jõud pööravad liigendlõtkude arvel rattaid laiali. Kalle on ratastel selline, et nad on ülalt õige vähe laiali. See aitab rattaid telje otsas hoida. Väikese kokkujooksu korral ei hoia auto otsesuunda, suur kokkujooks kulutab rehve. Esisildadel võivad olla kohad, millest saab reguleerida nii kokkujooksu kui ka kaldeid. Tagasilla vetruvad osad on leht-, keerd- või torsioonvedrud. Lehtvedrusid kasutatakse veoautodel ja suurematel sõiduautodel. Need kinnituvad keskelt silla tala külge. Eesmine ots ühendatakse kere kanduriga sõrme abil, tagumise otsa ja kere vahel on kiik, mis laseb painduval vedrul pikeneda ja lüheneda. Keerdvedrude kasutamise korral suunavad silla liikumist reaktiivvardad (pikivardad ja põikvarras). Varraste otstes on kummipuksidega liigendid. Pikivardad kannavad üle veo- ja pidurdusjõudu. Põikvarras (stabilisaatorivarras) on vajalik külgjõudude vastuvõtmiseks kurvides ja kallakutel. Autode amortisaatorid
· Rattalaagrites on suur lõtk · Roolihoovastikus on suured lõtkud Rehvide üldist läbijooksu saab suurendada kui: · Hoida rehvirõhk nõuetekohane · Vältida järske pidurdusi · Vältida sõitu vastu kõnnitee äärekivi ja läbi teravaservaliste aukude Rehvide kulumist lubatud piirmäärani näitab paljudel rehvidel kulumismärgise (TW1) kohal tekkiv kulumisjälg. Esirataste seadenurgad Auto juhtimise kergendamiseks, rehvide kulumise vähendamiseks ja liiklusohutuse suurendamiseks on esirattad seatud teatud kindlasse asendisse. Kui auto seisab paigal ja rattad on seatud otsesõidu asendisse, siis ratastel on külgkalle, st et rataste vahekaugus ülal on suurem kui all. Enamasti on see kaldenurk suurveoautodel 0...3°. Rataste väär külgkalle kulutab tugevasti rehvi turvist. Kui kalle on liiga suur siis kulub turvise
ARSENI PALU EHITUS, EKSPLUATATSIOON SÕIDUTEHNIKA «Valgus» · Tallinn 1976 6L2 P10 Retsenseerinud Uve Soodla Kääne kujundanud Bella G r o d i n s k i Raamatu esimeses osas kirjeldatakse meil enamlevi- nud mootorrataste, motorollerite ja mopeedide ehi- Eessõna tust ning töötamist. Teises osas käsitletakse kõigi nimetatud sõidukite hooldamist ja rikete otsimist- Mootorrattaid (motorollereid ja mopeede) käsutatakse kõrvaldamist Kolmandas osas antakse nõu õige ja peamiselt isiklike sõidukitena. Nad säästavad aega igapäe- ohutu sõidutehnika õppimiseks. vastel tarbekäikudel, võimaldavad huvitavalt veeta nädala- Raamat on mõeldud kõigile, kes tunnevad huvi
Kõik kommentaarid