Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Auto juhitavus ja ABS (0)

1 Hindamata
Punktid
Vasakule Paremale
Auto juhitavus ja ABS #1 Auto juhitavus ja ABS #2 Auto juhitavus ja ABS #3 Auto juhitavus ja ABS #4 Auto juhitavus ja ABS #5 Auto juhitavus ja ABS #6 Auto juhitavus ja ABS #7 Auto juhitavus ja ABS #8 Auto juhitavus ja ABS #9 Auto juhitavus ja ABS #10 Auto juhitavus ja ABS #11 Auto juhitavus ja ABS #12 Auto juhitavus ja ABS #13 Auto juhitavus ja ABS #14 Auto juhitavus ja ABS #15 Auto juhitavus ja ABS #16 Auto juhitavus ja ABS #17 Auto juhitavus ja ABS #18 Auto juhitavus ja ABS #19 Auto juhitavus ja ABS #20 Auto juhitavus ja ABS #21 Auto juhitavus ja ABS #22 Auto juhitavus ja ABS #23 Auto juhitavus ja ABS #24 Auto juhitavus ja ABS #25 Auto juhitavus ja ABS #26 Auto juhitavus ja ABS #27 Auto juhitavus ja ABS #28 Auto juhitavus ja ABS #29 Auto juhitavus ja ABS #30 Auto juhitavus ja ABS #31 Auto juhitavus ja ABS #32 Auto juhitavus ja ABS #33
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 33 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-03-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 141 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor jaano90 Õppematerjali autor
Slideshow

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
20
pdf

Abs Pidurid

haardejõust. Nende jõudude summa on teatud kindla suurusega. Ühe suurenedes teine väheneb ja vastupidi. Ratta vabal veeremisel, siis kui siduripedaal on alla vajutatud ja piduripedaali ei vajutata, on külgsuunaline haardumine suurim. Auto ohutu juhitavuse tagamiseks peab ratas veerema libisemata. Selleks peab jääma rattale mõjuv jõud haardejõu ringi sisse. Pidurdusjõud suureneb ==> külgsuunaline haardumine väheneb. Kui pidurdusjõud võrdsustub haardejõuga siis ratas blokeerub. Külgsuunaline haardumine on siis null ja auto ei ole enam juhitav.

Auto õpetus
thumbnail
14
docx

Piduri-, veojõu- ja juhitavuskorrektorid

ABS/EDS-juhtplokk töötleb iga ratta andmeid eraldi võimaldades nii kõikidele ratastele antud tingimustele vastava pidurdusjõu kuid vältides blokeerumise. Külgsuunaline hõõrdejõud on suurim ratta vabal veeremisel (siduripedaal on alla vajutatud ja piduripedaalile ei vajutata). Joonis 2. Libisemine 0% ABS pidurid ei lase ratta libisemisel suureneda üle 10...20%. Pidurdusjõud on siin suurim ja külgsuunaline hõõrdejõud auto juhitavuseks veel piisav. Nende resultantjõud jääb hõõrdejõu ringi sisse. Joonis 3. Libisemine 10...20% Kui pidurdusjõud ületab haardejõu, hakkab ratas libisema. Külgsuunaline hõõrdejõud muutub niivõrd väikeseks, et auto ei ole enam juhitav. Töökorras ABS piduritel sellist olukorda tekkida ei saa! Joonis 4. Libisemine üle 20% 1.3 ABS-i tööpõhimõte Kui üks või rohkem rattaid hakkavad pidurduse ajal blokeeruma, siis ABS-i süsteem

Auto õpetus
thumbnail
7
doc

Piduri, veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid

..... 6 EBC-mootoripidurdusleevendi................................................................................................... 7 Hädapidurduskorrektor............................................................................................................... 7 Kokkuvõte...................................................................................................................................7 Sissejuhatus Iga asi muutub ajaga lihtsamaks ja ohutumaks tavakasutajale, nii ka auto ja selle kasutamine. Vastupidiselt kasutuslihtsusele ja ­ohutusele, muutuvad auto ehitus ja sõitjate turvalisust tagavad seadmed ja sõlmed üha raskemaks ja keerulisemaks mõista. Kuigi paljudele ei meeldi elektroonilised ohutuskontrollid, tuues põhjuseks ,,ebamäärase ja ettearvatamatu kontrolli auto üle" vms, siis tegelikult rakenduvad kõik need süsteemid töösse alles ekstreemsetes olukordades ja imeharva võib rahuliku sõidustiiliga autojuht nende töösse rakendumist märgata.

Auto õpetus
thumbnail
24
pptx

ABS Pidurid

ABS Pidurid Kaupo Kõnd AT112 ABS-st  ABS on elektrooniline süsteem, mis ei lase pidurdamisel auto ratastel blokeeruda.  See tähendab, et ABS hoiab pidurdamisel ratast libisemise ja veeremise piiril, tänu millele jääb auto juhitavaks.  Esimesed ABS-piduritega autod toodeti 1978. aastal.  Süsteemi oli hakatud arendama juba 1930ndatel. ABS mootorrattal  Kuna algaastatel olid ABS süsteemi osad väga suured, rasked ja kallid, ei olnud võimalik neid mootorratastel massiliselt kasutada.  Esimesena paigaldas ABS pidurisüsteemi mootorrattale 1988. aastal BMW oma mudelile K100.  Alastes 2000. aastast pakub BMW kõikidele oma mootorratastele ABS pidurisüsteemi.

Auto õpetus
thumbnail
27
docx

Pidurisüsteemid

Sele 5. Piduriseadmete paiknemine veokil (allikas: Knorr) EBS elektritoide põhineb kahel eraldi ühendusel klemmiga 30(30a ja 30b; pidev toitepinge). Mõlemad vooluringid on eraldi kaitstud ja neid ei tohi kasutada muude tarbijate toiteks. EBS lülitatakse elektriliselt sisse süütelüliti (klemm 15) või EBS juhtseadme pidurilüliti (klemm 30) abil. Esirataste pöörlemissageduse ja kulumise andurid on ühenduses EBS juhtplokiga ning tagarataste vastavad andurid tagasilla rõhureguleerimismooduliga. Andmevahetus EBS juhtploki ja tagasilla mooduli vahel toimub erilise CAN andmesiini "Pidur" kaudu. Väljalülitatud aku (mehaaniline või elektrooniline aku pealüliti) korral ei saa EBSi sisse lülitada. Siis on kasutada ainult liiasussüsteem. · Andmevahetus sõiduki teiste osadega (mootori ja käigukasti juhtimine, retarder) toimub CAN andmesiini "Ajamiahel" kaudu. ·

Autoõpetus
thumbnail
19
doc

Veermik ja juhtimisseadmed

Alusvanker koosneb raamist,vedrudest,sildadest ja ratastest. Kande kerega sõiduautodel kinnitub esisilla tala jäigalt kere külge. Ehk poolraami külge. Ja rattad vedrude abil kere külge. Vedrustus. Esitellikute ja tagasilla vedrustuse hulka kuuluvad: vetruvad,suunavad,summutavad osad. Vetruvad elemendid on (poolelliptilised) lehtvedru,keerdvedrud,vasak,parem,koonus,. Väändvedrud(torssioonvedrud). Balansiirvedrud. Õhkpadjad. Vedrud leevendavad auto sõidu ajal teepinna ebatasasuste tõukeid ja tagavad sujuva liikumise. Suunavad elemendid määravad end rataste õõtsumise käigus paika ja võtavad vastu auto piki ja külgsuunas mõjuvaid jõude. Autoreaktiiv momente võtavad vastu, reaktiivvardad. Põikstabikad,amortisaatorid. Esitellikute konstruktsioon on keeruline,sest see, peab õõtsuva ülesande juures täitma ka pööramisülesannet. Talaga tagavedrustus toetub lehtvedrude,keerdvedrude ja amortisaatorite abil.

Auto õpetus
thumbnail
20
odt

Autode Ehitus.

Autode käigukastid. Käigukasti vajab auto mootori omapära tõttu: aeglaselt töötaval sisepõlemismootoril pole jõudu. Seepärast tekib raskusi auto paigaltvõtu ja kiirendamisega. Rataste veo tugevdamiseks suurendatakse vajadust mööda väntvõlli pöördemomenti käigkasti abil. Kui väiksem hammasratas pöörab suuremat, siis moment suureneb kiiruse vähendamise arvel. Käikude vahetamine toimub hammasrataste või hammasratasploki nihutamisega. Sõltuvalt edasikäikude arvust, jagunevad köigukastid kolme-, nelja-, viiekäiguliseks. Igal käigukastil on ka tagasikäik, mis saadakse nihutatava lisahammasrattaga. Sünkronisaatori ehitus

Traktorid ja liikurmasinad
thumbnail
44
odt

Traktorid ja liikurmasinad

Koosneb pumbarattast, turbiinist ja juhtrattast. Sõltuvalt turbiinide arvust liigitatakse hüdrotrafosid ühe-, kahe- ja kolmeastmeliseks. Hüdrostaatilise muunduriga jõuülekannet nimetatakse mahthüdrauliliseks. Põhiosad on pump ja hüdromootor. Elektromehaaniline jõuülekanne koosneb sisepõlemismootorist, alalis- ja vahelduvvoolu generaatorist. Traktorid ja liikurmasinad. Vedavad sillad ja kardaanülekanded. Vedavaks sillaks ehk veosillaks nimetatakse traktori või auto sellist silda, mlle rattad veavad. Sild ise on jäik tala, temasse on monteeritud peaülekanne, diferentsiaal ja rataste ajam. Veosild võib olla kokku ehitatud käigukastiga, sel juhul veorataste ajamid on eraldi keredes. Traktoritel on tagasildade kered malmist või terasest. Roomiktraktori veosilla kooseisu kuuluvad: köigukastm peaülekanne ja pööramismehhanism. Käigukast võib olla ka eraldi. Peaülekandeid võib olla ka kaks. Üldmõisted vedavate sildade mehhanismidest.

Traktorid ja liikurmasinad




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun