Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"Roolivõimendi" - 54 õppematerjali

roolivõimendi - võimaldab auto rooli väiksema jõuga keerata ja see toimib hüdraulika jõul.
thumbnail
4
docx

Roolivõimendi

Roolivõimendi Roolivõimendi ülesanne: Parandada auto sõidumugavust ja teelpüsivust. Kui juhtrattad on tugevasti koormatud (kesk- ja suurveoautod ning bussid), raskeneb auto juhtimine, sest rooliratta pööramiseks on tarvis rakendada suurt jõudu, mille väärtus võib saavutada 400 N. Nendel juhtudel, mil juhi tööd pole võimalik kergendada ülekandearvu suurendamisega roolireduktoris, nähakse ajami konstruktsioonis ette võimendi käsutamine. Roolivõimendi parandab

Auto → Auto õpetus
91 allalaadimist
thumbnail
10
doc

ROOLIMEHHANISMID

..............................................................................................................................................5 Roolilatt....................................................................................................................................................................5 Roolivõimendi..........................................................................................................................................................7 Elektriline roolivõimendi.........................................................................................................................................9 Lisa: Seat Leon FR roolisüsteem............................................................................................................................10 Kasutatud kirjandus................................................................................................................................................11

Auto → Auto õpetus
16 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Juhtimisseadmed ja vedrustus

Joonis 8. Juhtimise töötamine Roolivõimendi ülesanne: Parandada auto sõidumugavust ja teelpüsivust. Kui juhtrattad on tugevasti koormatud (kesk- ja suurveoautod ning bussid), raskeneb auto juhtimine, sest rooliratta pööramiseks on tarvis rakendada suurt jõudu, mille väärtus võib saavutada 400 N. Nendel juhtudel, mil juhi tööd pole võimalik kergendada ülekandearvu suurendamisega roolireduktoris, nähakse ajami konstruktsioonis ette võimendi käsutamine. Roolivõimendi parandab liiklusohutust, sest võimaldab säilitada auto juhitavuse isegi esirehvi purunemise korral, vähendab autojuhi poolt juhtrataste pööramiseks kulutatavat jõudu .ning leevendab tõukeid, mis konarlikul teel sõitmisel kanduvad roolirattale. Roolivõimendi liigid: hüdrauliline, elektro-hüdrauliline, elektriline. Hüdraulilise roolivõimendi süsteemi moodustavad: hüdrovedeliku pump, reservuaar, hüdrauliline (hüdroelektriline) juhtsüsteem,

Auto → Auto õpetus
207 allalaadimist
thumbnail
54
doc

LABORATÖÖRNE TÖÖ, ALUSVANKER

Tiguratas enda pöörlemise teel liigutab hammassektorit, mis omakorda muuda sirgjoonelise liikumise pöördliikumiseks, mis kandub edasi roolisüsteemi hoobadele. Sele 6. Roolikarp (autori foto) Roolikarbi eelised: Suudab üle kanda suuremaid jõude, saab kasutada jäikade sildade puhul, võimaldab suuremat rataste pöördenurka. 14 2.1. Hüdraulilise roolivõimendi tööpõhimõte ja ehitus Tööpõhimõtte skeem: Sele 7. Hüdraulilise roolivõimendi skeem [6] Põhiosad[4]:  Hammaslatt-roolireduktor  Väändevardaga pöördsiiber  Õlipump, -paak ja –torustik Töö: Rooli keeriamisel kandub käejõud väändevarda kaudu hammasrattale. Seejuures pöörab varras väändudes pöördsiibrit teda ümbritsevas tüürpuksis, suunates hüdroõli kas paremale või vasakule poole töökolbi

Varia → Kategoriseerimata
28 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Juhtimisseadmed ja veermik

suunas. Roolisüsteemi ülesanne: Võimaldada juhil auto liikumise suunda muuta juhtrataste pööramise abil. Roolisüsteemi moodustavad: Roolimehhanism (vähendab rooli pööramiseks vajalikku jõudu) ja rooliajam (tagab juhtrataste pöördumise sobiva nurga võrra ning rooli häireteta töö tee- ebatasasustel). Roolisüsteemi põhikomponendid: rooliratas, roolisammas, roolilatt, roolivardad, käänmik ning roolivõimendi. Rooliratas Rooliratas on valmistatud terasest ja kaetud materjaliga, mis suurendaks mugavust sõites. Rooliratta sisse on nüüdisajal paigaldatud ka turvapadi ning erinevad mugavusseadmete lülitid (nupud). Roolisammas Roolisammas koosneb erinevatest liigenditest, et seda oleks võimalik ettenähtud kohtadest suunata. Roolisamba kaldenurka saab ka manuaalselt ja elektrooniliselt liigutada nii ette, taha, üles kui ka alla vastavalt juhi vajadustele

Auto → Autoõpetus
70 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Rool

.................................... .................................................................... 4. Roolitrapetsi moodustavad: Rööpvarras, käändhoovad, esitelg, parem ja vasak käändteljehoob, paralleelvarras 5. Roolitrapetsi otstarve: juhtratast pöördenurkade vahekord oleks õige (Sisemine ratas pöörab suurema nurga all kui välimine. Vasakult paremale skeemil: 1. Käändhoob 2. ja 3. Roolvardad 4. Roolisammas 5. Roolihoob 6. Rool 7. Käändhoob C. Roolivõimendi 1. Roolivõimendi põhiosad (tähistage joonisel) 2. Pumba tüüp: Rootorpump (kahepoolse toimega) ajam: Rihma abil väntvõlli hammasrattalt põhidetailid: Reservuaar, labad, rootor, kaitseventiil 3. Silindri põhidetailid: Kuulid, kolb, malmrõngad 4. Roolivõimendi klapid Sisemine klapp ja välimine klapp 5. Õli liikumine võimendi seadmeis rooliratta paigalhoidmisel otsesõidul: Juhtpeasilinder asetseb keskel

Auto → Autod-traktorid i
56 allalaadimist
thumbnail
19
ppt

Roolimehhanism ja rooliajam

kui ka alla vastavalt juhi vajadustele. Hammaslatt roolisüsteemi kasutuselevõtmise põhimõte: see süsteem on kompaktsem, lihtsam, vastupidavam, täpsem ning võimaldab integreerida roolivõimendit. Parandada auto sõidumugavust ja teelpüsivust. Kui juhtrattad on tugevasti koormatud, raskeneb auto juhtimine, sest rooliratta pööramiseks on tarvis rakendada suurt jõudu, mille väärtus võib saavutada 400 N. Roolivõimendi parandab liiklusohutust. Vähendab autojuhi poolt juhtrataste pööramiseks kulutatavat jõudu,ning leevendab tõukeid, mis konarlikul teel sõitmisel kanduvad roolirattale. Hüdrauliline Elektrohüdrauliline Elektriline Hüdrovedeliku pump Reservuaar Hüdrauliline (hüdroelektriline) juhtsüsteem Hüdrovoolikud Hammaslatiga (kruvimutriga) integreeritud hüdrosüsteem Hüdrovedelik liigub mööda hüdrotorusid

Auto → Auto õpetus
129 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Aktiivsed ja Passiivsed turvavarustused

Aktiivsed ja Passiivsed turvavarustused Audi A4 1,8T 120kW 2006 Aktiivne turvavarustus · ABS pidurid · Veojõukontroll · püsikiiruse hoidja · lisapidurituli · suverehvid · talverehvid · kliimaseade · stabiilsuskontroll · pidurdusjõukontroll · ksenoon tuled · roolivõimendi · vihmasensor · püsikiirushoidja · reguleeritav roolisammas Passiivne turvavarustus · turvapadi · turvavöö · turvavööde eelpingutid · peatoed · küljekardinad · signalisatsioon Volkswagen Golf 2.8l V6 150kW 20002 Aktiivne turvavarustus · ABS pidurid · Veoujõukontroll · Roolivõimendi · Stabiilsuskontroll · Külglibisemiseseade · Lisapidurituli · Ksenoontuled · Kliimaseade

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
80 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Andme ja tekstitöötlus 1.test (kirjalike tööde vormistamise juhend.)

Kuhu lisatakse aga tabeli pealkiri? Vali üks: tabeli alla keskele tabelile ei lisatagi pealkirja, piisab pealdisest pealdise järele pealdisele järgnevale reale keskele Õige! Tabeli pealdis ja tabeli pealkiri kirjutatakse erinevatele ridadele ja erineva paigutusega. Küsimus 7 Õige Hinne 1 / 1 Märgista küsimus Küsimuse tekst Millise pealkirja esitus on korrektne? Vali üks: 1.1 Roolivõimendi. 1.1. Roolivõimendi. 1.1 Roolivõimendi 1.1. Roolivõimendi Õige! Pealkirja ees oleva numbri järel peab olema punkt, samas pealkirja lõpus punkti olla ei tohi. Küsimus 8 Õige Hinne 1 / 1 Märgista küsimus Küsimuse tekst Korrektses tekstidokumendis on lõiguvahed sisestatud kahe järjestikkuse Enter klahvi vajutamisega. Vali üks: ei, see pole korrektne väide Õige!

Muu → Andme- ja tekstitöötlus
45 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Andme- ja tekstitöötlus (test nr. 1)

kõik teema arendamisega seotud sisuliste osade pealkirjad Õige! Kirjalikes töödes nummerdatase vaid teema arengut sisaldavate osade nagu nt peatükkide, alapeatükkide ja alapeatükkide punktide pealkirjad. pealkirjade nummerdamine on vabatahtlik ainult pealkirja "Sisukord" ei nummerdata kõik pealkirjad Küsimus 16 Õige Hinne 1 / 1 Märgista küsimus Küsimuse tekst Millise pealkirja esitus on korrektne? Vali üks: 1.1 Roolivõimendi. 1.1. Roolivõimendi Õige! Pealkirja ees oleva numbri järel peab olema punkt, samas pealkirja lõpus punkti olla ei tohi. 1.1. Roolivõimendi. 1.1 Roolivõimendi Lõpeta ülevaatus

Informaatika → Andme-ja tekstitöötlus
149 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Juhtimisseadmed ja veermik

Tuntumad autod millel on 4WS · BMW 7-Series · Chevrolet Silverado · Efini MS-9 · GMC Sierra (2002) · Honda Prelude 1987 - 2001 · Honda Accord 1991 · Mazda 626 1988 · Mazda MX-6 1989-1997 · Mazda RX-7 · Mitsubishi Galant/Sigma · Mitsubishi GTO · Nissan 240SX/Silvia · Nissan 300ZX · Nissan Silvia S13 mudelitel · Nissan Skyline GTS, GTS-R, GTS-X 1986 · Nissan Skyline GT-R · Roolivõimendi Roolivõimendi võimaldab auto rooli väiksema jõuga keerata hüdraulika jõul, uuematel autodel ka elektri abil. Mootori väntvõllilt aetakse ringi hüdropumpa, mis pumpab õli suure rõhu all läbi roolikarbis või latis oleva klapi. Kui rool on otse, avaldub mõlemale klapi poolele sama suur jõud ja võimendamist ei toimu. Kui aga juht keerab rooli, lülitub pöördklapp surve vastavasse suunda ja kõrge surve all voolav õli võimaldabki rooli kergemini keerata. Roolivõimendi pump saab käituse

Auto → Auto õpetus
76 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kodutöö aines kütused ja määrdeained

Poolautomaatse käigukasti puhul võib kasutada seda sama transmissioonõli, mida manuaalsel käigukastilgi. Tavapärane kontroll samuti iga 30000km/24 kuu järel. Hüdrauliliselt käivitatav käigukast Maht: 1 liiter Hüdrauliline vedelik – SP FLUID 3013 SP Fluid 3013 on eriline hüdrauliline vedelik, mis põhineb spetsialiseeritud premium baasõlil. Vedelikku kasutatakse mitmesugustes hüdraulilistes süsteemides, näiteks: roolivõimendi süsteemides, hüdro-pneumaatilises vedrustuses, amortisaatoris, ABS/ASR ja ASC süsteemides jne. Vedeliku omadused: - Väga kõrge viskoossusindeks (>300), mis võimaldab säilitada vedeliku voolavuse isegi äärmuslikel temperatuuridel - Väga madal hangumistemperatuur ning toodet võib kasutada madalatel temperatuuridel - Ei vahuta, ohutu kasutada - Ei mõjuta tihendeid, takistab lekkimist Toote spetsifikatsioonid: VW TL 52146, MAN M 3289 PSA S712710, MB 345.0 Volvo STD 1273,36

Auto → Auto õpetus
25 allalaadimist
thumbnail
8
odt

Auto hooldus ja pesu

Lõtkude ja liigendite kontroll. 2.Veljed ja rehvid- rehvide ja velgede seisundid ja mustri jääksügavuse kontroll. Tööd pärast auto allalaskmist 1.Mootoriõli sissevalamine- vaatan autodatast margi järgi õli marki ning ka kogust ja valan õli sisse. 2.Õhufilter- üldjuhul vahetatakse ära. 3.Süüteküünlad- Kas küünlavahed on õiged ja ega ei ole otsad sõestunud. 4.pidurivedelik- kontrollid taset ja niiskusesisaldust 5.Roolivõimendi õli- roolivõimendi ja pumba seisukorra kontroll ja õlitaseme kontroll. 6.Klaasipesuvedelik- paagi seisunäit, vedeliku taset ja külmumiskindlust. 7.Jahutusvedelik- kontrollida jahutussüsteemi vedelikutaset. 8.Aku- Kontrollida aku seisundit ja kinnitust. 9.Ajamirihmad- Rihma pingsuse kontrollimine. Rihma vahetatakse iga 60000 tagant. 10.Uksed luugid- õlitada likkude ja uste avanemist. 11.Salongifilter-Puhastada õhuvõtu ava. 12.Hooldusnäidik- Nullida näidikuplokis hooldusmeenuti.

Varia → Kategoriseerimata
3 allalaadimist
thumbnail
12
pptx

Hooldustööde üldised põhimõtted

lisamine. • Klaasipuhasti harjad • Aku • Mootori ajamirihmadseisupidur • Esi/tagaklaasi pesur • Voolikud, klambrid • Siduripedaali käik • Jahutusvedelik • Piduriklotside seisukord • Pidurivedelik(norm 0-0,5% niiskus) • Rehvirõhud • Roolivõimendi vedelik • Heitgaaside saasteainete kontroll(bensiinimootoril) • Testsõit Vahehooldus kahe põhihoolduse vahel, võrdsel läbisõidul. B-hooldus:60000km • Vahetus • Kütusefilter • Süüteküünlad • Mootori õhufilter • Salongi õhufilter

Auto → Autohooldus
13 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Veermik ja juhtimisseadmed

D-vedavatele telgedele T-haagised E-tavamaantee Y-maastik U-linna Levinud Rattarummud. Ülesanne kanda veojõudu diffrist rattarummule ja edasi rattale. 1simmer 2rattarumm(kuullaagril) 3seib 4kinnitusmutter 5.kapsel Rummu ehitus lõikes: 1.Tapp 2.rattarumm 3.simmer 4.mutter 5.kapsel Tagaratta rummu ehitus 1Laager(komplektne) 2stopperseib 3rattarumm Reguleeritav laagritega rumm 1.tapp 2.mutter 3.seib 4.fiksaator seib 5.reguleermutter tiftiga 6.laager Roolivõimendiga roolimehhanism. 1. roolivõimendi kere 2. ,3, 4, torud 5.pump 6. rihma seib 7. rihm 8.tihend 9.mansett 10.rõnagas 11. suunamisrõngas 12.tihend 13.pumba kinnitus 14.pumbakinnitus klamber 15.reguleerklapp 16.rõhutoru(voolik) 17.toitevoolik 18.toitevoolik 19.paisupaak Roolivõimendi põhimõtted. Ülekandearv: Rool peab olema kerge ja mugav, kergem rooli pöörata,valitakse sobiv ülekande arv, 10-20.1 ­ sõiduauto.

Auto → Auto õpetus
198 allalaadimist
thumbnail
25
ppt

Auto ehitus

· Roolirattast roolisamba otsas · Hammaslatt ­ ajamist · Roolihoovastikust (vardad ja kuulliigendid) · Kaasaegsetel autodel on kasutusel ka roolivõimendi. Roolivõimendi kergendab roolikeeramist, eriti auto väiksemal kiirusel ja rasketes tingimustes. Peale selle aga stabiliseerib rooli asendit (näiteks aukudest läbisõidul, rehvi lõhkemisel jne.) ja vähendab tee ebatasasustest tingitud lööke, mida antakse edasi autojuhi kätele. Väga paljudel autodel pannakse roolivõimendi tööle mootorile paigaldatud õlipumba rõhuga. See hakkab töö- le kohe, kui mootor käivitub. Õlipump saab oma ajami mootorilt rihma kaudu.

Auto → Liiklusõpetus
112 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Labori aruanne

Laboriaruanne Õppeaines: AUTODE HOOLDEJAAMAD JA SEADMED Transporditeaduskond Õpperühm: AT-52 Üliõpilased: Juhendaja: Lekt. Marko Jets Tallinn 2008 Mootori ja jõuülekande hooldus Sõiduki andmed Mark Toyota Mudel Avensis Mootor 2,0 TDI Kütus Diisli kütus Aasta 1998 Vedav sild Esirataste vedu Ülesanded hooldusel · Seadiste töö kontroll · Üldine visuaalne kontroll · Perioodiline vahetus · Pingutusmomentide kontroll · Tehniliste vedelike ja määrdeainete taseme kontroll Mootori hooldus Töö Märkused Mootori õli lekete kontroll Ei esinenud lekkeid...

Auto → Autode hooldus
93 allalaadimist
thumbnail
6
rtf

TEHNOHOOLDUS

Eemaldage filtrikerest sinna kogunenud prügi ja veenduge vaatlusega, et õhuvõtutoru on korras. Süüteküünlad - Keerake küünal paar pööret lahti ja puhastage enne ta väljakeeramist ümbrussüvend suruõhuga, et põlemiskambrisse ei satuks prügi. Kontrollige enne uue küünla sissekeeramist sädevahet. Lõplik pingutus tehke momendivõtmega. Pidurivedelik - Kontrollige pidurivedeliku taset ja niiskussisaldust. Roolivõimendiõli - Kontrolli roolivõimendi õlitaset ning roolivõimendi pumba ja ühendusvoolikute seisukorda. Klaasipesuvedelik - Kontrollige paagi seisundit, vedeliku taset ja külmakindlust. Jahutusvedelik - Kontrollige jahutussüsteemi sõlmede üldist seisundit ja vedelikutaset. Kontrollige jahutusvedeliku külmakindlust. Refraktomeetrit kasutades valige kasutatavale jahutusvedelikule õige astmik. Aku - Kontrollige aku kinnitust ja seisundit (välisvaatlusega). Oksüdeerunud klemmid jm liitmikud puhastatakse ja kaetakse

Auto → Autoõpetus
15 allalaadimist
thumbnail
18
docx

Sissejuhatus Erialasse

Mõõdetuna roolirattal moodustub suurim lubatud vabakäik 50...60mm. Rooliratta lubatust suurem vabakäik võib olla põhjustatud roolireduktori tööpaari suurest lõtkust, roolikarbi kinnituse nõrgenemisest aga samuti roolihoovastiku liigendite ning käänmikupoldi ja pukside kulumisest. Rooliajami hüdrovõimendi Hüdrovõimendi kergendab juhtimist, summutab roolirattale kanduvaid lööke ja kergendab esialgse suuna hoidmist esiratta rehvi tühjenemisel. Roolivõimendi koosneb roolimehhabismist ja õlipumbast koos paagiga. Rooli pööramisel ükskõik kummale poole, pöördub ka jaoturi siiber, mis ühendab pumbaga võimendi kolvialuse ruumi ja kolvipealse ruumi paagiga. Sellel tulemusel nihkub võimendi kolb, mis omakorda pöördub hammassektori kaudu roolihoova võlli ja sellega kergendub juhtrataste pöörumine. Rooli tõukelist võimendust põhjustab vähene õli hüdrovõimendis, õhu

Auto → Auto õpetus
110 allalaadimist
thumbnail
2
docx

HÜDRAULIKA KASUTAMINE AUTODES

Tartu Kutsehariduskeskus Autotehnik I AUT09 HÜDRAULIKA KASUTAMINE AUTODES Iseseisev Töö Juhendaja: Paul Kütimaa Tartu 2009 HÜDRAULIKA KASUTAMINE AUTODES Hüdraulika on vajalik osa auto mehhanismide juures, hüdraulikat kasutatakse väga paljudes kohtades. Ühe lihtsama näitena võime tuua töökojas oleva hüdraulilise tungraua. See hõlbustab tööd, ning muudab selle palju kiiremaks. Hüdraulilisi seadmeid on üldjuhul mugav kasutada, ning nende kasutamine on üpriski lihtne, see säästab palju aega. Autodes on hüdraulikat kasutatud näiteks amortisaatorites, roolivõimendis, jahutussüsteemis ning ka õlitussüsteemis. Põhimõtteliselt igal pool kus toimub vedelike abil tehtud töö. Hüdraulika kasutamine õlitussüsteemis mängib tähtsat rolli, kuna õlitu...

Auto → Auto õpetus
128 allalaadimist
thumbnail
9
odp

Mehaanika - sisepõlemismootor

Sisepõlemismootori töötamine Näiteks toon 4-taktilise sisepõlemismootori töötamise. Mootori töötamiseks peavad toimuma erinevad protsessid, mis on omavahel mehaaniliste ülekannetega seotud. Põhimõtteliselt kõik töökäigud annab väntvõll: väntvõlli otsas on hooratas, mille küljes on hammasrihm, mis ajab koos oma liikumisega ringi nukkvõlli, mis tagab klappide koostöö, veepumpa, mis tagab mootori jahutuse ja roolivõimudega autodel ajab ringi roolivõimendi pumpa, ja generaatori rihm, mis ajab ringi generaatorit. Väntvõll tekitab ka kontaktide koostöö, mis lõpuks tekitab küünlale sädeme. Sisepõlemismootori töötaktid 4-taktilisel sisepõlemismootoril on neli takti ehk siis protsessi, mille käigus kolb liigub ühest surnud asendist teise. Surnud seisund ehk asend on piirasend, millal kolb muudab oma liikumissuunda. 1. takt ­ sisselasketakt ­ sisselaskeklapp avaneb vastavalt

Füüsika → Füüsika
6 allalaadimist
thumbnail
20
pptx

Minu lemmik auto

Lamborghini Diablo Mudel mida toodeti aastail 1990-2001 Mootoriks oli 5,7 liitrine V12 367kw mootor. kiirendas 0-100km/h 4sekundiga tippkiirus oli 325 km/h Autol puudusid mugavus seadmed Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Lamborghini Diablo VT. Diablo muudeti neljarattaveoliseks võeti kasutusele efektiivsem roolivõimendi uued pidurid suuremad rattad ja uus vedrustus Muudatusi tehti ka auto interjööris Click to edit Master text styles Second level Third level Fourth level Fifth level Diablo SV 1999 sai Diablo SV seniste klapptulede asemele tavalised tuled. Saksamaa tuuningfirma Auto König valmistas parema versiooni SV-st

Auto → Auto õpetus
23 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pidurid spiker

väiksem kui sellele vastava auto pöördenurk kurvis. Roolisüsteemi ülesanne: võimaldada juhil auto liikumise suunda muuta juhtrataste pööramise abil. Roolisüsteemi moodustavad: roolimehanism(vähendab rooli pööramiseks vajaliku jõudu), rooliajam(tagab juhtrataste pöördumise sobiva nurga võrra ning rooli häireteta töö ebatasasustel). Roolisüsteemi põhikomponendid: rooliratas, roolisammas, roolivarras, roolivõimendi, roolilatt, käänmik. Hammaslattajami eelised: kompaktne, lihtne konstruktsioon, odav, lihtne toota, väike hõõrdumine ning lõtkud, lihtne piirata max. roolinurka. Kruvi-mutter ajami eelised: saab kasutada jäikade sildade puhul, suudab kanda suuri jõude, võimaldab suurt rataste pöördenurka. Roolivõimendi: parandab auto sõidumugavust ja teel püsivust. Liigid: hüdrauliline, elektrohüdrauliline, elektriline.

Masinaehitus → Kere ja alusvanker
76 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Silla seadenurgad

rööpvarrastest. Kõigepealt alustame roolist.Rooliratas on ühendatud roolivardaga, mis läheb otse nuutühendusega roolikarpi. Roolikarbi hoobade külge kinnituvad 2 varrast, mis kinnituvad omakorda pendehoobade külge. Pendelhoobade külge kinnituvad ka roolivarraste välimised otsad ja neid me saamegi kogu selle süsteemi abil liigutada ja niiviisi saamegi ratast vastavale suuanle keerata. Zigulil puudub roolivõimendi ja rooli on raskem keerata kui uutel autodel. 3. VEERMIKU VEDRUSTUS Zigulil on mõlemat tüüpi vedrustus. Tagasillal on zigulil sõltuv vedrustus aga esisillal on tal sõltumatu vedrustus. TagaSilla küljest, vedrude kõrvalt kinnituvad ka amordid kere külge umbes 40 kraadise nurga all. Esisild on zigulil lahendatud aga kiigede süsteemiga. Kiigesid on 2 tükki, üleval ja all.

Kategooriata → Vedrustus
51 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Elektooniliselt pihustav diiselmootor ehk EDC

Elektrooniliselt pihustav diiselmootor Electronic Diesel Control on diiselmootori kütuse kontrollsüsteemi täpne mõõtmine ja kohaletoimetamise kütust põlemiskambris tänapäeva diiselmootorite kasutatud veoautode ja sõiduautode . Mehaanilised fly-kaal kubernerid inline ja turustaja diisel sissepritse pumpade juhtimiseks kasutatakse kütuse etteande all erinevaid mootori koormust ja tingimusi ei saa enam tegeleda üha kasvav nõudlus tõhusust, heitkoguste, roolivõimendi, kesklukustus ja kütusekulu.Need nõudmised on nüüd peamiselt täitnud Electronic Diesel Control EDC on süsteem, mis pakub suuremat võimet täpse mõõtmise, andmetöötlus, töökeskkond paindlikkust ja analüüsi, et tagada tõhus diiselmootor operatsiooni. The EDC replaces the mechanical control governor with an electro-magnetic control device. EDC asendab mehaanilist kontrolli kuberner koos elektromagnetilise juhtseadmega. EDC on jagatud need peamised komponentide rühmade osas.

Auto → Auto õpetus
74 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Juhtimisseadmed ja veermik

autodel ka elektri abil. Mootori väntvõllilt aetakse ringi hüdropumpa, mis pumpab õli suure rõhu all läbi roolikarbis või latis oleva klapi. Kui rool on otse, avaldub mõlemale klapi poolele sama suur jõud ja võimendamist ei toimu. Kui aga juht keerab rooli, lülitub pöördklapp surve vastavasse suunda ja kõrge surve all voolav õli võimaldabki rooli kergemini keerata. 7 Pilt 1. Roolivõimendi pump 8 4. Rattad Ratas on ümmargune ümber oma telje pöörlev jõudu ülekandev või veeremist võimaldav ketas, leiab kasutust väga paljudes tehnilistes seadetes. Ratas on inimkonna üks tähtsamaid leiutisi. Teadaolevalt võeti ratas esimesena kasutusele Sumeris 4. aastatuhandel enne Kristust. 4.1 Rehvid Rehvide tähistus 1.Tootja (mark) 2.Profiili tähis / rehvitüüp 3.Rehvi laius millimeetrites 4.Rehvi kõrguse ja laiuse suhe protsentides 5

Auto → Auto õpetus
117 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Pneumaatilised ja hüdraulilised lahendused minu autol

Tartu 2012 Minu autoks on Fiat 127, aastast 1976. Sellel mudelil on kasutusel nii hüdraulikat kui ka pneumaatikat ja räägin lähemalt sellest, mida sellel autol kasutusel on. Hüdraulika ­ on rakendusharu hüdromehaanikas, mis käsitleb vedeliku liikumise seaduspärasusi ja tasakaalu. Pneumaatika ­ on rakendusteadus, mis tegeleb gaaside rakendamisega ning nende mehaaniliste omadustega. Hüdraulilised lahendused: · Roolivõimendi - võimaldab auto rooli väiksema jõuga keerata ja see toimib hüdraulika jõul. Uuematel autodel on juba enamasti elektri jõul. Mootori väntvõlliga aetakse ringi ka hüdropump, mis pumpab õli suure rõhu all läbi roolikarbis või latis oleva klapi. Kui rool on otse, avaldub mõlemale klapi poolele sama suur jõud ja võimendamist kui sellist ei toimu. Kui juht keerab rooli, lülitub

Auto → Auto õpetus
35 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Pneumaatika ja hüdraulika kasutamine autodes

Rakvere Ametikool AS 13 RIHO RÄSTAS Pneumaatika ja hüdraulika kasutamine autodes Referaat Juhendaja; Pertti Pärna Rakvere 2014 1.Hüdraulika Hüdraulika on vajalik osa auto mehhanismide juures, hüdraulikat kasutatakse väga paljudes kohtades. Ühe lihtsama näitena võime tuua töökojas oleva hüdraulilise tungraua. See hõlbustab tööd, ning muudab selle palju kiiremaks. Hüdraulilisi seadmeid on üldjuhul mugav kasutada, ning nende kasutamine on üpriski lihtne, see säästab palju aega. Autodes on hüdraulikat kasutatud näiteks amortisaatorites, roolivõimendis, jahutussüsteemis ning ka õlitussüsteemis. Põhimõtteliselt igal pool kus toimub vedelike abil tehtud töö. Hüdraulika kasutamine õlitussüsteemis mängib tähtsat rolli, kuna õlitus...

Auto → Auto õpetus
18 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Mootor ja Kindlustus

Libiseva siduri puhul mootori pöörlemissageduse tõustes sõidukiirus väheneb. Mittelahutava siduri puhul lülituvad käigud raskesti. Käigukast- võimaldab muuta rataste veojõudu mootori sama võimsuse juures, viies hambumisse mitmesuguse läbimõõdusuhtega hammasrattapaare. Lisaks võimaldab käigukast liikuda tagurpidi. Rooliga- muudetakse auto liikumise suunda. Rool koosneb roolimehhanismist ja rooliajamist. Mehhanism suurendab jõudu, mille ajam kannab esiratastele. Kui autol on roolivõimendi, kulub rooliratta pööramiseks vähem jõudu; ühtlasi vähendab võimendi tee ebatasasuste tekitavaid lööke juhi kätele ja aitab esirehvi lõhkemisel säilitada auto juhitavust. Roolivõimendi töötab vaid mootori töötades. Pidurid Sõiduautol on kaks teineteisest sõltumatut pidurit; sõidu- ja seisupidur. Sõidupidur toimib korraga kõikidele ratastele, seda kasutatakse sõitmisel. Paljudel autodel on pidurivõimendi, mis kergendab juhtimist

Auto → Auto õpetus
60 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Seminar Innovatsiooni liigid

3) motivatsioon - eriti sisene motivatsioon ­ suunab loovust ja annab sellele energiat. Ühiselt jagatav visioon, eestvedamine ja tahe innoveerida. 2. Innovatsioonimudelid: · Musta kasti mudelid (1950-ndad) - oluline on sisend ja väljund, mitte innovatsiooniprotsess N: Click&Grow · Lineaarsed mudelid (1960-ndad ja 1970-ndad) - teaduse-tõuke (tehnoloogia- tõuke) mudelid ja kasutaja-initsieeritud (turu-initsieeritud) mudelid N: Barbie nukk, superliim, roolivõimendi · Interaktiivsed mudelid (1980-ndad) ­ innovatsioon ei ole järjestikune protsess, selle võib jaotada paljudeks alaprotsessideks, mis on kõik omavahel seoses · Süsteemimudelid (1990-ndad) ­ ettevõte ei pea tingimata ise mahukat arendustööd tegema, vaid saab kasu suhetest võrgustikus (riiklik innovatsioonisüsteem) · Evolutsioonilised mudelid (1980-ndad,1990-ndad) ­ neoklassikaline majandus ei suuda tegeleda dünaamiliste kvalitatiivsete muutustega (darvinistlik

Muu → Ettevõtlus ja innovatsioon
13 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Ohutus ja turvalisus

kiirusele ja veojõu vajadusele. · Kui sidur ei lahuta - tekib müra käikude vahetamisel. · Siduri libisemisel - mootori väntvõlli pöörded tõusevad, kuid auto kiirus ei suurene. (tõenäoliselt on siduriketas kulunud). · Automaat lülitusega k/k P-R-N-D-1-2-3 · Manuaal lülitusega k/k Rool · Rooli kaudu annab juht autole soovitud sõidu trajektoori. (sõidusuuna) · Rooli pööramisele aitab kaasa rooli võimendi. · Roolivõimendi ülessanne: - Rooli kergem pöörata - Vähendab auklikul teel lööke kätele - Esi rehvi lõhkemisel aitab säilitada sõiduki otsest liikumissuunda. · Hüdro võimendi, kus kasut. spets. õli. Juhi asend juhtimisel · Reguleeri iste (kaugus, kõrgus, Õige asend tagab juhtimis seljatoe nurk, peatoe kõrgus). seadmete lihtsama käsitlemise. · Reguleeeri peeglid.

Auto → Liiklusõpetus
28 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Tuled ja tehnoseisund

üle 14,5 meetri. Keskmine reageerimisaeg normaalse töövõime korral on 0,8 .. . 1.0 sek. Libedal teel kasutada mootoriga pidurdamist lisaks katkendlikule pidurdamisele . Rool ja rehvid Rool Ei tohi kasutada autot, millel: Rooliratta vabakäik on lubatust suurem Ø SA-10* Ø Buss- 20* Ø VA-25* Rooli detailid on kinnitamata või detailid on deformeerunud . Roolisüsteemi ehitust on muudetud ilma kooskõlastuseta . Autol olev roolivõimendi ei tööta . Rehvid Ei tohi kasutada rehve , kui : 1. Mustri sügavus on alla lubatud määra . Ø SA - 1,6mm.(suverehvil) ; (3mm. Talverehvil) Ø VA ­ 1,6 mm. Ø Bussil - 2,0mm 2.Pealiskiht on purunenud või vigastatud . Mille koormus või mõõtmed ei vasta antud autole . Ühel teljel on erinevad rehvid Rehvide kuluvust suurendab : Ø Madal sise rõhk . Ø Ülekoormus . Ø Kiire aõit. Ø Järsk pidurdus suurelt kiiruselt.

Auto → Liiklusõpetus
33 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Pneumaatilised ja hüdraulilised lahendused minu autol

ja tänu sellele kandub pidurivedeliku rõhk momentaalselt torustiku kaudu edasi rataste pidurimehhanismide ja juurde. Pidurimehhanismidel on töösilindrid, kuhu pidurivedeliku rõhk juhitakse. Rõhu toimel surutakse töösilindritest kolvid väljapoole ja sellega liigutatakse piduriklotse kas piduriketaste või piduritrumlit poole. Viimased pöörlevad koos auto rattaga ja piduriklotside surve toimel tekibki pidurdus. · Roolivõimendi abil on auto rooli palju lihtsam keerata. Sselle töö hõlbustab hüdraulika. Hündropump pumpab õli läbi rooli all asuva klapi, mis avaldab vastavat survet paremale või vasakule poole pöörates. Olenevalt siis rooli asendist. Surve all olev õli tekitab hüdraulilise jõu, mis hõlbustab rooli keeramist märgatavalt · Amortisaatorites kasutatakse õli, selleks et vähendada auto sõidul

Majandus → Praktika
6 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

ARKi teooriaeksamiks kordamine

ARKi teooriaeksamiks kordamine Mõisted Sõiduauto on auto, kus on juhile kuni kaheksa istekohta Manööver on ümberpõige js igasugune pööre Registrimass koosneb - tühimassist, sõitjate massist ja veosemassit. Ristmik on samatasandil teedega niidustuv ala. Kattega - kruustee suhtes, Kruusatee - pinnastee suhtes. Sõidurajal võib olla mitu sõidurada (Rajal - rada) 
 Tee koosesisu kuulub: ülekäigurajad ja jalgrattateed, eraldusriba ja eraldussaared, teepeenrad ja kõnniteed. Eraldusriba on haljas-, tõkke- või muu riba, mis pole mõeldud sõidukitele liiklemiseks. Autorong koosneb pukseeritavast seadme ühendist või auto ja poolhaagise ühendist. (Pukseeritava seadme ühend pole autorong!) Mootorsõiduk - sõiduk, mille valmistajakiirus on üle 6km/h. Pärisuund ehk kõrval tee. Möödasõit - eessõitvast sõidukist ettejõudmine oma sõidurajalt välja sõitmata. Ümberpõige - möödumine seisvast sõidukist või takistusest. ...

Auto → Liiklus
67 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Liiklusohutus

Ümberpaiskumise võimalus kasvab järsuslt, kui külje suunas libisev liiklusvahend põrkub vastu teepinnal olevat takistust (äärekivi vms.). · Raskuskese on ettekujutatav punk kuhu on koondundud auto mass . Mida madalamal see on , seda paremini püsib auto teel (jonnipunn ; sportautod) . · Auto juhitavus on võime liikuda vastavalt esirataste asendile . See sõltub rehvi rõhust; veose paigutusest; rehvi tüübist (radiaal, diagonaal). Juhitavust halvendavad : rooliratta suur vabakäik ; roolivõimendi rike ; esirataste valed seadenurgad ; erinevad rehvi rõhud : roolihoovastiku liigendite kulumine . Pv Pidurdamistehnika.Peatumisteekond. Liiklusvahendi pidurdamine sõiduajal võib olla järsk või sujuv. Järsul pidurdamisel on vaja saavutada lühim pidurdusteekond . Kõige efektiivseem pidurdus saavutatakse siis , kui rattad on veeremise ja libisemise piiril. Järsul pidurdusel võib tekkida kergesti rataste blokeerumise oht, eriti libeda teekatte korral

Auto → Liiklusõpetus
38 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Õlid ja määrded

mis vähendab pindade kulumist ja sööbimist · peavad püsima mittetöötavate detailide pinnal kaitsmaks neid korrosiooni eest · peavad juhtima eemale hõõrdumisel tekkiva soojuse e. jahutama · peavad tihendama hõõrdepindu ( näit. silinder - kolvirõngad) · peavad pesema hõõrdepindadelt kulumisjäägid ja need välja kandma · peavad jõudu üle kandma ( näit. klappide hüdrotõukurid, roolivõimendi, kalluri tõstesilinder) · peavad säilitama oma omadused pikema aja vältel nii töös kui hoidmisel · olema ökonoomsed ja hinnalt kättesaadavad Päritolult põhiliselt mineraalõlid ( naftaõlid) ja sünteesõlid. Võivad olla ka taimsed ja loomsed õlid ( rapsiõli, kastoorõli, oliivõli, kalamaksaõli). Autotehnikas kasutatakse põhiliselt mootoriõlisid, transmissiooniõlisid ja hüdraulikaõlisid. Tänapäeva autotehnika puhul:

Varia → Kategoriseerimata
40 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kliendi nõustamine

· Eesmised- ja tagumised udutule laternad · Eesmised, - külje- ja taga ääretule laternad · Piduritule laternad · Suunatule laternad ja ohutuled · Numbritule laternad · Tagurdustule laternad · Armatuurlaua märgulambid · Töötuled · Helkurid, vilkurid ja muud tuled 3) Juhtimisseadmed: · Rooliratas · Roolimehhanism · Roolihoovastiku liigendid ja esirataste pöördepiirikud · Koostude porikaitsed · Roolivõimendi · Ratta lõtk · Käänmik · Amortisaator ja muud juhtimisseadmed 4) Pidurid: · Sõidupidur, rikke- ja seisupidur, aeglusti · Piduritrummel- ja ketas, piduriklotsi kate · Piduri hoob, pedaal, trossid, vardad · Pidurivõimendi, - peasilinder ja ratta töösilinder · Piduritorustik 5) Rehvid ja veljed: · Rehvi tehnoseisund · Rehvi kasutamine · Naastrehvid · Taastatud rehvid · Veljed · Velgede kinnitus

Auto → Auto õpetus
107 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Koostatud ajaleht

Nädalavahetusel vapustas filmisõpru uudis, et USA filmistaar Paul Walker hukkus autoavariis. Walkeri esindaja sõnade kohaselt istus Walker auto kõrvalistmel ja 2005. aasta Porsche Carrera GT roolis oli endine võidusõitja Roger Rodas. Kui seni on räägitud, et avarii võis põhjustada liiga suur sõidukiirus, siis veebikülg TMZ teatab, et õnnetuse põhjuseks oli tõenäoliselt masina tehniline rike. Veebikülg märgib, et nende allika sõnade kohaselt leiti sündmuskohalt roolivõimendi õli jälgi ja need algasid tunduvalt varem kui pidurdusjäljed. Lisaks olevat asfaldile jäänud pidurdusjäljed sirged ehk roolis istunud Rodasel puudus masina üle kontroll. Artikli valisin sellepärast, et Paul Walker oli väga paljude inimeste suure eeskuju ja paljude lemmiknäitleja. Samuti on ka mul endal kahju sellest, et nii hea näitleja suri. Samuti on ju tähtis, et teatakse, mis on avarii põhjuseks ja mille tõttu kaotas Rodas auto üle kontrolli. 3. AJALEHEFOTO

Eesti keel → Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
12
pdf

Referaat Aiatöömasinad

Väiketraktor RAPTOR 40 DT, lisaseadmed, pargihooldusmasin Referaat aines Aiatöömasinad Räpina Aianduskool Tea Heinaste raserfsaerfaesfes- 1 - 1 2011 - 1 - - 1 -- 1 Sisukord 1. RAPTOR 40 DT tutvustus .................................................................................................. 3 2. Struktuursed omadused ....................................................................................................... 3 3. Tehnilised näitajad .............................................................................................................. 4 4. Lisatarvikud ........................................................................................................................ 5 4.1 Pinnasefr...

Põllumajandus → Aiandus
137 allalaadimist
thumbnail
20
odt

Autode Ehitus.

· Kahe roolitrapetsiga Kahe trapetsiga rooli nimetatakse liigendatud trapetsiga rooliks, ühega aga terviklikuks. Roolitrapets võib asuda: · Eespool juhtsilda · Tagapool juhtsilda Juhtrataste kergemaks pööramiseks on roolimehhanismis tigu-, hammas- või kruviülekanne, mida suurem on ülekandearv, seda kergem on rooliratast pöörata. See aga suurendab pöördenurka, mis omakorda halvendab masina juhtimist. Selle vältimiseks on võetud kasutusele roolivõimendi, mis kergendab pööramist ilma rooli pöördenurga muutmiseta. Rooliratta ja mehhanismi paigutuse järgi jagunevad roolid: · Ühtse mehhanismiga · Lahutatud mehhanismiga Ühtse mehhanismiga roolil on mehhanismi vedav osa rooliratta võlli alumise otsa küljes. Lahutatud mehhanismi korral on vahel kardaanülekanne. Rooli kergemaks juhtimiseks on kasutusele võetud roolivõimendid. Kasutatakse nii hüdro- kui pneumovõimendeid. Roolide hüdrovõimendid liigitatakse:

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
90 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Autod - Traktorid 1 eksamiküsimused koos vastustega

Tavaliste rooliseadmete puuduseks on see, et need paneb tööle inimese jõud, mis aga on üheks piiravaks teguriks rooliseadme konstrueerimisel. Seepärast hakati mõtlema, kuidas on võimalik ehitada rooliseade nii, et teda oleks kerge juhtida: ei pea rakendama suurt füüsilist jõudu, ei pea rooliratast väga palju keerama, mis muidu teeks kiire traktori juhtimise ebamugavaks. Otsustati kasutada pumba poolt tekitatud õlirõhku juhtrataste pööramiseks. Nii saigi valmis hüdromehhaaniline roolivõimendi, kus traktoristi ülesandeks jäi rooli pööramise abil hüdrojaoturi viimine tööasendisse ja süsteemis töötava hüdrosilindri ülesandeks jäi juhtrataste pööramine. Kuigi üksikute agregaatide paigutus võib olla süsteemiti erinev, on nende tööpõhimõte üldjuhul üksteisega sarnane. Selliste süsteemide puhul on oluliseks nõudeks rooliseadme töövõime säilitamine ka siis, kui võimendi lakkab töötamast

Auto → Autod-traktorid i
135 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Referaat Masinaehitus

6 autogreideri väljatöötamine (lisa 7). Seni valmistatud masinad, ka Brjanski ja Orjoli tehaste omad ei vastanud nõuetele. Paides kokkupandud autogreider, mis vastas standardile, sai üleliidulise süsteemi järgi indeksi D-512, kus D tähendas teedemasinat ja 512 oli järjekorranumbriks. Katsemasin valmis aastal 1961, tolleaegse masina võimsuseks oli 75 HJ ja massiks oli 9520 kg. Erinevus esimesest masinast oli see, et autogreideril oli hüdrauliline roolivõimendi, mis muutis sõidu lihtsamaks läbi kergema rooli. Sahaga oli võimalik teha täispööret ja masinal oli reversiga käigukast, mis võimaldas teha tööd nii edaspidi kui ka tagurpidi. Vahet võis märgata ka mootoris, kui vanal V-1 tüüpi masinaga sai päevas teha ainult mõned tunnid tööd, sest mootor kuumenes kergesti üle, kuid D- 512 võis kaua järjest töötada isegi päev läbi. Autogreider läbis edukalt kõik riiklikud katsetused ja

Informaatika → Informaatika
67 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Tehnikaajaloo 10.klassi kursus

1876 - G.Daimler karburaator 1881 - W.Simens sidur 1895 - Michelini ja Dunlopi kummid (õhkrehvid) 1902 - R.Bosch magnetsüüde 1902 - Frederick Lanchester ketaspidur 1893 - W.Maybach, D.Banki täiustatud karburaator 1909 - katalüüsneutralisaator (et kütuste põlemist parandada, need ei põlenud täielikult) 1909 - Edward Deeds, Charles Kettering jagaja 1911 - Charles Ketteringi starter 1923 - bensiini valmistamine (sakslased hakkasid) 1926 - roolivõimendi Francis Davis 1927 - oktaanarvude süsteem Saksamaal 1938 - automaatkäigukast Oldsmobile 1957 - ketaspidurid (läksid standardvarustusse) AUTOSÕIDU TURVALISUSE ARENG 1845 - R.W.Thomsoni õhukumm 1854 - A.Merian I asfalttee 1896 - J.Dunlopi õhkrehvid (hakkas tootma) 1901 - atsetüleenvalgustuslambid (hakati öösiti sõitma) 1906 - Alfred Faucher Pr. tahavaatepeeglid 1910 - neljarattapidurdus (esialgu oli ainult vedavatel ratastel)

Tehnika → Tehnikalugu
19 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Auto remont, hooldus

· Aku kontroll (kinnitus, vedeliku tase, klemmid) · Kütusefiltri vahetus · Õhufiltri kontroll ja vahetus · Tühikäigu kontroll, mõnel juhul reguleerimine · Kontrollitakse heitgaase · Siduripedaali kõrguse kontroll, vajadusel reguleerimine · Piduripedaali kõrguse ja seisupiduri kontroll, vajadusel reguleerimine · Ketaspidurite hõõrdkatete kontroll, sama trummelpiduriite kohta · Siduri ja piduri vedeliku taseme kontroll, pidurivedeliku vahetus, piduri voolikute kontroll · Roolivõimendi vedeliku taseme ja rooli voovastiku kontroll · Kuulliigendite ja veovõllide kummikaitsete kontroll · Jõuülekande õlitaseme kontroll · Rehvi rõhkude kontroll, vajadusel seadmine (kontrollitakse ka varuratast) · Näidikute ja kontrolllampide kontroll · Tuled, helisignaal, vajadusel lampide vahetus · Esilaternate (valgusvihu) reguleerimine · Klaasipuhastite ja pesurite töötamise kontroll, anumate täitmine pesuvedelikuga · Lukupesade, lukkude, higede ja piirajate määramine

Auto → Autode hooldus
127 allalaadimist
thumbnail
27
docx

Pidurisüsteemid

kestuspidurduse käsitsi valiku piiramiseks. Funktsiooni eesmärgiks on blokeerumisfaaside vältimine enne ABSi reguleerivat sekkumist. Lihtsamal juhul mõeldakse mootorpiduri all kestvuspidurit, kus katkestatakse kütuse etteanne mootorisse ja väljalaskekollektoris takistatakse erilise klapi abil gaaside väljapääsu. Kaasaegsetel autodel peab mootorpiduri juhtimine olema niisugune, et oleks välistatud mootori ,,väljasuremine" sõidu ajal, sest vastasel korral lakkab töötamast roolivõimendi, kompressor jt. seadmed, mis võib olla ohtlik. Mootorpiduri tõhusust saab tõsta kui jätta survetakti ajal õhu kokkusurumiseks kasutatud energia järgneva ,,töötakti" ajal kasutamata. Selleks avatakse lisaklapp 4 (Mercedes Benzi veokitel) või avatakse erilise hüdraulilise ajami abil veidi väljalaskeklappi (MAN veokite EVB pidur). Sele 28. Lisaklapiga mootorpidur (allikas: MAN) 1 suruõhk, 2 väljalaskekanali drosselklapp, 3 väljalaskekanal, 4 lisaklapp, 5 sisselaskekanal, 6 kolb

Auto → Autoõpetus
50 allalaadimist
thumbnail
26
doc

AUTODE REMONDI- JA HOOLDEKOJA PLANEERIMINE

Sellepärast vahetatakse hammasrihm Opeli mootoritel 105000 km järel (4 aastat). Lisaks sellele peaks iga aasta kontrollima hammasrihma pingutust. On ette nähtud, et 16V mootori remondil, kui võetakse maha hammasrihm, seda vana enam peale ei panda, olenemata läbisõidust. 8V ja 16V hammasrihma vahetuseks: · kõigepealt eemaldada õhufiltri toru, mis vahetusel ette jääb · Õhufiltri kast maha · Generaatori ja roolivõimendi õlipumba rihm maha võtta · Hammasrihma kaan eemaldada (16 V kolme kruviga, 8V klambrid lahti) Mootor keerata esimese silindri ÜSS-i peale (ülemine surnud seis ÜSS). Kui on esimese silindri ÜSS, peavad olema nukkvõlli (de) hammasratta ja väntvõlli rihmaseib vastavate markeeringute juures. 14 16V mõlema rihmaratta markeeringud

Auto → Auto õpetus
301 allalaadimist
thumbnail
33
doc

Õlid ja määrded

(ka piirhõõrdumine), mis vähendab pindade kulumist ja sööbimist 2. peavad püsima mittetöötavate detailide pinnal kaitsmaks neid korrosiooni eest 3. peavad juhtima eemale hõõrdumisel tekkiva soojuse e. jahutama 4. peavad tihendama hõõrdepindu ( näit. silinder ­ kolvirõngad) 5. peavad pesema hõõrdepindadelt kulumisjäägid ja need välja kandma 6. peavad jõudu üle kandma ( näit. klappide hüdrotõukurid, roolivõimendi, kalluri tõstesilinder) 7. peavad säilitama oma omadused pikema aja vältel nii töös kui hoidmisel 8. olema ökonoomsed ja hinnalt kättesaadavad Päritolult põhiliselt mineraalõlid ( naftaõlid) ja sünteesõlid. Võivad olla ka taimsed ja loomsed õlid ( rapsiõli, kastoorõli, oliivõli, kalamaksaõli). Autotehnikas kasutatakse põhiliselt mootoriõlisid, transmissiooniõlisid ja hüdraulikaõlisid.

Auto → Auto õpetus
180 allalaadimist
thumbnail
11
doc

78 küsimust ja vastust

Eksami küsimused 1.bensiini paagi remont maha võtta , tühjaks lasta , ära puhastada, metall paake saab remontida, jootmisega, kahekomponentsete metall liimidega liimida. Bensiini paak tuleb ikkakist ära vahetada kui on katki remont on hädaabiks ainult.Jootmise teel on remont ohtlik.Pärast remonti tuleb veenduda et ei leki paak. 2.Auto TH tööd(perioodilisus tööd) Vastavalt hooldusraamatu järgi tuleb teha töid, vastavalt ette antud kilomentraasile. Esimene hooldus on taavaliselt õlivahetus ja kõikide liikmite pingutamine ja visuaalne kontroll ja filtrite vahetused.. Peale 50 tuh km. Võivad tulla rihma vahetused ja piduri vahetused jne. Suuremosa autodel on hooldusvälp viidud hästi pikaks (60 tuh ) aga meie tolmustel ja halbadel teeoludel on soovitatav teha seda sagedamini ( 10-20 tuh km.) 3.tööohutus auto käivitamisel. Et käsipiduroleks peal käik väljas, et kedagi poleks kapoti all näppupidi . Siseruumis p...

Auto → Auto õpetus
335 allalaadimist
thumbnail
17
odt

Punk rock kokkuvõte

Crust punk Peamine artikkel: Crust punk Crust punk (tihti lihtsalt koorik) on üks arengud anarcho-punk ja hardcore punk, segatud äärmusliku metallist kitarr riffs [3]. stiili, mis arenes 1980ndate keskel Inglismaal, mis on sageli olnud laule pimedas, pessimistlik lyrics, ikka poliitilisi ja sotsiaalseid küsimusi. Garage punk Garage punk on subgenre punk rock, mis on tugevalt mõjutatud garage rock. Koos garage rock, see on isegi võtnud mõjutusi 1960 hinge, peksid rühmad, surf rock, roolivõimendi, pop, hardcore punk ja 1960 psychedelia Asutatud 1980, see on iseloomulik heli ja pilt, mis on räpane, kole, toores , närune ja ähvardav. Sageli keskendutakse lo-fi esteetika üle meeldejääv meloodiad. New Bomb türklased, Mudhoney ja õudused on head näited selle zanri. Glam punk Glam punk (nimetatakse ka sära punk) Kaitsmed elemendid punk rock ja glam rock. Iggy Pop on hea näide selle zanri, nagu ka New York Dolls. Hardcore punk

Muusika → Muusikaajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
44
odt

Traktorid ja liikurmasinad

Käigukastid. Astmelised käigukastid liigitatakse: · Hammasülekande tüübi järgi · Võllide arvu järgi · Hammasrataste hambumise viisi järgi · Käiguvahetusmehhanismi järgi · Võllide paiknemise järgi · Käiguvahetuse järgi · Käikude arvu järgi · Nihutatavate hammasrataste arvu järgi Käigud grupeeritakse. Traktoritel jaotatakse: 1. Põhikäigud 2. Transpordikäigud 3. Aeglased käigud Käigukastide üleehitus. Mehaanlised käiguvahetusseadised koosnevad: · Lülituskahvlitest, mis on kinnitatud liugurite külge. Liugureid hoiavad kindlas asendis vedrudega fiksaatorid. Liugurieid liigutatakse käigukangi abil. Traktori jõuülekandesse kuuluvad agregaadid ja mehhanismid, mis kannavad pöördemomendi mootorilt veoratastele (roomikutele) ning muudavad momendi ja pöörlemissageduse väärtust ja suunda. Jõuülekanne edastab seega väntvõlli pöördemomendi käiguosale ja võimaldab pöördemomenti muuta. Traktori jõuülekanne tag...

Auto → Traktorid ja liikurmasinad
103 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun