Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"vedavad" - 67 õppematerjali

thumbnail
8
doc

Globaliseerumine, demograafia

Majanduslike ja sotsiaalsete sidemete tihenemine riikide vahel läbi ettevõtlusinstitutsioonide ja kapitalistliku filosoofia, mis kahandab maailma majanduslikus mõttes. 2. Millist aega loetakse globaliseerumise aluseks? Globaliseerumise aluseks loetakse perioodi u 500 aastat tagasi, kui hakasid kujunema Euroopa riikide koloniaalimpeeriumid. 3. Globaliseerumise kom lainet a) 1870-1914 b) 1950-1980 algus b) 1980-2000 4. Globaliseerumise vedavad jõud Ühelt poolt on üleüldine transpordi kulude kahanemine ja teiselt poolt üha laialdamaselt leviv majanduslik liberaliseerimine ehk soov kaubelda ja vahetada investeeringuid teiste riikidega. · Siirdekulud ­ kaubavahetuskulud. Kaupade vedamine ühest maailma servast teise muutub, võrreldes kauba enese hinnaga, üha odavamaks. · Kaubanduslik liberaliseerimine ­ Soodustab kaubanduse arengut riikide vahel. Hinnad alanevad.

Majandus → Majandus
78 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Autode Ehitus.

Autode käigukastid. Käigukasti vajab auto mootori omapära tõttu: aeglaselt töötaval sisepõlemismootoril pole jõudu. Seepärast tekib raskusi auto paigaltvõtu ja kiirendamisega. Rataste veo tugevdamiseks suurendatakse vajadust mööda väntvõlli pöördemomenti käigkasti abil. Kui väiksem hammasratas pöörab suuremat, siis moment suureneb kiiruse vähendamise arvel. Käikude vahetamine toimub hammasrataste või hammasratasploki nihutamisega. Sõltuvalt edasikäikude arvust, jagunevad köigukastid kolme-, nelja-, viiekäiguliseks. Igal käigukastil on ka tagasikäik, mis saadakse nihutatava lisahammasrattaga. Sünkronisaatori ehitus. Käigukastis käikude müratuks lülitamiseks kasutatakse eriseadiseid- sünkronisatoreid. Sünkronisaator on ehitatud nii, et liuguri küljes oleva hargiga nihutatav lülitusmuhv tõukab esmalt blokeerrõngast, mis hakkab hammasratast kaasa vedama. Muhv läheb hambumisse alles pärast seda, kui libisev rõngas on hõõrdejõu toimel kiiru...

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
90 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Jõuülekanne

DIFERENTSIAAL Diferentsiaal koosneb: · Taldrikhammasratas · Teoratas · Rattavõll · Rattavõllihammasratas · Satelliithammasratas · Sattelliitide telg · Korpus · Tigu satelliidid · Lukustid RATTAVÕLLID Rattavõllid koosnevad: · Tugiäärikud · Laagrid · Rattavõlli kestad · Laagrite kinnituspuksid · Tihendid · Ratta rummid · Koonused · Muttrid · Rull laagrid · Kiilud VEDAVAD RATTAD Vedavad rattad koosnevad: · Veljed · Rehvid · 5 rattakinnituspolti HOOLDUS Õlivahetus hiljemalt 15.000 km või 1. aasta pärast. Pidurivedeliku vahetus esimene kord 3 aasta pärast, seejärel iga 2 aasta tagant. Tehnilise hoolduse periood on iga 2 aasta tagant ja hiljem 1 aasta tagant. KASUTATUD KIRJANDUS VW Touran hooldusraamat Tunnis üleskirjutatud materjal Heldur Tamm-e Jõuülekandeseadmete algõppe raamat

Auto → Auto õpetus
191 allalaadimist
thumbnail
32
pptx

TÖÖPINGID

PAKSUSPINK • Puidu hööveldamine pöörleva silindrilise noavõlliga, kus on sirge lõikeservaga noad • Puidu töötlemine vajalikku paksusesse • Etteanne toimub etteandevaltside abil • Toorikuid peab masinasse sisestama tugevalt üksteise vastas Tööohutusnõuded • Samad nõuded, mis rihthöövlilgi, v.a: • Töölauale ei tohi panna käsi • Väikeste detailide puhul kasutada rakist 1 – toorik; 2 – töölaud; 3 – tagasilöögikaitse; 4 – vedavad rihveldatud etteandevaltsid; 5 – esimene survenuga; 6 – noavõll; 7 – tagumine survenuga; 8 – tagumised vedavad valtsid (sileda pinnaga); 9 – tooriku liikumissuund; 10 – noavõlli pöörlemissuund; 11 – hööveldatud pind. KETASSAEPINK • Puidul põhinevate materjalide saagimine FORMAATSAAG • Täpsem KÄSIKETASSAAG • Mobiilne Tööohutusnõuded • Pöörlevat tera ei tohi peatada külgsurvega • Mitte ühtegi toimingut teha kätega

Tehnoloogia → Tehnoloogia
16 allalaadimist
thumbnail
3
odt

CVT- variaatorkast, Toroidülekanne, Kardaanülekanne, Käiviti

Pildil kujutatud olukorras on rullid asendis, kus vedaval kettal on rulli kontaktpinna raadius ketta keskmest väike ja veetaval kettal suur, seega on tegmist aeglustava ülekandega. Ülekandes muudetakse automaatselt rullikute asendid vedava ja veetava ketta suhtes, kus rulliku servad vastavalt vajadusele ketaste keskmest kas lähenevad või kaugenevad, muutes ülekandearvu. Skeem1: Mootorist ­ peaülekandesse Vedav ketas ­ veetav ketas Rullik Haardevedelik Skeem2: 1. Hüdrotrahvo 2. Vedavad kettad 3. Revers 4. Rullid 5. Mootorist peaülekandesse 6. Hammasratas ülekanne Tegemist on haardevedelikuga ehk määrdeainega. Mis suure rõhu all ligikaudu 2000 megapaskalit muutub kontaktpindade vahel klaasitaoliseks vedelikuks. Ning ei lase ülitäpselt töödeldud met.. Põhikomponendid: 1. Hüdrotrahvo 2. Revers 3. Veetavad kettad 4. Vedavad kettad 5. Rullid 6. Hammasülekanne Kardaanülekanne

Auto → Auto õpetus
93 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Transport

TRANSPORT Konteinerveod - konteinereid vedavad laevad (kontinerid - suured metallist neljakandilised kastid) Logistika - toote kulg tootjast tarbijani (paneb paika kõige otstarvekama transpordi liikumise) (nt. auto viib kauba punktst A punkti B, laadib uue kauba peale ning sealt lähebedasi kas punkti A või C) Ekspressvedu - veose toimetamine sihtkohta ümberlaadimiseta Terminal - bussijaam, lennujaam, sadam, raudteejaam, kus toimub kauba/inimeste ümbersuunamine eri transpordiliikidele (kaupade vastuvõtmine/väljasaatmine, ladustamine, kogumine ja jaotamine, osaline ümbertöötlemine, kauplemine ja kontroll) Transiitteenus - teenus, kus üks riik lubab teisel vedada kaupa läbi nende territooriumi, kuid selle eest peab maksma "Mugavuslipu" pakkumine - teatud maksu eest ühe riigi laevade registreerimine mugavuslippu pakkuva maa lipu alla, kus laevafirmade sissetulekuid maksustatakse ...

Geograafia → transpordigeograafia
1 allalaadimist
thumbnail
2
docx

KT Jõuülekanne 1 (AS) - Üldine, sidur

JÕUÜLEKANNE Nimi: Riho Rästas KONTROLLTÖÖ NR. 1 AS Õppegrupi nr. AS13 Kuupäev: 05.03.14 1. Mida tähendab rattavalem 6 x 4*? Kuus ratast ja neist neli on vedavad. 2. Kuidas liigitatakse jõuülekandeid? Manuaal käigukastid ja Automaatkastid. 3. Millised seadmed/sõlmed kuuluvad nelikveoga kaheteljelisel sõidukil jõuülekandesse? Hooratas ,sidur ,väntvõll ,kardaani ülekanded, diferentsiaalid, jaotuskast, vedevad sillad(rattad) 4. Millistele nõuetele peavad vastama sidurid? Sidur peab lahutama kiiresti ja täielikult, käigukasti hoorattalt saadavast mehhaanilisest energiast

Auto → Auto õpetus
37 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Metsad ja nende tähtsus

juurdekasvuga aastas, suhteliselt hõredad ning vähe puuliike ja enamasti kasut. Tarbepuiduks. 3 kalanduse vormi ja iseloomustus? 1)Rannikupüük- kalurid elavad rannikut palistavates kalurikülades ja püüavad väikeste paatidega kala. Kala töötlevad ise või annavad väikestele tehastele ning ei kalasta rannikust kaugel. 2)Ookeanipüük- püütakse rannikust kaugel, püügile tuleb saata terve laevastik( baaslaevad, kalaluurelaevad, materjale-või toodangut ära vedavad laevad ) . 3)Kalakasvatus- kalanduse korraldus, kus püütavat kala kasvatatakse eelnevalt inimese rajutud basseinides. Tähtsamad kalastuspiirkonnad: Vaikse ookeani kalavarad. Loode-ja kirdeosa ja ka ookeani läänepoolsed saartevahelised alad. Riigid- Jaapan, USA, Tsiili, Peruu. Kes, mis on maailmamere peamised igapäevased reostajad? Rannikul paiknevad linnad ja tööstuskeskused ning meretransport. Eesti kalapüügiseadus? On ettenähtud, et kalapüügil ja veetaimede kogumisel tuleb

Geograafia → Geograafia
79 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Kalandus

Merel saab olla kauem ja püüda kogu majandusvööndi ulatuses. Vajavad rannabaasi, milleks hästi välja ehitatud sadam. Annab suurima osa maailma kalapüügist. Kõrgesti arenenud maades, ka Lõuna-Ameerika lääneranniku riikides. Ookeanipüük - hakkas levima alles XX saj. Püük toimub avaookeanil või teiste maade majandusvööndis ostulubade alusel. Püüki teostab terve laevastik, kuhu kuuluvad otsesed püügilaevad, saaki töötlevad baaslaevad, kalaluurelaevad ja toodangut vedavad transpordilaevad. Toetub suurtele sadamatele, mis varustavad laevu ja turustavad toodangut. Ookeanipüük on kallis ja seda saavad lubada vaid rikkad riigid - Jaapan, USA ja Venemaa. Kalakasvatus - Kalavarude vähemuse tõttu on kalakasvatus ainus võimalus tootmise edasiseks laiendamiseks. Levinud Ida-Aasias, vähem arenenud maades. Maailmamajanduslikku tähtsust pole.

Geograafia → Geograafia
29 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Eksamiküsimused 2007 Laevaehitus

28. Laeva vööri ehituse omapära. 29. Laeva ahtri ehituse omapära. 30. Laeva tekiehitised ja tekihooned, otstarve omapära. 31. Laeva ruumide liigitus, kasutamine, omapära. 32. Laeva tarbeesemete ehitus: illuminaatorid, aknad, valgusluugid, uksed, parda- luugid, trepid, reelingud jm. 33. Ankruseadme otstarve, koosseis ja paigutus laeval. 34. Lastiseadme otstarve, koosseis ja paigutus laeval. 35. Horisontaalse lastitöötlusega erinevaid laste vedavad laevad. 36. Luugiseade. Otstarve, paigutus, konstruktsioon. 37. MacGregori luugiseade, kirjeldus, tööpõhimõte. 38. Losspoomid. Losspoomide paaristöö kirjeldus. 39. Raskekaalupoomid ja kraanad 40. Rooliseade, otstarve, koostisosad. 41. Rooliseade, erinevat tüüpi rooliajami (roolimasina) kirjeldused. 42. Paadiseade, otstarve, koostisosad. 43. Paadiseade, erinevat tüüpi paadi veeskamise vahendite töö kirjeldus. 44. Puksiirseade, koostis, paigutus. 45

Ehitus → Laevaehitus
38 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Jõuülekanded konspekt

võimaldab mootorit ajutiselt jõuülekandest lahutada ja neid teineteisega sujuvalt ühendada. Sidur kaitseb jõuülekannet ülekoormuste eest, piirates ja leevendades ülekantavat pöördemomenti. Siduri töötamine põhineb kokkupuutuvate ja liikuvate pindade vahel tekkiva hõõrdejõu ärakasutamisel. Sidur peab mootori suurima pöördemomendi kindlalt käigukasti vedavale võllile edasi andma. Ta peab lahutuma täielikult, eraldades vedavad ja veetavad osad kiiresti ja sujuvalt. Sujuvalt lülitamine on vajalik, et koormata jõuülekande mehhanisme ja suurendada masina kiirust järk-järgult. Siduri veetavate osade inertsimoment ei tohi olla suur. Olulised on hoolduse ja reguleerimise hõlpsus, juhtimise kergus ja suur töökindlus. Autodel kasutatakse h õ õ r d s i d u r e i d . Seepärast, et nende sidurite vedavad ja veetavad osad on kettakujulised, nimetatakse neid ka k e t a s s i d u r i t e k s .

Auto → Jõuülekanne
51 allalaadimist
thumbnail
9
pptx

Merevaik

Merevaik Elisabeth Lauton Merevaigu nimetuse päritolu Merevaigu nimetus tuleneb selle, et see avastati esimest korda merekaldalt. Alguses kutsuti seda kuivanud merevahuks. Läänemere kallastelt Vahemere-äärsetesse kultuurikeskustesse merevaiku vedavad kaupmehed mõtlesid nende pruunikaskollaste kivide päritolu ja tekke kohta üpris kummalisi lugusid välja. Ühed arvasid, et tegemist on tardunud merevahuga, teised arvasid, et need on taevaliku päritoluga higipiisad. Nende muinasjutuliste seletuste üle pole põhjust naerda, sest veel enam kui poolteist aastatuhandet hiljem olid vanad kujutelmad nii sügavale pähe kulunud, et üks saksa õpetlane arvas: "Merevaik on randa uhutud ning rohke soolaga segatud ja kokkupressitud merevaht, mis on õhu käes ning päikesekuumuses kuivanud ning ütlemata kõvaks kivistunud..." Alles 1767. aastal kirjutas Samuel Bock raamatu, milles ta tõestas, et merevaik pole midagi muud kui kivi...

Keemia → Keemia
9 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Garantii

· Tehnilised andmed · Garantiitingimused · Kasutatud kirjandus · Audi RS 5 Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Tehnilised andmed Mootori tüüp (kütus) Kütusekulu linnas Käigukast Võimsus kw (l/100km) Vedavad rattad Tippkiirus km/h Kütusekulu maanteel Baashind alates Kiirendus 0-100km/h(s) (l/100km) Keskmine (l/100km) V8 4.2 bensiin 14,9 7-k automaat (S- tronic) 331kw 8,5 nelikvedu 250km/h 10,8 1 298 800 eek 4,6 Garantiitingimused Audi ettevõtted tagavad uutele müüdud autodele 2-aastase

Auto → Auto õpetus
30 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kuidas töötab auruvedur

Kuidas töötab auruvedur? Aruvedur töötab aurumootori jõul, mille tööpõhimõte on üsna lihtne. Auru mootori jaoks on ­ nagu nimigi ütleb ­ vaja auru, see saadakse suures boileris, mida pidevalt köetakse. Mida kauem vesi boileris keeb, seda rohkem vee molekule läheb gaasilisse olekusse üle ja selle pärast tekib boileris rõhk. See rõhk suunatakse torusid mööda veduri rataste juurde silindritesse, mis on ehitatud nii, et kui ühelt poolt surub auru jõud kolvi ühele poole lõpuni, vabastab auru toova toru juures olev klapp teise augu ja nüüd kasutatakse uuesti auru jõudu, et kolb tagasi esimesse asendisse viia. Sellise tsükli toimel hakkavadki veduri rattad liikuma. Kes ehitas esimese auruveduri? Kõige esimese töötava auruveduri ehitas 1804ndal aastal Richard Trevithick Suurbritannias. See auruvedur oli algeline, robustne, kuid samas oli Trevithick suurendanud masina kasutegurit kasutades kõrgemat rõhku ja väiksemat mootorit. Kes ehitas esimese...

Füüsika → Füüsika
10 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Tugevus II - Kodutöö 3

MHE0012 TUGEVUSÕPETUS II Variant nr. Töö nimetus: Kodutöö nr. 3 A-3 Pingekontsentraatoriga varda vastupidavus tsüklilisele B-1 paindekoormusele Üliõpilane (matrikli nr ja nimi) Rühm: Juhendaja: MAHB - 61 Priit Põdra Töö esitatud: Töö parandada: Arvestatud: 20.04.2012 Algandmed ja ülesande püstitus Astmega ümarvarras on konsoolselt kinnitatud korpusesse. Ümarvarda otsale, kaugusel L korpuse seinast, mõjub ajas sümmeetrilise tsükliga muutuv punktjõud F = (Fmin ... Fmax) (kusjuures Fmin = - Fmax). Varras on valmistatud terasest E295 DIN EN 10025-2 (voolepiir Re = 295 MPa ja tugevuspiir Rm = 470 MPa), varda töötemperatuur on kuni T = 120 °C ja tulemuse usaldatavus peab olema 99 %. V...

Mehaanika → Tugevusõpetus ii
279 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Globaliseerumise KT kordamisküsimused-vastused

Globaliseerumise mõiste ja suundumus. -kutuuriline, sotsiaalne, majanduslik fenomen. -protsess, milles organisat pakuvad oma kaupa ja teenuseid eelkõige globaalsetel turgudel -Majanduslike ja sotsiaalsete sidemete tihenemine riikide vahel, mis kahandab maailma majanduslikus mõttes. Algus ­ u 500a tagasi, kui hakkasid EU riikide koloniaalimpeeriumid kujunema Kolm lainet- a) 1870-1914 kaubandusrevolutsioon b) 1950-1980 algus tööstusrevolutsioon b) 1980-2000 infotehnoloogia revolutsioon Vedavad jõud -transpordi kulude kahanemine ja teiselt poolt üha laialdamaselt leviv majanduslik liberaliseerimine ehk soov kaubelda ja vahetada investeeringuid teiste riikidega. Siirdekulud ­ kaubavahetuskulud. Kaupade vedamine ühest maailma servast teise muutub, võrreldes kauba enese hinnaga, üha odavamaks. Kaubanduslik liberaliseerimine ­ Soodustab kaubanduse arengut riikide vahel. Hinnad alanevad, kaovad tollimaksud. Finantsintegratsioon ­ Erinevate maad...

Majandus → Majandus
24 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Meretranspordi kasutades kaubaveo tunnused

Lihtritega veetakse lihtri-konteinerid ja rolkeritega veetakse haagiste ümbrised. On olemas ka universaalsed laevad, millel peavad olema vähemalt kaks tekki, et lastida segalast ja muidugi konteinerid. Nüüd ilmus uus spetsiaalne grupp - külmutuslaevad(reefer). See on nn ujuvad külmikud, mis on mõeldud selleks, et vedada kiiresti riknevaid kaupu. Külmutuslaevadel on kindel spetsialiseerumine. On olemas laevu, mis vedavad troopilisi puuvilju, ning ka laeva-sügavkülmikuid - erinevate toodete vedamiseks väga madala temperatuuriga kuni -25° C. See, mis eristab külmutuslaevu, onsuurkiirustühikäigul-üle20sõlme. Balkerid - kuivlasti laevad, mis on kõige rohkem levinud. Need suure mahtuvusega laevad transporteerivad puistekaubad suurte partiidena. Balkeritega enamasti viiakse teravili, väetis, süsi, vanametalli, suhkur jne. Balkerid jaotakse mitu gruppi: Capesize (80000-150000 t

Logistika → Meretranspordi ökonoomika
7 allalaadimist
thumbnail
21
pdf

Automaatkäigukasti planetaarülekanne

3 2 6 Joonis 14 E 5 3.2. Sidurid Planetaarreduktoris kasutatakse mitmekettalisi õlis töötavaid sidureid. Joonisel 15 on kujutatud automaatkäigukastide sidurite ehitust ja tööpõhimõtet, mis erinevatel automudelitel oluliselt ei erine. Siduri tähtsaimad detailid on vedavad (8) ja veetavad kettad (9). Vedavad kettad on mõlemalt poolt kaetud hõõrdekatetega. Vedavad kettad on oma siseservades olevate nukkidega ühendatud siduri rummuga (12), veetavad kettad on aga oma välisservas olevate nukkide kaudu ühendatud siduri trumliga (1). Kettaid surub kokku kolb (3). Kui sidur pole sisse lülitatud, on siduri kolb (3) vedrude (4) jõul surutud vasakpoolsesse asendisse ning siduri vedavad ja veetavad kettad on üksteisest lahutatud.

Auto → Auto õpetus
140 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Nelikvedu ja lsd differentsiaalid

Lukustatud keskdiferentsiaal tagab, et esimene ja tagumine kardaan pöörlevad sama kiiresti. Esisilda jõudvast veojõust ei ole kasu, sest üks esiratas käib ringi ja esidiffer ei ole lukustatud. Lukustatud tagadifrisse jõudev veojõud rakendub rattale, mis haardub ja rattale, mis käib tühjalt. Et differ on lukustatud, ei käi üks ratas enam ringi ning haarduv ratas paneb sõiduki liikuma. Lukustades lisaks veel esidifri, on kõiki nelja ratast vedavad teljed omavahel jäigalt ühendatud, seega pöörlevad kõik rattad sama kiirusega sõltumatult haardumisest. Hoiatus! Diferentsiaalide lukustamisega tasub siiski olla ettevaatlik. Loo alguses kirjeldatud põhjustel on difrid vajalikud pööramiseks. Mida enam neist on blokeeritud, seda raskem on pöörata. Lukustades kõik diferentsiaalid muutub roolikeeramine tuntavalt raskemaks, ning autot on peaaegu võimatu pöörata.

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
40 allalaadimist
thumbnail
7
docx

TÖÖTAMISE JA MÄNGIMISE ELAMISTOIMING TÄISKASVANUTEL

loobuda spordiga tegelemisest, mis kooliajal on kohustuslik. Selline käitumine võib muidugi tekitada liikumisvaegust ja kahjustada indiviidi tervist. (Roper jt 1999:296). 5 ARUTELU Kokkuvõtteks võib öelda, et kui töötamine ka mängimine täiskasvanute inimeste jaoks on väga vajalikud asjad. Probleemi lahendamiseks, et inimesed ei saa oma vaba aja juhtida ja vedavad seda mõttetult võiks olla see, et nad peavad aja jälgima ja vajaduse korral tegema parandusi. On väga tähtis õigesti seletada, et igal klassil on oma aeg. On aeg töötada ja on aeg mängida. Peab isik selgelt märkima, et kõik kohustused on edukalt lõpule viidud enne puhkuse algust. KASUTATUD KIRJANDUS 6 Roper, N., W. Logan, Winifred., J.Tierney, Alison. (1999). Õenduse alused. Tartu: Elmatar. Salumaa, T., Talvik, M. (2004)

Muu → Uurimismeetodid
28 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Ehitusmasinate üldelemendid

ülekandearvu ning sellega valida olukorrale vastav diapasoon 3. Kardaanülekanne – võimaldab pöörleva liikumise ülekandmist muutuva nurga all 4. Koonilisest hammasülekandest koosnev peaülekanne – võimaldab pöörlevat liikumist üle kanda täisnurga all 5. Diferentsiaal – võimaldab vedavatel ratastel pöörelda erinevate kiirustega kui masin liigub kõverjoonelisel trajektooril. (4. ja 5. moodustavad kokku vedava silla peaülekande.) 6. Poolteljed 7. Vedavad rattad 17. Hüdraulilised transmissioonid ja nende liigitus. Hüdraulilistes transmissioonides toimub energia ülekandmine suletud ruumis liikuva vedeliku kaudu, milleks on enamasti vastavat liiki õli. Liigitatakse tööpõhimõtte järgi a) mahulised e hüdrostaatilised – rõhk süsteemis lineaarses sõltuvuses täidesaatvale elemendile mõjuvast välistakistusest b) hüdrodünaamilised – rõhk süsteemis peaaegu konstantne 18. Elektrilised transmissioonid ja nende koostuse põhielemendid

Ehitus → Ehitusmasinad
20 allalaadimist
thumbnail
2
wps

Ford Motors Company areng

Mudeli A ja Mudeli B tootmine lõpetati küll 1905 aastal, kuid nende mõlemate tootmist alusati u 20aasta pärast uuesti. Need hilisemad masinad olid juba märkimisväärselt edasi arenenud tänapäevaste kasutusel olevate autode suunas. Kui lõpetati Mudeli B tootmine, hakati järgmisi mudeleid nimetama numbritega, näiteks Ford 18, Ford 74, Ford Mudel 78 jne. Need autod ei erinenud üksteised väga palju, muutusid sillakõrgused, vedavad sillad, veojõud, auto raskus ja muud sellised asjad, mida peetakse erinevate mudelite juures väga tähtsaks. Samuti oli mudelitele nime andmise juures oluline, kas auto oli metallist või puust detailidega, mida tol ajal tuli tihti ette. ESIMESED TUNTUMAD mudelid tulevad Fordilt alates 1940ndatest, kui hakati tootma ühte ka minu Fordi lemmikutest- Taunust. Taunuse eelkäijaks oli Ford Eifel ning järeltulijaks Ford Sierra ja Granada, aastal 1982 kui Taunuste tootmine lõpetati

Sotsioloogia → Kõneõpetus
36 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Ehituses kasutatavad masinad ja väikemehhanismid

mille abil on võimalik tõsta suuremate mõõtmetega tõsteid. Ehitusel transporditakse lisaks materjalidele ka inimesi, selleks on võimalus kinnitada tõstemasinatele spetsiaalne inimeste tõstevahend ehk tõstekorv. Lisaks on ehitusel kasutusel spetsiaalsed tõstukid inimeste ja väiksemate materjalide ja tööriistade transpordiks. Levinumad tõstukid on käärtõstukid ja teleskooptõstukid. Käärtõstukid ja teleskooptõstukid võivad olla nii vedavate kui mittevedavate ratastega. Vedavad rattad on vajalikud halvemate pinnakatetega ehitusplatsidel. Mullatöömasinad on peamised masinad mullatööde läbi viimiseks on buldooserid. Suurte mahtude juures on põhjendatud skreeperi kasutamine. Masin on efektiivne kuni 5 kilomeetri kaugusele materjali teisaldamisel, kuna masinal on suhteliselt väike liikumiskiirus. Masinas on ühendatud laadimis- ning tasandusmasin ja materjali veduk. Vaiatöömasinad ja seadmed. Vaiatöödel on kasutusel teenindustranspordina eelnevates

Ehitus → Ehitus
25 allalaadimist
thumbnail
5
doc

GPS kasutuspraktikad ja saadud kasud transpordiettevõttes

Firma on Eesti Tööstus­ ja Kaubanduskoja ja ELEA liige. Firma on viimased viis aastat kuulunud Eesti ekspedeerijate top 50 hulka. Firma töötajad omavad vastavat haridust ja kogemusi, et pakkuda kliendile logistilisi lahendusi ning kvaliteetset ja usaldusväärset transpordi- ja ekspedeerimisteenust. Ettevõtte palgal on 20 töötajat. Viis neist töötab kontoris ning 15 veavad vastavalt vahetustele ettevõtte 10 veoautoga kaupa. Põhilised sihtkohad on Euroopas, kuid aeg-ajalt vedavad ka Venemaale ja Ukrainasse. Ettevõtte teenustes on: · autotransport Skandinaaviast ja Euroopast Venemaale, Ukrainasse ja teistesse SRÜ riikidesse · osakoormad Euroopast ja Skandinaaviast SRÜ riikidesse · osakoormate komplekteerimine · multimodaalse transpordi korraldamine Balti ja Soome sadamate kaudu (import, eksport, auto, raudtee, meri, õhk) · konteinerveod FCL / LCL Balti sadamate kaudu · tavakaupade vedu · stividori teenused

Logistika → Logistika
12 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Somaalia piraadid

Ebaõnnestunud rünnak ei morjenda piraatide esindajat, ta lubab uue võetud eesmärgi täide viia. Enam ei soovi nad lunaraha, vaid kättemaksu brutaalselt tapetud sõprade eest. Selline suundumus ei pruugi olla veel kõigile grupeeringutele omane ja ,,isiklikuks" muutunud piraadirühm võib töötuks jääda. Kuulutades sõja USA-le, võib see ka juhtuda . Somaalia rannikuvetes tegutsevatele mereröövlitele sobivad röövimiseks nii luksusjahid kui ka rahvusvahelist toiduabi vedavad laevad, kirjutab AFP. Viimase aastaga on aga laevade kaaperdamine mitmekordistunud ning isegi välismaised sõjalaevad ei suuda piraate kontrolli alla saada. Merel röövimise lisandumine ei ole üllatus, sest see on võrdlemisi lihtne raha teenimise viis. Piraatide kõige suurem sissetulek on lunarahadest ja see kajastub ka nende elustiilis. Vaestes riikides on piraadid lausa kuulsused ja elavad laia elu. Siyad Mohamed koos oma meeskonnaga sai selle aasta mais kaaperdatud Saksa laeva eest üle

Geograafia → Geograafia
18 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Sammaltaimed

moodustab raba. Sealne turbakiht on kohati kuni 7 meetri paksune. Sügavaim turbakiht - 17 meetrit - asub aga Kagu-Eestis Vällamäe rabas. Selliseid soid ei leidu kusagil mujal Euroopas. MEREVAIK Seda hõlpsasti töödeldavat ainet, mis kandis nimetust "merekuld", on leitud vanimatestki haudadest: helmestena, keedena, ripatsitena ja rinnanõeltena, mõõgapidemete panuskaunistustena ja muidugi ka sõrmusekividena. Läänemere kallastelt Vahemere-äärsetesse kultuurikeskustesse merevaiku vedavad kaupmehed mõtlesid nende pruunikaskollaste kivide päritolu ja tekke kohta üpris kummalisi lugusid välja. Ühed arvasid, et tegemist on tardunud merevahuga, teised arvasid, et need on taevaliku päritoluga higipiisad. Veel rooma kirjanik Plinius teab rääkida kreeka teadlasest Nikiasest: "Nikias pidas merevaiku omapäraseks päikese mahlaks. Tema arvates põrkavad kiired läänes kõvemini vastu maad ja neist eritub rasvast higi. Selle uhuvad ookeani vood Germaania randa."

Bioloogia → Bioloogia
15 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Ehituses kasutatavad masinad ja väikeseadmed

mille abil on võimalik tõsta suuremate mõõtmetega tõsteid. Ehitusel transporditakse lisaks materjalidele ka inimesi, selleks on võimalus kinnitada tõstemasinatele spetsiaalne inimeste tõstevahend ehk tõstekorv. Lisaks on ehitusel kasutusel spetsiaalsed tõstukid inimeste ja väiksemate materjalide ja tööriistade transpordiks. Levinumad tõstukid on käärtõstukid ja teleskooptõstukid. Käärtõstukid ja teleskooptõstukid võivad olla nii vedavate kui mittevedavate ratastega. Vedavad rattad on vajalikud halvemate pinnakatetega ehitusplatsidel. Mullatöömasinad: Peamised masinad mullatööde läbi viimiseks on buldooserid. Suurte mahtude juures on põhjendatud skreeperi kasutamine. Masin on efektiivne kuni 5 kilomeetri kaugusele materjali teisaldamisel, kuna masinal on suhteliselt väike liikumiskiirus. Masinas on ühendatud laadimis- ning tasandusmasin ja materjali veduk. Vaiatöömasinad ja seadmed: Vaiatöödel on kasutusel teenindustranspordina eelnevates

Ehitus → Ehitus
60 allalaadimist
thumbnail
27
pdf

Puistlast

silmadele, limaskestale aga ka laeva konstruktsioonidele)-> eralduvad mürgised gaasid -> meeskonnal käsitlemisel isiklikud kaitsevahendid Üldine käsitlemine · Lasti ohtlikusest peab laeva teavitama kaubasaatja · Trümmi võib siseneda ainult siis kui on kontrollitud, et hapnikusisaldus normaalne -> tuleb ventileerida. Ka peale ventileerimist võib esineda kohti, kus hapniku vähem ja/või esinevad toksilised gaasid. · Pidevalt puistlasti vedavad laevad peavad olema varustatud gaasi analüsaatoritega. · Ka tolmavate lastide puhul kasutada kaitseriietust ja - kreemid. · Tuleb järgida hügieenireegleid. · Tolmu ja õhusegu võib plahvatada. Sele vältimiseks ­ ventilatsioon või pigem vältida ümberlaadimisel tolmu üleskeerutamist. Ladustamine · Avatud ladu · Kinnine ladu · Silo/elevaator · Tiik Maagid · Olulisemat - Rauamaaki veeti 2007 a. 792 mln t

Logistika → Lastindus ja laondus
39 allalaadimist
thumbnail
8
ppt

Liiklusohutus

Peale selle aga mõjutab haardetegurit ka rehvi mustri tüüp, rehvi materjal ja õhurõhk rehvis. - Teepinna seisukord: mida libedam on tee, seda väiksem on haardetegur. Näiteks: Auto saab liikuda siis, kui haardejõud on suurem veojõust. Vastasel juhul hakkavad auto vedavad rattad suurema veojõu tõttu kohapeal ringi käima. Rataste haardumine on oluline nii sõidu- kui ka külgsuunas. Sõidusuunas võib haardumine kaduda: · Järsul kiirendamisel

Auto → Liiklusõpetus
43 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Piduri, veojõu ja stabiilsuse kontrollsüsteemid

ABS-iga ühise anduri, kui mõne vedava ratta pöörlemissagedus suureneb erinevalt ülejäänutest. Selleks pidurdatakse ringi käivat ratast nii palju, et diferentsiaal suunaks pöördemomenti ka teisele vedavale rattale (või teistele vedavatele ratastele). Nüüd tuleb appi ABS-i hüdroplokk, milles hakatakse pumpama kaapiva ratta piduri töösilindrisse pidurivedelikku ja ratast pidurdatakse vajaliku piirini kuni diferentsiaal hakkab vedama ka teist ratast. Kui vedavad rattad on saavutanud arvutuslikult vajaliku pöörlemissageduse (vähemalt lähendane veetavate rataste pöörlemissagedusega) ja kaapimisoht on kadunud, lülitab ASR end välja. Et rehvi ja kehva teepinna(muda, lumi, jää, vms) napi haakuvuse kaudmiseks pole palju vaja ja võimsa mootori korral rebiks ka teine ratas end kohe kontaktist vabaks, siis on tihtipeale lisatud teisigi süsteeme, mis kahandavad mootori võimsust ja takistavad liigset pöörete lisamist.

Auto → Auto õpetus
227 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Automaakäigukast

ja ökonoomsemal pöörlemissagedusel. Mootor ja variaatorkast on omavahel ühendatud kas mitmekettalise siduri või hüdrotrab vahendusel. Ülekandearvu muutmine toimub variaatoriga, elektroonilise juhtploki poolt juhtava hüdrosõime vahendusel. Sõidusuuna muutmine toimub planetaarülekande vahendusel. CVT variaatorkastid põhikomponendiks on kettvariaator. Variaatoreid on toodetud nii vedavatena kui ka lükkavatena. Variaatori mõlemad rattad, vedavad ja veetav, koosnevad kahest, üksteise suhtes aksiaalselt liikuvast koormuspinnast. Koormuspindade liigutamisega muutub ratta ketiga haarduva osa läbimõõt ja koos sellega ka ülekandearv. Variaatori ülekandearvu muutmine toimub elektrooniliselt juhitava hüdraulika vahendusel. Automaatkäigukastides muudetakse ülekandearvu planetaarülekannete abil. Planetaarülekanne koosneb päikeserattast, sateliitide raamist ja kroonvarrast. Sateliitide raamis on tavaliselt 3....5 sateliithammasratast

Auto → Auto õpetus
117 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Üldandmed ehitusmasinatest.

arvu masinas ja näitab nende omavahelisi struktuurseid seoseid. Valmistatakse tasapinnalise lihtsustatud plokkskeemina, milles näidatakse ära üksikelementide omavahelised struktuursed seosed. 1 jõuallikas 2 peasidur 3 käigukast 4 vedava silla peaülekanne 5 diferentsiaal 6 pooltejed 7 vedavad rattad 7. EM tehnilised parameetrid ja nende jagunemine gruppideks. Info andmiseks masina konstruktiivsete iseärasuste, tehniliste ja tehnoloogiliste võimaluste ning ökonoomiliste näitajate kohta kasutatavad arvnäitajaid nim masina tehnilisteks parameetriteks. Lähtudes masinaga kokkupuutuvate inimeste erinevatest vajadustest info mahu järele, jaotatakse esitatavad parameetrid gruppidesse: 1) põhiparameetrid – huvitavad kõiki masinaga kokkupuutuvaid huvigruppe, isel. antud masina

Ehitus → Ehitusmasinad
27 allalaadimist
thumbnail
44
odt

Traktorid ja liikurmasinad

abil. Kui võimsus jaguneb kaheks tagapool peaülekannet, nimetatakse sellist jõuülekannet üheharuliseks. Kaheharulise jõuülekande korral jaguneb võimsus kahte ossa eespool peaülekannet (käigukastis). Kasutatakse roomiktraktoritel, millistel jõuülekanne jaguneb kaheks käigukastis (T-150). Ratastraktorite tagasild koosneb peaülekandest, diferentsiaalist, lõppülekannetest ja diferentsiaali blokeerimisseadmest Liigendtraktorite vedavad sillad Liigendtraktorite esi- ja tagasild erinevad teineteisest üksnes karterite poolest. Peaülekanne koosneb vedavast ja veetavast spiraalhammastega koonushammasrattast ja diferentsiaalist. Diferentsiaal koosneb: Kerest · Kahest satelliitide teljest · Neljast satelliidist · Kahest pooltelje hammasrattast · Tugiseibidest. Pooltelje hammasrattad on ühendatud nuutide abil pooltelgedega, viimased rattareduktoritega. Traktorite ja autode käiguosa.

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
103 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Piimanduse üldseadmed

Pöörlemiskiirust. 4. Ülekanded: regul. Pöörlemiskiirust, suurend-vähend jõumomenti. Hõõrdetakistus, kasutegur,veere-liug(material) laagrid, määrimine. Kiilrihm-hammas-kett-tigu. N=R/r 5. Hammas- ja tiguülekanne. Vedav ja veetav ratas(latt) hambuvad igal ajahetkel hamba pinnaga risti paiknevas tasandis- evolventprofiil (vältimaks hõõrdumist ja hambaid murdvat pinget). Tiguülekandel suurem ülekandetegur 6. Reduktorid: mitmeastmeline hammas-tigu- ülekanne. Vedavad ja veetavad võllid võivad olla varustatud siduriga ja paikneda paralleelselt või ristuvalt. 7. Piimaauto. Termiliselt isoleeritud mahuti ...15000 L. 2...4 sektsiooni, igal herm luuk, pesur. Külmutusseade. Vastuvõtuliin: tsentrpump, filter, piimahulga loendi, proovivõtusüsteem(pH, T), klappide süsteem piimavoolu ja ringpesusüsteemi juhtimiseks. 8. Piima kogumist puudutav informatsioon: Piima kogus, pH, T, kuupäev, kellaaeg, kilometraaz ­ kontroller+andmeedastussüsteem. 9

Põllumajandus → Lihatehnoloogia
52 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Somaalia Piraadid essee

Püstitatud ülesanne Eesti sõdurid täidavad koos saklastega saksa fregaati peal. Praeguseks hetkeks on teada, et Eesti teenijad ei ole kasutanud relvastatud jõu ning Somaaliasse saadetud rühm tuli edukalt tagasi Eestisse. Kuid varsti Eesti kavatseb uuesti saata missioonile oma sõdureid. 5. Arvud ja faktid Käesolev peatükk käsitleb piraatlust Somaalias huvitavate arvude näitel: 1) Seisuga 16. Veebruar piraatide vangisolekus on 222 inimest ning 15 laevu; 2) Pantvangid vedavad vangisolekus keskmiselt 9 kuud; 3) Maksiimaalne lunaraha suurus oli makstud aastal 2010 15 miljoni dollarit ulatuses; 4) Keskmine lunaraha summa inimeste vabastamiseks on 4,85 miljoni dollarit; 5) Piraatlus Somaalias maksab maailmale 7 miljardi dollarid igaastaselt; 6) 40% saadud tulust läheb Somaalia majandusesse altkäemaksusse ning uute töökohtade loomise näol; 7) Hõivatud laevade arvu kasvu dünaamika: 2007 (26 laevu), 2008 (111 laevu), 2009 ja 2010 (400 laevu);

Õigus → Kriminoloogia
34 allalaadimist
thumbnail
18
odt

Ohtlikud veosed

normaalsete töötingimuste korral paakkonteineri või teisaldatava paagi vastavuse nõuetele kuni järgmise ülevaatuseni; • laskma teostada erakorralise kontrolli, kui korpuse või selle seadmete ohutus võib olla rikutud remondi, ümberehituse või avarii tõttu. 6 6.ADR-ÕPE JA TURVAKAVA Kõik ohtlikke aineid vedavad juhid on kohustatud läbima kutseõppe, mida tuntakse ka ADR-kohase tunnistuse nime all. Selline õpe varustab juhid informatsiooniga , et nad : • on teadlikud vastavate ainetega transpordiga seotud ohtudest ; • on võimelised astuma samme intsidentide ärahoidmiseks ; • oskavad võtta kasutusele vajalikke meetmeid enda ja inimeste turvalisuse tagamiseks, samuti vähendada kahjulikku mõju keskkonnale õnnetusjuhtumi korral ;

Logistika → Logistika
26 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Laeva Lastiseade

Teema 7-3. Lastiseade. Lastiseade. Lastiseade on konstruktsioonide ja mehhanismide kogum, mis on ette nähtud antud laevale omaste lastide laadimiseks ja lossimiseks. Lastiseade on omane suuremale osale kaubaveoga tegelevatest laevadest. Vaid teatud kaupu teatud sadamate vahel vedavate laevadel võib lastiseade puududa. Sellisel juhul toimub lastitöötlus sadama vahenditega. Sellised võivad olla konteinerilaevad, mis töötavad vaid konteiner- terminaalide vahel. Ka teatud puistlaste vedavad laevad on lastiseadmeta. Tankerite lastiseadmeks on aga torustike ja pumpade süsteem. Lastiseadmete tüübi valik oleneb laeva lastidest, sõidurajoonist, kiirusest, mõõtmetest ja paljust muust. Tänapäeva laevadel suureneb spetsialiseerumise aste, mis muudab lastiseadmete ehituse ja koosseisu väga mitmekesiseks ja ühes loengus praktiliselt haaramatuks. Seepärast vaatleme universaalsete kuivlastilaevade ja vaid mõnede spetsialiseeritud laevade lastiseadet.

Ehitus → Laevade ehitus
43 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Automaatkäigukastid - 2011 A3

Põltsamaa Ametikool Automaatkäigukastid A3 Sami Laasi Kaarlimõisa 2011 Sisukord Sissejuhatus..................................................................................3 1. Automaatkäigukastide liigid...........................................................3 2. Mehaanika...............................................................................5 3. Hüdraulika...............................................................................9 Sissejuhatus Automaatkäigukastide liigid Automaatkäigukastid muudavad ülekandearvu ehk käike, nagu nimigi ütleb, automaatselt, ilma autojuhi sekkumiseta. Tänapäeva automaatkäigukaste võib jaotada kolme rühma: · astmeteta ehk CVT variaatorkastid · elektro...

Auto → Auto õpetus
35 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Automaatkastid

Siduri uuesti lahutamiseks vabastatakse see ruum lirhust. Surveklapi kuul paiskub tsentrifugaal ju toimel oma pesast vlja ning kolb saab vedrude survel kiiremini liikuda vasakpoolsesse asendisse. LINTPIDUR 1. kolvivarras 2. tsilinder 3. automaatkasti veetav vll 4. piduri lint 5. siduri trammel 6. automaatkasti vedavvll Planetaarlekande reduktoris kasut. ketas ja lintpidurit. Ketaspidurid on mitte kettalised,sarnased mitmekettalise siduriga. Piduri trummel on henduses kasti korpusega. Kui vedavad ja veetavad kettad hendada,siis rumm lukustub. Lintpiduri thtsaks osaks on LINT ja SIDURITRUMMEL! Lindi pingutamisel trumm blokeerub. Kui lintpiduri tsilindri alla antakse lisurve,siis tsilindri kolb koos kolvi vardaga, tekitabki lintpiduri lindile vajaliku pingitus ju. P- ketaspidur,parkimislukusti R- esimene sidur,ketaspidur,lint on vaba N- thjus D1- tagumine sidur vabajooksusidur D2-tagumine sidur,lintpidur tl D3- esimene.tagumine sidur, lintpidur vaba 2- tagumine sidur, lint tl 1- SAMA

Auto → Auto õpetus
141 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Saudi Araabia teenindav majandus

lennukitel tühjalt tagasi sõita. Eestist saab Saudi Araabiasse lennufirmaga Lufthansa, mis peatub ka Münchenis. Lennu hinnaks on 1 185 , mis teeb ligikaudu 18 900 eesti krooni. Lend kestab 15 tundi, kuna on ka vahepeatusi. Saudi Araabial ei ohegi teise riigiga ühendavad raudteevõrgustikku kuigi riigi põhjasosas on võimalik siiani leida mõningaid Heyazi raudtee osasid, mis kunagi viisid Istanbuli. Ebasagedasedalt sõitvad reisijaid vedavad praamid käivad kord nädalas või harvemini Egiptusest, Sudaanins ning Eritreast läänes asuvatesse sadamatesse. Reisid on ebamugavad, aeglased ning mite just kõige odavamad. Kuna riigis siseveekogud puuduvad, ei ole seal ka siseveetransporti. Autoga saab riiki siseneda igast piiripunktist, kuigi Iraagi omad on hetkel suletud. Ida piiripunktid on tihedalt kastuses. Inimesi sõidab riiki kõige enam Bahreinist, Katarist ning Araabia Ühendemiraatidest.

Geograafia → Geograafia
30 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Ehitusmasinad

Mehhanismid võivad olla mehh või hüdraulilised(2 tugikinga ja 2 tõstesilindrit ja 2 abisilindrit. Silindrid töötavad sünkroonselt.) Tõstesilindrid tõstavad masina üles, abisilindrid nihutavad masinat rõhtsuunas sammu võrra. Sammuv käiguosa moodustub nel-jast liigendatud ja hüdrosilindritega juhitavast taldmikega varustatud jalast, mille abil masin võib mets-looma kombel ronida üles mööda järsku nõlva või ületada muid takistusi. Pneumokäitur: koosneb õhkrevratastest, vedavad sillad, vedrustus, jõuülekandest ja rooliseadmest EELISED: suur kiirus, väike mass, hind, kasutegur, suurem ressurss, võib liikuda pinnastel ja teedel suurema kiirusega. PUUDUSED: suurem erisurve, piiratud läbivus, kandevõime, tõusunurk, väike side ratta ja pinna Relssidel liikuvad: piiratud mobiilsuse ja manööverdusvõimega masinatel.EEELISED : liikumise suur täpsus, mini takistus, käiguosade väike kulumine.

Ehitus → Ehitusmasinad
163 allalaadimist
thumbnail
19
docx

MEREVEDU LÄÄNEMEREL JA LÄBI EESTI SADAMATE

transpordi merele. Läänemerel on tohutult tihe laevaliiklus. Kuni 15% maailma kaubaliiklusest toimub just seal, mis teeb sellest ühe aktiivseima mereruumi maailmas. Läänemere piirkonnas on 4 igal hetkel umbes 2000 laeva ja ligikaudu 3500-5000 liiklevad Läänemere kaudu ühes kuus. Üle 50% laevadest on üldised kaubalaevad. Umbes 20% Läänemere laevadest on üle 200 miljonit tonni õli vedavad naftatankerid, ligikaudu 11% reisilaevad umbes 50 miljoni reisijaga. Samas on meri juba pikemat aega laevanduses tuntud kitsaste väinade, madala vee ja mitmete saarte poolest, mis ei jäta palju ruumi navigeerimiseks. Hooajatranspordist sõltuvalt tuleb tegeleda ka karmide ilmastikutingimustega (tugevad tormid sügisel, hoovused väinadel ning jäised veed talveperioodil). Lisaks looduslikele piirangutele on viimastel aastatel suurenenud

Logistika → Baaslogistika
19 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Jõuülekanne

12)Survelaager 13)Lahutushargi telg 14)Surve vedru 15)Reguleermutter 16)Vedruhoidja 17)Lahutus hark 18)Fiksaator 19)Soojustõkke seib 20)Siduripedaali vabakäik 21)Sidurikorv Ketashõõrdsidur koosneb vedavatest osadest, mis pöörlevad koos mootori hoorattaga, ja veetavatest osadest, mis on ühenduses auto jõuülekandega. Siduri vedavad osad on hooratta (1) ja suruketta (2) siledaks töödeldud pinnad. Sidurikorv (21) ühendab surveketta (2) hoorattaga (1). Seetõttu pöörlevad nad ühise tervikuna. Siduri veetav osa on hõõrdkatetega (3) siduriketas (5). See asub sidurivõlli (9) nuutidel. Sidurivõll (9) on ühenduses käigukastiga. Siduriketta (5) rummu (10) ja sidurivõlli (9) nuutliide lubab neil ühiselt pöörelda, kuid ei takista siduriketta (5) nihkumist sidurivõlli (9) telje sihis

Auto → Auto õpetus
274 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Auto vedava tagasilla remont

Diferentsiaal võimaldab vedavatel ratastel pöörelda erineva kiirusega. Selline vajadus tekib auto liikumisel kurvis, rataste veeremisel üle tee ebatasasuste, kus rattad läbivad erinevaid teepikkusi, ja samuti ka kummide erineva õhurõhu puhul Diferentsiaalikarp on kinnitatud peaülekandeveetava hammasratta külge. Karbis on telg sateliithammasratastege, mis on hambumises pooltelgede hammasratastega. Viimaste rummudega on omakorda nuutidega ühendatud poolteljed. Kui vedavad rattad läbivad ühesuguseid teepikkusi, tiirlevad sateliidid koos karbiga, kuid ei pöörle omal teljel, vaid veavad endaga kaasa mõlemaid pooltelje hammasrattaid. Niipea kui üks vedavatest ratastest hakkab pöörlema aeglasemalt, paneb selle rattaga ühendatud pooltelje hammasratas sateliidid pöörlema ja need sunnivad teist pooltelje hammasratast ning koos sellega ka teist vedavat ratast pöörlema niisama palju kiiremini.

Auto → Auto õpetus
125 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Teedeehituse Eksami vastused 3. kursus

tagatakse juhtimisventiiliga, avanemissurve on 5 bar'i. 25. Kardaanülekande ülesanne, ehitus, hooldus. Võimaldab pöördemomendi ülekandmist muutuva nurga all ja erineva vahekauguse all. Hoolduse alla läheb lõtkude kontroll, vajadusel reguleerimine ning liigendite ja ühenduskohtade määrimine. Ehitusse kuulub liigend jne. 26. Teehöövli DZ-122 vedava silla ülesanne, ehitus, hooldus. Vedavad rattad (kaks tagumist paari ) või võivad ka kõik rattad vedada. Koosneb peaülekandest, mis muudab pöördemomendi suurust ja suunda, külgreduktoritest koos balansiiridega, mis annavad liikumise ratastele ja tagavad pideva ühenduse maapinnaga ja rattarummudest, milledele kinnituvad rehvid ja annavad rehvidele edasi liikumise. Hoolduse alla läheb õlitaseme kontroll nii peaülekande korpusest kui

Masinaehitus → Masinatehnika
107 allalaadimist
thumbnail
41
docx

Optimaalse laevatüübi ja töökorralduse vormi valik liinidele või suundadele

Merenduskeskus Optimaalse laevatüübi ja töökorralduse vormi valik liinidele või suundadele Kursusetöö Tallinn 2018 SISUKORD KURSUSETÖÖ LÄHTEÜLESANNE....................................................................3 SISSEJUHATUS................................................................................................ 4 1. LASTI TRANSPORDIISELOOMUSTUSED........................................................5 2. TÖÖREGIOONI LOODUSLIK-NAVIGATSIOONILINE ISELOOMUSTUS...............6 3.LÄHTE- JA SIHTSADAMATE TEHNILIS-EKSPLUATATSIOONILISED ISELOOMUSTUSED.......................................................................................... 8 3.1. Primorsk.....................................................................................

Merendus → Merendus
45 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Autod - Traktorid 1 eksamiküsimused koos vastustega

on kohapeal võimeline ringi pöörama, ilma et juhtrattaid peaks mingis suunas pöörama. Esiratastega juhtimisel pööratakse esiteljele kinnitatud juhtrattaid vajalikus suunas. Kasutatakse 4-rattalistel tagarataste veoga traktoritel. Tagaratastega juhtimist kasutatakse tavaliselt suurte traktorite ja spetsiaalsete veomasinate puhul. Mõlema rattapaarige juhitakse siis, kui on traktorile vaja anda väga suurt manööverdusvõimet, tihti on ka mõlemad rattapaarid vedavad. Kasutatakse tõstukite puhul. Keskelt juhtimisel toimub traktori pööramine tema poolraamide kaudu, kuhu kinnituvad vedavad rattapaarid. On kasutuses suurte traktorite juures. Näiteks T- 150K ja K-710. Juhtrataste pööramine võib toimuda mehhaaniliselt, hüdromehhaaniliselt, hüdrauliliselt. Rooliseadme põhiosad on: 1-rool koos roolisambaga 2-roolikarp 3-roolihoob 4-pikivarras 5-paralleelvardad 6-pöördhoovad 7-

Auto → Autod-traktorid i
135 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Eesti teatri ajalugu 1 osa (kuni 1940)

aastail. 1) Mait Metsanurga (1879­1957) kõige tuntum näidend on ekspressionistlik draama ,,Kindrali poeg" (1925). Metsanurga kirjutas hiljem agulikomöödiad: "Mässuvaim ehk Agulirahvas läheb ajalukku" (1931) ja "Haljal oksal" (1932), kuid need teosed pole ajahambale vastu pidanud. 2) Evald Tammlaant (1904­45) oli 1930ndate lõpu uusi tulijaid, kellelt jõudid ilmuda t kaks näidendit:salaviinaäri ja randlaste elu kujutav "Valges lagendikus" (1937) ning relvalasti vedavad laeva meeskonna mässu kujutav "Raudses kodus" (1938). Eesti näitekirjanduse tollasel taustal tõi Tammlaanele teatud uudsust värske miljöö, pingelisema tegevuse ja hoogsa lühilauselise dialoogi poolest. 3) Artur Adson (1889-1977) alustas samuti 1920ndatel ekspressionistlike näidentidega, kuid 1930ndatel kirjutas ta ajaloolisi ja eepilisi teoseid eesti ajaloost (,,Toomapäev"; ,,Lauluisa ja Kirjaneitsi"). Sama stiili järgisid palju teised (Visnapuu, Kallas). 23

Teatrikunst → Eesti teatri ajalugu
135 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Jõuülekanne

vedru 15)Reguleermutter 16)Vedruhoidja 17)Lahutus hark 18)Fiksaator 19)Soojustõkke seib 20)Siduripedaali vabakäik 21)Sidurikorv Ketashõõrdsidur koosneb vedavatest osadest, mis pöörlevad koos mootori hoorattaga, ja veetavatest osadest, mis on ühenduses auto jõuülekandega. Siduri vedavad osad on hooratta (1) ja suruketta (2) siledaks töödeldud pinnad. Sidurikorv (21) ühendab surveketta (2) hoorattaga (1). Seetõttu pöörlevad nad ühise tervikuna. Siduri veetav osa on hõõrdkatetega (3) siduriketas (5). See asub sidurivõlli (9) nuutidel. Sidurivõll (9) on ühenduses käigukastiga. Siduriketta (5) rummu (10) ja sidurivõlli (9) nuutliide lubab neil ühiselt pöörelda, kuid ei takista siduriketta (5) nihkumist sidurivõlli (9) telje sihis.

Auto → Auto õpetus
182 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Lastide üldised omadused ja transpordikarakteristikud

Kui laeva trümmis on soojenevaid vaheseinu või torusid, tuleb enne laadimise alustamist need eraldada puitmaterjaliga nii, et kauba ja kaitstava objekti vahele jääks vähemalt 10-cm vahe. Kõik torud kust võib välja lennata sädemeid, tuleb katta sädemepüüdjatega. Elektrijuhtmestik, mis kulgeb läbi trümmi, peab olema täiesti korras, ja kõik valgustid, mis trümmis paiknevad, peavad olema kaetud restidega. Kandevalgustite ühendusstepsel peab asuma väljaspool trümmi. Puuvilla vedavad laevad peavad olema varustatud süsihappegaas- või aurtulekustutussüsteemiga. Enne laadimise algust tuleb töökorda seada tuletõrjevoolikud, mis tähendab nende ühendamist tuletõrjekraanidega, sisse seada tuletõrjevaht ja üles panna sildid suitsetamise keelu kohta. Kui laadimisel tekib pikem vahe ja ka pärast laadimise lõppu tuleb trümmiluugid tihedalt sulgeda. Laeva ülesõidul on vaja kontrollida temperatuuri trümmides. Kui trümmis avastatakse järsk

Merendus → Laevandus
57 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun