Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"haridusministeerium" - 100 õppematerjali

thumbnail
2
pdf

Kokku- ja lahkukirjutamise tabel

ÜLDREEGEL ERIREEGEL 1. Mõistereegel 1. Konteksti reegel Kui sõna ühendisse kuuluvad a) üldreegeli järgi kokku sõnad moodustavad tervikliku kirjutatud sõnad kirjutatakse mõiste, siis need sõnad lahku, kui esimesel sõnal on kirjutatakse kokku. Kui ei teki laiend. uut mõistet, siis lahku. Nt: valge bussi juht Nt: väike mees ; väikemees b) üldreegli järgi lahku üle pea ; ülepea (üldse) kirjutatud sõnad kirjutatakse kogu aeg (pidevalt; koguaeg kokku kui on vaja vältida (aegade summa) kahemõttelisust 2.Vormireegel Nt: kooli lõpetamine > Nimetava kujuline, lühenenud, iga koolilõpetamine seotud tüvega sõna kirjutatakse koguduse liige > järgneva sõnaga kokku. iga koguduseliige Nt: 2. Sagedus reegel haridusministeerium( haridus Üldreegi alusel ...

Eesti keel → Eesti keel
73 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunstikool Pallas

Kunstikool ,,Pallas" Kõrgem Kunstikool "Pallas" oli kunstiühingu "Pallas" poolt 1919. aastal asutatud kunstikool. Pallase asutamise mõtte taga olid kunstnikud Konrad Mägi, Ado Vabbe ning Anton Starkopf. Kool alustas tööd 8. oktoobril 1919. Koolis tegutsesid maali-, joonistamis- ja skulptuuriateljeed. Esimesed õpilased olid kõik juba varem kunsti õppinud ning seega alustati kohe ateljeede tasemel. Tegutsesid Konrad Mägi ning Ado Vabbe maaliateljeed. Skulptuuriateljeedega töötas Anton Starkopf, joonistusõpetajana lisandus Voldemar Mellik. Aastatel 1921­1924 korraldati õppetöö ümber. Avati ettevalmistusklass ja üldklass, alles nende läbimise järel sai liituda ateljeega. Lisandus ka graafikaateljee. Töötanud kolm aastat ateljees, jõudis õpilane edukuse korral meistriateljeesse, mis lõpetas koolikursuse. 1921. aastal alustas kooli juures tööd joonistusõpetajate ettevalmistuskursus, mida hakkas rahaliselt toetama ka Haridus...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
16 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Probleemid ja nende lahendamine

Probleemid koolis Kui teil või teie lapsel tekivad kooliga lahkarvamused, siis alati ei ole otstarbekas alustada probleemile lahenduse leidmist kõige kõrgemast instantsist, sest üldjuhul on probleemi lahendamise võti kohapeal. Lapsevanem peaks alustama vestlusest klassijuhatajaga või pöörduma kooli hoolekogu/õppenõukogu poole. Teavitama peaks oma probleemist ka kooli omanikku, sest omanik peab teadma, mis toimub tema koolis! Kui probleem jääb koolis lahendamata, tuleks järgmise sammuna teavitada maavalitsuse inspektorit kooli õppe-ja kasvatustegevuse puuduste ilmnemisest. Kooli juhtimise ja ressursside kasutamise seadusliku, otstarbeka ja säästliku kasutamise probleemidega soovitame pöörduda kooli omaniku poole (munitsipaalkooli omanik on valla-või linnavalitsus, erakooli omanik füüsiline või eraõiguslik juriidiline isik, riigikooli omanik on Haridusministeerium). Kui probleemid on jäänud kooli-, kohaliku omavalitsuse ja maavali...

Majandus → Klienditeenindus
67 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Мы в ответе за тех, кого приручили

-. - . - . 18 KOKKUVÕTE , . , - . , , . . - , 2 , , , 70% « ». . , , - , , . , , , , . , . 19 SUMMARY (kui on eraldi nõutud) Võõrkeelne kokkuvõte. 20 KASUTATUD KIRJANDUS 8.­12. klassi füüsikaprogramm. (1988). Kogumikus: Füüsikaõpetus (saamislugu ja programmi projekt). Tallinn: Eesti NSV Haridusministeerium. Lk 28­52. Abo, L. (1980). Autori meelespea: käsikirja vormistamise põhinõuded. Tallinn: Valgus. 55 lk. Bloom, B. S., Engelhart, M., Furst, E., Hill, W. & Krathwohl, D. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook 1, Cognitive domain. New York: Longmans Green. Hartley, J. (2001). Text design. The Handbook of Research for Educational Communications and Technology. Bloomington: AECT. Elektrooniline allikas: URL= http://www.aect

Varia → Kategoriseerimata
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tööjõupuudus

IT-sektoris on aga tööjõupuudus terves maailmas. Tänapäeval on IT väga populaarne ala, mida õppida ja usun, et pealekasvavat IT tööjõudu on tulemas. Lahendusi tööjõupuuduse probleemile on esitatud mitmeid. Võib-olla oleks lahenduseks kutseõppele uue sisu andmises ning Eesti haridussüsteemi tuleks sisse viia kutseharidusreform. Konkreetseks sammuks olukorra parandamiseks minu arvates võiks saada kutseharidusrahade osaline üleandmine ettevõtjatele. Haridusministeerium kulutab kutsekoolide ülalpidamiseks ca 500 miljonit krooni aastas. Samas ei ole "valmivate" spetsialistidega midagi peale hakata või ei tule neid üldse või piisavalt. Sellest tulenevalt on ettevõtjad täna pandud sundolukorda - kas koolitate oma rahaga töötajad välja (-ümber) või pole teil töötajaid. Kutseõpperahade osalisel üleandmisel ettevõtjate kätte oleks saavutav iga hea süsteemi parim omadus - kohanemisvõime ja paindlikkus. Esiteks seisaksid ettevõtjad hea

Majandus → Äritegevuse alused
85 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Haridus

Arvestuse aluseks on õpilaste arv koolis. Koolidele eraldatakse raha õpilaste arvu järgi. Lepingu alusel tasuvad ülalpidamiskulusid need omavalitsused, mille piirkonnas elavad lapsed käivad koolis teiste omavalitsuste territooriumil. Riigikoolide puhul katab kõik kulud haridusministeerium. Sõltuvalt õpilaste vajadusest saada eriõpet, eriabi, kasvatuse eritingimusi ja ravi, võib põhikool ja gümnaasium olla hälvikute erikool või sanatoorne erikool. Riigikooli moodustab haridusministeerium kohaliku omavalitsuse volikogu nõusolekul; munitsipaalkooli moodustab valla või linnavalitsus kohaliku omavalitsuse volikogu otsusega haridusministeeriumi poolt antud koolitusloa alusel. Õppetöö vormid võivad olla päevane, õhtune ja kaugõpe. Koolikohustust võib täita ka kodus õppides. Usuõpetuse õppimine on vabatahtlik. Kui kooliastmes on 15 õpilast, kes soovivad usuõpetust õppida, peab kool selle võimaluse tagama. Alates 2007/2008 õppeaastast peavad venekeelsed riigi ja

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
99 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Ajaloolised aastarvud

Johann Reinhold von Patkul ­ 14.1783 ­ Kehtestati pearaha maks, Liivi aadlik, hakkas Rootsi võimule asehalduskord vastu, Käivitas reduktsiooni 15.1797 ­ Lõppes asehalduskord, Paul 11.Peeter I - Vene tsaar, alustas ja I võitis Põhjasõja, Asutas Peterburi 16.1802 ­ Taasavatakse Tartu ülikool 12.Katariina II - Vene tsarinna, 17.1804 ­ Vene haridusministeerium kehtestas asehalduskorra Baltikumis käivitab talurahva reformi 13.George Browne - Iiri aadlik, Liivi- 18.1816 ­ Pärisorjuse kaotamine eestimaa kindral kuberner Eestimaal 14.Otto Fabian Rosen ­ sõnastas 19.1819 ­ Pärisorjuse kaotamine Rooseni deklaratsiooni, talupoegade Liivimaal ja mõisnike suhteid kajastav 20

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
3
rtf

Valjala Sassi kool

Sassi kool Sassi algkooli maja ehitati ümber endisest Sassi mõisa härrastemajast, mis algselt oli ühekordne kivimaja. Koolihoone valmis 1928. aasta sügiseks (10 aastat ehitati). Kui kool avati, hakkasid Sassi 6-klassilises algkoolis käima Sassi, Koksi, Kuiste, Väkra, Kõriska, Männiku, Rahu, Pahna ja Jursi küla lapsed. 1933. aastal suleti Tõnija külakool Rõõsal ja Tõnija lapsed hakkasid samuti käima Sassi algkoolis. Sassi 6-klassiline algkool oli igati jätkusuutlik: 1928./29. õppeaastal õppis koolis 72 õpilast, 1929./30. oli lapsi 81, 1930./31. oli õpilaste arv 80. 1932./33. õppeaastal astus I klassi 29 õpilast, edaspidi, aastatel 1934 ­ 1938, püsis kooli astujate arv vahemikus 21-27. 8 Lapsed õppisid koolis emakeelt, usu- ja kõlblusõpetust, matemaatikat, joonistamist, laulmist, saksa keelt, tööõpetust, võimlemist. Neljandast klassist lisandusid kodulugu, loodusõpetus, tervishoid, ajalugu ja kodanikuõp...

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Suur ja väike algustäht

tavakasutuses Linnavalitsus, Magdaleena haigla, vabariigi valitsus, riigikogu, Vara põhikool Üksi konteksti jääv tüübinimetus tarbijate ühistu, gümnaasium, vallavalitsus, selts, liit, erakond, aktsiaselts, metsamajand, kunstiülikool, instituut, partei, haridusministeerium Allüksused Tartu Ülikooli (ülikooli) filosoofiateaduskond, Eesti Ekspressi elutoimetus, Eesti Teaduste Akadeemia (teaduste akadeemia) meeskoor, Eesti Panga nõukogu, Emakeele Seltsi juhatus Ajaloosündmuse üldnimetus kodusõda, maailmasõda,

Eesti keel → Eesti keel
254 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Islam ja islamimaad 19. sajandil

Pärast Kalifaadi kokkuvarisemist jäi islamimaades nii ühiskonna- kui ka kultuurielu kiduma. Kuigi Mekat ja teisi pühapaiku külastas endiselt suur hulk palverändureid ja islamiriikide valitsejad elasid luksuses, oli see vaid islamimaade väline sära. Tegelikkuses peatus hariduse, teaduse ja muu kultuuri areng, moslemi kaupmehed ei olnud suutelised võistlema Euroopa omadega, kellel oli paremad sõiduvahendid, odavamad kaubad ja tõhusamad relvad. Islami levik aeglustus ning paikadesse, kuhu islam oli jõudnud hilja, imendus islamikultuur lihtsalt kohalikku tavaolustikku, suutmata end täielikult maksma panna. Probleeme tekitas islamiühiskonnale ka Euroopa ekspansioon ning kristliku tsivilisatsiooni globaalne levik uusajal, millele avaldasid islamimaad nii moraalset kui ka sõjalist vastupanu. Vaatamata püüdlustele eralduda muust maailmast ning tõrjuda välja kõik euroopalik, tuli islamimaadel lõpuks ikka kohaneda Euroopa kultuurimõjudega, na...

Ajalugu → Ajalugu
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Kuidas poliitika mind igapäevastes tegevustes saadab

Kuidas poliitika mind igapäevastes tegevustes saadab Poliitika on meie lõppematu otsing igapäevaprobleemide lahendamiseks. Poliitika puudutab iga päev iga inimese elu otseselt või kaudselt. See kujundab ja struktureerib ühiskonda ja määrab sotsiaalsete gruppide vahelistest suhetes kehtivad reeglid. Inimesed peegeldavad oma käitumise, mentaliteedi ja tegudega oma ühiskonna konditsiooni. Keskmine eestlane, kes on ühe poliitiku jutu järgi vaene, endasse tõmbunud ja nõutu kuuldes pidevaid kinnitusi Eesti majandusreformide edust, tõuseb hommikul, paneb kohvi jooksma ja naaseb oma igapäevaste tegevuste juurde. Keskmine eestlane ei mõtle tavaliselt poliitikast, vaid hoopis tööst, eraelust, reisidest ning sõpradest. Poliitika on keskmise eestlase jaoks igav ning mitte midagi ütlev jama, sest hariliku maarahva esindaja arust see ei mõjuta tema igapäevast elu. Ka mina olen keskmine eestlane, kes ei joo küll kohvi ja ei tea Eesti majandusreformid...

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Eesti keskaeg algus

Ivar Leimus, Kersti Markus, Anu Mänd, Inna Põltsam-Jürjo, Erki Russow, Anti Selart, Marek Tamm, Heiki Valk Eesti ajalugu II Eesti keskaeg Koostanud ja toimetanud Anti Selart 4 SISSEJUHATUS Projektijuht Aivar Kriiska Retsensent Jüri Kivimäe Keeletoimetaja Siiri Rebane Kujundaja ja küljendaja Kristel Külljastinen Raamatu valmimist on toetanud Eesti Vabariigi Teadus- ja Haridusministeerium ning teadus- programmid SF0130019s08, SF0130038s09, ETF 7129, ETF 7744, ETF JD 134 ja Euroopa Teadusfondi EuroCORECODE programmi grant „Cuius Regio“. Autoriõigus: Tartu Ülikooli ajaloo ja arheoloogia instituut ja autorid Autoriõigus (sarja üldkujundus): kirjastus Ilmamaa Autoriõigus (illustratsioonid): autorid ja valdajad

Ajalugu → Ajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
8
pdf

Artiklite ja õigusaktide leidmisvõimalusi Eestis

hoolitseks vajalikus ulatuses riik 2. Võimalus võimekatele / Mart Laidmets Postimees (2011) 14. sept., lk. 13 Kõrgharidusreformist, mille eesmärgiks ei ole ainult tasuta õppekohtade kasv, vaid ka kõrgharidussüsteemi kvaliteedi ja tulemuslikkuse tõstmine 3. Reform võib panna ülikoolid rohkem riigist rippuma / Alo Raun ; kommenteerib Mart Laidmets Postimees (2011) 5. sept., lk. 6 Haridusministeerium kavatseb hakata ülikoolidele ja teistele kõrgkoolidele raha jagama paljude ebamääraste kriteeriumide abil, mistõttu kardavad haridustemplid, et riik saab nende üle liiga suure võimu 4. Kõrgharidusreform saab hoo sisse / Mart Laidmets Postimees (2011) 12. juuli, lk. 15 Ülevaade uuest kõrgharidusreformist, uuendustest Eesti kõrgkoolide rahastamisskeemis (a:(mart laidmets) and d:(kõrgharidus)) and t:(Postimees); teemabaas: ISE

Infoteadus → Asjaajamine
13 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Korrektne ametikeel

3. Mis puutub ärinime tõlkimisse eesti keelde, siis see ei ole lubatud. Ärinime tõlkimine eesti keelde pole lubatud. 4. Seda tapeeti on kolmes erinevas värvitoonis. Kolmes erinevas värvitoonis tapeeti. 5. Käesolevaga teatame, et antud küsimustele vastuse leidmiseks kokku kutsututava koosoleku teiepoolne aeg meile ei sobi. HARJUTUS 3: Kuhu panna koma? 1. Õppelaenu on võimalik taotleda, kui haridusministeerium on teid kandnud õppurite nimekirja. 2. Kui soovite arvelduskontol hoida paralleelselt eesti krooniga ka teisi panga noteeritavaid välisvaluutasid, palume täpsustada..... 3. Avalduses palume märkida kuupäev, mil soovitakse summa tagastada, ning samal kuupäeval palume garanteerida vajaliku summa olemasolu kontol. 4. Taotlusel palume kindlasti ära märkida teie postiaadress, kuhu leping tuleb saata ning telefoninumber. 5

Eesti keel → Eesti keel
52 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Laulmine eelkoolis

Laulmine eelkoolieas. Laulmine on kõigi kunagi eksisteerinud religioonide lahutamatu osa. Võib öelda, et see on meil veres ja areneb samamoodi nagu kõne. Singen ist ein Mittel, um Emotionen zum Ausdruck zu bringen. Popstars werden gefeiert, Operndiven bejubelt. Viele lassen sich den ganzen Tag mit populärer Musik berieseln, die vom Gesang lebt, aber nur wenige trauen sich, noch selbst zu singen. In den Familien wird immer weniger gesungen. Die Wurzeln für das positive Verhältnis zur eigenen Singstimme liegen in der frühen Kindheit, in der Kindergartenzeit. (Von Annette Mangold, Karin Bierich-Schopmeyer, Juni 2010 )(Laulmine on vahend, mille kaudu saab emotsioone väljendada. Poppstaarid pidutsevad, ooperidiivad juubeldavad. Paljud lasevad end päev läbi popplauludel saata, aga ise laulda usaldavad vähesed. Peredes lauldakse järjest vähem. Positiivse suhtumise juured lauluhäälde peituvad varases lapsepõlves ja lasteaiaeas.) ...

Pedagoogika → Pedagoogika
3 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Loovtöö Kendama Turniir

Bilbouquet´i tutvustati Jaapanis Edo perioodil (17. sajandi alguses) ja see oli populaarne pärast õhtusööki lõbustusbankettidel. Kuid 1918. aastal Taisho perioodil lisati kujundusele täiendavaid topse (cups), mis andis tänapäeval nime kendama ("mõõgapall"), kuid mida seejärel kutsuti Nichi Getsu Balliks ("päikesekuupall"). Seal samas Jaapani linna Hatsukaichi raekoja lähedal on Kendama sünnikoha mälestusmärk. Kendama sündis uuesti laste mänguna pärast seda, kui haridusministeerium tutvustas seda kui “karikat ja palli”. Augustis 1918 lõi Hamaji Egusa Kure linnas Kendama praegusel kujul. Kuju tõttu kutsuti seda päikseks ja kuuks. Hatsukaichi linn sai Kendama sünnikohaks pärast seda, kui see valiti Kendama tootmispiirkonnaks.(Wikipeedia, 2020) 5 TURNIIRI OLEMUS JA LÄBIVIIMISE ETAPID Kendama turniir toimus 31.Jaanuaril Tõrva Avatud Noortekeskuses. Turniir

Varia → Kategoriseerimata
11 allalaadimist
thumbnail
12
rtf

BENGT GOTTFRIED FORSELIUS – EESTI TALURAHVA KOOLIDE RAJAJA

pandi ette lugema kirikus. See ergutas vanemaid oma lapsi kooli panema, ja oli tunnustuseks nendele, kes lugemisoskuse olid juba omandanud.“ (Andresen: 1981, 15.) B. G. Forseliuse poolt kasutusele võetud uus lugemismeetod ja uued õpperaamatud panid aluse talurahva lugemisoskusele, mis jätkus koduõpetuse kaudu ka siis, kui hävis tema poolt rajatud koolivõrk. Kasutatud kirjandus Andresen, L. (1981). B. G. Forselius ja Eesti rahvakooli algus. [Metoodiline materjal]. Tallinn: Eesti NSV Haridusministeerium. Andresen, L. (1991). Eesti rahvakooli vanem ajalugu. Tallinn: Valgus. Andresen, L. (1998). Jan Amos Komensky. Tallinn: TPÜ Kirjastus. Laar, M. (2010). 101 Eesti ajaloo sündmust. Tallinn: Varrak.

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
66
docx

Eesti 20. sajandi ajaloo baaskursus

 Ministrite Nõukogu Asjadevalitsus  Ministeeriumid, komiteed, peavalitsused, valitsused, komisjonid: o Ülemliidulised (NSVL ainupädevus) o Liidulis-vabariiklikud (ühispädevus) o Vabariiklikud (liiduvabariigi pädevus) ENSV Ministeeriumide jaotus alluvuse järgi Liidulis-vabariiklikud  1973. aastal 19  Siseministeerium  Välisministeerium  Rahandusministeerium  Tervishoiuministeerium  Haridusministeerium alates 1966  Jt Vabariiklikud  1973. aastal 5  Kohaliku Tööstuse ministeerium  Sotsiaalkindlustuse ministeerium  Kommunaalmajanduse  Haridusministeerium kuni 1966  Jt ENSV Ministrite Nõukogu Ülesanded  Liiduvabariigi igapäevaelu juhtimine üleliiduliste ja kohaliku parteibüroo direktiivide ja suuniste alusel  Aruandlus NSV Liidu MN-le, EKP KK-le, ENSV ÜNP-le ja ÜN-le

Ajalugu → Eesti ajalugu
22 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Ühiskonna kordamine kt'ks

4. Peaministrikandidaat komplekteerib valitsuse. 5. president nimetab valitsuse ametisse. 6. Valitsus annab Riigikogu ees ametivande. Valitsuse tagasiastumise võimalused: 1. Riigikogu uue koosseisu kokkuastumisel. 2. Peaministri tagasiastumise või surma korral. 3. Kui Riigikogu avaldab Vabariigi Valitsuse või peaministrile umbusaldust. 17. Eesti 11 ministeeriumi: Välisministeerium: Urmas Paet, Justiitsministeerium: Rein Lang, Sotsiaalministeerium: Maret Maripuu, Haridusministeerium: Tõnis Lukas, Kultuuriministeerium: Laine Jänes, Keskkonnaministeerium: Jaanus Tamkivi, Kaitseministeerium: Jaak Aaviksoo, Majandusministeerium: Juhan Parts, Põllumajandusministeerium: Helir Valdor Seeder, Siseministeerium: Jüri Pihv, Rahandusministeerium: Ivari Padar, (Rahvastikuministeerium: Urve Palo, Regionaalministeerium: Siim Valmar Kiisler.) Portbellita minister ­ ametikoht luuakse ajutiselt, et korraldada poliitikat mingis valdkonnas, mis

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
205 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Võimalus ja paratamatus õpetada mitmekultuurilises klassis

või teises (võõr) keeles. Kuna meie riigil ei ole raha, et anda rahvusvähemusgruppidele emakeelset haridust, siis tahestahtmata tuleb kakskeelsed lapsed panna eesti õppekeelega kooli ning õpetajad peavad paratamatult õpetama teiste laste kõrval ka neid. Tendents on ka sinnapoole, et järjest rohkem meie koolidesse võõrtööliste lapsi tuleb ja neile kõigile peab haridus olema kättesaadav. Seega tuleb antud valdkonnaga ja sellest tulenevate probleemidega tegeleda. Õnneks on haridusministeerium teadvustanud, et mitmekultuuriline haridus on paratamatus meie koolides ja õpetajad peavad õpetama ka lapsi, kes ei mõista riigikeelt ja sellest tulenevalt on probleemiks ka materjalidest arusaamine ja teised õppe- kasvatusprobleemid. Positiivne on ka see, et ministeerium on hakanud selliste probleemidega ka tegelema. M. Soll on toonud välja viis olulisemat valdkonda rahvusvähemuste integratsiooni alal: 1

Pedagoogika → Haridusteaduskond
42 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Minu laps läheb kooli (koolivalmiduse kujundamine)

Kuid kelle jaoks? Enamjaolt on kooli nimetus ja maine oluline vanemale, mitte lapsele. Seega on hariduse omandamise koht üks suur küsimärk. Haridust saab omandada igas heas koolis, kui laps seda vaid soovib. KASUTATUD ALLIKAD Kera, S. (2004). Üheskoos teel. Tallinn: Ilo. Lapsest saab koolilaps. Materjale koolivalmidusest ja selle kujunemisest. (1998). Koost. E. Kulderknup. Tallinn: Eesti Haridusministeerium. Ots, L. (2008). Juba kooli! Kuidas last kooliks ette valmistada. Tallinn: Tallinna Raamatutükikoda. Uudelt, K. & Rikson, K. (2010). Koolivalmidus. [2011, november 14]. http://www.lasteaed.net/2010/11/20/koolivalmidus/

Pedagoogika → Areng ja õppimine
68 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Haridus ja tervishoid Saudi-Araabias

jaanuar 2011. Antud jooniselt on näha, et Saudi-Araabia on maailma suurimate naftavarudega riik. Koguni 17,76% naftavarudest asub Saudi-Araabias. Haridus Saudi-Araabias 1932. aastal kui riik asutati , oli haridus kättesaadav vähestele, enamasti lastele, kes olid pärit rikastest peredest suurtes linnades. Alates 1951.aastast asutati riiklikku finantseerimisega ilmalikud gümnaasiumid. 1957. aastal asutati esimene ülikool, tänapäeval kannab nime Kuningas Saudi Ülikool. Haridusministeerium asutati 1954.aastal. Esimene riiklik kool tüdrukutele asutati 1964.aastal. 1990-ndate lõpus oli asutatud tüdrukute koole igas kungriigi osas. Koolide asutamine tüdrukutele leidis aga tugevat vastuseisu. Sooviavalduste põhjal võeti algkoolidesse vastu 22% poisse ja ainult 2% tüdrukuid. 80-ndatel ja 90-ndatel aastatel need näitajad aga paranesid ja suurenes ka järjest rohkem tüdrukute osalus. 1989.aastaks oli see näitaja juba ligilähedane poiste osalusele haridussüsteemis. 1970

Ühiskond → Ühiskond
7 allalaadimist
thumbnail
5
doc

UNICEF

inimkaubandus" ,,,Lapsed ja narkomaania" ja ,,Lapsed ja vägivald". Liikumispuuetega õpilaste arvutiprojekt"Kliki end kodust maailma!" ja kooliprojekt "Väike heategu" on otseselt õpilaste arengule suunatud rahvuslikud programmid. Korraldatakse mitmesuguseid koolitusi ja ümarlaudu, traditsiooniline suveseminar õpetajatele, suvekooli õpilastele ja suvelaager UNICEFi vabatahtlikele. UNICEFi Eesti rahvusliku programmi koostööpartneriteks on aastatel 2007-2010 Teadus- ja Haridusministeerium ning Sotsiaalministeerium. Unicef tegeleb: UNICEF tegutseb ÜRO Peaassamblee mandaadi alusel laste õiguste kaitseks, neile eluks vajaliku tagamiseks ja laste parema toimetuleku võimaluste avardamiseks. UNICEF juhindub oma tegevuses Lapse õiguste konventsioonist, mille raames käsitletakse laste õigusi kui eetilisi põhimõtteid ja rahvusvahelisi standardeid, mida tuleks aluseks võtta kõigi laste kohtlemisel.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
17 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Kirjade esitlusvormi elemendid

Personaliosakond Organisatsioon AS Tuuleke Organisatsiooni allüksus AS Tuuleke Raamatupidamise osakond Paljude üheliigiliste adresaatide üldistatud nimetus Maavalitsused * Tähtsuse järjekorras Ministeeriumid Ametid * Tähestikkulises järjekorras Haridusministeerium Majandusministeerium Välisministeerium Kui adresaate on rohkem, kui adresaadiväljale mahub (rohkem kui 4 adresaati), kui vormistatakse ülejäänud adresaadid lisaadresaadiväljale (asukoht allkirjast allapool), märkides ette sõna Sama. Näide: Sama: AS Tuuleke AS Maasikas Adresaadi ees- ja perekonnanime ette võib märkida viisakusvormeli või akadeemilise tiitli lühendi. Näited: Pr Ruuta Ratas

Haldus → Arhiivihaldus
8 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Aasia ja aafrika maade konspekt

Hiina Hiina ühiskonnas 16.- 18. sajanditel suuri muudatusi ei toimunud. Visalt püsis keskaegne seisuslik süsteem, Mingi dünastia lõpusajanditel moodustasid ühiskonna faktilise eliidi eunuhhid, kelle kätte koonud võim nii pealinnas Pekingis kui ka provintsides. Riigi valitsemine käis alla. Rahulolematus riigi siseolukorraga haaras mitmeid ühiskonnakihte, ka Kesk- Hiina edumeelset haritlaskonda. Paljudes maapiirkondades ja linnades tegutsesid opositsioonilised salaühingud. Põhja- Hiinas alustas salaühing ,,Valge Lootus" 1622. aastal mässu, mis viis 22 aastat hiljem Mingi dünastia kukutamiele. Hiina sisemist nõrkust kasutasid ära mandzud. Nende nn kaheksa lipu armee tungis 1644. aastal Põhja- Hiinasse, vallutas Pekingi ja seejärel umbes 40 aastaga kogu Hiina. Võimule tuli Mandzu ehk Qingi dünastia. Ühiskondlik hierarhia korraldati ümber: valitsevaks eliidiks kujunesid mandzud, neist aste madalamal seisid lojaalsed hiina ametnikud, mõisn...

Ajalugu → Ajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
10
docx

1934 a. riigipööre

tol ajal, kuid demokraatia kustumine toimus samuti mujal Euroopas. Vabaühiskond taastus Eestis alles peale Nõukogude Liidu varisemist. 9 Kasutatud kirjandus Velliste, A. (2007). Alasi ja haamri vahel Artikleid ja mälestusi Konstantin Pätsist. Tallinn: MTÜ Konstantin Pätsi Muuseum. Vahtre, S, Pajur, A, Tannberg, T. (2005). Eesti ajalugu VI Vabadussõjast taasiseseisvumiseni. Tartu: Haridusministeerium ja Eesti Teadusfond Pusta, K. (2018). Kirjad kinnisest majast. Tallinn: Kava kirjastus 10

Ajalugu → Ajalugu
15 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Eesti Vabariigi kultuurielu aastatel 1920-1940.

1926. aasta Eesti Kultuurkapital andis tulemusi. Noores Eesti Vabariigis oli loomeinimestel pea võimatu ainult oma loomingust elatuda. Otsiti võimalust kirjanike ja kunstnike riiklikuks toetamiseks. Üldjuhul nõudsid haritlased endi toetamist, aga ilma vastuteeneta riigile, et ei tekiks kroonukirjandust ja-kunsti. Riigivõim jäi toetamis osas skeptiliseks. 1920. aastate algul koostati mitu Eesti Kultuurkapitali seaduse eelnõud, ent neid ei võetud vastu. 1923. aastal algatas Haridusministeerium uue Kultuurkapitali seaduse eelnõu, olles jälginud ka Läti Kultuurikapitali toimimist. 5. veebruaril 1925 võeti Riigikogus vastu Eesti Kultuurkapitali seadus. Asutati kuus sihtkapitali: kirjanduse, helikunsti, kujutava kunsti, näitekunsti, ajakirjanduse ja kehakultuuri sihtkapital. Kultuurkapitalu sissetulek laekus piirituse ja viinamüügi puhastulust, tubakaaktsiisist, lõbustusasutuste maksudest ja välispasside tasust. 1928. aasta Uuenduslik Nipernaadi.

Ajalugu → Ajalugu
87 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Jaapan

Jaapan Erasektori ja valitsuse koostöö, tugev tööeetika, tööjõu kõrge kvalifikatsioon ja suhteliselt väikesed kaitsekulutused (1% SKT-st) on aidanud Jaapanil pärast II Maailmasõda erakordse kiirusega tõusta teisele kohale maailma juhtivate tööstusriikide hulgas. Jaapani majanduse üheks silmatorkavamaks iseärasuseks on tootjate, tarnijate ja jaotusvõrgu tihe koostöö.Teiseks iseärasuseks on kuni viimase ajani olnud linnaelanikkonna eluaegne tööhõive. Samas ettevõttes, kuhu noor inimene pärast hariduse omandamist tööle asus, oli talle tagatud töökoht kuni pensionile minekuni. Jaapan on ka üks suuremaid põllumajandussaaduste importijaid maailmas, sest ainult 13,3% kogu maismaast sobib põllumajanduslikuks tootmiseks. Talu keskmine suurus on 1,47 ha ehk 14700 ruutmeetrit. Talud on küll väikesed, kuid jaapani talumehed teevad kõvasti tööd ja maakasutus on väga efektiivne. Põllumajandus on doteeritud läbi riikliku agentuuri JA (Japan Agric...

Politoloogia → Sotsiaalpoliitika
29 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Burakumin’id: jaapanlased valest linnaosast

internetis ollakse julgemad. Ühes foorumis kirjeldas ühe ettevõtte töötaja, et tema firma ei 2 võta tööle inimest „kelle kohta on olemas kahtlus, et ta pärineb burakust“. Teine kasutaja tõi välja, et kuigi komme mitte võtta tööle inimesi kes pärinevad buraku-piirkondadest on suuremas osas lõppenud suurtes ettevõtetes, on see endiselt tavaline nähtus väiksemates, vanemates firmades (Priestley, 2009). Jaapani haridusministeerium ja suurimad burakuminite organisatsioonid on otsustanud mitte levitada teadlikkust antud teema kohta, lootes, et kui noortele sellest teada ei anta, ei oska nad ka võtta negatiivset seisukohta. Näide sellest, kuidas inimesi, kes ei tea mis on burakumin soovitakse ka teadmatuks jätta, esines aastal 2009 mil Google Earth avaldas ajaloolised Jaapani maakaardid, mille peal on selgelt märgitud kus varem ’alaväärsed’ külad, ehk

Ühiskond → Inimene ja ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
34
pptx

EESTI KIRJAKEEL 20.sajand - … Kirjakeele ühtlustumine

 -ur (haldur, võnkur) Kirjakeele E. Muuk püüdis ühitadaühtlustumine Aaviku ja Veski erinevaid suundumusi, paludes eesti Kirjanduse Seltsi Elmar Muuk keeletoimkonnalt seisukohti probleemsetes küsimustes. „Väike õigekeelsus-sõnaraamat“ Haridusministeerium kuulutas selle Ilm 1933 + viie ametlikuks keeleliseks juhiseks koolidele ja aastaga 6 ametiasutustele kordustrükki 1927 „Eesti keeleõpetus“, millest ka lühem väljaanne koolidele Alates 1927. aastast hakati koolides õpetama normitud kirjakeelt. 1930. aastateks kujunenud stabiilne keelesituatsioon. Ametlikult tunnustati Veski ja Muugi otstarbekohasusest lähtumist

Kirjandus → Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Arsise retsensioon

2003. aastal lõpetasid esimesed õpilased kellade kooli ja samal aastal loodi ka Arsise noorte kellade ansambel. Korraldati konkurss, kus 45 osaleja hulgast valiti välja 14 noort kellamängijat. 2006. ja 2007. aastal viidi läbi järjekordsed konkursid kooli lõpetanud õpilastele ning hetkel tegutsebki kaks noorteansamblit Tallinnas ja kaks Tartus. Arsise Kellade Kool loodi Tallinnas 1999. aastal, pärast seda, kui Eesti Vabariigi Haridusministeerium oli väljastanud tegevuslitsentsi ja andnud Arsisele loa eramuusikakooli rajamiseks. Kaks aastat hiljem avati kool ka Tartus. Arsise Kellade Koolis õpivad lapsed muusikat käsikellade abil. Nädalas on neli õppetundi: käsikellade ansamblimäng, klaverimäng, muusikalugu ja solfedzo. Käsikelladest Kellad on vallutanud terve maailma, kõik maad ja mered. Kellad on kõikjal. Olgu

Muusika → Muusika
18 allalaadimist
thumbnail
8
doc

ANTIIKOLÜMPIAMÄNGUD,OLÜMPIAMÄNGUD TÄNAPÄEVAL JA 2008.AASTA VÕITJA GERD KANTER.

Suur huvi seda teoks teha tekkis 19.sajandi keskpaiku Inglismaal ja Kreekas. Ajavahemikus 1859­1889 korraldati Ateenas antiikolümpiamängude eeskujul mitu korda Zappase mänge. Neist võistlustest võtsid osa ainult kreeka sportlased. 19. sajandi lõpul soodustas riikide majandus- ja kultuurisidemete areng rahvusvaheliste spordiföderatsioonide asutamist. Hakati pidama spordivõistlusi, milles osales eri riikide sportlasi. 1889. aastal tegi Prantsusmaa haridusministeerium prantsuse pedagoogile parun Pierre de Coubertinile ülesandeks korraldada aktuaalsete kehalise kasvatuse probleemide arutamiseks rahvusvaheline kongress. Kongress toimus Pariisis 16.­24. juunil 1894. Seda nimetetakse tagantjärele I olümpiakongressiks. Riikidest olid ametlikult kohal Prantsusmaa, Kreeka, Itaalia, Venemaa, Rootsi, USA, Suurbritannia, Hispaania ja Belgia. Põhiettekandega esines Pierre de Coubertin. Ta tegi ettepaneku hakata rahvusvahelise spordielu

Sport → Kehaline kasvatus
30 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Wikmani poisid kokkuvõte

Martin Moorits 12a "Wikmani poised" 2. Üldmulje koolist ja õpetajatest, kirjuta ühest õpetajast lähemalt 1930. aastate koolimaja oli tuhmides toonides, midagi sarnast, nagu kujutame ette vanu fotosid vaadates. Koolis pidi käima jala, mitte nagu tänapäeva, et buss sõidab ukse ette ja viib su otsejoones kooli. Õppeasutuses oli praegusega võrreldes ikka väga karm kord. Käsk oli kanda koolivorme ­ nende puudumisel tekkis palju pahandusi. Tüdrukutel pidi alati olema juuksed patsis ja küüned lakkimata. Hr. Markson Härra Markson andis koolis ladina keelt. Tema kohta ei teadnud poisid kindlasti ka mitte neid harilikult väga selgeid ja vaistlikult teadaolevaid asju. Teati, et lausa loll ta ilmselt ei olnud- ja selles kätkes õigupoolest sügava tunnustuse alge. Ja eriti ohtlik ei olnud ta ka. Sest hädaoluko...

Kirjandus → Kirjandus
158 allalaadimist
thumbnail
8
rtf

RÜTMITAJU ARENDAMISE VAJALIKKUSEST EELKOOLIEAS

Siis võime tähele panna, et olles sellega harmoonias, polegi palju pärast vaja muretseda. Aga selle rütmi tajumiseni jõudmine on omaette kunst ­ millele saabki kaasa aidata rütmitaju arendamine juba varajases lapsepõlves ­ ajal, mil tegelikult ollakse oma sisemiste rütmidega veel suuremas kooskõlas, kui hiljem, mil on vaja seda juba kunstlikult õppida. Allikad: Alushariduse õppekava 2008. Muusikaõpetus, Eesti Haridusministeerium Kikas, E 2008. Rmt. Õppimine ja õpetamine koolieelses eas. TÜ Kirjastus Kuivits, M., Jukk, T 2005. Rmt. Mäng ja pillimäng - Õpetajaraamat Mellov, Z. 1999. Rmt. Rütmika ­ loov liikumine. Koolibri Pullerits, M. 2005. Laps ja muusika. Rmt: Laps ja lasteaed. Tartu: Atlex Pullerits, M., Jukk, T. 2007. Mängime muusikat. Avatud Meele Instituudi kursus 7

Pedagoogika → Pedagoogika
14 allalaadimist
thumbnail
10
rtf

Võgotski, Piaget' ja Bronfenbrenneri teooriad

kontekstile. Nooruki käitumine kui tema isiklike kogemuste ja isiksuseomaduste ning sotsiaale keskkonna omavahelise interaktsiooni tulemus. Inimese-keskkonna omavahelise interaktsiooni mudelite kasutamine aitab selgitada erinevusi indiviidide reaktsioonides pealtnäha sarnastele situatsioonidele ning täiendab ja avardab meie arusaamist delinkventsest käitumisest. ALLIKAD Saar, A. (1997). Laps ja mäng. Tallinn: EKK Trükikoda. Salum, M. (1983). Mäng koolieelses eas. Tallinn: Eesti NSV Haridusministeerium Kivisalu, K.(2005). Miljon mängu eest. Pere ja Kodu.4,6-7.

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
109 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Eva Lootsaar

". Poole sajandi pikkune pedagoogiline tegevus on andnud temale rohkesti võimalusi jagada järeltulevatele põlvedele nii oma teoreetilisi teadmisi kui ka praktilisi kogemusi ja nõuandeid. 9 ALLIKAD Lootsar, E., Terri, M.(1955).Kasvatustöö segarühmalises lasteaias. Tallinn:Eesti Riiklik Kirjastus. Lootsar, E. (1977). Kultuur- hügieeniliste harjumuste kasvatamine.[Metoodiline kiri].Tallinn: Eesti NSV Haridusministeerium. Lootsar, E. (1965).Kultuurse käitumise kasvatamine.[Abiks lektorile].Tallinn:Eesti NSV Ühing ,,Teadus". Lootsar, E. (1965). Laste töökasvatusest perekonnas. [Abiks lektorile].Tallinn: Eesti NSV Ühing ,,Teadus" http://www.koolielu.ee/pages.php/011514,18043 http://www.lasteaed.net/2007/04/18/eva-lootsari-malestuspaev/ http://www.piilupesa.edu.ee/index.php?page=lasteaed-2 10

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
36 allalaadimist
thumbnail
12
rtf

Kosmograafia referaat "Eestlasest leiutaja ja astro-optik Bernhard Schmidt´i elu ja tegevus

Nimelt oli see firma valmistanud kaks peeglit Potsdami observatooriumile ­ 500 ja 800 mm diameetriga. Observatooriumi direktor Schwarzschild polnud nende kvaliteediga rahul ja kuna ta teadis Schmidti tööde kvaliteeti, siis otsustas ta lasta Schmidtil need ümber lihvida. Algas suur sõda, sest Steinheil ei tahtnud lasta head tellimust käest ja pealegi oleks ta firma maine hävinenud. Sõja käigus toodi välja isegi Preisimaa haridusministeerium ja selle tulemusena sai Schmidt tellimuse vaid 500 mm peegli ümberlihvimiseks. Esimese Maailmasõja puhkedes arreteeritakse Scmidt koos teiste Mittweida eestlastega ja paigutatakse Waldheimi vanglasse, kust ta hiljem saadetakse Sachsenburgi laagrisse. 1915.aastal pääseb ta tagasi Mittweidasse. 1923.aastal külastab pankrotistunud Schmidt Eestit, et kodumaal õnne proovida, kuid alles sõjast välja rabelenud Eestil pole talle midagi pakkuda ning Schmidt otsustab Saksamaale tagasi pöörduda

Astronoomia → Kosmograafia
6 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Õppeedukust mõjutavad tegurid

KASUTATUD KIRJANDUS Dippler, K. (2013). Lähituleviku trendid, mis mõjutavad õpimist ja õpetamist. Allikas: http://www.htk.tlu.ee/wordpress/dippler/kaire19/2013/11/16/lahitulevi ku-trendid-mis-mojutavad-oppimist-ja-opetamist. Hirsjärvi, S. H. (2005). Sissejuhatus kasvatusteadusse. Tallinn: Medicina. Kadajas, H.-M. (2005). Õppima õppimine ja õppima õpetamine. Tallinn: TLÜ Kirajstus. Kvalifikatsioonikeskus, R. E.-j. (2003). Klassijuhatajatööst koolis. Haridusministeerium: Eksami- ja Kvalifikatsioonikeskus. Kõverjalg, A. (1995). Õppeprotsessi aktiviseerimine. Probleemõpe. Tallinn: Eesti Riigikaitse Akadeemia. Kõverjalg, A. (1996). Õppimise psühholoogia ja metoodika. Tallinn: Eesti Riigikaitse Akadeemia. Pedastsaar, T. (2012). Õppima õppimine. Allikas: http://www.koolielu.edu.ee/kyllin/materjalid/varia/oppima_oppimine.p df. 13

Pedagoogika → Pedagoogika
33 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Demokraatlikud ja diktatuuririigid kahe maailmasõja vahel

Valitsusele anti erakorralised volitused- Riigipäev kaotas iseseisva rolli. Valitsuses ainult natsipartei liikmed. Juudivastased rassiseadused. Liidumaade, linnade juhtide ametisse määramine, mitte valimine. Haakristidega lipu kuulutamine riigilipuks. 1934 ühitas Hitler kantsleri ja praesidendi ameti. Loodi salapolitsei Gestapo- poliitiline meelsuskontroll. Natslik tervitus, ,,Mein Kampfi" hiigeltiraazid, propaganda filmid, raadio, ajalehed. Ajupesu. Propaganda ja haridusministeerium Goebbelsi juhtimisel. Raamatute põletamine (Remarque, Spionaza, Marx, Mann). Hitlerjugend. Majanduspoliitika: streikide, ametiühingute keelustamine. Tööpuuduse likvideerimine paari aasta jooksul (hädaabitööd, metsatööd, ehitustööd, põllutööd, üldine töökohustus). Sõda: teede ehitus- strateegilised maanteed. Majanduse arendamise 4aasta plaan. Armee taastamine andis paljudele tööd. Relvatööstuse arendamine. Riiklikud tellimused. Tulemus

Ajalugu → Ajalugu
9 allalaadimist
thumbnail
62
docx

Metoodiline praktika 2014

2003 / 2, .3 ­ 6. 7. .. - . .: , 2003. 8. . , . , : . « ». 9. . // / 2007 / 9 .108 ­ 122. 10. .. . ­ .: , 1999. ­ 232 . 11. .. : . . . ­ .: . . , 1999. - 394 . 12. . : . / . ­ .: -, 2008. ­ 192 . 13. .. «». . ­ ., , 2006. ­ 144 . 14. , .., , .., , .. (2002). : . . . .: . 15. Almann, S. & Kuusman, M. Kodu ja lasteasutus koostöös. Lapsevanema ja kasvataja käsiraamat. Haridusministeerium, 1999. 16. Kirsten A. Hansen, Roxane K. Kaufmann, Kate Burke Walsh Hea Alguse lasteaeda programm. Avatud Ühiskonna Instituut, 2003. ­ l. 224. 17. Niiberg, T., Linnas, M. (2007). Laps läheb lasteaeda. Tartu: Atlex. 18. Tiko, A. & Almann, S. Arenguvestlused lasteaias. Kirjastus Ilo, 2006. ­ l. 135 19. Veisson, M.& Suur, S. Koostöö lapsevanematega//Haridus/2005/12. l. 16-17. . 1. . ( ) ( ) 2. . 1. ! 120 , ,

Keeled → Vene keel
2 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Aasia ja Aafrika Uusajal

sunniitide keskuseks kujunes Türgi sultanaadi pealinn,kuhu valitsejad püstitasid uusi uhkeid losse.Arhitektuuri ja sellega seotud ehituskunstiga võrreldes olid ülejäänud kunstiliigid vähem arenenud.Haridus ja teadus püsisid Türgi impeeriumis keskaja tasemel. Koraanikoolid ja medresed olid vaimulike kontrolli all.Jälgisidet kõik oleks kooskõlas Koraaniga.Üksikud16.-18.saj poeedid suutsid nendes tingimustes luua midagi väärtuslikku. 19.saj II poolel rajati Euroopa eeskujul haridusministeerium,seati sisse kohustuslik tasuta algharidus,tegevust alustas Osmani Teaduseühing ja Istanbuli ülikool.Türgi ühiskond oli 19.saj jõudnud suurte muutuste künnisele. Egiptus. Asus uuenduste teele, millele aitas kaasa Napoleon'i vallutusretk (1789-1799) kui ka valitseja Muhammad Ali reformimeelne poliitika. Ali hindas kõrgelt haritust,kultuuri ja Egiptuses hakati rajama ilmalikke koole.Avati esimene trükikoda (1822) ning hakkas ilmuma esimene ajaleht ,,Egiptuse Sündmused". Pärsia. 16.-18

Ajalugu → Ajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
6
doc

5 pr töö - Toimetulekuõpe

erivajadustega inimestel samasugused vajadused kuuluvuse, turvatunde ja eneseteostuse järele nagu teistelgi" (Haavistu 2009: 51). Jaagu Lasteaed-Põhikool eripedagoog Rita Tamm (Tamm 2009: 44) kirjutab: "Vaimupuudega lapsed on palju arenguvõimelisemad kui seda tavaliselt ette kujutatakse." Kui ta kirjutab nii lähtuvalt oma kogemusest hooldusklassi lastega, kellega ta töötab, siis seda enam kehtib see toimetulekuõppe kohta. 1990/1991. õppeaastal Haridusministeerium andis luba "avada klassid mõõduka vaimse mahajäämusega lastele". (http://kroonu.tartu.ee/index.php? option=com_content&task=view&id=13&Itemid=30) Toimetulekuõpe on mõeldud õpilastele, kellel on mõõdukas (Vabariigi Valitsuse 16. detsembri 2010. a määruse nr 182 ,,Põhikooli lihtsustatud riiklik õppekava" lisa 2) või mõnikord raske (www.vidruka.edu.ee/oppekava.html ) vaimne alaareng. Milles see seisneb? Eripedagoog Viivi Neare (2009:4) kirjutab, et vaimupuue on püsivad

Pedagoogika → Eripedagoogika -...
44 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Eva Lootsar

“. Poole sajandi pikkune pedagoogiline tegevus on andnud temale rohkesti võimalusi jagada järeltulevatele põlvedele nii oma teoreetilisi teadmisi kui ka praktilisi kogemusi ja nõuandeid. ALLIKAD 10 Lootsar, E., Terri, M.(1955).Kasvatustöö segarühmalises lasteaias. Tallinn:Eesti Riiklik Kirjastus. Lootsar, E. (1977). Kultuur- hügieeniliste harjumuste kasvatamine.[Metoodiline kiri].Tallinn: Eesti NSV Haridusministeerium. Lootsar, E. (1965).Kultuurse käitumise kasvatamine.[Abiks lektorile].Tallinn:Eesti NSV Ühing „Teadus“. Lootsar, E. (1965). Laste töökasvatusest perekonnas. [Abiks lektorile].Tallinn: Eesti NSV Ühing „Teadus“ http://www.koolielu.ee/pages.php/011514,18043 http://www.lasteaed.net/2007/04/18/eva-lootsari-malestuspaev/ http://www.piilupesa.edu.ee/index.php?page=lasteaed-2 11 12

Pedagoogika → Pedagoogika
3 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Sõnamoodustuse kordamisküsimused eksamiks 2015

Üldkeeles võib siiski kasutada omastavat sealgi, kus oskuskeele järjekindlus nõuab nimetavat: üldkeelesahjuküte, elektrikeevitaja, telefoniside, oskuskeeles ahiküte, elekterkeevitus, telefonside; d. us-lõpulised sõnad, kui nad on kahesilbilised ja III vältes või kui neis on rohkem kui kaks silpi, nt küpsuseksam, nakkushaigus, loodusuurija, kaugusmõõdik, austusavaldus, muinsuskaitse, haridusministeerium, kirjutuslaud. s-liitumine ei ole siiski üldine. Rahvapärastes sõnades on e säilinud, nttarkusehammas, küllusesarv, teadusetempel, seadusesilm ‘korravalvur, politseinik vms’. Paljud sõnad käibivad kahel kujul: näitus(e)väljak, tärklis(e)tööstus, rõskus(e)laik, õigus(e)rikkumine; e. osa võõrsõnu (sh eriti need, mis meile on laenatud tervikkujul), nt aadressbüroo, ballettmeister, kontsertmeister, detektiivromaan,

Keeled → Eesti keele sõnamoodustus
56 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Alaealiste karistamine venemaal

Planeeritakse tõstatada meditsiinilisi küsimusi, et lapsed saaks iseseisvalt pöörduda nende poole seoses seksuaalsete ja pere loomise küsimustes. Antud hetkel puudub Venemaa Föderatsioonil seadusandlik baas alaealiste asjade ministeeriumite (komisjonide) loomiseks. Kuid käib suur arutelu seaduse muutmiseks ja lisamiseks sinna eraldi ,, Seadusandlus alaealiste ministeeriumi jaoks." Sead seadusandlust olid arutamas 40 organisatsiooni, samas ka Justiitsministeerium, Siseministeerium, Haridusministeerium, organisatsioonid, kes tegelesid alaealistega. ( http://rushistory.3dn.ru) 4 3. ALAEALISTE KRIMINAALVASTUTUSE ISEÄRASUSED Vastavalt Venemaa kriminaalkoodeksi artiklile 87 loetakse alaealisteks isikuteks isikuid, kellel kuriteo toimepanemise ajaks on saanud 14 a. vanuseks, aga ei ole veel 18 aastased. Venemaa seadustes on esimest korda 1996. aastast kehtivas kriminaalkoodeksis pühendatud terve 5

Õigus → Kriminoloogia
21 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Haridussüsteem Suurbritannias

minna hoopis kutseharidust omandama. 13 5. HARIDUSE JUHTIMINE JA KONTROLL 5.1. Hariduse juhtimine Suurbritannia haridus on detsentraliseeritud. Haridusteenust pakuvad nii keskvalitsus, kohalik omavalitsus, kirik, vabatahtlikud organisatsioonid jpt. Haridussüsteemi juhtimise eest vastutab valitsus, viies ellu riiklikku poliitikat koolisüsteemi planeerimises. Haridusministeerium allub parlamendile. (uk_kool) Parlamendis töötab spetsiaalne komitee (Education and Skills Committee), mille tegevusalaks on haridusküsimused ja võtab vastu haridusministeeriumi poolt koostatud dokumendid ja seadusaktid. Parlamendi alamkojal (House of Commons) on lubatud saata komiteed, mille tegevusalaks on valitsusasutuste tööde jälgimine ja hindamine. Komitee koosseisus on parlamendi alamkoja liikmed ning erakondade esindatus.

Keeled → Inglise keel
80 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Majandus

MAJANDUS 1)Tootmisressursid ehk tootmistegurid on loodusvarad,kapital ja inimressursid. 2)Vabatahtlikus vahetuses kahe inimese vahel usuvad mõlemad,et saavad selles kasu. 3)Järgnevad näited iseloomustavad turgu a)isik,kes ostab kauplusest jäätist b)inimene,kes kasutab rõivaste ostmiseks postimüügi kataloogi,telefoni või krediitkaarti. 4)Tööpuuduse tase on probleem,millega tegeleb makroökonoomika. 5)Üksikute,perekondade ja ettevõtete majandusprobleemide uurimisega tegeleb mikroökonoomika. 6)Majandusteadlased ütlevad,et nappus on suheline mõiste.See tähendab et ressursside nappus võib muutuda,kui soovid või kättesaadavad ressurssid muutuvad. 7)Majanduslikus mõttes kaup on käärid. 8)Alternatiivkulu on parim alternatiiv,millest loobutakse valiku tegemisel. 9)Milline ei ole üks põhivalikutsest mida kõikide ühiskondade inimesed peavad tegema? Mida teha ressurssidega mis ei ole napid? 10)Uue kauplu...

Majandus → Majandus
90 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus

Tüdrukud on tugevamad tasakaaluharjutustes, hüpetes, liiguvad rütmilisemalt, kergemalt. Poisid ronivad paremini, jooksevad kiiremini, viskavad kaugust ja märki täpsemini. Harjutuste sooritamisel 3-7 aastaste laste rühmas kasutatakse palju väikevahendeid: palle, rõngaid, kuubikuid, linte, lippe. Kehalise kasvatuse tunni kõikides osades pööratakse tõsist tähelepanu õige rühi ja hingamise kujundamisele( Eesti NSV Haridusministeerium, 1979). 4. Kuidas korraldada kehalist kasvatust haridusasutuses ja kodus Parim liikumiskasvatus haridusasutuses ja kodus loob lapsele vabad võimalused liikuda ning see omakorda pakub mitmekülgset rõõmu ning loob positiivseid elamusi. Kodu osa lapse hoiakute kujunemisel on väga suur. Tihti ei mõtle vanemad sellele, kui lihtsatest igapäevategevustest lapsed saaksid osa võtta. Argipäeva väärtus kujuneb pisikestest, 9

Sport → Kehalise kasvatuse didaktika
93 allalaadimist
thumbnail
7
doc

LIIKLUSÕPETUS

tuleb olla lapse vanuri ,ning haigus tunnuste ja puudegainimeste suhtes. Õlekäigurajale tohib sõit ainult siis kui juht on kindel et tal ei tule sellel seisma jääma.Ülekäigurajal ei tohi tagasipöörata.Kohates valgekeppiga jalakäiat on tal igalpool õigus . Liiklusohutus Riikliku liiklusohutuse töötab välja vabariigi valitsus.Liiklejate ja turvalisus , liiklusohutuse tagab majandusministreeium , liiklusjärelvalvet korraldab siseministeerium , liiklusharidust korraldab haridusministeerium , kohalikomavalitsus korraldab liiklusohutust omaterritooriumil. Liikluskasvatuse eesmärk on kujundada üksteisega arvestavaid liiklejaid: 1)ohutuliikumis harjumused ,tajuda liikluskeskkonda, ja mitte ohustada teisi liiklejaid .2) teadmised ja oskused mis toetavad liiklejate toimetulekut nii jalakäiga,sõitja kui juhina .3) laste liikluskasvatus algab kodust. Rahvuslik liiklusohutusprogramm viiakse läbi erinevates riikides . Liiklusekorraldamine

Auto → Liiklusõpetus
20 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

Vooruseetika

kodanikeks. naabruskondade, kogukondade ja riigi Eeldus: noorte eetiline, sotsiaalne ja kodanikena. emotsionaalne areng on sama oluline kui Ameerika Ühendriikide haridusministeerium akadeemilised saavutused. 39 40 A Free sample background from www.awesomebackgrounds.com © 2004 By Default! A Free sample background from www.awesomebackgrounds.com © 2004 By Default!

Filosoofia → Eetika
23 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun