Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Finantsplaan Kriisiabi (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas valmis äriplaan keda kaasates jmt?
  • Kui KOVil nõuded puuduvad siis kuidas algatatakse nõuete seadmine kelle eeskujul?
  • Kuidas toimub teavitus ning turundus projekti lõppedes?

Lõik failist

TALLINNA TRANSPORDIKOOL

Kärt Ojala
MTÜ TÜRI NAISTE JA LASTE KRIISIKODU
Äriplaan
Juhendaja : Jaan Kotkas
Tallinn 2014

ÄRIPLAAN


Teenuse valdkond
Sotsiaal
Teenuse nimetus
  Nõustamine , koolitus
Teenuse osutaja nimi
MTÜ Türi Naiste ja Laste Kriisikodu
Reg. kood
 
Aadress ja postiindeks
Türi 72215, Tallinna 25
Interneti koduleht
 www.naiste_lasteabi.ee
Telefon
 Mob. 56 43 210
E-kiri
 tyri@naiste_lasteabi.ee
Projektijuhi nimi
Kärt Ojala
Tel
 58 76 543
E-kiri
 K2rt@naiste_lasteabi.ee
Äriplaani koostamise kirjeldus
Kuidas valmis äriplaan, keda kaasates jmt?
Esitage äriplaani koostamise osalenud avaliku võimu struktuurid , kodanikuühendused ja teised organisatsioonid .
1. Türi valla sotsiaalosakond
2. Paide Vallavalitsus
3. KoeruVallavalitsus
4. Väätsa Linnavalitsus
5. Imavere Vallavalitsus
6. Järva -Jaani Vallavalitsus
7. Eesti Naiste Varjupaikade Liit
8. MTÜ Tähtvere Avatud Naistekeskus
9. Ühendus Emade ja Laste Kaitseks
Esitage lühike ülevaade äriplaani koostamise kaasamise protsessist, erinevate osapoolte kaasamisest ja nende panusest.
Teenusekirjelduse algvariandi väljatöötamiseks tutvus projektijuht Soome Sotsiaal-ja Tervishoiuministeeriumi poolt 2010.a, tellitud uurimustööga „Lähisuhte- ja perheväkivallan uhreille tarjoittavat turvakotipalvelut“ ja Euroopa Liidu 7.aprilli 2011.a. konventsiooniga „Naistevastase ja perevägivalla ennetamiseks ning vähendamiseks“. Nimetatud dokumentides toodud nõuded olid teenusekirjelduse väljatöötamise lähtealused.
Esmast teenusekirjelduse varianti arutati Eesti Naiste Varjupaikade ümarlaual 24. septembril 2011. Eksperdina osales Eesti Naiste Varjupaikade Liidu (ENVL) juhatuse liige Eha Reitelmann.
Äriplaani koostamisel ( teenusekirjelduse osa) toimusid ümarlauad novembrist kuni veebruarini eelpool toodud kohalike omavalitsuste spetsialistide osavõtul.
Ümarlaudadele oli kaasatud ka kohalike noortekeskuste töötajaid, perearste, koolide sotsiaaltöötajaid ja pedagooge ning lasteaiakasvatajaid.
Valdkondlik töökoosolek toimus jaanuaris 2012 koos MTÜ Tähtvere Avatud Naistekeskusega. Arutati Sotsiaalministeeriumi poolt 30.detsembril 2011.a. vastu võetud soovituslikku teenusekirjeldust „Turvakoduteenus vägivalla ohvrile“ja otsustati viia endi teenusekirjeldused sellega vastavusse.
Ümarlaual Türi valla sotsiaalosakonnaga 2.02.2012.a. osales eksperdina ENVL juhatuse liige Eha Reitelmann ja teenuse sihtgrupi MTÜ Emade ja Laste Kaitseks liikmed .
Ümarlaudadel tehti kohalike omavalitsuse spetsialistide poolt täiendusi teenusekirjeldusse, millest enamus on teenusekirjelduse lõppvariandi väljatöötamisel arvesse võetud.
I Teenuse kirjeldus
  • Teenuse kirjeldus (Teenuse valdkond, sisu. Kas tegemist on teenuse arendamise, tegevuspiirkonna laiendamisega või uue teenuse väljatöötamisega? Kuidas aitab teenuse arendamine kaasa sotsiaalse sidususe suurendamisele ja kohalikele elanikele tervist soosiva elukeskkonna kujundamisele?)
    Teenuse valdkond: sotsiaal (nõustamisteenus ja koolitusteenus).
    Teenuse sisuks on:
  • Perevägivalla ohvrite (nii naiste kui meeste) esmanõustamine, psühholoogiline ja juriidiline nõustamine. Vajadusel pereteraapia , laste ja teiste pereliikmete nõustamine.
    Esmanõustaja peamine ülesanne on hinnata abivajaja probleeme, siduda klient talle vajalike teenustega : suunata edasi psühholoogilisele või juriidilisele nõustamisele, vajadusel sotsiaalhoolekande osakonda sotsiaalteenuste saamiseks. Esmanõustaja tööülesannete hulka kuulub ka nõustamine telefoni teel, abi elatishagi ja tasuta õigusabi taotluse koostamisel.
    Psühholoog määratleb kliendi psühholoogilise seisundi, suunab abivajajad rühmateraapiasse ja viib läbi rühmateraapiat. Motivatsiooni kujundamine läbi enesehinnangu tõstmise.
    Juriidiline nõustamine- lahutus, lähenemiskeeld , prokuratuuri ja kohtutega seotud küsimused
  • Antud sihtgrupiga kokkupuutuvatele ametiisikutele perevägivalla probleemistikku tutvustavate koolituste pakkumine, 6- tunnilise videokoolituse loomine.
    Nõustamiste puhul on tegemist Kriisikodu tegevuspiirkonna laienemisega Järva maakonna valdadesse (nõustamisvõimaluse loomine kohapeal koostöös KOV- idega ). Koolituste puhul on tegemist uue teenuse väljatöötamisega.
    Teenuse arendamine aitab kaasa kohaliku elanikkonna tervist soosiva elukeskkonna kujunemisele.
    Peresisese vägivalla tagajärjel saadud vigastused ja madaldunud enesehinnang vähendavad töövõimet ja vastupanu haigustele. Langeb töötootlikkus ja toimetulemisvõime, mille tagajärjel ei kannata üksnes perekond, sh.lapsed, vaid kogu ühiskond. Uuringutega on kindlaks tehtud, et lastel, kes kasvavad vägivaldses peres, on vägivaldse peremudeli edasikandumise tõenäosus suur.
    Teenuse arendamine aitab kaasa ka sotsiaalse sidususe suurendamisele – väheneb sotsiaalne ebavõrdsus ja tõrjutus. Ühiskonna võimekus saaavutatakse iga liikme heaoluga, minimeerides erinevusi.
  • Olemasoleva olukorra analüüsi lühikokkuvõte, teenuse vajalikkuse põhjendus.


    Paarisuhtevägivald on tõsine sotsiaalne probleem mitmel põhjusel . Vägivald ei mõjuta mitte üksnes vägivalla osapooli- kannatanut ja toimepanijat – vaid ka teisi pereliikmeid. Vanemate vaheline vägivald avaldab seda pealt näinud lastele tõsist psüühilist mõju, kujundades neis arusaamu peresuhetest ja soorollidest ning luues niiviisi soodsa pinnase vägivallamustri edasikandumiseks põlvest põlve. Vägivald ei ole ainult mehe ja naise või pere probleem, vaid kogu ühiskonna probleem. Vägivallal on ka kõrge hind ühiskonna jaoks. Vägivalla kulud võivad olla otsesed , näiteks ravikulud, vigastute tõttu töölt puudumine, psühholoogilise ja õigusabi või juhtumi kriminaalmenetluse kulud. Samas on vägivallal ka palju kaudseid kulusid , mida rahasse arvestada on väga raske. Siin võib nimetada vägivallast tingitud stressi tõttu vähenenud produktiivsust tööl ning aega, mis kulub näiteks arsti juures, kohtus või nõustaja juures käimiseks. Mitmetes riikides on püütud vägivalla kulusid kokku arvutada. Näiteks on Ameerika Ühendriikides leitud, et ühes aastas moodustavad paarisuhtevägivalla otsesed kulud umbes 12,6 miljardit USD ehk 0,125% sisemajanduse kogutoodangust ( Waters jt.2004).“
    (K.Soo „Paarisuhtevägivald Eestis – levik ja tagajärjed“2010) http://www.sm.ee/meie/uuringud-ja-analuusid/sotsiaalvaldkond.html
    Statistikaameti andmetel on kokkupuude paarisuhtevägivallaga 2009.a. 12 kuu jooksul 95,2 tuhandel vanuses 15-74 a. isikul ( http://pub.stat.ee/px-web.2001/Dialog/Saveshow.asp ).
    2009.a. läbi viidud turvalisuse uuringu järgi koges viimase aasta jooksul füüsilist vägivalda paarisuhtes 46 800 inimest, sealjuures raskemat füüsilist vägivalda 18 000 naist ja 5000 meest (Merle Paats "Vägivald paarisuhtes - müüdid ja tegelikkus" Eesti Statistika kvartalikiri 3/10)

    „Hoolekandelise abi andmisel lähtub Eesti riik subsidiaarsuse põhimõttest, mille kohaselt avalikke kohustusi täidavad üldjuhul eelistatult kodanikule kõige lähemal seisvad võimuorganid ning esmalt rakendatakse abivajajale kõige lähemal oleva tasandi ( esmatasandi ) ressursse. Millest tulenevalt on peamisteks hoolekandeteenuste ja – toetuste osutajateks kohalikud omavalitsused . Kohaliku omavalitsuse poolt pakutud hoolekandeteenusteks on näiteks isikliku abistaja , tugiisiku, invatranspordi, elukoha kohandamise, turvakodu, varjupaiga, sotsiaaleluaseme, perekonnas hooldamise, sotsiaalnõustamise ja hooldusabi teenus.“ http://www.sm.ee/tegevus/sotsiaalhoolekanne/riigi-rahastatavad-teenused.html
    Riiklik ohvriabisüsteem pakub nõustamisteenust kuriteoohvritele. Katmata on varjupaigateenus ja nõustamisteenus perevägivalla ohvritele – seda ei paku riik ega kohalik omavalitsus. Eestis tegelevad perevägivalla ohvrite abistamisega mittetulundusühingud ( loodud on kümme varjupaika maakondade keskustesse).
    Antud valdkonnas puuduvad Türi Naiste ja Laste Kriisikodul otsesed ja potentsiaalsed konkurendid. Kaudsed konkurendid on 9 teistes maakonnalinnades paiknevat naiste varjupaika. Nendest tugevamad on Tartu Naiste Varjupaik , Tähtvere Avatud Naistekeskus, Ida-Virumaa ja Pärnu Naiste Varjupaigad. Nimetatud organisatsioonid (v.a. Tähtvere Avatud Naistekeskus) pakuvad peamiselt öömajateenust. Tähtvere Avatud Naistekeskus pöörab oma tegevuses samuti suurt tähelepanu nõustamistegevusele ja perevägivalda ennetavale teavitustööle.
  • Sihtgrupid ja lõppkasusaajad
    Sihtgrupp :
  • Otsene sihtgrupp – perevägivalla ohvrid ja perevägivallaga lähedalt kokkupuutvad spetsialistid Järva maakonnas .
    Otsesed kasusaajad on:
    • Perevägivalla all kannatavad naised ja nende pereliikmed Töötajad, kes tööülesannetest lähtuvalt on kohustatud sekkuma perevägivalla rasketesse intsidentidesse (konstaablid, sotsiaal- ja lastekaitsetöötajad) ja täiendkoolitustel saadud teadmiste baasil töötavad efektiivsemalt juhtumi lahendamisel. Planeeritud vähemalt 12 kohaliku omavalitsuse töötaja osalus( 6 omavalitsust kokku) koolitustel.

  • Kaudne sihtgrupp – perekond, vald, ühiskond.
    Kaudsed kasusaajad:
    • Perekond: muutuvad peresuhted , naise enesehinnangu tõus annab võimaluse paremaks toimetulekuks nii tööl kui kodus.
    • Vald: väheneb probleemsete perede hulk vallas, paranevad lastevahelised suhted ja toimetulek koolis.
    • Ühiskond: avalikkuse teavitamise kaudu suureneb perevägivalla alane teadlikkus ühiskonnas, mis annab perevägivalla ohvritele ja nende lähedastele julgust enim pöörduda abi andvatesse institutsioonidesse. Sallimatu suhtumise kujundamine vägivalda suurendab turvalisust.

    Vajadusel tehakse ümarlaudu naist toetava koostöövõrgustikuga (pereliikmed, sõbrad, valla spetsialistid).
    Kvaliteedistandardid ja kvalifikatsiooninõuded (Millistele teenuse osutamise nõuetele soovitakse vastata? Kui KOVil nõuded puuduvad, siis kuidas algatatakse nõuete seadmine, kelle eeskujul?) Sotsiaalministeerium on koostanud kohalike omavalitsuste vastutusalas olevate sotsiaalteenuste soovituslikud juhised. Juhised põhinevad sotsiaalhoolekande seaduse muutmise seaduse kohalike omavalitsuse teenuste miinimumnõudeid reguleerival eelnõul. Juhiste tutvustamine ja arutelu toimus 6.12.2011.aastal toimunud seminaril „Sotsiaaluuringute tutvustus ja sotsiaalteenuste juhiste avalik arutelu“. Kaasatud olid nii kohalike omavalitsuste, teenuseosutajate kui ka kliendiorganisatsioonide esindajad. Juhiste vorm on välja töötatud Siseministeeriumi poolt eesmärgiga koostada edaspidi ühtsel vormil juhendavaid abimaterjale, millest kohalikud omavalitsused saavad lähtuda teenuse osutamisel või teenuse delegeerimisel era või kolmandale sektorile. Samal ajal on juhised vajalikud ka teenuse tarbijatele või nende lähedastele, et mõista teenuse sisu, kujundada ja hinnata ootuseid teenusele ja teada oma õigustest ja võimalustest teenuse kasutamisel.
     Teenuste juhised on kättesaadavad http://www.sm.ee/tegevus/sotsiaalhoolekanne/kohalike-omavalitsuste-sotsiaalteenuste-soovituslikud-juhised.html .
  • Teenuse osutaja analüüs
    Türi Naiste ja Laste Kriisikodu omab 3- aastast tööpraktikat perevägivalla all kannatavate naiste abistamisel. Kõik Kriisikoduga koostööd tegevad spetsialistid omavad teenuse osutamiseks vastavat kõrgharidust (psühholoogiline, juriidiline).Kriisikoduga teevad koostööd 2 juristi ja 3 psühholoogi. Psühholoogidel on aastatepikkused lektorikogemused. Kaks psühholoogi omavad ka pereterapeudi kutset. Kriisikodu spetsialistide kompetents vastab täielikult Sotsiaalministeeriumi poolt välja töötatud soovituslikule standardile. Kuna kõik spetsialistid töötavad osalise koormusega, on võimalik teenuse mahtu vajadusel suurendada. . Kriisikodul on Türil 10 voodikohaga majutusüksus ja eraldiasetsev nõustamiskabinet koos seminariruumiga
    Projektijuht on psühholoogiaalase kõrgharidusega ja omab kogemusi erinevate projektide algatamise ning juhtimise osas (viimane on Toidupanga projekti algatamine ja juhtimine). On töötanud sotsiaalvaldkonnas ja omab kogemusi tugivõrgustiku loomisel ning vabatahtlike kaasamisel.
  • Peab läbirääkimisi spetsialistidega, keda kaasata projekti meeskonda, sõlmib töövõtulepingud.
  • Juhib projektimeeskonna tööd.
  • Organiseerib teavitustegevust ja reklaami.
  • Korraldab klientidelt tagasiside saamist.
  • Suhtleb projekti kaasatud kohalike omavalitsustega, lepib kokku nõustamisteenuste osutamise korra.
  • Varustab kohalikke omavalitsusi , Järvamaa politseijaoskonda, ohvriabitöötajaid ja perearstikeskusi Kriisikodu reklaamimaterjalidega.
  • Organiseerib e- koolitusprogrammi tehnilise valmimise.
  • Turundab koolitusi e- maili teel.

  • Tegeleb projekti aruandlusega
    Projektijuht töötab osalise tööajaga.
    Projekti raamatupidaja
  • Koostab arveid kohalikele omavalitsustele osutatud teenuste kohta.
  • Teeb rahalisi ülekandeid maksuametile ja projektis osalejatele.
  • Peab arvestust projektiga seotud kulude osas.
  • Teeb projekti aruande finantsosa.
    Nõustajad– osutavad nõustamisteenust vastavalt vajadusele Kriisikodu nõustamiskeskuses või kokkuleppel kohaliku omavalitsuse territooriumil.
    Esmanõustaja peamine ülesanne on hinnata abivajaja probleeme, siduda klient talle vajalike teenustega: suunata edasi psühholoogilisele või juriidilisele nõustamisele, vajadusel sotsiaalhoolekande osakonda sotsiaalteenuste saamiseks. Esmanõustaja tööülesannete hulka kuulub ka nõustamine telefoni teel, abi elatishagi ja tasuta õigusabi taotluse koostamisel.
    Psühholoog määratleb kliendi psühholoogilise seisundi, suunab abivajajad rühmateraapiasse ja viib läbi rühmateraapiat. Motivatsiooni kujundamine läbi enesehinnangu tõstmise, kriisi läbitöötamine .
    Juriidiline nõustamine- lahutus, lähenemiskeeld, prokuratuuri ja kohtutega seotud küsimused.
    Koolitajad Psühholoogidest koolitajatel on pikaajaline koolituskogemus perevägivallast ja kriisipsühholoogiast. Koolitajad on lugenud psühholoogiateemalisi loenguid Mainori Kõrgkoolis, Sisekaitseakadeemias, Tallinna Ülikoolis, Tervishoiukõrgkoolis, Revali Eramerekoolis, Tallinna Kiirabis.
  • Teostatavuse ja tasuvuse analüüs vastavalt äriplaani finantsplaanile
    Projektiga hõlmatakse lisaks ka Järva Maakonna vallad . Käesolevaks hetkeks on koostöö Imavere vallaga (140 km2, 917 elanikku), Järva-Jaani vallaga (126 km2, 1634 elanikku), Koeru vallaga (237 km2, 2206 elanikku), Paide vallaga (300 km2, 1709 elanikku) ning Väätsa vallaga (195 km2, 1370 elanikku).
    Otseseks kasusaajaks on perevägivalla all kannatavad naised ning nende pereliikmed. Nõustamiskeskus pakub täiendavate ning tasuliste teenustena ka pereteraapiat, suhtluskoolitust, kriisikoolitust ning meeste nõustamist
    Türil on olemas ruumid nõustamisteenuse läbiviimiseks. Kohalike omavalitsustega sõlmitud lepingutes on kokku lepitud ruumide pakkumine KOV-i poolt. Nõustamisteenust viivad läbi oma ala professionaalid ning nende inimesteg aon Kriisikodul ka lepingud
    Antud projekti eesmärk on muuta teenus kättesaadavaks ka neile isikutele, kellel on raske oma kodu piirkonnast lahkuda ehk siis muuta teenuse pakkumine võimalikult mugavaks ning kättesaadavaks.
    Teenuse hind on vastavalt juriidiline nõustamine 40 eurot tund ning psühholoogiline nõustamine 21 eurot tund. Antud summad sisaldavad puhtalt nõustaja tasu. Hinnakalkulatsioon näitab, et tegelik omahind on vastavalt 56.74 ning 29.83 eurot. Et MTÜ saaks jätkusuutlikult tegutseda tuleb sammhaaval leida võimalusi, et nõustatavad või KOV teenuse eest mingi osa ise tasuksid. Momendil kaetakse teenus taotletava abiga ning otsitakse täiendavaid ressursse oamosaluse katmiseks – käimas on erinevad kampaaniad .
    Järvamaa KOV on lubanud tasuda oma piirkonna nõustatavate eest 5 eurot psühholoogilise ning 10 eurot juriidilise nõustamise eest, tehes sellega teenuse kättesaadavamaks ka väiksema sissetulekuga abivajajaile.
    Osa omapanust tuleb annetustest ja plaanis on perevägivalla teemaliste e-koolituste müük KOV-idele üle Eesti
  • Teavitus - ja turundusplaan
  • Peamine info levitamine sihtgruppideni käib läbi interneti: kodulehed www.naisteabi.ee, www.avasilmad.eu, Facebooki leht „Ütle Ei perevägivallale“. http://www.facebook.com/#!/AvaSilmad
  • Artiklid üleeestilises meedias, raadio- ja TV esinemised.
  • Infot Türi Naiste ja Laste Kriisikodu teenuste kohta levitavad kohalikest omavalitsustest koostööpartnerid kohalikes ajalehtedes, Kriisikodu reklaamplakatid paigaldatakse valdades enamkäidavatesse kohtadesse (kauplus, perearstikeskus, raamatukogu, noorte- ja perekeskused, sotsiaalosakond). perearstikeskused, politseijaoskonnad ja sotsiaalosakonnad on varustatud Kriisikodu infovoldikutega).
  • Kriisikodu infomaterjale levitatakse Järva politseijaoskonna, ohvriabitöötajate ja perearstikeskuste kaudu.
  • Koolitusvõimaluste pakkumine ja videokoolitusprogrammi turundus toimub e-maili teel.
    Infovoldikute ja plakatite jagamine on alanud. Internetikanalites on info pidevalt kättesaadav ( jooksev töö), Videokoolitus valmistatakse 2014 aasta sügisel ning alates novembrist toimub levitamine.
    Projekti lõppedes ei lõpe MTÜ Naiste Kriiskodu tegevus, vaid teavituskampaaniad jätkuvad samas vormis. Eeldus on viia info võimalikult paljudeni, e t tekiks ka info levik rahva seas. Jätkub kriisikodu teenuste osutamine uute kokkulepete alusel. Jätkub infomaterjalide levitamine KOV-ide ja meedia kaudu.
  • Teenuse hindamise ning arendamise süsteem
    Teenuste hindamiseks kasutatakse väljatöötatud tagasiside süsteemi, mille alusel tehakse muudatusi üleskerkinud probleemide osas teenuste pakkumisel.
  • Kuidas on kavandatav teenus seotud kohaliku või riikliku arengukavaga ning taotleja ühingu arengueesmärkidega?


    Kriminaalpoliitika arengusuunad aastani 2018 - http://www.just.ee/arengusuunad2018
    23. Perevägivald on raske isikuvastane kuritegu , mille tunnistajaks ning ohvriks olemine lapseeas suurendab tõenäosust puutuda vägivallaga kokku täiskasvanuna nii ohvri kui ka toimepanijana. Laialdane teavitamine perevägivallast kui raskest isikuvastasest kuriteost aitab kaasa selle kuriteo suhtes negatiivse hoiaku kujundamisele ühiskonnas ning võitlemisele selle vastu, seetõttu tuleb Sotsiaalministeerriumil suurendada ühiskonna teadlikkust perevägivallast, kaasates selleks politseid ja kohalikke omavalitsusi. Prokuröridel tuleb koos ohvriabitöötajatega sobivatel juhtudel rakendada ohvri ja kurjategija lepitamist.
    24. Isikuvastaste kuritegude ohvritele, sealhulgas inimkaubanduse ja perevägivalla ohvritele, tuleb Sotsiaalministeeriumil koostöös kohalike omavalitsuste ja mittetulundussektoriga tagada üle Eesti piisaval hulgal varjupaiku. Politseil tuleb teavitada sihtrühmi abi saamise võimalustest ning abivajajad ohvriabitöötajate juurde suunata. Sotsiaalministeeriumil tuleb arendada ohvriabisüsteemi, muutes selle kliendikesksemaks.
    Vägivalla vähendamise arengukava aastateks 2010-2014 - http://www.just.ee/49973
    10. meede Perevägivalla-alane ennetustöö
    Tegevused
    10.1. Õigusteadlikkuse suurendamine ja perevägivallaalane teavitamine
    10.2. Riskirühmade perevägivallaalane teavitamine
    Perevägivalla ohvrite vajadused võib jaotada viide rühma: turvalisuse vajadus, emotsionaalsed, majanduslikud vajadused, lisaks vajadus info ja nõuannete ning õigusabi ja kohtukaitse järele. Nende tagamine eeldab kriisisituatsioonis /…/ psühholoogilist ja juriidilist nõustamist, varjupaiga- ja tugigrupiteenuse olemasolu. Perevägivalla puhul on harva tegu vaid ühekordse juhtumiga, tihtipeale satutakse ohvriks korduvalt. Seetõttu on oluline, et oleks loodud kohad, kuhu abi saamiseks pöörduda.
    Meetme 10 mõju: Tänu info levitamisele paraneb riskirühmade teadlikkus perevägivallast. Ühiskonna suhtumine perevägivalda muutub vähem sallivaks ja seda ei nähta enam pereelu loomuliku osana .
    11. meede Perevägivalla ohvrite abistamisvõimaluste arendamine
    Tegevused
    11.1. Perevägivalla ulatuse ja olemuse regulaarne kaardistamine
    11.2. Protseduurireeglite väljatöötamine perevägivalla ohvrite tuvastamiseks ja abistamiseks
    11.3. Perevägivalla ohvritele pakutavate teenuste analüüs ja arendamine
    11.4. Perevägivalla ohvrite ja vägivallatsejatega töötavate spetsialistide baasväljaõppe programmide analüüsimine
    11.5. Ohvrite ja vägivallatsejatega kokkupuutuvate spetsialistide koolitamine
    Meetme 11 mõju: Korraldatavate uuringute ja korrastatud statistika tulemusena on info paremini kättesaadav, see aitab paremini poliitikat kujundada ja valdkonnas tekkivatele probleemidele kiiremini reageerida. Perevägivalla ohvrite abistamine on süsteemsem ja aitab ohvritel vägivallatsüklist välja murda
    Kodanikuühiskonna arengukava 2011-2014- http://www.valitsus.ee/et/valitsus/arengukavad
  • Kodanikuühendused kui partnerid avalike teenuste osutamisel.
    Meede 2: Riigi ja kohalike omavalitsuste poolt kodanikuühendustele avalike teenuste lepingulise delegeerimise toetamine ja sellealase võimekuse arendamine.
    Meede 3: Teenuseid osutavate kodanikuühenduste arengu soodustamine ja toetamine.
    Partnerite kirjeldus
  • MTÜ Tähtvere Avatud Naistekeskus - Naistekeskus on avatud keskus, mis pakub naistele (ja nende lastele), kes on kogenud füüsilist või psüühilist lähisuhtevägivalda, pikemaajalist tuge.Naistekeskus pakub sotsiaalnõustamist, vastastikuse abi- ja teraapiagruppe, individuaalteraapiat, vajadusel võimalust saada varjupaika ning vahendab juriidilist nõustamist. Naistekeskus püüab aidata naisel taastada või üles ehitada toetava sotsiaalse võrgustiku , julgustada enesleidmises ja aidata uuesti leida eneseusaldus . Naistekeskus pakub abi turvalises ja diskreetses keskkonnas. Partneri roll äriplaani elluviimisel on ühine teavitustegevus.
  • Mittetulundusühing Eesti Naiste Varjupaikade Liit on  avalikes huvides tegutsev mittetulundusühingute liit, mis ühendab Eestis naistevastase vägivalla ohvritele varjupaigateenust pakkuvaid ogranisatsioone. Praeguse seisuga on Liidus 5 maakondlikku varjupaika Kesk- ja Lõuna-Eestist (Valga Naiste Varjupaik, Võru Naiste Varjupaik, Tähtvere Avatud Naistekeskus, Järva Naiste Varjupaik, Ida-Virumaa Naiste Varjupaik). Liidu tegevuse põhieesmärgiks on võitlus naistevastase vägivalla erinevate vormidega (füüsiline, seksuaalne, psühholoogiline, majanduslik, vaimne jm vägivald, sh inimkaubandus ja prostitutsioon) ennetustöö ja vägivalla ohvrite abistamise ning üldise soolise võrdõiguslikkuse edendamise kaudu ühiskonnas. Partneri roll äriplaani elluviimisel on ühine teavitustegevus.
  • SWOT analüüs
    Strenght - tugevused
    • Töötajate head spetsiifilised oskused ja teadmised, võime töötada eesti, vene ja inglise keeles
    • Töötajate pühendumus inimeste abistamisele
    • Koostöö teiste naiste varjupaikadega
    • Avatus, koostöö teiste abi pakkuvate organisatsioonidega
    • Arenemisvõimelisus
    • Ruumide hea asukoht kesklinnas
    • Puudub konkurents antud valdkonnas Järva maakonnas
    • Koostöö laienemine Järvamaale, kokkulepped KOV-dega
    • Koostöö naabrivalvega

    Weakness – nõrkused
    • Vastava seadusandluse puudumine
    • Perevägivalla temaatika nõrk kajastatus meedias – ühiskonna nõrk teadlikkus
    • Ebakindel majanduslik baas, projektipõhine rahastus
    • Töötajatele vähesed taastuse võimalused (projektipõhine rahastatus ei võimalda puhkusi)

    Opportunities- võimalused
    • Tuntuse kasv kasutades ära maineüritusi ja meediat teenuste tutvustamiseks
    • Riigipoolne rahastatus
    • Uued projektivõimalused
    • Aktiivne rahvusvaheliste sidemete otsimine ja osalemine rahvusvahelistes projektides
    • Koostöö parandamine teiste samalaadsete asutustega
    • Laialdane teavitustöö elanikkonna erinevates gruppides
    • E-koolituste müük
    Threats- ohud
    • Majanduslanguse jätkumine ja nõrk riiklik huvi perevägivalla probleemistiku vastu - ei peeta vajalikuks Kriisikodu piisavat rahalist toetamist ja ametiisikute perevägivalla temaatilisi koolitusi
    • Konkurendid koolitusturul
    • Nõrgad teenuste reklaamimisvõimalused, mistõttu teave ei jõua klientideni
    • Uued konkurendid

    Riskide ennetamine ja maandamine:
  • Suuremate perevägivalla temaatiliste ürituste( konverentsid , teabetäevad, infotunnid) ja kampaaniate korraldamine tõstab ühiskonna teadlikkust perevägivallast kui ohtlikust kuriteoliigist.
  • Teavitustöö Riigikogu liikmete, Sotsiaalministeeriumi, Linnavolikogu liikmete hulgas suurendab naiste varjupaikade võimalust saada endale rida riigieelarves.
  • Lisarahastuse leidmine teenuste reklaamiks .
  • Muu oluline teave käivitatava teenuse kohta
    Lähtume oma teenuse pakkumisel EV Sotsiaalministeeriumi poolt väljatöötatud teenusekirjelduse „Turvakoduteenus vägivalla ohvrile“ soovituslikust vormist , Euroopa Nõukogu konventsioonist „Naistevastase ja perevägivalla ennetamiseks ning vähendamiseks“ ja andmekaitseseadusest.
    Projekti raames saab nõustamiste kaudu tasakaalustada sugudevahelisi pingeid, väheneb sugupooltevaheline ebavõrdsus, mis on vastavuses soolise võrdõiguslikkuse printsiibiga.
    II Teenuse finantsplaan
    (Teenuse detailne finantsplaan esitatatakse etteantud Äriplaani lisana . Eesmärk on anda äriplaanile rahaline vääring ning hinnata äriplaani teostatavust. Finantsplaan peab sisaldama nii teenuse omahinna arvutust , organisatsiooni kulusid, tööjõuplaani, müügiprognoosi ning laekumiste plaani jmt. Kasumiaruande, bilansi ja kassavoo prognoosid koostada neljaks aastaks. Soovi korral võib finantsplaani esitada äriplaani juurde eraldi Lisana.)
  • Seletuskiri finantsplaani hindamiseks, võimaldamaks selle elluviimist hinnata
    Projektiga pakutavateks teenusteks on:
  • Perevägivalla ohvrite (nii naiste kui meeste) esmanõustamine, psühholoogiline ja juriidiline nõustamine. Vajadusel pereteraapia, laste ja teiste pereliikmete nõustamine.
  • Antud sihtgrupiga kokkupuutuvatele ametiisikutele perevägivalla probleemistikku tutvustavate koolituste pakkumine, 6- tunnilise videokoolituse loomine.
    Nõustamiste puhul on tegemist Kriisikodu tegevuspiirkonna laienemisega Järva maakonna valdadesse (nõustamisvõimaluse loomine kohapeal koostöös KOV-idega). koolituste puhul on tegemist uue teenuse väljatöötamisega. Teenuse arendamine aitab kaasa kohaliku elanikkonna tervist soosiva elukeskkonna kujunemisele.
    Projektiga hõlmatakse lisaks Järva Maakonna vallad. Käesolevaks hetkeks on koostöö kokkulepped olemas 5 vallaga, huvitatud piirkondi on aga rohkem.
    Otseseks kasusaajaks on perevägivalla all kannatavad naised ning nende pereliikmed. Eelpolltoodud statistika järgi (vaata punkt c) on kaudne sihtgrupp 71245 naist. Nõustamiskeskus pakub täiendavate ning tasuliste teenustena ka pereteraapiat, suhtluskoolitust, kriisikoolitust ning meeste nõustamist
    Türilon olemas ruumid nõustamisteenuse läbiviimiseks. Kohalike omavalitsustega sõlmitud lepingutes on kokku lepitud ruumide pakkumine KOV-i poolt. Nõustamisteenust viivad läbi oma ala professionaalid ning nende inimesteg aon Kriisikodul ka lepingud
    Teenuse hind on vastavalt juriidiline nõustamine 40 eurot tund ning psühholoogiline nõustamine 21 eurot tund. Antud summad sisaldavad puhtalt nõustaja tasu. Hinnakalkulatsioon näitab, et kui lisada kaudsed kulud ehk organisatsiooni tegevusega seotud kulud, siis tegelik omahind on vastavalt 56.74 ning 29.83 eurot. Et MTÜ saaks jätkusuutlikult tegutseda tuleb sammhaaval leida võimalusi, et nõustatavad või KOV teenuse eest mingi osa ise tasuksid. Momendil kaetakse teenus taotletava abiga ning otsitakse täiendavaid ressursse oamosaluse katmiseks – käimas on erinevad kampaaniad . Järvamaa KOV on lubanud tasuda oma piirkonna nõustatavate eest 5 eurot psühholoogilise ning 10 eurot juriidilise nõustamise eest, tehes sellega teenuse kättesaadavamaks ka väiksema sissetulekuga abivajajaile. Osa omapanust tuleb annetustest ja plaanis on perevägivalla teemaliste e-koolituste müük KOV-idele üle Eesti
    Finantsplaan on koostatud võttes arvesse 2010 ja 2011 aastal toimunud juriidilisi ja psühholoogilisi nõustamisi. 2012 aastaks on prognoositud teenuste taseme jõudmine 2010 aasta tasemele ning järgnevatel aastatel teenuse vajaduse kasvu seoses sihtrupi jätkuva informeerituse taseme tõusuga.
    Rahavood on planeeritud vastavalt nõustamisteenuste toimumise prognoosile, tuginedes eelnevale kogemusele Türi linnas ning vestlustele teenuse vajalikkusest Järva maakonna KOV-dega. Teenuse eest tasumine toimub nõustatava poolt kohapeal peale teenuse kättesaamist ning vastavalt kokkuleppele KOV-dega nende osas kas samal hetkel või kord kuus tehtavate arveldustega. Täiendavate finantseeringute leidmiseks korraldatakse erinevaid kampaaniaid ning koolitusi. Ettevalmistavad materjalid finantseeritakse vastavalt toetuste laekumise ajakavale ning jooksvad kulud toetussummadest ning omaosalusest.
    Teenuse omahinna kujunemiseks vajalikud komponendid on toodud finantsanalüüsi exceli tabelis, mis on käesoleva taotluse lisa.
    Teostatavuse ja tasuvuse analüüs vastavalt äriplaani finantsplaanile (Optimaalne teenusega kaetav elanike arv ja piirkond ühe teenuseid osutava organisatsiooni või võrgustiku kohta; teenuse hinnakalkulatsioon, olemasolevad ressursid ja täiendav vajadus ning kuidas need kaetakse; teenuse osutamise logistika , töövahendite hooldamine jmt.)Projektiga hõlmatakse lisaks Türile ka Järva Maakonna vallad. Käesolevaks hetkeks on koostöö kokkulepped olemas 5 vallaga, huvitatud piirkondi on aga rohkem. Koostöölepingud on Imavere vallaga (140 km2, 917 elanikku), Järva-Jaani vallaga (126 km2, 1634 elanikku), Koeru vallaga (237 km2, 2206 elanikku), Paide vallaga (300 km2, 1709 elanikku) ning Väätsa vallaga (195 km2, 1370 elanikku).
    Otseseks kasusaajaks on perevägivalla all kannatavad naised ning nende pereliikmed. Nõustamiskeskus pakub täiendavate ning tasuliste teenustena ka pereteraapiat, suhtluskoolitust, kriisikoolitust ning meeste nõustamist
    Türil on olemas ruumid nõustamisteenuse läbiviimiseks. Kohalike omavalitsustega sõlmitud lepingutes on kokku lepitud ruumide pakkumine KOV-i poolt. Nõustamisteenust viivad läbi oma ala professionaalid ning nende inimestega on Kriisikodul ka lepingud
    Antud projekti eesmärk on muuta teenus kättesaadavaks ka neile isikutele, kellel on raske oma kodu piirkonnast lahkuda ehk siis muuta teenuse pakkumine võimalikult mugavaks ning kättesaadavaks.
    Teenuse hind on vastavalt juriidiline nõustamine 40 eurot tund ning psühholoogiline nõustamine 21 eurot tund. Antud summad sisaldavad nõustaja tasu maksudega (Nõustajad on FIE-d ning lepingud sellistele tunnitasudele on sõlmitud). Hinnakalkulatsioon näitab, et tegelik omahind on vastavalt 21.95 ning 40.95 eurot. Et MTÜ saaks jätkusuutlikult tegutseda tuleb sammhaaval leida võimalusi, et nõustatavad või KOV teenuse eest mingi osa ise tasuksid. Momendil kaetakse teenus taotletava abiga ning otsitakse täiendavaid ressursse oamosaluse katmiseks – käimas on erinevad kampaaniad.
    1. Psühholoogiline nõustamine
    21,95
    Nõustaja tunnitasu
    tund
    1
    15,62
    15,62
    Töötuskindlustusmakse 1,4%
     
     
     
    0,22
    Sotsiaalmaks 33%
     
     
     
    5,16
    Ruumide rent
    tund
    1
    0,52
    0,52
    Kommunaalkulud
    tund
    1
    0,43
    0,43
     
     
     
     
     
     
    2. Juriidiline nõustamine
    40,95
    Nõustaja tunnitasu
    tund
    1
    29,76
    29,76
    Töötuskindlustusmakse 1,4%
     
     
     
    0,42
    Sotsiaalmaks 33%
     
     
     
    9,82
    Ruumide rent
    tund
    1
    0,52
    0,52
    Kommunaalkulud
    tund
    1
    0,43
    0,43
  • Teavitus- ja turundusplaan (Kuidas jõuab info sihtgruppideni, milliseid erinevaid kanaleid kasutatakse? Kuidas toimub teavitus ning turundus projekti lõppedes?)
  • Peamine info levitamine sihtgruppideni käib läbi interneti: kodulehed www.naisteabi.ee, www.avasilmad.eu, Facebooki leht „Ütle Ei perevägivallale“. http://www.facebook.com/#!/AvaSilmad
  • Artiklid üleeestilises meedias, raadio- ja TV esinemised.
  • Infot Türi Naiste ja Laste Kriisikodu teenuste kohta levitavad kohalikest omavalitsustest koostööpartnerid kohalikes ajalehtedes, Kriisikodu reklaamplakatid paigaldatakse valdades enamkäidavatesse kohtadesse (kauplus, perearstikeskus, raamatukogu, noorte- ja perekeskused, sotsiaalosakond). perearstikeskused, politseijaoskonnad ja sotsiaalosakonnad on varustatud Kriisikodu infovoldikutega).
  • Kriisikodu infomaterjale levitatakse Järvamaa politseijaoskonna, ohvriabitöötajate ja perearstikeskuste kaudu.
  • Koolitusvõimaluste pakkumine ja videokoolitusprogrammi turundus toimub e-maili teel.
    Infovoldikute ja plakatite jagamine on alanud. Internetikanalites on info pidevalt kättesaadav (jooksev töö), Videokoolitus valmistatakse 2012 aasta sügisel ning alates novembrist toimub levitamine.
    Projekti lõppedes ei lõpe MTÜ Naiste Kriiskodu tegevus, vaid teavituskampaaniad jätkuvad samas vormis. Eeldus on viia info võimalikult paljudeni, e t tekiks ka info levik rahva seas. Jätkub kriisikodu teenuste osutamine uute kokkulepete alusel. Jätkub infomaterjalide levitamine KOV-ide ja meedia kaudu.
    II Teenuse finantsplaan
    (Teenuse detailne finantsplaan esitatatakse etteantud Äriplaani lisana. Eesmärk on anda
  • Vasakule Paremale
    Finantsplaan Kriisiabi #1 Finantsplaan Kriisiabi #2 Finantsplaan Kriisiabi #3 Finantsplaan Kriisiabi #4 Finantsplaan Kriisiabi #5 Finantsplaan Kriisiabi #6 Finantsplaan Kriisiabi #7 Finantsplaan Kriisiabi #8 Finantsplaan Kriisiabi #9 Finantsplaan Kriisiabi #10 Finantsplaan Kriisiabi #11 Finantsplaan Kriisiabi #12 Finantsplaan Kriisiabi #13 Finantsplaan Kriisiabi #14 Finantsplaan Kriisiabi #15 Finantsplaan Kriisiabi #16 Finantsplaan Kriisiabi #17 Finantsplaan Kriisiabi #18 Finantsplaan Kriisiabi #19 Finantsplaan Kriisiabi #20
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 20 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-02-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 18 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor PureOkastaim Õppematerjali autor
    MTÜ TÜRI NAISTE JA LASTE KRIISIKODU

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    5
    docx

    Sooline vägivald

    Lähisuhtevägivald on üle maailma murettekitav probleem. WHO viitab 48-le populatsioonipõhisele lapsest. 70% juhtudel on tegemist paarisuhtevv-ga, kusjuures enamasti on vv-tsejaks meesterahvas. 40% uurimusele kogu maailmast, millest nähtub, et 10%­69% naistest on langenud mingil hetkel oma elus perevv ohvritest koges vv 2x aastas, iga 10. aga rohkem kui 1x kuus. Tulemused näitasid, et peamiselt lähisuhtepartneri rünnaku ohvriks. 16-44 aasta vanuste naiste seas on vv suurim surma ja invaliidsuse kutsutakse politsei välja siis, kui vv on joobes. põhjustaja, põhjustades enam surma ja haigusi kui vähk ja liiklustraumad. Eesti uuringu tulemuste järgi Statistikaameti turvalisuseuuringu kohaselt on umbes iga teine 15-74-a in kogenud oma paarisuhtes olid naised sagedamini isikuvastase vV ohvriteks (21%) kui mehed (16%), kusjuures naised langesid vähemalt 1 vvepisoodi. Meeste ja naiste erinevused ilmnevad kogetud vv raskusa

    Sotsioloogia
    thumbnail
    109
    doc

    Rehabilitatsiooni portfoolio kokkuvõte

    · Kliendi ettevalmistamine selle teenuse või toetuse kasutamiseks. Harjutus: hinnates kliendi vajadusi näete probleeme, mille lahendamine ei pruugi kuuluda rehabilitatsioonimeeskonna pädevusse. Kuhu pöördute abi saamiseks: Toit Eluase Raha Majapidamisega seotud probleemid Meditsiiniteenused Transport 20 Riietus Turvalisus Võlad, finantskohustused Sotsialiseerumise võimalused Meelelahutusvõimalused Vaimse tervise kriisiabi Teenused alkoholisõltuvuses inimesele Teenused narkosõltuvuses inimestele Teenused vaimupuudega inimesele Tööalased nõustamisteenused Kutserehabilitatsiooni teenused Laste päevahoid Teenused töökohal kohanemiseks Tõlketeenused Eneseabi Juriidiline nõustamine Eestkostega seotud probleemid Iseseisev töö (portfooliosse): Tööleht rehabilitatsiooni alaliikide seostamiseks erinevates valdkondades (sotsiaal, haridus, tööturg, meditsiin) pakutavate teenustega, vastutus, võrgustik jm:

    Rehabilitatsiooni teooriad, meetodid ja korraldus
    thumbnail
    103
    pdf

    Lastekaitse seaduse hindamine

    Uuring viidi läbi Riigikantselei tellimusel tarkade otsuste fondi ja Euroopa Sotsiaalfondi toel. Projekti algataja ja koostööpartner on Sotsiaalministeerium. Uuringu koostas Tartu Ülikooli sotsiaalteaduslike rakendusuuringute keskus RAKE. Uuringu autorid: Kerly Espenberg (projektijuht ja analüütik, intervjuude läbiviimine ja delfi meetodil andmete kogumine, raporti koostamine) Kadri Lees (analüütik, intervjuude läbiviimine ja delfi meetodil andmete kogumine, raporti koostamine) Kati Valma (ekspert-konsultant) Katrin Laur (ekspert-konsultant) Kiira Nauts (ekspert-konsultant) Merle Linno (analüütik, fookusgrupi intervjuude läbiviimine, raporti koostamine) Judit Strömpl (analüütik, fookusgrupi intervjuude läbiviimine) Uuringumeeskond tänab kõiki eksp

    Sotsiaalse analüüsi alused
    thumbnail
    75
    doc

    Kohaliku omavalitsuse õigus

    KOHALIKU OMAVALITSUSE ÕIGUS Dots. Vallo Olle 2009 Konspekt loengute, slaidide, osaliselt seaduste ja õpik ,,Munitsipaalõigus loengud" V.Olle põhjal ____________________________________________________________________________________________________ § 1. MUNITSIPAALÕIGUSE ALUSED ____________________________________________________________________________________________________ 1. Kohaliku omavalitsuse mõiste ja aine Munitsipaalõiguse mõiste - avalik-õiguslike õigusnormide kogum, mis KOV realiseerimise tagamise eesmärgil reguleerib: 1) kohaliku omavalitsuse üksuste (Eestis vallad, linnad) õiguslikku seisundit, organisatsiooni, ülesandeid, tegevusvorme ja nende tegevuse kontrolli; 2) isikute õigusi ja kohustusi kohaliku omavalitsuse valdkonnas. Munitsipaalõigus on põhiseaduses sätestatud omavalitsusüksuse - valla või linna - demokra

    Õigus
    thumbnail
    74
    odt

    Sotsiaalhooldusõigus

    KORDAMISTEEMAD SOTSIAALHOOLDUSÕIGUS 1.1.Sotsiaalhooldusõiguse vajalikkus Sotsiaalhooldusel on mitmeid funktsioone. Peamiselt on see süsteem, kuidas säilitada sissetulekut nendele, kes ei ole ajutiselt või alaliselt võimelised tööd tegema. Võimetus tööd teha võib olla tingitud füüsilistest või majanduslikest põhjustest, mis võivad, kuid ei pruugi olla seotud isiku normaalse majandustegevusega. Kompenseerides töötajale tema võimetust teha tööd, püüab sotsiaalhooldussüsteem samal ajal säilitada töötaja võimelisust töö tegemiseks ning vähendada seejuures võimalust sissetuleku kaotamiseks. Sotsiaalhooldussüsteem garanteerib toetused katmaks kulusid, mis on põhjustatud elus esinevate eriliste sündmuste poolt. Need on sellised sündmused, mille tõttu on suurenenud nõudmised sissetulekute osas lisaks normaalsetele sissetulekutele. Lisaks sellele kindlustab sotsiaalhooldus baasmiinimumi inimestele, kes ei ole kunagi olnud ja kunagi ei saagi võ

    Sotsiaalhooldusõigus
    thumbnail
    60
    doc

    Ettevõtluse alused

    ETTEVÕTLUSE ALUSED 2 AP 1 1. Ettevõtluse olemus ja ettevõtjaks kujunemine 1.1. Ettevõtja mõiste Ettevõtja on füüsiline isik, kes pakub oma nimel tasu eest kaupu või teenuseid ning kaupade ja teenuste müük on talle püsivaks tegevuseks, ning seaduses sätestatud äriühing. Äriühinguks on täisühing, usaldusühing, osaühing, aktsiaselts ja tulundusühistu. (Sellest tulenevalt käsitlevad Eesti statistilised väljaanded ettevõtjatena nt osaühinguid ja aktsiaseltse, mitte nende rajajaid.) Ärinimi ehk firma on äriregistrisse kantud nimi, mille all ettevõtja tegutseb. Ettevõte on majandusüksus, mille kaudu ettevõtja tegutseb. 1.2. Ettevõtjaks kujunemine Ettevõtjaks saamise otsust mõjutab sageli mingi muutus elus, mis seab inimese teelahkmele, kus tuleb otsustada, kuidas edasi elada ja töötada. Tegemist võib olla ka teadliku sooviga oma eluviisi muuta. Sellisteks pöördepunktideks võivad olla: * töökoha kaotus * õppeasu

    Ettevõtluse alused
    thumbnail
    90
    docx

    Tänapäeva sotsiaalprobleemid

    Sotsiaalse probleemi defineerimine sotsiaalne - ühiskondlik  Sotsiaalne probleem on ühiskondlikult põhjustatud tingimused, mis haavavad või ohustavad mingit rahvastiku osa  Sotsiaalne probleem on situatsioon, mida enamik vaatlejatest peab ebasoovitavaks ja sekkumist vajavaks vaatleja – mõni organisatsioon; toovad probleemsed teemad avalikkuse ette  Sotsiaalne probleem ei seostu või ei piirdu indiviidiga – tuleb teha vahet isikliku (isikust lähtuva) ja sotsiaalse (ühiskonna struktuurist lähtuva) probleemi vahel. Iga sotsiaalse probleemi puhul tuleb mängu isiklik (isikust lähtuv) e. Individuaalne aspekt ja sotsiaalne (ühiskonna struktuurist lähtuv) e. Struktuurne aspekt. Sotsiaalministeeriumi definitsioon: Sotsiaalne probleem ~ sotsiaalprobleem – elukvaliteedi halvenemisest tekkiv toimetulematus või võõrdumus, mis haarab suure osa ühiskonnast või kogu ühiskonna Sotsiaalpoliitika – avaliku võimu prioriteedid ja sihipärane tegevus

    Sotsioloogia
    thumbnail
    42
    rtf

    Narko

    NARKOMAANIA ENNETAMISE RIIKLIK STRATEEGIA AASTANI 2012 SISSEJUHATUS Eestis on narkootikumide kuritarvitamisega seonduv problemaatika suhteliselt uus nähtus, kasvades 20 sajandi lõpuaastail Eesti ühiskonnas kiiret lahendust vajavaks probleemiks. 1990-ndate aastate jooksul, eriti antud kümnendi teisel poolel, hakkas laialdaselt levima soosiv suhtumine nii narkootiliste ja psühhotroopsete ainete tarbimisse kui ka nende ainete käitlemisse, seades ohtu nii inimeste tervise kui turvalise elukeskkonna. Meditsiini- ning politseistatistika andmetest selgub, et viimastel aastatel on Eestis narkootikumide tarvitamine järsult kasvanud ennekõike laste ja noorte seas. Heroiini, amfetamiini ning teiste uimastite tarvitamise tagajärjeks pole ainult nende ainete tarbimise käigus isikule tekitatud tervislikud ja sotsiaalsed kahjud, vaid ka kasvav kriminaalsuse tase ning B-, C-hepatiidi ja HI-viiruse levik ühiskonnas, mis on otseses seoses nark

    Ühiskonnaõpetus




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun