Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"ath" - 42 õppematerjali

ath on üks olulisemaid psüühikahäireid lapse- ja noorukieas, see põhjustab märkimisväärseid toimetulekuraskusi lapse erinevates tegevusvaldkondades, nagu õppimine, suhtlemine täiskasvanute ja eakaaslastega, huvialategevus. ATH kuulub hüperkineetiliste häirete gruppi, mille põhitunnusteks on tähelepanu puudulikkus, motoorne üliaktiivsus ja impulsiivsus.
thumbnail
12
odt

Aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH) sümptomitega lapse toetamine kodus, lasteaias ja koolis.

Aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH) sümptomitega lapse toetamine kodus, lasteaias ja koolis. Www. ATH.ee ­ seal on infot Rahvusvaheline tähis on ADHD. Häire F90 Termin hüperaktiivsus on kreeka-ladina päritolu. Kreeka hyper` on peal, üleval, teisel pool ` on seotud normi ületamisele osutavate sõnadega. Ladina activus tähendab tegutsemist, toimekust. Psühholoogiasõnastikutes on hüperaktiivsust kirjeldatud kui tähelepanematust, impulsiivsust, kõrgendatud liikumisaktiivsust. MIS ON ATH? Lapsel kellel on raskusi keskendumisega ja tavapäraste käitumisreeglitele allumisega. See on

Pedagoogika → Pedagoogika
136 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Mis on ATH ja mida peaks sellest teadma?

Mis on ATH ja mida peaks sellest teadma? ATH on aktiivsus ja tähelepanuhäire, levinum nimetus on hüperaktiivsus. Kasutatakse veel termineid üliaktiivsus või hüperkineetilisus. Inglise keeles on lühend ADHD. See on psüühikahäire, mis esineb lapse ja noorukieas ning põhjustab lapse erinevates tegevusvaldkondades toimetulekuraskusi (õppimine, suhltemine täiskasvanute ja eakaaslastega, huvialategevus). Tunnuseks on tähelepanu puudulikkus, motoorne üliaktiivsus ja impulsiivsus.

Bioloogia → Bioloogia
17 allalaadimist
thumbnail
21
ppt

Tähelepanu (presentatsioon)

adekvaatse selektsiooni võime kahanevad. Paljude isiksuse ja motivatsioonihäirete korral ilmneb abuulia tahtenõrkus, otsustusvõimetus, mille üheks küljeks on tahtliku tähelepanu suunamise ja koondamise raskused. Tähelepanu koondamisvõime puudel on isegi eksootilisevõitu nimigi see on aproseksia. TÄHELEPANU PATOLOOGIA Hüperaktiivsus on üldlevinud nimetus, millega tähistatakse aktiivsus ja tähelepanuhäiret. Üliaktiivsus ATH Hüperkineetiline häire AHT DIAGNOOSIST ATH diagnoosimine on keeruline ja vastuoluline kogu maailmas, kindlat määratlust on haigusele raske panna, sest haigus ilmneb sama erinevalt nagu seda on iga inimene. On oluline, et diagnoos pannakse lapsele võimalikult varajases eas (vanuses 45 a.), et viivitamatult alustada lapse ravimist ning kui vaja, lükata edasi esimesse klassi minekut. 56 aastane laps on koostöövõimeline, tehes võimalikuks detailsemate uuringute

Pedagoogika → Eripedagoogika
95 allalaadimist
thumbnail
44
rtf

AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool hooldus Hok11, Hop11 AKTIIVSUS JA TÄHELEPANUHÄIRE Referaat Õppejõud: K. Adra Tallinn 2014 SISUKORD SISSEJUHATUS………………………………………………………………. 3 1. MIS ON AKTIIVSUS- JA TÄHELEPANUHÄIRE (ATH)? ......................... 5 1.1. ATH definitsioon ………………………………………………………. 5 1.2. Ajaloolise käsitlus ………………………………………………………. 5 1.3. Tänapäevane käsitlus ……………………………………………………6 1.4. ATH tüübid …………………………………………………………….. 6 1.5. ATH põhjused ………………………………………………………….. 7 2

Meditsiin → Aktiviseerivad tegevused
57 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Aktiivsus- ja tähelepanuhäiritus

Tallinna Prantsuse Lütseum Britta Noor ATH Uurimistöö Juhendaja: õp Volt Tallinn 2012 Sisukord Sissejuhatus............................................................................................................................3 1 ATH- MIS SEE ON?................................................................................................................4 1.1 Tekkepõhjused.....................................................................................................

Bioloogia → Bioloogia
8 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Aktiivusus ja tähelepanuhäired

kohmakus ning agressiivsus. Hüperaktiivsus on üldlevinud nimetus, millega tähistatakse aktiivsus- ja tähelepanuhäiret (ATH). Eestis kasutatakse veel termineid üliaktiivsus ja hüperkineetilisus. Inglisekeelses kirjanduses võib kohata lühendeid ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) ning ADD (Attention Deficit Disorder). Kõik nad kirjeldavad seisundit, mille puhul lapsel on raskusi keskendumisega ja tavapärastele käitumisreeglitele allumisega. ATH on üks olulisemaid psüühikahäireid lapse- ja noorukieas, see põhjustab märkimisväärseid toimetulekuraskusi lapse erinevates tegevusvaldkondades, nagu õppimine, suhtlemine täiskasvanute ja eakaaslastega, huvialategevus. ATH kuulub hüperkineetiliste häirete gruppi, mille põhitunnusteks on tähelepanu puudulikkus, motoorne üliaktiivsus ja impulsiivsus. Keskmiselt 7-12% lastest on hüperaktiivsed (sh hüperaktiivsuse sümptomitega). Poisse on

Meditsiin → Õendus
48 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Hüperaktiivsus lasteaias

Karin Kaugeranna HÜPERAKTIIVSUS LASTEAIAS Referaat Juhendaja: Malle Tänav Tallinn 2010 Sissejuhatus Referaat keskendub hüperaktiivsetele lastele koolieelses eas, sest lapseeas on see üks olulisemaid psüühikahaigusi, millele tuleb pöörata koheselt tähelepanu. Selle teema valisin sellepärast, et saada ise täiendavat informatsiooni oma tulevases töös. Kuigi ATH e. aktiivsus- ja tähelepanuhäire juured ulatuvad 20 sajandi algusesse, oli veel aastal kakstuhat see sõnapaar suhteliselt tundmatu nii pedagoogidele kui ka lapsevanematele. Nüüd, mil sellele on hakatud pöörama rohkem tähelepanu, seisame silmitsi probleemiga, kus osad vanemad ei julge seda tunnistada vaid põgenevad selle eest, arvates, et nii probleem kaob. ATH vajab märkamist ning seda just vanemate poolt, kes on siiski esmased vastutajad

Psühholoogia → Suulise ja kirjaliku...
57 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Hüperaktiivsus

Selle põhitunnusteks on küllaldase püsivuse puudumine tunnetustegevuses, püüd minna üle ühelt tegevuselt teisele ühtegi neist lõpetamata, desoraniseeritud ja halvasti juhitud tegevus, ülemäärane aktiivsus. Aktiivsus- ja tähelepanuhäire on üldnimetus sündroomile, mille avaldumisvormid erinevad lapseti. (Nõmme 2005 :6). 2. Hüperaktiivsuse põhjused ATH on neurobioloogiline arenguhäire, mis kujuneb geneetiliste, bioloogiliste ja keskkonna tegurite koostoime tulemusena. ATH ­ga laste vanematel on sama häire esinemist leitud 2-8 korda sagedamini kui populatsioonis tervikuna. Häire levib tõenäoliselt meesliini pidi. Häire avaldumisega seostatakse geene, mis reguleerivad dopamiini, noradrenaliini ja serotoniini ainevahetust kesknärvisüsteemis. Enim on uuritud ja määravaks peetakse dopamiini rolli häire kujunemisel. Praeguseks on kinnitust leidnud aju otsmikusagara olulisus hüperaktiivsuse tekkel. (6)

Pedagoogika → Lastekaitse
52 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Tähelepanu referaat

visuaalsesse stseeni ja töötlemine toimub järjestikusel kujul. Tähelepanu vajadus Tähelepanu vajadus tähendab, et sa naudid teistelt saadud tähelepanu.Mõnel juhul võib tähelepanu vajadus tuua kaasa raskusi. Tähelepanu vajadus võib olla tahtlik või tahtmatu. Aktiivsus- ja tähelepanuhäire... ...on üks sagedasemaid psüühikahäireid lapse- ja noorukieas, millele iseloomulikke tunnuseid esineb 3-10% koolilastest, poistel 3 korda sagedamini kui tüdrukutel. ATH levinum nimetus on hüperaktiivsus. ATH-le on iseloomulik tähelepanuvõime puudulikkus, püsimatus ja impulsiivsus. Tähelepanuvõime puudulikkuse tõttu: · keskendub laps tegevusele lühiajaliselt; · suudab tegeleda vaid ühe asjaga korraga; · on tähelepanu stiimulite poolt kergesti kõrvalejuhitav; · ei suuda jälgida pikemat vestlust; · ei märka detaile; · jätab tegevused lõpetamata; · vaimne pingutus on raske ja vastumeelne;

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
23 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Hüperaktiivsus

Hüperaktiivsus Aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH), ka tähelepanu defitsiidi sündroom, üliaktiivsus, hüperkineetilisus, ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder), ADD (Attention Deficit Disorder) Tunnused Raskused keskendumisega ja tavapärastele käitumisreeglitele allumisega. Toimetulekuraskused õppimises, suhtlemisel, huvialategevusel. Tähelepanu puudulikkus. Motoorne üliaktiivsus ja impulsiivsus, hajameelsus, unustamine. Puudulik ja ebapiisav keskendumine. Halb organiseeritus ning aja ja tegevuste planeerimine. Kannatamatus, kärsitus. Kiire ärrituvus Keskmiselt 7-12% lastest on hüperaktiivsed. Poisse on hüperaktiivsete hulgas kordades rohkem kui tüdrukuid. Hüperaktiivsus ei kao elu jooksul kuhugi. Jaguneb kolmeks:  Domineerivalt tähelepanematus  Domineerivalt hüperaktiivsus  Kombineeritud tüüp Ravi on pikaajaline, koosneb: psühhosotsiaalsest abist ja medikamentoossest...

Pedagoogika → Pedagoogika
7 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Lapse arengu tundmaõppimine ja mõjutamine

kuidas käituda, reageerida. Agressiivsel lapsel tuleb harjutada sotsiaalseid oskusi ja õpetada hirmudest üle saamist. Agressiivne laps otsib meeleheitlikult tunnustust ja armastust. 16. Hüperaktiivsus ja õpetaja võimalused lapse toetamisel Hüperaktiivsus on üldlevinud nimetus, millega tähistatakse aktiivsus- ja tähelepanuhäiret (ATH). Seisund, mille puhul lapsel on raskusi keskendumisega ja tavapärastele käitumisreeglitele allumisega. ATH on üks olulisemaid psüühikahäireid lapse- ja noorukieas. See põhjustab märkimisväärseid toimetulekuraskuseid lapse erinevates tegevusvaldkondades, nagu õppimine, suhtlemine täiskasvanute ja eakaaslastega, huvialategevus. ATH kuulub hüperkineetiliste häirete gruppi, mille põhitunnusteks on tähelepanu puudulikkus, motoorne üliaktiivsus ja impulsiivsus. Kui lapsel on ülekaalus üliaktiivsus ja impulsiivsus, siis ta: - on rahutu, kärsitu, nihelev, püsimatu;

Pedagoogika → Lapse areng
219 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Taju, tähelepanu, mälu, tunded, mõtlemine ja kõne (Referaat)

Luua Metsanduskool Maastikuehitus Taju, tähelepanu, mälu, tunded, mõtlemine ja kõne Referaat Ana Tilkson, MEPK I Lähte 2011 Sisukord 1. Sissejuhatus.....................................................................3 2. Taju..............................................................................4 3. Tähelepanu......................................................................5 4. Mälu.............................................................................7 5. Tunded ehk emotsioonid......................................................8 6. Mõtlemine......................................................................9 7. Kõne..................

Inimeseõpetus → Inimese õpetus
87 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Inimese arengu kordamisküsimused eksamiks

• Õpetajad: pedagoogiline hoolivus, seotus, sarnasus, toetus • Kaaslased: aktsepteerimine, aeg, sarnasus, selektiivne osalus 7. Mis toimub mõtlemise arengus nooremas koolieas? Ilmnevad uued kognitiivsed oskused, mis kinnitavad orientatsiooni loogikale ja reaalsusele, mõistete vahelistele suhetele • Mõtlemise tagasipööratavus, orienteerumine ajas ja ruumis, mõtlemine ei allu hetke mõjudele, detsentraliseerumine – laps ei vaatle kõike oma vaatenurgast 8. Mis on ATH (tähelepanu- ja aktiivsushäire)? Lapsel on raskusi keskendumisega ja tavapärastele käitumisreeglitele allumisega. Toimetuleku raskused õppimisel, suhtlemisel, huvialategevuses. Motoorne üliaktiivsus ja impulsiivsus. Kannatab 7-12% lastest. Rohkem poisse kui tüdrukuid. Neil jätkuvad probleemid ka täiskasvanuna. Jaguneb: • Domineerivalt tähelepanematus • Domieerivalt hüperaktiivsus • Kombineeritud tüüp 9. Mida tähendab identiteedikriis? Kuidas see võib kulgeda?

Bioloogia → Bioloogia
10 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Hüperaktiivne laps

olekust.Teoreetikute arvamused ja mõtted siinkohal erinevad,seoses hüperaktiivsuse tekke põhjustega.G.Monina ,J.Ljutova-Roberts ja L.Tsutko (2007) väidavad tekke põhjusteks vaid geneetilist laadi,orgaanilisi peaajukahjustusi ja psühhosotsiaalseid faktoreid.Samal ajal F.Almqvist (2006) on loetlenud üles kesknärvisüsteemi kahjustusi,geneetilisi,neurokeemilisi ja psühhosotsiaalseid tegureid,millest võis selline häire tekkida.Samuti valitseb arvamus ,et ATH (hüperaktiivsus) on päriliku eelsoodumusega häire,mille võivad esile kutsuda ebasoodsad keskkonnamõjud,eriti perekonna probleemid ja lapse kehvad kasvutingimused. Perekond on lapse tunnete esimeseks kooliks.Laps kogeb peresiseseid emotsioone ning nende varjundeid,omandab need kiiresti ja proovib neid omasuguste seas kasutada.E.Lausvee (1999) väidab ,et vahel võib hüperaktiivsel tekkida niinimetatud suletud ring :lapse kärsitus,püsimatus ja üliaktiivsus teeb vanemad ,eriti ema

Pedagoogika → Lastekaitse meetodid
138 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Lapse kõne arengu etapid

Kõige esimese etapina veendutakse, et lapse jaoks oleks loodud igati toetav kõnekeskkond. Seejärel uuritakse, et lapsel oleks kõik kõnelemiseks vajalik füüsiliselt olemas: keel, huuled, suulagi jne. Edasi saab uurida juba aistinguid: nt kui väikelapsel puudub lalin/koogamine, võib see hoopis viidata kuulmispuudele. Tihti võib aga halb kõne või kõne puudumine olla sekundaarne, hoopis põhidiagnoosist lähtuv. (nt ATH lastele on sageli juurde vaja ka teistsugust ravi). Abi saamiseks pöördutakse ka logopeedi poole, kui puudub mõni häälik või häälikuühendite hääldamine pole korrektne. Häälduspuude korral tehakse erinevaid harjutusi huultele ja keelele, et nende lihased muutuksid tugevamaks. Logopeed teeb kindlaks, et millest hääldusvead on tingitud (liiga kaua luti imemine, hambumusprobleemid, läbi suu hingamine jne). Ainult logopeedist siiski ei piisa

Pedagoogika → Areng ja õppimine
4 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Finantsjuhtimise valemid

laenuosa, graaf. 60 p. - 66600 kr. 30 p. - 33400 kr., kahjul. 4 WACC = wdkd (1-T) + wckc + weke, EVA = NOPAT ­ KM (TK* k) NOPAT = EBIT*(1-T) MVA = TV (ATH*n) ­ RPV NOPAT ­ maksujärgne ärikasum EVA ­ maj. lisaväärtus KM ­ kapit. maksumus MVA ­ lisand. turuväärtus TK ­ tegevkapital TV ­ turuväärtus k ­ kapit. hind (%) ATH ­ aktsia turuhind RPV ­ e/v rp. väärtus WACC ­ vabade rahavoog.meetod Tbl.2 1-4 a. 11% D1 b= EPS = AK /n Divt = NIt - wC(Investment) EPS b - divid. väljamaksekordaja AK ­ lihtaktsion. kasum b ­ divid. summa suurus e/v tulude suhtes NIt - puhaskasum aastal t D1 - dividend aktsia kohta wC - omakapit. osat. kapit. struktuuris

Majandus → Majandusarvestus
107 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Book report form - "Life, The Universe and Everything"

the universe ends. The key to Slo-Time envelope was a key. Then robots arrive who escaped the envelope. They retrieve the pieces of the Gate. When another piece of the Gate, the Silver Bail is found, Arthur is being separated from the others and he finds himself at a Cathedral of Hate. It's created by a creature Agrajag. He tries to kill Arthur because of assassinations by Arthur. Luckily, Agrajag realises that when he kills hilm, it causes a paradox, because Arthur had to cause his death ath Stavromula Beta and took Arthur out of his relative timeline too soon. But he kills Arthur anyway. But Arthur escapes somehow, flying. He learned to fly many years ago when he missed the ground while catching sight of a piece of luggage he had lost in Greek. When he finds the luggage, he comes on the flying part and find his friend again. They find Trillian, but they get know that they are too late already. Robots are already stealing the Bail. Arthur, Ford, Trillian and Slaribartfast return

Kirjandus → Inglise kirjandus
14 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Oska ja julge otsida abi

eluperioodil ise erinevaid probleeme ära tundnud. Minu töö valmis 8.klassis. Tänan oma juhendajat Kätlin Juurikut. 1. HÜPERAKTIIVSUS Hüperaktiivsus on üldlevinud nimetus, millega tähistatakse aktiivsus- ja tähelepanuhäiret (ATH). Eestis kasutatakse veel termineid üliaktiivsus ja hüperkineetilisus (aktiivsus- ja tähelepanuhäire). Need nimed kirjeldavad seisundit, mille puhul lapsel on raskusi keskendumisega ja tavapäraste käitumisreeglitele allumistele. ATH on üks olulisemaid psüühikahäireid lapse- ja noorukieas, see põhjustab märkimisväärseid toimetulekuraskuseid lapse erinevates 2 tegevusvaldkondades, nagu õppimine, suhtlemine täiskasvanute ja eakaaslastega, huvialategevus. Põhitunnusteks on tähelepanu puudulikkus, üliaktiivsus ja impulsiivsus (hetkelise mõttesähvatuse ajel toimiv) [Eesti Lastefond, ,,Mis see on?", http://www.ath

Bioloogia → Bioloogia
7 allalaadimist
thumbnail
7
docx

PERVASIIVSED ARENGUHÄIRED

PERVASIIVSED ARENGUHÄIRED Pervasiivsete arenguhäirete ( Pervasive developmental disorders ingl. k.; Perturbationes progressus pervadentes ld. k.) puhul on tegemist Enamikul juhtudel on lapse areng anomaalne juba imikueast ja vaid mõnel manifesteerub seisund esimese viie eluaasta jooksul.Tavaliselt (mitte alati) täheldatakse ka üldist kognitiivsete funktsioonide (taju, mälu, mõtlemise) kahjustust. Eelpool nimetatud tunnused on päsivad ning varieeruvad üksnes avaldumise intensiivsuse poolest. Pervasiivseid arenguhäireid määratletakse lapse käitumise muutuste alusel, võrreldes nende tegevust vaimsele vanusele iseloomuliku käitumisega (vaatamata sellele, kas on mahajäämust või mitte). Mõnikord on need häired seostatavad (arvatavasti sellest ka tingitud) mõne läbipõetud või olemasoleva haigusega (kõige sagedamini imikukrambid, üsasiseses perioodis läbipõetud punetised, tuberoosne skleroos, tserebraallipidoos või fragiil-x kromosoomianomaalia...

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
34 allalaadimist
thumbnail
12
doc

PEDAGOOGILISI LÄHENEMISVIISE HÜPERAKTIIVSETE LASTE ÕPETAMISEL

PEDAGOOGILISI LÄHENEMISVIISE HÜPERAKTIIVSETE LASTE ÕPETAMISEL Referaat SISUKORD PEDAGOOGILISI LÄHENEMISVIISE HÜPERAKTIIVSETE LASTE ÕPETAMISEL .......1 SISSEJUHATUS........................................................................................................................ 3 TOIMETULEKU STRATEEGIAD........................................................................................... 4 1. Akadeemiline juhendamine.................................................................................................5 1.1. Tunni tutvustamine...................................................................................................... 5 1.2. Tunni läbiviimine.........................................................................................................6 1.3. Tunni lõpetamine............................................................................................

Pedagoogika → Eripedagoogika
69 allalaadimist
thumbnail
52
pdf

Erivajadustega laste psühholoogia eksamiküsimused

on igavad. o Kohati jääb mulje et tegemist on tähelepanu probleemidega, sest laps õpib kiiremini ning kipub jääma tundides ,,unistama". o Oht, et laps ei õpi oma võimetele kohaselt, sest õpetajale ja lapsevanemale piisab headest hinnetest. Erivajadustega laste psühholoogia alused, TÜ, kevad 2018, lector Kaili Palts. . Konspekt :Anne-Ly Gross-Mitt 22 Andekus või ATH? Aktiivsus- ja tähelepanuhäire Intellektuaalne andekus Halb tähelepanu enamikus situatsioonides Halb tähelepanu, igavlemine või unistamine spetsiifilistes situatsioonides, mis huvi ei paku Püsimatu igasugustes ülesannetes. Püsimatu temale sobimatutes ülesannetes, Tegevuse katkestamisel ei suuda ülesande suudab ise ülesande juurde naasta juurde naasta.

Pedagoogika → Eripedagoogika
276 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Aktiivsus- ja tähelepanuhäired

Tallinna Ülikool Kasvatusteaduste Instituut Eripedagoogika Helena Lai, Liina Peterson AKTIIVSUS- JA TÄHELEPANUHÄIRED. Referaat Juhendaja: Ene Varik Tallinn 2010 SISUKORD Sissejuhatus 2 Aktiivsus- ja tähelepanuhäired 3 Hüpperaktiivsuse põhjused 4 Hüpperaktiivsuse avaldumine 5 Kuidas üliaktiivse lapsega toime tulla? 6- 7 Hüpperaktiivne laps erinevatel eaperioodidel 8- 10 Kuidas ravida hüpperaktiivsust? 11- 12 Kokkuvõte 13 Kasutatud kirjandus 14 2 SISSEJUHATUS ...

Pedagoogika → Eripedagoogika
210 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Sotsiaalne tunnetus ja sotsiaalne käitumine

- Naiskinnipeetavatest 10-20% düssotsiaalse isiksusehäirega Bioloogilised korrelaadid Selleks et olla jõhker psühhopaat on vaja palju erinevaid asju kokku. - Füsioloogiline erutus (pulss, vererõhk) – madal tase seotud suurema agressiivsusega; riskialtimad - Madal serotoniini tase seotud suurema agressiivsusega - Kõrge testosterooni tase seotud agressiivse käitumise aga mitte vägivallaga!! - Kognitiivsed defitsiidid seotud suurema agressiivsusega - Ath seotud suurema agressiivse käitumisega noortel - Geneetilised tegurid – monoamiinoksüdaas; uuringud kaksikutega - UK kinnipeetavate seas veerand intellektipuudega ja piirialase intellektiga inimesi - Aastatel 1990-1998 intellektipuudega kinnipeetavate retsidiivsusrisk 68% Keskkondlikud tegurid Perekond - Laste agressiivsus seotud vanemate agressiivsusega - Ebastabiilne distsplin, neglekt, füüsiline karistamine seotud lapse suurema agressiivsusega Suhted kaaslastega

Psühholoogia → Sotsiaalpsühholoogia
31 allalaadimist
thumbnail
48
docx

ERIVAJADUSEGA LAPS LASTEAIAS 1

sõnasedelitest. Sellised skeemid luuakse nii õppetegevuse kui ka vaba aja kohta ja neid võib edukalt kasutada ka kodus. Oskusi tuleb õpetada osade kaupa – üks oskus, tegevus või teadmine jagatakse etappideks ja kui laps on ühe etapi omandanud, liigutakse järgmise juurde. Võib öelda, et autistlike laste õpetamisel on oluline osa rutiinil ja turvatunde loomisel.     AKTIIVSUS- JA TÄHELEPANUHÄIRE – ATH 1. Sümtomid ja avaldumine: 1. Situatsiooniline hüperaktiivsus, kus laps mõnes kohas või koos mõne inimesega on püsimatu ja mujal mitte. See liik on laste seas kõige levinum. 2. Läbiv hüperaktiivsus, mis takistab sotsiaalset toimetulekut, on omane 5–7% lastele. 1. Tähelepanematus - suudab keskenduda ainult ühele tegevusele korraga, tähelepanu on lühiajaline.

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
104 allalaadimist
thumbnail
11
docx

Närvisüsteem

III NÄRVISÜSTEEM Organismi integratiivne süsteem. Koordineerib kogu organismi talitlust. Mõjutab erinevate elundkondade tööd, kooskõlastab seda. Jaguneb peaajuks ja seljaajuks. Närvid paiknevad väljaspool kesknärvisüsteemi. Närvid varustavad kudesid. Koosneb närvirakkudest. Närvirakul (neuronil) eristatakse raku keha ja jätkeid. Jätkeid on kahte liiku: taksonid ja dendriinid. Aksoni funktsioon on juhtida erutust närviraku kehast innerveeritava elundi/rakuni ... Osa taksoneid on sensoorse (tundlikust juhtiva) iseloomuga. Erutust juhitakse erifeeriast närviraku kehani. Nt naha puutetundlikkus, nägemine. Erifeerias on retseptor, mis reageerib mingile ärritusele. Võtab vastu ja saadab taksonit mööda edasi. Dendriitide funktsioon on seostada erinevaid närvirakke omavahel. Dendriidid hargnevad. Need on kontaktis teise neuroniga. Kontaktid erinevate neuronite vahel toimuvad sünapsite kaudu. Sünaps-moodustis, mille ...

Bioloogia → Bioloogia
5 allalaadimist
thumbnail
10
odt

Referaat Hüperaktiivne laps

eaperioodidel, kuidas see avaldub ja millised on sellega kaasnevad probleemid ning kuidas käituda hüperaktiivse lapsega kodus? Nendele küsimustele püüangi vastata oma käesolevas töös. 1. Hüperaktiivsus- mis see on ja mis seda põhjustab? Hüperaktiivsus on üldlevinud nimetus, millega tähistatakse aktiivsus- ja tähelepanuhäiret. Eestis on isaks nimetusele "hüperaktiivsus" kasutatud ka selliseid termineid nagu "üliaktiivsus, ATH, hüperkineetiline häire". Inglise keeles on lühendiks ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). Aktiivsus- ja tähelepanuhäire tähendab eelkõige iseärasusi e. häireid aktiivsuses ja tähelepanuvõimes. Praegusel ajal peetakse hüperaktiivsust psüühikahäireks, mitte lihtsalt lapse omapäraks juhul, kui see on keskmiselt või tugevasti väljendunud. Vähemalt keskmise raskusega hüperaktiivsusega laps ei suuda tavapärastele käitumisreeglitele alluda

Pedagoogika → Lapsehoidja
60 allalaadimist
thumbnail
42
doc

Raadiovastuvõtuseadmed

h o id e a la e lu k u s t u s a la häälestuse jääkviga. 3. Automaatne tummhäälestus (ATH) ehk müravaba häälestus toimib VV häälestamisel ühelt signaali sageduselt teisele. Signaali puudumise ajal VV AVR ei toimi ja VV omakahina tase väljundis on küllalt suur (eriti ULL-l). ATH rakendamisel sulgub signaali kandevsageduse puudumisel VV signaalitrakt detektori ja MSV vahel tõkestades häiriva kahina pääsu HSV-sse. 40 Raadiovastuvõtjad VV-tes kasutatakse mitmesuguseid ATH lülitusi. Tüürimissignaal võetakse harilikult VSV viimase või eelviimase astme VS-trafolt kas

Informaatika → Raadiovastuvõtuseadmed
49 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Raamatukogunduse lõpueksam

aastaülevaade. Eestikeelne piiblitõlge 1715.a. ilmus põhjaeestimurdeline Uus Testament. 1723.a. alustati Uue Testamendi uue trüki ettevalmistamist, selle töö teostajaks peamiselt Anton Thor Helle, ilmus 1729. Piibli tõlkimisega hakkasid tegelema Gutsleffide perekonna kolm liiget ja 45 pastorit Tallinnast ja selle lähiümbrusest, kellede hulgast ATH hakkas aina rohkem silma paistma ja temast sai lõpuks piiblitõlkimise peamine kandja. Piibli tõlkimisega loodeti lahendada ka põline eesti kirjakeele probleem ­ ületada põhja ja lõunamurrete erinevused. Piibli tõlkimise peamiseks teostajaks sai ATH, kuna ta oskas kreeka ja heebrea keelt, samuti eesti keelt ja piiblit taheti tõlkida otse heebreakeelsest algtekstist. Lõplikuks piibli tõlkimiseks kulus viis aastat. Suurim abimees ATHle oli Heinrich Gutsleff

Majandus → Raamatukogundus ja...
117 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Nimetu

paralleelvorme, liitsõnu. 1715 Uus Testament Forseliuse - Hornungi ortograafias. Uuendusmeelsed (Bengt Forselius, Johann Hornung) nõudsid ortograafia reeglistamist ja vastavust rahvakeelele. 1732 Anton Thor Helle ,,Kurtzgefaßte Anweisung zur Ehstnischen Sprache" Käsiraamat: grammatika, eesti-saksa sõnastik (7000 sõna), tekstid (vanasõnad, mõistatused, dialoogid koos saksa tõlgetega), kohanimesid, taimenimetusi (esimene eesti erialasõnaloend). Oma aja kirjakeele norm koos ATH jt. Piiblitõlkega (esimene eestikeelne täispiibel 1739) 1780 August Wilhelm Hupel ,,Ehstnische Sprachlehre für beide Hauptdialekte" Grammatika koos eesti- saksa ja saksa-eesti sõnastikuga, 17 000 sõna. Põhja- ja lõunaeesti, grammatikad eraldi, sõnastikus sõna järel märgitud, kas Revali või Dorpati murde sõna Põhiliselt misjonilingvistika ja käsiraamatud saksa pastoritele kohaliku keele tundmiseks. Peamine oli Ladina- Saksa ajajärk eesti keele kirjeldamises

Varia → Kategoriseerimata
32 allalaadimist
thumbnail
83
docx

Psühhopatoloogia

Psühhopatoloogia PSÜÜHIKAHÄIRETE PEAMISED TEKKEPÕHJUSED, LEVIK JA RAVIKORRALDUS; PSÜÜHIKAHÄIRETE KVALIFIKATSIOONI PÕHIMÕTTED Psühhiaatria – arstiteaduste haru, mille ülesandeks on vaimse tervise häirete uurimine ja ravi Psühhopatoloogia (üldpsühhiaatria) – uurib psüühiliste häirete üldisi seaduspärasusi: kujunemist, tekkepõhjuseid, avaldumisvorme Kliiniline psühhiaatria e eripsühhiaatria – üksikute haiguste tekke, kulu, sümptomatoloogia ja ravi seaduspärasused Sotsiaalpsühhiaatria – miks suitsiide tehakse? Millised seosed on psüühikahäirete ja ühiskondlike muutuste vahel Psüühikahäire Häire viitab kliiniliselt äratuntavate sümptomite kogumile või käitumisele, millega kaasneb distress ja mis häirivad isiku funktsioone Psüühikahäirete tekkepõhjused - Bioloogilised - Psühholoogilised - Sotsiaalsed Psüühikahäirete etioloogia Bioloogilised - Psüühikahäired väljendavad haiguslikke muutusi ajutegevuses tin...

Psühholoogia → Psühhomeetria
19 allalaadimist
thumbnail
58
docx

Neuropsühholoogia

- Kõne ja kuulmise häired - Neuroloogilised omapärad ja teistsugune EEG Õpiraskused – igasugune jama koolis? - Õpirasksed – laps ei suuda omandada oskusi mis on vajalikud edukaks hakkamasaamiseks koolis - Peab olema adekvaatne IQ, võimalus õppida ja juhendatud saada, mõistlik kodune kk - Vähemalt 10%l õpiraskused, 5% ei sobi tavakoli - Verbaalsed ja mitteverbaalsed õpiraskused - Mitteverbaalsed – Ath, autism, fragiilne X, FAS, tserebraalparalüüs, vesipea - Vanusega nõrgeneb kuigi ka täiskasvanuna jääknähud Mida lugema õppimiseks vaja on? - Kuulmine, ka rütmitaju – häälikute äratndmine ja eristamine - Nägemine – tähtede äratundmine, sarnastel tähtedel vahe tegemine - Pertseptsioon – hääldamisega samal ajal liigutuste tunnetamine - Mälu – eelnevalt loetud tähtede, sõnade ja lausete meelespidamine, et teksti mõista

Psühholoogia → Psühhomeetria
16 allalaadimist
thumbnail
78
docx

Neuropsühholoogia

lugemine, kirjutamine, arvutamine). • Peab olema adekvaatne IQ, võimalus õppida ja juhendatud saada, mõistlik kodune kk… • Vähemalt 10%-l lastest õpiraskused, nendest omakorda rasked 5% (ei sobi tavakooli). % varieerub, sest dgn-l kriteeriumiks ka 2- aastane mahajäämus ja oleneb abiprogrammide rahastusest… • Verbaalsed (ca 90%) ja mitteverbaalsed õpiraskused • Õpiraskused, mis mõjutavad lugemist (düsleksia) ja arvutamist • Mitteverbaalsed – ATH, autism, fragiilne X, FAS, tserebraalparalüüs (cerebral palsy), hüdrotseefalus e vesipea (hydrocephalus) • Vanusega nõrgeneb, kuigi ka täiskasvanuna nö jääknähud  Lugema õppimise sensoorsed ja kognitiivsed alused, seotud ka düsleksia põhjuste teooriatega, nagu tähelepanu, magnotsellulaarne, väikeaju ja loomulikult multikausaalne teooria (olulisim).

Psühholoogia → Psüholoogia
131 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Neuropsühholoogia kordamisküsimused

Neuropsühholoogia kordamisküsimused I LOENG Neuropsühholoogia alustalad: aju hüpotees ja neuroni hüpotees (mida kumbki tähendab). - Aju hüpotees – käitumise allikaks on aju - Neuroni hüpotees – idee, et aju struktuuri ja funktsiooni ühikuks on neuron Aju hierarhiline ülesehitus – vanemates ajuosades nagu ajutüvi asuvad eluspüsimiseks kriitilisemad funktsioonid (suurimast väiksemaks): 1. Aju 2. Ajutüvi – kontrollib südametööd ja hingamist, säilitab teadvusel oleku ja reageerib und 3. Cerebellum – rütm, balanss, tähelepanevus, aitab koordinatsioonida, reguleerib emotsioone 4. Limbiline süsteem – emotsioonid, mälestuste tekkimine ja ühendamine 5. Cerebral cortex - Närvisüsteemi osad, nende omavahelised suhted Anatoomiline jaotus: - Kesknärvisüsteem – aju ja seljaaju - Perifeerne närvisüsteem – somaatiline NS ja autonoomne NS Funktsionaalne jaotus - KNS – aju ja seljaaju - Somaatiline NS –...

Psühholoogia → Bioloogiline Psühholoogia
58 allalaadimist
thumbnail
49
docx

Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses

Õpilaste enesekohaste oskuste arendamine inimeseõpetuses 1. Loeng ÕS-is on palju mõisteid seoses enese..ga mitte niivõrd mina..ga. 40% enesega seonduvatest mõistetest on negatiivsed. Sissejuhatus. Enesekohane ja sotsiaalne pädevus õppekava osana inimeseõpetuse ainetsüklist. Enesekohane ja sotsiialne pädevus õppekava kontekstis: Hariduse andmisega sotud eesmärgid seoses ÕK arendusega jagunevad: Intellektuaalne dimensioon Produktiive Sotsiaal- personaalne, mis sisaldab persooni- ...

Inimeseõpetus → Inimeseõpetus
83 allalaadimist
thumbnail
120
doc

Lühendite seletus

A... AA Auto Answer AAA Authentication, Authorization and Accounting AAB All-to-All Broadcast AAC Advanced Audio Coding AACS Advanced Access Control System AAL Asynchronous Transfer Mode Adaption Layer AAM Automatic Acoustic Management AAP Applications Access Point [DEC] AARP AppleTalk Address Resolution Protocol AAS All-to-All Scatter AASP ASCII Asynchronous Support Package AAT Average Access Time AATP Authorized Academic Training Program [Microsoft] .ABA Address Book Archive (file name extension) [Palm] ABAP Advanced Business Application Programming [SAP] ABC * Atanasoff-Berry Computer (First digital calculating machine that used vacuum tubes) ABEND Abnormal End ABI Application Binary Interface ABIOS Advanced BIOS ABIST Automatic Built-In Self-Test [IBM] ABLE Adaptive Battery Life Extender + Agent Building and Learning Environment [IBM] ABM Asynchronous Balanc...

Informaatika → Informaatika
117 allalaadimist
thumbnail
148
docx

NEUROPSÜHHOLOOGIA

– metafoore, nüansse ei taipa, • FS arenes inimesel kiirelt ja suuremaks kui loomadel (28% a/k.) FS kahjustusega – vanasõnade mõistmine häiritud seostatakse järgmisi haigusi: • ADD, ATH, Torette sündroom FS ja käitumine • Skisofreenia • FS valib sobiva käitumise, defitsiitspontaansus↓ (ka sõnaline voolavus ↓, joonistamine • Depressioon häiritud) • Maania • väheaktiivsed- nn.”laisad” voodis • Frontaalepilepsia

Psühholoogia → Psühholoogia
259 allalaadimist
thumbnail
473
pdf

NANDA õendusdiagnoosid 2012-2014 e-raamat

NANDA Internationali ÕENDUSDIAGNOOSID: DEFINITSIOONID JA KLASSIFIKATSIOON 2012–2014 NANDA Internationali ÕENDUSDIAGNOOSID: DEFINITSIOONID JA KLASSIFIKATSIOON 2012–2014 Toimetanud T. Heather Herdman, PhD, RN WILEY-BLACKWELL AȱJohnȱWileyȱ&ȱSons,ȱLtd.,ȱPublicationȱ Käesolevaȱväljaandeȱesmatrükkȱavaldatiȱaastalȱ2012.ȱȱ ©ȱ2012.,ȱ2009.,ȱ2007.,ȱ2005.,ȱ2003.,ȱ2001.,ȱ1998.,ȱ1996.ȱjaȱ1994.ȱaastaȱväljaanneteȱ autoriõigusȱkuulubȱNANDAȱInternationalile.ȱ WileyȬBlackwellȱmoodustusȱWiley’sȱGlobalȱScientific,ȱTechnicalȱandȱMedicalȱBusinessiȱühinemiselȱ BlackwellȱPublishingigaȱjaȱkasutabȱJohnȱWileyȱ&ȱSonsȱmärgist.ȱȱ Aadress:ȱJohnȱWileyȱ&ȱSons,ȱLtd,ȱTheȱAtrium,ȱSouthernȱGate,ȱChichester,ȱWestȱSussex,ȱPOȱ19,ȱ8SQ,ȱUKȱ Toimetusteȱaadressid:ȱ 9600ȱGarsingtonȱRoad,ȱOxford,ȱOX4ȱ2DQ,ȱUKȱ ȱ TheȱAtrium,ȱSouthernȱGate,ȱChichester,ȱWestȱSussex,ȱPOȱ19,ȱ8SQ,ȱUKȱ ȱ 2121ȱStateȱAvenue,ȱAmes,ȱIowaȱ50014Ȭ...

Meditsiin → Õendus
187 allalaadimist
thumbnail
309
pdf

Upstream intermediate b2 teacher's book

He'sa lawler,so he can affordto buy antiques, and hemightfindpaintingrelaxingaftera hard a. . P r e- Lis t en i n gSs: n a me v i o l e n t s p o rts , then dayin court. commenton whetherit is worth watchingthem or not . . E x plain t he ta s ka n d e l i c i Ve x p l ath i ne m e a n i ngof playthe cassette Tapescriptfor Exercise29a (p. 1a2) any unknownvocabulary. twice. S slis t enand fi l l i n th e a p p ro p ri a te Sscanreferto p.212of theS'sbookforthesametapescnpt.

Keeled → Inglise keel
237 allalaadimist
thumbnail
309
pdf

Inglise keele õpik

He'sa lawler,so he can affordto buy antiques, and hemightfindpaintingrelaxingaftera hard a. . P r e- Lis t en i n gSs: n a me v i o l e n t s p o rts , then dayin court. commenton whetherit is worth watchingthem or not . . E x plain t he ta s ka n d e l i c i Ve x p l ath i ne m e a n i ngof playthe cassette Tapescriptfor Exercise29a (p. 1a2) any unknownvocabulary. twice. S slis t enand fi l l i n th e a p p ro p ri a te Sscanreferto p.212of theS'sbookforthesametapescnpt.

Keeled → Inglise keel
145 allalaadimist
thumbnail
618
pdf

Upstream Intermediate B2 - Teacher book

He'sa lawler,so he can affordto buy antiques, and hemightfindpaintingrelaxingaftera hard a. . P r e- Lis t en i n gSs: n a me v i o l e n t s p o rts , then dayin court. commenton whetherit is worth watchingthem or not . . E x plain t he ta s ka n d e l i c i Ve x p l ath i ne m e a n i ngof playthe cassette Tapescriptfor Exercise29a (p. 1a2) any unknownvocabulary. twice. S slis t enand fi l l i n th e a p p ro p ri a te Sscanreferto p.212of theS'sbookforthesametapescnpt.

Keeled → inglise teaduskeel
53 allalaadimist
thumbnail
309
pdf

Upstream B2 teacher

He'sa lawler,so he can affordto buy antiques, and hemightfindpaintingrelaxingaftera hard a. . P r e- Lis t en i n gSs: n a me v i o l e n t s p o rts , then dayin court. commenton whetherit is worth watchingthem or not . . E x plain t he ta s ka n d e l i c i Ve x p l ath i ne m e a n i ngof playthe cassette Tapescriptfor Exercise29a (p. 1a2) any unknownvocabulary. twice. S slis t enand fi l l i n th e a p p ro p ri a te Sscanreferto p.212of theS'sbookforthesametapescnpt.

Keeled → Inglise keel
22 allalaadimist
thumbnail
946
pdf

TheCodeBreakers

Some of the things you will learn in THE CODEBREAKERS • How secret Japanese messages were decoded in Washington hours before Pearl Harbor. • How German codebreakers helped usher in the Russian Revolution. • How John F. Kennedy escaped capture in the Pacific because the Japanese failed to solve a simple cipher. • How codebreaking determined a presidential election, convicted an underworld syndicate head, won the battle of Midway, led to cruel Allied defeats in North Africa, and broke up a vast Nazi spy ring. • How one American became the world's most famous codebreaker, and another became the world's greatest. • How codes and codebreakers operate today within the secret agencies of the U.S. and Russia. • And incredibly much more. "For many evenings of gripping reading, no better choice can be made than this book." —Christian Science Monitor THE ...

Informaatika → krüptograafia
14 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun