...................................................................... 12 Viited......................................................................................................... 13 2 Sissejuhatus Käesolevas töös tahab autor analüüsida läbi turunduse mõistete Mayeri pesugeeli Sensitive. Töö on jaotatud kahes osas: esimesed neli peatükki käsitlevad turunduse teooriat. Siin on eraldi käsitletud pikemalt toote mõistet turunduses. Teine osa töös ehk viies peatükk vaatleb pesugeeli lähemalt. Autor on ise pikaajaline pesugeeli ostja. Sellest johtuvalt oli töö käigus huvitav toodet analüüsida ja küsitleda teisi kliente nende eelistuste kohta toodet tarbides. 3 1. Toode Toode on üks turunduse põhimõistetest. Toodetega inimesed rahuldavad oma vajadusi ja soove. Turunduses mõistetakse tootena kõike, mida võib pakkuda kellelegi tema
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtlus ja majandusarvestuse õppetool I K KÕ EESTI TOOTJATE KAUBAMÄRGID Referaat Mõdriku 2009 SISUKORD SISSEJUHATUS.....................................................................3 1. TOIDUAINED 1.1 Estover 1.2 Veski Mati 1.3 Tere 1.4 Viru Rand 1.5 Saku Õlletehas 1.6 Kalev 2. TÖÖSTUSKAUBAD 2.1 Orto Puhas Limpa 2.2 Orto Puhas kodu Sanit-M 2.3 Mayeri Pesugeel Sensitive 2.4 Suva Etno 3. KOKKUVÕTE SISSEJUHATUS Kauplemine on toiminud juba sajandeid.Algselt vahetasin inmesed kaupu teiste kaupade vastu ja hiljem võeti kasutusele juba maksevahendid. Kui preagusel ajal kaupluses singi vaadata on valik nii suur ,et paneb algselt mõtlema ,mida valida.Sama toodet pakutakse mitmelt erinevalt tootjalt ja maailma erinev
Sellised meetmed tagaksid kemikaalide ja keemiatoodete tootmis- ja ekspordivõime säilimise ja parandaksid tööhõivet. Meie ühiskonnas on vaja teadvustada keemiatööstuse võtmerolli nii ,,traditsioonilise" kui ka ,,uue majanduse" arendajana. Keemiaalaste teadmisteta, aga ka keemiatööstuseta, pole võimalik arendada majandust ega ühiskonda tervikuna. Toote hinna kujunemine Hinnast üldiselt Hinda kui turundusmeetmestiku osa ei saa alahinnata. Turunduses on õige hind pärast õiget toodet kõige olulisem, sest vaid tänu õigele hinnale ostavad tarbijad toodet ning ettevõte saab kasumit. Hind (price) on väärtus, mida peab klient toote saamiseks tasuma. Hinna strateegia on neljast turundusmeetmestiku osast kõige paindlikum, st kõige kiiremini muudetav. Müüjad saavad hinda tõsta või langetada sagedamini ja kiiremini kui on võimalik teisi meetmestiku elemente muuta.
TURUNDUSE EKSAM Peatükk 6 ,, Toode" Toode pakkumine, mis on tehtud turule hankimiseks, kasutamiseks ja tähelepanu äratamiseks. Võib olla nii toode, teenus, inimene, organisatsioon, kogemused või idee. TARBEKAUBAD Mugavustooted · Tarbija ostab tihti ja kohe, kulutades minimaalselt aega ja energiat ostu sooritamiseks. · Toote teisi alternatiive ei kaaluta · Madala hinnaga ja neid on saadaval igal pool nt seep, ajalehed ja muud majapidamistarbed · Esmatarbetooted tarbitakse tihti, rutiinselt ja igas leibkonnas · Impulsstooted ostetakse kiiresti ja planeerimata impulsi ajel. Kui toode pole hetkel saadaval siis seda tavaliselt ei osteta · Hädaostutooted ostetakse pärast tugeva vajaduse tekkimist. Pole aega uurida alternatiive nt kui vihma hakkab sadama, ostab vihmavarju, lambipirn põleb läbi ostab uue lambi Valiktooted · Ostetakse harvem ja mõeldakse hoolikalt läbi nende
· Tugevamad võidavad- ebaefektiivsed kaubad langevad turult välja. · Reageerimine muutustele-oled ostjatele meelepärane. · Mitmekesisus-võimalus valida · Laienemine-suurem haare turul · Sõltumatus- kujundad ise hinna Monopoli kaitsmise vahendid Eraettevõtte ja üksikisiku seisukohast on konkurents halb ja seda üritatakse vähendada. Monopoli kaitsmise vahendid on: · Litsents · Patent · Autoriõigus · Kaubamärk Mis on turundus? Turundus on see, kui me uurime välja, mida on vaja teha selleks, et müüa oma toodet või teenust kasumlikult. Turundus on nagu film, milles toode on staar ja lugu räägib meile sellest, miks see staar nii eriline on ja miks me peaksime just teda aatama. Põhimõte: · Müüa nii palju kui võimalik · Nii kaua kui võimalik · Nii paljudele kui võimalik · Nii kõrge hinnaga kui võimalik
INTERAKTIIVNE TURUNDUS Põhimõisted: ● Vahetus, tehing (exchange, transaction) Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud toode teiselt subjektilt hüvituse vastu. Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks. Eristatakse nelja vahetuse vormi: Turu vahetus Suhte vahetus Ümber jagav vahetus Vastastikune vahetus ● Turu vahetus (market exchange) Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud. Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata. ● Suhte vahetus (relationship exchange) Pikaajaline orienteeritus. Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest. ● Ümber jagav vahetus (redistribution) Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena. Üksuse li
........................................................................................................28 7.TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON.............................................................................37 8.HIND.................................................................................................................................54 9.TURUSTUS......................................................................................................................60 10. SOTSIAALNE TURUNDUS.........................................................................................62 1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1 TURUNDUSE MÕISTE JA AJALUGU „Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu.“ (P. Kotler) „Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst.“ Turundusel on kaks mõõdet:
Turunduse alused eksam 1. Turunduse liigid Konkreetse turunduspoliitika aluseks on see, milline nõudmine ja vajadus on turul. · Konversioonne turundus mingi kauba suhtes on negatiivne nõudmine, seda toodet eitatakse. N.: taimetoitlase eitava suhtumise puhul lihasse on turunduse ülesandeks siin luua nõudmine. · Stimuleeriv turundus turul puudub nõudmine. N.: kaup pole inimesele vajalik (kõrbes ei vajata kelke), aga tuleb luua nõudmine. · Arenev turundus nõudmine on olemas, kuid ta ei väljendu tarbimises. N.: nikotiinivaba suits. Siin on turunduse ülesanne arendada tootmist. · Re-turundus nõudlus langeb, turunduse ülesanne on seda tõsta. · Sünkroturundus nõudmine võib kõikuda, turunduse ülesanne seda balansseerida. · Säilitav turundus turul on hetkel täisnõudlus, aga et see nii ka jääks, siis turunduse ülesanne hoida nõudlust. · De-turundus nõudlus on ülemäära kõrge, ülesanne vähendada.
Kõik kommentaarid