Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Adopteerimine referaat - sarnased materjalid

adopteerimine, lapsendatud, agentuurid, lapsendamine, aborti, ajendatud, jäta, peredes, kiili, juhendaja, babüloonia, hammurabi, piibel, viitab, rooma, tsiviilseadus, vanadel, provintsis, seadusandlus, umbkaudu, jääma, koduta, nõudmine, ooteaeg, tervete, beebide, peredele, ütlema, segatud, situatsioonile, tublisti, vähenenud, aastaste, nõudlus
thumbnail
11
doc

Lastekodu

TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Alushariduse ja täiendusõppe osakond Lastekodu, Lapsendamine 2011 Sisukord 1. LAPSENDAMINE..................................................................................................3 1.1 Lastekodu kui kasvukeskkonna mõjust lapse psüühilisele arengule............3 1.2 Esimene eluaasta................................................................................................3 1.3 Teine ja kolmas eluaasta...................................................................................4 1.4 koolieelne iga............................................

Suulise ja kirjaliku...
14 allalaadimist
thumbnail
65
docx

Perekonnaoõigus

Üksikvanem võib olla nii lesk, lahutatud, vallaline või ka vabaabielu lõpetanud. Binukleaarne ­ kahe tuumaga perekond. Vt Kriisiolukorda sattunud leibkondadele sotsiaaltoetuse maksmise kord Rakke vallas (KO 2000, 54, 815) 1 Nukleaarpere ­ (väike perekond) leibkond, mille moodustab abielupaar (registreeritud või vabaabielus) koos lihaste või lapsendatud laste või lapsega, või üksikvanem koos lihaste või lapsendatud laste või lapsega. Suurpere Abielu, suguluse või hõimluse kaudu seotud isikud Mitme põlvkonnaga perekond Polügaamiline perekond ­ ühel poolel on mitu samasugust partnerit/abikaasat. Perekonnaelu kaitse EIÕK art 8: Igaühel on õigus sellele, et austataks tema era- ja perekonnaelu ja kodu ning korrespondentsi saladust. Kaitseala ei ole seotud suhetega, mis põhinevad abielul

Perekonna- ja pärimisõigus
55 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes

........................................................................................................ 10 Perekonnas hooldamine............................................................................................. 10 Tugipere..................................................................................................................... 11 Adoptiivpere ............................................................................................................. 11 Lapsendamine............................................................................................................ 12 Asendushooldus......................................................................................................... 13 5. Lastekodu..................................................................................................................... 14 Kasvataja..................................................................................................................

Sissejuhatus...
211 allalaadimist
thumbnail
16
doc

ASENDUSEMADUS, SURROGAATEMADUS

ETTEKANNE teemal: ASENDUSEMADUS, SURROGAATEMADUS 2012 SISUKORD: 1. Kunstlik viljastamine asendusema aspekist 2. Asendusemadusega seotud mõisted, nõuded ja näidustused Näiteid päriselust 3. Asendusemaduse plussid ja miinused 4. Asendusemadus eetika ja hea tava Näiteid päriselust · Asendusemaduse poolt ja vastu argumente näidete põhjal 5. Asendusemadusega kaasneda võivad probleemid 6. Asendusemadusest Eestis Kokkuvõtte Kasutatud kirjandus Pereplaneerimine, sündimata laste moraalne staatus, ema ja loote vahekord, sünnieelne diagnostika, abort ja kunstlik viljastamine on peamised probleemteemad, mis seostuvad elu algamisega. 1. Kunstlik viljastamine asendusema aspektist Kunstlik viljastamine kujutab endast naise rasestamise eesmärgil kehasiseselt või kehaväliselt sooritatavaid toiminguid, mille käigus sisestatakse mehe seemnerakk kunstlikult naise munarakku või kantakse naisele kehaväliselt viljastatud munarakk. Erinevaid me

Inimese õpetus
35 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Perekonnaõigus

asju ca. 40%. Perekonnaõigus otsib vastust küsimustele, mis puudutavad iga inimese isiklikku eksistentsi. See on õigusnormide süsteem, mis reguleerib seoses perekonna loomisega ja ühiskondlike funktsioonide teostamisega perekonna liikmete või endiste liikmete vahel tekkinud isiklikke ja varalisi suhteid. PKS järgi on perekond: abielus mees ja naine, bioloogiline laps ja tema vanemad, lapsendaja ja lapsendatu, bioloogilised ja lapsendatud lapsed ning vanavanemad, laps ning kasuvanemad. PS on sätestatud (§26-27) igaühe õigus perekonna- ja eraelu puutumatusele. Perekond on ühiskonna alusena riigi kaitse all. Abikaasad on võrdõiguslikud.Vanematel on õigus ja kohustus kasvatada oma lapsi ja hoolitseda nende eest. Seadus sätestab vanemate ja laste kaitse. Lisaks Euroopa inimõiguste ja põhivabaduste kaitse konventsiooni

Õigus
102 allalaadimist
thumbnail
27
doc

Õigusõpetus - EV Töölepinguseadus, perekonnaseadus

(järelemõtlemise aeg) - Vanus abiellumisel 18 aastat; kui 15-18 aastat, siis kui vanemate kirjalik nõusolek. Abielu sõlmimist takistavad tegurid: 1) Samasoolised 2) Juba abielus olevad inimesed 3) Lähedased sugulased (otsejoones ülenejad->kellest põlvnem/ alanejad->kes meist põlvnevad). 4) Vendade ja õdedega, poolvendade ja ­õdedega. 5) Ühteperre lapsendatud lapsed. 6) Lapsendaja ja lapsendatud. Abielu toob kaasa isiklikud õigused ­ perekonnanime valik: - oma perekonnanime kandmine - kannavad ühist perekonnanime - enda nimi lisatakse abikaasa perekonnanimele. Varalised õigused ja kohustused 1) ühisvara ­ abielu kestel omandatud vara 2) lahusvara ­ enne abiellumist ühele poolele kuulunud vara; pärast

Õigusõpetus
258 allalaadimist
thumbnail
46
docx

MARTTI PALOHEIMO „LAPSEPÕLVE MÕJUD“

meelepärane olla. 9 6. KODUSED OLUD Laste kodune kohtlemine järgib alati mingil määral rahvuslikke tavasid. Erinevatel maadel ja rahvaste hulgas on need erinevad. Iga komme paneb erinevalt proovile inimsoole ühiseid ja geenidesse ankurdunud bioloogilised protsessid, mis seostuvad peamiselt aju arenguga ja seal kujunevate psüühiliste toimingutega. Kodukahjustusest rääkides on peredes ikka see kus vanem laps kiusab nooremat ning vanemale antakse õigust. Samas on suur osakaal kodukahjustuse puhul vanavanematel, kes hirmutavad lapsi näiteks jumala kohutavate karistustega, kui tegemist on usklikega. Mõjutab suuresti ka kodune muster, mida vanemad on kogenud oma lapsepõlvest ja kuidas on 10 nende vanemad neid kasvatanud ja milliseid tehnikaid selleks rakendanud.

Psühholoogia alused
97 allalaadimist
thumbnail
46
doc

LASTE JA VANEMATE SUHTED PEREKONNAS

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Sotsiaaltöö õppetool III ST I KÕ Kaidi Toropov LASTE JA VANEMATE SUHTED PEREKONNAS Õpimapp Aineõpetaja: Anu Leuska Mõdriku 2009 1 SISUKORD SISUKORD....................................................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS...........................................................................................................................................................4 1. VANEMAROLLI TÄHTSUS..................................................................................................................................5 1.1 Vanemaks olemine..................................................................................................

Perepsühholoogia
210 allalaadimist
thumbnail
292
ppt

Inimeseõpetuse kursus „Perekonnaõpetus“

korda abiellunud inimesed, kellel on eelmisest (abi)elust laps(ed). Probleemid: 1. Arvestada tuleb ka laste lahutatud bioloogilise vanemaga. 2. Uusperede lastel on perekonnaelust erinev ettekujutus. 3. Uuspere täiskasvanud liikmed võivad vahetuda kiiresti, eriti kui tegemist on vabaabieluga. Lasteta abielupaar  Kes pole veel lapsi saanud  Kes pole veel lapsi soovinud  Kellel on juba lapsed kodunt lahkunud  Küsimus: Vabatahtlik lastetus?  Küsimus: Lapsendatud laps perekonnas?  Oluline tolerantsus Lapsendamine  Lapsendajaks võib olla vähemalt 25- aastane isik, kes on suuteline lapsendatavat kasvatama, tema eest hoolitsema ja teda ülal pidama. Kohus võib lubada lapsendajaks olla ka nooremal kui 25-aastasel täisealisel isikul.  Lapsendada saab ainult alaealist (kuni 18- aastast isikut) üksnes lapse huvides.  Lapsendamine tekitab lapsendaja ja lapsendatu vahel vanema ja lapse vahelised õigused ja kohustused

Pedagoogika
48 allalaadimist
thumbnail
145
ppt

Perekonna õpetuse kursus.(slaidiesitlus)

korda abiellunud inimesed, kellel on eelmisest (abi)elust laps(ed). Probleemid: 1. Arvestada tuleb ka laste lahutatud bioloogilise vanemaga. 2. Uusperede lastel on perekonnaelust erinev ettekujutus. 3. Uuspere täiskasvanud liikmed võivad vahetuda kiiresti, eriti kui tegemist on vabaabieluga. Lasteta abielupaar Kes pole veel lapsi saanud Kes pole veel lapsi soovinud Kellel on juba lapsed kodunt lahkunud Küsimus: Vabatahtlik lastetus? Küsimus: Lapsendatud laps perekonnas? Oluline tolerantsus Lapsendamine Lapsendajaks võib olla vähemalt 25aastane isik, kes on suuteline lapsendatavat kasvatama, tema eest hoolitsema ja teda ülal pidama. Kohus võib lubada lapsendajaks olla ka nooremal kui 25aastasel täisealisel isikul. Lapsendada saab ainult alaealist (kuni 18 aastast isikut) üksnes lapse huvides. Lapsendamine tekitab lapsendaja ja lapsendatu vahel vanema ja lapse vahelised õigused ja kohustused.

Perekonnaõpetus
108 allalaadimist
thumbnail
65
doc

Rüdiger Penthin, AGRESSIIVNE LAPS 2003

SISUKORD Originaali tiitel: Sissejuhatus 7 Dr. med. Rüdiger Penthin WARUM IST MEIN KIND SO ACCRESSIV? MIS ON AGRESSIIVSUS? 10 Ursachen erkennen - sicher reagieren, Melanie juhtum 11 verständnisvoll handeln Urania-Ravensburger Ralfi juhtum 19 MIS KUTSUB ESILE AGRESSIIVSUST? 23 Saksa keelest tõlkinud Triin Pappel Instinktiteooria 23 Malliõppimise Toimetanud Anne Käru Kujundanud teooria 24 Hingeelu-teooria 24 Tiiu Allikvee Kaanefoto: Tiit Rehepap Frustratsiooni-agressiooniteooria 25 Sotsioloogilised teooriad 25

Avalikud suhted
33 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Õigusõpetuse konspekt

Õigus antakse 5 aastaks, siis peab uuesti tegema läbi koolituse/eksami, välja arvatus sellisel juhul, kui on sõlmitud kokku 25 abielu. - Tingimused abiellujatele: peab olema ristitud ja leeritud Abielu sõlmimise takistused: - vanuseline piirang - sooline piirang - veresugulased ei saa omavahel abielluda, ehk ülenejad ja alanejad sugulased, kõrvalliini pidi sugulased, lapsendamissuhtes olevad isikud, ühte perre lapsendatud lapsed. - Ei ole lubatud omada mitut naist/meest - abiellumine saab toimuda siis, kui mõlemad on ühes ja samas kohas ja samal ajal - Tähtajad: tuleb esitada oma soov või avaldus perekonnaseisundi ametisse. Kohe abielluda ei ole lubatud, avaldusest 1-3 (6) kuud abielu sõlmimise aeg. Võimaldatakse ka kiiremas korras abiellumist mõjuvatel põhjustel. - Abielus on mees ja naine sellest hetkest alates, kui öeldakse ,,jah" sõna.

Õigusõpetus
35 allalaadimist
thumbnail
152
docx

KASVATUSE KLASSIKA

KASVATUSE KLASSIKA ---------------------- Maie Tuulik Tallinn 2010 SISUKORD Saateks 1. Mis on must kasvatus? 2. Miks on kasvatus oluline? 3. Mis on kasvatuse mehhanism? 4. Missugused on kasvatuse eesmärgid? 5. Kas jutt indigolastest on bluff? 6. Miks on eneseteadvuseni nii pikk arengutee? 7. Kas laps on täiskasvanule võrdne partner? 8. Kas laps peab sõna kuulama? 9. Miks on harjumused vajalikud? 10. Mis vägi on memme musil? 11. Mis värvi on armastus ? 12. Milles on kiituse imeline jõud? 13. Kas last tohib karistada? 14. Miks tuleb last vabadusele juhtida? 15. Mis on kõlbeline enesetunnetus? 16. Miks on vaja leida kesktee? 17. Miks Peeter Põllu kasvatusõpetus ei vanane? Lõpetuseks Viiteallikad SAATEKS Meie raamaturiiulid on täis

Sotsiaalpedagoogika teooria ja...
68 allalaadimist
thumbnail
36
doc

laste eripära

Teadmiseks kunstnike ja muusikute emadele: ,,Ärge ostke töövahendeid ega muusikariistu, parem laenutage!" Indigokunstnik võib töötada korraga viie-kuue erineva instrumendiga. Kui ta jõuab murdeikka, valib ta ühe kindla tegevusala ning saab selles meistriks. 4. Interdimensionaalne. Interdimensionaalsed indigod võivad olla suuremat kasvu kui ülejäänud indigod. Kui nad on ühe- kuni kaheaastased, võite nendega rääkida kõigest. Nad vastavad teile: ,,Ma tean seda. Ma oskan seda. Jäta mind rahule." Nemad on need, kes toovad maailma uusi filosoofilisi suundi ning panevad aluse uutele religioonidele. Nad võivad olla pisut jõhkravõitu, kuna ei kohane nii kergelt nagu ülejäänud kolm indigotüüpi. ( Tappe.N.A. 1999: 18-20.) Indigosid iseloomustatakse ka selle järgi, et neid ,,nähakse". Sõna ,,nähakse" sellepärast jutumärkides, sest indigolapsi tihtipeale ei märgata, kui last vaid kui värvi.

Psühholoogia
201 allalaadimist
thumbnail
24
doc

TELEMEEDIA MÕJU EESTI LASTELE

TALLINNA ÜLIKOOLI PEDAGOOGILINE SEMINAR Alushariduse ja täiendusõppe osakond Moonika Tanila TELEMEEDIA MÕJU EESTI LASTELE Referaat Juhendaja: Jane Rätsep Tallinn 2013 2 SISUKORD 3 1. SISSEJUHATUS Teema valikul oli suur roll minu perel. Minu abikaasa armastab väga teleri ees istuda. Olen üritanud talle selgitada, millist mõju avaldab see lastele, kes tahtmatult jäävad samuti teleri ette vaatama. Selle tööga saan ma ehk veidigi tähelepanu suunata meedia avaldavatele mõjudele. Loodan südamest, et tema suhtumine telerisse muutub.

Pedagoogika
41 allalaadimist
thumbnail
524
doc

Arengupsühholoogia

Kuressaare Ametikool Koostanud Sirje Pree 2000/2007 ‗ 2 Sisukord ‗............................................................................................................2 SISUKORD.............................................................................................3 SISSEJUHATUS......................................................................................6 Arengupsühholoogia mõiste......................................................................................8 ARENGU MÕJURID EHK ARENGUFAKTORID.......................................13 ERINEVAD TEOORIAD INIMESE ARENGUST........................................18 Psühhoanalüütikud...................................................................................................21 Erikson....................................................................................................................

Arengupsühholoogia
197 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Sotsiaalpedagoogika

Ühiselt tuleb otsida faktid, uurida, mis toimunud ja tegeleda lahendusega. Need vanemad, kes lastest ei huvitu, tegelevad oma eluga. Kui tegemist tõsise kiusamisega, siis nende lastevanemate jaoks probleemi pole, nad ei huvitu sellest. Kuidas lapsevanemaid kaasata? ­ Kiusamispäevik Ära nimeta seda kunagi kiusamispäevikuks! (kui vanemaga hea koostöö, siis talle võid öelda, lapse jaoks nimetada teisiti: minu päevaraamat , sõna kiusamine jäta välja) Positiivsed ja negatiivsed tähelepanukud. (Leht pooleks: head asjad, halvad asjad) Kesta võiks nädal, natuke peale. 2 nädalat liiga palju Kaasa kodu! Ülesanne: kodus peale kooli, ema-isa juures, hakkad täitma. Pane kirja nii head kui halvad asjad. Halvad pane väga täpselt kirja, kes millal kus, kes olid juures jne. Raamatut kooli kaasa ei võeta, võtab kaasa ema, kes tuleb kooli. NB! Kõik ei kiusa

Sotsiaalpedagoogika teooria ja...
87 allalaadimist
thumbnail
103
pdf

Lastekaitse seaduse hindamine

aastal sõlmitud koostöölepet, mille kohaselt oli sotsiaalministeeriumil lastekaitsetöös juhtiv ja siseministeeriumil toetav roll (Lastekaitse korralduse… 2013). Probleemiks on ka see, et osapooltel puudub selge arusaam oma rollist süsteemis, puudub integreeritus ja koostöö erinevate osapoolte vahel, lastekaitse valdkond on killustatud erinevate ametkondade ja eelarvete vahel, vastutus (sh vastutus sekkumisvajaduse tuvastamise eest) on hajunud või mõningate sekkumiste puhul (nt lapsendatud lapsed) seda pole; riik pole seni riigieelarvest vahendeid eraldades toonud piisava selgusega välja erisust KOV ja riigi ülesannete vahel (Lastekaitse korralduse… 2013). Kehtivas seaduses puuduvad konkreetsed tegevusjuhised, kes peaks kellega koostööd tegema. Koostöö tavad on kujunenud välja praktika käigus ning kuuluvad pigem kirjutamata reeglite kui konkreetsete protseduurireeglite hulka (Soo jt 2009, Lastekaitse korralduse… 2013). Kuna erinevad osapooled on

Sotsiaalse analüüsi alused
12 allalaadimist
thumbnail
52
docx

Perekonna ökoloogia ja eetika loeng

ei tuleks, kuid kindlasti raamatut alles kirjutatakse Alkoholisõltuvus Kaassõltuvus algab oma tunnete kaitsmiseks kujunenud käitumise põhjal. Loeng 3 1.oktoober 2017 Õed ja vennad- nende vaheline seotus ja selle arenguline perspektiiv Ema ja isa õed-vennad jätavad ka mingi mälestuse lapsele, mis mõjutab tema arvamust sellest teemast Õde, vend-bioloogilised samade vanemate lapsed Poolõde, poolvend- üks ühine bioloogiline vanem Kasuõde, kasuvend- lapsendatud, vanemad pole ühised Brotherhood- 1. Vendlus ( bioloogiline) 2. Vennalik ühtekuuluvustunne (võib olla ka sõprade vahel vms) Mõlemad on Aafrika maailmavaates sagedases kasutuses, hõlmates suurt hulka lähedasi sidemes. Puudub poolõe ja poolvenna mõiste. Venekeelses kultuuris on tädi- ja onulapsed lähedasemas– dvajuradnõi/dvajuradnaja Õdede-vendade teema uurimisküsimusena  Teooria eelnes empiir listele uuringutele selles vallas, polnud konkreetseid mudeleid

Perekonnaõpetus
27 allalaadimist
thumbnail
68
docx

Arengupsühholoogia loeng

tegevusi, mis soodustavad lapse kõne ja aju arengut (vestlus, mäng, lugemine, laulmine, muusika jne). Üle 2-aasta vanused: neile tuleks valida eakohaseid saateid, mis oleksid harivad; vältida tuleb agressiivseid ja liiga erutavaid saateid. Piirata tuleb TV vaatamise aega (eradjuhul maksimaalselt 2 tundi päevas). Lülita TV söögi ajaks välja. Tee TV vabu päevi, tehke koos midagi muud toredat. Ära kasuta TV preemiana hea käitumise eest. Lülita TV välja kui saade on läbi. Ära jäta TVd mängima, kui teete midagi muud. Vaata TV lapsega koos, räägi lapsega TVs nähtust. Ära pane TVd magamistuppa. 10 TV programmid ja arvutimängud kõne arendamiseks. Kõne omandamiseks; kirjaoskuse omandamiseks nt ,,Sesame Street". Kooliks ettevalmistamisel, edukus koolis. Sõltub sellest, kui palju lapsega räägitakse. Sõnavara suurus on seotud kirjaliku keele omandamise edukusega. Sõltub ka sellest, kuidas

Arengupsühholoogia
101 allalaadimist
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Viire Sepp Andekusest ja andekatest lastest Tartu 2010 Toimetanud Kairit Henno Kaane kujundanud Maarja Roosi Küljendanud Kairi Kullasepp Autoriõigus: AS Atlex ja autorid, 2010 Kõik õigused kaitstud. Igasugune autoriõigusega kaitstud materjali ebaseaduslik paljundamine ja levitamine toob kaasa seaduses ette nähtud vastutuse. Käsikirja valmimist on toetanud Euroopa Liit ja Euroopa Sotsiaalfond AS Atlex Kivi 23 51009 Tartu Tel 734 9099 Faks 734 8915 [email protected] www.atlex.ee ISBN: 978-9949-441-73-0 Sisukord 3 Sisukord Eessõna 5 Mis on andekus 7 Intelligentsus ja erivõimed 14 Kuidas andekad lapsed mõtlevad 25 Andekus ja loovus 31 Motivatsioon 40 Eesmärgi ja tasu mõju motivatsioonile

Psühholoogia
112 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Arengupsühholoogia loengukonspekt

· Germinaalstaadium- viljastumisest kümnenda päevani · Embrüonaalne staadium- 10. Päev- 8.rasedusnädal · Looteline staadium- 9. Rasedusnädal- 38.rasedusnädal. Lootevesi on sama maitsega, kui rinnapiim. 11. Rasedusnädal ta neelab juba vett. Imemahakkamine ongi seotud sellega, et lõhn ja maitse on samad. 5.nädalast hakkab loode tundma valu. 12.rasedusnädal- organsüsteemid on välja arenema. Keha hakkab küpsema ja süsteemid arendavad tööd. Naise soovil enam aborti teha ei saa. Platsenta kaitse on praktiliselt olematu. Kahjustab suitsetamine, halb toitumine, alkohol- ei ole ohutut doosi, kohvi südame vereringele, negatiivsed mõtted (tekitavad hormoone- kilpnäärme kahjustus), liigne vibratsioon, olmemürgid, ravimid- aga kasu peab ületama kahjumid, viirusinfektsioonid (punetised), mikroobidega seotud haigestumised, protseduurid (hambaravi ja diagnostika, röntgen), narkootikumid. 16

Arengupsühholoogia
840 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Arengupsühholoogia

Testid ­ lühiajaline uurimine kindlaksmääratud moel reastamise eesmärgiga, tulemus on standard: 1. Objektiivtestid (objective test) 2. Projektiivtestid (projective test) ­ testitav ei tea, mida mõõdetakse, olulised on seosed, mis vastuste vahel tekivad; inimene projitseerib end pilti ning seda interpreteeritakse -kitsaskoth: väga keerulien on pilte tõlgendada; joonistama võib olla ajendatud hetkeemotsioonist vms ning see ei pruuagi anda arengulist ülevaadet Arengupsühholoogia metodoloogiline põhiprobleem: limiteeritud mõõtmisviisid, inimese subjektiivse hinnangu mõju, kõikide teguritega ei ole võimalik arvestada, eksimine infotöötlusel tänu subjektiivsusele Suhtumine lastesse läbi aegade: Lapsepõlv ja laps on sotsiaalne mitte bioloogiline konstrukt. Ürgühiskonnas oli meestel eelis, kuna tänu suuremale füüsilisele

Arengupsühholoogia
45 allalaadimist
thumbnail
22
docx

SOTISAALPEDAGOOGIKA

SOTISAALPEDAGOOGIKA I osa 2.09 loeng Sissejuhatus ainesse sotsiaalpedagoogika: mis on sotsiaalpedagoogika. Pedagoogika ja kasvatuse ajaloofilosoofiline käsitlus. Mis on sotsiaalpedagoogika? Sotsiaalpedagoogika erisugused tõlgendused on seotud erinevate inimese- ja ühiskonnakäsitlustega, moraaliteooriatega, teaduslike suundumuste ja mõttevooludega. Sotsiaalpedagoogika enesemääratlust on mõjutanud paljud ideed ja ühiskondlikud liikumised. Diskussioon sotsiaalpedagoogika üle omab ühiskonnakriitilist iseloomu ­ tähtis, et arutlus sotsiaalpedagoogika ülesannetest oleks seotud vastava ajajärgu ühiskondlike oludega, ühiskonnaanalüüsiga ja arusaamisega, millises ajas tegevus toimub. Teoreetilisel enesemääratlusel on praktilise sotsiaalpedagoogika töö seisukohast põhimõtteline tähtsus ­ sellest sõltub, milliseks sotsiaa

Sotsiaalpedagoogika
79 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Kasvatustöö-ja probleemid konspekt

Selleks, et probleemselt käituvate laste peresid aidata, on vaja väljaspoolt energiat sisestada, et ei tekiks entroopia. Avatud süsteemid toodavad energiat, suletud süsteemid aga korrastamatust. · hierarhia: nimetatakse ka võimuks. See peegeldab indiviidi domineerimist peresüsteemist ja seotud indiviidi võimega muuta peres rolle ja reegleid. See kuivõrd teised pereliikmed arvestavad seda indiviidi otsuste tegemisel. Probleemselt käituvates peredes on lapsed kõrgemal hierarhilisel positisioonil, nad on võimelised muutma rolle 18 ja reegeleid selles süsteemis. Peredes vastutavad lapsed selle eest, mille eest tavaliselt vastutavad vanemad. struktuur · sidusus: ehk kohessioon, emotsionaalne lähedus. Peegeldab emotsionaalset lähedust

Kasvatustöö ja probleemid
98 allalaadimist
thumbnail
40
docx

Perekonnaõpetuse konspekt

Tartu Kutsehariduskeskus Toiduainete tehnoloogia osakond Kristina Tepper PEREKONNAÕPETUS Konspekt Juhendaja Helve Kooser Tartu 2011 1. PEREKOND, LEIBKOND, ABIELU VORMID 1.1. Perekond Perekond on lähedaste ja üksteisest sõltuvate isikute kooslus, kes jagavad teatud väärtusi, eesmärke, ressursse ja vastutust otsuste suhtes nagu ka kohustust üksteise suhtes. Funktsionalistlik käsitlus võtab omaks perekonna definitsiooni, mis rõhutab perekonna tegevusi ja nende mõju ühiskonna struktuuri säilitamiseks, millest perekond on omakorda üks osa

Inimeseõpetus
135 allalaadimist
thumbnail
34
pdf

PEREPSÜHHOLOOGIA

Surma märgib rist tingmärgi peal Uus kooselu jms märgitakse samamoodi ühe joonega – Kes kellega elab, tuleks määratleda mingi piiriga Võib juhtuda, et osa lastest on ema juures, osad isa – joonega saab ära määratleda, kes kellega elab – Lapsed Ringist ja ruudust tulevad alla joonega kastid ja ringid (liigub paremalt vasakule, alustatakse kõige vanemast, kuid vajadusel joonise lihtsustamiseks võib ka muud moodi) Lapsendatud laps punktiiriga Nurisünnitused või abordid – joon, mille otsas on kriips (mitte mingi sümbol) – Ka vanemate kohta peaks midagi teadma 31 Perekonda võib allüksusteks/sruktuuriühikuteks jagada ükskõik, mil viisil – seda ei ole kindlalt määratletud. Kõige levinum variant jaotamiseks on funktsiooni järgi, mida keegi perekonnas täidab. Selle järgi jaotatakse perekond kolme põhilisse allsüsteemi, tekke järjekorras: 1

Perepsühholoogia
53 allalaadimist
thumbnail
168
pdf

KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6.-7.-AASTASTELE LASTELE

TALLINNA ÜLIKOOL Kasvatusteaduste Instituut Eelkoolipedagoogika osakond Kadri Allikmäe KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6.-7.-AASTASTELE LASTELE Bakalaureusetöö Juhendaja: PhD. dots. Kristina Nugin Tallinn 2012 Instituut Osakond Kasvatusteaduste Instituut Eelkoolipedagoogika osakond Töö pealkiri: Kogukondliku ja jätkusuutliku eluviisi õpetamise metoodiline materjal 6-7-aastastele lastele Teadusvaldkond: Kasvatusteadused Töö liik: Kuu ja aasta: Lehekülgede arv: 45

Eelkoolipedagoogika
27 allalaadimist
thumbnail
74
pdf

Heiki Vilep ja uusim lastekirjandus

TARTU ÜLIKOOL FILOSOOFIATEADUSKOND EESTI KIRJANDUSE ÕPPETOOL Eike Metspalu HEIKI VILEP JA UUSIM LASTEKIRJANDUS BAKALAUREUSETÖÖ Juhendaja: dotsent Ele Süvalep Tartu 2007 SISUKORD SISSEJUHATUS .......................................................................................................... 3 1. LASTEKIRJANDUSEST JA UUSIMAST EESTI LASTEKIRJANDUSEST ... 5 1.1. Tõlkekirjanduse domineerimine ................................................................... 6 1.2. Intertekstuaalsus............................................................................................ 7 1.3. Diletandid.......

Kirjandus
69 allalaadimist
thumbnail
52
odt

Perevägivallast

Avinurme Keskkool 8.klass Perevägivallast Mariliis Oja Avinurme 2008 Sisukord 1 Sissejuhatus....................................................................................................................................3 Füüsiline ja vaimne vägivald..........................................................................................................5 Perevägivalla levimus.....................................................................................................................7 Diagnoosimine, sümptomid ja tagajärjed.......................................................................................8 Taustategurid..................................................................................................................................19 Ravi ja ennetamine.........................................................................................................................20 Seksuaalne vää

Kirjandus
81 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Maailma lastekirjanduse eksami küsimused ja vastused 2014 kevad

Maailma lastekirjanduse eksami küsimused ja vastused 2014 kevad 1. Maailma vanimas eeposest. ,,Gilgames" ­ sumerite eepos, tuntuim Babüloonia kirjandusteos, kirjutatud umbes 1600.a. e.m.a . Ajaloolaste arvates on eepos kirjutatud kolmandal aastatuhandel eKr. Veerand on nii halvasti säilinud, et on ainult osaliselt loetav. 12. Savitahvel. Savitahvlitele pandi need teosed kirja 2000-1600 a eKr. Seega on see üks varasemaid kirjandusteoseid. Eepos räägib Gilgamesi, Sumeri poolmüütilise valitseja kangelastegudest. Gilgames on sureliku mehe ja jumalanna poeg, kes ehitas Gruki linna müürid. Ajalooliselt vägev, alamatelt nõudis alati rasket tööd. Eepos jutustab uhkest linnast, mis asub Eufrati kaldal, linna kuningaks oli Gilgames, kes pärast oma surma Eufrati jõkke maeti. Eeposes on Gilgamesil maagiline trumm. Enkidu ­ inimese saamise lugu, kasvataja funktsioon. Gilgamesi elukäik näitab, et inimene ei saa igavesti elada, kuid järeltulevale põlvele jäävad teh

Maailmakirjandus ii
34 allalaadimist
thumbnail
30
docx

PSÜHHOLOOGIA ARVESTUS

1. Isiksuse mõiste. Isiksuse joonte teooria. ,,Suur viisik". · Isisksuse psühholoogia algas 20.sajandil enne II maailmasõda, sest siis oli vajadus uurida mehi, kas nad suudavad hakkama saada stressi ja sõja pingega. · Koostati esimesed isiksuse testid. o Algul defineeriti seda kui inimeste vahelisi erinevusi (see viis isiksuse psühholoogia kriisi, kus väideti, et seda polegi olemas, kuna inimene käitub vastavalt olukorrale, tal pole midagi püsivat). 20.saj lõpus defineeriti kui inimste vahelisi sarnasusi. See pani psühholoogia uuesti arenema. 4 põhilist koolkonda: 1. Psühhoanalüütiline/psühhodünaamiline koolkond (Freud, Jung, Adler)- kõige mõjukam, kes on 20.sajandi nägu kõige rohkem kujundanud 2. Humanistlik koolkond (Maslow, Rogers) 3. Isiksusejoonte teooriad (Cattell, Eysenck) 4. Kognitiiv- käitumuslik koolkond (Rotter, Bandura) Isiksusejoonte teooriad põhine

Psühholoogia
62 allalaadimist
thumbnail
192
pdf

NOORTELAAGRI KORRALDAJA KÄSIRAAMAT

EESTI NOORSOOTÖÖ KESKUS HARIDUS- JA TEADUSMINISTEERIUM NOORTELAAGRI KORRALDAJA KÄSIRAAMAT Tallinn 2005 Koostanud: Elo Talvoja Viire Põder Helen Veebel Argo Bachfeldt Anne Luik Kadri Kurve Kujundaja: Tiina Niin Keeletoimetaja: Anne Karu Tehniline toimetaja: Reet Kukk ISBN 9985-72-158-6 (trükis) ISBN 9985-72-159-4 (PDF) SISUKORD Noorsootöö seadus 5 Noortelaagri tegevusloa väljastamise kord 10 Noortelaagri ning projektlaagri juhataja ja kasvataja kvalifikatsiooninõuded 12 Noortelaagri registri asutamine ja noortelaagri registri pidamise põhimääruse kinnitamine 15 Noortelaagri registri pidamise põhimäärus

Amet
36 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun