Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Piduri, veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid (7)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Tartu
Kutsehariduskeskus
Autode ja masinate remondi osakond
Raul
PIDURI, VEOJÕU JA
STABIILSUSE KONTROLLSÜSTEEMID

Tartu 2008


Sisukord


Sisukord 2
Sissejuhatus 3
Kaapeväldik – ASR 3
Elektrooniline pidurdusjõu kontroll – EBD 4
Elektrooniline stabiilsuse kontroll – ESP 5
RSC 6
EBC-mootoripidurdusleevendi 7
Hädapidurduskorrektor. 7
Kokkuvõte 7




Sissejuhatus


Iga asi
muutub ajaga lihtsamaks ja ohutumaks tavakasutajale, nii ka auto ja
selle kasutamine. Vastupidiselt kasutuslihtsusele ja –ohutusele,
muutuvad auto ehitus ja sõitjate turvalisust tagavad seadmed ja
sõlmed üha raskemaks ja keerulisemaks mõista. Kuigi paljudele ei
meeldi elektroonilised ohutuskontrollid, tuues põhjuseks „ebamäärase
ja ettearvatamatu kontrolli auto üle“ vms, siis tegelikult
rakenduvad kõik need süsteemid töösse alles ekstreemsetes olukordades ja imeharva võib rahuliku sõidustiiliga autojuht nende
töösse rakendumist märgata.
Isiklikult
olen ehk kõigerohkem kokku puutunud ABSiga ja seda talvel, kuna olen
nö „ laisk autojuht“, kes ei viitsi rataste plokeerimise ohu
Vasakule Paremale
Piduri-veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid #1 Piduri-veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid #2 Piduri-veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid #3 Piduri-veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid #4 Piduri-veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid #5 Piduri-veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid #6 Piduri-veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-12-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 227 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 7 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor rau1 Õppematerjali autor
Seob endas ASR(kaapeväldik), EBD(pidurtusjõu kontroll), ESP(stabiilsuskontroll), RSC ja EBC(mootoripidurdusleevendi) ülevaateid

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
docx

Piduri-, veojõu- ja juhitavuskorrektorid

Korras süsteemi puhul süttib ABS-i signaallamp süüte sisselülimisel ja kustub mõne sekundi jooksul (enesediagnoosi lõppemisel). Sõidu ajal rikke avastamisel süttib signaalamp uuesti ja jääbki põlema. Süüte sisselülimisel süttib enesediagnoosi ajaks ka pidurite signaallamp. Pidurite signaalamp süttib ka seisupiduri rakendamisel ja pidurivedeliku tasapinna vähenemisel. Joonis 10. ABS-i ja pidurite signaallambid 1.4.5 Hüdrosõlm Hüdrosõlm on paigutatud piduri peasilindri ja rattasilindrite vahele ja tema ülesanne on juhtida juhtplokilt tulevate käskude põhjal pidurdusrõhku rattasilindrites. Hüdrosõlm koosneb kerest, elektromagnetklappidest, tagastuspumbast ja summutuskambritest. Elektromagnetklappide abil välditakse rataste blokeerumine. Iga piduriharu kohta on kaks klappi: pealevoolu- ja äravooluklapp. Tagastuspumpa käitatakse elektrimootoriga ja tema

Auto õpetus
thumbnail
20
pdf

Abs Pidurid

ProDiags ABS, ASR, EBV, EDS, ESP, MSR Piduri, veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid http://open.forms.fi/hmv-edu http://www.hmv-systems.fi ProDiags Sisukord 1. ABS - pidurid .......................................................................3 2. EDS ­ Elektrooniline diferentsiaali kontroll ............................9 3. EBV ­ Elektrooniline pidurdusjõu kontroll ............................11 4

Auto õpetus
thumbnail
33
ppt

Auto juhitavus ja ABS

Auto juhitavus ja ABS pidurid Kaido Tammepõld Lühendid ABS ­ blokeerumisvastased pidurid ASR ­ kaapimisvastane süsteem EBV ­ elektrooniline pidurdusjõu kontroll EDS ­ elektrooniline diferentsiaali kontroll ESP ­ elektrooniline stabiilsuse kontroll MSR ­ mootori pidurdusmomendi reguleering Auto juhitavus ja ratta haardumine Auto liikumissuuna või kiiruse muutumine, pidurdamine, kiirendamine või pööramine sõltub ratta ja maapinna vahelisest haardumisest Haardejõu ületamisel hakkab ratas libisema Auto juhitavus ja ratta haardumine Rehvi ja maapinna vaheline haardejõud koosneb külgsuunalisest ja pikisuunalisest

Auto õpetus
thumbnail
27
docx

Pidurisüsteemid

· Kontrolliseadmed (rõhuandurid, rõhulülitid, manomeetrid, märgutuled, kuvar). EBS piduriseadet on pidevalt arendatud ja täiustatud. Seetõttu võib konkreetse veoki või bussi piduriseade erineda eelpool loetletust. Näiteks võib olla kokku ehitatud juhtplokk, pedaali asendi andur ja proportsionaalne releeklapp. Selline seade kannab nime EBS juhtseade piduri keskseadmega (Compact CBU). Tehnohoolduse juhised · Mistahes tööde tegemiseks EBS pidurite juures on vajalik eriväljaõpe. Seadete muutmiseks on vajalik PIN kood. · Kindlusta sõiduki paigalolek. · Varuosadena tohib kasutada ainult WABCO, Knorr ja valmistajatehase poolt lubatud detaile

Autoõpetus
thumbnail
5
doc

ABS pidurid

tagada tulemuse täpsust. Kui mitte siis tulemust parandatakse. Rataste libisemine. Ratta libisemine on ratta pöörlemise ja auto kiiruse vahe. Arvutus programmis mis kasutab tegelikku kiirust auto kiirusena, libisemine arvutatakse ratta kiirusest ja tegelikust kiirusest alltoodud valemiga Füüsikalised andmed. (edastatakse elektri signaalidena.) -nelja ratta kiirus (kõik neli ratast võivad pöörelda erineva kiirusega, vastavalt kiirendusele, mootori takistus, jne.) - informatsioon piduri tule lülitilt. - töötamise kontrolli tulemused (ratta pöörlemine, anduri olukord, magnet klapi staatus) Programmi kõige olulisemad muutujad Ratta kiirendamine ja pidurdamine. Kasutades ratta hetkelist kiirust (ratta kiiruse andurist), ratta kiirendamist või pidurdamist saab arvutada arvesse võetes pikaajalisemat muutust. Pikisuunaline haarduvus rehvi ja teepinna vahel: aju arvutab täpselt välja momentaarse hõõrdumise ratta käitumise järgi. Erinevat tüüpi hõõrdumine tekitab

Auto õpetus
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus Erialasse

Akud tähistatakse tähisega ­ Rf 4) pikaealised ja põrutuskindlad ­ leiavad kasutamist töömasinatel, millel esineb tugevaid põrutusi ja suuri koormuse muutusi. Neid tähistatakse ­ HD. 5) ehituselt pikaealise akuga sarnane, kuid plaadid on paksemad ja seega on neid ka vähem. Ei anta külmkäivitusvoolu suurust, akude käivitusomadused on 35...40% madalamad kui sarnastel käivitustüüpi pliiakudel. Kasutatakse eriti suurte koormuste tingimustes, osalt ka veojõu tarvis. Tähis ­ S. Aku hooldus ·igapäevane hooldus Laadimise ja korrasoleku kontroll ·1x kahe nädala jooksul Aku kinnituse ja juhtmete kinnituse kontroll ·generaatori ajamirihma pingsuse kontroll Aku väline puhastamine ·aku kaanele sattunud elektrolüüt eemaldatakse nuuskpiiritus lahusesse kastetud lapiga Aku klemmide ja juhtmeotsakeste puhastamine · Oksiid, mustus ja niiskus põhjustavad aku isetühjenemist. Kaanele sattunud elektrolüüt juhib voolu nii

Auto õpetus
thumbnail
20
odt

Autode Ehitus.

Mitteblokeeruvaid pidureid nimetatakse ABS-piduriteks (anti-lock brake system). Eeliseks on, et pidurdatav auto säilitab juhitavuse kõikides olukordades. Autode hüdropidurid 10.1.2 Pidurite hüdraulilise ajami ehitus Auto hüdroajami põhiosad on : · piduripump (peasilinder), · töösilindrid ja torustik. Lisaks võivad ajamisse kuuluda võimendi ja regulaator, mis jaotab rõhku esi- ja tagarattapidurite vahel. Kogu ajam on täidetud pidurivedelikuga. Piduri peasilindri (-pumba) ülesandeks on tekitada ajamis rõhku, kui juht vajutab pedaalile. Põhiosad on: silinder ja mansettidega kolvid. Pidurivedelik asub silindrist kõrgemal olevas anumas. Kolbe hoiavad algasendis vedrud. Peasilindri töötamine. Kui juht vajutab pedaalile, siis sellega ühendatud tõukur lükkab tagumist kolbi silindrisse, pidurivedelik tõrjutakse torustikku ja esirataste pidurid hakkavad tööle. Ühtlasi kandub vedeliku rõhk ka teisele kolvile, mis asub silindri keskosas

Traktorid ja liikurmasinad
thumbnail
15
docx

Auto aktiivne ja passiivne turvalisus

2. Aktiivne turvalisus 1. Pidurid Turvaline on auto, mille saab ruttu pidama. Renault kasutab oma mudelite pidurdusvõime parandamiseks nelja juhtivat elektroonilist süsteemi. EBA (emegency braking assistance) ­ elektrooniline hädapidurdussüsteem; tajub pidurduskiiruse ohusituatsiooni ning võimendab pidurdamist (ABS-i kontrolli all). ABS - mitteblokeeruvate pidurite süsteem, aitab juhil autot valitseda takistades pidurite blokeerumist isegi hädapidurdamise korral. ASR - veojõu kontrollsüsteem, mis aitab kontrollida haardumist libeda teega. ESP - elektrooniline stabiilsuskontroll, mis aitab juhil järskudes kurvides ja libedal teel sõiduki trajektoori kontrollida. 2. Parkimisandurid Manööverdamine aasta-aastalt suurenevate masinatega muutub üha keerulisemaks. Isegi väike plekimõlkimine uuel autol tähendab mitmetuhandest väljaminekut. Parem ohtu ennetada ning varustada oma auto parkimisanduritega. Parkimisanduritega pargid

Auto õpetus




Kommentaarid (7)

JoeF21 profiilipilt
JoeF21: Suurepärane. Sain väga palju infot. Aitäh
12:25 06-05-2011
salzer profiilipilt
salzer: igati asjalik ja hästi lahti seletatud.
21:58 07-12-2010
keyyo profiilipilt
keyyo: Natuke rohkem oleks võinud veel olla
15:17 27-02-2012



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun