Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Uurimistöö teemal "Tüdrukute kirjalik pärimus. Salmikuluule" (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millest salmikuluule räägib?
  • Mitmendas klassis või kui vanana kasutasite salmikut?
  • Kui oluliseks seda peeti?
  • Millest salmikutesse kirjutati?
  • Kellele ja mille alusel anti salmikut täitmiseks?
  • Kuidas pöörduti salmiku omaniku poole?
  • Kuidas alustati ja lõpetati salmikut?
  • Kes ma olen ja kust ma tulen?
  • Mis on rahvaluule?
Vasakule Paremale
Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #1 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #2 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #3 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #4 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #5 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #6 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #7 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #8 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #9 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #10 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #11 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #12 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #13 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #14 Uurimistöö teemal-Tüdrukute kirjalik pärimus-Salmikuluule #15
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-05-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 4 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Pohlamari Õppematerjali autor
Uurimistöö teemal "Tüdrukute kirjalik pärimus. Salmikuluule."
Uurimistööst leiab vastused küsimustele: Millist salmikuluule räägib? Kas erinevate ajastute salmikud erinevad ja kas neil on ühiseid tunnuseid? Töö aluseks on salmikute tekst ja salmikute omanikega läbi viidud intervjuud. Uurimismaterjal pärineb salmikutest ja folklooriteemalistest kirjandusväljaannetest: E. Kalmre „Regivärsist netinaljedeni“, rahvaluuleteemalisest kogumikust „Lipitud- lapitud. Tänapäeva folkloorist“. Töös on käsitletud 5 salmikut ja need pärinevad 1920- 2004 ajavahemikest.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
17
docx

Eesti rahvamuusika

EESTI RAHVAMUUSIKA 1. Folkloor Laulud, jutud ja kombed sõltuvad aegadest ja inimestest. Igas inimrühmas on väljakujunenud tavad. Inimeste elu ja tegevusega läbi põimunud traditsiooniline vaimuilm ja -looming ongi nende folkloor. Sõna folkloor võttis 1846. aastal kasutusele inglise õpetlane William J. Thoms (ingl folk rahvas, lore teadmine, tarkus). Folkloor ehk rahvaluule on kultuuriliselt kokkukuuluva rühma pärimus. Rühm tähistab inimeste hulka, keda seob mingi ühine tunnus, - näiteks rahvus (soomlased), elukoht (hiidlased), elukutse (õpetajad) vm. Pärimuse all mõeldakse järjepidevat vaimset kultuuri. Pärimuse hulka kuuluvad teadmised, uskumused ja kogemused ning nende avaldumine vaimses loomingus (muusika, jutud, anekdoodid jms), kõnepruugis (kõnekäänud, killud) ja tegevuses (mängud, kombed, pühad). Folklooris on

Muusika
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Nende uuringute tulemused lükkavad autoriteetselt Eesti 12–18-aastased tüdrukud ületavad ümber ka igasugused spekulatsioonid Eesti laste keskmiste vaimsete või- IQ-testides varases mete erakordselt kõrgest tasemest. Samuti leidsid nende uuringute tule- teismeeas poiste musel kinnitust soolised iseärasused poiste ja tüdrukute intellektuaalses tulemusi, kuid poisid arengus: ka Eesti 12–18-aastased tüdrukud ületavad IQ-testides varases saavutavad väikese paremuse tüdrukute teismeeas poiste tulemusi, kuid poisid saavutavad väikese paremuse tüdru- üle alates 15. eluaas- kute üle alates 15. eluaastast. tast.

Psühholoogia
thumbnail
82
pdf

Surm ja matused eestlastel ja Eestis elavatel venelastel

Tallinna Ülikool Eesti Keele ja Kultuuri Instituut Eesti keel võõrkeelena ja eesti kultuur Oksana Seliverstova Surm ja matused eestlastel ja Eestis elavatel venelastel Death and funeral ceremonies of the Estonian people and Russians are living in Estonia Bakalaureusetöö Juhendaja: PhD Marju Torp-Kõivupuu Tallinn 2009 SISUKORD: Sissejuhatus..................................................................................................................................... 3 1. Surm kui bioloogiline ja filosoofiline kategooria ................................................................... 5 2. Matmiskombestik.......................................................

Humanitaarteadused
thumbnail
291
doc

Tõde ja Õigus II Terve tekst

I. Esimest korda elus Indrek tundis end tõesti üksikuna, mahajäetuna ja nagu maailmast eraldatuna, niipea kui vagunirattad hakkasid põrisema, tagudes mingisugust tundmatut takti. Kogu minevik tõmbus millegi pärast Vargamäele kägarasse kokku ja muutus nagu unenäoks, muinasjutuks, peaaegu olematuks. Mis olnud, tundus kõik tähtsusetuna; mis tulemas, nii tähtsana ja suurena, et tal puudus alles peaaegu igasugune sisu. Ta oli endalegi võõras selles võõras ümbruses. Võhivõõrad inimesed kiilusid ta vaguninurka. Ainuke lohutus, et võis aknast välja vahtida, kus vilksatasid mööda valgete kannudega traate kandvad postid lagedal või poolraagus põõsaste vahel, niidud aedadest piiratud heinakuhjadega, metsad, sood, rabad, viljarõukudega tipitud põllud. Siin-seal kirju kari, tule ääres seisev karjapoiss ja koer, kes sibas põriseva rongiga kaasa, kadudes mahalangevasse vedurisuitsu. Aga need tuttavadki asjad jätsid külmaks ja ei äratanud huvi. Valitses mingisugune h

Eesti keel
thumbnail
80
pdf

03Sisu481 560

Laanes, avaartikkel_Layout 1 29.06.12 12:32 Page 481 Keel ja 7/2012 Kirjandus LV aastakäik EEsti tEadustE akadEEmia ja EEsti kirjanikE Liidu ajakiri Vaba mees bornhöhe „Tasujas” Kultuurimälu, rändavad vormid ja rahvuse rajajooned EnEkEn LaanEs u urides rahvusliku liikumise aegse jutukirjanduse mõju kaasaegsetele ja hilisematele lugejatele, vahendab august Palm oma 1935. aastal ilmu- nud artiklis jaan roosi meenutuse Võnnu lahingus hukkunud mehest, kelle taskust olevat leitud „tasuja” (Palm 1935: 171). Lugu mehest, kes võitleb Landeswehri sõjas, taskus raamat jüriöö ülestõusust, illustreerib kultuurimälu uurija ann rigney väidet, e

Kategoriseerimata
thumbnail
168
pdf

KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6.-7.-AASTASTELE LASTELE

kujunevad välja eelkoolieas, on jätkusuutlikkuse teemalise haridusega oluline alustada just lasteaias. Käesoleva bakalaureusetöö eesmärk ongi seetõttu luua lasteaiaõpetajatele jätkusuutliku eluviisi teemaline metoodiline materjal 6.-7. aastastele lastele. Eesmärgist lähtuvalt püstitati järgnevad ülesanded: 1. Tutvuda Eestis ja välismaal ilmunud kogukondlikkuse ja jätkusuutlikkuse teemalise kirjanduse ning sarnasel teemal ilmunud bakalaureuse- ja magistritöödega. 2. Selgitada välja, kuidas jätkusuutlik ja kogukondlik eluvaade kajastub kolme Euroopa ökoküla lasteaia ning kolme võrreldava Eesti organisatsiooni hariduses ning milliseid meetodeid kasutatakse jätkusuutlikkuse õpetamisel ja kogukonna kaasamiseks laste ellu. (Vt. empiiriline uurimus I) 3. Kirjutada valmis metoodiline raamat kogukondlikkuse ja jätkusuutlikkuse õpetamisest 6-7-aastastele lastele. 4

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
69
doc

Suuline exam

Teine katse oma lugu ära kirjutada oli edukam. "Nelikümmend küünalt" (1966) oli kohe ilmudes bestseller, see avaldati peagi Soomes ja väliseestlaste tarvis isegi Roomas. Tõsi, Eestis korjati nimetatud teos pärast ilmumist kiiresti raamatulettidelt jälle ära ning lohakas tsensor, kes sellisel romaanil ilmuda lubas, lasti lahti. Ja selleks, et sellisel teemal kirjutatud romaan üldse ilmuda saakski, tegi Kaugver äratuntavalt autobiograafilisest peategelasest negatiivse ja tahtejõuetu tegelase, sest nii "patune" mees ei saanud ju positiivne kangelane olla! "Naiste poolehoiu võitmiseks ei näinud ta ise mingit vaeva ­ ilusa mehe ja sarmika suhtlejana ajas ta neil käigupealt pea segi," meenutab kirjaniku tütar Katrin. Tolle elujanu nahka läks ka kirjaniku esimene abielu.

Kirjandus
thumbnail
194
pdf

Käitumine klassiruumis, Bill Rogers

nahatäitega mässulise käitumise eest, kuid kes nüüd tegeleb haridusliku nõustamisega just mu särgist kinni haaras. (Olin sosistanud midagi enda taga istuvale sõbrale.) Seejärel torkas ta selsamal teemal. mind sõrmedega rindu ja küsis, „Kas sind kasvatati või lasti lihtsalt „vohada“, Rogers?“ Ma ei meeldinud talle. Süda pekslemas, tõusin ma püsti ja ütlesin: „See pole kõige vähematki teie Olin üsnagi ärritatud fraasist „end ise akadeemiliseks äpardujaks kuulutanud...“ (ma pole kunagi asi!“ (Isegi 15-aastaselt olin ma temast natuke pikem)

Psühholoogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun