Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

2016. aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007. aasta reformikavaga (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


TALLINNA ÜLIKOOL
Ühiskonnateaduste instituut
Haldus- ja ärikorralduse õppekava
2016 . aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007. aasta reformikavaga
Seminaritöö
Jürgen Uuspuu
Triin Tinno
Erle Neeme
RIV6011 Kohalik valitsemine
Sulev Lääne
Tallinn
2016

Sisukord


Sisukord 2
1.Kavandatava 2016. aasta reformikava üldine ülesehitus ja käsitletavad valdkonnad 3
2.Reformi soovitavad mõjud ja nende saavutamise viis 3
3.Kavandatava reformi olulisemad osad ja nende saavutamine 4
4.Kavandatava 2016 a reformi nõrgad küljed ja tegevused mõju vähendamiseks 5
5.2007.a reformikava käsitletavad valdkonnad 5
a) Regionaalpoliitika ja regiooni mõiste Euroopas 5
b)Regionaalpoliitika areng Eestis 6
c)Eesti haldusjaotus , regionaaltasand ja KOV arv aastal 2007 6
d)Probleemvaldkonnad ja regioonihalduse korrastamise eesmärk 7
6.Mõjud valitsemisvõimekusele ja ülesannete jaotusele valitsemistasandite vahel 7
7.Reformikava mitte-realiseerumise võimalikud põhjused 8
8.Kavandatava 2016 a reformi ja 2007 a reformi sarnasused ja erinevused 9
aKOV demokraatia 9
e)KOV-i enesekorraldus ja arendamine 9
f)Piirkondliku koostöö ja Eesti ühtlase regionaalse arengu tagamise problemaatika 9
g)KOV rahastamine , tulubaasi kujundamine 10
h)Reformi mõju teenuste kättesaadavusele ja kvaliteedile 10
  • Kavandatava 2016. aasta reformikava üldine ülesehitus ja käsitletavad valdkonnad


    Reformikava koosneb paragrahvidest, millega reguleeritakse omavalitsuskorralduse reformi läbiviimise eesmärki, aluseid, ajaraami, haldusterritoriaalse korralduse muutmise korda ning muid ühinemistega kaasnevaid õigusi ja kohustusi. Samuti muudetakse Eesti territooriumi haldusjaotuse seadust, kohaliku omavalitsuse korralduse seadust ja kohaliku omavalitsuse üksuse volikogu valimise seadust.
    Regionaalminister esitas oma 6 regionaalhalduse mudelit avalikkusele aruteluks, ning valituks osutus tõmbekeskuse mudel. Regionaalministri valitsemisalas välja töötatud metoodika kohaselt määrati maakondlikud tõmbekeskused järgmiste kriteeriumite alusel.
    • Tõmbekeskus on tiheasustusega asula. Kui vahetult sellise asula kõrval on teine asula (kas samas või teises omavalitsuses), mis on olulisele osale tõmbekeskuse elanikele töökohaks või teenuste tarbimise kohaks, tuleb need lugeda üheks tõmbekeskuseks. Reformi kontekstis loetakse neist tõmbekeskuseks vaid suurem asula.
    • Tõmbekeskus on tagamaa elanike jaoks oluline pendelrände sihtkoht : suur osa asula enda ja tema lähikonna (kuni 30 minuti autosõidu raadiuses) teiste asulate elanikest käib tõmbekeskuses tööl või koolis ning kasutab tõmbekeskuse avalikke (lasteaiad, kultuuriasutused, sportimisvõimalused, sotsiaal- ja tervishoiuteenused jms) või erateenuseid (kaubandus, teenindus jms).
    • Maakonnakeskus loetakse igal juhul tõmbekeskuseks.
    • Juhul kui kuni 30 minuti autosõidu raadiuses ei ole ühtegi eeltoodud tunnustele vastavat tõmbekeskust, võib tõmbekeskuseks valida ka asula, mis ei vasta kõigile neile tunnustele, kuid millel on suurim potentsiaal selles piirkonnas toimida tõmbekeskusena või kujuneda selleks.
    • Juhul kui mitu tõmbekeskuse tunnustele vastavat asulat asuvad teineteisele 30 minutilisest autoteekonnast lähemal, kuid neil on erinevad tagamaad , võib need lugeda iseseisvateks tõmbekeskusteks. Kui aga neil tõmbekeskustel on valdavalt sama tagamaa, loetakse neist tõmbekeskuseks vaid suurem.



  • Reformi soovitavad mõjud ja nende saavutamise viis


    Omavalitsuskorralduse reformi eesmärk on kohalike omavalitsuse üksuste üldise võimekuse tõstmine saavutades kvaliteetsemate avalike teenustega kodanike võrdsema kohtlemise. Samuti on eesmärgiks saavutada suurem võimekus praeguses majanduslikus keskkonnas end ise majandada, piirkonna arengut terviklikumalt planeerida . Nende eesmärkide täitmine peaks pidurdama elanikkonna väljavoolamist ning ääremaastumist. Kohalike omavalitsuste suurema võimekuse tagab eelkõige nende optimaalne suurus ja kattuvus oma elanike igapäevaelu toimepiirkonnaga. Reformi eesmärgid on muu
  • Vasakule Paremale
    2016-aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007-aasta reformikavaga #1 2016-aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007-aasta reformikavaga #2 2016-aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007-aasta reformikavaga #3 2016-aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007-aasta reformikavaga #4 2016-aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007-aasta reformikavaga #5 2016-aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007-aasta reformikavaga #6 2016-aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007-aasta reformikavaga #7 2016-aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007-aasta reformikavaga #8 2016-aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007-aasta reformikavaga #9 2016-aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007-aasta reformikavaga #10 2016-aasta haldusreformi kava ja selle võrdlus 2007-aasta reformikavaga #11
    Punktid Tasuta Faili alla laadimine on tasuta
    Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-10-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 24 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor birkke Õppematerjali autor

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    16
    docx

    Eesti, Läti ja Rootsi reformid

    TALLINNA ÜLIKOOL KOHALIK VALITSEMINE SEMINARITÖÖ ........................ Õppejõud: 2014 Sissejuhatus Kohaliku omavalitsuse korralduse reforme ja muudatusi on kavandatud pikka aega. Alates 1996. aastast on omavalitsused ühinenud vabatahtlikult ning 1997. aastast on iga uus regionaalminister pakkunud välja kohaliku ja regionaalvalitsemise ümberkorraldamiseks oma kava (Avaliku halduse arendamise alused 1998; Haldusreform kohaliku omavalitsuse valdkonnas 2001; Regionaalhalduse reformi kontseptsioon 2003; Regionaaltasandi halduskorralduse korrastamise lähtealused 2007; Haldusterritoriaalse korralduse reformi seaduse eelnõu 2009). Alates 1950. aastatest on hakatud revideerima traditsioonilisi võimuvertikaali toimimise aluspõhimõtteid. Peamised põhjused on olnud järsk heaoluteenuste kasv, valglinnastumine ja sellega kaasnev pendelmigratsioon ning

    Ühiskond
    thumbnail
    3
    docx

    Valitsemine

    kinnitab ja istungit juhatab peaminister.Istungid on ülesandeid:1) korraldab Vabariigi Valitsuse ja peaministri kinnised.Euroopa Liidu Nõukogus esindab Eestit vastava asjaajamist ning tehnilist teenindamist; 2) korraldab Vabariigi valdkonna minister.VV võib oma korraldusega moodustada Valitsuse ja peaministri suhtlemist Riigikogu ja teiste valitsuskomisjoni, määrates selle ülesanded, liikmed ja komisjoni põhiseaduslike institutsioonidega; 4) kontrollib VV õigusaktide teenindava valitsusasutuse.Kui komisjoni esimeheks ei ole eelnõude vastavust põhiseadusele ja seadustele;5) peab minister või riigisekretär, määrab valitsus komisjoni töö eest Riigikogu, VV ja peaministri poolt ministritele antud ülesannete vastutavaks Vabariigi Valitsuse liikme või riigisekretäri

    Ühiskond
    thumbnail
    22
    doc

    Eesti Avalik Haldus konspekt

    · liikmeks olevate omavalitsusüksuste vahelise koostöö edendamine ja korraldamine; · liikmetele seadusega ettenähtud ülesannete paremaks täitmiseks võimaluste loomine. ­ Seaduste ja teiste õigusaktidega on maakondlikele omavalitsusliitudele pandud ülesanneteks: · maakonna omavalitsusüksuste kõrgemate ametnike atesteerimine - Avaliku teenistuse seadus · üleriigilise planeeringu koostamises osalemine ja selle kooskõlastamine - Planeerimisseadus · Tervishoiu korraldamine kohaliku omavalitsuse tasandil - Tervishoiukorralduse seadus · ettepanekute esitamine haridusministeeriumile riikliku koolitustellimuse osas - Ülikooliseadus · maakondliku ühistranspordi korraldamine - Ühistranspordiseadus · maakonnale määratud riigieelarveliste eraldiste jaotamine - Vabariigi Valitsuse iga-aastane määrus valla- ja linnaeelarvetele.

    thumbnail
    75
    doc

    Kohaliku omavalitsuse õigus

    2) igaühe seaduslike õiguste ja vabaduste kohustuslik tagamine vallas ja linnas; 3) seaduste järgimine oma ülesannete ja kohustuste täitmisel; 4) valla- ja linnaelanike õigus osaleda kohaliku omavalitsuse teostamisel; 5) vastutus oma ülesannete täitmise eest; 6) tegevuse avalikkus; 7) avalike teenuste osutamine soodsaimatel tingimustel. 2. Munitsipaalõiguse süsteem ja piiritlemine Munitsipaalõiguse süsteem - KOV õiguses on võimalik eristada selle üld- ja eriosa. Üldosa - tegeleb üldprintsiipidega, mis kehtivad kõigi kohalike omavalitsuste puhul (näiteks PS printsiipide järgimine). Eriosa ­ käib erinevate munitsipaalõigussüsteemide spetsiaalse väljaarendamise kohta. Eestis eksisteerib ühtne KOV korraldus. Munitsipaalõigust saab jaotada ka: · materiaalseks munitsipaalõiguseks (hõlmab riigiõiguse ja omavalitsuskorraldusõiguse õiguslikku alust, mille realiseerimise

    Õigus
    thumbnail
    11
    docx

    Kohalik omavalitsus

    1. Kohaliku omavalitsuse majandustegevuse õiguslikud lähtealused. Võib teenuste osutamiseks asutada ametiasutuse hallatavaid asutusi, olla osanikuks või aktsionäriks äriühingus, samuti asutada SA-d ja olla MTÜ liikmeks- selle küsimuse otsustab volikogu, kuid ülejäänud pahnaga tegeleb valitsus- nimetab nõukogu liikmed, teostab muid aktsionari õigusi. 2. Avalike ülesannete eraõiguslikele isikutele üleandmine- haldusül. täitmine väljaspool töö-, teenistus- vm alluvussuhet ja väljaspool teenistuslikku järelevalvet. KOV võib volitada juriidilist või füüsilist isikut täitma: 1) seaduse alusel antud haldusaktiga või 2) seaduse alusel HKTS-s sätestatud tingimustel ja korras sõlmitud halduslepinguga

    Keskkonnaõigus
    thumbnail
    20
    pdf

    Eesti valitsemissüsteemid

    Ringkonnas liidetakse erakonnas saadud hääled kokku ja võrreldakse lihtkvoodiga. Erakond saab nii palju mandaate, kui mitu korda ületab ringkonnas saadud häälte arv lihtkvooti (miinus isikumandaadi alusel saadud mandaadid). Kandidaadid reastatakse vastavalt häälte arvule. 75% reegel - kui erakond saab ringkonnas hääli vähemalt 75% lihtkvoodist, või kui pärast ringkonnamandaatide jaotamist on häälte arv suurem kui 75% lihtkvoodist, saab selle eest ühe ringkonnamandaadi Kompensatsiooni mandaadi saavad erakonnad, kes ületasid üleriigilise valimiskünnise 5%. Jagatakse mandaate kasutades D'Hondti jagajate meetodit. 1 5. Selgitada Riigikogu hierarhilist, poliitilist ja funktsionaalset struktuuri nii üldiselt kui ka tänast praktikat. Hierarhiline: riigikogu juhatus- formaalne ja administreeriv juhtimine

    Eesti valitsemissüsteem
    thumbnail
    24
    doc

    Eksami vastused - Eesti avalik haldus

    registreerib fraktsioonid; koostab ja esitab kinnitamiseks töönädala ja päevakorda; määrab juhatus menetlusse esitatud eelnõule juhtivkomisjoni. Reformierakonna fraktsioon - 33 liiget, Keskerakond – 20, IRL – 22, Sotsiaaldemokraatlik Erakond - 19 liiget. Riigikogu ülesanded: Võtab vastu seadusi ja otsuseid; valib Presidendi; ratifitseerib ja denonsseerib välislepinguid; võtab vastu riigieelarve ja kinnitab selle täitmise aruande; nimetab Presidendi ettepanekul riigiametisse; otsustab Valitsuse ettepanekul riigilaenude tegemise ja riigile muude varaliste kohustuste võtmise; otsustab umbusalduse avaldamise Valitsusele, peaministrile või ministrile; kuulutab Presidendi ettepanekul välja sõjaseisukorra, mobilisatsiooni ja demobilisatsiooni; lahendab muid riigielu küsimusi. RIIGIKOGU LIIGE RIIGIKOGU FRAKTSIOON RIIGIKOGU KOMISJON VABARIIGI VALITSUS RIIGIKOGU JUHATUS JUHTIVKOMISJON

    Avalik haldus
    thumbnail
    31
    doc

    AVALIK HALDUS 2016 kevad

    pädevuse alused ( Põhiseadus) RK (seadusandlik võim)- 101 liiget, valitakse vabadel valimistel. Hääletamine salajane. Kandideerida iga vähemalt 21.a. hääleõiguslik Eesti kodanik. Korra sätestab RK valimise seadus. Riigikogu: 1) võtab vastu seadusi ja otsuseid; 2) otsustab rahvahääletuse korraldamise; 3) valib VP 4) ratifitseerib ja denonsseerib välislepinguid 5) annab peaministrikandidaadile volitused VV moodustamiseks; 6) võtab vastu riigieelarve ja kinnitab selle täitmise aruande; 7) nimetab VP ettepanekul ametisse Riigikohtu esimehe, EP nõukogu esimehe, riigikontrolöri ja ÕK; 8) nimetab Riigikohtu esimehe ettepanekul ametisse Riigikohtu liikmed; 9) nimetab EP nõukogu liikmed; 10) otsustab VV ettepanekul riigilaenude tegemise ja riigile muude varaliste kohustuste võtmise; 11) esineb avalduste ja deklaratsioonidega ning pöördumistega Eesti rahva, teiste riikide ning rahvusvaheliste organisatsioonide poole;

    Avalik haldus




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun