Saatanlikud soovitused 6 Kokkuvõte 6 Kasutatud kirjandus 7 Mitte keegi ei kasutanud ametlikul tasandil sõna 'satanism' enne A.S.LaVey'd, kes asutas 1966. aastal Ameerika Ühendriikides "Saatana Kiriku" ja nimetas seal praktiseeritavat satanismiks. Üsna kindlalt oli satanismi praktiseerijaid ka varem, sest ükski asi ei teki tühjale kohale, kuid ilma raamfilosoofiata oli tegu vaid üksikute uitajatega, kelle kaootilist struktureerimata maailmavaadet ei saanud veel religiooniks ega filosoofiaks nimetada. 'Saatanlik Piibel' on hoolimata LaVey surmast ja möödunud aastakümnetest siiani modernse/ratsionaalse satanismi selgroog ja lävepakk paljudele 'algajatele' ületamiseks edasiste sügavamate uuringuteni. Nagu ka teiste religioonidega,
koloniseeris Palestiina ja hellenism levis ka Iisraelis. Oletatavasti pörkub Israeli monoteism siis esimest korda sellega kokku, et Jumal pole köikvöimas, köiketeadev, sest kurjus eksisterib. Lisaks levib ka Zoroastrism, üks dualistlik religioon Iraanist. Saatan on siis persoon kellega saab ära seletada kurjuse eksistentsi. Palju vöimu talle ei anta, kuna ta oleks siis Jumalast tugevam. 2 Satanismi tekkimine ja ristiusk Ristiusu ajal kasvab Saatana tähtsus. Saatan on nagu liivakübeke, millest saab pärlmutter, kuna teda on vöimatu eemaldada, saab aga ennast kaitsta - omaenese mahlaga kasvatada liivaterast pärlmutri. Pealegi möjub selline halb-paha jaotus väga dünamiseerivalt möttele ja keele arengule. Areneb kirjandus. Hakatakse kasutama universaalseid möisteid. Saatanaga tuleb ellu sisse dünaamika, mis pörkub kokku stabiilsete staatiliste süsteemidega.
tüüpi veidrust. LaVey õpetas mulle satanismist kõike, arutasime koos selle ajalugu ja põhiprintsiipe. Ma osalesin mingil kesköörituaalil Viktoria-ajastu kiriklas, mida oli kasutatud Saatanakiriku peakorterina. Sellest kõigest kirjutasin ma ühe tõsise artikli, kuid tuli välja, et minu kirjutis ei ole üldse see, mida tahaks avaldada üks endast lugu pidav ajakiri. Nemad olid huvitatud ainult sellistest lugudest, milles on kirjutatud satanismi väärastustest. Lõpuks avaldas üks meesteajakiri 1968. aastal esimese täieliku artikli LaVeyst, Saatanakirikust ning LaVey kummutud vanadest saatanalegendidest. Artiklis kirjutati Saatanlikust Piiblist, mida satanismi järgijad kasutavad kui oma elu mudelit ja juhti. Mu artikkel ei olnud lõpp(nagu on see olnud mu teiste teemadega), vaid algus pikale ning südamelähedasele sidemele satanismiga. Ma kirjutasin LaVey eluloo ,,Saatana kättemaksja" (1974). Pärast selle avaldamist sai minust
Bahai usk õpetab, et Jumal on ennast ilmutanud läbi ajaloo erinevate prohvetite kaudu Krishna, Mooses, Buddha, Kristus, Muhamed. Iga järgnev ilmutus teeb tarbetuks eelmise. Bahaid usuvad, et maailmal on aeg "täiskasvanuks" saada, kus pole enam rasse, rahvusi ega usundeid Bahaid usuvad ühte Jumalat, nende arvates tuleks luua maailmas bahai usundi põhjal üks valitsus Bahai usundi keskus on Haifas (Iisraelis) Satanism Satanism on religioosne või filosoofiline liikumine, mille keskseks kujuks on Saatan või mõni muu Saatanaga samastuv identiteet või siis inimese tõeline olemus, mida esindab Saatan kui arhetüüp. Erinevalt paljudest religioonidest ja filosoofiatest on satanismis põhirõhk inimese Mina väärtustamisel, mitte allumisel mõnele jumalusele või juhtfiguurile või moraalireeglitele Satanismi võiks jagada kolmeks:
Bahai usk õpetab, et Jumal on ennast ilmutanud läbi ajaloo erinevate prohvetite kaudu Krishna, Mooses, Buddha, Kristus, Muhamed. Iga järgnev ilmutus teeb tarbetuks eelmise. Bahaid usuvad, et maailmal on aeg "täiskasvanuks" saada, kus pole enam rasse, rahvusi ega usundeid Bahaid usuvad ühte Jumalat, nende arvates tuleks luua maailmas bahai usundi põhjal üks valitsus Bahai usundi keskus on Haifas (Iisraelis) Satanism Satanism on religioosne või filosoofiline liikumine, mille keskseks kujuks on Saatan või mõni muu Saatanaga samastuv identiteet või siis inimese tõeline olemus, mida esindab Saatan kui arhetüüp. Erinevalt paljudest religioonidest ja filosoofiatest on satanismis põhirõhk inimese Mina väärtustamisel, mitte allumisel mõnele jumalusele või juhtfiguurile või moraalireeglitele Satanismi võiks jagada kolmeks:
Pärast põhikooli lõpetamist 1986. aastal läks Aidi edasi õppima Tartu Kunstikooli. Vanavanemate kontrolli alt pääsedes asus Aidi ohjeldamatult elu ja maailma uurima ning õppimiseks eriti aega ei jäänud ta kukkus Kunstikoolist välja ja saadeti tagasi Haapsallu. Seal leidis ta endale töö kunstnikuna kultuurimajas, sai endale oma ateljee ja lõpetas õhtukooli. Töötades kunstnikuna erinevates kohtades, liikus ta palju ringi, põhiliselt Eesti, aga ka endise NSVL piires. Peale keskkooli lõpetamist kirjutas Aidi vahel, kui sund peale tuli, siis jälle kuude kaupa mitte. 3 Tema esimesed luuletused ajakirjades Vikerkaar ja Noorus ilmusid pseudonüümi ATS all, samuti andis Eesti Raamat välja tema luuleraamatu ,,Ärge pange tähele" 1990. aasta noorte autorite kassetis. Selle kogu tekstid on kirjutatud 15-18-aastaselt ja on paljuski kantud teismelise protestivaimust, aga ka noorusele omasest maailmavalust. 1991
ligi kümme tuhat ning suur hulk veel üle kogu maailma. Saksamaal on nõidu mõrvatud. Kino ja televisioon on jubadate nõiduslugudega olnud lausa üle ujutatud. Ajalehtedes ja ajakirjades on ilmunud kuulutused, kus lubatakse pühendada nõuakunsti kõikidesse saladustesse ning anda uutele nõidadele koolitust. Leping Kuradiga, mis oli ajaloosis nõiatraditsioonis keskne sündmus, on saanud lähtejks ühele tänapäevasele uuestisünnile satanismile. Ometi on nüüdisaja satanism ajaloolisest nõiausust paljuski erinev ning kõik tänapäeva uuspaganlikud nõiad on sellest täielikult lahti öelnud. Tänapäeva nõiad leiavad, et kuna nad ei tunnista kristlust, ei saa neid pidada ka ristiusu Kuradi kummardajateks. Enamik tänapäeva sataniste ei usu Saatanasse või Kuradisse kõige vähematki. Neid, kes personifitseeritud Saatanat tões ja vaimus kummardavad, kohtab haruharva. Mõned kinnitavad, et kummardavad ,,Luciferi", keda nad peavad antiikseks jumaluseks, kelle
ÜLDINE USUNDILUGU Õppejõud Ringo Ringvee 11. sept 2007 C. Partridge ,,Maailma usundid" T. Kulmar ,,Üldine usundilugu: religiooniteaduse põhimõisted. Maailmausundid. Seletussõnastik" Rudolf Bultmann arvas, et usundeid tuleb uurida demütologiseerimise teel. Usundeid uuris 3. saj ema Euhemeros, kes leidis, et jumalad on jumalikustatud kuningad. Euhemistlikud religiooniteooriad: Ed.B.Taylor animism: unenägudes hing liigub inimekehast välja; S.Freud, Erich von Däniken jumalad on tulnukad, tulnud muudest universumitest maa peale; Plutarchos religiooni algus on inimlikus hirmus. Usu-uuringud jagunevad mitmeks erinevaks kategooriaks. Usundifilosoofia: · Jumalatõestused · Usundist kõnelemine kasutades filosoofia ,,vahendeid" Usundi dimensioonid: Õpetuslik ja filosoofiline monoteism, polüteism, dogma Filosoofiline/teoloogiline apologeetika Müüt lugu,
Kõik kommentaarid