Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus (0)

3 HALB
Punktid
 
Säutsu twitteris
TALLINNA ÜLIKOOL
Rakvere Kolledž
Õpetajakoolituse osakond





Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus“
Kadri Viks
AP- 1 KÕ






Juhendaja : M. Piisang


Rakvere 2012
Sisukord





1. Sissejuhatus
Lapsepõlv on liikumise seisukohalt aktiivseim aeg elus. Lapse igapäevane elu koosneb söögi- ja uneaegu arvestamata peaaegu pidevast liikumisest . Hiljem on päevaplaanis esikohal kool ja õppimine ning spontaanse liikumise hulk väheneb.
Kehaline treening on kehalise aktiivsuse üks osa, mis hõlmab planeeritud, süstemaatilist, korduvat ja eesmärgistatud liikumist.
Planeeritud liikumise abil püütakse toetada lapse arengut ja mõjutada positiivselt tema tervist.
Meelte arenemine algab juba varases beebieas ja selle põhjal areneb järk- järgult ka tähelepanuvõime ning eesmärgistatud motoorika , seejärel aga kindla suunitlusega õppimine. Väikelastel tuleks korraldada intervallitüüpi, lapse enda poolt reguleeritavat liikumist. Sellega arendatakse nii tasakaalu, koordinatsiooni kui osavust. See aitab lapsel tajuda paremini ümbritsevat keskkonda.
Väikelapse motivatsioon paraneb ja tema võimed arenevad, kui liikumine annab positiivseid elamusi. See on väga oluline lapse minapildi, eneseväärikuse ja sotsiaalse arengu seisukohalt. Kõige parem aeg motoorsete oskuste omandamiseks on kümme esimest eluaastat , sel ajal toimub närvisüsteemi põhiline areng.
Enne murdeiga on poisid füüsiliselt aktiivsemad kui tüdrukud, seetõttu tuleb luua neile võimalused ülekeevast energiast vabanemiseks: näiteks liikumis - ja võistlusmängude abil (P. Numminen, I. Välimäki , 1998).
Lapse kehalisele arengule mõjub ka liikumiskeskkonna mitmekülgsus, millele tuleks nii koolis kui lasteaias pöörata suurt tähelepanu. Kitsad liikumistingimused ei tohiks olla liikumiskasvatuse läbiviimisele takistuseks ( P. Karvonen, 2003).
Ka meie lasteaias olid väga pikka aega raskendatud liikumistingimused. Õuealal ei olnud sellist kohta, kus viia läbi liikumistunde. Pidime kasutama kooli staadionit ja rahvamaja suurt saali. Selleks tuli väga palju aega varuda, et õigeks ajaks kohal olla. Lasteaeda tagasi minek oli samuti raskendatud, kuna lapsed olid väsinud ja mängimiseks õuesoleku aega peaaegu ei jäänud, sest nende riided olid võimlemisest märjad.
Nüüd on see mure õnneks lahendatud . Õueala sai renoveeritud , meil on oma kaugushüppekast, jooksurada , korvpalliplats. Lapsed saavad neid alati õuesoleku ajal ka kasutada ja see meeldib neile väga.
Terved lapsed on meie tulevik!






2. Laste kehaline aktiivsus ja selle vajalikkus õpilastele
Kehaline aktiivsus on igasugune skeletilihaste abil sooritatud liigutus , mis kutsub esile energiakulu üle rahuloleku taseme. Kogu ööpäevane energiakulu jaotub energiaks, mis on vajalik põhiainevahetuseks- südame, aju, kopsude ja teiste elundite tööks. Kehaline aktiivsus on tegevused, mis mõjutavad kogu organismi. Kehalise tegevuse tagajärjel muutub keha tugevamaks ja elujõulisemaks. Tegevuseta organism jääb loiuks , lõdvaks ja nõrgaks(E. Maiste , 1999).
Kehaline tublidus ja aktiivsus mõjutavad otseselt laste ja noorte tervist kasvueas. Treenimine lapseeas kutsub organismis esile füsioloogilisi ja biokeemilisi muutusi, mis avaldavad positiivset mõju tervisele
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #1 Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #2 Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #3 Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #4 Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #5 Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #6 Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #7 Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #8 Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #9 Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #10 Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #11 Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #12 Laste kehaline aktiivsus ja nende kehaline kasvatus #13
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-05-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 68 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor KristjanHaljand Õppematerjali autor

Lisainfo

Käesolevas referaadis püüdsin välja tuua kõike kehalise kasvatusega seonduvat. Laste positiivne suhtumine kehalisse kasvatusse peaks kindlasti alguse saama kodust. Mida aktiivsemad on vanemad, seda aktiivsemad ja sporditeadlikumad on ka lapsed.
Kõik lasteaia ja koolilapsed peaksid ka vabal ajal sporti tegema. Sport sobib igale eale. Kes vanaduseski korralikult võimleb, metsajooksu teeb ning sulgpalli, võrkpalli või teisi liikumist nõudvaid mänge harrastab, on kauem terve ja töövõimeline.
Liikumis- või kehalise kasvatuse tunnis, on õpilaste võimed erinevad. Mõni laps saab suurepäraselt hakkama keeruliste võimlemisharjutustega, mõnel on jõudu kõige rohkem kätekõverdusi teha ja mõni kohe jõuab pikka aega järjest joosta. Paljud kehalised võimed on pärilikud ehk meile geenidega kaasa antud. Samas ei ole ainult andekus see, mis meie sportlikud tulemused määrab. Kõiki kehalisi võimeid on võimalik treenida.
Kehalised võimed on jõud, kiirus, vastupidavus, painduvus, tasakaal ja koordinatsioon.
Lisaks neile võimetele on kehaliste harjutuste sooritamisel ja erinevate spordialadega tegelemisel vaja ka näiteks rütmitunnet, oskust lõdvestuda, ruumitaju ja mitmeid tahteomadusi. Kehaliste võimete osakaal on spordis alati erinev. On oluline arendada kõiki kehalisi võimeid.
Tervislik toit, küllaldane uni, rohke liikumine, värske õhk ja puhas loodus rajavad aluse suurele väärtusele – lapse tervisele.


laste kehaline aktiivsus , laps , keha , aktiivsus , kehaline , kasvatus , tegevus , arengu

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

13
doc
Kehaline aktiivsus koolis
12
doc
Laste kehaline aktiivsus
10
docx
Kehaline aktiivsus täiskasvanutel
14
doc
Tervisekasvatuse alused konspekt eksamiks
11
doc
Noored ja sport
4
pdf
Eesti kehaline kasvatus ja meie laste liikumisaktiivsus
9
doc
Tervislik eluviis ja selle mõju organismile
50
docx
Kehalise kasvatuse mõju Pärnu Koidula Gümnaasiumi G1BK1 tüdrukute enesetundele ja meeleolule





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun