Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL
Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool
Kaubanduse areng aastatel 1990 - 2014
Referaat
Heve Kirikal, MA
Mõdriku

Sisukord


Sisukord 2
Sissejuhatus 3
1Lääne sissetung 4
21990 alguse äritegevus 5
3kaubandus kettide areng 7
4 suurenev tarbimisvabadus 10
5E-Kaubanduse areng 13
6Internetikaubanduse turg 14
kokkuvõte 15
Kasutatud kirjandus 16
LISAD 17

Sissejuhatus


Antud referaadi eesmärk on uurida Eesti kaubanduse arengut aastast 1990 kuni 2014. Eesti kaubanduse arengus toimus väga palju muutuseid seoses Nõukogude Liidu kokkuvarisemisega ja uue Eesti Vabariigi taasiseseisvumisega. Referaadis uurime ja toome välja, millised muutused toimusid kaubanduse arengus antud ajavahemikul 1990-2014.
Eesti kaubanduses toimus suur langus, millele järgnes suur tõus. Erastamisreform muutis kaubandust täielikult. Suurem tarbimisvajadus tingis ka suurema kaubanduskettide arengu ja e-kaubanduse arengut. Uurime mis põhjustas nii ulatuslikud muudatused ja kuidas langus ning tõus mõjutas Eesti kaubandust.
Referaadi allikad pärinevad kõik internetist. Kasutatud on infot Statistikaameti leheküljelt, interneti entsüklopeediast Estonica ja e-õppe leheküljelt.
  • Lääne sissetung


    Üheksakümnendate aastate alguses algas riiklike kaupluste kiire erastamine , mis tähistas erastamisreformi algust. Aastaga oli juba 20 % jaekaubanduse ettevõtetest eraomanduses. 1991.aastal vabastati toidukaupade hinnad, kuid pakkumine ei rahuldanud ikka nõudlust ja kasutusele tulid talongid . Peale rahareformi 1992.aasta suvel hinnatõus jätkus, kuid nõudlust piiravaks teguriks oli raha vähesus, sest inimese kohta vahetati ainult 1500 rubla ehk 150 krooni. 1992.aasta lõpuks tõusis erakaupluste arv 37,8 %-ni. Kaupade hinnad kasvasid 1993.aastal 1,8
  • Vasakule Paremale
    Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #1 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #2 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #3 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #4 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #5 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #6 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #7 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #8 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #9 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #10 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #11 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #12 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #13 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #14 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #15 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #16 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #17 Kaubanduse areng aastatel 1990-2014 #18
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-05-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 31 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor MissSunny Õppematerjali autor
    Referaat kaubanduse arengust 90ndate algusest kuni tänapäevani.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    3
    docx

    Kaubandus Tänapaeval

    Tallinna Tööstushariduskeskus Kaubandus Tänapäeval Age Valdmann, Erena Treimann, Natalia Satskaja Alates 1990. aastate teisest poolest hoogustus Eestis kaasaegsete kaubandusettevõtete areng. Lääne riikide eeskujul hoogustus ennekõike super- ja hüpermarketite kettide ning suurte kaubakeskuste loomine. Kaubandusketid keskendusid eelkõige toiduainete- ja esmatarbekaupade müügile. 2000.a. alguseni domineerisid kohalikul kapitalil põhinevad müügiketid ( Tallinna Kaubamaja tütarfirma Selver, Eestimaa Tarbijate Keskühistu ETK Konsumi ja Maksimarketite kett). ETK on üks suuremaid toidukaupade kontserne Eestis, kelle ühistulisse

    Kaubandus
    thumbnail
    22
    docx

    Eestis tegutsevad kaubandusketid

    Tartu Kutsehariduskeskus Ärinduse ja Kaubanduse osakond Emmi Ojala EESTIS TEGUTSEVAD KAUBANDUSKETID Iseseisevtöö Juhendaja Sirje Mets Tartu 2010 SISSEJUHATUS Minu töö eesmärk oli uurida Eestis tegutsevate kaubanduskettide iseloomustusi ja pakutavaid teenuseid ning tooteid. Üritasin teha piisavalt lühikese, kuid vajaliku informatsiooniga kokkuvõtte. Tööd koostades

    Müügiõpetus ja kaubandusõigus
    thumbnail
    27
    doc

    Eestis tegutsevate kaubanduskettide iseloomustus

    Referaat Koostaja:Klaarika Leppik 2008 Sisukord lk 2 Sissejuhatus lk 3 ETK lk 4-7 Põlva Tarbjate Ühistu lk 8-10 Selver lk 11-14 Comarket lk 15 Rimi ja säästumarket lk 16 Prisma Peremarket lk 17-20 Maxima lk 21-22 Ektoni hulgikaubandus lk 23 Õiglase kaubanduse ajalugu lk 24 Kokkuvõtte lk 25 Kasutatud kirjandus lk 26 2 Kuigi Eesti majanduskasv on viimase 5-6 aasta jooksul olnud väga kiire, on Eesti Lääne-Euroopaga võrreldes siiski umbes poole vaesem. Eesti elanike sissetulek on umbes pool Lääne-Euroopa keskmisest, kuigi majanduskasv viimastel aastatel on olnud väga kiire ja erinevused ruttu vähenenud. Kuigi väga tormiline

    Müügiõpetus ja kaubandusõigus
    thumbnail
    16
    docx

    EESTI JA VENEMAA KAUBANDUSE AJALUUGU JA ANALÜÜS

    EESTI KAUBANDUSE/MÜÜGI OLEMUS JA ARENG Eesti kaubanduse alged tekkisid juba enne orjanduslikku ühiskonda sugukondliku korra ajal. Seega võib kaubanduse ajaloo vanuseks lugeda 7000 kuni 10 000 aastat. Kui võtta aluseks, et mõiste kaubandus tähendab vahetamist, siis ulatub tema ajalugu kaugele eelajaloolikku ajajärku. Ürgkogukondlikus ühiskonnas vahetati üks kaup teise kauba vastu. Toimus naturaalne vahetuskaubandus. Anti midagi ära et vastu saada. See oli vahetuse arenemise kõige algelisem staadium. Vahetuskaubandus oli organiseeritud retkede kujul naabrusesse. Kui naabrid olid kaitsevõimelt nõrgemad, siis

    Kaubandus
    thumbnail
    96
    doc

    Toidukaubaõpetus

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Nimi ÕPIMAPP Iseseisev töö Õppejõud: Nimi, MA Mõdriku 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS.................................................................................................................4 1 KAUBAMÄRGI MÕISTE, ARENG JA KAITSE...........................................................5 1.1 Kaubamärgi mõiste.....................................................................................................5 1.2 Kaubamärgi liigid.......................................................................................................5 1.3 Kaubamärgi ajalugu maailmas...................................................................................6 1.4 Kaubamärgi ajalugu Eestis..................

    Kaubandus
    thumbnail
    110
    docx

    Toidukaubaõpetuse õpimapp

    Mõdriku SISUKORD SISUKORD..........................................................................................................................2 SISSEJUHATUS..................................................................................................................4 1KAUBAMÄRK.................................................................................................................5 1.1Ajalooline taust ja areng.............................................................................................5 1.2Kaubamärgi kaitse.......................................................................................................7 2KAUBAMÄRK LEIBUR..................................................................................................8 2.1Kaubamärk Leibur ajalooline areng............................................................................8 2

    Toidukaubaõpetus
    thumbnail
    18
    pdf

    Teenindusvaldkonna iseloomustus

    SISUKORD 1 Ettevõtlusvaldkonna iseloomustus .......................................................................... 2 1.1 Lühiiseloomustus ............................................................................................ 2 1.1.1 Areng........................................................................................................ 2 1.1.2 Trend ........................................................................................................ 3 1.1.3 Esindatus Eestis ........................................................................................ 4 1.1.4 Esindatus Euroopas .................................................................................. 5 1

    Ettevõtemajandus
    thumbnail
    28
    doc

    KAUBANDUSE ARENG EESTIS II MAAILMASÕJAJÄRGSETEL AASTATEL 1940-1960

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool K11 KAUBANDUSE ARENG EESTIS II MAAILMASÕJAJÄRGSETEL AASTATEL 1940-1960 Referaat Õppejõud: Heve Kirikal Mõdriku SISUKORD SISSEJUHATUS...........................................................................................................3 1 AASTAD 1940 JA 1941............................................................................................ 4 2 AASTAD 1941 KUNI 1945.............................................................

    Kaubandus ökonoomika




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun