Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"järelevalve" - 1210 õppematerjali

järelevalve on haiglanakkuste ennetamise ja tõrje oluline osa. See koosneb personali või patsientide nakkuste kohta andmete kogumisest, analüüsimisest ja tulemuste levitamisest nendele, kes seda vajavad sobiva tegevuse alustamiseks.
thumbnail
20
doc

Tehnilise Järelevalve Amet

Tööstusohutusega tegeleb Tehnilise Järelvalve Ametis kolm osakonda, kelle tegevust kirjeldataksegi kolmandas peatükis. Neljas peatükk annab põgusa ülevaade Tehnilise Järelvalve Ameti koostööpartneritest. Käesoleva töö koostamisel on võetud aluseks eelkõige Tehnilise Järelvalve Ameti kodulehekülg, kuid on kasutatud ka teisi allikaid internetist. Kõik kasutatud allikad on ära toodud töö lõpus kasutatud allikate nimekirjas. 1 Tehnilise Järelevalve Amet Tehnilise Järelevalve Ametist (edaspidi ka Amet) on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisalas tegutsev valitsusasutus. Amet juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi seadustest, Eesti Vabariigile kohustuslikest rahvusvahelistest lepingutest, Vabariigi Valitsuse määrustest ja korraldustest, majandus- ja kommunikatsiooniministri määrustest ja käskkirjadest ning Euroopa Liidu õigusaktidest.

Ühiskond → Ühiskond
13 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Riigiõigus - Põhiseaduslikkuse järelevalve

Põhiseaduslikkuse järelevalve • Põhiseaduslikkuse järelevalve on kontroll riigivõimu tegevuse põhiseaduspärasuse üle • Riigikohus on riigi kõrgeim kohus, kes vaatab kohtulahendeid läbi kassatsiooni korras. Riigikohus on ühtlasi põhiseadusliku järelevalve kohus (PS § 149) Põhiseaduslikkuse järelevalve korraldus • Kohus järgib põhiseadust ja tunnistab põhiseaduse vastaseks mis tahes seaduse, muu õigusakti või toimingu, mis rikub põhiseaduses sätestatud õigusi ja vabadusi või on muul viisil põhiseadusega vastuolus (PS § 15) • Presidendil on õigus pöördud Riigikohtu poole ettepanekuga tunnistada Riigikogu poolt vastu võetud seadus põhiseadusega vastuolus olevaks (PS § 107 lg 2) • Õiguskantsleri on õigus pöörduda Riigikohtu poole ettepanekuga

Õigus → Riigiõigus
24 allalaadimist
thumbnail
18
docx

NOTARITE KODA- KAS PIISAVATE VOLITUSTEGA?

kutseühenduse tunnused siiski täiesti olemas. 8 Notarite Koda on ladina notariaadile omane tunnus. Selline kutseühendus on asutatud igal maal, kus notariaat on läinud ladina notariaadi sätestamise teed.9 Ladina tüüpi notariaadi põhiprintsiipideks on notari sõltumatus, erapooletus ja ametisaladuse hoidmise kohustus, lisaks kõrgendatud tsiviilvastutus ja kohustuslik ametikindlustus, kindlaks määratud notarite arv ja riiklik järelevalve notarite ametitegevuse üle10. Koos uue seaduse vastuvõtmisega sai Eesti Vabariigi endisest riiklikust notariaadist, milles notar oli vaba riigiametniku staatuses, vaba notariaat 11. Uus süsteem ehitati algusest peale üles Saksa notariaadisüsteemi järgi, mis sobis Eesti õiguskorda eelkõige tulenevalt Saksa ja Eesti õiguskorra sarnasusest12. Kui väljenduda keskmisest kunstipärasemalt, siis võiks öelda, et nii mõnigi asi, mis jäi Eesti notariaadis tegemata 1939

Õigus → Õigus
13 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Auditeerimine

ärinimekohta sätestatud. Füüsilise isikuna tegutseb vandeaudiitor ei või sama ärinime all tegutseda tegevusalal, mis pole vandeaudiitori kutseteenuse osutamine või tegevus mis on erandina toodud seaduses. Pädev asutus ­ seaduse mõistes on pädev asutus euroopa majandus piirkonna lepingu riigid või kolmanda riigi organ mille ülasanne on vandeaudiitorite või audiitori ühingute tegevuse reguleerimine või järele valve. Audiitori koguorganitest on pädev asutus järelevalve nõukogu. Kolmanda riigi vandeaudiitor on füüsiline isik või mis tahes õigusliku vormiga juriidiline isik või üksus kes on avaldanud oma nimel vandeaudiitori aruandes seaduses sätestatud tähenduses kolmandas riigis registreeritud äriühingu raamatupidamisaruande kohta arvamuse või ülevaatuse kokkuvõtte. VANDEAUDIITORI KUTSEEKSAM Kutseeksami korraldab rahandusministeerium ja selle võtab vastu eksamikomisjon. Kutseeksami korral kehtestab rahandusminister määrusega

Majandus → Auditeerimine
108 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Loomade tervishoid

Loomade tervishoid Loomade pidamisr sätestavad seadused Veterinaarkorralduse seadus Mahepõllumajanduse seadus Loomakaitseseadus Riikliku veterinaarjärelevalve põhiülesanneteks on: 1) järelevalve käesoleva seaduse ja teiste veterinaariaalaste õigusaktide nõuete täitmise üle; 2) loomataudide diagnostika, ennetamise ja tõrje korraldamine ning järelevalve loomade tervise ja loomakaitsenõuete täitmise üle; 3) inimeste tervise kaitsmine inimestele ja loomadele ühiste haiguste eest ja nende haiguste tõrje loomadel; 4) laboratoorse uurimise korraldamine loomahaiguste diagnoosimiseks ning loomsete saaduste ja loomset päritolu sööda, heina, põhu ja ravimsööda ning joogivee omaduste hindamiseks; 5) loomade nakkushaiguste või loomadelt inimesele üle kanduvate nakkushaiguste teistest

Põllumajandus → Loomakasvatus
14 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Valitsemine

liikmeist. Riigikogu ülesanded: Võtab vastu seaduseid ja otsuseid; valib Vabariigi presidendi ja nimetab ametisse kõrged riigiametnikud; annab peaministrikandidaadile volitused vabariigi valitsuse moodustamiseks; võtab vastu riigieelarve ja kinnitab selle; kinnitab välislepingud Parafeerima ­ lepingu esialgne allkirjastamine Ratifitseerimine ­ rahvusvahelise lepingu kinnitamine kas parlamendis või valitsuses Denonsseerima ­ rahvuvahelise lepingu tühistamine Parlamendi järelevalve korraldamine: Otsene kontroll valitsuse üle: Parlamendi õigus avaldada umbusaldust minstritele; õigus võtta vastu seadusi, mis on valitsusele kohustuslikud, isegi siis, kui need lahknevad valitsuse seisukohtadest; ,,rahakoti võim",parlament eraldab valitsuse tegevuseks raha; õigus kutsuda ministreid parlamenti esinema Kaudne kontroll valitsuse üle: Parlamenti kuuluvad valitsusparteide juhtpoliitikud nõuavad poliitilist distsipliini oma erakonna

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
15 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Auditeerimise alused

nende huvisid. Audiitorkogu liikmeteks on kõik audiitorite nimekirja kantud füüs.isikud, vandeaudiitorid vande andmise kuupäevast ja audiitorettevõtjad tegevusloa andmise kp-st. Audiitorkogu on avalikõiguslik jur.isik, kes juhindub kõigist tegevust reguleerivatest õigusaktidest, audiitorkogu organite otsustest, oma põhikirjast, rahandusministeeriumi otsustest ning heast audiitortavast. Juhatus koostab maj.aasta aruande ning esitab selle 75 päeva jooksul järelevalve nõukogule ja revisjonikomisjonile. Rev.komisjon vaatab selle läbi ning esitab oma arvamuse ning järelevalveNK esitab oma aruande. Kõik nimetatud dok-id esitab juhatus 6 kuu jooksul peale maj.aasta lõppu üldkoosolekule kinnitamiseks. Rahandusministeerium teostab audiitorkogu üle järelevalvet, audiitorkogu tegevus rahastatakse kahest allikast: · Audiitorkogu liikmete kohustuslikust liikmemaksust · Riigi eelarvest Audiitorkogu liikme koh

Majandus → Auditeerimine
106 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Ehituskorraldus eksam 1-15

Seda on otstarbekas välja töötada siis, kui tööettevõtja on valitud -- sel juhul saab selles arvestada tööettevõtja eelistusi ehitustehnoloogia ja materjalide ning seadmete tarnijate suhtes. Kõik kolm staadiumi on vajalikud eeskätt suurte ehitiste puhul. Väikeste, lihtsate ja standardse tarindusega ehitiste puhul võib projekteerimine piirduda ühe või kahe etapiga, mille nimetus sõltub väljatöötatava projektistaadiumi sisust. 10. Ehituse riiklik järelevalve, selle korraldamise olemus ja sisu (ehitusseadus) § 62. Riikliku järelevalve teostaja (1) Käesolevas seaduses ja selle alusel kehtestatud õigusaktides sätestatud nõuete järgimise üle teostab riiklikku järelevalvet Tehnilise Järelevalve Inspektsioon. (11) Tehnilise Järelevalve Inspektsioon teostab kontrolli registri andmete õigsuse üle. (2) Tehnilise Järelevalve Inspektsioonil on õigus: 1) kontrollida takistamatult ja ette teatamata; 2) saada riikliku järelevalve

Ehitus → Ehituskorraldus
132 allalaadimist
thumbnail
8
docx

EUROOPA LIIDU ÕIGUS ( RIIGIKOHTU LAHENDID)

seotud sätte põhiseadusele vastavuse kontroll ja selle sätte kehtetuks tunnistamine, kui vastav säte on kooskõlas selle aluseks oleva EL-i õigusega. Niisuguses olukorras hindaks Riigikohus sisuliselt EL-i õigusega kooskõlas oleva Eesti õigusakti sätte kaudu selle sätte aluseks oleva EL-i õiguse vastavust põhiseadusele. See ei oleks aga kooskõlas Euroopa Kohtu praktikas väljendatud põhimõttega. Põhjendus: - PS § 152 lg 2 + põhiseaduslikkuse järelevalve kohtumenetluse seadus: Riigikohtu pädevus tunnistada mis tahes seadus või muu õigusakt kehtetuks, kui see on vastuolus põhiseaduse sätte ja mõttega. - PSTS §st 2 tuleneb: Eesti kuulumisel ELi (arvestades liitumislepingust tulenevaid õigusi ja kohustusi), saab kohaldada üksnes seda osa PS-st, mis on ELi õigusega kooskõlas või reguleerib suhteid, mida Euroopa Liidu õigus ei reguleeri. Põhiseaduse nende sätete toime, mis pole ELi õigusega kooskõlas ja mida

Õigus → Õigus
22 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Riigiõigus - Õiguskantsler

Õiguskantsler • Õiguskantsler on oma tegevuses sõltumatu ametiisik, kes teostab järelevalvet seadusandliku ja täidesaatva riigivõimu ning kohaliku omavalitsuse õigustloovate aktide põhiseadusele ja seadustele vastavuse üle (PS § 139) Õiguskantsler on nii põhiseaduslikkuse järelevalvaja kui ka petitsiooniorgan Õiguskantsleri ülesanded • Põhiseaduslikkuse järelevalve • Põhiõiguste kaitse • Lasteõiguste kaitse • Väärkohtlemise ennetamine • Muud ülesanded Põhiseaduslikkuse järelevalve • Põhiseaduslikkuse järelevalve ehk normikontrolli korral kontrollib õiguskantsler, kas seadused, määrused ja muud õigustloovad aktid on põhiseaduse ja seadusega kooskõlas • Õiguskantsler kontrollib järgmisi õigustloovaid akte: • Riigikogu seadused; • Vabariigi Presidendi seadlused; • Vabariigi Valitsuse määrused;

Õigus → Riigiõigus
30 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Teenistuslik järelevalve kohtunike üle

Gea Suumann Teenistuslik järelevalve kohtunike üle Õigusemõistmine sõltumatu kohtu poolt on põhiõigus, mis on sätestatud mitmes rahvusvahelises inim- õigusalases dokumendis.*1 Ka Eesti Vabariigi põhiseaduse § 4 sätestab, et Riigikogu, Vabariigi Presi- dendi, Vabariigi Valitsuse ja kohtute tegevus on korraldatud võimude lahususe ja tasakaalustatuse põhimõttel. Põhiseaduse § 146 kohaselt mõistab õigust ainult kohus. Kohus on oma tegevuses sõltu-

Õigus → Ev õiguskaitsesüsteem
6 allalaadimist
thumbnail
28
pdf

Õiguskantsler

Madis Ernits*1 Õiguskantsler *2 1. Sissejuhatus Põhiseaduse XII peatükis sätestatud õiguskantsleri instituut nihkub üha enam erialaavalikkuse tähelepanu alla.*3 Maailma praktika tunneb seadusandliku kogu, valitsuse ja presidendi juures olevaid põhiseadus- ja seaduspärasuse järelevalve organeid. Nendest sõltumatult eksisteerivad paljudes arenenud õiguskorraga riikides põhiseaduslikkuse järelevalve kohtud. Seadusandliku kogu, valitsuse või presidendi juures ole- vad põhiseadus- ja seaduspärasuse järelevalve organid teostavad enamjaolt järelevalvet üksnes täitevvõi- mu üle, ainult Rootsi justiits- ja Soome õiguskantsler valvavad ka kohtute üle. Eesti põhiseaduse XII peatükk on innovatiivne ja ilmselt ka unikaalne

Õigus → Ev õiguskaitsesüsteem
34 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Valitsemine

­ Alamkoja otsuste heakskiitmine · Välis (S. Mikser, SDE) ­ Finantsküsimused eelkõige alamkoja vastutada · Õigus (K-M. Vaher, IRL) · Euroopa Liidu asjade (M. Mihkelson, IRL) ­ Poliitiline distsipliin Erikomisjonid ­ Ministrite varasem töökogemus parlamendis · Julgeolekuasutuste järelevalve erikomisjon (J. Rahumägi, Reform) · Korruptsioonivastase seaduse Seadusloome Riigikogus Seaduse algatamine kohaldamise erikomisjon (J. Marrandi, Riigikogu juhatus Rahvaliit) Riigikogu komisjon · Riigieelarve kontrolli erikomisjon (T. Varek, Esimene lugemine

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
55 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Ühiskonna järelvalve ja majandamine

Mõjutustest, vastasel juhul võivad kontrollorganid saada valitsusparteide käsutäitjaks. Mil viiisil teostatakse järelvalvet seadusandliku võimu e. parlamendi tegevuse üle ? Üks kontrollimoodus on valitsejate käsutuses- saadikute tegevuse monitoring (seire). Muuta kuluaaritegevus võimalikult nähtavaks ja kontrollitavaks. Seadusandliku võimu tegevuse seaduskohasuse kontroll. Õiguslikku järelvalvet teostab riigi kõrgeima astme kohus. Täidesaatev võimu ehk valitsuse järelevalve: 1. parlamendisaadikute kontroll valitsuse ja ministrite tegevuse üle ehk poliitiline järelevalve 2. täidesaatva võimusüsteemi sisene ehk teenistuslik järelevalve 3. täidesaatva võimu varaline kontrollimine väljastpoolt 4. avalikkuse järelevalve ametnike ametialase käitumise üle Kes on ombudsman, tema erinevad ülesanded erinevates süsteemides ? Ombudsman ehk sõltumatu lepitaja kodaniku ja riigiametniku konfliktis vaatab läbi

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
47 allalaadimist
thumbnail
2
docx

HALDUSÕIGUSE KONTROLLTÖÖ KÜSIMUSED

2) haldusülesande täitmiseks on vaja andmeid, mis haldusorganil puuduvad või mida haldusorgan ei ole võimeline välja selgitama; 3) haldusülesande täitmiseks on vaja teise haldusorgani valduses olevaid dokumente või muid tõendeid; 4) haldusorgan ei saa akti anda või toimingut sooritada muul põhjusel; 5) ametiabi kasutamine oleks majanduslikult oluliselt soodsam kui mittekasutamine 9. Ava teenistusliku ja riikliku järelvalve olemus. Teenistuslik järelvalve: Teenistuslik järelevalve on haldusorganisatsioonis kõrgemal asuvate asutuste teostatav kontroll neile alluvate asutuste tegevuse seaduslikkuse ja otstarbekuse üle. Teenistusliku järelevalve teostamisel on kõrgemalseisval asutusel õigus teha ettekirjutus alamalseisva organi akti või toimingu puuduste kõrvaldamiseks, peatada toimingu sooritamine või akti kehtivus või tunnistada akt kehtetuks Riiklik järelvalve: on haldusorgani poolt teise haldusorgani või haldusevälise isiku

Ühiskond → Avalik haldus
33 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Avalik haldus, eksami kordamiseks

 toetuste andmise ja valla või linna eelarvest finantseeritavate teenuste osutamise korra kehtestamine;  valla- või linnavara valitsemise korra kehtestamine;  laenude võtmine Valitsus- volikogu poolt moodustatav täitevorgan. Vallavalitsuse pädevus:  valmistab ette volikogus arutamisele tulevaid küsimusi,  lahendab ja korraldab kohaliku elu küsimusi, mis ei kuulu volikogu pädevusse;  lahendab küsimusi, mis on delegeeritud valitsusele. 16. Järelevalve kohaliku omavalitsuse tegevuse üle (õiguskantsler, maavanem ja riigikontroll) Maavanem teostab järelevalvet kohaliku omavalitsuse üksuse tegevuse üle seadusega sätestatud korras. Riigikontroll kontrollib kohaliku omavalitsuse üksuse tegevust vastavalt Riigikontrolli seadusele. Õiguskantsler teostab järelevalvet valla või linna õigustloovate aktide vastavuse üle Eesti Vabariigi põhiseadusele ja seadustele. TEEMA 4. 17

Ühiskond → Avalik haldus
74 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kes on õiguskantsler?

tava; 2)kinnises asutuses viibivat inimest ei koheldaks alandavalt, julmalt ega ebainimlikult; 3)laste õigused oleksid kaitstud, laste õigusi puudutavad seadused oleksid põhiseadusega kooskõlas ja lasteasutuste tegevus oleks seaduslik. Õiguskantsler tegeleb ka laste õiguste edendamise ja teavitustööga. Õiguskantsleri teised seadustest tulenevad ülesanded on: 1)anda arvamusi Riigikohtule põhiseaduslikkuse järelevalve menetlustes; 2)vastata Riigikogu liikmete arupärimistele; 3)vastata Riigikogu liikmete kirjalikele küsimustele; 4)teha ettepanekuid puutumatuse äravõtmiseks; 5)algatada distsiplinaarmenetlusi kohtunike suhtes; 6)lahendada diskrimineerimisvaidlusi; 7)anda arvamusi õigustloovate aktide eelnõudele. ÕIGUSKANTSLERI ÜLESANNED 1) Põhiseaduslikkuse järelevalve ehk normikontrolli menetluse korral kontrollib

Õigus → Õigus
14 allalaadimist
thumbnail
10
docx

elektrotehnika elektritööde pädevusklasside referaat

1.1 Elektritöö juht on kohustatud tagama · elektritöö tegemisel järgitaks õigusaktides sätestatud nõudeid · elektritööd teeksid selleks piisava erialase ettevalmistusega isikud · elektriseade või -paigaldis oleks pärast elektritöö tegemist kasutamiseks või edasise töö tegemiseks ohutu · elektritöö käigus toimunud õnnetusest, millega kaasnes tervisekahjustus või muu raske tagajärg, teatataks viivitamata Tehnilise Järelevalve Ametile Elektritöö juht peab olema kättesaadav ohutuse tagamiseks ja riiklike järelevalvetoimingute teostamisel. 2 PÄDEVUSEKLASSID Pädevustunnistused jagunevad A-, B-, B1- ja C-klassi pädevustunnistusteks sõltuvalt elektri- ja käidutöödest, mille juhtimiseks tunnistus annab õiguse. 2.1 A-klass A-klassi pädevustunnistus annab õiguse juhtida elektri- ja käidutöid ning teha tehnilist kontrolli mis tahes tehniliste näitajatega elektripaigaldises. 2.2 B-klass

Tehnika → Elektrotehnika
26 allalaadimist
thumbnail
24
docx

ÕIGUSKANTSLERI MENETLUSE ANALÜÜS

TALLINNA ÜLIKOOL RIIGITEADUSTE INSTITUUT ÕIGUSKANTSLERI MENETLUSE ANALÜÜS Põhiseaduslikkuse järelevalve Tallinn 2014 Õiguskantsleri pädevus ja funktsioonid Õiguskantsleri seadus ütleb, et õiguskantsler on oma tegevuses sõltumatu ametiisik, kes teostab järelevalvet nii seadusandliku ja täidesaatva kui ka riigivõimu ja kohalike omavalitsuste õigustloovate aktide Eesti Vabariigi põhiseadusele ja seadustele vastavuse üle. 1 Ajalooliselt on õiguskantslerit peetud nii täitevvõimu institutsiooniks kui ka seadusandliku võimu osaks

Õigus → Õiguskaitseasutuste süsteem
53 allalaadimist
thumbnail
20
ppt

Avalik õigus - kaasus

 5) kui isikult võib seaduse alusel võtta vabaduse või  6) kui käesolevas seaduses sätestatud meetme kohaldamisega kaasneb vajadus toimetada isik Politsei- ja Piirivalveametisse või muu haldusorgani asukohta.  (2) Turvakontrolli teostab kompimise teel ametiisik, kes on isikuga samast soost. Kui see on vajalik vahetu ohu tõrjumiseks, võib turvakontrolli teha ametiisik, kes ei ole isikuga samast soost. TS § 18.  Riikliku järelevalve erimeetmed Maksu- ja Tolliamet võib käesolevas seaduses sätestatud riikliku järelevalve teostamiseks kohaldada korrakaitseseaduse §-des 30, 31, 32, 34, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ja 52 sätestatud riikliku järelevalve erimeetmeid korrakaitseseaduses sätestatud alusel ja korras. VABADUSÕIGUSTE RIIVE PS-PÄRASUSE KONTROLL • Nimeta põhiõigusnorm - PS § 26 ! • Leia põhiõiguse kaitseala ehk keda ja mida põhiõigus kaitseb - igaühe vabadus eraelulisele

Õigus → Õigus
7 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Korruptsioon

· Sõna korruptsioon tuleb ladina keelsest sõnast corruptio. Näide korruptsioonist · Korruptsioon avaldub nii avalikus, era- kui kolmandas sektoris. Selline juhtum, kus poe ostujuht saab altkäemaksu tootjalt, et see tema kaupa eelistaks, on näide erasektori korruptsioonist, kuna selle tegevusega kuritarvitatakse oma ametikohta ning tehakse ettevõttele kahju. Teine näide erasektori korruptsioonist on see, kui järelevalvet tegev ettevõtja saab meelehead järelevalve erapooliku tegemise eest või tegemata jätmise eest. Näide 2003. aastal mõistis kohus süüdi Tallinna Linnakohtu kohtuniku Ain Truu, kes võttis altkäemaksu süüdimõistetu ennetähtaegse vabastamise eest. Teadaolevalt oli see esimene juhtum, kus kohtunik mõisteti süüdi rasketes ametialastes kuritegudes. Korruptsiooni vastumeetmed · Ennetamisel on peamiseks vahendiks inimeste teadlikkuse suurendamine teavituskampaaniate ja muu avalikkusega suhtlemise kaudu. Samuti tuleb

Majandus → Majandus
1 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Korruptsioon

· Sõna korruptsioon tuleb ladina keelsest sõnast corruptio. Näide korruptsioonist · Korruptsioon avaldub nii avalikus, era- kui kolmandas sektoris. Selline juhtum, kus poe ostujuht saab altkäemaksu tootjalt, et see tema kaupa eelistaks, on näide erasektori korruptsioonist, kuna selle tegevusega kuritarvitatakse oma ametikohta ning tehakse ettevõttele kahju. Teine näide erasektori korruptsioonist on see, kui järelevalvet tegev ettevõtja saab meelehead järelevalve erapooliku tegemise eest või tegemata jätmise eest. Näide 2003. aastal mõistis kohus süüdi Tallinna Linnakohtu kohtuniku Ain Truu, kes võttis altkäemaksu süüdimõistetu ennetähtaegse vabastamise eest. Teadaolevalt oli see esimene juhtum, kus kohtunik mõisteti süüdi rasketes ametialastes kuritegudes. Korruptsiooni vastumeetmed · Ennetamisel on peamiseks vahendiks inimeste teadlikkuse suurendamine teavituskampaaniate ja muu avalikkusega suhtlemise kaudu. Samuti tuleb

Majandus → Majandus
3 allalaadimist
thumbnail
31
doc

AVALIK HALDUS 2016 kevad

Kohtusüsteem koosneb: 1) maa- ja linnakohtutest ning halduskohtutest; (I astme kohtud) 2) ringkonnakohtutest; (Ringkonnakohtud on teise astme kohtud ning nad vaatavad apellatsiooni korras läbi esimese astme kohtu lahendeid) 3 3) Riigikohtust. (Riigikohus on riigi kõrgeim kohus, kes vaatab kohtulahendeid läbi kassatsiooni korras. Riigikohus on ühtlasi põhiseadusliku järelevalve kohus) ÕK- tegevuses sõltumatu ametiisik, kes teostab järelevalvet seadusandliku ja täidesaatva riigivõimu ning kohaliku omavalitsuse õigustloovate aktide põhiseadusele ja seadustele vastavuse üle. ÕK nimetab ametisse RK VP ettepanekul 7 aastaks. ÕK saab ametist tagandada üksnes kohtuotsusega 1) ÕK analüüsib seaduste muutmise, uute seaduste vastuvõtmise ja riigiasutuste töö kohta talle tehtud ettepanekuid ning esitab vajaduse korral RK ettekande.

Ühiskond → Avalik haldus
15 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Avalik haldus konspekt

olema • Põhiseadus ei ole siiski pelgalt õiguslik dokument, vaid sellel on ka laiem poliitiline tähendus. Põhiseadusesse on koondatud riigi olulisemad poliitilised põhimõtted • Põhiseadus on lihtsustatud demokraatia piirang, mis aitab vältida teatud otsuste langetamist valitseva poliitilise jõu poolt Põhiseaduse järelvalve: • Põhiseaduslikkuse järelevalve kõige laiemas tähenduses on kõikide riiklike meetmete põhiseaduslikkuse kontroll. Kitsamalt mõistetakse selle all õigusnormide kontrolli. • Normikontrolli teostavad institutsioonid: – Riigikogu – Vabariigi President – Õiguskantsler – Kohtud (põhiseaduslikkuse järelevalve kolleegium) – Ametnik – Üksikisik Põhiseaduslikud institutsioonid:

Ühiskond → Avalik haldus
29 allalaadimist
thumbnail
66
doc

Riigiõigus

Demokraatlik legitimatsioon - Seadustamine või õigustamine. Riigi aparaat peab olema legitimeeritud rahva poolt. Legitimatsiooni kett. 38. Enamusreegli ja vähemuste kaitse vastandlikkus Enamusreegel - Keda on rohkem, otsustavad (nt parlamendi puhul). Akt - seadus või otsus. Otsuseid on kahte liiki - sisulised ja isiku ametissenimetamise / valimise otsus. Reeglite puhul võib ette tulla erandeid. Vähemuse kaitse - väljendusvabadus, infovabadus, koosolekuvabadus, erakonnavabadus. PS järelevalve - olulised opositsiooni õigused - piisavad tagatised, koalitsioon ei tohi jõustruktuure kasutada opositsiooni vastu. 39. Parlamentaarse ja presidentaalse riigi vahetegu Presidentaalne: Demokraatliku riigi valitsemisvorm, milles seadusandluse ja täidesaatva võimu teostamine on jaotatud riigi eriorganite vahel ja nende organite tegevus on tasakaalustatud. Täidesaatva võimu teostamine on rahva poolt kas otse või kaudselt ja

Õigus → Riigiõigus
127 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Riigiõigus

Demokraatlik legitimatsioon - Seadustamine või õigustamine. Riigi aparaat peab olema legitimeeritud rahva poolt. Legitimatsiooni kett. 38. Enamusreegli ja vähemuste kaitse vastandlikkus Enamusreegel - Keda on rohkem, otsustavad (nt parlamendi puhul). Akt - seadus või otsus. Otsuseid on kahte liiki - sisulised ja isiku ametissenimetamise / valimise otsus. Reeglite puhul võib ette tulla erandeid. Vähemuse kaitse - väljendusvabadus, infovabadus, koosolekuvabadus, erakonnavabadus. PS järelevalve - olulised opositsiooni õigused - piisavad tagatised, koalitsioon ei tohi jõustruktuure kasutada opositsiooni vastu. 39. Parlamentaarse ja presidentaalse riigi vahetegu Presidentaalne: Demokraatliku riigi valitsemisvorm, milles seadusandluse ja täidesaatva võimu teostamine on jaotatud riigi eriorganite vahel ja nende organite tegevus on tasakaalustatud. Täidesaatva võimu teostamine on rahva poolt kas otse või kaudselt ja

Õigus → Riigiõigus
99 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Põhiseaduslikkuse eksamiks

põhiõigused ja vabadused oleksid kaitstud. Õiguskantsleri nimetab ametisse Riigikogu Vabariigi Presidendi ettepanekul seitsmeks aastaks. Õiguskantslerit saab ametist tagandada üksnes kohtuotsusega. Võimude lahususe põhimõttest tulenevalt ei tohi õiguskantsler sekkuda teiste organite pädevusse ega täita nende ülesandeid, kuid tema roll on tegutseda tasakaalustajana, juhtides eri võimuharude tähelepanu põhiseaduslikele probleemidele. Põhiseaduslikkuse järelevalve - ehk normikontrolli menetluse korral kontrollib õiguskantsler, kas seadused, määrused ja muud õigustloovad aktid on põhiseaduse ja seadusega kooskõlas. Õiguskantsleri peamine põhiseadusest tulenev ülesanne- on kontrollida, et seadused ja määrused oleksid põhiseaduse ja teiste seadustega kooskõlas. Õiguskantsleri õiguskantsleri seadusest tulenevad ülesanded - on kontrollida, et: * avalikke ülesandeid täitvad asutused ja ametnikud ei rikuks inimese põhiseadusest

Ühiskond → Ühiskond
5 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesti ministrid ja ministeeriumite tegevus

Jürgen Ligi ­ rahandusminister Valitsemisalas on valitsuse finants- ja ressursihalduspoliitika ning riigi eelarvepoliitika kavandamise koordineerimine ja elluviimine, maksu- ja tollipoliitika kavandamine ja elluviimine, majandusanalüüs ja -prognoos, avaliku teenistuse arendamine, riigiabi andmise lubade menetlemine ning riigiabi seaduslikkuse ja kasutamise üle järelevalve teostamine, riigihangetega seotud tegevus, riiklik statistika, valitsuse sisekontrolli süsteemi rakendamise ja siseauditi korraldamise koordineerimine, riigiraamatupidamine, riigi finantsvarade ja -kohustuste haldamine, riigile antav välisabi ja laenud ning sellekohaste õigusaktide eelnõude koostamine. Valitsemisalas on Maksu- ja Tolliamet, Riigihangete amet, Statistikaamet. Marko Pomerants ­ siseminister

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
37 allalaadimist
thumbnail
2
docx

CNC töötluskeskused

CNC töötluskeskused Omadused CNC-töötlemiskeskus köögi- ja kontorimööbli ning täispuitmööbli valmistamiseks. Eelised - Eestikeelne programm - Freesimisulatus Y-telje suunal 1550 mm - Laserkiire juhtimisel vabalt positsioneeritavad vaakumtallad - Standardvarustuses 24 vaakumtalda - Standardvarustuses teine rida detailide sõrm 0-punkte - Kõigi piirajate elektrooniline järelevalve - Puuriplokk 18 puuriga (12 vertikaalset/6 horisontaalset) - Patenteeritud puuride kiirkinnitussüsteem - Patenteeritud automaatne spindli lukustuse mehhanism - Soonesaag (0°/90°) - Peaspindel 9 kW - 8-kohaline tööriistamagasin ja lõikeinstrumentide etteandeüksus - Kaks Z-telge - Tarkvarapakett - Komplekt lõikeinstrumente "Starter Kit" - Energiasäästu pakett Tehniline informatsioon Töödeldava detaili pikkus 3130 mm Töödeldava detaili laius 1250 mm

Ametid → Tisleri eriala
30 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Halduskontroll, riigivastutus

Riigi- ja haldusõigus Sügis 2009 N. Parrest Halduskontroll MÕISTE: Halduse kontroll on avaliku halduse üle teostatav järelevalve, mille eesmärk on haldustegevuse kvaliteedi kindlakstegemine ja vajadusel selle parandamine ning mis kujutab endast erinevate vormide ja institutsioonide ning meetodite kogumit. Liigitatakse: 1. internne ehk sisemine kontroll, mida teostavad halduse enda asutused ja ametnikud. Sellise kontrolli võib omakorda jaotada: - teenistuslikuks järelevalveks; - riiklikuks järelevalveks ja - enesekontrolliks. 2

Õigus → Haldusõigus
91 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Sotsiaalpoliitika ajalugu

· Varasem avatud põllumaade süsteem asendati efektiivsema talumajandusega, mis eeldas vähem tööjõudu · Tekkis maata tööliste klass ,,Ülevaataja" ülesanded · Arvestada välja kui palju on vaja vahendeid vaeste abistamiseks ning vaeste maksu määra kehtestamine · Vaeste maksu kogumine maaomanikelt · Vaeste olukorra leevendamine jagades toitu või raha · Kogukonna vaestemajade järelevalve ,,Ülevaatajad" · Seaduse järgi pidi iga vald valima kaks ülevaatajat igal lihavõtetel · Tasustamata ja tihti soovimatu positsioon · Olid korravalvurite järelevalve all · Kohustusliku kohaliku maksu kehtestamine Vaesed · Vaesed, kes tahtsid teha tööd, kuid ei saa o Väärikad vaesed ­ neile pakuti abi või tööd · Vaesed, kes oleksid võinud töötada, kuid ei teinud seda

Sotsioloogia → Sotsioloogia
27 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Akude ja patareide defineerimine ning reguleerivad seadused

2. Ohtlike jäätmete direktiiv (91/689/EMÜ) Vastu võetud 12. detsember 1991. Ohtlike jäätmete nõuetekohane käitlemine nõuab täiendavaid ja rangemaid eeskirju, et arvesse võtta niisuguste jäätmete eripära; ohtlike jäätmete käitlemise tõhususe parandamiseks ühenduses tuleb kasutada kogemustel põhinevat ohtlike jäätmete täpset ja ühtset määratlust; tuleb tagada, et ohtlike jäätmete kõrvaldamise ja taaskasutamise järelevalve on võimalikult täielik; ohtlikud jäätmed tuleb registreerida ja identifitseerida. Ohtlikke aineid sisaldavad patareid ja akud (91/157/EMÜ) Kehtestati 22. Detsember 1998. Direktiivi kohaselt tuleks arvesse võtta alternatiivsete raskmetallivabade patareide tehnilist arengut; keelata teatavate patareide turustamine nendes sisalduba elavhõbeda hulga tõttu; alates 1. jaanuarist 2000 on keelatud

Loodus → Keskkond
3 allalaadimist
thumbnail
40
ppt

Majutust ja toitlustust reguleerivad õigusaktid

Veterinaar ja Toiduamet teostab riiklikku järelevalvet kõigis käitlemisvaldkondades materjalide ja esemete üle. Lisaks Veterinaar ja Toiduametile teostab riiklikku järelevalvet teabe esitamise kohta kehtestatud nõuete täitmise ning esitatud teabe õigsuse üle jaekaubandusettevõttes Tarbijakaitseamet. Seadus sätestab erinõuded: alkoholi käitlemisele piirangud alkohoolse joogi tarbimisele erinõuete ja piirangute järgimise üle teostatava järelevalve korralduse vastutuse seaduserikkumise eest Alkohol on toidugrupp, mille moodustavad piiritus ja alkohoolsed joogid. Piiritus on põllumajandusliku päritoluga toorainest kääritamisel ja sellele järgneval töötlemisel saadud vedelik tanoolisisaldusega alates 96 mahuprotsendist. Alkohoolne jook on õlu etanoolisisaldusega üle 0,5 mahuprotsendi ja muu joomiseks mõeldud vedelik etanoolisisaldusega üle 1,2 mahuprotsendi.

Õigus → Õigus
31 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Eesti Vabariigi Haridusseadus

Keskerihariduseks ­ nimetatakse haridust, mis põhineb üldkeskharidusel, kuid mida riiklikult ei tunnustata kõrgharidusena, loetakse kesk- ja kõrghariduse vahepealseks hariduseks Täiendusharidus - Täiendusharidus on üldhariduslikud ja kutsealased teadmised, oskused, vilumused ning kutsenõuetele vastavad käitumisnormid ja väärtused, mis on vajalikud olemasolevate säilitamiseks ja laiendamiseks. · Haridus ja Teadusministeerium Hariduse andmine on riigi järelevalve all (alus: PS § 37). Haridusja teadusministeerium või haridusja teadusministri ülesandel kooli asukohajärgne maavanem (PGS § 48 lg 1) teostab järelevalvet kooli õppeja kasvatustegevuse üle, samuti riiklike õppekavade ja muude haridusstandardite täitmise üle. Järelevalve läbiviija õigused on sätestatud kõigi haridusasutuste liike (Eesti Vabariigi Haridusseadus § 3 lg 2) reguleerivates eriseadustes: http://www.tallinn.ee/est/haridusasutused/Riiklik-jarelvalve

Õigus → Õigus
8 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Vilsandi rahvuspark

14. augustil 1910. aastal moodustati Vaika loodusreservaat, mis on Baltikumi vanim kaitseala. Pika tegevusaja jooksul on kaitseala pidevalt laiendatud ning 1993. aastal reorganiseeriti looduskaitseala Vilsandi rahvuspargiks. Vilsandi rahvuspark asub Saare maakonna lääneosas Lümanda ja Kihelkonna vallas. Looduskaitseala moodustavad Vilsandi saar koos ümbritsevate laidude ja rahudega (sealhulgas Vaika saared) ning Atla, Kihelkonna ja Kuusnõmme laht neis paiknevate saartega. Vilsandi rahvuspargis on ligi sada saart. Vilsandi on Baltimaade vanim kaitseala, mis hõlmab mitmeid erineva maastikuga looduskomplekse, millest iseloomulikumad on meresaared. Vilsandi on ainuke inimasustusega saar kaitsealal. Vilsandi rahvuspark on vana merelise pärandkultuuriga ala, mida iseloomustavad mereline kliima, rikkalik merelinnustik, suurimad hallhülge lesilad Eestis ning harukordne merepõhi oma floora ja faunaga. Vilsandi rahvuspargis paiknevad rahvusvah...

Bioloogia → Bioloogia
13 allalaadimist
thumbnail
4
pdf

Vilsandi-rahvuspark

14. augustil 1910. aastal moodustati Vaika loodusreservaat, mis on Baltikumi vanim kaitseala. Pika tegevusaja jooksul on kaitseala pidevalt laiendatud ning 1993. aastal reorganiseeriti looduskaitseala Vilsandi rahvuspargiks. Vilsandi rahvuspark asub Saare maakonna lääneosas Lümanda ja Kihelkonna vallas. Looduskaitseala moodustavad Vilsandi saar koos ümbritsevate laidude ja rahudega (sealhulgas Vaika saared) ning Atla, Kihelkonna ja Kuusnõmme laht neis paiknevate saartega. Vilsandi rahvuspargis on ligi sada saart. Vilsandi on Baltimaade vanim kaitseala, mis hõlmab mitmeid erineva maastikuga looduskomplekse, millest iseloomulikumad on meresaared. Vilsandi on ainuke inimasustusega saar kaitsealal. Vilsandi rahvuspark on vana merelise pärandkultuuriga ala, mida iseloomustavad mereline kliima, rikkalik merelinnustik, suurimad hallhülge lesilad Eestis ning harukordne merepõhi oma floora ja faunaga. Vilsandi rahvuspargis paiknevad rahvusvah...

Loodus → Keskkond
2 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Riigiõiguse eksami konspekt

Maakohus, mis arutavad kõiki tsiviil- ja kriminaalasju ühes või mitmes kohtumajas, mis asuvad maakohtu tööpiirkonnas; I kohtuaste, halduskohtud (2) ­ Tartu Halduskohus ja Tallinna Halduskohus, mis arutavad esimese astme kohtuna haldusasju; II kohtuaste, ringkonnakohtud (2) ­ Tallinna Ringkonnakohus ja Tartu Ringkonnakohus, mis arutavad tsiviil-, kriminaal- ja haldusasju apellatsioonikohtuna; III kohtuaste, Riigikohus on kõrgeim kohus, põhiseaduse järelevalve kohus ning kassatsioonkaebusi ja teistmisavaldusi läbivaatav kohus. 10.3 Kohtuniku staatus (kohtuniku ametisse nimetamine, kohtuniku ametist vabastamine, kohtuniku ametist tagandamine, ametite ühitamatus, immuniteet, kohtuniku sotsiaalsed tagatised) Kohtunikuks võib nimetada: EV kodaniku, kes on omandanud akrediteeritud õppekava alusel magistrikraadi õigusteaduses või kellel on samaväärsete õpingute kohta välismaal saadud kõrgharidustunnistus,

Õigus → Õigusõpetus
231 allalaadimist
thumbnail
35
rtf

Kuidas saada eradetektiiviks?

1136 SE I ERADETEKTIIVINDUSE SEADUS 1. peatükk Üldsätted § 1. Seaduse reguleerimisala (1) Seadus sätestab eradetektiivindusega tegelemise õiguslikud alused ja korra, eradetektiivi vastutuse ning järelevalve alused ja korra eradetektiivinduse üle. (2) Käesolevas seaduses ettenähtud haldusmenetlusele kohaldatakse haldusmenetluse seaduse (RT I 2001, 58, 354) sätteid, arvestades käesoleva seaduse erisusi. § 2. Eradetektiivindus Eradetektiivindus on ettevõtluse liik, mille tegevusalaks on eradetektiiviteenuse osutamine. § 3. Eradetektiiviteenus (1) Eradetektiiviteenus on teabe kogumine:

Muu → Eradetektiiv
43 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Kohtusüsteem

(füüsiline isik)) ja avalik õigus (puudutab kõiki õiguslikke küsimusi, mis on seotud riiklike institutsioonide, erafirmade ning erinevate mittetulundussektori institutsioonidega (juriidilised isikud)) füüsiline isik - eraisik juriidiline isik - varaliselt iseseisev, maksukohustusi ise kandev asutus, organisatsioon Kohtusüsteemi funktsioonid õiguskorra tagamine ja kodanike õiguste kaitse seaduste konstitutsioonikohasuse järelevalve erinevate võimuinstitutsioonide või ­tasandite tasakaalustamine kehtiva valitsemissüsteemi toetamine ja stabiliseerimine Eesti kohtusüsteem on kolmeastmeline: III aste: Riigikohus II aste: Ringkonnakohus I aste: Maakohtud ning halduskohtud Maakohtud Maakohtud arutavad esimese astme kohtuna kõiki tsiviil-, kriminaal- ja väärteoasju. Maakohtu lahendite peale saab edasi kaevata ringkonnakohtusse. Eestis on neli maakohut:

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
222 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Seadusandlus lasteaias

ohjeldamiseks kasutada füüsilist jõudu nii, et ei tekita vahetatakse regulaarselt vastavalt määrdumisele, *teostajate kvalifikatsioon peab vastama kehtestatud lapsele kehalisi, vaimseid ega emotsionaalseid kuid mitte harvem kui üks kord iga kümne päeva nõuetele. *Maavalitsus esitab ettepanekud koos kahjustusi. järel. põhjendustega järelevalve läbiviimise vajalikkuse Füüsilist jõudu tohib kasutada vaid lapse liigutuste *Rühma pedagoog korraldab laste kätepesu pärast kohta Haridus- ja Teadusministeeriumile piiramiseks vaid nii palju, et tõrjuda temast lähtuvat lasteaeda saabumist, enne sööki ja iga kord, kui käed (30.juuniks), kes annab teostuse kohta tagasisidet ohtu. määrduvad, alati pärast tualeti kasutamist ja õuest (15

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
13 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Tasakaalu leidmine hariduses

ja üldosakond ning Eesti Hariduse ja Teaduse Andmesidevõrk. Haridus- ja Teadusministeeriumi hallatavad riigiasutused on Riiklik Eksami- ja kvalifikatsioonikeskus, Eesti Hariduse ja Teaduse Andmesidevõrk, Eesti Noorsootöö Keskus. Maakonna tasandil osaleb haridussüsteemi juhtimises maavanem, kellel on vastavalt koolieelse lasteasutuse seadusele ning põhikooli- ja gümnaasiumiseadusele õppe- ja kasvatustegevuse riikliku järelevalve ülesanne. Maavanem (maavalitsuste haridus- ja kultuuriosakondade abil) teostab ministri ülesandel lasteasutuste ja koolide üle riikliku järelevalve prioriteetidest tulenevat temaatilist järelevalvet, sh hariduse arengukava koostamine. Kohalike omavalitsuste pädevuse kehtestavad Eesti Vabariigi haridusseadus, seadused kohalike omavalitsuste kohta ning teised õigusaktid. Kohalikel omavalitsustel lasub põhivastutus üldhariduse kättesaadavuse (alusharidusest gümnaasiumihariduseni),

Õigus → Õigus
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tarbekaitse ameti eesmärk on aidata tarbijat

teenuste ja kaupade pakkujatele - müüjatele. Üksiktarbijal pole kerge teha õiget valikut külluses pakutavate kaupade ja teenuste seast ning hoiduda ärimeeste poolt oskuslikult seatud ebasoodsatest lepingutingimustest. Teadlik tarbija, kes teab hästi oma õigusi aga ka kohustusi, suudab mõjutada kaupmehi täpsemalt järgima ausaid mängureegleid. Tarbijakaitseameti põhiülesanded vastavalt põhimäärusele: · riikliku järelevalve teostamine tarbijakaitse valdkonda reguleerivatest õigusaktidest tulenevate nõuete täitmise üle ja vajadusel riikliku sunni rakendamine; · osalemine oma tegevusvaldkonda puudutavate õigusaktide väljatöötamisel ning ettepanekute tegemine nende muutmiseks ja täiendamiseks, sh eestikeelse terminoloogia täiustamine; · osalemine oma tegevusvaldkonnaga seotud poliitikate, strateegiate ja arengukavade väljatöötamisel;

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
37
rtf

EV ÕIGUSKAITSESÜSTEEMI ORGANID

advokatuuri liikmesuse peatamise esindamist tsiviil- ja haldusasjades. Advokatuuri kutsesobivuskomisjon kohta. Advokatuuri pädevuses on: moodustatakse Juhatus võib otsustada advokaadi 1) advokatuuri vastuvõtmine ja sealt väljaarvamine; üheteistkümneliikmelisena viieks kutsetegevuse peatamise, kui tal on 2) järelevalve advokatuuri liikmete kutsetegevuse ja kutse- aastaks. andmeid selle kohta, et advokaat on eetika nõuete täitmise üle; Advokatuuri liikmeks astumiseks kriminaalasjas kahtlustatav või 3) järelevalve Eestis tegutsevate välisriigi advokaatide peab advokatuuri astuda soovija süüdistatav. kutsetegevuse ja kutse-eetika nõuete täitmise üle; esitama juhatusele avalduse

Õigus → Õigus
21 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eetilise konflikti lahendamine

KONFLIKTI OLEMUS EMT ning Elisa esitasid tehnilise järelevalve ametile (TJA) avalduse Tele2 suhtes järelevalvemenetluse algatamiseks, kuna Tele2 peatas alates veebruari algusest numbriliikuvuse. Elisa esitas ametile avalduse seoses Tele2-poolse elektroonilise side seaduse rikkumisega ning ühtlasi nõuab Elisa ametilt Tele2-le ettekirjutuse tegemist. Elisa teate kohaselt on Tele2 alates teisipäevast peatanud numbriliikuvuse, keelates ära klientide õiguse vahetada operaatorit. Alates 1

Filosoofia → Ärieetika
116 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Kohtusüsteemi konspekt

otsustusõigust, täidaksid neile põhiseadusega antud pädevust iseseisvalt. 2. Kohtute õigusemõistmise funktsioonid tulenevalt Põhiseadusest. Kohtute õigusemõistmise funktsiooni hulka võib lugeda : 1) Avaliku võimu kontrolli - Igaühel peab olema võimalus pöörduda oma õiguste rikkumise korral kohtusse. Ning kohtute üks traditsiooniline funktsioon on täidesaatva võimu tegevuse seadusega kooskõla kontrollimine; 2) Põhiseaduslikkuse järelevalve - See on riigi tegevuse kontroll põhiseaduse valguses selle üle, et seadused ja muud üldaktid oleksid kooskõlas põhiseadusega. Põhiseaduslikkuse järelevalve kohtuks Eestis on Riigikohus. Oma roll on põhiseaduslikkuse järelevalvel siiski ka harilikel kohtutel, kes peavad hindama, kas asja lahendamisel kohaldatavad seadused on kooskõlas PS-ga või mitte. Kui pole, siis madalama astme kohtud jätavad vastava normi kohaldamata ning saadavad kohtuasja Riigikohtusse,

Õigus → Õiguse alused
44 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Keskkonnakaitse üldkursuse eksamiks

teda mõjutab  keskkonnakaitse institutsioon – keskkonnakorraldusega tegelevad riigiasutused, omavalitsusasutused ja valitsusvälised organisatsioonid  KESKKONNAMINISTEERIUMI ÜLESANDED – keskkonna- ja looduskaitse korraldamine; maakatastri pidamine; ilmavaatlused; loodusvarade kasutamise, kaitse, arvestamise korraldamine; geoloogiliste, ehituslike tööde korraldamine  KESKKONNAINSPEKTSIOONI ÜLESANDED – järelevalve ja õigusrikkumiste menetlemine looduskaitse, keskkonnakaitse ja kalakaitse valdkondades  KESKKONNAAMETI ÜLESANDED – keskkonnalubade ja litsentside andmine; kaitstavate loodusobjektide valitsemine; kalavarude kaitse korraldamine; projektidele seisukohtade andmine; õhu, pinnase, vee radioaktiivsusseirete korraldamine  KESKKONNAAGENTUURI ÜLESANDED – keskkonnaseire korraldamine;

Loodus → Keskkonnakaitse
27 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Üheskkonnaõpetus

Üldjuhul on täidesaatvaks võimuks valitsus.Eestis on riigi täidesaatev võimuorgan Vabariigi Valitsus.Kohalikul tasemel on Eesti omavalitsusüksustes täidesaatvateks organiteks vallas vallavalitsus ja linnas linnavalitsus. Ministrid on poliitilised figurid. Ametnike töö juhib kantsler Täidesaatvat võimu ülesandeid: 1.juhtimine: erinevate poliitikate,seaduste ja direktiivide formuleerimine, esitamine ja rakendamine 2.sümboolne ja tseremoniaalne roll 3.administraatsiooni suunamine ja järelevalve 4.sõjaliste jõudude ja välissuhete juhtimine ja järelevalve Kohtuvõim on õigust mõistev võim, seadusandliku ja täidesaatva võimu kõrval kolmas võim. Õiguskantsler teostab järel valved õigusaktide üle. Valitakse 7 aastaks. Õiguskantsler ja mitmesugused kohtud seisavad selle eest,et igaühe õigused ja vabadused oleksid seaduste khaselt tagatud. Kohtumine on sõltumatu ja kogu elu ajaks. Kohtuvõim intitutsiooniks on 3-asmeline kohtusüsteem:

Õigus → Ühinguõigus
3 allalaadimist
thumbnail
14
docx

SISEKONTROLL JA AUDITEERIMINE

Efektiivne sisekontroll ei ole organisatsiooni bürokraatlik lisakoorem, vaid tõstab tegevuse produktiivsust ja aitab saavutada püstitatud eesmärgid. Üks võimalik liigitus lähtub rakendatavatest meetmetest: 1) Ennetavad meetmed, mis on suunatud vigade ja pettuste ennetamisele (nt funktsioonide lahusus, eristatavus, eraldatavus) 2) Avastavad meetmed on suunatud normide ja plaanide ning tegelike näitajate vaheliste hälvete avastamisele (nt projekti järelevalve, finantsaruandlus) 3) Parandavad meetmed on suunatud olemasoleva olukorra parandamisele või avastatud hälvete kõrvaldamisele 4) Toetavad meetmed , mis on suunatud eesmärkide paremale saavutamisele, toimiva sisekontrolli tugevdamisele ja lisakontrolli rakendamisele seda vajavates valdkondades. Teine liigutus lähtub sisekontrolli rollist organisatsiooni struktuuris: 1) Juhtimiskontroll, mis tähendab organisatsiooni töökorraldust, mille moodustavad kõik

Majandus → Auditeerimine
66 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eksamiküsimused 111-129

111. Väljundid kavandi koosseisus et kontrollida - tellija kontrollib muudatusteks ja lisatoodeks ehituse maksumust. vajalikku hinnareservi ja ehitaja peab tegema Ehitustööde kirjeldused, plaanid, kontrolleelarve, kulutusi arbitree-rimiseks ilma kindluseta, et see töömahtude loend (liigendatud), kasutus- ja tulu toob, hoolduskirjad, kohustus järelevalve osas, vastutus - toovotja riskib ilmastikuga, streikidega jne ehitusmaksumuse eest, kiirendatud teadmata, kas talle selle eest tasutakse. töövõtukorralduse korral pakkumisdokumentide 119. Iseloomusta võistupakkumise ja väljastamisajad enne kavandi valmimist. "partnerluse" vahekorda ehitustulul. 112.Loetle ehituse kalenderplaani parameetrid

Ehitus → Ehituskorraldus
100 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Detailplaneeringu algatamine ja kehtestamine

Kasutatud kirjandus 9 Sissejuhatus Planeering on planeerimise käigus valmiv dokument, mis koosneb üksteist täiendavatest tekstidest ja joonistest, moodustades ühtse terviku. Planeeringute koostamine on avalik, et tagada huvitatud isikute kaasamine ning anda neil võimalus oma huvisid kaitsta. Planeerimisalase tegevuse üleriigiline korraldamine ja järelevalve on Siseministeeriumi pädevuses ning planeerimisalase tegevuse korraldamine ja järelevalve maakonnas on maavalitsuse pädevuses. Planeeringud jagunevad nelja alaliiki: · Üleriigiline planeering ­ koostatakse kogu riigi territooriumi kohta · Maakonnaplaneering ­ koostatakse kogu maakonna territooriumi kohta · Üldplaneering ­ koostatakse valla või linna territooriumi või selle osade kohta · Detailplaneering ­ koostatakse valla või linna territooriumi osade kohta ja on

Ehitus → Ehitusõigus
57 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun