Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kaubast" - 318 õppematerjali

thumbnail
1
doc

TAJUTUD VÄÄRTUSE KUJUNEMINE I

TAJUTUD VÄÄRTUSE KUJUNEMINE I KAUPLUSE NIMI MARGI NIMI KAUBAST LÄHTUVAD MÄRGID (VÕRDLUSTOODE) TAJUTUD VÄLISED TAJUTUD SEESMISED MÄRGID MÄRGID KAUBAST LÄHTUVAD MÄRGID (SIHTTOODE) TAJUTUD KVALITEET TOOTE TUNTUS TAJUTUD VÕRDLUSHIND TAJUTUD VÄÄRTUS TAJUTUD HIND RAHAS TAJUTUD RAHALINE TEGELIK HIND OHVERDUS

Majandus → Majandus
40 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Mikro- ja makroökonoomika olemus

) -Tehnoloogia on fiseeritud, see arenenda ei saa -Vaadetakse kahe kauba tootmist, nt tarbe- ja kapitalkauba tootmist. Tootmisvõimaluste kõvera iseloomustus: - Vasakult paremale allapoole langev. Põhjus: ressursside piiratus, ressursse suunatakse ümber. Kui kapitalkaupade toodangut suurendatakse, tuleb tarbekaupade toodangut vähendada. - On nõgus koordinaatide alguspunkti suhtes. Et toota rohkem juurde ühte kaupa, tuleb loobuda aina suuremast hulgast teisest kaubast. - Kuju seondub alternatiivkuluga. Kui on kasvava alternatiivkuluga tegemist, on nõgus. Kui alternatiivkulu on konstatne, siis on tootmiskõver sirgjoon. Tootmisvõimaluste kõver iseloomustab graafiliselt ressursside nappust ehk piiratust, toodete valitavaid koguseid ja alternatiivkulu. Punkt F on tarbijatele kättesaamatu, kuna puuduvad vajalikud ressursid.Punkti F jõuab ühiskond siis, kui suureneb tootmise efektiivsus Punkt E on tarbijatele kättesaadav, aga on

Majandus → Mikroökonoomika
14 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Mikro ja makroökonoomika alused,test

3 32 136 3 24 84 4 24 160 4 20 104 5 20 180 5 12 116 6 16 196 6 10 126 7 12 208 7 8 134 8. Tarbijal on 20 krooni, mille ta kulutab kaupade K ja L ostmiseks. Nii kaubast K kui kaubast L saadav kogukasulikkus on 25 kasulikkuse ühikut. Seega: (1punkt) a. Ei ole võimalik kindlaks teha, kas tarbija ostab neid kaupu kogukasulikkust maksimeerivas koguses või ei b. Peaks tarbija ostma rohkem kaupa K ja vähem kaupa L c. Peaks tarbija ostma rohkem kaupa L ja vähem kaupa K d. Ostab tarbija kaupu K ja L kogukasulikkust maskimeerivas koguses. 9. Sissetulekute suurenedes nihkub: (2 punkti) a

Majandus → Makroökonoomika
186 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Müügisuhtlemise tabel - müüja roll

Müüja roll - müügisuhtleja Mida pean Mida pean Tegema? Mida juba Mida ma Kust saan teadma oskama? oskan? veel ei oska? oskused ja sellest? teadmised? Kaubast, Hea veenmisoskus, suh- Viisakas, Kehakeele Koolist, hinnast, tlema, viisakas (tere, abivalmis, valitsemine, praktika, klientidest, hüvastijätt, naeratus, sõbralik, kehtestmine, koolitus, ääletoon), abivalmis ja kuulamine, konfliktide elukool, hea palkadest, sõbralik olema. Tagasi- motiveerimine, juhtimine, raamat, firma, side (pos ja neg). Töö- osata ei öelda, videotreening, paragrafid, ...

Majandus → Kaubandus ökonoomika
56 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Tartu hansa kaupmehe ühe kuu ostud ja müügid

Kaupmees ise enam kaubaga merede taha ei sõitnud, seda tegi ta keskaja algul. Kaupmees jäi nüüd koju ja juhtis oma kaubavahetust kontorist. Ühe kuu jooksul jõudis ta teha palju erinevaid ja kasutoovaid tehinguid. Põhiline kohalik kaup, mille vastu hansa kaupmees kaupa vahetas oli vili ja mingil määral ka lina ning paekivi. Siiski mängis kaubavahetamises suuremat rolli läänest tulnud kauba vahendamine Venemaale ja Venemaalt tulnud kauba vahetamine läände, osa kaubast jäi ka siia. Venemaalt saadi karus- ja pargitud nahku, vaha, mett, puitu, tõrva, vilja, lina ja kanepit, millest tehti nöörI. Parimad kaubad, mida läänest võis saada olid Flandria kalev, Reinimaa relvad ja metallitooted, Rootsi vask, Skane heeringad, Prantsusmaa, Portugali ja Saksamaa sool. Lisaks ka vein, õlu ja vürtsid. Hea kaupmehe käest käis iga kuu palju eelnimetatud kaupa läbi, millest osa jäeti Eestisse. Ülejäänu vahetati mõne teise kauba vastu,

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
18
pdf

Mikroökonoomika 2 KT vastused

Asendamise piirmäär iseloomustab tarbija valmisolekut (või soovi) vahetada ühte kaupa teise vastu nii, et tema kogukasulikkus ei muutuks. Asendamise piirmäär (MRS) iseloomustab sellist kahe kauba koguste vahetamise suhet mille korral kogukasulikkus ei muutu: Selles valemis iseloomustab ΔY muutust mingi kauba Y koguses ja ΔX muutust kauba X koguses. See tähendab näiteks seda, et kui tarbija loobub mingist kogusest kaubast X siis tahab ta vastu saada mingi sellise koguse kaupa Y nii et kogukasulikkus ei muutuks. Loobudes kaubast X jääme me ilma selle kaubaga kaasnenud kasulikkusest ehk tema piirkasulikkusest (MUX) ja saades juurde kaupa Y saame me juurde samuti mingit kasulikkust, milleks on selle kauba Y piirkasulikkus (MUY). Seega peab kehtima järgmine seos: ( ) ( ) Seda seost teisendades saame omakorda: Seega on asendamise piirmäär leitav ka piirkasulikkuste suhtena:

Majandus → Mikro- ja makroökonoomika
512 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Euroopa Liidu kaubanduspoliitika

regionaalse integratsiooni läbi arenguriikide vahelist kaubandust. Regionaalne integratsioon on oluline ka välisinvesteeringute ligimeelitamise seisukohalt, kuna suuremad turud on atraktiivsemad. 3.Paljud vaesemad arenguriigid sõltuvad peamiselt ühest põhikaubast (nt kohvi, puuvill), mille ekspordituludest sõltub kogu riigi majandus. Samas on tavaliselt selliste kaupade maailmaturuhinnad kõikuvad. Euroopa Liit on astunud tõsiseid samme ühest või mitmest kaubast sõltuvuses olevate riikide abistamiseks 6 · aidates vähendada konkreetse kauba maailmaturu hinna kõikumisest tingitud mõjusid (nt. puuvilla initsiatiiv); · toetades majanduse mitmekülgsemaks muutmist, et vähendada sõltuvust ühest kaubast, kaasates asjaomaseid rahvusvahelisi organisatsioone; · andes tehnilist abi. 4

Majandus → Kaubandus
8 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Transport logistikas

jooksul investeeringuid vähemalt 380 milj. kr aastas. 5 Meretransport Meretranspordi üldiseloomustus Meretransport on kõige suuremate veomahtudega transpordiliik rahvusvaheliste vedude alal - 69% kogu transporditööst tehakse laevanduses. Meretransporti kasutades veetakse maailmas 96% kogu transporditavast kaubast. Kui 1965 aastal veeti kaubalaevadega maailmas kokku 1,5 miljardit t kaupu, siis aastaks 2000 suurenesid vastavad mahud 5 miljardi tonnini. Meretranspordi peamised eelised on madalad veotariifid ja suur läbilaskevõime. Puudusteks on väike kiirus, ranged nõuded kaupade pakkimiseks ja kinnitamiseks ning suhteliselt pikkade intervallidega veograafikud. Merevedude eelised · Ülisuured veetavad kaubakogused globaalses ulatuses · Suhteliselt madalad veotariifid

Logistika → Lastindus ja laondus
125 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Transport logistikas

tonnilt 34-le tonnile. Ei ole teada, kuidas peavad sellisele teljekoormuse suurenemisele vastu raudtee koos muldkehaga ja sillakonstruktsioonid. Rongikoosseisu kaal suureneb võimsamate vedurite kasutamisega 5700 –lt tonnilt 8000 tonnini. Meretransport Meretransport on kõige suuremate veomahtudega transpordiliik rahvusvaheliste vedude alal - 69% kogu transporditööst tehakse laevanduses. Meretransporti kasutades veetakse maailmas 96% kogu transporditavast kaubast. Kui 1965 aastal veeti kaubalaevadega maailmas kokku 1,5 miljardit t kaupu, siis aastaks 2000 suurenesid vastavad mahud 5 miljardi tonnini. Meretranspordi peamised eelised on madalad veotariifid ja suur läbilaskevõime. Puudusteks on väike kiirus, ranged nõuded kaupade pakkimiseks ja kinnitamiseks ning suhteliselt pikkade intervallidega veograafikud. Merevedude eelised :  Ülisuured veetavad kaubakogused globaalses ulatuses  Suhteliselt madalad veotariifid

Logistika → Baaslogistika
22 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Müügikorraldus – Teenindus-ja müügioskuste süvendamine

murega ning püütakse seda lahenda kõikvõimalikes piiretes, et tarbija jääks lõppkokkuvõttes rahule. Kliendile on nähtav tarbijakaitseseadusest tulenev hinna avaldumine, mis väljendub ­ iga kauba ees on vastav hinnasilt, mis avaldub 10 sendi tapsuselt. Kuna kaubad on erinevead, siis osadel kaupadel on tükihind ning teistel kilohind. Tavaliselt juhtub nii, et kauplused ei saa üle ega ümber puudusega kaubast või kaubast, millel on ,,parim enne" möödas nii on AS Pere müügipunktiski. Sellist kaupa käsitletakse eraldi, mis tähendab, et eraldatakse kaubast, mis pole puudusega ning hind on madalam kui algne toote hind. Tooted, mis ei vasta nõuetele või on möödunud realiseerimisaeg ,,kõlblik kuni" saadetakse tagasi Pere leib tootmisesse liht-saatelehe alusel (Lisa 5). 3.2Pakendiseadusest tulenevate nõuete täitmine kaupluses.

Õigus → Müügiõpetus ja...
180 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Island powerpoint kokkuvõte

· Rahvastik kasvab ja vananeb Loodus · Loodusvöönd: tundra · Pinnamood: mägine · Meri Islandi ümber ei jäätu · Kliimat mõjutavad asend lähispolaarsetel laiuskraadidel · Suved lühikesed ja jahedad · Talv suhteliselt pehme Islandi majandus · Kõrgelt arenenud majandusega riik · Elektrit toodetakse 8miljontit kWh aastas · Sellest 82% hüdro- ja 18% geotermaalen. · Spetsialiseerumine looma- ja karjakasvatusele · Reykjaviki sadamast veetakse 2/3 kaubast Islandi majandus · Kalandus on tähtis majandusharu · Aastas püütakse u 2mln kala ja 35000t krevette · Hankiv 10%, töötlev 18%, teenindav 72% · Metsatööstusega tegeldakse vähe · Metsa 1% · Imporditakse peamiselt naftat Vaatamisväärsused · Geisripark Haukadaluri orus · Sinine Laguun, Reykjavik Vaatamisväärsused · Pärl · Vulkaanikaater Kerid Rahaühik · Käibel Islandi kroon (ISK) · Seda vahetuskurssi ei leidnud Sümboolika

Geograafia → Geograafia
42 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eestlased keskajal

Talup.vastupanu-esitati kaebusi mõisnike peale,ei täidetud koormisi,asuti elama mujale,hakati vastu mõisasundijaile. Linnade valitsemine:9 linna,14 alevit, . Nende muutumist linnadeks takistas väikesearvuline sakslastest elanikkond ning seniste linnade vastuseis, sest linnaõiguse omamisega kaasnesid mitmed peamiselt kaubanduslikud privileegid, millest ei tahetud loobuda.Kaubandus/käsit: kaub.-enamuse sisseveetavast kaubast mood. Tooraine.Käsitöömeistrid olid oma huvide kaitseks koondunud tsunftidesse. KATOLIIKLIK HARIDUS LUTERLIK HARIDUS Eesmärgiks oli eelkõige tulevaste vaimulike väljaõpetamine Eesmärgiks oli inimestest korralike kristlaste (luterlaste) tegemine, kes mõistaksid

Ajalugu → Ajalugu
32 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Riskianalüüs reisijateveo logistikas

vähe tähelepanu ja sekkuvad vähem tollitöötajatega. See võimaldab tollitöötajatel kiiresti ning võimalikult turvaliselt oma tööd teha. Tollikontrolli positiivseteks külgedeks on parem inimressursside jaotus, tollitöötajad saavad tegeleda madala riskiga reisijategaja kaubaga vähem ja kiiremini ning personal teeb oma tööd efektiivsemalt. Tänu tollikontrollile on paljudes riikides selle tõttu tulu suurenenud. Tollipunktis umbes 10-20% kaubast ja reisijatest on viidud läbi suurema turvakontrolli, see tähendab et kauba ja reisijate liikumine tollipunktis on kiirem. Uued riskijuhtimise tehnoloogiad annavad 80-90% kaubast ja reisijatest tollipunktist läbi paari tunniga ja seega säästab märkimisväärseid tehingukulusid hulgimüüjatele. Riske ei ole võimalik ära kaotada, nad on alati olemas, kuid neid on võimalik ennetada. Ükskõik kui suur või väike transpordifirma võib olla, peab ta tagama turvalisust nii reisijaid,

Logistika → Logistika
83 allalaadimist
thumbnail
8
doc

E-kaubanduse plussid ja miinused

· Ükski internetipood ei saa Sinult küsida internetipanga kohta muud, kui vaid seda, millises pangas soovid maksta. Ära sisesta oma salasõnu või pangakonto muud infot kaupluse leheküljele! · Enne ostu uuri, kui kaua võtab kauba kättesaamine aega ja kui palju tuleb ostuhinnale veel lisaks maksta (transport, maksud jms.) · Vajadusel küsi infot, kuidas kaupa tagastada. Internetis ei pruugi kaubast õiget ettekujutust saada ja saadu ei pruugi olla selline, nagu sina soovid. · Kuigi ostad elektrooniliselt, on arukas pärast täitmist välja trükkida tellimisvorm, samuti tellimuse kinnitamise lehekülg. Kui väljatrükk mingil pähjusel ei õnnestu, salvesta ekraanipilt (klahv Print Scrn.) · Välismaa kodulehekülgi saab kontrollida usaldatavuse edetabelis Biz rate.com · Ole ettevaatlik liiga soodsate pakkumistega! Esmapilgul võib soodustuse mõni

Majandus → Ettevõtlus
43 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Ungari majandus

§ Siinseal PõhjaUngari mäenõlvadel leidub pruunsütt. § Läänes ja lõunas on väikesed naftavarud ning leidubmaagaasi. § Ka idas on maagaasimaardla. Põllumajandus Suur tootlikus Saadused moodustavad üle veerandi väljaveost Põllumajanduslik maa: heina ja karjamaad põllumaad Põhiharuks loomakasvatus Veondus Läbivad tähtsad rahvusvahelised raudteed, maanteed Siseveondusest hõlmab auto raudteetrantsporti Poole kogu eksporditavast kaubast moodustab transiitkaup Tööhõive § Tööjõulisi on Ungaris 3,8 miljonit. § Töötus oli 2012. aasta III kvartalis 10,4% (2009. aasta seisuga oli 10,8% ja 2008. seisuga 7,8%). § 13,9% elanikkonnast elab alla vaesuspiiri. Eksport (%) Ungari tähtsaimad ekspordiartiklid on masinad ja varuosad 61,1% teised tooted 28,7% toidukaubad 6,5% toormaterjalid 2% kütused ja elekter 1,6% Ungari tähtsaimad ekspordipartnerid on Saksamaa, Itaalia, Suurbritannia, Pran

Geograafia → Maailma majandus- ja...
3 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Uuringukavand-internetikaubandus

Tehing ei õnnestu Probleemid (2) Garantii puudub välismaisetest epoodidest tellides( Eestis) Keeruline maksesüsteem Toote hind ei ole ühiselt mõistetav Kaupade tagastamine on keeruline Millest probleemid tingitud? Kaup pole teenusepakkujal laos olemas vaid tellitakse , kui tellimus tehakse. Toodet ei saa reaalselt näha. Risk on suurem epoest tellides võrreldes kauplustega. Vead süsteemis Sageli ei võeta tellitud kaupa tagasi, kuigi seadusest lähtuvalt on tarbijal õigus loobuda kaubast 14 päeva jooksul . Millest probleemid tingitud ? (2) Garantii kehtib ainult antud riigis , kust toode tellitud. Klient peab läbima mitut etappi ennem , kui on võimalik kauba eest tasuda. Hind, mis on toodud epoe kodulehel ei sisalda sageli käibemaksu ja see lisatakse hinnale alles siis kui maksma hakkad, käibemaks on riigiti erinev. UURIMISEESMÄRK Uurida milliste probleemidega on tarbijad enam kokkupuutunud internetikaubanduse puhul , kuidas käitub tarbija probleemi

Majandus → Turundus
31 allalaadimist
thumbnail
17
pptx

KAUBAMÄRGID

Kaubamärgid Spordiriided ja -jalanõud Kaubamärk on tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa ja teenust teise isiku samaliigilisest kaubast või teenusest. Inimesed ostavad teatud firmade tooteid üksnes kaubamärgi pärast, kuigi see on palju kallim, kui analoogne teise firma toode,mis ei pruugi olla nime poolest nii tuntud. Click to edit Master text styles Second level Asutati 1948 Third level Fourth level Saksamaa Fifth level Click to edit Master text styles Asutati 1964 Second level Ameerika Third level Fourth level Fifth leve...

Majandus → Majandus
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Vabariigi sünnipäeva kõne

kõik nõus ära kannatama mida tahes, peaasi, et vabadus tuleks! Ometi kipume praegu küll üht, küll teist asja kiruma ja mõnigi ehk vanu aegu taga igatsema. Kogu maailm on meie ees avanenud -- võime sõita kuhu tahes. Enamasti viisavabaltki . Me ei pea enam tundma muret, kas ikka saame väljasõiduviisa. Õpilastele pakutakse välismaal õppimise võimalusi ehk rohkemgi, kui nad jõuavad ära kasutada. Meil on olnud oma raha - Eesti kroon. Meie kauplused on kaubast tulvil, rohkemgi kui seda keegi jõuaks ära osta. Meie Tallinngi on uskumatult palju muutunud. Meil on oma riigilipp, mille üle me oleme uhked ning me peame tunnistama. Et see lipp on ikka vägagi ilus ja me oleme uhked,et see iludus võib vabalt lehvida Pika Hermanni tornis ja igalpool mujalgi . EV kuulub euroopa liitu Nato-sse ja Üro-sse. Ning tänu sellele ei pea kartma Eesti iseseisvuse pärast.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
12 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Sissejuhatus majandusse XI osa - Konkurents

Sissejuhatus majandusse XI osa Konkurents Viimsi Kool 10ml 2018 Konkurentsiamet http://www.konkurentsiamet.ee/?lang=ee https://www.riigiteataja.ee/akt/13316160?leiaKehtiv Konkurents ettevõtluses · Konkurentsi mõiste ja olemus · Konkurentsivormid ja nende tunnused · Täieliku konkurentsi positiivsed ja negatiivsed omadused · Monopoli positiivsed ja negatiivsed omadused · Kõlvatu konkurents · Patent, kasulik mudel, tööstusdisainilahendus, kaubamärk Konkurents ettevõtluses Konkurents (competition) on ettevõtete (müüjate) võitlus tarbijate (ostjate) pärast. Ka tarbijad (ostjad) võitlevad ettevõtete (müüjate) pärast! Konkurents ettevõtluses Konkurentsi iseloomustamisel ja liigitamisel lähtutakse turu (struktuuri) neljast olulisest tunnusest: · ettevõtete arv · ettevõtete poolt pakutava kauba või teenuse eripära · uute ettevõtete võimalused turule sisenemiseks Ettevõtete võime mõjutad...

Majandus → Konkurents
3 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Euroopa ja aasia sadamad

Seega oleme jõudnud tagasi kriisieelse 2000. aasta tasemele. Merendusvaldkonna asjatundjate arvates jätkub edaspidigi kaubaveo mahu kasv Eesti sadamates, kuid mitte enam sellisel tasemel nagu see oli 2006. aastal, kui kaubaveo maht oli ligi 50 miljonit tonni. Balti sadamate eripära: ülekaalus on lastitud kaup Sadamates toimub kauba lastimine (kaup laetakse laevale peale) ja lossimine (kaup laetakse laevalt maha). Ligi kaks kolmandikku Euroopa Liidu sadamate kaudu veetud kaubast on lossitud kaup. Enamikule Euroopa Liidu riikidele on iseloomulik just see, et sadamates lossitakse kaupa rohkem kui lastitakse. Balti riigid paistavad aga teiste Euroopa Liidu riikide hulgas silma selle poolest, et lastimise mahud nende riikide sadamates on tunduvalt suuremad lossimise mahtudest. Balti riikides moodustas 2008. aastal kogu sadamate kaudu veetud kaubast lastitud kaua Lätil 90% ja Eestil 77%. Peamiselt oli tegu naftatoodete väljaveoga.

Geograafia → Geograafia
26 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Ãœhiskonna probleemid

meie ühiskonna hukka. Mida teha? See on raske küsimus, ega kui inimene ei liiguta siis ka midagi ei muutu. Eestis on näiteks see hea, et korraldatakse neid ''Teeme ära'' üritusi, mis teeb nii mõndagi head. Ma tõesti ei kujuta ette, mida ette võtta nende räpaste riikidega, seal on juba nii metsikult prügi, et isegi mitte sa ei sõua paadiga vee peal vaid prügi peal. Muidugi ei saa nüüd hakata vist vähem tootma, kuna tootja samuti tahab ju midagi saavutada, ta ju ometi ei taha et tal kaubast või tootest puudu jääb. See kõik on lahtise otsaga asi. Soovitan igakord hoolikalt üle mõelda, enne kui üritad midagi maha visata, see tuleb sulle ja tulevikule kätte maksma! Toon ka paar jubedat pildinäidist:

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Alkohol kui sotsiaalne probleem

Alkohol kui sotsiaalne probleem Pikemat aega on Eestis olnud üheks suuremaks mureks alkohol. Õigemini alkoholi tarbimine, selle kättesaadavus ning kogu alkoholi ümber käiv melu. Nimelt on viimase kümnendiga kujunenud välja olukord, kus alkoholi peetakse ,,tegijate" joogiks. ,,Alkohol peab käima kaasas kõikidel üritustel'', eestlane ise on loonud endale müüdi, mis võib kogu meie ühiskonna hävitada. Mida peaksime meie enda heaoluks tegema, et alkoholi tarbimine väheneks? Alkoholi tarvitamine, eriti noorte seas, on ületanud igasugused piirid. Alkoholi saab kätte kõikjalt ja seda müüakse suurtes kauplustes kõrvuti leiva, saia ja mahlaga. Pole siis ime, et noortel on arusaam alkoholist kui täiesti tavalisest kaubast poe riiulil. Kogu arvamus kujundatakse juba maast madalast. Hiljem on seda arvamust raskem muuta. Tervise Arengu Instituudi andmetel arvavad tervelt 75% Eesti elanikest, et seda tarbitakse liiga palju. T...

Bioloogia → Bioloogia
11 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Eesti Vabariik 1920-1940

Eesti Vabariik 1920-1940 1) Riigikord ja sisepoliitika 1920-1934. Põhiseaduse koostas ASUTAV KOGU. I põhiseadus võeti vastu 1920. aastal 15. juunil, see jõustus sama aasta detsembris. Riigikord oli põhiseaduse järgi PARLAMENTAARNE. Kõrgeim SEADUSANDLIK VÕIM oli ühekojalisel riigikogul. Riigikogude liikmete arv oli 100. Täidesaatvat võimu teostas VALITSUS, ta vastutas RIIGIKOGU EES ja valitsust juhtis RIIGIVANEM. Riigipea kohta EI LOODUD. Demokraatiaga liialdamine: POLIITILISTE erakondade paljusus ja presidendi ametikoha puudumine. 1924- 1. detsembri riigipöördekatse ehk detsembrimäss, kukus läbi, NSVL-i poolt korraldatud. 1929-1933- Suur depressioon majanduslangus. Andres Larka ja Artur Sirk olid vapside juhid. Võimu teostati kolmel viisil: 1) Rahva hääletus 2) parlamendi kaudu 3) Rahvaalgatus 2) AUTORITAARNE AJASTU. 12. märtsil 1934. a. teostasid K. Päts ja J. Laidoner sõjaväeli...

Ajalugu → Ajalugu
101 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kõne vabariigi aastapäeva puhul

Kas MEIE suudame oma praegusest Eesti Vabariigist samasuguse legendi luua. Kõigele vaatamata -- algus ei ole olnud halb! Kogu maailm on meie ees avanenud -- võime sõita kuhu tahes. Enamasti viisavabaltki . Me ei pea enam tundma muret, kas ikka saame väljasõiduviisa . Õpilastele pakutakse välismaal õppimise võimalusi ehk rohkemgi, kui nad jõuavad ära kasutada. Meil on oma raha - Eesti kroon, stabiilne ja praktiliselt konverteeritav. Meie kauplused on kaubast tulvil, rohkemgi kui seda keegi jõuaks ära osta. Meie Tallinngi on uskumatult palju muutunud. Meil on sõnavabadus. Üks mõte, mis siiski märkimist väärivate hetkede puhul ikka ja jälle tagasi tuleb -- on lõpmata kahju, et palju suurepäraseid inimesi, kes 1920.-30. aastatel ihu ja hingega meie noore riigi tegemistes kaasa lõid, ei jõudnud meie praegust aega ära oodata. Napilt. Kallid pidupäevalised! OLEME RAHVAS, KES TAHAB JA OSKAB MÄLETADA! SELLEKS ET KA

Eesti keel → Eesti keel
92 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Miks minust võiks saada ettevõtja ?

muud mitterahalist tasu. Meis kõigis on olemas selliseid iseloomujooni, mis aitavad kaasa edukaks ettevõtluseks. Aga kas see on nii ? Ettevõtlusega alustavad enamasti need inimesed, kes soovivad elus saavutada midagi enamat kui lihtsalt teha palgatööd. Esmaseks eesmärgiks on teenida raha, sest see tagab kindlama tuleviku ja parema majandusliku olukorra. Sealt edasi jõudes pole raha enam oluline, on ainult soov teha midagi nii, et sellest kaubast või teenusest saaksid osa ka teised. Inimene, kes alustab täiesti ,, tühjalt lehelt" , peab arvestama mitmete asjaoludega- ettevõtjaks olemine pole lihtne. Ettevõtja peaks olema otsustusvõimeline, enesekindel, riskivalmis, järjekindel ; kasutab igat võimalust ja ei loobu tegevusest kui tekivad raskused. Kõik inimesed ei suuda alustatut lõpuni viia kuna nad ei oska piisavalt ette näha ja võivad teha valesid otsuseid. Turg muutub iga

Majandus → Majandus
74 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Müügijuhtimise mõisted

kasule keskenduv ja pikaajalist kliendisuhet taotlev müük. Personaalne (isiklik) müük ­ vahetu suhtlemise põhjal tehtav müük. Pressingmüük ­ müügi vorm, millele on iseloomulik pakutava toote eeliste liialdatud esiletoomine, konkurentide kauba halvustamine, ükskõikne suhtumine väiksematesse ostjatesse, hinnaga manipuleerimine. Kõige selle eesmärgiks on kliendi omakasupüüdlik mõjutamine ja ükskõik milliste vahendite abil kaubast lahti saamine. Taktikaline planeerimine ­ lühiajaliste tegevuste (jaotuskanalid, müügitoetus, koolitus jms) määratlemine, mis aitab saavutada strateegilisi eesmärke. Tulemuseks on turunduskommunikatsiooni ja müügiplaanid toodete, jaotuskanalite, müügipiirkondade jne kaupa. Turu nõudlus ­ toote või teenuse maht, mida konkreetne sihtgrupp kindlal ajaperioodil peaks ostma. Turu potentsiaal ­ kõigi nende potentsiaalsete ostjate hulk, kes tulevikus tõenäoliselt toodet

Majandus → Müügitöö alused
50 allalaadimist
thumbnail
13
pptx

Majanduse alused. Tootmine ja Turundus

Hind (Price) ­ mis hinnaga? Kulu (Cost) ­ müügikulu, turunduskulud, investeeringu tasuvus? Reklaamid · https://www.youtube.com/watch?v=w16HRMxXJTs · https://www.youtube.com/watch?v=K9vFWA1rnWc · https://www.youtube.com/watch?v=Fyp4F_ka4_s Turundus Kaubamärk http ://www.epa.ee/et/kaubamargid/mis-kaubamark Kaubamärk on graafiliselt kujutatav tähis, millega on võimalik eristada ühe isiku kaupa või teenust teise isiku identsest või samasse valdkonda kuuluvast kaubast või teenusest. Kaubamärgi järgi peab tarbija aru saama, et toodet või teenust pakub mingi kindel ettevõtja ja selle toote poeriiulilt või teenuse teiste pakkumiste hulgast üles leidma. Kaubamärgi abil ei saa kaitsta kaupade või teenuste sisu, kaupade tootmise või teenuste osutamise viisi, toodete koostist jms. Turundus Suhtekorraldus · Sisemised ja välised huvigrupid · Sisemised huvigrupid ­ töötajad, omanikud · Välised huvigrupid ­ kliendid, tarbijad, riik, ühiskond

Majandus → Majandus alused
2 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Konkurents

lahendused võitlemaks kõlvatu konkurentsiga ning annavad eelise neile, kelle jaoks loovprotsess on märkimisväärne osa äritegevusest. Konkurentsivõitluse vahenditeks on: · Patent ja kasulik mudel ­ erinevad leiutiste õigusekaitse vormid · Tööstusdisainilahendus ­ toote tasapinnaline või ruumiline väliskujundus · Kaubamärk ­ tähis, millega on võimalik eristada ühe ettevõtte kaupa või teenust teise ettevõtte samasugusest kaubast või teenusest KOKKUVÕTE Konkurents eksisteerib kõikides valdkondades ja see on hea, sest see viib edasi innovatsiooni, võimaldab erinevatel ettevõtetel eristuda ning esile kerkida. Konkurents paneb ettevõtted enda klientide heaolu nimel pingutama ja sellest võidavad nii tarbijad kui ka ettevõtted ise. Konkurentsi võib nimetada ka turu sanitariks, sest need, kes ei vaevu pingutama, paraku ei jää ka ellu.

Majandus → Majandusteooria alused
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ãœleilmastumise head ja vead.

inimestele töökohtasid, mängivad rahvusvaheliste firmade loodud uued töökohad seal äärmiselt tähtsat rolli. Rahvusvaheline kaubandus toob endaga kaasa majanduse kasvu. Globaliseerumise probleemiks on ületarbimine, mille toob kaasa majanduse tõus. Arenenud maade inimestel on piisavalt raha, et endale kõike lubada ja ettevõtted muudkui toodavad, isegi seda, mida inimene tegelikult ei vaja. Tänapäeval võib poest ju endale soetada ükskõik mida, poeletid on alati kaubast lookas. Kogu selle kauba tootmiseks raisatakse aga väga palju taastumatuid loodusressursse. Rahvusvahelised firmad küll pakuvad aasialastele tööd, kuid ühtlasi toovad neile riikidele kaasa ka mitmeid muresid, saastades sealset keskkonda jäädavalt. Põllumajandusfirmad väetavad maad üle ja muudavad nad sedasi kasutuskõlbmatuteks. Ühtlasi saadetakse õhku järjest enam heitgaase ja globaalne soojenemine ei ole enam kellegi jaoks tundmatu mõiste.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
129 allalaadimist
thumbnail
3
doc

“Reklaam”

Esialgne pealkiri: Mis toob meile reklaam? Kava. Sisu: 1. Reklaamist üldiselt Reklaami mõiste. Reklaam iseenesest on protsess, mis viib informatsiooni inimeseni ükskõik mis viisil ja äratab tähelepanu reklameeritavale objektile. Reklaami eesmärk. Reklaami eesmärk on teatada olemasolevast kaubast, sündmustest või teenustest. Reklaami ülesanne. Reklaami ülesanne on äratada auditooriumi huvi ning tekitama uudishimu teenuste või kaupade vastu ja nende ostmisele. 2. Poolt ja vastu argumentid. Poolt. · Reklaam soodustab tarbimist ja hulgitootmist. Kestev ja pidev hulgitootmine alandab kauba omahinda ja garanteerib madalad hinnad. · Reklaami mõju auditooriumi peale annab võimalust taotleda tagasiside ja äri tulu pidevust.

Varia → Kategoriseerimata
40 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Raha, eelkõige vahend eesmärgi saavutamiseks.

ringi hoolikalt ei võta ülepea kaela võlgu. Säästab rohkem. Rahaga tuleks ümber käia hoolikalt ja mitte teha mitte vajalikke otsuseid. Kuigi puru paljas olemine on ka halb. Poleks süüa, juua, ega peavarju ega midagi. Praegu elab Eestus sadu perekondi, alpool vaesuspiiri. Siiski see on paremaks läinud võrreldes 90-ndate või varasema ajaga. Varasemal ajal tegelesid inimesed rohkem korilusega, elasid omast saagist. Ei sõltunud nii palju poodidest ja valmis kaubast nii palju. Vene ajal polnud ka kõike poes saadaval, isegi kui tuli siis osteti kohe tühjaks. 90ndate alguses oli üldse talongimajandus, said vaid kindla koguse asju. Peamine eesmärk inimese elus peaks olema: elada rahus ja õnnelikult. Maailma rikkaimaks inimeseks olemine ei tähenda veel, et sa oled maailma õnnelikeim inimene. Raha võib mõnikord osta õnnetunde, kuid mitte igakord. Siiski, kõige parem oleks kui inimesel oleks piisavas koguses seda raha, mitte liiga

Kirjandus → Kirjandus
8 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Linnad, kaubandus ja tööstus Eestis varauusajal

laostumise .Tänu soodsale asendile Vene piiri läheduses edenes 17.sajandil Narva kaubandus. Kui uued kaubandusolud lubasid sadamalinnadel areneda, siis sisemaa linnad jäid täielikult kiratsema. Vene ajal pakkusid Eesti sadamalinnadele konkurentsi lisaks Riiale Peterburg.. Teravili oli Eesti peamine eksportkaup. Lisaks teraviljale eksporditi ka lina, kanepit. Laevaehituskaupadest eksporditi mastipuitu, planke, laudu, tõrva ja tökatit. Suurem osa väljaveetavast kaubast läks Madalmaadesse, väiksem osa Saksamaale. Sisseveokaupadeks jäid Hispaania ja Prantsuse sool, raud, vask, soolaheeringas, tubakas, vein, klaas, paber ning koloniaalkaubad. Vilja kõrged ekspordihinnad hoidsid tollimakse kõrgel ja riik sai sellega endale rohkem raha. Sisekaubandus. Erinevalt väliskaubandusest jäid sisekaubanduses püsima keskajast pärit reglementatsioon ja kauplemispõhimõtted. Kogu sisekaubandus koondus linna väikekaupmeeste kätte

Ajalugu → Ajalugu
60 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Reklaamiteooria

6. Miks tooteid "bränditakse"? Tooteid bränditakse, et see saaks olla veel populaarsem, tuntum. Bränd võimaldab lihtsustada valikud, vähendada aja- ja energiakulu, kergestiära tunda ja leida oma harjumuspärast v loodetud toodet, vähendada riske klientidel. Kõik see toob klientidele rahu ja oma vajaduste rahuldamist. 7. Nimeta brändi A subjektiivsed ja B objektiivsed omadused A subjektiivsed omadused: avalik arvamus kauba kohta, maine ning imidz, kujutlused kaubast ja selle omadustest, mis moodustavad teatava psüühilise reaalsuse B Kaubal on objektiivsed omadused (kauba- , disaini- ja pakendikesksed) (Kotleri def. järgi) 8. Kuidas on seatud emotsioon ja hoiak? 3 emotsionaalset hoiakut: inimese üldine eluhoiak, meeleolu ning tugevad tunded Emotsionaalne reageering ja hoiak on nagu medali kaks külge, ühe poolega medalit pole Hoiakud kujunevad muuhulgas tundeelamuste mõjul, kuid ka emotsioon võib vallanduda eelneva hoiaku tulemusel.

Meedia → Reklaam
49 allalaadimist
thumbnail
2
doc

"Kui palju on asju, mida ma ei vaja" (Sokrates)

Kodukirjand ,,Kui palju on asju, mida ma ei vaja." (Sokrates) Kui palju on meie ümber asju, mida me tegelikult ei vaja? Kas tuleb tuttav ette, et lähete poodi eesmärgiga vaid piima ja leiba osta, kuid pärast pikemat poes ringi tiirutamist jõuate lõpuks kassasse pungil täis poekäruga, kus enamiku kaubast moodustavad tegelikult täiesti ebavajalikud tooted? Kuuldes seda sama Sokratese mõttetera ,,Kui palju on asju, mida ma ei vaja", seostame me selle eelkõige oma tänapäevase maailmaga, kus tarbimine on suurem kui kunagi varem. Kuid Sokrates oli Antiik-Kreeka filosoof ning elas ligi 2400 aastat tagasi. Sel ajal polnud tarbimine kaugeltki nii suur kui tänapäeval ning ilmselt olid enamikul inimestel olemas vaid hädavajalikud asjad. Kuid kui juba Sokrates leidis, et antiikaja

Eesti keel → Eesti keel
14 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Aktsiiside töö

1) täiskroonides MTA pangakontole 2) maksukohustuse tekkimise päeval kehtinud määra järgi 3) pangakontole, mis kuulub MTA-le A.laopidaja on kohustatud: 1) pidama eraldi dok. arvestust a. kauba kohta a.määrade, a.vabastuse ja ajutise a.vabstuse juhtude kaupa 2) pidama laoarvestust nii, et a.kauba liikumist kajastavad dok. vastaksid a.kauba saatedok. 3) tootma ja ladustama a.kaupa a.laos, mille pidamiseks on tal tegevusluba 4) ladustama a.kaupa nii, et see on paigutatud muust kaubast eraldi 5) pakendatud a. kauba rühmitama laos omanike järgi A.kauba saatedokumendid on: 1) dokument, mis tõendab a.maksmist 2) saateleht 3) a.vabastustõend A.maksukohustus tekib: 1) a.kauba tarbimisse lubamisel või a.kauba teisest l.riigist E. Toimetamisel ilma ajutise a.vabastuseta a. maksustamata a.kauba kasutusele võtmisel a.laos, millele ei kohaldata ajutist a.vabastust.

Majandus → Majandus
21 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ka kriisiolukorras võib jääda edukaks

Kriisiolukorras pöörab tarbija väga tähelepanu sellele, kuidas temaga suheldakse ja kaupa pakutakse. Mitte ainult tootja ei püüa raskel ajal edukas olla vaid ka tarbija tahab oma tehingutes saavutada võimalikult soodsama variandi. Üldiselt on parim edu võti see kui juletakse lahti öelda oma vanadest ostuharjumustest. Näiteks kui varem osteti toidukaup linna kallimast poest, siis nutikas kriisi kodanik julgeb lahti öelda üles kiidetud kaubast ning mõtleb ratsionaalset - ostes sama toodangut odavama hinnaga. Paljud peavad seda tobedaks kui ostad sama toodet odavamalt ja kehvema mainega kauplusest, aga nii saab kõige paremini edukas jääda. Palju abi on ka sellest kui võetakse kinni kliendikaardi pakkumistest, mis võimaldavad püsikliendil pidevaid soodustusi või eri allahindlusi. Tark ostija julgeb ka vahel kaupmehelt hinda alla küsida, kui tegemist on ilmselge toote ülehindamisega.

Majandus → Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Eestlased Muinasaja lõpul

vaipu relvade vastu, vaibad olid enamasti tehtud villast. Sammuti oli arenenud ka ehete valmistamine (Hõbeehted). Nüüd suudeti ka teha palju ilusamaid ja paremaid tarbe tööriistasid ja relvi. Enamasti tegeles sepp nede tegemisega. 3. Milliste kaupadega toimus peamine kaubavahetus: a) Ida naabrid Müüdi vilja ja selle eest saadi karusnahkasid vaha ja palju muud. See kaup viidi edasi Põhja ja Lääne-Euroopa turule. Väga tõenäoline on, et enamus kaubast viidi tagasi Venemaale, kuid sinna müüdi see suure kasumiga b) Lääne naabrid Tegeleti peamiselt vahetuskaubandusega, kus kaupa peamiselt vahetati mingi muu eseme või asja vastu. Eesisse toodi hõbedat, pronksi, soola, paremaid relvasid. Peenemaid riidesorte ja muud luksuskaupa. Kõik tuli peamiselt läänest. 4. Nimeta kaheksa suuremat ja kuus väiksemat muinas maakonda Eestis. 8 suuremat muinasmaakonda oli: Virumaa, Rävala, Järvamaa,

Ajalugu → Ajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Ohtlike ainete vedu

tulemus. Ohtlike kaupade vastuvõtt ja väljastus Sadamas vastuvõetav pakitud ohtlik kaup peab olema nimetatud, pakitud ja märgistatud. Merereostusainete loetelus nimetatud ainet sisaldav kaubaühik peab olema varustatud märgiga MARINE POLLUTANT. Kui sadamasse saabub ohtlik kaup, mille pakkimisel on eiratud kehtivaid seadusi ja eeskirju, siis võib keelduda selle kauba sadamas vastuvõtmisest. Ohtlike kaupade vastuvõtt ja väljastus Nii meritsi kui ka maitsi saabuvast ohtlikust kaubast tuleb sadamale ette teatada vähemalt 10 ööpäeva. Eelteated ohtliku kauba saabumisest saadetakse sadama kaptenile,kui sadamatöökorraldusega ei ole määratud teine isik. Ohtliku kauba hoiustamine Hoiukoha koht peab olema koostatud juhend tegutsemiseks ohuolukorra või õnnetuse korral. Ohtliku aine hoiukoht peab olema paigutatud sinna, kuhu liikurpäästevahendid ligi pääsevad. Kõigi sadama hoiukohta paigutatavate ohtlike kaupade kohta tuleb pidada laoarvestust

Logistika → Logistika
13 allalaadimist
thumbnail
5
doc

5 jõu mudel

Suurest kulutusest hoolimata oleme rahul selle kvaliteediga, ning meie töö kulgeb jõudsalt. 2. TAKISTUSED 2.1 Hankijate kasulikkus seisneb nende hankimisvõimes, tuues meile vajalikke tooraineid. Kahjulikuks osutuvad nad juhul, kui nad tõstavad hindu, või hoopis tükkis keeravad selja meie koostööle. 2.2 Takistuseks edasimüügi puhul, osutuvad just need kauplused, ettevõtted jms. kes ei ole huvitatud meie kaubast, seda kas kartusest Eesti riigi halvast mainest või millestki muust taolisest. 3. HANKIJAD 3.1 Oma peamised toorained õietolmu ja taruvaigu saame oma hankijalt, Põlvamaa mesinikult. Kakao hankimine käib aga hoopis keerulisemalt. 3.2 Kakaopuu põhikoristusperiood kestab Ghanas oktoobrist veebruarini. Koristama peab täpselt valmimise ajal, sest pooltoorestes viljades pole seemneid katvas mahlakas koes veel küllalt suhkrut, mis on vajalik järgnevaks korralikuks käärimisprotsessiks. 3

Majandus → Majandus
34 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Üks päev keskaegse kaupmehe elus

Mõtlen voodis sellele ning siis turgatab pähe, et täna ju tuleb sadamasse minu uus kaup. Seal peaks seekord olema üpriski head kraami. Tulen üles ning panen riidesse. Kaup peaks sadamas olema kahe tunni pärast. Niikaua lähengi otsin linnapealt mõne sobiva koha kust süüa saaks. Vaatan veel korra öökapi peal olevat oma naise Marié pilti. Kindlasti ta igatseb mind juba, kuna on ta ju nii kaugel minust ­ Veneetsias. Loodan, et saan uuest kaubast ka midagi talle meelepärast viia. Linna peal jalutades leiangi ühe mõnusa trahtri. Astun sinna sisse. Kuna kõht on mul väga tühi, tellin endale suure seaprae ning lasen hea maitsta. Minu kõrval istuvad kaks meest. Nad pakuvad mulle veini, ega ma siis ometigi ära saa öelda. Jutu käigus tuleb välja, et nemadki on kaupmehed, küll aga kohalikud. Üks neist rääkis huvitava loo, kus olevat raehärraga päris

Ajalugu → Ajalugu
37 allalaadimist
thumbnail
21
pptx

Hollandi majandus

Põllumajandus Suur tootlikus Saadused moodustavad üle veerandi väljaveost Põllumajanduslik maa: 60% heina ja karjamaad 34% põllumaad 6% aedu ja lilleistandikke Põhiharuks loomakasvatus (piimakarjandus) Palju kasvatatakse puu ja köögivilja ning lilli 4% elanikest töötab põllumajanduses Veondus Läbivad tähtsad rahvusvahelised raudteed, maanteed ja veeteed Siseveondusest hõlmab 52% auto 41% sisevee 7% raudteetrantsporti Poole kogu eksporditavast kaubast moodustab transiitkaup Euroopa suurim sadam Rotterdam on jõukuse peamiseks alustalaks Koostöö teiste riikidega Hollandlased teevad koostööd üle maailma: kasvatavad roose Kenyas ehitavad kunstlikke saari Dubais müüvad sampooni India maapiirkondades nõustavad vee ja kanalisatsiooniprojekte New Orleansis ja Shanghais. Amsterdami lennujaam Euroopa neljas Maailma kolmas põllumajandustoodete eksportija Olulisemad ekspordiartiklid Tööpingid Masinad Transpordivahendid

Geograafia → Geograafia
15 allalaadimist
thumbnail
14
pptx

Sisendkäibemaksu mahaarvamine

Põõrdmaksustamise puhul tekib km mahaarvamise õigus siis, kui müüjal on käive tekkinud ja ostjal arve käes 6 Ettevõtlusega mitteseotud kulude sisendkäibemaks Nendelt kuludelt ei tohi sisendkäibemaksu maha arvata. Kui maksukohustuslase raamatupidamises ei ole võimalik ettevõtluses kasutatava kauba või teenuse sisendkäibemaksu eristada ettevõtlusega mitteseotud kaubast, määratakse mahaarvamise kord maksuhalduri juhi otsusega 7 Sisendkäibemaksu mahaarvamise piirangud Arvestatud käibemaksust ei arvata maha selliste kaupade ja teenuste sisendkäibemaksu, mida kasutatakse külaliste vastuvõtuks, oma töötajate toitlustamiseks või majutamiseks (va töölähetusega seotud majutuse km) 8

Majandus → Raamatupidamine
38 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Öko-mode

Öko-Mode Öko-Mode haben in Reaktion auf die Massenproduktion und kiirmoele entstanden. Der wichtige Werte in Umweltfreundliche Mode ist Qualität, Umwelt-Betrachtung, gutes Design, lokale Fertigung, Menschenrechte, faire Preise und andere ethische Werte. Öko-Mode ist wie eine Mahlzeit in Restaurant- eigenartliche, ästhetische und ethische. Öko-Mode Träger hat gröer Wissen, was in der Welt passiert. Öko-Mode ist rücksichtsvoll, belebt, individualistisch, ästhetische und ethische. Es ist ziemlich verbreiteten Glauben, dass Öko-Mode ist Verwendung des Secondhandkleidungen. In gebrauchte Kleidungsgeschäfte kann man bekannte Firmenlogos , hochwertige und ein wenig benutzt Kleidungen finden. Ein ökologischer Sicht ist es wichtig, die gebrochenen Kleidungen repariert und nicht die Kleider sinnvoll wegwerfen. Bemerkenswert ist die Lage, dass die Leute seltener und qualitativer Produkte kaufen mussten, die...

Keeled → Saksa keel
5 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Eesti ala Vene riigi koosseisus

Aleksandri otsuseid, mis puudutasid Eesti talupoegade elu. See raamat võis anda tõuke pärisorjuse kaotamisele. 3. Millised muutused toimusid linnade arvus, kaubanduses ja töönduses Vene võimu ajal XVIII saj.? 18. sajandil oli Eestis 12 linna (Katariina II valitsemisajal said linnaõiguse veel Võru ja Paldiski). Eestist eksporditavad kaubad olid endised (teravili, lina, kanep, tõrv, puit). Suurem osa kaubast läks Madalmaadesse. Ka sisseveokaubad jäid endisteks (sool, metall, raud, vask, tubakas, soolaheeringas, vein, paber, klaas, vürtsid). Tollimaks kontrollis riigi väliskaubandust ja nende pealt saadi olulist sissetulekut. Rootsi aja erisused Sarnasused Vene aja erisused 1. Rootsi aja oli Eestis 10 1. Rootsi ajal kehtestati 3- 1. Vene ajal oli Eestis 12 linna. astmeline kohtukorraldus, mis linna. 2

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Õppiv organisatsioon ja üksikisikuroll

ei ennast , ega ka müüjat. Kui tegemist on probleemiga siis peab müüja ise hakkama saama. Tegemist on mittesekkuja liidriga. 3 2. Probleemi määratlemine Miks organisatsioonis puudub korrektne, kiire, meeldiv ja sõbralik teenindus? Hommikul kui müüja tuleb tööle, ta ei ole kursis mis kaup peab saabuma ja mida peaks juurde tellima kui hakkab otsa saama. Et ei oleks nii, et kaupluse letid on mingist kaubast tühjad. Kaupluse omanik ei informeeri müüjat mida võiks juurde tellida või milline kaup on saabumas. Samas ka müüja ei informeeri omaniku millise kauba nõudlus on suurem. Suur ja oluline on ka keelebarjäär. Nii omanikul kui ka müüjal on eesti keelega raskusi. Müüja ei mõista mida soovib klient. Tal on klientidega raskusi, kuna ei saa ennast väljendada. Tähtsad on tegelikult klienditagasisidedel ja kommentaaridel on suur mõju töötajate tegevusele

Haldus → Inimeste juhtimine...
51 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Laonduse kodutöö

Karlis Strazdin LAONDUS Essee Tallinn 2013 Laondus logistikas. Logistika areng viimasel aastakümnel on liikunud pidevalt tarneaegade lühenemise suunas. Ladudele tähendab see ringlemissageduse kasvu ja kaupade kiiret liikumist. See väljendub hoiustavate kaupade vähenevates kogustes. Suur osa lattu saabuvast kaubast väljastatakse juba saabumise või sellele järgneval päeval ja ainult väike osa hoiustatakse pikemaks perioodiks. Ladude planeeringus vähenevad hoiustamiseks ettenähtud alad ja suurenevad käsitsemisalad. Seoses klientide pidevalt muutuvate vajadustega on õige ehitada selline laohoone, mille planeeringut on võimalik lihtsalt ja kiiresti muuta. Seejuures tuleb arvestada, et pärast laoruumi ümberplaneerimist ei tohi väheneda laotöö efektiivsus. Sageli Lao ülesanded

Logistika → Transpordi- ja laologistika
12 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Turundus ja müük

Turundus ja müük, eksamiks kordamine 1) Defineeri turunduse mõiste Turundus tervikuna on elementide kombinatsioon. Turundus on paljude tegevuste kogum, mis hõlmab turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, logistikat, hinnapoliitikat, reklaami, müüki ennast ja sõltuvalt kaubast veel mitmeid muid tegevusi. Kõik need tegevused on vajalikud tarbija vajaduste tundmaõppimiseks, nende rahuldamiseks ning samal ajal ka ettevõtte eesmärkide saavutamiseks. Kõige lihtsam definitsioon- turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine (meeting needs profitably) 2) Loetle turunduse juhtimisprotsessi põhietapid Turundusmõtlemise protsess: - Turu ­ uuring - Segmentatsioon, sihtturgude valik ja positsioneerimine ­

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Põllumajandus

Ekspordi koguväärtus 140 miljardit USD 55 miljardit USD Põllumajandustoodete osa 20% 80% ekspordi koguväärtuses Analüüsi põllumajanduse tähtsust oma riigi majanduses: Austraalia: Miite väga tähtis, hõive põllumajanduses ja põllumajandustoodete osa ekspordi koguväärtuses on väike. Argentina: Väga tähtis, enamus eksporditavast kaubast on põllumajandustoode, hõive suurem, kui Austraalias. Austraalia ja Argentina põllumajanduse tähtsus maailmamajanduses: Argentiina põllumajanduse tähtsus maailmamajanduses on suurem, sest ta ekspordib rohkem, kui Austraalia. Argentiina on maailma suurim sojatootja ja 5. veinitootja. Põhjenda lambaliha ja villa olulist kohta mõlema riigi ekspordis. Mõlemas riigis on suured karjamaad, kus lambaid kasvatada. Lambad on aastaringselt looduslikel karjamaadel. Nii Austraalias

Geograafia → Geograafia
203 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Eesti Rootsi riigi koosseisus

Eesti Rootsi riigi koosseisus Enne Liivi sõda elas Eestis 250 000 ­ 280 000 inimest. Valdav osa neist olid eestlased. 1620. a langes Eesti talurahva arv saja tuhandeni. Enamik olid eestlased kuid leidus ka venelasi,poolakaid,soomlasi, sakslasi ja leedukaid. Põhja ­ Eestis ka hollandlasi ning sotlasi. Sõjaolud tekitasid suure rahvaste liikumise rikkamatesse piirkondadesse. Jõukamad alad olid sõjategevuses rohkem rüüstatud ja seetõttu inimtühjad. Märkimisväärne oli ka saarlaste massiline asumine mandrile. Saaremaa elanikkond moodustas veerandi Eesti elanikkonnast. Pärast sõdade lõppu hakkas rahvaarv taas kiirelt kasvama. Eesti ala jaotati kolmeks: Põhja ­ Eestis Eestimaa kubermang (+ Hiiumaa). Lõuna ­ Eestis koos Läti põhjapoolsete aladega Liivimaa kubermang. Kubermange valitsesid kindralkubernerid või kubernerid. Jagunesid maakondadeks. Saaremaa oli omaette halduspiirkond ja seda valitses maapealik. Põllundus Põlispõllud (kolmevälja...

Ajalugu → Ajalugu
27 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Tarbija Õigused ja kohustused, ning võimalused oma rikutud õiguste kaitsmisel

(2) Tarbijakaitseameti ametiisikul on õigus kontrollimiseks takistamatult siseneda müüja või teenuse osutaja ametiruumi, -rajatisse ja kaupu vedavasse sõidukisse või avada veovahendeid. (3) Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktides 1, 2, 3, 3 1, 10 ja 11 loetletud õigused on samaaegselt Tarbijakaitseameti kohustused. Tarbijakaitseamet on kohustatud tarbija tervisele, elule, varale või keskkonnale sihipärasel kasutamisel ohtlikust kaubast või teenusest teabe omamisel tegema kõik endast oleneva sellise kauba müügi või teenuse osutamise takistamiseks, teavitades sellest vajaduse korral massiteabevahendite kaudu üldsust . (4) Käesoleva paragrahvi 1. ja 2. lõikes ning § 15 1. lõike punktides 1 ja 2 loetletud õigused laienevad ka teistele käesoleva seaduse või teiste seaduste alusel tarbijakaitse alal riiklikku järelevalvet teostavatele asutustele ja nende ametiisikutele. (5) Käesoleva paragrahvi 1

Majandus → Majandus
28 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun