauto on registreeritud liiklusregistris. Maksumäärad on kehtestatud. Veoauto registrimassile (märke puudumisel täismassile), telgede arvule ja veotelje vedrustuse tüübile ning autorongi registrimassile või täismassile, võttes aluseks veoauto näitajad, autorongi koosseisus üheaegselt kasutatavate haagiste telgede arvu ja nimetatud haagiste suurima massi liiklusregistris. Maksumaksja: Eestis ajutiselt või alaliselt elav FI, Eestis registreeritud JI ning riigi- ja KOV asutus, kes omab maksuobjekti või liiklusregistrisse kantud kasutaja, valdaja. Maksustamisperiood on kvartal. Maksumaksja on kohustatud arvutama ja tasuma raskeveokimaksu. Maksustamiseks EMTAl andmed liiklusregistrilt. Maks laekub riigieelarvesse. Maks arvestatakse ja tasutakse hiljemalt maksustamisperioodi esimese kuu 15. kuupäevaks; kui liiklusregistris on tehtud

Majandus → Maksud
68 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Laomajandus

konkurentide omaga, räägitakse konkurentsivõimest. Teostusvõimet võib väljendada nii majanduslike kui ka mittemajanduslike tunnusarvudega, nagu tootlikkus, efektiivsus, paindlikkus, aeg ja rahulolu TIR (TIR) Transport International par Route (TIR) on eriline tollidokument, mis tolliprotseduure hõlbustab lepinguga ühinenud riikide piiride ületamisel. Seda dokumenti nimetatakse TIR Carnetiks (TIR vihik) ja see on kasutatav kõigis Euroopa riikides. TIR leping määratleb TIR- autode ja haagiste ehituse, tolliplommidega varustatud kaubakoormate tollimisprotseduurid ja vastutusküsimused. TIR- vedude põhimõtteks on plommida koorem lähteriigis, et see võiks takistusteta ja vahepealsete kontrollimiste ning avamisteta läbida teel olevaid transiitriike sihtriigis asuva mahalaadimiskohani. Veokit vahepeal ei kontrollita, piisab sellest, et koorem on plommitud. Toote elutsükkel (Life Cycle)

Logistika → Laomajandus
103 allalaadimist
thumbnail
59
doc

Tisleri eriala eksam

Pilet nr. 1 1.Puidu siseehitus, makrostruktuur ristlõikes. 2.Puidu töödeldatavus, lõhestatavus. 3.Puitkiudplaadid. 1.Makrostruktuur: ristlõike joonis ning kirjeldus väljast sisse poole: Korp- kattekude, ülesanne katta ja kaitsta puud kahjustavate välistegurite eest,pole terve puu suhtes ühtlane, korba kihi vigastamine puule halb, vigastatud kohti saab kaitsta õlivärvi või vahaga.(vigastused jagunevad: mehaanilised vigastused, loome vigastused, kliimatilised vigastused-nt külmalõhed, kus kliima soojenedes algab seente areng või leiavad kodu puidukahjurid. Külmalõhed suurenevad iga aasta külmadega) Niin- juhtkude, toitemahlu trantsportiv koore osa e alla liikuvad mahlad, see on erinevatel puudel erineva paksusega. (meie niinepuu on pärn- selle niine kiud on kõige tugevamad ja vastupidavamad, niint tõmmatakse ainult noortelt puudelt...meil pärnametsad seetõttu hävind) Kambium e mähk- toimub uute puidurakkude teke. (puidurakkude teke on er...

Ametid → Tisleri eriala
109 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

ses ja kaubanduses. Mitmete teadlaste arvates on logistika kujunenud teaduseks just tänu sõjandusele. Lõplikult vabanesid armeed logistikasõltuvusest alles 20. sajandi keskel seoses veoautode ja haagiste arvu ja kandejõu suurenemise ning transpordilennukite ja -laevade kasutuselevõtmisega. Sõjategevuse kavandamisel ei sõltuta enam logistika võimalustest, vajalikud ressursid on palju- del armeedel olemas. Tänu militaarlogistika tehnoloogiate ja transpordi arengule on logistikud

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist
thumbnail
63
pdf

FINANTSANALÜÜSI MEETODITE VÕRDLUS: ETTEVÕTTE PANKROTIOHU PROGNOOSIMINE

OÜ Equador Grupp 11116993 toitlustamine OÜ E-Geo 1127422 geodeetilised tööd OÜ Medis Grupp 11140951 üldehitus OÜ Manis 10394365 olmeteenused OÜ PartCom 10948177 side- ja kommunikatsiooni teenused AS Oma Varahalduse (Tungren) 10349471 juhtimisteenused, kinnisvara haldus, hooldus AS Haagiserent 10786830 haagiste rent OÜ A&M Invest 10916243 ärikonsultatsioonid AS Mihkel restoranid 10076292 toitlustus OÜ Balford Chemicals 10950412 keemiakaupade hulgimüük AS Thulema 10643785 ehitus (santehnika) OÜ Levadia metall 10096969 büroomööbli tootmine ja müük AS Lamont grupp 10296496 metallide hulgimüük AS ARE (AS Testem) 10525076 veoki- ja haagise rent

Majandus → Finantsanalüüs
217 allalaadimist
thumbnail
117
docx

Haldusõiguseõpik

või faktiliste asjaolude muutumise tõttu tuleneb otse seadusest ning ei ole käsitletav karistusliku sanktsioonina. Nii näiteks ringhäälinguseaduse § 41 5. lõike punkti 6 kohaselt tunnistatakse ringhäälinguluba kehtetuks, kui loal märgitud isik ei vasta toimunud muudatuste tõttu ringhäälinguseaduse nõuetele. Analoogselt on küsimus lahendatud ka tegevuslitsentside korral. Vabariigi Valitsuse 22. märtsi 1994.a. määrusega nr. 109 kinnitatud mootorsõidukite ja nende haagiste sisse- ja väljaveo, müügi, hoolduse ja remondi korraldamise juhendi punkti 15 alapunkt 9 näeb ette litsentsi tühistamise või selle kehtivuse peatamise, kui litsentsi valdaja olukorra muutumise tõttu nõuetekohased müügi- või hoolduspinnad, juhendmaterjalid, seadmed või tööjõud puuduvad. Halduskaristusena on käsitletav aga loa või litsentsi äravõtmine (kehtivuse lõpetamine) vastavate eeskirjade või muude õiguslike ettekirjutuste rikkumise korral. Ringhäälinguseaduse § 41 5

Õigus → Haldusõigus
198 allalaadimist
thumbnail
117
pdf

Haldusõiguse õpik

või faktiliste asjaolude muutumise tõttu tuleneb otse seadusest ning ei ole käsitletav karistusliku sanktsioonina. Nii näiteks ringhäälinguseaduse § 41 5. lõike punkti 6 kohaselt tunnistatakse ringhäälinguluba kehtetuks, kui loal märgitud isik ei vasta toimunud muudatuste tõttu ringhäälinguseaduse nõuetele. Analoogselt on küsimus lahendatud ka tegevuslitsentside korral. Vabariigi Valitsuse 22. märtsi 1994.a. määrusega nr. 109 kinnitatud mootorsõidukite ja nende haagiste sisse- ja väljaveo, müügi, hoolduse ja remondi korraldamise juhendi punkti 15 alapunkt 9 näeb ette litsentsi tühistamise või selle kehtivuse peatamise, kui litsentsi valdaja olukorra muutumise tõttu nõuetekohased müügi- või hoolduspinnad, juhendmaterjalid, seadmed või tööjõud puuduvad. Halduskaristusena on käsitletav aga loa või litsentsi äravõtmine (kehtivuse lõpetamine) vastavate eeskirjade või muude õiguslike ettekirjutuste rikkumise korral. Ringhäälinguseaduse § 41 5

Eesti keel → Haldusõigus
13 allalaadimist
thumbnail
57
doc

Maksundus (kokkuvõtvalt)

Litsentsitasuga on tegemist siis , kui tasu maksja saab õiguse teost tõlkida, levitada, avalikult esitada jne. Tulumaksuga maksustatakse samuti tasu tööstusliku, kaubandusliku või teadusalase sisseseade või tööstuslikku, kaubanduslikku või teadusalast kogemust puudutava informatsiooni (oskusteabe) kasutada andmise või nende kasutamise õiguse võõrandamise eest (TMS§16,lg.2 ja 3). See tähendab, et mitmesuguse vallasvara (näiteks laevade, mootorsõidukite, konteinerite, haagiste, tööpinkide, seadmete) rendi- ja liisingumaksed on tulumaksuga maksustamisel kvalifitseeritud litsentsitasuks ja nendelt tuleb TM kinni pidada, kui makse saaja on mitteresident. Liisingumakseid on võimalik litsentsitasuna mitte maksustada, kui liising kvalifitseerub oma majandusliku sisu poolest kapitalirendiks, kuigi lepingus ei ole omandiõiguse üleminekut kokku lepitud (kohtuasi nr 3-3-1-72-04 kontekstis). 2.1.1.2 Intressid

Majandus → Majandus
266 allalaadimist
thumbnail
114
doc

Laondus ja veokorraldus

108 2 x 8 000 + 2 x 11 000 + 18 000 + 23 000 = 79 000 kr 79 000 / 96 000 = 0,82 kr/km Üldkulud Üldkulud on kaudsed kulud, kuna need ei ole seotud ühe kindla veovahendiga, vaid on ühised kogu veokipargile. Veokipargi üldkulud koosnevad kahest komponendist: veokipargi üldkuludest ja halduskuludest. Veokipargi üldkulud moodustuvad reservveokite ja haagiste hoidmise kuludest ja mittekoosseisuliste juhtide kuludest (juhul kui selliseid juhte ajutiselt palgatakse), keda kasutatakse põhikohaga juhtide puhkuste ja haiguspäevade ajal. Veokipargi halduskulud omakorda koosnevad: · veoteenuste müügikulud · vedude korraldamise ja kulud · veokipargi tehnilise haldamise kulud · raamatupidamise kulud Eelpool toodud kulurühmad omakorda koosnevad veokorraldajate ja firma juhtide palgakuludest, bürookuludest,

Logistika → Laomajandus
639 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun