Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


sisukord
sissejuhatus 3
1.teooria roll juhtimises 4
1.1 Teadusliku juhtimise koolkond 4
1.2 Inimsuhete koolkond 4
1.3 Administratiivse juhtimise koolkond 5
1.4 Bürokraatia koolkond 5
2.Tööga rahulolu 6
2.1 Herzberg ’i kahe faktori teooria 6
2.2 Hügieenifaktor 7
2.3 Motivatsioonifaktor 7
2.4 Uurimused Eestis 7
3.tööga rahulolu seos juhi suhtlemiskompetentsusega 9
3.1 Suhtleja kompetentsus 9
3.2 Seos rahulolu ja suhtlemise vahel 9
3.3 Rahulolu tööga 10
4.juhilt saadav toetus ja informatsioon 11
5. juhtimisstiili valik ja mõju alluvatele 12
5.1 Juhtimisstiili valik 12
5.2 Juhtimisstiilide rühmitus 12
5.3 Juhtimisstiilide kasutamise uuring 12
6.Küsitluse kokkuvõte 13
6.1 Kas räägite ülemusega tööst vabalt? 13
6.2 Kas ülemused on kursis alluvate probleemidega? 14
6.3 Kas Teie juht usaldab alluvaid? 15
6.4 Kas Teie juht võimaldab alluvatele infole ligipääsu? 15
6.5 Kas juhid kaasavad alluvaid nende tööga seotud otsuste langetamisesse? 16
6.6 Kas tunnete, et saate oma töös piisavalt juhipoolset tähelepanu? 17
6.7 Kas juhid tunnustavad või toovad teistele alluvatele eeskujuks heade tulemustega töötajaid? 17
kokkuvõte 19
Kasutatud allikmaterjalid 20
sissejuhatus
Rahulolu uuringute läbi viimine ettevõtetes on muutunud järjest populaarsemaks . Rohkem on hakatud väärtustama inimressurssi ning tihtipeale peetakse tööjõudu ettevõtte väärtuslikuimaks varaks. Et töötajad oleksid oma tegevuses tootlikud ja aktiivsed, tuleks tagada nende rahulolu.
Töö jagatakse kahte osasse. Esimeses osas on eesmärgiks anda ülevaade juhtimisteooria ajaloost, tööga rahulolu teooriast ning varasemalt läbi viidud uuringutest, mis näitavad juhtimise eri aspektide seotust tööga rahuloluga. Juhtimisteooria ajaloost on plaanis lähemalt kirjeldada teadusliku juhtimise koolkonda , inimsuhete koolkonda, administratiivse juhtimise koolkonda ning bürokraatlikku koolkonda.
Teises osas seab tööautor eesmärgiks kirjeldada empiirilise uurimuse tulemusid ning analüüsi. Töö eesmärgiks on uurida juhi mõju alluvate tööga rahulolule ettevõtetes ja ametiasutustes. Tööautoril on plaanis võrrelda tööga rahulolu ettevõtete ja ametiasutuste vahel, leidmaks kinnitust oma eeldusele, et suuremat mõju avaldab juht ettevõtete töötajatele.
  • teooria roll juhtimises

    1.1 Teadusliku juhtimise koolkond


    19. sajandi lõpu Ameerikas oli töö efektiivsuse alase uurimistöö esirinnas ühing American Society of Mechanical Engineers. Selle ühingu uurimistööga ühines ka F. W. Taylor, kes pani aluse teaduslikult põhjendatud juhtimistegevuse analüüsile. Taylor peab teaduslikul lähenemisel juhtimisele oluliseks inimeste hoiakute muutmist. Taylori mõtted organisatsioonikäitumisest on aktuaalsed ka tänapäeval. ( Vadi , 2000: 15, 16, 18)

    1.2 Inimsuhete koolkond


    Harvardi ülikooli teadlaseduurisid põhjalikult Chicago ettevõttes aastatel 1924 – 1933 inimsuhteid tööprotsessis.
  • Vasakule Paremale
    Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #1 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #2 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #3 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #4 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #5 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #6 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #7 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #8 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #9 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #10 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #11 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #12 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #13 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #14 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #15 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #16 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #17 Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule #18
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-05-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 171 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor liisa ruisu Õppematerjali autor

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    26
    docx

    Muudatuste juhtimine

    Tallinna Ülikool Loodus- ja terviseteaduste instituut Organisatsioonikäitumise õppekava Evelin Tomingas MUUDATUSTE JUHTIMINE Referaat Tallinn2017 SISUKORD Muudatuste juhtimine 2 MUUDATUSTE JUHTIMINE........................................................................................ 3 Muudatuste juhtimise protsess ja juhi roll...........................................................4 Muutusteks valmisoleku loomine.....................................................................4 Muudatuste protsess ja visioon........................................................................5 Muudatuste maksumus.................................................................................... 5 Erinevus ülemineku ja muudatuse vahel..........................................................5

    Juhtimine
    thumbnail
    46
    doc

    LIIDRISTIILI SOBIVUSE UURING SAAREMAA TARBIJATE ÜHISTUS

    minekud ja eksimused. Nende teod on leidnud kajastamist nii perioodika väljaannetes kui ka raamatutes. Teema aktuaalsus ja aegumatus on üks peamisi põhjuseid, miks diplomand valis just liidristiili teema. Töö koosneb kahest osast: teoreetiline osa ja praktiline osa. Töö teoreetilises osas on põhjalikult uuritud eestvedamise olemust ning tähtsust ettevõttes. Liidri olemasolu ja vajalikkust organisatsioonis ning selle mõju töötajate motivatsioonile, töörahulolule ning organisatsioonile kui tervikule. Praktilise osana viis diplomand läbi liidristiili uuringu Saaremaa Tarbijate Ühistus. (vt. lisa 1) Küsitlus oli anonüümne ning ankeedi vormis. Eestvedamise olemus seisneb liidri ja järgijate vahelises mõjusuhtes, mille eesmärgiks on tõhus koostöö eesmärkide saavutamisel. Liidri ülesandeks on inimeste mõjutamine soovitud tulemuste suunas, läbi innustamise, motiveerimise ja eesmärkide püstitamise

    Juhtimine
    thumbnail
    16
    doc

    Motivatsioon

    VÄÄRTUSHINNANGUD Väärtushinnangud on üldised tõekspidamised, mis juhivad inimese tegevusi ja otsustusi erinevates situatsioonides. Väärtushinnangud on teatud seisundi eelistamine teistele. Neid ei saa inimesele õpetada, need omandatakse teiste inimeste jälgimise ja jäljendamise teel. Väärtushinnangutel on oluline mõju inimese käitumisele ja tegevusele. Gordon Allport liigitas isiksused kuude tüüpi vastavalt nende väärtushinnangutele: (pane iseseisvalt kirja oluline isiksuse tüüpide kohta, sest eespool on meil neid ainult mainitud) 1. teoreetik- 2. ökonomist- 3. esteet- 4. sotsiaalne tüüp- 5. poliitik- 6. religioosne – Väärtushinnangute liigitus Milton Rokeach’i järgi, mis võimaldab prognoosida inimese käitumist organisatsioonis.

    Organisatsiooniline käitumine
    thumbnail
    8
    doc

    Töörahulolu

    TÖÖRAHULOLU · Koostöösuhted · Töö iseloom Igale organisatsioonile on oluline alluvate suhtumine oma töösse. · Organisatsiooni suurus Töössesuhtumine ­ on tunded ja arvamused, mis määravad selle, Soodsaid tingimusi organisatsiooni peetakse niivõrd normaalseteks, et neis ei · Kuidas inimesed tajuvad töökeskkonda räägita. · Usaldavad üksteist kavatsetud tegevuses Individuaalne rahulolu võib sõltuda ka muudest teguritest:

    Organisatsiooniline käitumine
    thumbnail
    13
    doc

    Liidriks sündinud

    R09 Gerda Silm LIIDRIKS SÜNDINUD Uurimuslik referaat Juhendaja: Virve Transtok Mõdriku 2011 SISSEJUHATUS...........................................................................................................3 1 LIIDRI MÕISTE......................................................................................................... 4 1.1 Juhi ja liidri erinevus............................................................................................ 4 2 LIIDRI TEOORIAD....................................................................................................5 2.1 Isiksuseomaduste teooriad....................................................................................5 2.2 Käitumisteooriad.................................................................................................. 5 2.2.1 Rensis Likert .....

    Analüüsimeetodid äriuuringutes
    thumbnail
    21
    docx

    Juhtimise praktika aruanne

    ...........4 1 ettevõtte üldtutvustus...................................................................................................5 1.1 Turundusstrateegia ja arengukava........................................................................5 2 organisatsiooni struktuur.............................................................................................7 2.1 Struktuuri liigendus ja disain................................................................................8 3 juhi tööga tutvumine....................................................................................................9 3.1 Juhi päeva pildistus..............................................................................................9 3.2 Delegeerimine....................................................................................................10 3.3 Juhi ajaplaneerimise põhimõtted........................................................................10

    Juhtimine
    thumbnail
    9
    odt

    Juhtimise kordamisküsimused ja vastused

    Organisatsioon on edukam, kuna tegutsetakse efektiivsemalt. Paraneb toodangu kvaliteet, teeninduskultuur, vähenevad kulud. Sellest on omakorda kasu kogu ühiskonnale. Eetika Selleks, et ligi meelitada ja hoida organisatsioonile väärtuslikke töötajaid, tuleb organisatsioonidel kohelda töötajaid eetiliselt. Ettevõtted koostavad eetikakoodekseid, avalikustavad eetilisi väärtusi, korraldavad eetikakoolitusi, tunnustavad töötajaid märkimisväärse eetilise käitumise eest, loovad positiivseid rollimudeleid. Joonis. Vastastikune huvi loob peamise eesmärgi töötajale, organisatsioonile ja ühiskonnal Koostisosad: Maa, töö, kapital, eesmärgid, struktuur, protsessid, tehnoloogia, kultuur, keskkond Eesmärk tagada kõrge kvaliteet, madal omahind ja toodete õigeaegne tarbijateni jõudmine. 2. Mis on juhtimine, selle olemus ja definitsioon.

    Juhtimine
    thumbnail
    6
    docx

    ORGANISATSIOONILISE ÕIGLUSE TAJUMISE SEOSED ORGANISATSIOONIPÕHISE ENESEHINNANGU, TAJUTUD JUHTIMISSTIILIDE JA OTSUSTUSSTIILIDEGA

    ee Töö pealkiri: ORGANISATSIOONILISE ÕIGLUSE TAJUMISE SEOSED ORGANISATSIOONIPÕHISE ENESEHINNANGU, TAJUTUD JUHTIMISSTIILIDE JA OTSUSTUSSTIILIDEGA Töö kaitstud: 21. jaanuar 2009.a. SISSEJUHATUS Töötajate soov pühenduda ettevõtte eesmärkidele, töötada täie jõuga ja kasutada loovust sõltub oluliselt organisatsioonis valitsevatest suhetest ning ettevõttesisesest atmosfäärist. Milliseks aga viimased kujunevad, sõltub juhi juhtimisstiilist, juhtimise ühe tähtsaima funktsioonina otsustamisstiilist, aga ka muudest indiviidi emotsionaalselt mõjutavatest aspektidest, millena antud töös on käsitletud organisatsioonipõhise enesehinnangu ning organisatsioonilise õigluse tajumist. Juhi eeskuju ja hoiakud mõjutavad kogu organisatsiooni emotsionaalset õhkkonda. Kaasaegseid juhte hinnatakse nende otsuste järgi ­ otsused, mis viitavad edule, mis toovad kaasa

    Organisatsiooni psühholoogia




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun