CocaCola Pühapäevaliiga Meediaplaan Aeg Tegevus Trükimeedia: Trükimeedia Televisioon Raadio Internet Uudiste (võõrkeelne) agentuur BNS 30.05 Pressiteade: Algas Eesti Päevaleht, Postimees, SL Molodjoz Estonii, ETV, Kanal 2, Eesti Raadio, etv24, Delfi,
Äripäeva kommunikatsiooni käsiraamat Meediaplaan AEG TEGEVUS TRÜKIMEEDIA VÕÕRKEELNE INTERNET TELEVISIO RAADIO AGENTU TRÜKIMEEDIA ON URID 22.09 Pressiteade: Algab Kaja, Äripäev, Postimees, Delfi, ETV Kuku Äripäeva Eesti Päevaleht, SL postimees, Raadio, kommunikatsiooni Õhtuleht, Eesti Ekspress, äripäev, Raadio käsiraamatu Maaleht, Linnaleht Tallinn, Äripäeva Tallinn, (soodushinnaga) Äripäev puhkepäev facebooki Vikerraadio, müük leh...
Laura Freivald, bioloogia-1 MEEDIAUURINGUD Meediauuringute eesmärk on anda üldist teavet Eesti elanike ajakasutusest, et seeläbi teha efektiivsemaid strateegilisi otsuseid kommunikatsioonikanalite valikul ning kirjeldada jõujooni ja nende trende erinevate meediatüüpide vahel. Sellise uuringu näol on tegu ainsa uuringuga, mille abil on võimalik erinevaid meediatüüpe - TV, raadio, trükimeedia, internet ja meediakasutusega konkureerivad tegevused - samadel alustel omavahel otseselt võrrelda. Tulemused võimaldavad kõrvutada ühest küljest kokkupuuteid erinevate meediatega, samas ka nende meediate seltsis veedetud ajalist mõõdet. Teleri vaadatavust mõõdetakse Eestis telemõõdikute abil. See tähendab, et üle Eesti on paigaldatud 275 peresse telemõõdikud, mis on videomaki suurused seadmed ja mõõdavad sekundi täpsusega, kas teler mängib ja mis kanalit vaadatakse
Visuaalne mõjutamine Kärbseperspektiiv ja konnaperspektiiv • Kärbseperspektiivi kasutatakse kui tehakse luua muljet alistatusest, nõrkusest, jõuetusest. • Konnaperspektiivi puhul filmitakse isikut või olukorda alt üles. Mis mõjutab pildikeelel • Pildikeelest on mõjutatud trükimeedia, kus lisaks sõnadele loovad tähendust ka fotod või joonistused ning neid kaht poolt ühendav kujunduslik võttestik. Kujunduse peamised ülesanded Kujunduse peamised ülesanded on Köita lugejate tähelepanu, et võimalikult paljudest saaksid väljaande püsilugejad Muuta lugemine ja pildimaterjali vaatamine võimalikult mugavaks ja mõjusaks Teha ajaleht teiste trükiväljaannete seas visuaalselt äratuntavaks ja omanäoliseks Mis on oluline
Aeg Tegevus Trükimeedia Raadio Televisoon Internet 25. Sept Arvamuslugu: Postimees, Etv, kanal 2 Postimees.ee Õppejõud kirjutab: Kom tudengid ei ole piisavalt kursis uudistega 1.Okt Pressiteade: Algab Äripäev Aripaev.ee Kaja soodushinnaga müük tudengitele 3. Okt Kom instituudi õppejõud juhivad loengutes tähelepanu Kaja ajakirjale ja selle kasulikkusele 5. Okt Arvamuslugu: Kaja, Aripaev.ee Vilistlane kirjutab, Äripäev Facebook.ee/ko kui palju karjääriks m kasulikku loeb ta Kajast, soovitab tudengitele 12. Okt Intervjuu: Kaja Äripäev Kuku ...
võistlused jäävad 21.sajandi inimesele liiga kaugeks. Kuid miks mitte lugeda kohustusliku kirjandusena ,,Kalevipoeg 2.0"? ,,Kalevipoeg 2.0" on rahvuseeposese uus ning moodne versioon. Eeposes on sarviku asemel kuri pangahärra, sortside asemel zombid ning tuuslarid on oma koha loovutanud bemmimeestele ja Soome suusahüppajatele. Kristian Kirsfeldt on noor reklaamitegija ning ka ,,Kalevipoeg 2.0" autor. Ta on Eesti üldsust mõjutanud järjekindlalt läbi televiisori, raadio ja trükimeedia. Tegemist on tegelikult suurt mõju omava inimesega, nagu seda on kõik reklaamitegijad. Autor on kirjutanud uuseepose ,,Kalevipoeg 2.0" omamoodi peegelpildina Eesti elust. "Kalevipoeg 2.0" on üsnagi täpselt Kreutzwaldi teose järgi tehtud. Raamatu kirjakeel on mahlakas regivärsis. Kõige paremat ülevaadet moodsast eeposest saab vaid siis, kui eksisteerivad algteadmised Kreutzwaldi ,,Kalevipojast". Raamat mängib lugeja hea
incorporated aktsiaseltsiks ühinenud joint venture ühisettevõte merger ühinema acquisition omandama takeover ülevõtmine product toode price hind place koht promote reklaamimine marketing mix (The Fours Ps´) turundusmeetmestik product advertising toote reklaam target sihtima media media corporate advertising firma reklaam brand image brändi kuvand publicity avalik tähelepanu information informatsioon print media trükimeedia publishing - kirjastused channels kanalid stations jaamad broadcasts programmid multimedia multimeedia audience kuulajad/vaatajad networks - võrgustik
arusaamu ning käitumisviise, avalikku arvamust, pakkuda meelelahutust, vahendada teadmisi. Tsensuur avaldatavate materjalide kontroll, kommunikatsioon suhtlemine, fiktsioon väljamõeldis, kujutlus. Meedia taga: omanike mõju mida ja kuidas kajastada, ajakirjanike mõju, allikate mõju, reklaamiandjate mõju, meediatarbijate mõju. Fakt on tõsiasi, arvamus aga mõte, seisukoht või hinnang, millegi kohta. Meedia kanalid: elektrooniline meedia ja trükimeedia. Meeida zanrid: sisu järgi saab liigitada zanrideks, pidades silmas teksti loomise eesmärki. Tõsiasju rõhutavad: uudis, reportaaz, olemuslugu, intervjuu. Arvamust rõhutavad: juhtkiri, kolumn, repliik, essee. Fantaasiat rõhutavad: teleseriaal, telemäng, kuuldemäng, koomiks. Uudisväärtuste põhikriteeriumid: tugev mõju lugejate elule, sündmus on ebatavaline või ootamatu, sündmuses on tugev konflikt. Meediaeetika reeglid: erapooletus,
Priit Loo Äriplaan Korraldan Türi kultuurimajas kontserdi (väikelinn Türi asub Tallinnast 100 km. kaugusel ), esinejaks tuntud laulja ja pillimees Uuno Loop. Esineja honorariks sai kokku lepitud 3000 kr ülekandega, mis sisaldab ka sotsmaksu, kuna tegemist on FIE-ga. Transpordi eest hoolitseb sõber autoga, kellele maksan kinni 25l bensiini hinnaga 16 kr/l, see sisaldab transporti Tallinn Türi -Tallinn ,mis kokku läheb 400 krooni. Türi kultuurimaja üürin ma hinnaga 150 kr/h, sest selliseid üritusi toimub seal harva ja maja toetab sellisel algatusel ürituste korraldamist, lisaks olen maja juhtkonnaga tuttav juba varasemast ajast. Vajaliku helitehnika rendin Türi lähedalt Paidest, kokku koos transpordiga läheb helitehnika ja helindamine maksma 1200 krooni. Tegemist on samuti ülekandekroonidega , sest teenuse osutaja on FIEga. Peale helitehnika on üheks suuremaks kuluartikliks, reklaamikulu. Väikel...
Vaheaegadel oli mu ema tegev ka EÜE-s ehk Eesti Üliõpilaste Ehitusmalevas. Minu ema teabevälja spetsialiseeritud kiht on võrreldes kahe teise kihiga väiksem. Põhiliselt moodustasid selle ülikoolist saadavad erialased ja ,,maailmavaatelised" teadmised. Umbes sama olulisel kohal olid käitumisnormid. Minimaalse osa moodustasid väärtused, kuna ülikoolis õpetatavatesse ,,väärtustesse" tuli suhtuda kriitiliselt. Teabeväljas mängis olulist osa trükimeedia. Pidevalt luges mu ema ajakirju, harvem ajalehti. Tema lemmikajakirjaks oli Teater. Muusika. Kino, millest sai värskemat teavet ja arvamusi kultuurisündmuste kohta. Samuti luges ta Sirpi ja Vasarat, mis keskendus kultuurile süvendatumalt. Vahel luges ta ka ajalehte Noorte Hääl, mis sisaldas nii päevakaja- kui ka kultuuriuudiseid ja piisavalt propagandat. Kui mu ema koju Võrumaale sattus, siis luges ta Võru rajooni sõnumitoojat Töörahva Elu. Tema vanematel käis ajaleht Sotsialistlik
muutma, sisetunde põhjal midagi ei tehta, teevad põhjalikke uuringuid. mudelid, strateegili avalik arvamus onmingisugune arvamus ühest või teisest asjast mida paljud inimesed arvavad suhtumist kujundavad isik, kultuur, haridus, perekond, usk, sotstaust, rahvus. võitlemine inimeste tähelepanu pärast on väga suur. see on nagu tänapäeva suurim valuuta. inimesi ajendab kõige rohkem see, mis meie elu mõjutab. trükimeedia: ajalehed&ajakirjad elektrooniline meedia: trükimeedia ja televisioon tulemuslikud meediasuhted.. me tahame luua kahepoolseid suhteid meeidaga ehk siis see ei ole see,et me vaid teeme pressiteateid vaid kuulame ka ajakirjanikke, et miliseid lugusid nad ootavad jne. ostetud, väljateenitud, omakanalid reklaam tasustud, kontrollitud sõnum. väljateenitud tasuta, kontrollimatu(kolmanda osapoole heakskiit) head meediasuhted: kiire, täpne, otsekohene, õiglane, sõbralik
Meediateooriad Kommunikatsioon jaguneb kaheks: Individuaalne- osalejad suhtlevad teineteisega vabalt Meediakommunikatsioon- telekommunikatsiooni erivorm Milleks meile teooria(d)? Immanuel Kant- ,,Puhta mõistuse kriitika" : ,,Mõisted ilma kaemusteta (kogemus) on tühjad, kaemus ilma mõisteteta on pime" St: Kui meil ei ole käsitlusi nähtustest, siis me nähtusi ei mõista. Kommunikatsiooniteoorias võib eristada nelja lähenemisviisi: Mehaaniline: kommunikatsioon on sõnumi transport saatjalt vastuvõtjale. Sotsiaalkonstruktsionistlik- peab kommunikatsiooni vastastoimete tulemuseks. Suhtlejad loovad ja jagavad interraktsioonide käigus tähendusi. Süsteemne- Kommunikatsioon on sõnumite loomine throughput'i (uurib kuidas kom toimib sõsteemides) abil. Püüab mõista, mis toimub sõnumitega siis kui need ringlevad inimeste seas R...
....................................7 6.Kokkuvõte................................................................................................................................8 7.Viidatud allikad........................................................................................................................9 1.Tutvustus Ekspress Grupp sai alguse 1989. aastal nädalalehega Eesti Ekspress, alates 1992. aastast kirjastatakse ka ajakirju ning nüüdseks on Ekspress Grupist saanud suurim trükimeedia kontsern Eestis - üle 60% Eesti elanikkonnast ja ligi 80% eestlastest on Ekspress Grupi toodete tarbijad. Ekspress Grupi põhiline tegevusala on ajakirjade kirjastamine.Ekspress Grupp kuulub Eesti suurimate meediaettevõtete hulka. Ettevõtte esmane registreerimine ettevõtteregistris toimus 27. septembril 1995 AS Avolemb nime all. Pärast ettevõtteregistri tegevuse lõpetamist registreeriti Ettevõte äriregistris 13. detsembril 1995 AS Meediakorp nime all. Ettevõte nimetati 29
6 PR eesmärk püsiv usaldus Komm.turu lähitulevik 4.2.3 Kommunikatsiooniturgu iseloomustab lähiaastail: · reklaamiagentuuride ja kommunikatsioonibüroode lähenemine · komm. büroode jõupositsioonide nihkumine ja põlvkondade vahetus · tähelepanu suurenemine venekeelsele auditooriumile · meedia muutumine ja arvamusliidrite tähtsuse kasv (formaadid muutuvad ja mitmekesistuvad, trükimeedia osatähtsus vähene, elektroonilise meedia ja Interneti osatähtsus suureneb) · paralleelselt reklaamiagentuuridega tiheneb koostöö ka üritusturundusagentuuridega, kolmnurga keskmes on klient · sotsiaalse meedia (suhtekorraldus 2.0) kasutuselevõtt · Uued reeglid turunduses ja kommunikatsioonis Turundus on enamat kui reklaam Suhtekorraldus on enamat kui meedia tähelepanu pälvimine Auditoorium vajab usaldust, mitte tormijooksu Inimesed soovivad osalemist, mitte propagandat
Turunduskommunikatsiooni muutused tulenevad peamiselt kahest faktorist turgude ja meedia killustatusest. See on põhjustatud ümberlülituselt massturunduselt sihtturundusele. Üha rohkem püütakse luua fokuseeritud turundusprogramme, et saavutada väljavalitud klientidega lähedasem suhe. Meedia võimaluste ulatus ning mitmekülgsus on kiiresti laienenud. Varem said turundajad loota, et toodete pakkumisele massiteabevahendite kaudu. Massiteabevahenditeks on raadio, televisioon, trükimeedia, välireklaam ja internet. Sihtturunduse puhul pööratakse aga rohkem tähelepanu suhtekorralduskampaaniatele, sponsorlusele, üritustele, toote paigutusele, internetiturundusele ning teistele loovatele sõnumisaatmismeetoditele. Kas on mõjutanud turunduskommunikatsiooni suured muutused infotehnoloogia. Tänapäevane infotehnoloogia võimaldab turundajatel üsna lihtsalt jälgida klientide vajadusi. Mitte kunagi varem ei ole selline informatsioon olnud nii kergesti kättesaadav nii indiviidi
nad teevad. Kajastatakse vähem tõsiseid uudiseid ja rohkem meelelahutust. Eestis on palju kollast ajakirjandust. Nt. Õhtuleht, Kroonika, Elu24 jne. 24.Kas trüki- ja internetimeedia on ka sisuliselt teineteisest erinevad? Palun põhjendage oma arvamust ning tooge selle kohta näide. Jah. Internetimeedias info edastamine on lihtne ja kiire, edastada võib kõike, ei jää ette ükski piir, häkkerid paljastavad tihti internetis selliseid pilte jms, mis ei oleks kuidagi avalikkuse ette jõuda. Trükimeedia peab olema rohkem läbi mõeldud, sest sellest, mida trükitakse sõltub väljaande edu ja müüginumbrid, sest nad ei taha endale kaela kohtuasju. Trükimeedias esineb rohkem tõsiseid ja pikemaid lugusid. Internetimeedia annab kiire ja lühikese ülevaate ning edastab pigem pinnapealselt ja kõike, kui põhjalikult ja valitud teemasid.
E-turunduse planeerimine: Situatsiooni analüüsimine- Kus me oleme hetkel? Eesmärgid- Kus me tahame olla? Strateegia- Kuidas me sinna saame? Taktika- Kuidas me täpselt saame sinna kuhu me tahame? Tegutsemine- Vastutusvaldkondade jagamine. Kontroll- Veebi statistika, lehtede kasutamise testimine Taktikad e-turunduses: Artikliturundus artikliturunduse mõte on teha sinust ekspert läbi väärt artiklite, mida levitatakse regulaarselt nii erinevates trükimeedia kui elektroonilistes kanalites, kus liigub sinu sihtgrupp. Viirusturundus viirusturunduse eesmärk on panna inimesed vabatahtlikult kulutulena levitama sinu poolt genereeritud erilist infot. Blogiturundus blogiturunduse idee on koondada ja siduda sihtgruppi läbi väärtusliku sisu ja suhtluse. E-maili turundus e-maili turunduse võlu peitub sinu enda andmebaasis ja selle oskuslikus kasutamises.
Igal rahval on oma unikaalne rahvavaim. Rahvuslik ärkamine protsess mille käigus rahvus saab iseendast teadlikuks ja hakkab püüdlema rahvusriigi loomise poole. Enne ärkamist eksisteerib rahvus nö. uinunud olekus. Benedict Anderson rahvus on inimeste viis maailmas enda kohta määratleda. Rahvused hakkasid tekkima u. 16-17 sajandi paiku. Enne seda tundsid inimesed kokkukuuluvustunnet nendega kes olid nendega sama religiooni või allusid samale valitsejale. Seoses trükimeedia levikuga hakkasid inimesed kogukonna tunnet tundma nende inimeste suhtes, kes lugesid nendega samas keeles. 5 Sissejuhatus sotsioloogiasse Massikultuuri analüüs ja kriitika Frankfurdi koolkond (Max Horkheimer, Herbert Marcuse, Theodor Adorno, Erich Fromm jt.).
..................................................................14 Allikad..................................................................................................15 LISA...................................................................................................................................16 2 Sissejuhatus Tänapäeval on internet võtnud üle erinevad rollid, nagu trükimeedia, post, telefon, televisioon, muusika jne. Tänu interneti laiadele kasutusvõimalustele kasutab tänapäeval pea iga inimene internetti. Enamasti juba alates 7ndast eluaastast on lapsed tuttavad internetiga, aga kõige populaarsem on interneti kasutamine 10-50 aastaste elanike seas. Kuna eriti oluline on interneti kasutaja harjumuste väljakujunemine, mis toimub juba varases teismeeas, siis olen oma uuritavaks sihtgrupiks valinud 5.klassi õpilased, kes alles internetimaailma avastavad.
TARTU ÜLIKOOL RAAMATUKOGUNDUS JA INFOKESKKONNAD Gaythel Kukk LAPSEOOTEL NAISTE INFOVAJADUS JA INFOOTSIKÄITUMINE Referaat Juhendaja: Krista Lepik Pärnu 2016 Sisukord 1. Naised Interneti kasutajatena.................................................................3 2. Kaasatud internetipõhistes kogukondades.............................................4 3. Lapseootus ja pereelu............................................................................5 4. Lapseootuse ja pereeluga seotud meediamaastik Eestis.......................6 5. Meediakanalid.......................................................................................7 6. Eripärasused meedia tarbimises raduse ajal..........................................8 7. Kasutatud kirjandus..................................
Sissejuhatus Varasematel aegadel väljendusid erinevate piirkondade rahvaste kultuurilised tõdemused ja eetilised tähelepanekud põlvest põlve edasi antud folkloorsetes lühivormides vanasõnades. Seevastu tänapäeva üleilmastunud ehk globaliseerunud ning sarnastunud ehk konvergeerunud tarbimismaailmas on nende kõrvale tõusnud erinevate äriühingute lendlaused, nn sloganid. Massturunduse pidevas infoväljas (s.o välireklaamide, trükimeedia, televisiooni, Interneti jne mõjul) kasvanud inimene "teab", et " Coca-Cola on tõeline asi" (Coca-Cola the real thing), "BMW on ülim edasiviiv jõud" (BMW the ultimate driving machine) ja "Adidasega pole miski võimatu" (Adidas impossible is nothing). Sellised hüpnotiseerivate neoonkirjadena vilkuvad juhtlaused mängivad inimeste, kes kõik on ju tarbijad ja peavad seda paratamatult olema, alateadvusega. Enamiku inimeste ostuotsuseid ja
REAALSUUND Loodusharu INTERNETI KASUTAMINE KEILA KOOLI 5ndate KLASSIDE HULGAS Autor: Tanel- Mairo Sildnik Juhendaja: Anneli Vallaste Keila 2012 SISUKORD SISSEJUHATUS Tänapäeval on internet võtnud üle erinevad rollid, nagu trükimeedia, post, telefon, televisioon, muusika jne. Tänu interneti laiadele kasutusvõimalustele kasutab tänapäeval pea iga inimene internetti. Enamasti juba alates 7ndast eluaastast on lapsed tuttavad internetiga, aga kõige populaarsem on interneti kasutamine 10-50 aastaste elanike seas. Kuna eriti oluline on interneti kasutaja harjumuste väljakujunemine, mis toimub juba varases teismeeas, siis olen oma uuritavaks sihtgrupiks valinud 5.klassi õpilased, kes alles internetimaailma avastavad.
– Tallinn: Eesti Päevaleht. Avatud Sõna Nõukogu koduleht www.asn.org.ee Pressinõukogu koduleht www.eall.ee/pressinoukogu Veebilehed ajatelgede tegemiseks: www.preceden.com, www.xtimeline.com, www.capzles.com Kõuts, R. (2012). Meediakanalite ja väljaannete liigitamine. www.meediakoolitajad.edu.ee/meediakanalite-ja-valjaannete-liigitamine MEEDIA JA MÕJUTAMINE 1. Õpitulemused Kursuse lõpus õpilane tunneb meediakanaleid, trükimeedia, raadio, televisiooni ja elektroonilise meedia erijooni ning olulisi tekstiliike; teab teksti üldtunnuseid ning eri tekstide vastuvõtu iseärasusi; on teadlik meediateksti vastuvõtu eripärast ja selle põhjustest; on omandanud tekstianalüüsi põhivõtted; analüüsib verbaalset teksti visuaalses ja audiovisuaalses kontekstis;
Raamatute ja ajalehtede tekkega oli võimalik rahvusriikide teke. Kommunikatsiooni vormi muutus muudab inimese taju maailmast. Teatavad kommunikatiivsed eesmärgid, vajadused või tarbimisviisid nt informeerimine, meelelahutus, haridus. Tehnoloogiad, mis võimaldavad avalikku kommunikatsiooni paljudega pika vahemaa tagant. Ühiskondliku korralduse vormid, mis annavad oskused ja reeglistiku tehnoloogiate kasutamiseks laiemas sotsiaalses kontekstis. 6. Trükimeedia areng: poliitiline ajakirjandus Üks ajalehe tavalisemaid vorme on parteipoliitiline ajaleht, mille eesmärgiks on aktiviseerida, informeerida ja organiseerida. Parteilise pressi ideel on isegi kahanenud vormis demokraatlik roll. Ajaleht ei sõltu tavaliselt riigivõimust, on professionaalselt valmistatud, tõsise sisuga ja püüab kujundada arvamusi. Lehe unikaalsus seisneb lugejate köitmises partei pooldamise alusel, taotluses esindada kildkondilkke huve ja
suhtes Sellist arusaama väljendanud mitmed inimesed. Suhtumine - Hinnang millelegi Suhtumist kujundavad: Isik, kultuur, haridus, perekond, usk, sotsiaalne taust, rahvus Suhtumine: Positiivne – poolt Negatiivne – vastu Olematu – neutraalne Miks meediasuhted? Olla nähtav Oma seisukohtade esitamine Osalemine arutelus Avaliku arvamuse mõjutamine Tulemuslikud meediasuhted - Head kahepoolsed suhted meediaga - Ainult strateegiliselt planeerituna Trükimeedia – ajalehed ajakirjad Elektrooniline meedia – raadio televisioon Online meedia – Org.veebilehed,blogid,sotsiaalmeedia, online väljaanded Ostetud,väljateenitud,omakanal Reklaam - tasutud, kontrollitud sõnum Väljateenitud - tasuta, kontrollimatu Kolmanda osapoole heakskiit Omakanalid Head meediasuhted Kiire (fast) Täpne (factual) Otsekohene (frank) Õiglane (fair) Sõbralik (friendly) Ajakirjanike ootused Usaldatav, kiire, info pakkumisel avatud
võimalik tekitada olukord, kus kliendid ise aitavad kaasa ettevõtte teenuste ja toodete reklaamimisele. Varustuskanali puhul on võimalik luua nn. hõõrdevaba kapitalism, kus kõikidel turuosalistel on täielik informatsioon turul toimuva kohta ning võimalus võimalus vältida olemasolevat vahenduskanalit ja jõuda otse tarbijani. Tutvustab ettevõtte kuvandit ja kaubamärki Internetti saab oma turundussõnumite kliendini viimiseks kasutada samaväärselt trükimeedia, raadio või televisiooniga. Võrgusisu interaktiivsus aitab erinevalt teistest kanalitest luua aga uudset kasutajakogemust ning põimida reklaam meelelahutusliku tegevusega. Suurendab kahesuunalist turunduskommunikatsiooni ettevõtte ja kliendi vahel Interneti unikaalsus on tema kahepoolne suhtlus, mis eristab seda meediumi teistest varemnimetatud suhtluskanalitest. Selle kaudu on võimalik sõnumi passiivne tarbija lülitada aktiivseks suhtluspooleks ja
politsei on inimõigusi rikkunud. Aeg-ajalt vabastab Kuuba vange. Pisikurjategijad põgenevad sageli USA-sse ja esinevad seal poliitiliste põgenikena. Vastavalt kommunislikule põhiseadusele tegeleb poliitiliste kurjategijatega Revolutsiooniline Peatribunal. PS: Kuuba ei avalda ametlikku statistikat mõrvade, vägistamiste, varguste ega vangide kohta. Massikommunikatsioon Kommunikatsioon läbi televisiooni ja raadio on hästi arenenud, kuigi need on tsensuuri all. Trükimeedia kajastab huvipakkuvaid ja valitsust propageerivaid uudiseid. Granma on kõige tähtsam leht. Üle kogu riigi peetakse lugu veel Juventud Rebelde´st ja Trabajadores´est (noortele ja tehnikahuvilistele mõeldud ajakirjadest). Samuti avaldatakse naiste ajakirju: Mujeres ja Muchachas. Viimasel ajal on inimeste seas suurenenud nõudlus julgema ajakirjanudse järele. USA rahastab Floridas paiknevat Radio Marti ja TV Marti jaama (mõlemad jaama saated on Castro-vastased).
Analüüsida ja kaaluda jaemüügi kohtade vähendamise võimalusi Kaaluda reklaamiseaduse muutmist selliselt, et alkoholireklaamides on lubatud esitada üksnes neutraalset teavet toote põhiliste omaduste kohta (sealhulgas välistades inimeste näitamist, atmosfääri kirjeldamist ja lugude jutustamist). Piirata reklaami järgmistes kanalites: Keelustada välireklaam Täiendada trükimeedia piiranguid selliselt, et alkoholireklaam on keelatud lisaks ajalehe ja ajakirja esi- ja tagaküljele ka ajalehe ja ajakirja lisaväljaannete esi- ja tagaküljel Kehtestada alkoholi reklaamimisele televisioonis ja raadios täiendav ajaline piirang: alkoholireklaam võiks olla keelatud kella 7-st 22-ni Keelata alkohoolse joogi või alkohoolse joogi kaubamärgi kasutamine teiste kaupade
ettevõtte teenuste ja toodete reklaamimisele. Varustuskanali puhul on võimalik luua nn. hõõrdevaba kapitalism, kus kõikidel turuosalistel on täielik informatsioon turul toimuva kohta ning võimalus võimalus vältida olemasolevat vahenduskanalit ja jõuda otse tarbijani. Tutvustab ettevõtte kuvandit ja kaubamärki Internetti saab oma turundussõnumite kliendini viimiseks kasutada samaväärselt trükimeedia, raadio või televisiooniga. Võrgusisu interaktiivsus aitab erinevalt teistest kanalitest luua aga uudset kasutajakogemust ning põimida reklaam meelelahutusliku tegevusega. Suurendab kahesuunalist turunduskommunikatsiooni ettevõtte ja kliendi vahel Interneti unikaalsus on tema kahepoolne suhtlus, mis eristab seda meediumi teistest varemnimetatud suhtluskanalitest. Selle kaudu on võimalik sõnumi passiivne tarbija
.Massikommunikatsiooniteooria raamat .lk 8-21 Kultuuris on talletunud kujutlused, teadmised, väärtushinnangud, käitumismallid. Need .kogemused(juurdehangitavad) on kokkuvõtvalt informatsioon ja teave Informatsioon seosed, mis ühendavad kõike uut, tundmatut senikogetu ja teadaolevaga ning mille alusel on inimesel võimalik ümbritsevas maailmas orienteeruda, toimuvaid sündmusi tõlgendada ning oma käitumist otstarbekalt kavandada. Inimeste praktilises tegevuses ja suhetes tekivad vajadused mitmesuguse iseloomuga teabe järele tuntud/tundmatu ja uus/senikogetu. Mida enam on erinevaid seoseid ja tegureid, mida inimene peab arvestama oma töös ja elutegevuses, seda suuremad ja .mitmesugusemad on tema teabevajadused :Struktuur tegevuse subjekt .1 tegevuse toimumise viis .2 .materiaal-tehnilised, looduslikud objektid, vahendid .3 suhted, sotsiaalne ümbrus .4 .sotsiaal-kultuuriline keskkond .5 :Põhilised teabevajadused Vajadus tunnetada oma te...
osutatakse selle toiduainetööstus, pirkonnaga seonduvale eriti veinide ja kvaliteedile või muudele kangete tunnusjoontele alkohoolsete jookide sektorid Autoriõigus ja Algupärased Trükimeedia, Berni konventsioon, Kirjandus- ja sellega autoriteosed ja meelelahutus, Rooma konventsioon, kunstiomand kaasnevad kaasnevad panused tarkvara, Genfi konventsioon, õigused teose esitajate, ringhääling Brüsseli fonogrammi tootjate ja konventsioon, üldine
TURUNDUSE EKSAM Peatükk 6 ,, Toode" Toode pakkumine, mis on tehtud turule hankimiseks, kasutamiseks ja tähelepanu äratamiseks. Võib olla nii toode, teenus, inimene, organisatsioon, kogemused või idee. TARBEKAUBAD Mugavustooted · Tarbija ostab tihti ja kohe, kulutades minimaalselt aega ja energiat ostu sooritamiseks. · Toote teisi alternatiive ei kaaluta · Madala hinnaga ja neid on saadaval igal pool nt seep, ajalehed ja muud majapidamistarbed · Esmatarbetooted tarbitakse tihti, rutiinselt ja igas leibkonnas · Impulsstooted ostetakse kiiresti ja planeerimata impulsi ajel. Kui toode pole hetkel saadaval siis seda tavaliselt ei osteta · Hädaostutooted ostetakse pärast tugeva vajaduse tekkimist. Pole aega uurida alternatiive nt kui vihma hakkab sadama, ostab vihmavarju, lambipirn põleb läbi ostab uue lambi Valiktooted · Ostetakse harvem ja mõ...
kanalit pidi reklaam meieni jõuab. Selleks on meil viis meediumit, kus oma soovitud reklaame edastada. Kuid ka neil omad plussid ja miinused. Ning need oleks 1) televisioon võimaldab oma sõnumiga mõjutada nii nägemist, kui ka kuulmist. Muidugi miinuseks Eesti telekanalite juures on see, et reklaamipausid on pikad ning antud informatsioon ei pruugi vaatajateni jõuda. 2) Trükimeedia võimaldab mõjutada sõnumiga nägemist, kompimist, maitsmist ja haistmist. Plussiks oleks see, et võimaldab jagada palju korraga infot, samas eluiga lühike, iga päev uus leht/ajakiri. 3) Raadio võimaldab mõjutada kuulamist. Plussiks oleks see, et reklaamipausi ajal ei vahetata kanaleid, kuna raadio on taustmeelelahutuslik. 4) Välimeedia mõjutab nägemist. Suur pluss võimaldab ise määrata reklaami
- tööalane infovajadus (sõltub tööst) Infovajaduse tüübid: - vajadus uue informatsiooni järele - vajadus olemasolevat informatsiooni selgitada ning kontrollida, - vajadus selgitada ja kinnistada uskumusi ja väärtusi. Infovajaduse 3 taset on: mitteaktiviseeritud infovajadus, infovajaduse mitteilmne tasand ja väljendatud ehk teadlik infovajadus. Infoallikad ja kanalid: trükimeedia, televisioon, informaalsed kanalid, raadio, organisatsioonid. Infovajaduse uurimismeetoditena kasutatakse: anketeerimist, intervjueerimist, päevikut, vaatlust, dokumentaalset vaatlust. Lähtuda tuleb infovajaduse määramisest ja täpsustamisest. - ühekordne infovajadus infoteenindus toimub päringureziimis - pidev infovajadus teenindus toimub valikteadistuse kujul
100. Personali värbamise sisu PERSONALI VÄRBAMINE on protsessijada, mis jaguneb kaheks pooleks: otsinguks ja valikuks. VÄRBAMINE on tegevuste kompleks, kvalifitseeritud töötaotlejate hulga saamiseks organisatsiooni eesmärke silmas pidades. Otsingus on eesmärgiks leida võimalikult palju sobilikke kandidaate ning valikus on vaja kandidaatide hulgast kõige sobivamad välja valida. 101. Personali värbamismeetodid • Avalik konkurss (ettevõttesisene kuulutamine, internetimeedia, trükimeedia, televisioon ja raadio) Sihtotsing Otsepakkumine Andmebaasiotsing Tööturu kaardistamine Tööjõu rent Professionaalsed värbamisfirmad Soovitajate kasutamine Massvärbamine Värbamismeetodite valik mõjutab seda, kuidas konkreetse sihtgrupini jõutakse. 102. Personali värbamiskanalid Ettevõtte veebilehekülg, Koostöö koolidega, ülikoolidega, Personaliotsingufirmad ettevõtte koostööpartnerina,
kommunikatsioonide osas, suure tööstusliku baasi olemasolu või juurdepääsu suurele tagamaale, paljude multinatsionaalsete kompaniide olemasolu (kaasaarvatud nende regionaalsed peakorterid). Jaotusmajandus RV kaubandsus Müük Hanked Võimusuhted Globaallogistika Jaeketid Call centres E-tailing Kultuurimajandus Suurimaid käibeid USA-s, kus 2000 aastal 260 miljardit dollarit, Euroopas ja Aasias vastavalt 185 ja 110 miljardit. Sealjuures moodustab tele ca 40%, trükimeedia 40-50% ja muu lõbutööstus (muusika, kino, video) 10-15% kogukäibest. USA turu maht oli 2,5 korda suurem ja Aasia turg mõnevõrra väiksem Meediatööstus on kõrgelt arenenud ja täitunud tarbijaturgudega maadele iseloomulik majandusharu – meelelahutuse tarbijal peab olema aega ja/või raha. Meediatööstuse kasv on tihedalt seotud sidetehnoloogiatega Viimasel kümnendil on meedia- ja sidefirmad tänu digitaalrevolutsioonile üha enam
mitte) ja valitseb teatud emotsionaalne kontroll (nt. lein ja selle väljendamine). JEAN DELUMEAU (sünd. 1923) ,,Hirm Lääne-Euroopas" 1978 Uurimus kollektiivse hirmutunde kasvust Lääne-Euroopas alates 14. sajandist kuni 18. sajandini. Käsitleb erinevaid hirmu vorme (katkuga, näljahädadega, kuradiga, nõidadega, ketseritega jt seotud hirmud) uusaja ühiskonnas. Käsitleb erinevaid hirmu levimehhanisme, s.h. trükimeedia, kunsti ja jutluste mõju. Rõhutab kiriku roll hirmukampaaniate algatamisel, nn. juhitud hirm. ALAIN CORBIN (sünd. 1936) Uurib eeskätt 19 sajandi Prantsuse kultuuriajalugu, rõhuga tunnete ajalool. Juhtis esimesena tähelepanu sellele, et aistingulisi teateid tajutakse läbi aegade erinevalt, et nende väärtustamine ja neist hoolimine on ajalooliselt muutuv. ,,Miasm ja nartsiss: haistmine ja sotsiaalne kujutlusmaailm, 18-19 sajand" 1982.
vaade) • Tudeng reeglina fookusgrupi intervjuud ise läbi ei vii, vaid põhineb juba läbiviidud intervjuude analüüsile – RTIs – rahvussuhete ja kohaliku valitsemise fookusgrupid Kvalitatiivsed tekstianalüüsi meetodid • Arusaam, et tekstid kannavad endas olulisi tähendusi ja infot sotsiaalsete/poliitiliste protsesside/nähtuste mõistmiseks • Riigiteadustes kahte liiki tekste: – Meediatekstid – trükimeedia, raadio, TV, internet (uudisteportaalid, blogid, jne.). – Dokumendid – enamasti avalikud dokumendid (valitsuse istungite protokollid, seaduseelnõude tekstid, Riigikogu stenogrammid, rahvusvaheliste org. dokumendid, jne.) • Meetodid analüüsiks (kui tekstid on kokku kogutud): – Kontentanalüüs (kvalitatiivne/kvantitatiivne) – Diskursuseanalüüs – (Dokumendianalüüs) Kvalitatiivne kontentanalüüs
on ka oma unikaalne rahvavaim. Rahvuslik ärkamine – protsess mille käigus rahvus saab iseendast teadlikuks ja hakkab püüdlema rahvusriigi loomise poole. Enne ärkamist eksisteerib rahvus nö. uinunud olekus. Benedict Anderson – rahvus on inimeste viis maailmas enda kohta määratleda. Rahvused hakkasid tekkima u. 16-17 sajandi paiku. Enne seda tundsid inimesed kokkukuuluvustunnet nendega kes olid nendega sama religiooni või allusid samale valitsejale. Seoses trükimeedia levikuga hakkasid inimesed kogukonna tunnet tundma nende inimeste suhtes, kes lugesid nendega samas keeles. Massikultuuri analüüs ja kriitika Frankfurdi koolkond (Max Horkheimer, Herbert Marcuse, Theodor Adorno, Erich Fromm jt.). 30 Sissejuhatus sotsioloogiasse
internet avanud uue turunduskanali kõikidele, alates suurtest ettevõtetest kuni üksikisikuteni. Tarbija vaatenurgast pakub virtuaalne inforuum efektiivset viisi infot koguda ja turul olevaid pakkumisi võrrelda. Paljud ettevõtted on alustanud virtuaalsesse inforuumi sisenemist 1) põhjalikult järele mõtlemata oma turundus- ja reklaamistrateegia üle ja 2) lähenedes internetile kui traditsioonilisele massiteabevahendile (nagu televisioon, raadio, trükimeedia jne). Küpsema lähenemisena mainib Angehrn (1997) ettevõtteid, kelle strateegia uus virtuaalne inforuum enda ärieesmärkide saavutamiseks tööle panna on 1) internetikanalite integreerimine ettevõtte turundusstrateegiasse ja 2) interneti unikaalse omaduse – interaktiivsuse – ärakasutamine, et arendada efektiivse internetipõhise infovahetuse uusi vorme (Angehrn 1997). Siia alla kuulub kanalitest näiteks koduleht, aga ka Wikipedia ja Vikipeedia. Oluline on mõista,
graafilise- või veebidisainiga, fotograafiaga, mängude loojana jne. Kursuse õpitulemus Selle kursuse läbimisel omandatakse järgmised teadmised ja oskused: vektor- ja rastergraafika olemus ning nende põhilised kasutusalad värvimudelid ja nende kasutamise põhimõtted orienteerumine Adobe Photoshop keskkonnas oskab luua ja ette valmistada graafikat erinevates meediumites kasutamiseks (ekraan, trükimeedia, video jne) Vajalik tarkvara Kursuse läbiviimiseks valisin rastergraafikaga manipuleerimiseks Adobe Photoshop CS6. Arvatavasti saab hakkama ka natuke vanema versiooniga ja tulevikus võib-olla ka uuematega. Aga kui oled näiteks Corel’i toodete või GIMP’i fänn, siis pead ise hakkama saama. Hindamine Materjal on ülesehitatud selliselt, et kõigepealt on teooria osa, millele järgnevad erinevad harjutused. Kui mingi osa harjutustest