ETTEVÕTLUSE JA MAJANDUSARVESTUSE ÕPPETOOL TURUNDUSPLAANI VORM METOODILINE E-ÕPPE FORMULAR AINES TURUNDUSE JUHTIMINE Koostaja: Eva Vahtramäe MA Mõdriku 2012 EESÕNA JA INSTRUKTSIOON Käesolev formular on täitmiseks, seda turunduse juhtimise aine iseseisva töö raames. Töö eesmärk on koostada turundusplaan. Selle eelduseks on esmalt välja mõelda äriidee (millises valdkonnas tegutseda, milliseid tooteid/teenuseid pakkuma hakata ja kus (millisel turul, ehk millises piirkonnas). Kui äriideestik on paigas on vajadus küsida millise ettevõtlusvormina tegutsema hakata (ettevõtluse loeng). Seejärel juba püüda oma ideid arendada turundusplaani raames, täites formulari punktid. Igasse blokki (alapunkti) on jäetud piisavalt ruumi,
9. Turu analüüs 9.1 Turusituatsioon ja arengutrendid. Kirjelda lühidalt oma sihtturgu ning seda millised väljavaated antud turul on aasta, 2-3 aasta pärast. 9.2 Turu analüüs (ülevaade tegevusharust, turu potentsiaali hinnang, sihtgrupi kirjeldamine). 10. Konkurents. Kirjelda ja analüüsi konkurente. Täida ka alljärgnev tabel. Konkurent Pakutavad Konkurendi hind Muu info tooted/teenused 11. Turundusplaan 11.1 Hinnakujundus. Kirjelda ettevõtte hinnakujundust ja võimalusel täida tabelivorm oma planeeritavatest hindadest. Toode/ Hind teenus 1.a. 2.a. 3.a. 11.2 Müük ja turustamine. Kirjelda ettevõtte müügi- ja turundustegevust. 12. Personal ja juhtimine. Kirjelda oma ettevõtte planeeritavat personali ja juhtimistegevust. Lisa alljärgnevasse tabelisse töötajate tööjõukulud järgnevaks perioodiks.
Tallinna Majanduskool ÄRIPLAANI VORM Anastassia Agarok, Andra Kaljurand, Joanna Käi, Sandra Aulik Tallinn 2017 1. Äriplaani kokkuvõte VEGAN? on 100% Eesti kapitalil loodud ettevõte, mille eesmärgiks on pakkuda kindlale sihtgrupile mugavat võimalust oma shoppamist ja tarbimist lihtsustada. 2. Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi: VEGAN? Ettevõtte juriidiline vorm: Osaühing Aadress: Raua tn 4 Telefonid: 5467 3876 E-mail: [email protected] Juhatuse liikmed: Anastassia Agarok, Andra Kaljurand, Joanna Käi, Sandra Aulik Omakapital:
Pole teada Grupp OÜ ripplagede paigaldus, põrandakatted, RESTOR AS ehitus, ehitusfirmad, kinnisvara, kinnisvara Pole teada arendus, kinnisvara müük, kinnisvara ost, kinnisvara ost-müük 11. Turundusplaan 11.1 Hinnakujundus. Kirjelda ettevõtte hinnakujundust ja võimalusel täida tabelivorm oma planeeritavatest hindadest. Toode/ Hind teenus 1.a. 2.a. 3.a. Kaabelite 1,25 Jooksevmeeter paigaldus Vundament 150 m"2 - Hoone 300 T - konstruktsioo Konstruktsioonikohta n Hoone sise- Sisesein - 20-22 m2 ja välisseinte Välissein -20-30 me
Konkurendid : Tartu Tervishoiu Kõrgkooli söökla. Konkurent Pakutavad Konkurendi hind Muu info tooted/teenused Kooli söökla Söök tasuta 0.00 Asub meie juures, söök tasuta Kohvik Anneke Soe toit, kohal või 5.10 eur Asub vastaval kaasa tänaval 12. Turundusplaan 12.1 Hinnakujundus. Kirjelda ettevõtte hinnakujundust ja võimalusel täida tabelivorm oma planeeritavatest hindadest. Toode/ teenus Hind 1.a. 2.a. 3.a. Hommikusöök (puder,tee,võileib) 5 eur 5 eur 6 eur Lõunasöök (supp+teine) 10 eur 10 eur 12 eur Õhtusöök (puder/makaroni+kotl 7 eur 7 eur 8.50 eur ett) Snäkkimine
10. Konkurents. Kirjelda ja analüüsi konkurente. Täida ka alljärgnev tabel. Konkurent Pakutavad Konkurendi hind Muu info tooted/teenused toitlustus kõrge Hea asukoht, hea Olde Hansa reputatsioon toitlustus kõrge Hea asukoht Raerestoran 11. Turundusplaan 11.1 Hinnakujundus. Kirjelda ettevõtte hinnakujundust ja võimalusel täida tabelivorm oma planeeritavatest hindadest. Toode/ teenus Hind 1.a. 2.a. 3.a. Pirukas 2.- 2,50.- 2,75.- Tee 1.- 1.50.- 1.75.-
tahaplaanile. Põhjenduseks tuuakse sageli see, et on ju juba koostatud äriplaan ja turundusplaani ei ole seetõttu vaja. Kuid selle väitega võib nõustuda ainult osaliselt. Need kaks ettevõttele väga vajalikku plaani on ainult teatud osades sarnased. Seetõttu on sellel, kes omab korraliku äriplaani tunduvalt kergem alustada turundusplaani koostamisega. Alljärgnev joonis püüab selgitad nende kahe plaani omavahelist seost. Äriplaan ja turundusplaan Nagu jooniselt näha, on turundusest ka äriplaanis juttu, kuid tunduvalt üldisemalt, kui turundusplaanis. Sageli on ettevõtte turundusplaan isegi mahukam, kui äriplaan, kuna sisaldab väga põhjalikku käsitlust selle kohta, kuidas on kavandatud ettevõtte turundustegevus. Korralikult koostatud turundusplaan võib olla ettevõttele mitmeti vajalik: 1
........................ 4 3. Äriidee kirjeldus................................................................................................. 4 4. Visioon, missioon ja eesmärgid..........................................................................5 5. Ärikeskkonna analüüs........................................................................................ 5 9. Turu analüüs...................................................................................................... 7 11. Turundusplaan................................................................................................. 8 2 1. Äriplaani kokkuvõte OÜ Lillekeste raamatupidamisbüroo asutatakse 2015. aasta alguses. Selle ettevõtte omakapital on jaotatud kolme osaniku vahel. 1. osaniku sissemakse on 14500 eurot, 2. osaniku sissemakse on 9000 eurot ning 3. osaniku sissemakse on samuti 9000 eurot. Ettevõttel on 3 omanikku, kes on samuti ka ettevõtte
Kõik kommentaarid