Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Hea Algus (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

TALLINNA ÜLIKOOL
Rakvere kolledž
Õpetajakoolituse osakond

Marii Juht
HEA ALGUS
Referaat
Juhendaja : Tea Välk magister


Rakvere 2010
SISUKORD
Sissejuhatus ....................................................................................................................................lk. 3

  • Hea alguse lähtealused ..........................................................................................................lk. 4-6
  • Konstruktivism ..................................................................................................................lk. 4
  • Arenguline sobivus ............................................................................................................lk. 4
  • Pidev õppimine ..................................................................................................................lk. 4
  • Valikuvõimaluste loomine .................................................................................................lk. 4
  • Kunstikeskus ...........................................................................................................lk. 5
  • Kirjaoskuskeskuses .................................................................................................lk. 5
  • Lauamängukeskuses ...............................................................................................lk. 5
  • Kodu- ja loovmängukeskuses .................................................................................lk. 5
  • Ehituskeskuses ........................................................................................................lk. 5
  • Teadus- ja kokanduskeskuses .................................................................................lk. 5
  • Liiva- ja veekeskuses ..............................................................................................lk. 6
  • Muusikakeskus .......................................................................................................lk. 6
  • Õuetegevused .........................................................................................................lk. 6
  • Perekonna osalus ...............................................................................................................lk. 6
  • Eesmärgid ja arengusuunad ......................................................................................................lk. 7
  • Eesmärgid ..........................................................................................................................lk. 7
  • Lapsekeskne õpetamine ........................................................................................................lk. 8-9
  • Põhimõtted ........................................................................................................................lk. 8
  • Koostöövõimalused ...........................................................................................................lk. 8
  • Suhtlemine .........................................................................................................................lk. 8
  • Konfidentsiaalsus ..............................................................................................................lk. 9
  • Rühm kui ühiskonna mudel ..............................................................................................lk. 10-11
  • Lugupidav suhtumine lastesse .........................................................................................lk. 10
  • Erinevuste õpetamine ......................................................................................................lk. 10
  • Otsuste tegemine .............................................................................................................lk. 10
  • Lapse arengu vaatlus ..............................................................................................................lk. 12
  • Jälgimine ja kirja panemine ............................................................................................lk. 12
  • Integreeritud õppekava planeerimine .....................................................................................lk. 13
  • Pika- ja lühiajalised plaanid ............................................................................................lk. 13
    Kokkuvõte ....................................................................................................................................lk. 14
    Kasutatud kirjandus ......................................................................................................................lk. 15
    SISSEJUHATUS
    Hea Alguse programm paneb aluse suhtlemisele, teadmistele ja oskustele ning tunnustab, hindab ja julgustab arendama iseloomujooni. Programm on mõeldud 3-6 aastastele lastele ja nende peredele . Lapsekeskne metoodika põhineb arvamusel, et lapsed arenevad paremini, kui nad ise on veendunud õppimise vajalikkuses . Õpetajad loovad keskkonna ning toovad sinna arenguks ja õppimiseks vajalikud vahendid. Õpetajate ülesanne on püstitada sobivad eesmärgid nii igale lapsele eraldi kui kogu rühmale, et need vastaksid laste huvidele, arvestaksid iga lapse tugevaid külgi ja vajadusi.
    Hea Alguse programmi aluseks on arengust lähtuv õpetamisviis. See
  • Vasakule Paremale
    Hea Algus #1 Hea Algus #2 Hea Algus #3 Hea Algus #4 Hea Algus #5 Hea Algus #6 Hea Algus #7 Hea Algus #8 Hea Algus #9 Hea Algus #10 Hea Algus #11 Hea Algus #12 Hea Algus #13 Hea Algus #14 Hea Algus #15
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-01-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 140 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor maraia Õppematerjali autor
    Lasteaia programm "Hea Algus", lapsekeskne õpetamine.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    9
    docx

    EELKOOLIPEDAGOOGIKA EKSAM

    EELKOOLIPEDAGOOGIKA EKSAM I. MÕISTED: eelkoolipedagoogika, alusharidus, koolieelne lasteasutus, selle põhiülesanne ja lasteasutuse liigid EELKOOLIPEDAGOOGIKA Eelkoolipedagoogika on kasvatusteaduse valdkond, mille põhisihiks on toetada kuni 7 aastase lapse eesmärgistatud arengut ja õpetamist. Eelkoolipedagoogika on teadus laste kasvatamisest ja õpetamisest vanuses 0-7, mille raames uuritakse, kuidas kasvatada ja õpetada lapsi nii perekonnas kui koolieelses lasteasutuses. Eelkoolipedagoogikas uuritakse nii indiviidi tasandit, kus selgitatakse kavatatava ja kasvataja suhteid kui ka ühiskonna tasandit, mis puudutab kasvatus- ja koolitus-süsteeme laiemalt. Eelkoolipedagoogika uurimisobjektiks on nii eelkoolipedagoogika ajalugu ja filosoofia, eelkooliealiste lastega seonduvad kasvatus-, arengu- ja sotsiaal-psühholoogia küsimused, didaktika, õppe

    Eelkoolipedagoogika
    thumbnail
    5
    doc

    Eelkoolipedagoogika. Eksamiks kordamine

    Kordamisküsimused eelkoolipedagoogika eksamiks 2013 Mõisted Eelkoolipedagoogika: Kasvatusteaduse valdkond, mille põhisihiks on toetada kuni 7 ­ aastase lapse eesmärgistatud arengut ja õpetamist, uurida kasvukeskkonna ja kasvatusega seonduvaid probleeme. Alusharidus: Teadmiste, oskuste, vilumuste ja käitumisnormide kogum, mis loob eeldused edukaks edasijõudmiseks igapäevaelus ja koolis. } Eesmärk: toetada lapse terviklikku, võimete- ja huvidekohast arengut, äratada õpihuvi, kujundada kujutlusmaailma ja koostööoskust, luua eeldused kõnelemis-, arvutamis- ja kirjutamisoskuse omandamiseks ning liigutusvilumuste kujundamiseks. } Alushariduse õpe toimub kuni lapse 7-aastaseks saamiseni koolieelses lasteasutuses või kodus ning selle eest vastutavad vanemad või neid asendavad isikud. Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava on aluseks nii munitsipaal- ja eralasteasutusele oma õppekava koostamiseks kui ka toetab lapsevanemaid lapse kodusel kasvatamisel ja arendamisel. Ko

    Pedagoogika
    thumbnail
    6
    doc

    Alternatiivpedagoogika analüütiline essee

    Meie eesti lasteaiad lähtuvad oma töös siiski riiklikust õppekavast. Reggio pedagoogikas meeldib mulle lastevanemate kaasamine ning tohutu loovuse arendamise ja kunsti tähtsus. Mulle meeldib, et lapsi kaasatakse kõigesse, et neil lubatakse lõputult luua ja olla loomingulised ning, et suhtlemine on oluline nii laste kui ka täiskasvanute vahel. Eestis kasutatakse kõige rohkem Hea Alguse programmi. See sisaldab paljusid häid pedagoogilisi võtteid. Samas sobib see meile, sest Hea Algus tugineb siiski riiklikule õppekavale. Ilma selleta ei saaks, ma leian, sest lasteaed on Eestis pehmendavaks hüppelauaks kooli. Kooliharidus on meil Eestis väga tugeval tasemel. Ma kardan, et näiteks Steineri lasteaiast tulnud laps jääks meie Eesti koolis hätta ja saaks shoki, et järsku on vaja käituda 5 hoopis teisiti kui alles mõni kuu tagasi lasteaias

    Alternatiivpedagoogika
    thumbnail
    18
    doc

    Raskustega pered

    TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere Kolledž Õpetajakoolituse osakond Erinevad arengukeskkonnad Raskustega pered Koostaja: Rakvere 2011 Sisukord Sisukord......................................................................................................................................2 1. Sissejuhatus.............................................................................................................................3 2. Sotsiaalsed ja majanduslikud raskused peres..........................................................................4 3. Lapse sotsiaalsuse areng.........................................................................................................5 4. Kokkuvõte...............................................................................................................................8 5. Allikad.................................................................................................

    Pedagoogika
    thumbnail
    5
    doc

    Eeva Hujala raamatu "Uuenev alusharidus"

    Tähtsamaid mõtteid Eeva Hujala raamatust ,,Uuenev alusharidus" Eelõpetuse teooriast praktikasse: Pedagoogiline teadlikkus eelõpetuse arengu alusena: · Probleemiks tänapäeval on pedagoogilise teadlikkuse süvendamine. Pedagoogilise teadlikkuse struktuur eelõpetuses: 1) Teoreetiline teadlikkus ­ teadmine lapsepõlvest ja lapsepõlves õppimist puudutavatest teoreetilistest nägemustest ja uurimustest. 2) Kontekstuaalne teadlikkus ­ teadmine laste ja lapsevanemate ühisest igapäevaelu tegelikkusest, samuti kasvamise ja õppimise ühiskondlikest ja kultuurilistest sidemetest. · Pedagoogiliselt kvaliteetsete õppekavade rakendumine eeldab asjatundliku personali olemasolu, kellel on uurimusel ja õppimisteoorial põhinev nägemus õppimisest. · Õpetajad tavaliselt (Soome uurimuse järgi) ei mõtle üldse sellele, kuidas tegutseda, ja veel vähem sellele, miks tegutseda nii nagu tegutsetakse. Eelõpetuse kontekstuaalsus: ·

    Eelkoolipedagoogika
    thumbnail
    7
    doc

    Eelkoolipedagoogika eksamiküsimused

    Kordamisküsimused eksamiks 2013 1. Põhimõisted ­ eelkoolipedagoogika, õpetus, kasvatus, alusharidus. Eelkoolipedagoogika ­ on kasvatusteaduse valdkond, mille põhisihiks on toetada kuni 7-aastase lapse eesmärgistatud arengut ja õpetamist, uurida kasvukeskkonna ja kasvatusega seonduvaid probleeme. Õpetus ­ õpetuse mõiste kasvatusteaduses ei tähenda ainult õpetaja poolt suunatud tegevust, see on kasvatusteaduslikus kontekstis palju avaram. Õpetuse ja kasvatuse mõisteid on raske teineteisest eraldada ning see ei ole ka vajalik. Õpetusega on alati seotud väärtushinnangulised valikud ja õpetamisel õpetaja alati ka kasvatab. Õpetuses peegelduvad õpetaja arusaam kasvatusest ning nende taustal olevad väärtused. Sel juhul võib näha kasvatust õpetusest üldisema mõistena. Kasvatus ­ kasvatust võib vaadelda laiemast või kitsamast vaatenurgast. Kasvatust nähakse erinevalt vastavalt sellele, kas seda mõistetakse protsessi või tulemusena. Kitsamalt defineer

    Eelkoolipedagoogika
    thumbnail
    18
    docx

    ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA

    EV LAPSE KOOLIVALMIDUSE MÄÄRATLEMINE • Raseduse kulu ja loote arengu jälgimine. Naiste tervishoid, sünnitusabi kvaliteet. • Riskivastsündinute jälgimine, arengu hindamine, perekonna toetamine ja õpetamine. • 0-1,5a laste arengu jälgimine pere- ja eriarstide poolt, nõustamine ja abi meditsiini-, rehabilitatsioonisüsteemis, lapsehoiu kvaliteet. • 1,5-3a lapsed sõimerühmades. Õpetajakoolituse kvaliteet, lasteaia logopeedide töö algus. Vanuses 3-5 a. Oluline on kokkupuude teiste lastega. Lasteaed, õpetajate oskused erivajadustega last märgata ja lapsevanemat nõustada, õpetamise rasksastet varieerida. Logopeediline töö, vajadusel individuaalne arenduskava. Meditsiini- ja rehabilitatsiooniteenused vajaduse korral. Vanuses 5-7 a. Koolivalmiduse kujunemine:Hoiakud, oskused ja teadmised õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade kaupa. Sotsiaalsed ja enesekohased oskused, oskus töötada grupi liikmena

    Psühholoogia
    thumbnail
    8
    docx

    Õpetaja suhete reguleerijana (lasteaed)

    Õpetaja suhete reguleerijana Inimestevaheliste suhetega puutume kokku iga päev. Iga kokkupuude toob endaga kaasa uusi mõtteid, tundeid ja valikuid. Kui olema lapsed, siis me alles alustame õppimist, kuidas inimestega suhelda ja suhestuda. Väikestel lastel puudub arusaam koostööst, see tekib umbes viie-kuueaastaselt. Nende jaoks ei eksisteeri ,,meie asju", vaid ainult minu ja sinu asjad, mida võib vahepeal vahetada. Kui laps on kolme-neljaaastane arvab ta, et mängukaaslane kuulub talle. Kui temale pretendeerib veel keegi, siis mõistab ta seda kui rünnakut omandile ja püüab ennast kaitsta. Umbes pooleteist- kuni kolmeaastastel lastel võib olla komme teisi lapsi hammustada või näpistada, et oma piire paika panna või endast märku anda. Võib juhtuda, et laps teeb teisele oma tagasisidega haiget, sest ta näeb maailma läbi iseenda ja ainult läbi oma vajaduste. Varajases lapsepõlves on empaatiavõime alles algstaadiumis, seega ei pruugi l

    Lapse sotsiaalne areng




    Kommentaarid (2)

    fookus profiilipilt
    fookus: Asjalik ülevaade Hea Alguse programmist
    20:59 06-05-2011
    naturalblondgirls profiilipilt
    naturalblondgirls: 1735 sõna
    23:40 15-11-2013



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun