Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Terviseedendus, lapse õigused eksami kordamisküsimused/vastused (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas iseloomustate tervist?
  • Millised on lapse tervise dimensioonid ?
  • Kuidas teete tervisedendust lasteaias?
  • Millised on põhilised tervisemõjurid?
  • Mis on tervisekäitumine ?
  • Mida teha lapse isutuse korral?
  • Mida soovitada kõhukinnisuse korral?
  • Mis on aktiivne immuunsus ?

Lõik failist


  • Kuidas iseloomustate tervist? Tervis on: füüsiline, psüühiline ja sotsiaalne heaolu., on seotud aja, asukoha ja vanusega., haiguse puudumine, on füüsilise, vaimse ja sotsiaalse heaolu seisund.
  • Millised on lapse tervise dimensioonid? Füüsiline tervis ja heaolu, Sotsiaalne kompetentsus, Emotsionaalne küpsus, Kognitiivsed ja keeleoskused, Kommunikatsioonioskused ja üldised teadmised
  • Kuidas teete tervisedendust lasteaias?
  • Millised on põhilised tervisemõjurid? ealised, soolised ja pärilikud faktorid , individuaalse elustiili faktorid, sotsiaalsed ja ühiskondlikud mõjud, elamis- ja töötingimused, üldine sotsiaalmajanduslik , kultuuriline ja keskkonna olukord
  • Mis on tervisekäitumine , ? Igasugune üksikisiku poolt ettevõetud tegevus, hoolimata hetkelisest või eelnevast terviseseisundist, tervise edendamiseks, kaitsmiseks või säilitamiseks, mis ei olene sellest, kas selline käitumine on lõppkokkuvõttes objektiivselt efektiivne või mitte. kuidas seda kujundada koolieelses eas- laste koolitus, õpilaste koolitus, kooliharidus, kirjalik ja visuaalne media, kommunikatsioon
  • Loote riskitegurid raseduse ajal- Alkohol põhjustab lootekahjustusi, kui pruugitakse pidevalt koguses 350 ml kanget alkoholi päevas. Kujuneb loote alkoholkahjustuse sündroom (FAS): kasvupeetus , psühhomotoorsed häired ja välised stigmad. Kasvupeetus kestab kogu lapseea, pea ümbermõõt on normaalsest väiksem. Suitsetamine - vähendab loote verevarustust muutuste tõttu platsentas ja nabaväädi veresoontes, loote kasvu aeglustumise tõttu on sünnikaal madal, suitsetamine I trimestri jooksul suurendab väärarendite esinemist Narkootikumid- hašiši suitsetamine pidurdab loote kasvu; areneb FAS sündroomile sarnaste haigusnähtude kompleks , amfetamiini tarvitamisel vastsündinul madalam sünnikaal ja närvisüsteemi talitlushäired pärast sündimist, häirub sotsiaalne koostöövõime lapsega HIV- nakkus - ohtlikud varased bakteriaalsed infektsioonid: sepsis , meningiit, pneumonia ; lisanduvad neuroloogilised nähud, lümfi- ja süljenäärmete turse , ulatuslikud kopsumuutused
  • Mis on APGAR ja milliseid funktsioone sellega hindate? tehakse esimese ja viienda eluminuti lõpul, hinnatakse vastsünd: südame löögisagedust, hingamist, nahavärvust, lihastoonust, reaktsioon ärritusele.
  • Iseloomustage rinnapiima ja kunstliku toidu erinevusi: RP poolt: Rinnapiimas on olemas kõik imikule vajalikud ained, ta on odav, kättesaadav, ei saa valesti valmistada, Rinnapiim on kergesti seeeditav, Rinnapiimas suhteliselt vähe mineraalsooli ja valke - ei koorma neere, Rinnapiim ei põhjusta allergiat, Pole kõhulahtisust ega kõhukinnisust, Rinnalaps on tervem , Rinnalaps ei söö end paksuks, Ilusamad ja paremad hambad – igemed Pudeli poolt- täiskõhutunne kestab kauem, söögi hulk on hästi teada, rohkem vabadust emale, isa, vennad-õed saavad imikuga enam tegeleda, emal vähem stressi, ema ei pea oma toitu piirama, miski ei häiri seksuaalelu
  • Vaktsineerimise eesmärgid #Saavutada organismi kaitsevõime nakkushaiguse vastu ohutumalt kui haiguse läbipõdemise kaudu.# Immuniseerimisega ei kaasne haigestumist, kuid esilekutsuv immuunvastus vähendab või takistab haiguse sümptomite ilmnemist .# Vaktsineerimine on suhteliselt loomulik ja odav viis takistada nakkushaiguste levikut.
  • Mis on aktiivne immuunsus ? Immuunsüsteemi indutseeritakse ise tootma antikehi, tekitades kaitsevõime sisseviidud antigeeni suhtes.Immuunsus kujuneb välja 3-7 päeva jooksul. Tehakse siis, kui on piisavalt aega oodata antikehade tekkimist organismis.
  • Iseloomustage allergiat Allergia all mõeldakse kalduvust ebatavalisele allergilisele reaktsioonile mingi põhjusliku aine, allergeeni suhtes. Allergia võib olla kiiret või aeglast tüüpi. Allergia on sagenenud viimasel aastakümnel. ja selle sagedasemaid tekitajaid- Tavalisemad allergeenid : õietolmud, loomakarvad, hallitusseened, kodutolmulestad, putukad, toiduained, ravimid
  • Mis toimub astma korral organismis- Ahenemisele kalduvate bronhide limaskestas tekib põletik ,Võib kujuneda hingamisteede põletike, psüühiliste tegurite jms toimel. Veresooned on laienenud, esineb kudede turse ja bronhide silelihaskiht on pakseneneud.
  • Sagedasemad allergilised reaktsioonid lastel- allergiline nohu , atoopiline dermatiit , astma, toiduallergia, lehmapiimaallergia
  • Iseloomustage kaariese tekkemehhanismi- hamba pinnal moodustub katt , katt kinnitub hambale igemepoolses osas, hamba pind muutub tuhmiks, kollakaks, karedaks K soodustavad: hambaemaili individuaalsed struktuuriise-ärasused; geneetilised faktorid; sülje happelisus ; mikroorganismid ; vale toitumistava; ja ennetusvõimalusi - eesmärk: hoida ära kaariese teke: jälgimine alates 6. elukuust ; rinnapiimatoit; luti liigne kasutamine; õhtune magus tee lutipudelist; meevee andmine lapsele; luti hügieen ; ema toit rinnapiimaga toitmisel; rinnapiimatoidu kestvus; fluoriidide andmine väikestes annustes.
  • sagedasemad hingamisteede infektsioonid - nohu (riniit), nasofarüngiit, tonsilliit, difteeria , äge otiit, sinuiit, epiglotiit, larüngiit, larüngotrahheiit, bakteriaalne trahheiit, bronhioliit, läkaköha, pneumonia, pleuriit
  • Kuidas vältida ülemiste hingamisteede haiguste levikut rühmas? levik suuresti käte vahendusel.
  • Iseloomustage toidu liikumist seedetraktis- suuõõs - toit peenestatakse ja see seguneb süljega; neelu ja söögitoru kaudu makku, kus seguneb toidumassiga soolhappeline, valke lõhustav maonõre; peristaltika toimel liigub toit peensoolde.
  • Tervisliku toiduvaliku põhimõtted- Tasakaalustatus: päevasest toiduenergiast moodustavad süsivesikud 55-60%, valgud 10-20%, rasvad 25-30%, kiudaineid peab toidus olema 25-35g. NB! Rasvarikaste toiduainetega võiks laps kuni 4.eluaastani saada 40% päevasest toiduenergiast. Mõõdukus: jälgida energiarikaste suure suhkru- ja rasvasisaldusega toiduainete söömist. Mitmekesisus , Vastavus vajadusele: energia saamine ja kulutamine peab olema tasakaalus.
  • Kuidas kujundada õigeid toitumisharjumusi- Toidupüramiid, Regulaarne toitumine: teatud kindlatel kellaaegadel, Lapse toiduportsjon on ¼ või 1/3 täiskasvanu toiduportsjonist, Kõige paremini kohaneb laps uute maitsetega teisel eluaastal, kui kõik on uus ja põnev , Süüa ainult toidulaua ääres õpetades varakult lapsele lauakombeid, Vanemad peavad näitama eeskuju tervislikul toitumisel ja kaasama lapsi toiduainete valimisse poes ja toidu valmistamisse kodus, Lapsi ei tohi seoses söögiga hirmutada, söök ei ole karistus ega premeerimisvahend.
  • Iseloomustage laste toidupüramiidi
  • Energiajoogid , toime organismile- suurenenud südamelöögisagedus ja südamepekslemine,• kõrgenenud vererõhk ,• unehäireid ja unetus,• suurenenud uriinieritus,• hüperglükeemia (tulenevalt energiajookide suurest suhkrusisaldusest), mis võib olla ohtlik ennekõike diabeeti põdevatele ning teistele ainevahetusprobleemidega inimestele.
  • Mida teha lapse isutuse korral? Kindlatest söögikordadest kinnipidamine; Toidukordade vahepeal ei tohi anda lapsele maiustusi ega mahla. Vahepalaks sobivad puu-ja köögiviljalõigud või leivakäär; Piima ja piimatoodete päevane kogus 1-3.a. lapsele on 500-600ml (kuni 3klaasi); Mahla vajab imik kuni 100ml ja väikelaps 200ml päevas; Lapsel on oma söögikoht , toidunõud; Pakkuge lapsele mitmekesist toitu; Kui laps sööb koguseliselt vähe, lisage sellele teelusikatäis võid, toiduõli , hapu või rõõska koort; Last ei tohi sundida taldrikut tühjaks sööma (mitte karistada ega premeerida), toidukord ei kesta tavaliselt üle 30 min; Janu kustutamiseks on parim puhas vesi; Värskes õhus viibimine suurendab söögiisu
  • Mida soovitada kõhukinnisuse korral? Lapsel peavad olema kindlad söögikorrad, mitmekesine ja kiudaineid sisaldav toit; Laps peab päeva jooksul piisavalt jooma; Kiudaineid leidub ainult taimsetes toiduainetes - köögi-ja puuviljades ja teraviljatoodetes; Roojamasse muudavad pehmemaks ploomid ja nendest valmistatud toidud ja tooted. Lahtistavat toimet omavad ka rabarber, õun, punapeet
  • Tugi-liikumissüsteem, selle areng ja kõrvalekalded
  • Laste liigutusoskuste kujunemine ja kujundamine 0-2 a -liigutuste algoskused, reflektoorsed liigutused ,2-7 a. - baasmotoorika; 8-10 a - üldise liikumisvalmiduse loomine; 11-13 a - spordialade põhioskuste õppimine; 14 a - spordialade erioskuste õppimine
  • Kuidas kujundada laste õiget kehahoidu- Vaagnavööde- Õppida säilitama vaagnavöötme õiget keskasendit nii kõndimisel kui istumisel . Pöid funktsionaalselt täiuslik pöid on hea rühi aluseks. Lülisammas
  • Nõuded mänguväljakute turvalisusele
  • Seksuaalsuse kujunemine-kuni 4.aastani- Vaatab, katsub suguelundeid üksinda, avalikult;Masturbeerib; Näitab oma suguelundeid teistele; Soovib katsuda ema rinda; Riietub lahti, soovib olla alasti: Meeldib vaadata, kui täiskasvanu lahti riietub: Küsib enda ja teiste kehaosade funktsioonide kohta: Räägib omaealistega, kasutades sõnu noku, pissu. 4. kuni 6.eluaastani- Katsub teadlikult oma suguelundeid, juhuslikult ka teiste ees; Püüab jälgida teisi, kes lahti riietuvad; Jäljendab täiskasvanu käitumist, musitab, hoiab käest kinni; Räägib suguelunditest, kasutab keelatud sõnu (mine persse), mille tähendusest ise aru ei saa; Mängib arstimängu. 7.kuni 12.eluaastani - Masturbeerib, tavaliselt üksinduses; Mängud omaealistega, kus seksuaalset käitumist ( truudus , armastus, kodu, pruut ja peigmees ); Soovib näha, kui lahti riietutakse; Vaatab alasti isikute pilte; Vaatab meediast seks.sisuga saateid; Soovib suuremat privaatsust, ei taha teiste ees lahti riietuda; Algab seks.meeldimine, huvi eakaaslaste suhtes
  • Esmaabi lapse kukkumisel- Esmaabi kolme K põhimõttel: Tõsta jäse kõrgemale, Kompressioon ( tee rõhkside), Pane peale külma
  • Abi ninaverejooksu korral- Pane kannatanu ettepoole kummargil istumisasendisse. Palu kannatanut ninasõõrmed verehüübest tühjaks nuusata. Suru verdjooksev ninasõõre 10-20 minutiks kinni. Juhul, kui verejooks ei lakka, toimeta kannatanu arsti juurde.
  • Esmaabi nihestuse ( liiges on väärasendis) - Nihestunud liigest ei tohi hakata paigaldama ; Fikseeri liiges selles asendis, milles ta oli nihestuse tekkimisel; Liiges fikseeritakse samade põhimõtete järele nagu luumurru korral; Kannatanu vajab haiglaravi .ja nikastuse puhul - Tõsta jäse üles turse ja sisemise verejooksu vähendamiseks; Jää või lume olemasolul , sobib ka külmaželee, aseta see liigesele turse vähendamiseks.; Tee liigesele side elastse sidemega; Suure turse, liigese liikuvuse muutumisel vajalik arsti konsultatsioon; Nikastuse korral esineva liigesesidemete väljavenimise tõttu kaldub nikastus kergesti korduma.
  • Haavade iseloomustus #Naha või limaskesta kahjustus, millega võivad kaasuda sügavamal asetsevate kudede või siseelundite vigastused. #Naha vigastamise korral satub nahaalustesse kudedesse baktereid, võõrkehi jms, mis põhjustavad põletikku ning aeglustavad paranemist ja esmaabi - Peata verejooks; Tee haavale side; Toeta ülestõstetud jäset transportimise ajal; Ära puuduta haava paljaste kätega
  • Esmaabi koerahammustuse korral - Arstiabi vajav
  • Peaaju vapustus ja põrutusAjupõrutus - Tekib, kui löök tabab pead. Seejuures ajukude ei kahjustu. Tunnused: mitmesuguse astmega teadvusehäired kuni mööduva teadvusekaotuseni; peavalu, iiveldus; nägemise- ja tasakaaluhäired; teadvusekadu esineb kuni pool tundi. Tegutsemine- Teadvusekao puhul toimeta kannatanu haiglasse; Peavalu ja iiveldustunde püsimise tõttu viia haiglasse; Ärata kannatanu 2-3 tunni järel öösel teadvustaseme selgitamiseks. Ajuvapustus - Löök vastu pead võib kahjustada ajukude. Tekkiv teadvusekadu võib kesta tunde ja päevi. Teadvuse taastumisel võivad jääda ajutegevuse häired. Toimeta kannatanu haiglasse, pane ta püsivasse külili asendisse; Jälgi hingamist; Kontrolli teadvuse taset; Ole ettevaatlik oksendamise suhtes.
  • Kuidas on organiseeritud lastekaitsetöö kohaliku omavalitsuse tasandil? –
  • Kirjeldage laste õigust haridusele oma kodupiirkonna näitel.
  • Kirjeldage laste õigust tervisele- on inimese õigus; on igaühel õigus tervise kaitsele; on igal lapsel sünnipärane õigus elule, tervisele, arengule, tööle ja heaolule; ressurss; oluline tingimus elamiseks; Puudega lapsel on õigus täisväärtuslikule elule ja osalusele ühiskonnas (art 23); Lapsel on õigus võimalikult heale tervisele, ravivahenditele ja tervise taastamisele (art 24).
  • Kirjeldage lapse õigust puhtale elukeskkonnale. See tähendab, et  lastel on ka kohustus ise oma ümbritsevat loodust puhtana hoida, mitte reostada.
  • Vägivald laste suhtes – jaotus ja preventiivsed meetmed. Lapse väärkohtlemine on kompleksne nähtus, mis hõlmab mitmeid, sageli omavahel läbipõimunud väärkohtlemise vorme. Lapse väärkohtlemine on mistahes käitumine lapse suhtes, mis alandab tema füüsilist ja psüühilist heaolu, seades ohtu lapse eakohase arengu ja tervisliku seisundi. Lapse väärkohtlemine esineb järgmistes vormides: füüsiline väärkohtlemine, seksuaalne väärkohtlemine, psühholoogiline väärkohtlemine, hooletussejätmine. Vägivalla preventsioon - Äratundmine (võtmeroll: esmatasandi meedikud); Ennetustöö algab lastest (riigi, ühiskonna ja perekonna ühine vastutus); Multidistsiplinaarne lähenemine ; Vägivald on väga kulukas sotsiaalne haigus. Perede harimine; Spetsialistide koolitus; Koostöö ja väljaõpe väärkohtlemise äratundmiseks; Keskkond lapsesõbralikuks, Lasteaedadest ametlik protokoll kooli, mis kajastab lapse käitumist, vanemate koostöövalmidus
  • Laste hooletussejätmine – iseloomustage - on lapse väärkohtlemise liik, mille puhul asetatakse laps psüühilise või füüsilise ebamugavuse seisundisse, kuna tema esmased vajadused jäetakse vanemate poolt rahuldamata. Liigid: Füüsiline; Emotsionaalne; Tervise; Hariduslik ; Järelvalvetus
  • Koostöövõrgustik kogukonnas lapse õiguste kaitsel - Piirkondlike hoolekandeprojektide finantseerimine ; Asumikesksete päevakeskuste ja vabaajakeskuste loomine lastele, noortele ja peredele. Sotsiaalse sidusus, vabatahtlike töö, Sotsiaalhoolekande võimalused,
  • Teie arvamus laste ja perede toetussüsteemist Eestis
  • Terviseedendus-lapse õigused eksami kordamisküsimused vastused #1
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-11-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor piretkala Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    16
    doc

    Terviseedendus

    Kordamisküsimused lastehaiguste, tervisedenduse ja lastekaitse kohta 1. Kuidas iseloomustate tervist? Tervis on inimese või rühma suutelisus saavutada oma eesmärke ja rahuldada vajadusi, tulla samas toime ka keskkonnaga ja seda vajaduse korral muuta. Tervis on füüsilise, vaimse ja sotsiaalse heaolu seisund. 2. Millised on lapse tervise dimensioonid? Füüsiline tervis ja heaolu Sotsiaalne kompetentsus Emotsionaalne küpsus Kognitiivsed ja keeleoskused Kommunikatsioonioskused ja üldised teadmised 3. Kuidas teete tervisedendust lasteaias? I Koostöö arendamine ja tugevdamine erinevatel tasanditel laste ning lasteaia personali tervise nimel. II Lapse arengule ja tervisele soodsate tingimuste loomine.

    Lapse tervise edendamine
    thumbnail
    11
    doc

    Tervisedendus, pediaatria, lastekaitse

    Tervisedendus, pediaatria ja lastekaitse. EKSAM 12.01 1. Kuidas iseloomustate tervist? · Tervis on füüsiline, psüühiline ja sotsiaalne heaolu · Tervis on seotud aja, asukoha ja vanusega · Tervis on haiguse puudumine · Tervis on inimese või rühma suutelisus saavutada oma eesmärke ja rahuldada vajadusi, tulles samas toime ka keskkonnaga ja seda vajaduse korral muuta. 2. Millised on lapse tervise dimensioonid? · Füüsiline tervis ja heaolu · Sotsiaalne kompetentsus · Emotsionaalne küpsus · Kognitiivsed ja keeleoskused · Kommunikatsioonioskused ja üldised teadmised 3. Kuidas teete tervisedendust lasteaias? I Koostöö arendamine ja tugevdamine erinevatel tasanditel laste ning lasteaia personali tervise nimel. II Lapse arengule ja tervisele soodsate tingimuste loomine. III Lapse arendamine ja tervisliku eluviisi kujundamine.

    Tervisedendus, pediaatria, lastekaitse
    thumbnail
    7
    doc

    Kordamisküsimused lastehaiguste, tervisedenduse ja lastekaitse kohta

    1. Kuidas iseloomustate tervist? Tervis on inimese või rühma suutelisus saavutada oma eesmärke ja rahuldada vajadusi, samas tulla toime ka keskkonnaga ja seda vajadusel muuta Tervis on füüsiline,psüühiline ja sotsiaalne heaolu Tervist mõjutavad tegurid: perekond ja suhted,endast lugupidamine,tööhõive ja lugupidamine tööl,sotsiaal-majanduslik staatus,haridustase,sotsiaalne toetus,usaldus ja turvatunne,keskkond,poliitika,puhkevõimalused 2. Millised on lapse tervise dimensioonid? Füüsiline tervis ja heaolu: Sotsiaalne kompetentsus: Emotsionaalne küpsus: Kognitiivsed ja keeleoskused: Kommunikatsioonioskused ja üldised teadmised: 3. Kuidas teete tervisedendust lasteaias? Sotsiaalsete oskuste kujundamine, kehalise aktiivsuse edendamine, lapse areng läbi mängulise tegevuse, hügieeniharjumuste kinnistamine, tervislike toitumisharjumuste kujundamine,väärtuskasvatus,turvalise keskkonna tagamine. 4

    Terviseõpetus
    thumbnail
    8
    pdf

    Tervisedendus, lastekaitse ja pediaatria kordamisküsimused

    Kordamisküsimused lastehaiguste, tervisedenduse ja lastekaitse kohta 1. Kuidas iseloomustate tervist? Inimese enesetunne koos füüsiliste võimetega, mis aitab tervislike eluviiside kaudu jõuda heaoluni. 2. Millised on lapse tervise dimensioonid?  Füüsiline tervis ja heaolu  Sotsiaalne kompetentsus  Emotsionaalne küpsus  Kognitiivsed ja keeleoskused  Kommunikatsioonioskused ja üldised teadmised 3. Kuidas teete tervisedendust lasteaias? (protsess, mis võimaldab inimestel suurendada kontrolli oma tervise üle ja oma tervist parandada) Riputades seintele/stendidele plakateid tervisliku toitumise ja hammaste hügieeni kohta

    Tervis ja heaolu
    thumbnail
    29
    doc

    Pediaatria

    küsimustele vastuseid ja arvestades kõiki eelnevaid tervise komponente, võib otsustada inimene oma tervisliku seisundi üle. (Lepik, 2007) Lasteaed ja kodu saavad kaasa aidata laste tervislikule arengule. Lasteaia arengukavas on planeeritud tegevusi, mis aitavad luua lastele tervislikke tingimusi, edendada koostööd laste ja personali tervise nimel, tõsta personali kompetentsust laste tervise edendamisest, rakendada uusi algatusi jne. Lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös. Õppe- ja kasvatusprotsessi üldeesmärgist lähtuvalt toetab lasteaed lapse kognitiivset, füüsilist, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusel kujuneb lapsel: · terviklik ja positiivne minapilt ning ümbritseva keskkonna mõistmine; · otsustus- ja vastutusvõime; · oskus mõista häid käitumistavasid ja nende vajalikkust igapäevaelus; · enesevalitsemise ja koostöö oskus;

    Pediaatria
    thumbnail
    10
    doc

    Pediaatria vastused

    krambid,teadvuse häirumine ) 20. Tervisliku toitumise üldised alused · kõik elusolendid toituvad, see on elu alalhoiu tingimus · toitumine on toidu ja joogiga saadud ainete amastamine organismis · meie söömavajadus algab näljatundest= söögiisust · toitumistavad on kujunenud aastatuhandete vältel, neil on rahvuslik omapära 21. Isutus ja gaasivalud väikelastel ISUTUS: · söödud toidukogusest olulisem on see, et lapse enesetunne on hea ja tema kaal ning kasv edenevad · võib olla mitmete toitumisvigade tagajärg: söögiisu vähendavad magusad joogid ( ka palju mahla ), maiustamine kommide ja küpsistega, liigne piima joomine · söögist keeldumine- soov võita lähikondlaste tähelepanu. Mitte sundida ega häält tõsta! SOOVITUSED: · janu kustutamiseks on parim puhas vesi · last ei tohi sundida taldrikut tühjaks sööma ( mitte premeerida ega karistada 9

    Pediaatria
    thumbnail
    37
    pdf

    Lapsehoidja koolituse eksami küsimused-vastused

    Tööandja pole luba töötamiseks selleks päevaks andnud. Kas tegemist on tööõnnetuse või õnnetusjuhtumiga? Tegemist ei ole tööõnnetusega (§ 22 lg 1), kuna õnnetusjuhtum ei toimunud tööandja antud tööülesannet täites või muul tööandja loal tehtaval tööl. 43. Millised õnnetuste vältimiseks mõeldud vahendid peavad kõigis töökohtades olema? Tulekustuti, esmaabi komplekt, porimatid, 44. Kui lapsehoiuteenust osutatakse väljaspool lapsehoiuteenusel viibiva lapse elukohta , siis peab põrandapinna temperatuur ruumides olema...? vähemalt 20°C. 45. Kuidas mustuse levikut piirata? Kanna võimalusel vahetusjalatseid, enne ruumidesse sisenemist puhasta jalatsid, kasuta porimatte, pese käsi, tihenda uksed ja aknad, tuuluta sageli ruume, õpi korda hoidma, kasuta õigeid pinnakattematerjale, hinda töökultuuri, kasuta prügikorve ja –kaste. 46. Mis pH tasemega puhastusained on õige kasutamise korral (kui vahendi kogus on sobiv)

    Kategoriseerimata
    thumbnail
    19
    odt

    Esmaabi eesmark on paasta kannatanu elu onnetuskohal

    soolast vett, - jälgi kannatanut, seisundi halvenemisel helista 112 KUUMARABANDUS tekib pikaaegsel viibimisel palavas keskkonnas, kui higistamine on häiritud või takistatud. Kehatemperatuur tõuseb üle 40 oC ja ei lange ka vaatamata välisele jahutamisele. Põhjused: - raske füüsiline töö kinnises soojas ja niiskes ruumis. Inimene higistab, kuid välise niiskuse tõttu, ei saa higi organismist erituda, - väikese lapse viibimine suletud autos päikese käes, - palavikuga väike laps paksu teki all, või kõrge palavikuga toas soojalt riides, - saunas leiliga liialdamine, - pikaajaline viibimine kõrge temperatuuriga ruumis ja välisõhus, - ecstasy-taoliste narkootiliste ainete kasutamisel. Tunnused: - kehatemperatuur üle 40oC, - punetav, kuum ja kuiv nahk, - oksendamine, - kiire pulss, - sage hingamine, - teadvusehäired või teadvusekaotus, - krambid.

    Kategoriseerimata




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun