Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Autode tehnonõuded (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Milleks on tehnonõudeid vaja?
Liikluse ohutus ja korraldus (standardiseeritud
massid , mõõtmed, laternad, märgistus jne)
• Keskkonna kaitse (loodus- ja linnakeskkond)
• Reisijate turvalisus (aktiivne ja passiivne)
Esimesed nõuded autode varustusele 19.sajandi lõpp – 20. sajandi
Algus
Aktiivne turvalisus
- Pidurisüsteem
- Juhi vaateväli
Vasakule Paremale
Autode tehnonõuded #1 Autode tehnonõuded #2 Autode tehnonõuded #3 Autode tehnonõuded #4 Autode tehnonõuded #5 Autode tehnonõuded #6 Autode tehnonõuded #7
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-05-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 119 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Marko Karlson Õppematerjali autor
kokkuvõte

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

Zero 100% antifriisjahutusvedelik kaitseb jahutussüsteemi tõhusalt jäätumise ja korrosiooni eest. Zero sobib nii autodesse kui tööseadmetesse ja selle lisaainete lisamisel on arvestatud tänapäevaste mootorite alumiiniumosadega. Segu korral mahuvahekorraga 1:1 saavutatakse külmakindlus 36C. Jahutusvedelik on nitriidi, amiini ja fosfaadivaba. JAHUTUSVEDELIKU KONTSENTRAAT 100% LÜHIKIRJELDUS: Kontsentreeritud jahutusvedelik auto jahutussüsteemi. Toode on sinist värvi. Valmistatud monoetüleenglükooli baasil.MÄRKSÕNAD: Roheline vedelik Tugevalt kontsentreeritud Sisaldab korrosiooni vastaseid ühendeid ja määrdeühendeid Saadaval nii väikepakendites, 200 liitristes vaatides ja ka lahtiseltEELISED: Madal hind, kuna toode on kontsentreeritud ning lahjendatakse destileeritud veega

Masinamehaanika
thumbnail
6
docx

Kordamisküsimused-Transpo rdivahendid ja tehnoloogiad-Maanteeveod

Transpordivahendid ja tehnoloogiad. Maanteeveod. Kordamisküsimused. 1.Mõisted Sh. Veovahendid ja nende tüübid, registrimass, tegelik mass, teljekoormus, kandevõime, autorong, täishaagis, poolhaagis, ABS, ADR, AETR, ATP, CEMT; EURO IV, EURO V, EURO VI, ... Veovahendid ja nende tüübid: • vedukautod e sadulautod erinevate poolhaagiste ja haagiste vedamiseks • suured jaotusautod (linnadevahelised, kahe- ja kolmeteljelised, veavad ka haagiseid) – Linnadevahelised jaotusautod on enamasti kolmeteljelised veoautod lastiruumi pikkusega 8–9 m ning kandejõuga 8–12 t. • väikesed jaotusautod ehk nn linnajaotusautod – Tavapäraselt on linna jaotusautod kaheteljelised veoautod lastiruumi pikkusega 5–7 m ja kandejõuga 5– 10 t. • kaubikud • madelautod • sihtotstarbelised veoautod erinevate veoste vedamiseks ja teenuste osutamiseks  Registrimass - registrimass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurim mass,

Transport
thumbnail
24
doc

Kodutöö liiklusjärelvalves

selgita (AM, A, A1, B, BE, C, CE, D; T). AM ­ mopeed (võib juhtida ka isik, kellel on mis tahes mootorsõiduki juhtimisõigus või piiratud juhtimisõigus.) A ­ mootorrattad A1 ­ mootorratas, mille mootori töömaht ei ületa 125cm3 ning võimsus ei ületa 11kW või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,1 kW kilogrammi kohta B ­ Sõiduauto registrimassiga kuni 3500 kg, kerghaagisega kuni 750 kg, 1+8 istekohta. BE ­ B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ületab auto tühimassi või autorongi registrimass ületab 3500 kg. C ­ Piiramatu registrimassiga veoauto. CE ­ Veoauto + järelhaagis (autorong). D ­ kategooria juhtimisõigus annab võimaluse juhtida bussi- sõidukit, milles on lisaks juhile enam kui 8 istekohta. T ­ traktorid, liikurmasinad ja masinrongid (LS § 93 lg 2, lg 3) 4. Selgita järgmiste sõiduki kategooriate sisu (M, N, L, O).

Liiklusjärelvalve
thumbnail
8
docx

Nimetu

3. Lisa 4. Üksikkorras oma tarbeks valmistatud sõiduki registreerimiseks on vajalikud järgmised dokumendid: 1. Taolise Sõiduki soetamisel ostu-müügi leping. Koostamisel tehnilised joonised, tugevusarvutused. Vastavus sõiduki kategooriale seotud tehnonõuetega. 2. Dokumendid sõiduki põhiosade ja materjalide soetamise kohta. 3. Tehniline ekspertiisiakt, mis tõendab sõiduki kategooria vastavust määruses "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele“ kirjeldatud punktidele. 4. Tüübivastavuse kinnitus 5. Riigilõiv registreerimisel, riigilõiv tüübikinnituse taotlemisel 3 4. Lisa. Tabel 1 Veoelement Mootori mudel/mark CF 49 Karburaatori mõõt (mm) - Töömaht 49cm3

Auto õpetus
thumbnail
28
ppt

Terminid

· Anda teed ­ liikleja ei tohi jätkata ega alustada liikumist, ega teha mingeid manöövreid, mis võiksid sundida teist liiklejat muutma liikumissuunda või -kiirust. Liikleja, kellel on kohustus anda teed, peab sellest selgelt märku andma kiiruse vähendamisega või sujuva peatumisega. · Asula ­ hoonestatud ala, mille sisse- ja väljasõiduteed on tähistatud asulas liikluskorda kehtestavate liiklusmärkidega. · Auto ­ vähemalt neljarattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus ületab 25 km/h. Autoks loetakse ka kolmerattalist mootorsõidukit ja trolli, bussi Autodeks ei loeta mopeedi, mootorratast, traktorit ega liikurmasinat, · Autorong ­ ühest autost ja ühest või enamast haagisest koostatud sõidukite kombinatsiooni · Eesõigus ­ liikleja õigus liikuda enne teist liiklejat TERMINID

Liiklusõpetus
thumbnail
25
pptx

Autode liigitus

Autode liigitus Kristjan Teearu Sõiduauto · Sõiduauto on väiksem reisijate ja nende vähese käsipagasi vedamiseks mõeldud auto. Eesti liiklusseaduse kohaselt loetakse sõiduautoks autot, milles on lisaks juhikohale kuni 8 kohta reisijatele; suuremad reisijaveoks mõeldud sõidukid klassifitseeritakse bussideks. · Eesti liiklusseaduse järgi võib sõiduauto olla ka ühissõiduk, kui see on ühistransporditeenuse osutamiseks ettenähtud. Sõiduauto juhtimiseks on nõutav b-kategooria juhiluba. · Sõiduautod on vanim autotüüp. Ehkki 19. Sajandi II poolel töötasid

Auto õpetus
thumbnail
10
doc

Suuremõõtmelise ja/või raskekaalulise autoveo eeskiri

konstruktsioon, ehitis või muu seadis, mis ei kuulu riiklikule registreerimisele; 4) Raskekaaluline veos (edaspidi raskeveos) on koormaga või koormata sõiduk (autorong), mille tegelik mass või mis tahes telje koormus ületab «Liiklusseaduse» § 15 lõike 1 alusel teede- ja sideministri poolt kehtestatud suurimat lubatud suurust; 5) Saateauto on §-is 14 toodud nõuete kohaselt tähistatud B-kategooria auto, mida kasutatakse veol liikluse ohutuse tagamisel ja teiste liiklejate hoiatamisel suur- ja/või raskeveosest; 6) Suuremõõtmeline veos (edaspidi suurveos) on koormaga või koormata sõiduk (autorong), mille üksainuski mõõde ületab «Liiklusseaduse» § 15 lõike 1 alusel teede- ja sideministri poolt kehtestatud suurimat lubatud suurust või kui koorem ulatub sõidukist (autorongist) ette- või tahapoole üle 1 m;

Veose veokorraldus
thumbnail
11
docx

Ülegabariidiline veos

Eriluba (edaspidi luba) on «Teeseaduse» § 35 lõike 2 alusel kehtestatud korras tee omaniku väljastatud kirjalik luba eriveose vedamiseks; Erisõiduk on suuremõõtmelise ja/või raskekaalulise veoseveo ja pukseeritavat seadet vedav sõiduk; Eriveosena veetav pukseeritav seade on veduki haakes järelveetav või ees tõugatav mehhanism, konstruktsioon, ehitis või muu seadis, mis ei kuulu riiklikule registreerimisele; Saateauto on §-is 14 toodud nõuete kohaselt tähistatud B-kategooria auto, mida kasutatakse veol liikluse ohutuse tagamisel ja teiste liiklejate hoiatamisel suur- ja/või raskeveosest; Vedaja on vedu teostav isik, kes võib olla ka veotee kooskõlastuste ja eriloa hankija; Veotee on loal teenimedega või teenumbrite ja -nimedega (kohanimedega) määratud teed ja/või teelõigud, mida mööda peab eriveos liikuma. 1.3 Eeskirja kohustuslikkus Eeskiri on kohustuslik kõigile juriidilistele ja füüsilistele isikutele, sõltumata sellest, millises

Logistika alused




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun