Pintsaku töötlemise järjestus 1. Kanga kuumniiske töötlus 2. Kangale paigutus, detailide lõikamine 3. Dubleerimine 4. Õmblusjoonte üle kandmine, jäljendamine 5. Tasku asukoha kinni traageldamine 6. Sissevõtte töötlemine 7. Passede töötlemine 8. Esi-, seljapasse ühendamine hõlma-, seljadetailiga 9. Selja-, küljeõmbluste traageldamine 10. Prooviparanduste tegemine 11. Katteriide lõikamine dubleerimine, liimipidepaela kinnitamine, katteriide ühendamine hõlmaga 12. Küljetaskute töötlemine 13. Voodri paigutamine, detailide lõikamine 14. Põuetaskute töötlemine 15. Hõlmavoodri ühendamine põuetasku detailidega, voodri sissevõtte töötlemine 16. Hõlmavoodri ühendamine katteriidega, tasku kohalt kinnitamine 17. Põhimaterjali küljeümbluste töötlemine, allääre paigale traageldamine, pressimine 18. Voodri küljeõmbluste töötlemine 19
Tõenäolised haruldase kulueelise allikad: kogemuskurv, diferentsiaalodav juurdepääs tootmisteguritele, tehnoloogiline tarkvara Vähem tõenäolised haruldase kulueelise allikad: mastaabisääst, ebaökonoomsus, tehnoloogiline riistvara, poliitilised valikud. Kulueelise allikate jäljendamine: Eriti siis, kui kindel kulueelise allikas on haruldane, selleks, et olla püsiv kulueelis jäljendada võib olla kallis. Dubleerimine ja asendamine on jäljendamise vormid. Odav dubleerimine on võimalik: mastaabisääst, ebaökonoomsus Dubleerimine võib olla kallis: kogemuskurv, tehnoloogiline riistvara, poliitilised valikud Dubleerimine on tavaliselt kallis: diferentsiaalodav juurdepääs tootmisteguritele, tehnoloogiline tarkvara 14 5
Tämber heli omadus, mis kirjeldab kõlavärvi Harmoonia erinevate häälte kooskõlalisus Faktuur muusikalise struktuuri vertikaalne mõõde Heterofoonia mitmehäälsuse tüüp, mille puhul kõlavad koos ühe meloodia pisut erinevad variandid Homofoonia ühe juhtiva meloodia kõlamine muusikas Polüfoonia mitme iseseisva meloodia üheaegne kõlamine muusikas Burdoon - lihtsa mitmehäälsuse tüüp || liikumatu või korduvate motiividega saatehääl Parafoonia sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemalt /madalamalt Liturgia religioosne kombetalitus, mille käigus suheldakse kõrgemate jõududega Missa läänekiriku traditsiooniline armulauaga jumalateenistus Ordinaarium missa need tekstid, mis korduvad igapäevaselt Proprium missa need tekstid, mis on igal päeval erinevad Neuma noodimärgid mida kasutati keskajal Kvadraatkiri kirjaviis / tähed, mis võimaldasid üles märkida täpseid helikõrgusi
Rändmuusikud olid heidikud. Rüütlilaulikud olid kõrgest seisusest, ka. kuningad ja hertsogid. Laulmisega tegelesid nii mehed kui naised. Keskajal kasutati orelit – positiivorelit (väiksem, teisaldatav) ja portatiivorelit (ühe käega mängitav kantav orel). Keelpillid olid fiidel, rebakk, harf. Iseloomulikud pillid olid torupill, flöödid, salmai, löökpillid. Mitmehäälsus Burdoon – väheliikuv saatehääl Parafoonia – sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemalt/madalamalt Organum – esimene mitmehäälne zanr Esimesed nimepic’i tuntud heliloojad läänse muusikaloos on Leomius, Perontius. Motett – lisaks mitmehäälsusele esineb ka mitu teksti erinevas keeles Gooti ajastu motetis jagunesid hääled järgmiselt: Ülemine – pr. keelne armastuslaul Keskmine – lad. keelne vaimulik laul Alumine e laenatud meloodia – aeglaseses tempos greg. laul Dissonants – ebakõla
*neuma- noodimärk, mis tähistas 1-4 helist koosnevat meloodiaelementi. *Guido Arezzost (11.saj) võttis kasutusele: *noodijoonte süsteemi *silpnimetuste süsteemi (ut, re, mi, fa, sol, la) *Kvadraatkiri-võimalik üles märkida täpseid helikõrgusi * 13. Sajandil lõi Kölni Franco uue rütminotatsioonisüsteemi, mis on käibel tänaseni. MITMEHÄÄLSUSE KUJUNEMINE *ALGELISE MITMEHÄÄLSUSE LIIGID: *burdoon (väheliikuv saatehääl) *parafoonia (sama meloodia dubleerimine, mingi intervalli võrra kõrgemalt/madalamalt. *heterofoonia (sama meloodia variatsioonide üheaegne kõlamine) MITMEHÄÄLSUSE KUJUNEMINE *organum (esimene mitmehäälne zanr; saatehäälte kaasalaulmine gregooriuse koraalile (10 saj) *Esimesed nimepidi tuntud heliloojad lääne muusikaloos pärinevad Notre Dame'i koolkonnast Prantsusmaal (12-13 saj) (Leoninus, Perotinus) *motett (13. Sajandil kujunenud omapärane zanr, kus lisaks mitmehäälsusele on korraga ka mitu
*ilmalikud laulud levisid suuliselt, esimesed ilmalike laulude kirjapanijad olid Goljaarid ehk vagandid rändavad üliõpilased või teenuseta vaimulikud. Nende luule oli ladinakeelne,armu ja joogilaulud porodeerisid kiriklikke hümne. Suurim vagandiluule- Carmina Burana(13 saj) Carl Orff Carmina Burana samanimeline Vokaal-instrumentaal teos.(20 saj) Kangelaslaulud pikad eepilised poeemid müütiliste kangelaste vägitegudest, Iogas lauses korduvad meloodiavormelid. Kuulsaim prantsuse rahvuseepos-Ronaldi laul.(11 saj) Rüütlilaul- 11 saj algus Provence'ist ,L-Pr.maa piirkonnast. Rüütlilaulikud: L-Pr. maal trubaduurid P-Pr, maal truväärid Saksamaal-minnesingerit Alamast seisust muusikud hulgaarid, zonglöörid, menestrelid, spielmannid. *parimad rändmuusikud võisid jõuda rüütlite kaaskonda. *rüütlilaulude temaatika- armastus, kangelaslaulud,naise ülistamine, Naitsi maarja temaatika. L-Pr.maa Bernart de Ventadorn P-Pr,maa Richar...
LAUTO - maraphjaline araabia pritolu nppepill PSALTEERIUM - kandle sarnane, 3- vi 4-nurksele klakastile pingutatud keeltega, mngiti nppides, poognaga keelt tmmates vi keeltele les ORGANISTRUM(rataslra) - keelpill, mille keeled paneb klama nahaga letmmatud vndaga pratav ratas ALMEI - kahekordse roohuulikuga, ka vanaaja iseloomulikumaid pille. puhkpill BURDOON - liikumatu vi lhikestes korduvates motiivides liikuv saatehl, tavaliselt meloodiast madalamal. PARAFOONIA - sama meloodia dubleerimine mingi intervalli vrra krgemalt vi madalamalt HETEROFOONIA - he meloodia pisut erinevate variantide kooskla ORGANUM - saatehlte kaasalaulmine gregooriuse koraalile, mitmehlsuse tp MOTETT - mitmehlsuse vorm,kirikumuusika anr, kus iga hl laulis erinevat vaimulikk luuleteksti. mitte ainult mitmehlsus vaid ka mitmetekstilisus
moraalselt vananenud ning ei vasta enam areneva ettevõtte vajadustele. Seoses ettevõtte äritegevuse laienemisega on muutunud tootmis- ja teenindusprotsessid järjest mahukamaks, millega olemasolev programm ei suuda toime tulla. Põhiliste puudustena võiks välja tuua järgmist: andmemahu kasvades tekkisid probleemid töökiirusega; kaupade ja klientide andmebaaside ühildamise probleemid; andmete võrreldavuse probleemid; teatud tegevuste dubleerimine andmete sisestamisel. Majandustarkvara peab olema terviklik süsteem, mis on mõeldud ettevõtte erinevate funktsioonide täitmiseks, nagu näiteks ost, müük, ladu, aruandlus, statistika jne. Projekti eesmärgid: Uue majandustarkvara kasutuselevõtuga peaksid täituma järgmised eesmärgid: igapäevatöö toimub kiiremini, mugavamalt ja efektiivsemalt; aruandlus koostatakse operatiivselt , andmed on usaldusväärsed ja
· Tempo - kiirus · Dünaamika - kõlajõud · Tämber hääle või pilli eriomane kõla laad · Harmoonia kooskõla · Faktuur helitöö tehnika omapära · Heterofoonia mitmehäälsuse tüüp, kus kõlavad koos ühe meloodia pisut erinevad variandid · Homofoonia ühe juhtiva meloodia kõlamine mitmehäälses muusikas · Polüfoonia mitme iseseisva meloodia kõlamine üheaegselt · Burdoon väheliikuv saatehääl · Parafoonia sama meloodia dubleerimine mingi Intervalli võrra kõrgemalt/madalamalt · Liturgia jumalateenistuse läbiviimise kord · Missa igapäevane peamine jumalateenistus 1) eelmissa, kuhu kuuluvad sissejuhatavad palved ja sõnaliturgia. 2) peamissa, mille keskpunktiks on altarirituaal ja armulaud. · Ordinaarium kirikus missa või tunnipalvuse muutumatu tekstiline osa · Prooprium laulud, mis lähtusid kiriku tähtpäevadest · Neuma noodimärk, mis tähistas 1-4 helist koosnevat meloodiaelementi
Mitmehäälne muusika keskajal · Burdoon liikumatu või lühikestes korduvates motiivides liikub saatehääl, tavaliselt meloodiast madalamal. Torupill, rataslüüra ehk organistrum ning ka vanad poogenpillid on ehitatu nii, et nad mängivadki ainult burdooniga. · Parafoonia sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemalt või madalamalt. Parafoonias on häälte vahe kvint või kvart. · Heterofoonia ühe meloodia pisut erinevate variantide kooskõla. Mitmehäälsest kunstimuusikast saab rääkida vaid siis, kui ... 1. Mitme hääle kooskõlamine on teadvustatud erilise kunstilise võttena. 2. Kui see muusika on üles kirjutatud. Esimesed näited mitmehäälsest kirikulaulust on päris 10.sajandi muusikateoria traktaatidest.
Neumad on kokkuleppemärgid, mis näitavad meloodia liikumist, need kirjutatakse teksti kohale. 10. sajandil võeti kasutusele 1 noodijoon, mis määras ära FA-noodi. 11. sajandiks jõuti nelja noodijooneni. 14. sajandil esineb esmakordselt 5-jooneline noodijoonestik. Mitmehäälne muusika keskajal · Burdoon-liikumatu või lühikestes korduvates motiivides liikuv saatehääl · Parafoonia- sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemalt või madalamalt · Homofoonia- sama meloodia veidi erinevate variatsioonide kooskõla Mitmehäälsus tekkis 10. sajandil, selle aluseks on improviatsioon. Gregoriuse koraali saatehääl(i) nimetatakse organumiks. Notre Dame'i koolkonna silmapaistvamaid heliloojaid: Leoninus- 2-häälsed organumid Perotinus- 3-4-häälsed organumid Motett Motett on mitmehäälne koraal, mille aluseks on laenatud põhimeloodia
See on tema põhiline funktsioon. Peale selle Riigikogu ülesanneteks on riigieelarve vastuvõtmine ja selle täitmise kontrollimine, järelvalve valitsuse tegevuse üle, kõrgete riigiametnike ametisse määramine jne. Seega peale õigusloome on tal veel ülesandeid. Riigikogu kummitempliks nimetamine võib olla enatlik, kuid samas võib peituda selles ka tõde. Lisaks Riigikogule saab seaduseelnõusid panna Riigikokku hääletusele ka Vabariigi valitsus. See on osaliselt siis Riigikogu töö dubleerimine. Valitsus käitub kui seadusandlik võim, kuigi seaduseeelnõu ei tähenda kohe, et oleks tegemist seadusega. Parlament peab siiski seaduseelnõu siiski heaks kiitma. Kummitempel hakkab tekkima siis, kui valitsusel on nägemus teatud probleemist, olukorrast ning soovib talitada oma nägemuse järele. Sellisel juhul ta saadab seaduseelnõu parlamenti ja seal ka kiidetakse see heaks. Nimelt valitsus on moodustatud parlamendi koalitsiooni saadikutest, kes on enamuses Riigikogus
viiul Rebeek poogenpill, ümarapõhjalise, pooliku piani kujuline kõlakast Harf keelpill, näppepill Lauto klavessiinilaadsete pillide eelkäija, bandle sarnane, kolm-või nelinurksele kõlakastile paigutatud keeled. Organistrum keelpill, rataslüüra Mitmehääle muusika keskajal Mitmehäälsuse tüübid: 1) Burdoon liikumatute või lühikestes korduvates motiivides liikuv saatehääl, tavaliselt meloodiast madalamal. 2) Prafoonia sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemalt või madalamalt 3) Heterofoonia ühe meloodia pisut erinevate variantide kooskõla. Esimene mitmehäälse kirikulaulu tüüp tekkis 10. Saj ja seda nimetatakse organumiks. Robin Hood: varaste prints · Film on valminud USA's 1991. aastal,kuid on kirjutatud inglise stsenaristi poolt. · Kuulub põnevus-,seiklus-,draama-, armastusfilmide hulka. Autorist · Filmi autoriks on Pen Densham, sündinud 1947. aastal Inglismaal.
· Guido Arezzot (11saj) võttid kasutusele: Noodijoonte süsteemi Silpnimetuse süsteemi (ut, re, mi, fa, sol, la) · Kvadraatkiri-võimalik üles märkida täseid helikõrgusi · 13saj lõi Köli Franco uue rütminotatsioonisüsteem, mis on käibel tänaseni Mitmehäälsuse kujnemine Algelise mitmehäälsuse liigid: · burdoon-väheliikuv saatehääl · parafoonia-sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemat/madalamat · heterofoonia- sama meloodia variant aga üks hääl läheb kuskil teiseks vms.. mitmehäälsuse kujunemine: · organum esimene mitmehäälne zanr, saatehäälte kaasalaulmine: greogooriuse koraalile (10saj) · esimesed nimepidi tuntumad heliloojad lääne musikaloos pärinevad Notre Darne´i koolkonnast Prantsusmaal (12-13saj) -Leoninus -Perotinus
saatma. Kuulsad laulikud olid koondunud aadlidaamide ümber ja armastuslaule lauldi südamedaamidele. Kuulsamad rüütlilaulikud: Lõuna- Prantsusmaal Bernort de Ventadorn Põhja- Prantsusmaal - Adam de la Halle Saksamaal Walther von der Vogelweide Mitmehäälne muusika keskajal: Mitmehäälsuse tüüpe: a) burdoon liikumatu või lühikestes korduvates motiivides liikuv saatehääl b) parafoonia sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemalt või madalamalt c) heterofoonia ühe meloodia pisut erinevate variatsioonide kooskõla Gooti ajastu (1150-1250) Gooti silmapaistvam koolkond oli Pariisi Notre Dame koolkond. Sel ajal oli kirikulaul tihedalt seotud Notre Dame katedraali kooli ja ülikooliga. Koolikonna silmapaistvamad heliloojad: Leoninus (12.saj) kirjutas kahehäälseid organume, millel ülemine hääl oli erakordselt liikuv ja elavalt rütmiseeritud, mistõttu jäätis põhihääle varju
KESKAEG 5-14 saj AJASTU ÜLD- ISELOOMUS-TUS: Kiriku võim; ideaaliks päevad läbi palvetav pühak; ristisõjad; oluline inimese päritolu; askeetlikud elulaadid; rüütlimoraal (aus võitlus); Gregoorius Suur ühtlusab kirikuliturgia; Euroopa rahvuste sünd, riikide teke, keelte kujunemine, valdavalt suuline kultuur; alusepanek kultuuriväärtustele; katkud ja sõjad; ebahügieenilisus; usk MUUSIKA ISELOOMUSTUS: vaimulik, monotoonne, saateta, kindel taktimõõt puudub, ladinakeelne, ühehäälne (10.-11. saj hakkab tekkima 2- häälsus; mitmehäälne muusika à burdoon taustajoru; parafoonia meloodia dubleerimine; heterofoonia suvaline mitmehäälsus); põhiintervallid kvart, kvint ZANRID: Vaimulikus: gregooriuse koraal, organum, liturgiline draama, motett. Ilmalikus: rüütlilaul, instrumentaalne tantsuvorm estampii. RENESSANSS 14 16 saj AJASTU ÜLD- ISELOOMUSTUS: Antiigi taassünd; humanism; eneseteadvuse kasv, teadmishimu; lapsi kasvatati nagu väikseid täi...
18. Hõlma läbilõigete töötlemine (õmmeldakse küljedetaili poolt ja õmblusvarud pressitakse lahku). 19. Selja keskosa alumise volditud detaili voltimine. 20. Selja keskõmbluse õmblemine, volditud detaili kinnitamine selja keskosa ülemise detaili külge (eelnevalt kinnitatud volditud detaili alla selja keskosa alumine detail ja). 21. Selja keskosa ja selja küljedetailide ühendamine. 22. Taskute valmistamine (taskuava märkimine ja selle tugevdamine, tasku detailide juurdelõikus ja dubleerimine, taskuava töötlemine kantidega, vastastüki ühendamine taskukoti detailile, taskuava sisse lõikamine, kantide moodustamine, taskukottide ühendamine ja taskute lõpp- pressimine). 23. Hõlma voodri töötlemine (õmmeldakse sissevõtted, moodustatakse voldid ja ühendatakse katteriidele). 24. Selja voodri töötlemine (õmmeldakse seljakeskjoon, töödeldakse vöösissevõtted ja triigitakse küljejoonte suunas, moodustatakse õlasissevõte pehme voldina). 25
saj trubaduurilüürikas enim säilinud viisidega mees. Estampii vanim tants. Saltarello väga populaarne tants renessansi ajal. Pillid: orel (vanimaid, õukonnamuusika), psalteerium, rataslüüra, flööt, trompet, tromboon. Von Bingen varasemaid heliloojaid, prohvet, kirjutanud loodusest, meditsiinist, luulet. Moralitee näidend inimesest ja saatanast. Mitmehäälne muusika keskajal: Burdoon saatehääl, meloodiast madalamal. Parafoonia sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemalt või madalamalt. Heterofoonia ühe meloodia pisut erinevate variantide kooskõla. Organum saatehäälte kaasalaulmine gregooriuse koraalile. Leonius 12. saj II pool, lõi kahehäälseid organume. Perotinus 12. saj lõpul, 13. saj algul Prantsusmaal tegutsenud helilooja, lõi organume. Motett mitmehäälsuse vorm, aluseks laenatud põhimeloodia. · Alumises (tenoris) teksti vähe, võidi ka pillil mängida.
Guido Arezzos võttis kasutusele: - noodijoonte süsteemi - silpnimetuste süsteemi (nt: re, mi, fa, sol, la) (Kvadraatkiri – võimalik üles märkida täpseid helikõrguseid) 13.saj. lõi Kölni Franco uue rütmi notatsioonisüsteemi, mis on käibel tänaseni • Teadliku mitmehäälsuse teke. Organum, motett Algelise mitmehäälsuse liigid: Burdoon – mitmehäälsus, kus meloodiahäälele lisatakse monotoonne või vähe liikuv saatehääl Parafoonia – sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemalt/madalamalt Heterofoonia – mitmehäälsus, mis tekib sama meloodia erinevate variantide samaaegsest kõlamisest Organum – esimene mitmehäälne žanr Motett – 13.saj levinud omapärane žanr, kus lisaks mitmehäälsusele on korraga mitu teksti erinevas keeles • Keskaegne ilmalik laul Ilmalik muusika esines keskajal peamiselt rahvalauluna ning jäi palju kauemaks ajaks suuliseks kui kirikumuusika
18.Polümeermaterjalid põhitüübid (tabel konspektis lk10) 1)Plastid kompaktplastid, kiled, vahtplastid, komposiidid 2)Kiud *Sünteetilised(tekstiil, koord, polüester, polüamiid) *Modifitseeritud tselluloos (tekstiil) *Looduslik(puuvill,siid, vill) 3)Elastomeerid *Sünteetilised (alkadieenid(auto rehv), polüuretaanid, polüsiloksaanid) *Looduslikud (Hevea brasiliensis) 4)Adhesiivid, pinnakatted, sideained liimid, lakid, värvid, sideained 19.Liimikihi dubleerimine Liim ja lahusti pannakse paberile, lahusti aurub ning siis pannakse paber liimikihiga vahule (nt PU-vaht). Seejärel paber eemaldatakse ja PU-vaht fikseeritakse. See ongi liimikihi dubleerimine 20.Toote plakeerimine See tähendab mingi toote, nt pleki, traadi, torude jt metalltoodete katmist teise metalli või sulami kihiga rakendades valtsimist, valamist keevitamist või pealesulatamist 21. Mis on termoplast? Mis on reaktoplast?
· Trompet ja tromboon · Fiidel lamedapõhjalise kõlakastiga poogenpill · Harf · Lauto ümarapõhjaline araabia päritolu keelpill Mitmehäälne muusika 1. Burdoon liikumatu/lühikestes korduvates motiivides liikuv saatehääl. Mängitakse mõne lihtsa pilliga. Mõned pillid (torupill, rataslüüra, vanad poogenpillid) on ehitatud mängima ainult burdoonil. 2. Parafoonia sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemalt või madalamalt (häälte vahe on kvint või kvart). 3. Heterofoonia ühe meloodia pisut erinevate variantide kooskõla. Koos grupis improviseerides on tulemuseks ühehäälsus. · Organum esimene mitmehäälne kirikulaul. Saatehäälte kaasalaulmine gregoriuse laulule. Jaguneb kaheks: paralleelorganum (hääled liiguvad paralleelselt) ja vaba organum (hääled liiguvad vabalt). · Notre Dame'i koolkond
Huglaar, zonglöör, menestrel- ringirändavad alamast seisusest muusikud Keskaegsed instrumendid: Kirkus-orel Ilmalikus muusikas-rebekk, harf, rataslüüra Psalteerium-näppides, poognaga, lüüjes *näppepill Rataslüüra-pöörlevratas, klahvid *keelpill Rebekk-kõlakast, pooliku pirni kujuline *poogenpill Mitmehäälne muusika keskajal Burdon- saatehääl, korduvad motiivid põhiviisist madalamad Parafoonia- sama meloodia, dubleerimine intervali võrra kõrgemalt või madalamalt Heterofooina- 1 meloodia erinevate variantideg kooskõla Mitmemehäälne orgaanum- esimene selline kirikulaul 10. Saj Peahääleks-Gregoriuse laul Kahte liiki: · Paralleel org.-hääled liiguvad paralleelselt · Vaba org.-hääled liiguvad vabalt Muusika langeb gooti ajastusse 1150-1250 a Selle aja silmapaistvam koolkond Pariisis Norte-Dame'i koolkond Heliloojad: Leoninus-loomingu zanr orgaan. 2häälselt Perotinus-loomingu zanr orgaan
Rotation pöördenurk Select valimine (aktiveerimine) Fill.ForeColor.SchemeColor täitevärv Copy kopeerimine Line.ForeColor.SchemeColor joone värvus Duplicate dubleerimine Line.Weight joone paksus Cut lõikamine Visible nähtavus Delete eemaldamine Lahtri/lahtriploki (Range) omadusi ja meetodeid Range("nimi").omadus, Range("nimi").meetod [argument] Omadus Selgitus Omadus Selgitus Meetod Selgitus
Mitmehäälne muusika keskajal Esimene mitmehäälse kirikulaulu tüüp tekkis 10. sajandil ja seda nimetatakse organiumiks. Organiumi peahääleks on gregooriuse koraal. Organume oli kahte liiki: paralleelorgaanum, kus hääled liiguvad parallelselt, ja vaba organum, kus hääled liiguvad vabalt a) burdoon- liikumatu või lühikestes kordvates motiivides liikuv saatehääl b) parafoonia- sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemalt/madalamalt c) heterofoonia- ühe meloodia pisut erinevate variantide kooskõla ❁ muusikas gooti ajastu langeb sama ajavahemikku gooti stiilis Notre- Dame katetraali ehitamise järguga / 13. saj ❁ gooti ajastu silmapaistvaim koolkond oli Notre-Dame koolkond. see oli esimene lääne muusikaajaloos ❁ Leoniuse looming- kahehäälsed organiumid, ülemine lisatud hääl on
Harf keelpill, näppepill Lauto klavessiinilaadsete pillide eelkäija, bandle sarnane, kolm-või nelinurksele kõlakastile paigutatud keeled. Organistrum keelpill, rataslüüra Flööt puhkpill Salmei kahekordse roohuulikuga. 6. Mitmehäälne muusika keskajal Mitmehäälsuse tüübid: 1) Burdoon liikumatute või lühikestes korduvates motiivides liikuv saatehääl, tavaliselt meloodiast madalamal. 2) Prafoonia sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemalt või madalamalt 3) Heterofoonia ühe meloodia pisut erinevate variantide kooskõla. Esimene mitmehäälse kirikulaulu tüüp tekkis 10. Saj ja seda nimetatakse organumiks. Gooti ajastu 1150 1250 Notre-Damei koolkond kirikulaul oli sellel ajal tihedalt seotud Notre Damei katedraali kooli ja ülikooliga. Koolkonna silmapaistvamad heliloojad: Leonisus organumid kahehäälsed, sarnanevad ilmaliku tantsulauluga.
funktsioone. Eesti riigikogus on komisjonid, USA kongressis komiteed. Alatised komisjonid keskenduvad igaüks ühele valitsemisalale, seda nii seadusloome kui ka parlamentaarse järelevalve osas. Kui võrrelda Eesti riigikogu alatise komisjonide loetelu ministeeriumide loeteluga, näeme, et need kattuvad suurel määral. On olemas väliskomisjon ja välisministeerium, kultuurikomisjon ja kultuuriministeerium, rahanduskomisjon ja rahandusministeerium jne. See dubleerimine pole sugugi juhuslik. Nii peab väliskomisjon põhjalikult töötama välispoliitikat käsitlevate seaduseelnõude kallal ning pidevalt jälgima välisministeeriumi tegevust. Iga parlamendi liige kuulub ühte komisjoni. Komisjonide koostamisel jälgitakse parteilise pluralismi põhimõtet, s.t igas komisjonis on mitme erakonna ja valimisliidu saadikuid, nii valitsusparteide kui ka opositsiooni esindajaid. Erakorraliste probleemide või
sajandist. Suuliselt rahva seas levides omab ühehäälne muusika enamasti improvisatsioonilisust ning on väga harva päriselt ühehäälne, sellega kaasnevad lihtsa mitmehäälsuse tüübid: Heterofoonia – ühe meloodia pisut erinevate variantide kooskõla (võib näiteks tekkida seltskonnalaulus, kui meloodia on erinevalt meelde jäänud). Burdoon – meloodiale on lisatud ühel helil või lühikese pidevalt korduva motiiviga saatehääl Parafoonia – sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra madalamal või kõrgemal (keskajal tavaliselt kvart, kvint ja oktav – vahedega) Ideaalseteks intervallideks keskajal peetigi kvarit, kvinti ja oktavit. Esimesed kirjalikud näited mitmehäälsest kirikulaulust: Organum on gregooriuselaulu laulmine mitmehäälselt. Algne organum oli parafoonia, greg. koraali meloodiale lisati kvardi või kvindi kaugusel olev paralleelne hääl (sama viisiga) Hiljem jäi greg
Periood Strateegiline eesmärk 1 Meede Tegevused 1 2 3 4 5 Selgitada välja kes hakkab vastutama uue süsteemi eest. X X X X X Infovahetus erinevate Ametkondade vaheline info jagamise dubleerimine tuleb tuua ühtse mereseirega seotud süsteemi alla, kust saavad kõik üksused samaväärset infot. X X X X X ametkondade vahel liita Viia läbi uurimus või audit kaardistamaks millised tegurid Toimivad merepääste mõjutavad uue süsteemi loomist. X X X X X süsteemid
Top = kuju.Top + dy IncrementRotation dn Pöördenurga juurdekasv kuju.Rotation = kuju.Rotation ScaleHeight k, False Kõrguse skaleerimine Meetodite kasutamine ScaleWidth k, False Laiuse skaleerimine Select Valimine (aktiveerimine) [leht.]meetod [argumendid] leht võib puududa kui protseduu Copy Kopeerimine objektimoodulis, kus asub objekt. Duplicate Dubleerimine Argumentide kasutamine sõltub Cut Lõikamine Shapes("paat").Delete Delete Eemaldamine Set kuju = Shapes("post").Duplic auto.IncrementLeft 20 kuju.ScaleWidth 1.2, False t = kuju.left + dx p = kuju.Top + dy tation = kuju.Rotation + pn dite kasutamine etod [argumendid] b puududa kui protseduur sama lehe
Veeru laius: 1,35 märki Veeru laius: 2 märki Rea kõrgus: 14,25 punkti Rea kõrgus: 14,25 punkti Kujundite haakumine võrgustikuga või teise kujundiga Lülitage sisse Snap to Grid ja proovige teha mõned kujundid Tehke mõned kujundid ja proovige erinevaid tegevusi Põhitegevused kujunditega Grupeerimine ja degrupeerimine - Group, Ungroup Tehke mõned kujundid ja proovige nendega grupeerimist ja degrupeerimist Paljundamine ehk dubleerimine - Duplicate Siin on mitu kujundit. Proovige need grupeerida ja degrupeerida Kujundite joonestamine (INSERT/Shapes või Format/Insert Shapes Jooned (Lines) Line - joon (sirgjoone lõik) Arrow - nool Double arrow -topeltnool NB! Mõõtjooned Tehke taoline joonis. Väljakandejoonte
AEG, KESTUS KESKAEG 5-14 saj RENESSANSS 14 16 saj BAROKK 17 saj 18 saj I p KLASSITSISM 18. saj IIp 19. saj I veerand AJASTU ÜLD- Kiriku võim; ideaaliks päevad läbi palvetav Valgustus, Napoleoni sõjad, seisusliku korra muutumine; ISELOOMUS- pühak; ristisõjad; oluline inimese päritolu; Antiigi taassünd; humanism; eneseteadvuse kasv, teadmishimu; Kujundipeenus, ornamentaalsus, sümbolistlik väljendusviis; vormiselgus, korrapärasus; au sisse tõsteti mõistus ja TUS askeetlikud elulaadid; rüütlimoraal (aus lapsi kasvatati nagu väikseid täiskasvanuid; vastuoluline vastandite ühtsus; kirjanduses skeptilisu...
edu mõõtmine ja vastutus? Divisionaalne struktuur – heterogeensete tööülesannete grupeerimine, organisatsiooni üksused grupeeritakse ettevõtte poolt pakutavate toodete, sihtgruppide või ettevõtte üksuste asukohtade põhjal nt (laudade – toolide – riiulite osakond; tallin, tartu, pärnu osakond). Plussid – paidlik, fookus (toode/teenus/sihtgrupp/asukoht), detsentraliseeritud, kergem mõõta tulemuslikkust, motivatsioon (konkurents), tippjuhtide areng. Miinused – dubleerimine, suured koordineerimisekulud, konflikt ja konkurents divisjonide vahel, ei soodusta spetsialistiteadmiste arengut, kliendisuhted (millise osak poole pöörduda?). Hübriidstruktuur – Plussid - Soodustab paindlikku arengut üksikutes allüksustes, samas efektiivset arengut tsentraliseeritud funktsioonide kaudu, Võimaldab ühendada organisatsiooni suured eesmärgid allüksuste kitsamate eesmärkidega. Miinused - Võib viia
arvutusvead võrdluste vead juhtimise vead alamprogramm sisend ja väljund Standard kui küsimustik- standardid esitavad küsimustikke standardi ala kohta. 33. Saavutatav töökindluse tase seniste meetoditega, selle olulise suurendamise võimalusi Testimisega on saavutatav tase 10-4 viga tunnis ehk umbes üks viga aastas. NASAl aga 10-10 ehk üks viga miljoni aasta jooksul. 34. Arenduse dubleerimine /N-versiooniline programmeerimine Paralleelselt arendatakse ja kasutatakse mitut programmi versiooni. Kasutamisel võrreldakse tulemusi, enam levinud vastused loetakse õigeks. Hea riistvara puhul, halb tarkvara puhul. 35. Veapuu analüüs Ehitatakse veapuu, kus alustatakse suurest veast, mida tahetakse vältida, vaadatakse selle vea eeltingimusi, eeltingimuste eeltingimusi. 36. Programmide tõestamine, idee, ajalugu, probleeme, võimalusi jne. Tõestamise tasemed
Parimaks meetodiks selgesõnaline tööleping, milles kummagi poole nõudmisedning kohustused fixeerit'. Töösuhte lõpetamine ja kompensatsioon kas sündsusetult käitunu vallandamisel antaxe kompensatsiooni? Litsentseerimata personal & inseneritiitli väärkasutus Nimi 'insener' tähendab otseselt insenerideliidu poolt tunnustet' persooni. Töö ja kompetentsuse hindamine Insener ei tohi võtta tööd, mis ei kuulu tema kitsasse kompetentsi. Inseneride dubleerimine, ringkontroll,regulaarne atesteerimine. Töötajat võib kontrollida, kuid eetiline on see vaid tema teadmisel. Diskrimineerimine mistahes eritunnuse alusel nii ebaseaduslik kui ebaeetiline. IT-alased eetikaprobleemid Tarkvarapiraatlus. Mistahes isikul on õigus arvutiprogrammi modifitseerimiseks: · et tagada selle ühtesobivus arvutiga · modifikatsiooni kasutamisel vaid iseenese tarbeks · tagavarakoopiana Tarkvara poolt antud valed tulemused jäävad kasutaja kapsaaeda.
MUUSIKAAJALUGU 5. SAJAND 16. SAJAND Keskaeg 5 13 sajand. Gregorius ühtlustas ja uuendas liturgilised tekstid, mis said lääne kirikulaulu aluseks. 7-8 sajandi jooksul kujunenud kirikulaulu nimetatakse gregoriuse lauluks. Väga oluline on benediktaste panus rooma katoliku kiriku liturgilise laulu kujunemisse ja säilitamisse. Kloostrikantoritest said muusikahariduse juhid., kloostrites kirjutati ja säilitati liturgilisi tekste ja laule. Kristlik kirikulaul on seotud kaht liiki liturgiaga: tunnipalvus ja missa. Kontsert muusika aluseks on missa. Muutumatuid, igal päeval korduvaid osi nimetatakse ordinaariumiks. Muutuvaid osi nimetatakse propiumiks. Gregoriuse laul on roomakatoliku kiriku ühehäälne liturgiline laul. Olemuselt on see laul ühehäälne ja saateta. Laulda võib üksik vaimulik, koorisolist, lauljate grupp või terve koor. Tekstid on tavaliselt ladina keelsed. Kõige lihtsam teksti esitamise viis on retsi...
Common rail diisel Sissejuhatus Võrreldes bensiinimootori tööpõhimõttega, on diiselmootoril järgmised olulised erinevused: Tööprotsess silindris toimub alati õhu ülejäägiga Silindrisse moodustunud küttesegu süüdatakse kuumusega, mis tekib õhu kokkusurumisest survetakti lõpus: kütus pihustatakse kuuma õhu sisse ning üheaegselt segu moodustumisega toimub ka selle segu süttimine. Väntvõlli pöörlemissagedust reguleeritakse silindritesse pihustatava kütuse kogusega. Sissejuhatus Diiselmootorite areng Mootorite tootjad peavad paratamatult arvestama klientide nõudmistega, mis põhiliselt seisnevad: madalas kütusekulus piisavas võimsuses mootori kohanemisvõimes mitmesuguste kasutustingimustega madalas müratasemes jne. Kaasaegsete automootorite, sealhulgas ka diiselmootorite areng ongi suunatud ülaltoodud nõudmiste kohandamises mitmesuguste keskkonnakaitseliste nõudmistega. Kõike s...
Arenduskava struktuuri näide · Sissejuhatus kes ja miks koostas, kasutajaskond · Missioon - eesmärgid, ülesanded · Teavikute valiku põhimõtted ja kriteeriumid (s.t. kes, kuidas valib missuguseid teavikuid/ressursse mille alusel, kes ja kuidas vastutab selle eest, jne) · Erikogud · Erilaadid kõik teised laadid peale raamatute · Koordineeritud komplekteerimine ja ühisressursid · Probleemsed küsimused (teavikute dubleerimine, hangitavate eksemplaride arv, teavikute asendamise kord jne) · Kingitused ja annetused · Kogude korraldus ja haldamine millised kogud, kuidas ja millal läbi vaadatakse, puhastatakse jne · Tsensuur ja intellektuaalne vabadus ka kaebuste lahendamise kord · Arenduskava täiendamise ja muutmise kord kes ja kuidas kaasajastatakse (nt vähemalt kord aastas) · Lisaks veel toimimine elektrooniliste ressurssidega...(ühishanked,
Common rail diisel Sissejuhatus Võrreldes bensiinimootori tööpõhimõttega, on diiselmootoril järgmised olulised erinevused: Tööprotsess silindris toimub alati õhu ülejäägiga Silindrisse moodustunud küttesegu süüdatakse kuumusega, mis tekib õhu kokkusurumisest survetakti lõpus: kütus pihustatakse kuuma õhu sisse ning üheaegselt segu moodustumisega toimub ka selle segu süttimine. Väntvõlli pöörlemissagedust reguleeritakse silindritesse pihustatava kütuse kogusega. Sissejuhatus Diiselmootorite areng Mootorite tootjad peavad paratamatult arvestama klientide nõudmistega, mis põhiliselt seisnevad: madalas kütusekulus piisavas võimsuses mootori kohanemisvõimes mitmesuguste kasutustingimustega madalas müratasemes jne. Kaasaegsete automootorite, sealhulgas ka diiselmootorite areng ongi suunatud ülaltoodud nõudmiste kohandamises mitmesuguste keskkonnakaitseliste nõudmistega. Kõike s...
planeerimisosakond planeerimisosakond planeerimisosakond tootmisosakond tootmisosakond tootmisosakond turustamisosakond turustamisosakond turustamisosakond reklaamiosakond reklaamiosakond reklaamiosakond Avalik juhtimine toimub erinevate funktsioonide dubleerimine. Suure ettevõtte puhul ei ole see probleemiks. tekivad konfliktid allüksuste ja terve organisatsiooni eesmärkide vahel. Eelkõige finantssüsteemis. üldine juhtide produtseerimine. 3) JAOTUS TERRITORIAALSE ASPEKT ALUSEL Territoriaalne aspekt seotud kohalike omavalitsustega. Väga keerulised organisatsioonid peavad kujundama end maatriks organisatsiooniks. Põhiprobleemiks sellistes organisatsioonides on alluvus.
RAS operatsioonisüsteemid - reaalajalised tuumad 1.Millised reaalajalised nõuded määravad RAS tarkvara koostamise eripära? RAS nõuded määravad tarkvara valmistamise eripärad (enamasti tekib sundparalleelsus): · Jõudlus tippkoormusel peab olema ennustatav · Töökiiruse juhtimine toimub ümbritsevast keskkonnast · Ohutus on sageli kriitilise tähtsusega · Andmemahud on väikesed või keskmised · Aktiivne liiasus (dubleerimine, jne) · Andmete terviklikkus nõutav lühiajaliselt · Autonoomne vigade avastamine 2.Selgitada sundparalleelsuse ja traditsioonilise paralleeltöötluse erinevusi. Sundparalleelsus on mitme samaaegse andmevoo töötlus ja interaktsioon, kus esinevad vahele segamised. Ühe töö katkestamine ja hiljem lõpetamine (Andmevood tükeldatakse kiiremaks töötluseks). See on paralleelsus, mis on peale sunnitud ümbritseva keskkonna poolt. Traditsiooniline paralleeltöötluses ei esine vahelesegamist ühe või mitme and...
Lõuna-Prantsusmaal rüütel Bernant de Ventadorn Põhja-Prantsusmaal Adam de la Halle Saksamaal Walther von der Vogelweide Keskaegsed instrumendid Keskajal kasutati muusikainstrumentidest kirikus oreleid, sest muud pillid olid paganluse sümboliks; ilmalikus muusikas tiidel, rebekk, harf, lauto, flööt, salmei. Mitmehäälne muusika keskajal burdoon liikumatu või lühikestes korduvates motiivides liikuv saatehääl, tavaliselt meloodiast madalam. parafoonia sama meloodia dubleerimine mingi intervallic võrra kõrgemalt või madalamalt, häälte vahe on kvint või kvart. heterofoonia ühe meloodia pisut erinevate variantide kooskõla. Grupis improviseerimise ``ühehäälne'' tulemus. Juhuslik mitmehäälsus. Esimene mitmehäälne kirikulaulutüüp tekkis 10. sajandil ja seda nimetatakse organumiks. Organumi peahääleks on . Organume on kahte liiki: parallel ja vaba, kus hääled liiguvad vabalt. 3. Millisesse ajavahemikku langeb muusikas gooti ajastu
Eelised: iga allüksus on huvitatud oma kasumist; kiire reageerimisvajaduse puhul on kergem koordineerida erinevaid funktsioone; lisab jäigale struktuurile paindlikkust; toodete arendamisel ja kvaliteedi tagamisel keskendub kliendi vajadusele; arendab igakülgseid juhte. Puudused: suureneb koordineerimise vajadus üksikute toodete vahel; väheneb funktsionaalsete spetsialistide vaheline suhtlemine, funktsionaalsete alade vastutuse ebaselgus, teenindusalade dubleerimine. Kliendi (turu) järgi liigendamine- võetud erinevad kliendirühmad neile omaste nõudmistega, era- ja ärikliendid. Eelised: suurem vastutus kliendi vajadustele, antud turusegmendi nõudmistele; suurem vastutus kliendi vajaduste rahuldamise ees. Puudused: vajadus kohelda erinevate klientide segmentide ostjaid erinevalt, raskused ühtse korra kehtestamisega; kliendirühmade ebaühtlase arenemise korral ressursside alakasutamine.
Firma tippjuhtkond tegeleb strateegilise kavandamisega, juhtimisega ja järelvalvega.sobib suurele organisatsioonile, kellel on palju tooteid erinevatele turgudele. Eeliseks kõrgem tulemuslikkus, tippjuhtkond on vaba igapäevasest operatiivsest juhtimisest, divisionijuhid arenevad ja saavad kujuneda tippjuhtiks. Puuduseks rivaalitsemine erssursside jaotamisel, mõne allüksuse soov lüüa emafirmast lahku, tegevuste dubleerimine (igal on oma raamatupidamine, müük) · Kliendi järgi liigendamine- äriklient, eraklient · Geograafiline liigendamine- Rakvere, Tallinn · Protsessi järgi liigendamine- autokool- teooria ja sõiduõpe · Kaasaegsed- maatriksstruktuur, võrkstruktuur, projektipõhine struktuur, töötamine alltöövõtulepinguga- on paindlik ja tihti odavam Maatriksstruktuurile on omased kahekordsed korralduste ahelad, luuakse
o Õdede vähene kaasatus esmatasandis ning perearstideliigne koormatust sisult õe pädevusse kuuluvate tegevustega o Asendustöötajate leidimine on nii perearstide kui ka õdede ajutise töölt puudmise korral raskendatud o Perearstide suur administratiivne-ja halduskoormus o Esmatasandi tervisehoiu juhtimine on killustatud, planeerimine hajutatud o Infovahetuse puudulikkus perearsti ja teiste teenusosutajate vahel ning tegevuste dubleerimine o Ebapiisav koostöö sotsiaalhoolekande- ja haridussüsteemidega, tervisehoiu teiste tasanditega ning kohalike omavalitsusüksustega o Erinevate tervisehoiuteenuse osutajate võimalused korraldada koostöö teenuste kättesaadavuse heaks o Apteegiteenus ei ole tervisehoiu süsteemi intergreetitud 7. Kes on pereõde? Õe või ämmaemanda kutseharidust omav tervisehoiutöötaja, kelle ülesanne on
CRM on integereeritud infosüsteem, mida kasutatakse firma müügieelse ja müügijärgse tegevuse planeerimiseks ja juhtimiseks. CRM võimaldab toetada ja säilitada müügiprotsessi informatsiooni, automatiseerida turundustegevusi, ühesõnaga müüa rohkem ja kvaliteetsemalt. Kui müügimees hoiab oma kliendibaasi Excelis ja pakkumisi My Documentsis siis on see ettevõtte jaoks kadunud informatsioon. Ühtse serveri lahenduse abil on võimalik dubleerimine kaotada ja saada info kontrolli alla. CRM teine eesmärk on anda kliendile võimalus suhelda firmaga kõikvõimalike suhtluskanalite kaudu (veeb, telefon, e-post) ning saada garanteeritud kvaliteediga teenust ning ühtlasi hoida kokku firma kulusid. Kõigi tegevuste integreerimine tähendab siin seda, et nt. telefoni teel antud tellimust saab jälgida veebis ja vastupidi. Vajalik selleks, et olemas olevatest klientidest maksimaalselt
depolitiseeruks ning riik suudaks end senisest paremini regioonides teostada, kuna siiani alarahastatud maavalitsused fokuseerudes kitsamale valdkonnale, leitaks uusi finantseerimisvõimalusi ja suudaksid end kvaliteetsemalt rakendada. Eelnimetatud muudatused vähendaksid kokkuvõttes töökorralduslikku ebaselgust otsustusfunktsioonides ja pädevustes seda nii maavalitsuse ja maavanema kui ka omavalitsuste liidu mõttes.Kummalgi oleks oma kindlad rollid ning väheneks dubleerimine ning vasturääkivused. Kokkuvõttes kasvab kohalike elanike huvide esindatus maakonnas ning nende eest seisva institutsiooni otsustusõigus tugevneb. Ametnikel tekib võimalus spetsialiseeruda ning tööprotsessid hõlbustuvad. 7. Reformikava mitte-realiseerumise võimalikud põhjused Antud reformikava mitte-realiseerumise põhjuseid leida on keeruline, kuna eesmärgid tunduvad olulised ning jätkusuutlikkuse mõttes pädevad
Üks varasemaid vorme on 13.-14. saj. estampii, mis kujutab endast erinevate lõppudega korduvate viisikäänakute ja -lõikude ahelat. Mitmehäälne muusika (lk. 63-70) 20. Lihtsa mitmehäälsuse kolm tüüpi ja nende lühiiseloomustus (lk. 63) Arvatakse, et ühehäälne muusika kõlas väga harva ühehäälselt ja et sellega on sageli kaasnenud lihtsa mitmehäälsuse tüübid. Burdoon liikumatu ja pidev saatehääl, tavaliselt meloodiast madalam Parafoonia sama meloodia dubleerimine mingi intervalli võrra kõrgemalt või madalamalt Heterofoonia sama meloodia üheaegne kõlamine erinevates variantides. 21. Organum sajand, liigid (lk. 64-65) Mitmehäälsusest saab rääkida alles siis, kui mitme hääle kooskõla on teadlik kunstiline võte ja kui muusika on üles kirjutatud. Kirik oli mitmehäälsuse ja mitmejaolise taktimõõdu kauaaegne vastane. 9.saj.-st on teada käsikiri Musica enchiriadis, mis käsitles esimest korda mitmehäälset laulmist, mida nim
mööblitööstus). Sihtgrupi järgi: erinevate kliendigruppide vajadused (äriklient, eraklient, VIP teenused), kiire reageerimine. Tugevused: paindlik, detsentraliseeritud (otseselt seotud klientide/kodanike ning nende rahuloluga), erinevate tarbijate, sihtgruppide, regioonide omapäraga arvestamine, osaliselt parem kontrolli läbi viia, tõstab allüksuste juhtide motivatsiooni ise allüksuste tööd paremini korraldada. Puudused: dubleerimine erinevate allüksuste samade funktsioonide osas, suured koordineerimiskulud, ei soodusta spetsialistiteadmiste ja oskuste arengut, võimalik konkurents erinevate üksuste vahel. Maatriksstruktuur- kombineerib fukntsionaalset ja divisionaalset struktuuri, ühendades funktsio-naalsed
Turunduse kursusetöö Ettevõtte "OÜ Visiit SV" näitel SISUKORD SISUKORD....................................................................................................................2 1. SISSEJUHATUS........................................................................................................3 1.1 Ettevõtte põhiandmed...........................................................................................3 1.2 Ettevõtte tegevusseis ja põhieelised.....................................................................4 1.3 Ettevõtte äriidee....................................................................................................4 1.4 Ettevõtte personal.................................................................................................5 2. TURUNDUSE INFOSÜSTEEM ..............................................................................7 3. TURUNDUSTEGEVUSE SENINE KORRALDUS...........
60ndate aastate alguses loobuti rahvamajandusnõukogude printiibist. Baltikumi jaoks oli see tagasiminek. Oluline on ka parteilise juhtimise ümberkorraldamine. Kõige olulisemaks on see, et Hrustsov leidis, et kogu partei aparaat tuleb kaheks lüüa. Üks tegeleb põllumajandusega, teine tööstusega. Tuli luua põllumajanduse ja tööstuse omad. See oli suhteliselt jabur plaan, sest mingit ratsionaalset iva sees ei olnud, niigi oli see dubleerimine juba täitevõimu ja parteitasandil olemas. Reaalselt normaalsel moel see süsteem toimima ei hakanud ning Hrustsov kaotas seetõttu ka paljud pooldajad. Lisaks sellele tuli Hrustsov veel ühe ideega, mis nägi ette, et partei juhtide seas peab toimuma pidev vahetus. Nägi ette ka konkreetsed tähtajad, viie aasta jooksul rajoonikomitee tasandil peab välja vahetatama 50% inimesi ja liiduvabariigi tasandil 5 aasta jooksul vähemalt 1/3 parteijuhtidest. See iseenesest üsna arukas