Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"hoiak" - 1363 õppematerjali

thumbnail
2
docx

Hoiakute kujunemine ja muutumine

Hoiakute kujunemine ja muutumine Hoiak on isiksuse püsiv valmisolek reageerida teatud viisil. Hoiakunähtused väljenduvad kõige selgemini ja tüüpiliselt hinnangutes millegi või kellegi suhtes. Hoiakutel on mitmed funktsioonid. Kuna hoiak on nähtus, millest sõltub käitumisliinide ja toimingute valik, siis on hoiakute uurimine väga suure praktilise tähtsusega valdkond. Kui tahetakse muuta või suunata kellegi käitumist, on sellisel kavatsusel lootust edule siis, kui suudetakse ennekõike muuta vastavaid hoiakuid.( Bachmann, Maruste, 2001) Arvan ,et hoiakud kujunevad välja seoses meid ümbritseva ühiskonnaga. Me sarnaneme inimestele, kellega me kõige rohkem suhtleme, aga samas ka me suhtleme rohkem nende

Psühholoogia → Psühholoogia
47 allalaadimist
thumbnail
4
docx

ESPAK GRUPI TEENINDUSSTANDARD

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL JA17KÕ Mairi Gansen, Kaie Soomuste, Geidi Müür ESPAK GRUPI TEENINDUSSTANDARD Rühmatöö Õppejõud: Liina Maasik, MA Mõdriku 2018 Espak Grupi põhilisteks tegevusaladeks on ehitus- ja sisustusmaterjalide ning kodukaupade jae- ja hulgimüük, ehitustegevus, lainepapist pakendi, puidutoodete ja puitmaterjalide ning mööbli tootmine. Espak Grupi eesmärgiks on pakkuda oma klientidele võimalikult täiuslikku ja kvaliteetset kaubavalikut ja teenindust (Espak Eesti ehitusmaterjalikaupluste kett, 2018). Tööpäeva algus: Alustan tööpäeva positiivse hoiakuga ja heatujuliselt; Sean valmis oma töökoha, korrastan kaubariiulid; Minu olek: Austan kliente ja oma kolleege; Olen positiivne ka siis, kui mul on isiklikke probleeme. Kliendile see välja paista ei tohi; Näen a...

Inimeseõpetus → Klienditeetindus
51 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kas eesti keelel on üldse tulevikku?

Essee- Kas eesti keelel on üldse tulevikku? Milline on eesti keele tulevik? Tänapäeval on see teema üsna populaarne, seoses pagulaste sisserändega. Küllap ongi paljude inimeste tugev negatiivne hoiak pagulaste suhtes seotud eesti keele tulevikuga. Pigem on eestlased valdavalt pessimistliku ellusuhtumisega ning samamoodi ka selle teemaga- eesti keelel pikaaegset tuleviku ei nähta. Mina kuulen pigem negatiivseid arvamusi vanemalt generatsioonilt. Soliidses eas olevad inimesed kaeblevad, et eesti keelt hakkab ja juba mõjutab tohutult inglise keel. Nad arvavad, et tänapäevases eesti keeles on tohutult palju inglise keelest tuletatud sõnu, väljendeid ja slänge

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Mina kui suhtleja

TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Ettevõtluse osakond Angelika Vihermets AÜEP-1 Mina kui suhtleja Analüütiline töö Juhendaja: Lektor Tiiu Kamdron Pärnu 2011 Kommunikatsioon on protsess, mille käigus inimesed kollektiivselt loovad ja reguleerivad sotsiaalset reaalsust. Protsess on pidev liikumine ilma selge alguse ja lõputa ning mille käigus toimuvad pidevad muutused. Inimese suhtlemise vormid erinevad oluliselt loomade suhtlemisvormidest. Inimese suhtlemise muudab paindlikuks ja loovaks keel. Suhtlemisel on palju erinevaid tasemeid, eesmärke ning igal indiviidil on selles valdkonnas oma tugevused, nõrkused, võimalused ning ohud. Kommunikeerudes enda ümber olevate inimestega, loodetakse ikka, et vastaks samaga, kuid enne kõike tuleks end ise jälgida ning mõelda, milline olen mina, kui suhtleja. Järgnevalt analüüsin enda isiklikke suhtlemisoskusi, nii positiivseid kui ka nega...

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
262 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Realism eesti kirjanduses

EESTI KIRJANDUS: REALISM Üldiseloomustus Saab alguse 19. saj viimasel aastakümnel. Hilistekkeline Naturalismi mõjud. On nimetatud kriitliseks realismiks (ebaõiglust rõhutav hoiak) Ajalehtede suur tiraas kindlustas ilukirjanduse leviku. Anti välja ka tõlkekirjandust. Põhiliselt eepilistes, jutustavates zanrites (proosaeepika: jutustused novellid romaanid) Tekib põhjalikum arutlus kirjanduse ülekriitika Esimene realistlik romaan J. Järve ,,Vallimäe neitsi" Eduard Vilde Esimene jutt ,,Kurjal teel" krimijutt Peterburi elust teine jutt ,,Musta mantliga mees" põnevusromaan kolmas jutt ,,Põletatud peigmehed" Töötab ,,Virulase" toimetuses. (Ka Juhan Liiv on seal tööl) Ajakirjanik 20a. (Tallinn, Tartu Postimees, jälle Tallinnas ja Riias) Kirjutas sellel ajal järjejutte. Esimene kutseline literaat eestis. Kümne aastaga kirjutab 15 raamatut ...

Kirjandus → Kirjandus
70 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Essee: Millised on minu väärtushinnangud, hoiakud ja ....

II essee: Millised on minu väärtushinnangud, hoiakud ja enesekohased uskumused, mis mind motiveerib ja milline on minu vajaduste hierarhia? Mis teeb mind õnnelikuks? Väärtustamist tuleks alustada iseendast. Kui ennast ei väärtusta ega armasta, siis vaevalt, et isegi suudad midagi/kedagi teist väärtustada ning juhtud ka elus kokku nende inimestega, kes sind ei väärtusta. Kurvad elukogemused on seda näidanud. Alustada tuleks iseendast ja siis läheb ka kõik muu paika. Väärtustan vabadust olla iseseisev isiksus koos omapära, plusside ja miinustega. Edasi tulevad suhted kõige kallimate inimestega. Muidugi ei saa eitada ka materiaalset poolt. Seega väärtustan ka raha ja selle eest saadavaid hüvesid, kuid raha pole minu jaoks eesmärk omaette, vaid üks vahenditest, kuidas oma elukvaliteeti tõsta/parandada. Väärtustan iseloomu. Raha võib kaduda, pere laguneda ja ülikooli paber võib kasutult sahtlisse jääda kehval majandusajal, aga iseloom jä...

Psühholoogia → Psühholoogia
159 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Sotsiaalsed suhted ja hoiakud

Sotsiaalsed suhted ja hoiakud 22.03. Hoiak On õpitud eelsoodumus reageerimaks püsivalt soodsal või ebasoodsal viisil antud objekti, isiku või sündmuse suhtes. Hoiak on õpitud, kestev, seoses positiivse või negatiivse reaktsiooniga(kui mul on eelnev kokkupuude selles vallas ning kui see on olnud neg, siis seda väldin. Kui on neg hoiak kooli suhtes, siis see võib kooli vältimiseni viia või see võib viia diskrimineerimiseni, seksismini,), seos tegevusega Hoiakul on kolm mõõdet 1. Tunnetuslik – uskumused, arvamused 2. afektiivne – emotsionaalne. Kui uskumus on neutraalne. Ma tean, et mõtlen nii, et . emotsionaalne eristabki uskumust, arvamust hoiakust. Sellel on emotsionaalne taust taga. Mulle Meeldib, mulle ei meeldi. 3. käitumuslik – neg hoiak kooli vastu, väldin seda. Neg hoiak

Sotsioloogia → Sotsiaalteadused
18 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Mõjustamise teoreetilised eeldused

1.4.2 imiteerivat õppimist mõjutavad tegurid: · vaatleja kognitiivsed võimed · sotsiaalse keskkonna reageerimine · motivatsioon 1.4.3. sarrustamine · väline (extrinsic reinforcement) · sisemine (intrinsic reinforcement) · tajutav sarrustus (vicarious reinforcement) · enese-sarrustus (self-reinforcement) II. Hoiak (attitude) 2.1 Hoiaku omadused Suunatud stiimulile: isik, grupp, käitumine Valents ehk märk: näiteks meeldib/ei meeldi Mäluprotsesside osalus Hoiak sisaldab: kognitiivset, afektiivset ja käitumuslikku komponenti 2.2 Hoiaku funktsioonid · Minimiseerida karistust, maksimiseerida kiitust · Tagada teadmine keskkonnast · Väljendada indiviidi väärtusi ja identiteeti

Psühholoogia → Mõjustamisepsühholoogia
62 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Reklaamiteooria

Hoiaku kui suhtumise üheks tähtsamaks mõõtmeks on VALENTS: kas inimene suhtub millegisse positiivselt või negatiivselt. Hoiak ,,politseinuku" suhtes ,,Ment"? Hoiaku uuringud Peamine hoiaku uuringute meetod:Likert'i skaala PEETER.EKI.EE:5000/VALENCE ABC (hoiaku) mudel Nn Benjamin Bloom'i kolmik Affective factor/afektiivne /hedooniline / komponent Behavioral factor/käitumislik Reklaamipsühholoogias on olulised mitu hoiaku tasandit: *üldine hoiak reklaami kui sellise suhtes *hoiak konkreetse reklaamiteate suhtes *hoiak isiku suhtes kes figureerib reklaamis *hoiak reklaami vahendava teabekanali suhtes *hoiak reklaamitava kauba või teenuse suhtes *hoiak reklaami apellatsiooni kandva nähtuse ringi või sotsiaalse grupi suhtes(kas apelleeritakse nt pereväärtustele või seksile või loodushoiule.. milline on mnu arvamus, hoiak?) *Hoiak reklaamitava firma suhtes

Meedia → Reklaam
32 allalaadimist
thumbnail
6
ppt

Enesehinnang (powerpoint)

See aga tähendab, et kasutusel on ainult. Oma emotsionaalsetele seisunditele suunatud toimetulek Ülikõrge Enesehinnang · saavutusvajadus tähendab, et inimese jaoks on tähtis saavutada midagi erakordset ja väljapaistvat. Kogu oma elu suunab ta eesmärgini jõudmiseks. Teel sinna tekib aga loomulikult hulgakaupa takistusi. Ja iga takistus suurendab hirmu läbikukkumise ees. Täiuslik Enesehinnang · Täiuslikkuse hoiak tähendab lähtumist ainult ideaalsest; soovi olla kõiges ideaalne, täiuslik ja parim. Tulemuseks on, et edu, mida saavutataksegi, on võrreldes ideaaliga nii tühine, et ta ei paistagi mingi edu. Selle tõttu on inimesel pidevalt alanenud enesehinnang - tahaksin saavutada ideaali, aga suudan tegelikult väga vähe Lapsevanemate panusest lapse enesehinnangu kujunemises · Vanematepoolse käitumise, suhtumise põhjal arenevad lapsel teatud

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
61 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Reklaamipsühholoogia

Reklaamipsühholoogia - Psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ning reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks - Psühholoogia oskusteabe rakendamine reklaami efektiivsuse tõstmiseks. Reklaamipsühholoogia tegeleb järgmiste mõistetega: hoiak, taju, mõjustamine, mõtlemine, otsustamine jne Ei ole isoleeritud valdkond – seotud pm kõigega. Reklaamitegevuse peamine fookus tänapäeval on brändiloome. Bränd – kokkuvõtvalt tootele omistatavad isiksuseomadused ning visualisatsioon. Peale Teist maailmasõda Kuni tänaseni on kaks peamisr teaduspõhist lähenemist: 1) Sotsio-kognitiivne – toetus sotsiaalpsühholoogia ja kommunikatsiooniteooriatele;

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
13 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Reklaamipsühholoogia

Reklaamipsühholoogia - Psühholoogia haru, mille raames rakendatakse üldisi psühholoogia seaduspärasusi inimese kui reklaami vastuvõtja käitumise analüüsimiseks, seletamiseks, ennustamiseks ning reklaamide ja inimtüüpide liigitamiseks - Psühholoogia oskusteabe rakendamine reklaami efektiivsuse tõstmiseks. Reklaamipsühholoogia tegeleb järgmiste mõistetega: hoiak, taju, mõjustamine, mõtlemine, otsustamine jne Ei ole isoleeritud valdkond ­ seotud pm kõigega. Reklaamitegevuse peamine fookus tänapäeval on brändiloome. Bränd ­ kokkuvõtvalt tootele omistatavad isiksuseomadused ning visualisatsioon. Peale Teist maailmasõda Kuni tänaseni on kaks peamisr teaduspõhist lähenemist: 1) Sotsio-kognitiivne ­ toetus sotsiaalpsühholoogia ja kommunikatsiooniteooriatele;

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Hoiakud

Töötajate hoiakud on peetud organisatsiooni tulevase edu indikaatoriks. Kindlaks on tehtud hoiakute käitumist motiveeriv roll ja hoiakute mõju informatsiooni töötlemise protsessile. Organatsiooniliste muudatuste kontekstis on olulisteks hoiakuteks suhtumine muudatuste kasulikkusse ja hinnang juhtide kompententsusele. Et muudatuste vajalikkuse üle otsustada, vajavad töötajad informatsiooni. Seega on ka informatsioon oluliseks elemendiks. Kõige enam uuritud hoiak on rahulolu tööga. Vaatamata uuringute arvukusele on tulemused ikka veel vastuolulised ja eri maades erinevad. Mõju avaldavad nii sotsiaalsed, poliitilised ja majanduslikud erisused kui ka töö iseloomu muutumine. Seetõttu on töörahulolu uurimine üleminekumajanduse tingimustes põhjendatud. Hoiakute tugevus sõltub inimese väärtustest ja nende kinnistumisest ning seeläbi sotsiaalsest grupist, kuhu inimene kuulub .Seetõttu on oluline uurida kultuuri mõju hoiakutele.

Psühholoogia → Inimene ja organisatsioon
6 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Reklaamiteooria

Kõik see toob klientidele rahu ja oma vajaduste rahuldamist. 7. Nimeta brändi A subjektiivsed ja B objektiivsed omadused A subjektiivsed omadused: avalik arvamus kauba kohta, maine ning imidz, kujutlused kaubast ja selle omadustest, mis moodustavad teatava psüühilise reaalsuse B Kaubal on objektiivsed omadused (kauba- , disaini- ja pakendikesksed) (Kotleri def. järgi) 8. Kuidas on seatud emotsioon ja hoiak? 3 emotsionaalset hoiakut: inimese üldine eluhoiak, meeleolu ning tugevad tunded Emotsionaalne reageering ja hoiak on nagu medali kaks külge, ühe poolega medalit pole Hoiakud kujunevad muuhulgas tundeelamuste mõjul, kuid ka emotsioon võib vallanduda eelneva hoiaku tulemusel. Samas võib hoiak jääda muutumatuks ka muutuva emotsionaalse seisundi korral. 9. Millised parametriid/mõõdikud iseloomustavad emotsionaalsed sesundeid 1 Intensiivsuskomponenti 2 Kestvust 3 Valentsi

Meedia → Reklaam
49 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Esteetika eksami kordamisküsimused 2014

üknes sekundaarne roll ­ nad ainult avaldavad seda, mis nagunii juba on toimumas. Filosoofiline teooria? ­ kunsti defineerimise asemel keskendutakse kunsti tuvastamisele, siis võib kahelda, kas tegemist on tõsiseltvõetava filosoofilise teooriaga. See pole defineerimise probleemi arendus, veel vähem lahendus. Lihtsalt tõlgendab probleemi ümber. Näoga kunstiajaloo poole olles muundub narratiivne teooria kunstiajalooks või kunstisotsioloogiaks. IV. Esteetiline hoiak I 1. Võrrelge hoiaku mõistet psühholoogias/sotsioloogias ja esteetikas. Esteetikas on see hoiak, mis on teatud viis objektide kogemiseks. Psühholoogias ja sotsioloogias on hoiak +, -, 0 suhutmine/hinnang millessegi(hoiakuteraapia mõiste, suhtumise probleem). 2. Selgitage millistele küsimustele peaks E-hoiaku teooria vastuse andma. Definitsioonilisele(mis?) ­ mis on esteetiline hoiak? Kuidas erineb teistest hoiakutest? E-

Filosoofia → Filosoofia
10 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Esteetika kordamisküsimused

2.Neuroesteetika . Tegeleb esteetilise ilukogemuse neuraalsete alustega, eelkõige visuaalses kunstis. 3.Nõukogude marksistlik esteetika - teaduse tunnuseks peeti seaduste ja seaduspärasuste avastamist 3. Iseloomustage filosoofilise esteetika avaldusviise . 1) F-esteetika kui ilufilosoofia (verbaalne ja sisulise probleem) 2) F-esteetika kui esteetilise filosoofia (Reeglina käsitleb ühte või mitut esteetilise sfääri nähtust. Mis on esteetiline object, hoiak, omadused, väärtused jne) 3) F-esteetika kui kunstifilosoofia (Kunstifilosoofia suuremad sektorid:  Kunsti definitsioon: mis on kunstiks olemise tarvilikud ja piisavad tingimused?  Kunstiteose ontoloogia: mis tüüpi “asjad” on kunstiteosed (vaimsed või füüsilised)?  Kunstiteose interpretatsioon: mis on tõlgenduse allikas? (kunstniku kavatsus, teos ise?); kas kunstiteosel on üks (ainuõige?) tõlgendus või mitu?

Filosoofia → Esteetika
17 allalaadimist
thumbnail
6
pptx

Nõrkade õpilaste järelaitamise korraldus

MILLES T ON TINGITUD ÕPILAS TE ERINEVUS ED JA ÕPIRAS KUS ED? neurofüsioloogiline ( taju, mälu, mõtlemine, kõne). psühholoogiline (motivatsioon, õpistrateegiad, orientatsioon edule). sotsiaalne/keskkondlik aspekt. kool (õpetaja kompetentsus ja stiil, õppetöö sisu, õpikultuur, kooli normid, suhted kaaslastega). perekondlikud tingimused (eluruumid, vanemate kasvatusstiil, kodused probleemid). MIDA TEHA? ABINÕUD: peaks valitsema poitiivne häälestus ja julgustav hoiak alustada võiks lihtsamatest ülesannetest, kus edu tuleb kiiremini ja kergemini ülesannete raskusastet ei tõsteta enne, kui on kujunenud rahulik ja reibas töömeeleolu vigade tekkimisel peaks järgnema positiivne didaktiline analüüs (vea analüüsimata jätmine võib mõjuda karistusena) väga oluline on kannatlikkus vältida tuleks ajasurvet ÕPETAJA ROLLIS ON OLULIS ED: Empaatia Kõne Suhtumisviis Järjekindlus ÕPETAJA PEAKS VÄLTIMA: liigne nõudlikkus Surve Kontroll

Pedagoogika → Pedagoogika alused
63 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Meedia ja mõjutamine reklaami analüüsid vigade parandusega

mehed vaataksid mis naistel jalas on ja see järel kas teevad neile välja, kui tegelikult üldjuhul mehed ei pane tähele selliseid asju. 2. Teine reklaam on nii visuaalne kui auditiivne ja ilmselgelt laste sihtgrupile. Tegu on joonistegelasega, naljakas hääl, sõbralik, armas; kõik mis lastele meeldib. Värv on silmapaistev. Kasutatud on draakonit mis lastele meelde jääb, poes ei pea laps rääkima millist kommi ta tahab vaid saab näpuga näidata äratuntava pakendi peale. Lõbus hoiak reklaamil. 3. Kolmas reklaam on sotsiaalreklaam. Kasutatud on visuaalset kui auditiivset võtet toomaks tähelepanu reklaamile, muusika, sõnad näitleja ratastoolis. Sõna ratastool ja alati. Reklaam on suunatud ilmselt kõigile kes autoga sõidavad, kuid eeskätt täiskasvanutele. Mõtlema panev, mis võib juhtuda päris elus iseendaga samas situatsioonis. Selle reklaami hoiak on tõsine ja mõtlemisainet pakkuv.

Meedia → Reklaam
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sotsiaalpsühholoogia: Isikud

(personaalne-situatiivne, püsiv-ajutine) Konrad Lorenz - looma- ja inimpsühholoogia seosed. Sigmund Freud - pioneer ,alateadvus, kaitsemehhanismid. David Buss - evolutsioonipsühholoogia. Dan Olweus - narrimine. Neal Miller - agressiivsus, prosotsiaalsus. Freud. Leonard Berkowitz - agressiivsus ja prosotsiaalsus. Albert Bandura - sotsiaalse õppimise teooria. Bobo nukk, agressioon. Stanley Milgram - allumine, järeleandmine. Milgrami katsed elektrisokiga. Robert Zajonc - hoiak ja tuntus. Mida tuttavamaks saab stiimul (hieroglüüf), seda positiivsem hoiak. Robert Cialdini - mõjustamispsühholoogia. Muzafer Sherif - üks sotsiaalpsühholoogia aluspanijaid. Eksperiment valgustäpiga. Poistelaager Erich Fromm - armastuse käsitlemine. Martin Seligman - õpitud abitus. Eksperimendid koerte ja hiirtega. Julian Rotter - sotsiaalse õppimise teooria, kontrollikese (internaalne/eksternaalne) Irving Janis - grupimõtlemine. Gustave Le Bon - massipsühholoogia.

Psühholoogia → Sotsiaalpsühholoogia
165 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Reklaamide analüüs

Vigadeparandus: Naised tunnevad justkui king on see mis toob neile edu väljas käimisel ja nad peaks selle omale ostma. 2. Teine reklaam on nii visuaalne kui auditiivne ja ilmselgelt laste sihtgrupile. Tegu on joonistegelasega, naljakas hääl, sõbralik, armas; kõik mis lastele meeldib. Värv on silmapaistev. Kasutatud on draakonit mis lastele meelde jääb, poes ei pea laps rääkima millist kommi ta tahab vaid saab näpuga näidata äratuntava pakendi peale. Lõbus hoiak reklaamil. Vigade parandus: Jah, õun võib tõesti lastele mulje jätta, nagu see oleks kommi sees ja justkui oleks komm tervislik. Reklaam on ilmselt lastele tõesti eksitav. 3. Kolmas reklaam on sotsiaalreklaam. Kasutatud on visuaalset ja auditiivset võtet toomaks tähelepanu reklaamile; muusika, sõnad, näitleja ratastoolis. Sõna 'ratastool' ja 'alati'. Reklaam on suunatud ilmselt kõigile kes autoga sõidavad, kuid eeskätt täiskasvanutele. Mõtlema panev, mis

Meedia → Reklaam
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Majanduse esimene KT

SÜSTEEM KUS PÕHILISTELE MAJANDUSOTSUSTELE MIDA TOOTA KUIDAS TOOTA KES SAAB TOODETU VASTAB TAVALISELT VALITSUS Ressursid on põhielemendid, mida kasutatakse toodete ja teenuste loomiseks. Ressursid on loodusvarad, inimressursid ja kapital. Loodusvarad on see osa looduskeskonnast mida inimene oma eluks ja majandustegevuseks kasutab. Inimressursid e tööjõud on inimeste füüsikalised ja vaimsed jõupingutused mida kasutatakse toodete ja teenuste tootmiseks. Ettevõtlikkus on hoiak mida iseloomustab loov ja uuenduslik mõtlemine riskijulgus. KAPITAL ON HOONED TÖÖRIISTAD JA MASINAD MIDA INIMESED KASUTAVAD TEISTE TOODETE JA TEENUSTE TOOTMISEKS. TURUGA ON TEGEMIST IGAL POOL JA ALATI KUS JA MILLAL VAID INIMESED TEEVAD ÜKSTEISEGA VABATAHTLIKE VAHETUSTEHINGUID. TURUMAJANDUS KASUTAB TURGE E VABATAHTLIKKU VAHETUST KUI PEAMIST TOOTMIST TOOTMISE ORGANISEERIMISE JA KOORDINEERIMISE VAHENDIT.. ALTERNATIIV E LOOBUMISKULU TÄHISTAB PARIMA ARTERNATIIVSE VÕIMALUSE MAKSUMUST.

Majandus → Majandus
12 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Peter Singer, Kõik loomad on võrdsed

8.Miks ei ole autori arvates oluline argument, et eri liikide kannatusi ei saa täpselt võrrelda? 9.Loomade tapmise probleem. Inimelu pühadus kui spetsiesistlik argument. 10.Milline on mittespetsiesistlik tees elamise õiguse kohta + selle teesi võimalik kahesuunaline rakendamine. 11.Miks ei tähenda spetsiesismi kummutamine, et kõikide olendite elul on võrdne väärtus? 12.Singeri lõppjäreldused loomade kohtlemise küsimuses + teie hoiak. Võrdsuse põhiprintsiip ei nõua võrdset või identset kohtlemist; see nõuab võrdset arvestamist." Ta lisab veel: ,,Ükskõik mis liiki olendiga on tegemist, võrdsuse printsiip nõuab, et tema kannatust arvestataks võrdselt mistahes teise olendi sarnase kannatusega." Kuna ei ole garantiid et, võimed ja oskused oleks inimeste vahel võrdselt jaotunud, arvestamata rassi ja sugu. Teistest peaks hoolima ja teistega peaks arvestama võrdväärselt, sõltumata nende

Filosoofia → Filosoofia
239 allalaadimist
thumbnail
3
docx

ARUTLUS-ajalugu

rünnates. Kindral G. Marshall kirjutas president Rooseveltile hinnangu, et Pearl Harbour on oma asukoha, loodusliku eripära ja kaitsvate üksuste efektiivsuse tõttu vaenlasele praktiliselt võimatu sihtmärk. Vaatamata sellele hinnangule teame, mis juhtus Pearl Harboriga. USA ja liitlased nägid, et jaapanlased teostasid hävitava rünnaku, mida ei oleks kunagi antud hinnangute järgi pidanud juhtuma. Peale rünnakut USa laevastikule, muutus Ameerika Ühendriikide hoiak Jaapani vastu üha jäigemaks. Enne II Maailmasõda oli jaapanlaste militarism riigis väga eskaleeruv, kõikehõlmav ning ühiskond oli jäik ja agressiivne. USA nägi, millise suhtumisega oli Jaapan. Jaapanis oli militaarkasvatus ja oma riigi kaitsmine ja põhimõtete eest seismine kuni surmani läbiv ellusuhtumine. Kõrvalekaldeid sellest ei tunnistatud. Riigis oli au sees saada luba olla kamikaze e. suitsiidipiloot. Piloodid tegid ise ettepanekuid ja avaldasid soovi II Maailmasõja

Ajalugu → 12. klassi ajalugu
1 allalaadimist
thumbnail
26
pptx

Klienditeeninduse alused

Klienditeeninduse alused Standardid lennunduse valdkonnas • Organisatsioon: The Port Authority of New York & New Jersey • Kellele: Töötajatele • Miks: Kvaliteetne klienditeenindus Käitumine/hoiak • Tervitus sõbralikult ja professionaalselt • Viisakas sõnavara ja rahulik suhtlusviis • Silmside ja naeratus • Sõbralik ja abivalmis • Selge suhtlus • Kliendi rahulolu kõige tähtsam Käitumine/hoiak • Keskendumine kliendile ja tööle • Keelatud söömine/joomine/suitsetamine/nätsu närimine töö ajal • Keelatud magamine töö ajal • Keelatud isiklikud nutiseadmeid Väljanägemine • Hoolitsetud, puhas, professionaalne väljanägemine • Sobivad ehted • Sobilikud jalanõud • Puhas ja korralik vormiriietus • Nähtaval kohal nimesilt ja/või ametlik identifikatsioon • Päikseprille võib kanda vaid väljas, päevasel ajal ning mitte klientidega suheldes Informeeritus • Võimelised juhiseid andma • Selged ja arusaa...

Muu → Klienditeenindus alused
11 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Esteetika tü 2018

võimatu mõista, millisest traditsioonist on kunstiteose autor lähtunud. Metafilosoofid on historismis näinud katset defineerimisprobleemist kõrvale hiilida ja tegelda vaid kunsti tuvastamisega. Väidetakse ka, et historistid püüavad filosoofilist defineerimisküsimust muuta halliks kunstiajalooks. 1. Esteetilise hoiaku teooria peaks andma vastuse väga laiale ringile küsimustele, alustades definitsioonilistest ja lõpetades ajaloolistega. Mis on esteetiline hoiak ja kuidas erineb ta teist hoiakutest? Ontoloogiline aspekt käsitleb esteetilise hoiaku objekt. Mille suhtes üldse saab võtta esteetilise hoiaku? Normatiivsest aspektist püütakse tõestada esteetilise hoiaku vajalikkust. Ajalooline huvi nõuab vastust küsimusele, millal hakkas inimene end ümbritsevat tajuma esteetiliselt. 2. Sotsiaalpsühholoogiat huvitab esteetilise hoiaku rakenduslik, igapäevane külg - mille suhtes inimesed esteetilise hoiaku võtavad? Filosoofiline esteetika uurib

Filosoofia → Esteetika
9 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Aleksis Kivi

Aleksis Kivi (Aleksis Stenwall) Sünd Nurmijärvi külas Helsingi lähedal. Isa oli külarätsep. Süstemaatilist õpetust sai vähe, haridustee kulges läbi rändkoolide ja Helsingi kõrgema algkooli. 1857. aastal pääses Helsingi ülikooli keeleteaduskonda. Tundis huvi Shakespeare'i ja ,,Kalevala" vastu. Kehvade olude tõttu ei sooritanud ühtegi eksamit. Viletsusest päästis ta Charlotta Lövenquist, tänu kellele sai ta pühenduda kirjatööle. Viimastel aastatel sai ta vallavaese abiraha. 1870 ­ vaimuhaigus. Looming oli lühiajaline (vaevalt 10 a). ,,Kanervala" 1860 lüüriliste luuletuste kogu, lüürikas on tunda soome rahvalaulu mõju. ,,Kullervo" 1864 ­ ,,Kalevala" temaatika ja tegelased, esimene soomekeelne tragöödia ,,Nõmmekingsepad" 1864 draamaloomingu tippteos, külaeluaineline naljamäng ,,Lea" 1869 Kivi dramaturgia suursaavutus ,,Seitse venda" 1870 omapärane dialoogivorm, XIX saj 1. poole Soome külaolustik Lõuna-Hämes, kus Jukola laostunud talus elava...

Kirjandus → Kirjandus
27 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Eesti kirjandusrühmitused

Suits Peamine looming oli ajaluule ja ajalaulud ­ näidati päevakajalist pilti maailmast ja inimkonnast. Ajaluule väljendas suhet aja ning ühiskonna probleemidega. Kunstiline tase polnud kõrge, ajaluule oli pigem väljendusvahendite katsetamine.Õuduskujundid. Ekspressionism on vool Euroopas kunstiharudes 20. sajandil. Eesmärk on väljendada autori kujutlusi, ideid ja elamusi, jõuline väljenduslaad, kunstilised liialdused. Muutus poeetide hoiak ja luule üldilme. Arbujad Sõpruskond sai Tartus kokku 1930a. Nad olid esimene põlvkond noori luuletajaid, kes olid saanud emakeelse hariduse iseseisvas Eestis. Taaselustasid ja arendasid edasi sümbolismi, huvitusid elufilosoofilistest ja vaimsetest küsimustest Ajakriitiline hoiak, rõhutasud luule ja kunsti tõeväärtusid Heiti Talvik ­ juhtvaim Betti Alver, Uku Masing, Bernard Kangro, Kersti Merilaas, August Sang- müüride sümboolika Püüd vaimsele iseseisvusele, nad kujundasid 20

Kirjandus → Kirjandus
138 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Enesehinnang

4. Kõrge enesehinnangu problemaatika. 5. Enesehinnangu muutmise võimalused. HAAVATAVUST PÕHJUSTAVAD TEGURID Mingisuguse enesehinnangu, minapildi `muretseb´ enesele ühiskonnas iga inimene. Rääkida saab nii isiksuse omadustest kui ka sotsiaalsetest suhetest, mis inimesel tekivad. ISIKSUSEGA seotud tegurid on niisugused: - madal enesehinnang - ülikõrge saavutusvajadus - fataalne seletusviis - madal intelligentsus - täiuslikkuse hoiak Nii näiteks ei luba madal enesehinnang probleemile suunatud toimetulekut kasutada, inimene kaldub vaikselt kannatama. Kõrge saavutusvajaduse korral on inimese jaoks tähtis saavutada midagi erakordset ja silmapaistvat. Teel selle saavutamise juurde kohatakse takistusi ja iga takistus võib suurendada hirmu läbikukkumise ees. Fataalse seletusviisi puhul nähakse sündmuste põhjustena mitte iseennast, vaid inimeset sõltumata jõudusid, oodatakse lahendusi, mis peaksid tulema iseenesest.

Psühholoogia → Psühholoogia
7 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Kuidas muutus inimeste maailmapilt humanismi ja renessansi mõjul?

Kuidas mõjus renessanss inimeste meeltele? Hakati arutlema ilu üle ning selle poole püüdlema. Välimus pidi olema kindel- sirge rüht, rääkides tohtis teatud arv hambaid paista, riietus pidi olema ilus ning terviklik, riietuses olid tähtsal kohal kehavormid ja jäsemed. Härrade sukkpüksid võisid olla eri värvi ja aiste hulgas oli moes blond juuksevärv, kulme raseeriti. Inimeste maailmapilt muutus humanismi ja renessansi mõjul paremaks. Kuna mõtteviis ja hoiak olid vabamad, ühiskond arenes palju kiiremini, edukamalt kui ennem. Usk küll jäi, aga inimesed muutusid palju inimlikumaks. Arvan et inimeste maailmapilt arenes rohkesti ikka trükimasina leiutamise pärast, mis soodustas info leviku ja inimeste arvamuste ja oleku muutus lasi teistsugustel arvamustel elu kujundada.

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Nimetu

enda eluspüsimise jaoks. Kuigi õpihoiakud ja -motivatsioon on üksteisega seotud, on nad siiski erinevad nähtused, mistõttu vajaksid mõlemad eraldi lahti seletamist. Õpihoiakud Hoiak on püsiv valmisolek reageerida teatud kindlal viisil ja on seega inimese isiksuse juurde kuuluv nähtus. Õppimise tulemust mõjutavad meie hoiakud õppimise suhtes ja arusaam enda võimest õppida. Meie hoiakud mõjutavad motivatsiooni. Kui see hoiak on õppimise suhtes positiivne, on meil kergem olla motiveeritud õppima. Kui see on aga negatiivne, siis puudub meil ka motivatsioon õppimiseks. Kui inimene arvab, et õppimine on tema jaoks raske, siis ta ei pruugi seda üritadagi. Samas unustab ta, et kui ta on õppinud midagi enda jaoks huvitavat, siis pole see sugugi raske olnud. Probleem on selles, et huvipakkuvate asjade omandamist ei peeta tihti õppimiseks, kuigi ka see on õppimine. Kui

Psühholoogia → Individuaalsete erinevuste...
24 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Nimetu

3. Hoiakud ja hoiakute kolm mõõdet. Hoiakute kujunemine, muutmine ja kognitiivne dissonants ( tunnetuslik ebakõla) ning mõõtmine ja Likerti skaala. Mõiste 1 "Hoiakud on kestvad positiivsete või negatiivsete hinnangute süsteemid, emotsionaalsed läbielamised ning sotsiaalsete objektide suhtes poolt või vastu tegutsemise tehnikad" MÕISTE 2 Hoiak ( attitude) ­ suhteliselt püsiv õpitud eelsoodumus toimida teatud kindlal viisil objekti suhtes. Hoiak on inimese kalduvus hinnata objektide (näit. isikute, sündmuste, nähtuste) olemust teatud määral soosival või mittesoosival viisil. See hinnang väljendub tavaliselt tunnetusliku (kognitiivse), emotsionaalse (afektiivse) või käitumusliku (konatiivse) reageeringuna. Need on ka ühtlasi kolm hoiakute mõõdet. Tunnetuslik (kirjeldav) ­uskumused, ideed Afektiivne (hinnanguline)­ emotsionaalsed reaktsioonid objekti suhtes

Varia → Kategoriseerimata
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Organisatsioonikäitumine 1 KR

Organisatsioonikäitumine I kr Tõene Koostööle orienteeritud meeskonna üheks iseloomustavaks teguriks on tugev ja tõhus juhtimine/eestvedamine. Meeskonnatöö keskne eesmärk on loovuse stimuleerimine, mis suurendab väljapakutavate ideede hulka ja ergutab uutmoodi mõtlemist. Läbipõlemine on psühhofüüsiline väsimusseisund, mille ilminguteks on pidev väsimustunne, ükskõiksus, masendus ning nendega kaasnev tegutsemisvõime vähenemine. Edukas sõnum koosneb järgnevatest komponentidest: sisu komponent, “mina” komponent, suhte komponent, mõju komponent. Üheks omavahelise suhtlemise takistuseks organisatsioonis võib olla kultuuri mõju, st eri kultuuridest pärit inimesed kalduvad etnotsentrismi. Kehtestav käitumine võimaldab väljendada oma mõtteid, tundeid soove ja vajadusi teisele osapoolele vastuvõetavalt. Tuginedes Milton Rockeach´i väärtussüsteemile inimese üheks lõppväärtuseks võib olla nauding. Hoiak on üldine ja suhteliselt püsiv hinn...

Majandus → Organisatsioonikäitumine
3 allalaadimist
thumbnail
19
odt

Esteetika

kunstnike taotlustega vastuolla, mistõttu see ei näitaks milles kunsti tegemine tegelikult seisneb. Kui jah, siis on narratiividel üksnes sekundaarne roll – nad üksnes avaldavad seda, mis nagunii on juba toimumas. 3. filosoofiline teooria – kuna kunsti defineerimise asemel keskendutakse kunsti tuvastamisele, võib kahelda, kas tegemist on tõsiseltvõetavad filosoofilise teooriaga. 4. ESTEETILINE HOIAK I 1. Võrrelge hoiaku mõistet psühholoogias/sotsioloogias ja esteetikas. Esteetikas – teatud viis objektide kogemiseks Psühholoogias/sotsioloogias – suhtumine/hinnang millessegi (positiivne, negatiivne, neutraalne) 2. Selgitage millistele küsimustele peaks E-hoiaku teooria vastuse andma. E-hoiak ei ole tunne ega emotsioon (ta võib mõlemat esile kutsuda), vaid mingi nähtud, kuuldud, kombatud objekti tähelepanemise viis. Võtame tahtlikult sisse.

Filosoofia → Esteetika
24 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Tarbijakäitumine

Margiteadvuse erinevad tasemed. I tasand: pealiskaudne äratundmine (olen näinud ­ aidatud tuntus) II tasand: kergelt aktualiseeruv teadmine (spontaanne tuntus) III tasand: kaubamärgid omavad emotsionaalset lisaväärtust (e on brändistunud), turundajale on oluline saavutada brändi ja tarbija vahel tugev emotsionaalne seotus Tänapäeva tarbijaid iseloomustavad üldised hoiakud ostukäitumises Hoiaku mõju käitumisele on alati suurem kui: välismõjud on väiksemad hoiak on spetsiifiline hoiak on teadvustatud hoiak on omandatud vahetu kogemuse kaudu valdkond on inimesele oluline hoiak on aktiivne Tänapäeva tarbija soovib rohkem: Teenindus, Kvalikteet, Mugavus,Valik, Järjepidevus Soovib vähem: Hind,Aeg,Risk,Vaev Ostuotsuseid mõjutavate tegurite liigendus. Tarbijast endast tulenevad tegurid ressursid (ostuvõime, ajalimiit, emotsionaalne värskus/väsimus jne) kindlustunne

Majandus → Tarbijakäitumine
67 allalaadimist
thumbnail
3
docx

INIMESE MINA JA LÄHISUHTED

lemmikmeeskond võidab, öeldakse: ,,Meie võitsime!", kaotuse korral aga: ,, Nad kaotasid.") HOIAKUD Hoiak ­ positiivne/negatiivne hinnanguline suhtumine kellessegi/millessegi. Väljenduvad arusaamades, tunnetes või kalduvuses käituda mingil kindlal viisil. Ilmnevad kõikides meie suhtumistes, erinevad selgusastme poolest. Sageli teadvustatakse oma suhtumise alles siis, kui seda küsitakse (,,Kas te armastate võid?"), teisalt on meil ka palju väga selgelt väljakujunenud hoiakuid (nt hoiak mõne poliitiku suhtes). Suurt tähelepanu pööratakse neile, sest: · Hoiakuid peetakse võrdlemisi püsivaks (ei muutu juhuslike asjaolude mõjul) · Enamik hoiakuid on õpitud, mitte sünnipärased => saab koostada/teostada programme, mis soodustaksid positiivsete hoiakute tekkimist · Hoiakud mõjutavad info töötlemist. Nt. usume otsekohe mingit halba kuuldust oma vaenlasest, ent peame seda tühjaks jutuks, kui see puudutab meie sõpra

Psühholoogia → Psühholoogia
40 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

SP1 Sotsiaalpsühholoogia kontspekt

SP populaarsed käsitlused seletused. Atributsioonivead. Kognitiivne paradigma Inimsuhete ajalooline areng sotsiaalpsühholoogias. · Inimajaloo põhietapid. Loomulik valik, koostöö ja · Tekst: Maslow ­ lk 346-371 konkurents. Evolutsioonipsühholoogia. Sooline valik, Hoiakud altruism. Tsiviliseerumisteooria ja normi · Hoiaku funktsioonid ja struktuur. Hoiaku kujunemine. Hoiak ja internaliseerumine. Individualiseerumisprotsess. käitumise ennustamine. Hoiak, infotöötlus ning sotsiaalse keskkonna taju. Hoiaku mõõtmine. Hoiakute tootmine avalikus Grupisõltuvus ja individuaalne autonoomia. Inimsuhete sfääris. Hoiakud ja väärtused. Hoiakute muuuutmine. Kognitiivne

Psühholoogia → Sotsiaalpsühholoogia
63 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Ameerika ühendriigid 19. sajandil

otsustada jäi kas see on vaba või orjanduslik. 1808,a keelati orjade sissevedu. Puuvillakasvatuse laienemise tõttu muutus orjus majanduslikult tulusaks ning teravdas järjest enam põhja- ja lõunaosariikide suhteid ja tõusis riiklikuks probleemiks. Lõunas peeti orjust iseenesestmõistetavaks, ka vabad farmerid ja vaesed toetasid orjust, kuna kartsid et vabastamise järel võiksid neegrid hakata nendega maa pärast võistlema. Põhjas levis üha enam orjusevastane hoiak. Kujunes friisoilerite liikumine, mis võitles orjuse levimise vastu USA läänealadele. 1830,aastatel elavnes abolitsionistlik liikumine, mille eesmärgiks oli orjuse kaotamine. Üheks võitlemise viisiks sai orjade põgenemise organiseerimine lõunast vabadesse osariikidesse. Selleks loodi maa-aluse raudteena tuntud salateede süsteem, mis aitas vabadusse üle 40 000 orja. Hoolimata abolitsionistide aktiivsest tegevusest, ei levinud orjusevastane hoiak ühiskonnas eriti.

Ajalugu → Ajalugu
103 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Avalik arvamus

Avalik arvamus Ühiskondlik arvamus on täiskasvanud isikute suhtumine või hoiak ühiskonnas toimuvatesse sündmustesse, leivitatavatesse plaanidesse või liidritesse. Tänapäeval kujuneb ühiskondlik arvamus peamiselt meedia abil. Ühiskonna võim indiviidi üle avaldub kahel viisil: seadusandlusena ja avaliku arvamusena. Avalik arvamus mõjutab seadusandlust ja seaduste puudumine või olemasolu. Seadusandlus on mõjutatud ühiskondlikust arvamusest ning seaduste olemasolu või puudumine mõjutab omakorda ühiskondliku arvamust. Seadusandlus mõjutab üksikisiku

Kirjandus → Kirjandus
25 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Teeniduskeel

(M. Saar 2015: 15 ). Teeninduskeel on väljendusviis, mis määrab ära, kas klienditeenindaja eneseväljendamine mõjutab klienti positiivselt või negatiivselt. On oluline leida positiivseid tulemusi, sest see loob usalduse klienditeenindaja ja kliendi vahel. Teeninduskeelt saab väljendada erinevalt: kehakeeles, kirjutades või verbaalselt. Hea teeninduskeel Hea teeninduskeel tähendab seda, et teenindajal on õige hoiak ja peab oma tööst lugu. Teenindaja peab olema hea inimesetundja ja oskama arvestada, et kõik kliendid on väga erinevad oma vanuselt, iseloomult, väärtustelt jne. Arvan, et hea teeninduskeel algab sellest, et teenindaja loob kliendile meeldiva õhkkonna ja olema valmis vajaduse korral kliendiga kontakti looma. Tähtis on osata viisakalt, selget ja ühemõttelisena end väljendada nii kirjalikult kui ka suuliselt. Väga oluline on kuulata oma klienti, anda talle

Majandus → Teenindus
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Eesti keele väljendusõpetus

Ehala kirjeldab järgneval joonisel siis nüüdisaegsemat enamus- ja vähemuskeelt. Nimelt nimetab ta vähemuskeeled keelteks, kelle kultuuri ja majandusliku prežtiisikeskus asub väljaspool nende kogukonna piire. Enamuskeeled seevastu on keeled, mis on täielikult isoleeritud (nt. mingid džunglikeeled) või kellel on kontakte teiste keelekeskondadega, kuid kes leiavad, et majandusliku ja kultuuri prežtiisikeskus asub nende keeleruumis. Ehk enamuskeel on keel, mille kõnelejate hoiak on enamuskeele kõnelejate hoiak ehk prežtiisikeskust nähakse oma kultuuris. Miks selleni jõudmine on tähtis? Me võime öelda, et keelevahetus ohustab just vähemuskeeli ja vähemuskeele staatus oleneb just eelnevalt räägitud punktist ehk keelehoiakute kujundamisest, mitte alati kõnelejate arvu suurusest või demograafilistest näitajatest. 4.slaid Ehala nendib, et eelmainitud teised kolm punkti on küll tähtsad ning need aitavad

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Eesti kirjanduse ajalugu II kordamisküsimused kevadsemestril

Suurem selgus ja ühemõttelisus. Süvenevad müstilise kallakuga religioossed huvid. Eetiline, alandlik joon. Kontrastid mahenevad, üllatusi on vähem. Rohkem vaba vormiga luulet. 11. Hando Runneli luule. „Avalikud laulud“, „Lauluraamat ehk Mõõganeelaja ehk Kurbade kaitseks“, „Punaste õhtute purpur“. Maapealne luuletaja, rahvaliku stiiliga. Lorilaulu sissetung luulesse. Rahvuslik hoiak on algusest peale ilmne, sobib klassikalise rahvusliku refleksiooniga. Pidev tsensuuripiiride kompamine, eriti 70.-tel, kui tal tekkis peaaegu sportlik hasart, kui kaugele saab minna, kuni tsensuur teksti läbi laseb. Raamatud saavad teatud määral tsensuurisündmusteks, iga uue raamatu puhul imestatakse, kuidas see ilmuda sai. Põhinõksud tsensuuriga mängimisel olid allusioonide ja tekstiväliste viidete kasutamine. 12. Viivi Luige luule ja proosa. Luule: „Rängast rõõmust“. 60

Eesti keel → Eesti kirjanduse ajalugu II
109 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kirjanduselu ajalugu

oma rõõmuks kirjanduse koha eest ühiskonnas ning omakasu ja rumaluse vastu Tähtsamad väljaanded: „ARBUJAD“  Luule 1930, album 1938  Romantikud  Ülistasid vaimsust  Hindasid intellektuaalsust  Tõrjuv hoiak naturalismi suhtes KIRJANDUSELU 20ndatel  1922- Eesti Kirjanikkude Liit  1923- ajakiri „Looming“  1925- loodi kultuurikapital (stipendiumid soodustasid kirjaniku kutseliseks hakkamist)  1927- „Looduse“ romaanivõistlus – pani aluse romaani viljelemise, palju noori autoreid

Kirjandus → Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
3
odp

Nõrkade õpilaste järeleaitamine

edule,õpistrateegiad) Käitumuslik(hüperaktiivsus, tähelepanuhäire) Haiguslik sündroom/puue(sh arengupeetus, nägemis- ja kuulmispuue, autism) Kõnearengu mahajäämus Kool(õpetaja kompetentsus, suhted kaaslastega) Perekond(kodused probleemid, kasvatusstiil) Abinõud: Kooli roll lahenduste leidmisel Pikapäevarühm sh õpetaja roll Parandusõpe positiivne tagasiside Konsultatsioonid julgustav hoiak Lisarühmad alustada lihtsamatest Individuaalne õppekava ülesannetest Arenguvestlused eri raskusastmega Kõneravi materjal Abiõpetaja kannatlikkus Logopeed karistamise vältimine Sotsiaalpedagoog innustamine Psühholoog Abinõud: Kodu roll lahenduste leidmisel Tähelepanu suunamine lapse õpiraskustele

Pedagoogika → Pedagoogika alused
28 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Müügisuhtlemise tabel - müüja roll

Müüja roll - müügisuhtleja Mida pean Mida pean Tegema? Mida juba Mida ma Kust saan teadma oskama? oskan? veel ei oska? oskused ja sellest? teadmised? Kaubast, Hea veenmisoskus, suh- Viisakas, Kehakeele Koolist, hinnast, tlema, viisakas (tere, abivalmis, valitsemine, praktika, klientidest, hüvastijätt, naeratus, sõbralik, kehtestmine, koolitus, ääletoon), abivalmis ja kuulamine, konfliktide elukool, hea palkadest, sõbralik olema. Tagasi- motiveerimine, juhtimine, raamat, firma, side (pos ja neg). Töö- osata ei öelda, videotreening, paragrafid, ...

Majandus → Kaubandus ökonoomika
56 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Kordamine KT - Psühholoogia

Mida mõistad väärtuste all? – tõekspidamised, mida inimene tahab järgida ning tunneb kohustust oma käitumist nendega kooskõlla viia (iseendast lugupidamise alus). Väärtused on tõekspidamised, mis juhivad inimese tegevust (on kui käitumise standardid, mille järgi hinnatakse oma ja teiste tegevust). Mida mõistad hoiakute all? Vahendajad väärtuste ja tõekspidamiste mõjule käitumises Hoiak- püsiv valmisolek teatud reageeringuks või hinnanguks. Hoiak seisneb selles, et suurendatakse ühtede käitumisvariantide arvu teiste kahjuks Millised on isiksuse vajadused? Maslow ja tänapäev. Maslow Tänapäev:  Füsioloogilised vajadused (hapnik, uni, toit)  Sotsiaalsed vajadused (lähedus, tunnustamine, mõjutamine)  Psühholoogilised vajadused (sisemine tasakaal, psüühika kontroll)

Psühholoogia → Üldpsühholoogia
17 allalaadimist
thumbnail
11
ppt

Henrik Visnapuu

· Armastus · Kaasinimene · Jumal Armastusluule · Jõulised ja küllaldased tundeseisundid ­ Nooruklikkud tundeelamused ­ Ärkavaid mehelikke vaiste ­ Pohmeluslikku kiretüdimust ­ Nukrameelset loobumist · Silmapaistvamad saavutused: ­ Lüüriline armastusromaan 10st kirjast Ingile Ajaluule · Talihari" · Ekspressionistlik stiil ­ "Manitsus pühitsusele" ja "Meie aeg" · Keelemuusika ja liialdavad poeetilised kordused · Hoiak isaamaaline ("Kodumaa laul") Luulestiil ­ Viisirikas ­ Poeetilised vabadused ­ Lõunaeestilised murdekujud · "Ränikivi" (1925) "Maarjamaa laulud" (1929) "Tuulesõel" (1931) Teine loominguperiood Isamaaluule Mõtteluule Loodus.Maa Armastusluule Pagulaspoeet Poliitiline võitlusluule · "Kutse" Täname kuulamast!

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Mis on stress? Kuidas vältida stressi ehk ABC!

muutus...jne. Kuidas tekib stress? • Vaheta õhkkonda • Tee trenni • Kirjuta kõik üles • Ära huumorimeelt kaota • Mine jalutama Kuidas vältida stressi? • Jäta kõik pooleli • Ütle "ei" asjadele, milleks sul aega pole • Tähelepanu nõudvate ülesannetega tegele hommikul • Pühenda kolm tundi nädalas iseendale • Ela tänase nime Kuidas vältida stressi? • Säilita positiivne hoiak. • Muuda oma elustiil sinule sobivaks. Kaks kõike olulisemad punktid. • http:// inimene.ee/korge-vererohk/mis-on-stress-ja-mida-tahend ab-korge-vererohk • http://www.ohtuleht.ee/419883 Info. Täname tähelepanu eest! 

Psühholoogia → Stress ja läbipõlemine
10 allalaadimist
thumbnail
64
docx

Positsioneerimine

Reklaamipsühholoogia Reklaamipsühholoogia- psühholoogia oskusteabe rakendamine reklaami efektiivsuse tõstmiseks Reklaamipsühholoogia tegeleb järgmiste mõistetega: · Hoiak · Taju · Mõjustamine · Mõtlemine · Otsustamine · Mälu · Tähelepanu · Emotsioonid jne Reklaamipsühholoogia ei ole isoleeritud valdkond- ta on seotud majandusega, juhtimisega, turundusega, rahandusega, logistikaga, kommunikatsiooniga; samuti semiootikaga, lingvistikaga, esteetikaga, disainiga, õigusteadusega jne Reklaamitegevuse peamine fookus tänapäeval on brändiloome.

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
19 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Suhtlemistakistused

Sõnumi vastuvõtja poolt loodud suhtlemistõkked. · Tähelepanu hälbimine · Mõttelaiskus (ei vaevu olema pikemalt kuulaja rollis) · Vastuvõtja paneb tähele vaid ootuspärase teemaga seotud informatsiooni, naaberteemade kohta antav informatsioon jääb tähelepanuta, ununeb kohe. · Vastuvõtja keevaline reageerimine mingile võtmeärritajale (sõna, väide). · Omaenda "superesinemise" ettevalmistamine. Psühholoogiline barjäär: · kahtlev hoiak · eelarvamuslik suhtumine · otsene antipaatia Akommunikatiivsus Suutmatus saavutada emotsionaalset või intellektuaalset kontakti teiste inimestega. Avaldub korduvates mõistmishäiretes, võimetuses avada inimestele oma sisemaailma. Seda saadab üksindus- ja võõrandumistunne, sotsiaalsete sidemete püsimatus, haprus.

Majandus → Klienditeenindus
98 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Haridus-kohustus või võimalus

Haridus- kohustus või võimalus Hariduse omandamine algab juba väga varajasest east. Mõned inimesed otsustavad haridusega oma elus jõuda kaugele ning on inimesi kes noores eas ei hinda hariduse eeliseid ja lasevad oma võimaluse käest. Haridus kuni 17. Eluaastani Esimese kooliminek- iseseisva elu alustamine tekib õpilasel koolist oma arvamus ja hoiak ning samuti see kujundab edaspidist suhtumist. Perekonna toetus Põhikool kestab üheksa aastat mis peaks olema piisav aeg inimesele andmaks piisava hariduse elus mingitmoodi läbilöömiseks ehk suhtlemiseks teiste inimestega ,et saaks elatist teenida kasvõi muruniitjana inimene õpib kogu elu. See on kindlasti tõsi ,kuid tuleb eristada elu jooksul õppimist ning hariduse omandamist Hariduse omandamist ei saa täielikult omal käel õppida

Kirjandus → 10. klass
4 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun