Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"äriprotsesside" - 74 õppematerjali

thumbnail
1
docx

Äriprotsess ja lokaliseerimine

ning tootekoguseid. Lisaks sellele eksisteerivad erinevad infosüsteemid, mis kajastavad ettevõtte seisu ja palju muid süsteeme, mis aitavad teha ettevõtte juhtidel pädevamaid otsuseid. Süsteemide tähtsus on ajas tõusnud, sest olulisemaks on muutnud tiimitöö, innovatsioon ja üleüldine professionaalsus. Infosüsteemid teevad lihtsamaks firma laienemise asukohaliselt. Üleüldiselt võib näha infosüsteemide ja äriprotsesside omavahelist seost nende võimes üksteist kasulikult täiendada. 3. Kuidas kvaliteetne lokaliseerimine mõjutab äriprotsessi? Lokaliseerimine teeb informatsiooni arusaamise lihtsamaks, sest inimene saab lugeda kõike oma keeles. Lokaliseeritud appid ja veebilehed aitavad juhte ja teisi töötajaid, sest kasutajad saavad paremini aru, kuidas saab seda süsteemi kasutada. Nii on vähem vajadusi, et midagi kasutajatele selgitada ja see tekitab kasutajatel huvi, et veebileht või äpp on tehtud

Infoteadus → Infosüsteemid ja nende...
0 allalaadimist
thumbnail
2
docx

SOA ja terminali käsud

käsud, mille kohta vähem teatakse. SOA (Service Orienterd Achitecture ­ teenustepõhine arhitektuur) on ettevõtete tarkvararakenduste arendamine sellisel viisil, kus tarkvara protsessid on jagatud teenusteks, mis on seejärel tehtud võrgus kättesaadavaks ja leitavaks. Igal teenusel on funktsionaalsus, mida on võimalik kohandada vastavalt ettevõtte vajadustele, varjates aga samal ajal selle rakendamise aluseks olevaid detaile. SOA lahendab äriprotsesside lahenduse, töövoolu ja rakenduse integratsiooni olemasolevate lahenduste keerukust, paindumatust ja nõrkusi. SOA võib kergendada paljudes organisatsioonides leiduvate mitmesuguste keskkondade integratsiooni. SOA toetab koostööd ning informatsiooni jagamist läbi organisatsiooni ning ka koos välispartneritega. Äriprotsesside välja toomisega aitab SOA ettevõtetel keskenduda parimatele moodustele oma operatsioonide parandamiseks

Informaatika → Informaatika
1 allalaadimist
thumbnail
36
doc

E-deklaratsioonide haldamine

.................................................................. 35 4. Muudatuste ajalugu............................................................................................................... 36 4 Joonised Joonis 1: Ärikasutusjuhtude kontekstidiagramm......................................................................10 Joonis 2: Üldine äriprotsesside struktuuri diagramm................................................................11 Joonis 3: Üldine deklaratsiooni esitamise protsess lihtsustatud kujul......................................12 Joonis 4: Esialgne kontseptuaalne klassidiagramm..................................................................12 Joonis 5: II iteratsiooni äriprotsesside struktuuri diagramm.....................................................17 Joonis 6: Muudatuste kontseptuaalne klassidiagramm...................

Informaatika → Informaatika
41 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Infootsing arvutiõpetus ärijuhtimine

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtlus ja majandusarvestuse õppetool INFOOTSING Ülesanne Õppejõud: Lia Valdek Mõdriku 1. KÜSIMUSED 1. Selgita, milline vahe on otsingul, kui kasutada operaatori AND asemel operaatorit OR? 2. Kas Eestis on viimase 5 aasta jooksul kaitstud magistritöid, mis käsitleksid ärijuhtimise teemasid? Kui on, siis esitleda vähemalt ühe teaviku bibliograafilised andmed. 3. Kust saab laenutada antud teavikut? Campbell, N. A. and Reece, J. B. (2005). Biology (Seventh Edition). Pearson Benjamin Cummings, San Francisco, USA. 4. Sisene saidile http://www.doaj.org/ ja leia üks artikkel, mis oleks seotud sinu erialaga (ärijuhtimise valdkond). Loe läbi artikli kokkuvõte, koosta refereering ja lisa töösse. (tõlkida eesti keelde) 5. Sisenege http://dspace.utlib.ee/dspace/. Leidke V. Veebeli õppevideo Rikkus ja rah...

Informaatika → Arvutiõpetus
14 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Teenustepõhine arhitektuur

Teenustepõhine arhitektuur Sissejuhatus Mis on SOA? SOA (Serviceoriented arhitecture) on tarkvaraarendusviis, kus tarkvara funktsioonid on jagatud teenusteks ja on kättesaadavad võrgus. SOA üldtunnus on kokkusobimatute rakenduste integreerimine veebipõhises keskkonnas. Milleks kasutatakse? See lahendab äriprotsesside peamised probleemid: Lihtsustab koostööd Lihtsustab keerulised lahendused Tagab parema töövoolu Eelised 1. Lubab kohandada oma äriprotsesse ilm allika koodi muutmata. 2. Soodustab koostööd 3. Annab võime äriprotsesse tõhustada ­ soodustab kiiret äriprotsessi juhtimist. SOA tüübid 1. Teenuse arhitektuur See on füüsiline disain üksikust teenusest, mis ümbritseb kõik ressursid teenusega. Sinna alla kuuluvad:

Informaatika → Informaatika
10 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Bizagi näidis

Protsessi üldkuju: · Koostada protsess, mis koosneb järgmistest tegevustest (NB! Kasutada õigeid tegevuste tüüpe): 1. Avalduse sisestamine; 2. Andmete edastamine registrile; 3. Andmete töötlemine; 4. Andmete tagastamine; 5. Punktide arvutamine; 6. Tulemuste väljapanek tahvlile. · Koostada protsess, mis: 1. algab iga päev kell 14.00; 2. algab saabuva sõnumi peale; 3. algab teatud reegli või tingimuse korral; 4. algab mõnelt teiselt protsessilt saadava signaali korral; 5. võib alata ühe või mitme erineva sündmuse korral; 6. koosneb alamprotsessist ja võib lõppeda veaga; 7. koosneb kahest samaaegselt tehtavast tegevusest (millal protsess lõpeb?); 8. koosneb kahest tegevusest, millest saab teha ainult ühe tegevuse; 9. koosneb kolmest tegevusest, millest tehakse kaks tegevust (millal protses...

Informaatika → Algoritmid ja andmestruktuurid
56 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Integreeritud tootearendus test 4 vastused

Milline neist märksõnadest ei kuulu tootearendusprojekti ja tootearendusprotsessi eristavate märksõnade hulka? a. korduvus Küsimus 2 Millega seoses kerkib üles projekti plaanimise seostamine äriprotsesside juhtimisega? b. tootmismahtude suurenemisel Küsimus 3 Kas toote tehnoloogilisuse tagamise oskus kuulub? mõlema eelmise ja ka projektijuhi kompetentside hulka Küsimus 4 Mis ei sobi tootearendusprojekti teostusega seotud tegevuste loetellu? a. kontrolli- ja testimise tehnoloogia Küsimus 5 Milline põhimõte ei kuulu agiilse projektiteostuse juurde? b. kaasaegsetele metoodikatele orienteeritus Küsimus 6 Mis ei kuulu riskide ja kitsaskohtade dialektikasse? b

Majandus → Integreeritud tootearendus
38 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Majanduslik globaliseerumine

standardiseeritud seaduste süsteemi kaudu. ELi poliitika eesmärk on tagada inimeste, kaupade, teenuste ja kapitali vaba liikumine siseturul.Kaubanduse hõlbustamisel uuritakse, kuidas saab riigipiiri ületavate kaupade liikumist reguleerivaid protseduure ja kontrolle parandada, et vähendada sellega seotud kulusid ja maksimeerida tõhusust, kaitstes samal ajal seaduslikke regulatiivseid eesmärke. Samuti on märkimisväärne ülemaailmne teenuskaubandus. Näiteks Indias on äriprotsesside sisseostmist kirjeldatud kui "riigi arengut järgmise paarikümne aasta jooksul, mis aitab laias laastus kaasa SKP kasvule, tööhõive kasvule ja vaesuse leevendamisele". Kasutatud kirjandus: https://maailmakool.ee/majanduse-uleilmastumine/ https://et.wikipedia.org/wiki/Globaliseerumine https://e-koolikott.ee/oppematerjal/17041-Uleilmastumine-selle-eri- aspektid-ja-moju-riikide-majandusele

Geograafia → maailma loodusgeograafia ja...
4 allalaadimist
thumbnail
204
docx

Süsteemianalüüsi kontrolltöö 1

loetelu (ja/või mudelit), põhiliste äritegutsejate (äriteenuse pakkuja ja kasutajad) loetelu, põhiliste ärisündmuste ja ärikasutusjuhtude loetelu, põhiliste äriolemite (äriobjektide) loetelu, infosüsteemi (funktsionaalsete) allsüsteemide ja registrite loetelu  Ärimodelleerimine hõlmab teksilist ja graafilist modelleerimist  Graafiline modelleerimine (ärimudelis) hõlmab ärikasutusjuhtude diagramme, põhiliste äriprotsesside tegevusdiagramme, põhiliste äriobjektide (olemite) olekudiagramme, kontseptuaalseid klassidiagramme (nn. Domeenimudel)  Tegevusdiagrammid väljendavad töövoogusid ja infovoogusid  Tekstiline modelleerimine (ärimudelis) hõlmab vaba teksti ja lausendeid. M. Roost , TTÜ Informaatikainstituut, Loengukonspektid aines Süsteemianalüüs, 2014  ---------------------------------------

Informaatika → Modulatsioon
72 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Nimetu

ja teeninduslepingute sõlmimine. · Tootearendus ja turuletoomine (product development and commercialization) ­ vastutusalaks uute toodete väljatöötamine ja turuletoomine koostöös klientide ja tarnijatega. · Tagastuse haldamine (returns management) ­ kõik tegevused, mis on seotud tagastuse ja tagastuslogistikaga. (Kiisler, 2011: 102-103) Joonis 2. Tarneahela juhtimine: äriprotsesside lõimimine ja juhtimine. KOKKUVÕTE Alates 1970-ndatest on logistika ja selle edasise evolutsiooni vormi: tarneahela juhtimise põhimõtete kasutamine organisatsioonide tegevuspraktikates pidevalt laienenud. Tarneahela juhtimise kasvavat tähtsustamist on põhjustanud eelkõige sellised makromajanduslikud arengusuunad, nagu seda on üleilmastumine (k.a rahvusvahelistumine), klientide nõudlikkuse kasv, konkurentsi teravnemine, spetsialiseerumise süvenemine, toodete ja teenuste sortimendi

Varia → Kategoriseerimata
21 allalaadimist
thumbnail
92
doc

Fototellimuse projekt aines kontseptuaalne süsteemianalüüs

...............................................................................................46 4 Joonised Joonis 1: Organisatsiooni Fototellimus eesmärkmudel...............................................................6 Joonis 2: Ärikasutusjuhtude kontekstidiagramm (I iteratsioon)...............................................10 Joonis 3: Üldine äriprotsesside struktuuri diagramm (I iteratsioon).........................................10 Joonis 4: Üldine registreeringu koostamise protsess lihtsustatud kujul (I iteratsioon).............11 Joonis 5: Üldine tellimuse esitamise protsess lihtsustatud kujul (I iteratsioon)........................12 Joonis 6: Esialgne kontseptuaalne klassidiagramm (I iteratsioon)...........................................12 Joonis 7: Täiustatud kontseptuaalne klassidiagramm (I iteratsioon).................................

Informaatika → Kontseptuaalne...
24 allalaadimist
thumbnail
9
ppt

CMR kasutamine

CMR (Customer relationship management) CRM CRM kliendihaldussüsteem on raamistik, mis võimaldab Sinu firmal saada maksimaalset kasu kõigi kliendiga seotud äriprotsesside efektiivsemaks muutmisel. CRM süsteemi juurutamine algab CRM strateegiast - Sinu firma saab maksimaalset kasu vaid siis, kui kliendikeskne mõtlemine on paigas. Kliendihaldustarkvara võimaldab luua tõeliselt mitmekülgse ja põhjaliku kliendihaldussüsteemi, mis seotuna majandustarkvara ja ärianalüüsisüsteemiga annab Sinu firmale võimaluse omada terviklikku ülevaadet kõigist kliendiga seotud küsimustest. CRM on terviklik kliendihalduslahendus, mis hõlmab kogu

Majandus → Klienditeenindus
61 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Süsteemianalüüs - 2 loengutöö konspekt

Kasutab sisendina üht või mitut ressurssi ning, teisendades või tarbides neid, loob uue või teisendatud väljundressursi. Ressursid võivad olla toodetud teiste organisatsioonide (nt partnerid, tarnijad jms) poolt. 4. Mõisteid + selgitusi (aitäh issi, hari mind) Väljundressurss - väljendab protsessi eesmärgi täitmist. Ühe protsessi väljund võib olla sisendiks teisele protsessile. Väljundil on väärtus sisemisele või välisele kliendile. Ärireegel - väide, mis kontrollib äriprotsesside teostamist, mõjutab organisatsiooni struktuuri ja tema ressursse ning piirab täitjate käitumist. Mõned ärireeglid täpsustavad eesmärke. Ärireeglid võivad viidata üksteisele. Äriprotsessid - on määratud mitte äritöötajatele, vaid ettevõtte struktuurüksustele. Äriprotsessi eest vastutab vähemalt üks struktuurüksus (protsessi omanik). Üldjuhul läbib äriprotsess mitut osakonda, kuid ta võib ületada ka organisatsiooni piire. What the fuck did this all mean

Informaatika → Süsteemianalüüs
17 allalaadimist
thumbnail
16
ppt

Juhile vajalikud isikuomadused

täiendama; arendus-, teenindusprotsessi ­ või projektijuhi töökogemusega; initsiatiivikas, energiline, sihikindel ja tulemuslik tegutseja; tugeva koostöövalmiduse ja toetuse jagamise oskusega; veenva esinemisoskuse ning väga hea kirjaliku eneseväljendusoskusega; hea pingetaluvusega, nõudlik ent paindlik keeruliste olukordade lahendaja. IT projektijuht majandus- või infotehnoloogiaalast kõrgharidust, tehnilisi teadmisi IT-st ja äriprotsesside loogika mõistmist; projektijuhtimise kogemust; võimet ja tahtmist kiirelt omandada teadmised projekti valdkonnas; iseseisvust, kohanemisvõimet, tulemustele orienteeritust koostöövalmidust, head suhtlemis - ja kuulamisoskust; head inglise keele oskust nii kõnes kui kirjas Hansa Elukindlustuse arendusjuht ülikooliharidusega,harjunud oma teadmisi pidevalt täiendama; varem töötanud arendus- või projektijuhina; ärksa meele ja strateegilise mõtlemisega,

Majandus → Juhtimine
63 allalaadimist
thumbnail
3
pdf

Logistika lühendid ja tähendused

LÜHENDITE LOETELU 3PL​ - kolmanda poole logistika (​third party logistics​) või kolmanda poole logistikateenuste osutaja, kasutatakse ka lühendit TPL 4PL​ - neljanda poole logistika (​fourth party logistics​) või neljanda poole logistikateenuste osutaja, kasutatakse ka lühendit FPL Auto-ID​ - automaatne andmetuvastus (​auto identification)​ BPR​ - äriprotsesside ümberkujundamine (​business process reengeneering)​ CAD​ - raalprojekteerimine (​computer aided design​) CAM​ - raalijuhtimisega tootmine (​computer aided manufacturing​) CIM​ - raalintegreeritud projekteerimine ja tootmine (​computer integrated manufacturing​) CL​ - täiskonteinerisaadetis (​container load​). Kasutatakse ka lühendit FCL. COFC​ - konteiner raudtee platvormivagunil - kombineeritud transpordi meetod (​container on flatcar​)

Logistika → Logistika
6 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Tervikliku infohalduse korraldamine

Tervikliku infohalduse korraldamisega on mitmeid probleeme. Alljärgnevalt on neist välja toodud mõned. Kuidas Sina need lahendaksid? Millised väljatoodud infohalduse probleemidest eksisteerivad Sinu organisatsioonis? 1. Organisatsioonid ei ole infohalduseks piisavalt küpsed(org. ei teadvusta endale infohaldust) – puudub terviklik ülevaade organisatsiooni infovaradest, ei mõisteta info mõjusid äriprotsessile ega teata, kus info tekib. Tuleks välja selgitada ettevõtte hetkeolukord, kaardistatada protsessid, info liikumine ja infosüsteemide vaheline andmevahetus. Tuleb töötajatele teha selgeks, miks on info oluline, koolitamine. Info ei ole ainult dokumentides. Lisaks reeglite kehtestamisele on vaja head kontrollisüsteemi ja tasakaalustatud sanktsioneerimist. Reeglite sisu tuleb hoolega läbi mõelda. Reeglite ja protseduuride vastu eksimine on vaja teha võimalikult keeruliseks, mida aitab saavutada äriprotsesside automatiseerimine j...

Infoteadus → Infosüsteemid ja nende...
8 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Infosüsteemid, äriprotsess

Mis on selle süsteemi eelised ja puudused? - Algselt loodud tootmisprotsesside juhtimiseks ­toormaterjali haldus, laojäägi jälgimine, tellimuste esitamine ja tarnimine. Tänapäevastesse ERP süsteemidesse on kaasatud müük, turundus, CRM funktsionaalsus. ERP süsteemi eelised: organisatsiooniline paindlikkus ja agiilsus, tugi otsuste tegemisel, kvaliteet ja tõhusus, kulude vähenemine. ERP süsteemi puudused: ERP süsteemidesse sisse ehitatud äriprotsesside tugi lähtub enam levinud headest praktikatest, ERP süsteemid on keerulised ja juurutus on pikk ettevõtmine, ERP süsteemi juurutamisel on lihtne teha vigu, vajalik on väga põhjalik eelnev analüüs. 46. Milliseid klientidega seotud tegevusi toetab organisatsioonis klientide haldussüsteem (CRM)? - Infosüsteemid, mis toetavad teenuste tellimist ja pakkumist, kaebusi, toodete tagastamist, infopäringuid. Kõnenimekirjade koostamine, teenuse tellimuste vastuvõtmine, tugiteenus . 47

Infoteadus → Infoallikad ja infootsing
10 allalaadimist
thumbnail
6
pdf

Ettevõtte äriarhitektuuri TESTi vastused

?? Milline on Strateegilise Analüüsi ainetöö/projekti üheks tulemuseks oleva Arhitektuurivaate vaate (IT arhitektuuri) koostamisele vastava distsipliini täpne inglisekeelne nimetus Enterprise Unified Process-i nime kandvas metoodikas. Valige üks järgnevast loetelust: Enterprise Architcture A1. Milline on Strateegilise Analüüsi ainetöö/projekti põhitulemuseks oleva Äri- ehk toimimise vaate (Äriarhitektuuri) koostamisele vastava distsipliini täpne inglisekeelne nimetus Enterprise Unified Process-i nime kandvas metoodikas. Valige üks järgnevast loetelust: Enterprise Business Modeling A2. Paigutage mõiste ’tarneahel’ strateegilise analüüsi sellesse vaatesse, milles ta otseselt ja tervikuna kirjeldatakse: Pädevusalade vaade A3. Paigutage mõiste ’äriprotsesside struktuur’ strateegilise analüüsi sellesse vaatesse, milles ta otseselt ja tervikuna kirjeldatakse: Funktsionaalne vaade A4. Paigutage mõiste ’äriprotsessi dünaamika’ strateegi...

Informaatika → Ettevõtte äriarhitektuur
10 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Transpordi- ja laologistika Eksam

Kvaliteedi mõiste: see on toote, teenuse võime rahuldada tarbija vajadusi, eelistusi ja nõudeid ja tekitada uusi ostumotiive. Kvaliteet transpordis: tase millega transporditeenuse pakkujad täidavad teenuse kasutajate poolt etteseatud ja nendega kokkulepitud funktsionaalseid nõudmisi (kokkulepitud/antud hinna juures). 5.Nimetage ja kirjeldage kasutatavaid kvaliteedi standardeid? · ISO 9001:2000 Raamistik äriprotsesside juhtimise süsteemi väljatöötamiseks ning arendamiseks nii, et teie teenused või tooted vastaksid pidevalt kliendi nõudmistele. · ISO 14001 (EMS) keskkonnajuhtimise standard. Võimalus organisatsioonil kontrollida oma äritegevuse ja toodete mõju keskkonnale. · OHSAS 18001 Töötervishoiu ja ­ohutusega seotud juhtimissüsteemi väljatöötamise nõuded. Võimaldavad organisatsioonil kontrollida riske ning parandada oma tulemusi antud

Logistika → Transpordi- ja laologistika
24 allalaadimist
thumbnail
17
docx

ERIALAPRAKTIKA

Vastuvõtuosakond tegeleb külaliste tellimuste vormistamisega, klientide vastuvõtmisega, saabuvatele grupidele tubade ettepanemisega ja jooksvate murede lahendamisega. Müügi- ja vastuvõtujuht vastutab külaliste vastuvõtmise eest, koostab töögraafiku administraatoritele ja turvameestele, tegeleb suurte pakkumiste koostamisega, tegeleb jooksvate probleemide lahendamisega. 6 3. ÜLEVAADE PRAKTIKA KÄIGUST Antud eriala praktika eesmärk on analüüsida juhtimis- ja äriprotsesside toimimise, hinnata probleemi valitud protsessis ja pakutada lahendust. Kuna mina ise töötan müügiosakonnas, siis otsustasin analüüsida, kuidas juhitakse müügipersonali, järelikult mind ja minu kollege müügiosakonnas. Lähtudes sellest, et müügipersonali eesmärgid lähtuvad firma turunduse ja toetuse eesmärkidest ning määravad müügitöö suuna, soovitavad tulemused ja aluse nende

Majandus → Praktika
545 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Six sigma

Juhendaja: Eneken Titov Tallinn 2010 SIX SIGMA Kuus Sigmat (Six Sigma) on kõikehõlmav ja paindlik süsteem ärilise edu saavutamiseks, säilitamiseks ja maksimeerimiseks. Kuue Sigma unikaalseks liikumapanevaks jõuks on kliendi vajaduste täpne mõistmine, faktide, andmete ja statistilise analüüsi distsiplineeritud kasutamine ning kõrgendatud tähelepanu äriprotsesside juhtimisele, parendamisele ja taasleiutamisele. Esimesena 1986.aastal võttis kasutusele ja leiutas kuue sigma põhimõtted, mis nüüd on kujunenud kõike hõlmavaks juhtimissüsteemiks elektroonikaäri liider Motorola. Kuue Sigma eesmärk on klientide nõudmiste kvantitatiivne määramine ja nende kõrvalekalleteta täitmine. Kuus Sigmat pakub skaalat klientide nõudmistest kõrvalekallete Six Sigma

Majandus → Arendustegevus
43 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Zachmani tugiraamistik

Mis aastal ja kelle poolt loodi Zachmani tugiraamistik? Founded in 1990, Zachman International® is the education and consulting firm started by John A. Zachman, author of the Zachman® Framework Milleks (mis eesmärgil) kasutatakse ZACHMANi tugiraamistikku? It allows for multiple perspectives and categorization of business artifacts Kas Zachmani raamistik on mudel? Kui jah, siis millele (missugustele kontekstidele) me saame seda mudelit rakendada? Zachmani raamistik rakendub igale ärivaldkonnale Millistele põhiküsimustele vastavad ja mida kirjeldavad/modelleerivad Zachmani raamistiku veerud? Mis? Objektid, andmed Kuidas? Funktsioonid, protsessid, tegevused Kus? Asukohad, võrk Kes? Inimesed, rollid, vastutused Millal? Aeg, sündmused, stsenaariumid, elutsüklid Miks? Eesmärgid, strateegiad, nõuded - Motivatsioon Mida kirjeldavad/model...

Majandus → Majandus
5 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Magistriõppe protsessimudel

Äriprotsesside juhtimise kodutöö 2 Stiina Kõiv 11.11.2018 Magistriõppe protsessimudel Sissejuhatus Kodutöö ,,magistriõppe protsessimudel" annab ülevaate Tartu Ülikooli Ettevõtluse ja Tehnoloogia juhtimise eriala magistriõpingute protsessist kõikide aspektide lõikes. Kodutöö on koostatud tulevase tudengi/ kandideerija vaatenurgast ning kõrval seisvaid isikuid ja üksuseid ei kajastata (õppejõud, õppetool jms). Kodutöö eesmärgiks on anda ülevaade tulevasele kandideerijale õpingute protsessist, alustades kandideerimisest kuni lõpetamiseni. Töö sisuline pool on üles ehitatud neljaks peatükiks, millest esimene annab üldise ülevaate ning järgnevad peatükid puudutavad vastavaid teemasid, mis vajavad täpsemat kirjeldust nagu kandideerimine, õppimisprotsess ja lõpetamine. ...

Majandus → äriprotsesside juhtimine
41 allalaadimist
thumbnail
9
pdf

Infosüsteemide eksamiküsimused ja vastused

Valdavalt kasutatakse valmis tooteid (juhtiv tootja on SAP). Eelised: · Organisatsiooniline paindlikkus ja agiilsus (kiire reageerimine võimalikele probleemidele) · Tugi otsuste tegemisel (organisatsiooniülene ülevaade, adekvaatsemad otsused) · Kvaliteet ja tõhusus (tõhusamad äriprotsessid, parem klienditeenindus, tõhusam tootmine/tarnimine) · Kulude vähenemine Puudused: · ERP süsteemidesse sisse ehitatud äriprotsesside tugi lähtub enam levinud headest praktikatest · ERP süsteemid on keerulised ja juurutus on pikk ettevõtmine · ERP süsteemi juurutamisel on lihtne teha vigu, vajalik on väga põhjalik eelnev analüüs 46. Milliseid klientidega seotud tegevusi toetab organisatsioonis klientide haldussüsteem (CRM)? Pikaajaliste kliendisuhete loomine ja hoidmine, uute klientide leidmine, kliendisuhte parendamine olemasolevate klientidega 47. Milleks kasutatakse tarneahela haldussüsteemi (SCM)

Infoteadus → Dokumendihaldus
63 allalaadimist
thumbnail
13
docx

AS Datel Ettevõtteanalüüs

H. Tammsaare tee 47, Tallinn 11316 Tammsaare Ärikeskuse 5.korrus, avatud tööpäevadel 9.00 ­17.30 Telefon: 664 6470 E-post:tao(at)datel.ee Asukoht internetis: www.datel.ee 2. Tarkvaraarendus Osakond 2.1 Missioon Parandada ettevõtete äriprotsesse läbi professionaalsete Infotehnoloogiliste terviklahenduste. 2.2 Tegevusvaldkonna üldkirjeldus Tarkvaraarenduse osakond koostab kliendile funktsionaalse ja laiendatava tarkvara ning koolitab ja toetab klienti tarkvara kasutamisel. Tegevused: äriprotsesside analüüs, süsteemianalüüs ja infosüsteemide projekteerimine, originaaltarkvara arendus ja juurutamine, valmis rakendustarkvaratoodete kohaldamine ja juurutamine, tarkvarasüsteemide tugiteenused. 2.3 Turg, tooted, teostatud tööd, kliendid 2.3.1 Tarkvaraarenduse valdkonnas on pikaajalised kliendid: · Maa-amet; · Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium; · Tallinna Linnaplaneerimise Amet.

Informaatika → Informaatika
48 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Süsteemianalüüs - Neljas loengutöö

Duck tape makes even "no no" sound like "mm mm" 1. Domeenimudel Domeen ==Valdkond. UP (ja RUP) kontekstis me nimetame domeeni mudeliks kontseptuaalsete klassidiagrammide vormis staatilist esitust valdkonna objektmudelist. Iteratiivses arendusprotsessis UP Kui muidu tegelesime ärisüsteemide mõistete ja objektide (registrid) äriprotsesside modelleerimisega, siis nüüd modelleerime neid konkreetse iteratsiooni tarkvara nõuete ja kasutusjuhtude kontekstis suurema täpsusega. Domeenimudelid tehakse peamiselt detailimisfaasis (elaboration) iteratiivselt. Algfaasis tehtav domeenimudeli eskiis on kasulik, kuid tõestamata kvaliteediga. PS. Seda saab teha ka siis, kui äriprotsesse pole eelnevalt kirjeldatud. Põhisammud 1. Identifitseerida kontseptuaalsed klassid, mis on seotud jooksva iteratsiooni nõuetega. 2

Informaatika → Süsteemianalüüs
26 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Majandustarkvarade tutvustused

Üle 100 valmis aruande. · Lihtne andmete kopeerimine XLS ja DOC failiformaati. · Ulatuslik ja mitmekesine klienditugi. Tresoor START paketihind on 406 . Paketihind sisaldab esimeseks aastaks tasuta arendus- ja tugipaketti, mille maksumus järgnevaks aastaks on 128 . Hindadele lisandub käibemaks 20%. 1.5 Microsoft Dynamics NAV Microsoft Dynamics NAV on Eesti väikestele ja keskmistele ettevõtetele suunatud majandustarkvarasüsteem, mis lihtsustab erinevate äriprotsesside kulgu ettevõttes. Selle loomisel on arvestatud ettevõtte töötajate erinevatest tööülesannetest tingitud vajadustega. 1.5.1 Peamised eelised · Tõstab töötajate produktiivsust · Suurendab konkurentsivõimet · Suurendab otsuste langetamise kvaliteeti · Arendab äritegevust · Töötajate, klientide ja partnerite vaheline mugav suhtlus · Ühilduvus teiste Microsofti tehnoloogiatega · Paindlik ja hõlpsasti kasutatav 1.5

Majandus → Raamatupidamine
117 allalaadimist
thumbnail
40
pdf

Projekt aines “Kontseptuaalne süsteemianalüüs”

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Infotehnoologia teaduskond Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Projekt aines “Kontseptuaalne süsteemianalüüs” Stones Health spordiklubi infosüsteem Julia Visnapu 094244IABB Vassilina Matvejeva 094076IABB Juhendaja: Lea Elmik Tallinn 2012 Sisukord Esimene Iteratsioon 1.1 Taust................................................................................................................................................................3 1.2 Lausendid .......................................................................................................................................................3 1.3 Organisatsiooni eesmärgid ..........................................................................

Informaatika → Kontseptuaalne...
22 allalaadimist
thumbnail
51
pdf

IT süsteemide tugi ja korraldus ettevõttes

M1 ­ protsesside monitooring M2 ­ sisemise kontrolli adekvaatsuse hindamine M3 ­ sõltumatu kindlustuse saavutamine M4 ­ sõltumatule auditile pakkumine 36 Guido Leibur e-TOM Business Process Framework For The Information and Communication Services Industry (e- Telecommunication Operation Map) TeleManagement Forum üks töörühm, mis tegeleb äriprotsesside kirjeldamisega peamiselt telekommunikatsiooni firmadele. e-TOM on 1998 a TOM mudeli järeltulija. 2001 a-st e-TOM. Praegu olemas versioon 6.0 · kirjeldab mitmetasemelisena ettevõtte äriprotsesside mudelit · kirjeldab e-TOM ja ITIL vahelisisi seoseid eTOM ITIL Telco enterprise model IT / ICT Service Management

Informaatika → Informaatika
79 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused

teisendamiseks väljunditeks kuni protsessi lõpptulemus on saavutatud. Lõpptulemuseks on toode või teenus, mis omab väärtust selle tarbijale (väljund, mis läheb ettevõttest välja kliendile). Äriprotsessi saab võtta ärifunktsioonide teostuse seeriana. 13. Ettevõtte/organisatsiooni analüüsi eesmärgid- aitab aru saada, milline on toimimise hetkeseis ja muutmisnõuded; aitab leida võimalusi toimimise muutmiseks. 14. Ettevõtte/organisatsiooni analüüsi tehnikad- äriprotsesside analüüs ja modelleerimine; nõuete analüüs ja modelleerimine; objektide analüüs ja modelleerimine 15. Ettevõtte/organisatsiooni protsessianalüüsi eesmärgid ja tulemus: Protsessianalüüsi eesmärgid on järgmised:  saada aru, milliseid protsesse organisatsioonis teostatakse ja kuidas  leida võimalusi protsesside automatiseerimiseks  kaaluda protsesside ümberkorraldamist Protsessianalüüsi tulemuseks on protsessivaade, mis:

Informaatika → Sissejuhatus...
140 allalaadimist
thumbnail
31
ppt

IT juhtimine

otstarbekama rakendamise abil õigetes valdkondades ja õigel moel. IT STRATEEGILISE JUHTIMISE LÜHITUTVUSTUS 1.8 IT strateegia ja juhtimise seos organisatsiooni strateegiaga ·Kui ettevõtte põhitegevus on seotud IT-ga või ettevõte on võtnud suuna hõivata IT abil uusi ärivaldkondi, on võimalusi rohkem. Siis võib missioon olla: ·ettevõtte turuosa avardamine (suurendada käivet ja/või kasumit) IT-l põhinevate (IT-ga põimunud) äriprotsesside arendamise ja optimeerimise teel. IT STRATEEGILISE JUHTIMISE LÜHITUTVUSTUS

Informaatika → Informaatika
14 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Teadmisjuhtimise referaat

mootorile leitud palju erinevaid rakendusvõimalusi. Antud peatükis vaatleme teadmisjuhtimist kui innovatsiooni tootmise vahendit, millest tulenevalt on teadmisjuhtimisel kolm väga olulist rolli: · teadmisjuhtimine kui distsipliin, mida on vaja dünaamiliste ehk loovteadmiste omandamiseks, suurendamiseks ning uuenduste väljamõtlemiseks; · teadmisjuhtimine kui ärimudel, mida on vaja teadmispõhiste äriprotsesside kujundamiseks ja loovteadmistega rikastamiseks ning nii organisatsiooniliste ja protsessiliste innovatsioonide tootmiseks; · teadmisjuhtimine kui teadmispõhiste uuenduste tootmise põhivahend teadmispõhise majandusühiskonna kujundamiseks. (Ibid) Nii pakub teadmisjuhtimine ettevõtjale võimalusi uuenduste väljamõtlemiseks ja teadmispõhiste innovatsioonide tootmiseks, et siis lisaväärtuse suurendamise kaudu tõsta

Majandus → Raamatukogundus ja...
34 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

Kontseptuaalne süsteemianalüüs

Kontseptuaalne süsteemianalüüs KT küsimused ja vastused 1. Milline järgnevalt nimetatud analüüsitulemustest on objektorienteeritud analüüsis kõige tähtsam? (Objektorienteeritud analüüsi all on siin mõeldud mitte kogu analüüsitegevust UP nimelises protsessis, vaid objektorienteeritud mõtteviisi selles tegevuses) kasutusjuhtude mudel protsessi mudel eesmärkmudel domeenimudel 2. Kas äriprotsess on samal ajal ka tarkvara kasutusjuhtum (use case)? Joonige alla õige vastus. Jah, kindlasti on Võib olla küll, kuid kindlate tingimuste täidetuse korral Ei, kindlasti mitte 3. Kas RUP Äri Objektmudel (Business Object Model) võib sisaldada dünaamikavaadet? Valige täpselt üks õige vastus: Ei või Jah, võib küll Oleneb asjaoludest 4. Millise allpool nimetatutest võiks olla (ainekonspekti ning C. Larmani raamatu õpetuse järgi) korrektse ning kasuliku skoobiga tarkvara kasutuslugu (use case)? Ainult üks vastusevariantidest vastab korrektse kasutuslo...

Informaatika → Kontseptuaalne...
145 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Süsteemianalüüs - Esimese loengutöö konspekt

realiseerimise faas, kus kõrvaldatakse riske 11. UP distsipliinid ja analüüsidistsipliinid Distsiblinn - arendustegevuste/ülesannete ja nendega seotud asjade hulk ühes valdkonnas (Lol, dafuk does this even mean? Roost mix?) Artifact - üldmõiste, tähistab igasugust tööprodukti: kood, graafika, dokument, diagramm etc. ● Ärimodelleerimine - Kui arendatakse üksikrakendust siis sisaldab valdkonna klassidiagrammi. Ulatuslikus ärianalüüsis sisaldab äriprotsesside dünaamika modelleerimist üle terve ettevõtte. ● Nõuded - nõuete-vajaduste analüüs rakenduse jaoks, use-case’ide kirjutamine ning mittefunktsionaalsete nõuete identifitseerimine ● Disain - kõik mis sellega kaasneb e arhitektuur, objektid, kasutajaliides, andmebaas, võrgud ● Realiseerimine - programmeerimine, ehitamine aga mitte rakendamine

Informaatika → Süsteemianalüüs
9 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Infotehnoloogia ja ühiskond

Lõpuks on aastatuhande vahetuse ümbruses mitmeid kriitilisi kuupäevi, näiteks 9.9.1999, millele vastavat neljakohalist väärtust (9999) on mõnedes süsteemides käsitletud faili lõpu tunnusena. Elektroonne äri Elektroonne äri ehk internetikaubandus on kaupade ja teenuste müük Internetis. Terminit "e-kommerts" ja uuemat terminit "e-business" ehk "e-äri" kasutatakse tihti ühes ja samas tähenduses."E-äri tähendab veebitehnoloogia kasutamist äriprotsesside sujuvamaks muutmiseks, tootlikkuse tõstimiseks ja efektiivsuse suurendamiseks. See annab firmadele võimaluse hõlpsasti suhelda äripartnerite, hankijate ja klientidega ning ühendada firmasiseseid infosüsteeme ja teostada äritehinguid turvalises keskkonnas. Valdkond järjest laineb, ning saab läbi Interneti osta igasugu tooteid alustades väikelaste riietest ja lõpetades autodega ning seda kõike arvutitoolilt tõsumata. HEA TÖÖKESKKOND Töövaheaegade tähtsus

Informaatika → Informaatika
109 allalaadimist
thumbnail
32
ppt

Arendamine

jõududega, asjaomast teenust pakkuva organisatsiooni (nt infosüsteemide arendusega tegelev ettevõte) abiga või nimetatud võimalusi koos kasutades. ·Infosüsteemide arendus ja uus või uuendatud infosüsteem on otseselt seotud teiste äri- ja IT INFRASTRUKTUURI ARENDAMISE LÜHITUTVUSTUS infotehnoloogiaprotsessidega. 1.2 Süsteemiarendus (4) ·Arendus peaks lähtuma eelkõige strateegilistest eesmärkidest. ·Arendatav infosüsteem toetab strateegias, äriplaanis või äriprotsesside analüüsis sätestatud eesmärkide saavutamist. ·Arenduse kavandamisel ja elluviimisel tuleb arvestada turvanõudeid (andmete konfidentsiaalsus, käideldavus ja terviklus). IT INFRASTRUKTUURI ARENDAMISE LÜHITUTVUSTUS 1.2 Süsteemiarendus (5) ·ITprojektide eripära on suhteliselt suur määramatus. · Selle objektiivsed põhjused on tehnoloogia kiire areng, seos erinevate juhtimisvaldkondadega jms. ·Paljud põhjused on ka subjektiivsed. Sageli ei

Informaatika → It korraldus
33 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

IT küsimused

Tehnoloogia andmeedastuseks üle tavaliste telefoniliinide. 68. Mis on DSL? DSL on meetod andmete edastamiseks tavalisi telefoniliine mööda. DSL-liinid on palju kiiremad kui tavaline telefoniühendus, kuigi ka siin kasutatakse neidsamu vasest telefonijuhtmeid. 69. Mis on e-post? Kirjalike sõnumite saatmine üle võrgu ühest arvutist või tööjaamast teise. 70. Mis on e-äri? E-äri tähendab veebitehnoloogia kasutamist äriprotsesside sujuvamaks muutmiseks, tootlikkuse tõstimiseks ja efektiivsuse suurendamiseks. See annab firmadele võimaluse hõlpsasti suhelda äripartnerite, hankijate ja klientidega ning ühendada firmasiseseid infosüsteeme ja teostada äritehinguid turvalises keskkonna. 71. Loetle mõned e-kaubanduse eelised ja puudused! Eelised: kiire kauba leidmine ja kättesaamine. Puudused: Liigub palju pettureid, st. ei pruugi saada tellitut kaupa kätte. 72

Informaatika → Infotehnoloogia
22 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Integreeritud tootearendus

Milline nimetatud tegevustest ei kuulu iseseisva valdkonnana tootearenduse kontseptsiooni? Vali üks või enam: a. turundus b. finantseerimine c. müük d. tootmine Milline nimetatud tegevustest ei kuulu tootearendusprojekti etappide hulka? Vali üks või enam: a. toote plaanimine b. tootmise korraldamine c. turu­uuringud d. toote kontseptsiooni kavandamine Kui palju vahendeist raisatakse statistika alusel tootearenduses tulutult? Vali üks või enam: a. 40­50% b. 50­60% c. 20­30% d. 30­40% Mis sundis Eesti Autotehase näites auto konstruktsiooni ringi tegema? Vali üks või enam: a. moe muutus b. uued nõuded autode laiusele c. kütusehindade tõus d. uued piirangud heitgaasidele Mis perioodil avati tootearendusalane haridus TTÜ mehaanikateaduskonnas? Vali üks või enam: a. 1992­1995 b. 1995­1997 c. 1996­1999 Milline toodud näitajatest ei kuulu tootearenduse edukuse põhikriteeriumide hulka? Vali üks või enam: a. toote h...

Muu → Tootearendus
18 allalaadimist
thumbnail
98
pdf

Sissejuhatus kontrollingusse

KONTROLLING CONTROLING SISSEJUHATUS Т.KARM 1 KONTROLLINGU OLEMUS, ÜLESANDED JA FUNKTSIOONID KONTROLLING – uus nähtus kaasaegse juhtimise teoorias ja praktikas, mis on tekkinud majandusliku analüüsi, planeerimise, juhtimisarvestuse ja juhtimise kokkupuutes. Kontrolling võimaldab saavutada ettevõtte juhtimises kvalitatiivse uue taseme, integreerides, koordineerides ja suunates ettevõtte erinevate teenistuste ja allüksuste tegevuse nii operatiivsete kui ka strateegiliste eesmärkide saavutamisele. KONTROLLING – eriline funktsionaalne tegevus ettevõttes, mis on seotud finants-majandusliku kommenteetriva ja nõuandva funktsiooni teostamisega juhtide operatiivsete ja strateegiliste otsuste tegemisel. Mõiste “controlling” pärineb inglise keelest sõnast to control – kontrollida, juhtida, mis omakorda pärineb prantsuse keelest, tähendades “reestrit, kontrollnimekirja”. USA-s on juurdunud ka termin...

Majandus → Majandus
13 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Protsessijuhtimise KT

Lusk, Paley & Spanyi (2005) eristasid BPM ajaloos kaks põhifaasi: - industriaal- ehk tööstusajastu (Industrial Age ­ kuni 1960-ndateni) ja - infoajastu (Information Age) ­ alates 1970-ndatest) ja viimases 3 lainet: 1) (1970-80-ndad) protsesside parendus (Process Improvement), 2) (1990-ndad) protsesside ümberkorraldus (Process Reengineering) ja 3) (alates 2000) äriprotsesside juhtimine (BPM). Viimase aja trendid Paul Harmon (2015) Business Process Management: Ten Trends in Ten Years Business Process Management: The Third Wave BPM Software Tools Business Process Change and BPTrends (website) Business Rules (ehk ärireeglid) Business Process Frameworks (from IT to business ­ ITIL) Business Process Architecture (... enterprise architecture) Customer Processes (... very important in service)

Muu → Kvaliteedi ja...
87 allalaadimist
thumbnail
102
pptx

Kvaliteedijuhtimise olemus

4. KVALITEEDIJUHTIMI SE OLEMUS KVALITEEDIJUHTIMINE Kvaliteedijuhtimine on ettevõtte eesmärkide saavutamine läbi protsessikeskse juhtimise, mille tulemusena kindlustatakse toodete ja teenuste pidev kvaliteeditaseme paranemine. Kvaliteedijuhtimine sisaldab kõiki juhtimisalaseid tegevusi, mis määravad kvaliteedipoliitika, eesmärgid ja kohustused ning teostavad need kvaliteedisüsteemi raames kvaliteediplaneerimise, kvaliteediohje, kvaliteeditagamise ja kvaliteediparenduse abil. Kvaliteedijuhtimine on kõigi juhtimistasandite kohustus ja selle teostamine hõlmab organisatsiooni kõiki töötajaid. Kvaliteedi juhtimine Kvaliteedijuhtimine on seotud sellega, kuidas juhtida sisendit nii, et saada soovitud väljund/tulemus planeerimine sisend protsess väljund ootus tagasiside/õppimine Kvaliteedisilmus KVALITEEDIPROBLEEMIDEGA TULEB TEGELEDA JUBA KLIENTIDE NÕ...

Majandus → Majandus
39 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Klienditeenindus

Klienditeenindus Kõik toimingud , mis aitavad ettevõttel toodet või teenust kliendile kättesaadavaks teha. Klienditeenindus on protsess, mis leiab aset müüja, ostja ja või logistikateenuse tarnija vahel: tellimuste töötlemine, laotoimingud, veokorraldus, arveldamine, reklamatsioonide käsitlemine jne. Klienditeeninduses on teenindamise objektid materjalivoo vahendajad – tootmisettevõtted, jaotuskeskused, jaemüügiettevõtted ja tarbijad. Kliente võivad kaubanduslikult ja logistiliselt teenindada nii tootmisettevõtted kui tarneahela vahendajad. Klienditeenindus ei tohi olla suunatud ainult tarbijale, vaid ka nendele vahehelilülidele, mis asuvad tarneahelas materjalitarnija ja tootja ning tarbija vahel. Klienditeenindus lisab tootele väärtust. Klienditeenindus kui äritegevuse funktsioon …et saavutada kliendi rahulolu müügitellimuste täitmise või teenuse osutamise kaudu. Klienditeeninduse all mõistetakse:  Kliendile suunatud tegevus...

Majandus → Klienditeenindus
50 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Majandusinfosüsteemid

täiendkoolitust). 18. Mida annab IS/IT audit? Mida endast kujutab Cobit raamistik? Efektiivse IT korralduse saamiseks ettevõttes on võimalik appi võtta IT audiitor, kes selgitab välja, milliseid IT funktsioone peaks parandama, millistes ärivaldkondades tasub teha IT arendusi jne. üldiselt käib see protsess nii, et esmalt kaardistatakse ettevõtte strateegilised eesmärgid, seejärel põhiprotsessid ja abiprotsessid. Ärivajadused tulevad välja, kui analüüsida äriprotsesside nn pudelikaela, mille avamine suurendaks protsesside efektiivsust ja läbilaskevõimet. IT-ressursid tasub suunata just nende pudelikaelte avamisele, mis annavad ärile kõige suuremat efekti. Eesmärgiks on saavutada olukord, kus tehakse õigesti õigeid asju. Lisaks võib IKT audit (aga ka IS audit) anda ülevaate IT valdkonna kulude põhjendatusest, kui sellest muul põhjusel ülevaadet ei omata. COBIT ( Control Objective for Information and realated Technology) - tuntuim IT

Majandus → Majandus
39 allalaadimist
thumbnail
12
docx

kontseptuaalne süsteemianalüüs spikker

1. Milline alljärgnevatest väidetest on õige? mõlemad on võrdselt tähtsad + Kasutusjuhtude mudeli koostamisel on teksti kirjutamine tähtsam diagrammide joonistamisest Kasutusjuhtude mudeli koostamisel on diagrammide joonistamine tähtsam kui teksti kirjutamine 2. Kas äriprotsess on samal ajal ka tarkvara kasutusjuhtum (use case)? Joonige alla õige vastus. Võib olla küll, kuid kindlate tingimuste täidetuse korral Ei, kindlasti mitte Jah, kindlasti on 3. Millist loetletud diagrammitehnikatest ei kasutata põhimõtteliselt Eriksson-Penkeri ärimodelleerimise notatsioonis? klassidiagramm + ärikasutusjuhtude diagramm olekudiagramm tegevusdiagramm 4. Milliseid kasutusjuhtude mudelis identifitseeritud tegutsejaid (actors) ei ole vaja kasutusjuhtude diagrammis näidata? Valige pakutud vastusevariantide hulgast parim (s.t. täpne) vastus: toetavad tegutsejad vaadeldava süsteemi suhtes huvi...

Informaatika → Kontseptuaalne...
166 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Süsteemianalüüsi kontrolltöö vastused

1. Milline alljärgnevatest väidetest on õige? +mõlemad on võrdselt tähtsad Kasutusjuhtude mudeli koostamisel on teksti kirjutamine tähtsam diagrammide joonistamisest Kasutusjuhtude mudeli koostamisel on diagrammide joonistamine tähtsam kui teksti kirjutamine 2. Kas äriprotsess on samal ajal ka tarkvara kasutusjuhtum (use case)? Joonige alla õige vastus. Võib olla küll, kuid kindlate tingimuste täidetuse korral Ei, kindlasti mitte Jah, kindlasti on 3. Millist loetletud diagrammitehnikatest ei kasutata põhimõtteliselt Eriksson-Penkeri ärimodelleerimise notatsioonis? klassidiagramm + ärikasutusjuhtude diagramm olekudiagramm tegevusdiagramm 4. Milliseid kasutusjuhtude mudelis identifitseeritud tegutsejaid (actors) ei ole vaja kasutusjuhtude diagrammis näidata? Valige pakutud vastusevariantide hulgast parim (s.t. täpne) vastus: toetavad tegutsejad vaadeldava süsteemi suhtes huvi...

Informaatika → Kontseptuaalne...
190 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Tootmis- ja teeninduskorraldus

 Peab olema vastavuses tootmise koondplaaniga  Sisenditeks on finantsplaan, kliendi nõudlus, tehnoloogia, tarnijate töökvaliteet  Protsessi liikumisel planeerimisest teostuseni iga etapp peab olema testitud teostatavuse üle  Peamine tootmisplaan (MPS) on tootmise planeerimise protsessi tulemus Ettevõtte ressursside planeerimine (ERP)  MRP süsteemi edasiarendus, millisesse on kaasatud kliendid ja tarnijad  Võimaldab paljude äriprotsesside automatiseerimist ja integreerimist  Kasutab ühiseid andmebaase ja äripraktikaid  Edastab informatsiooni reaalajas  Koordineerib äri alates tarnijate hindamisest kuni kliendile arve esitamiseni Planeerimine on otsustamine: mis tegevused peaksid olema millal need peaksid aset leidma millised ressursid peaksid selleks saama eraldatud

Majandus → Strateegiline planeerimine
20 allalaadimist
thumbnail
42
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse

organisatsiooni analüüsida. aitab aru saada, milline on toimimise hetkeseis ja muutmisnõuded aitab leida võimalusi toimimise muutmiseks o kulude vähendamiseks o ressursside paremaks kasutamiseks o klientide paremaks teenindamiseks o IT võimaluste ärakasutamiseks · Ettevõtte/organisatsiooni analüüsi tehnikad analüüsitehnikad o äriprotsesside analüüs ja modelleerimine o nõuete analüüs ja modelleerimine o objektide analüüs ja modelleerimine · Ettevõtte/organisatsiooni protsessianalüüsi eesmärgid ja tulemus Protsessianalüüsi eesmärgid on järgmised: saada aru, milliseid protsesse organisatsioonis teostatakse ja kuidas leida võimalusi protsesside automatiseerimiseks kaaluda protsesside ümberkorraldamist Protsessianalüüsi tulemuseks on protsessivaade, mis:

Informaatika → Infoharidus
54 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Süsteemianalüüs - Kolmanda loengutöö konspekt

Near far wherever UML are 1. Tarkvara Nõuete analüüs Äri(...tegelt ka või see on kuradi esimene vastus??)modelleerimise (distsiblinni) tulemused annavad konteksti ning “keele” (põhimõistestiku) tarkvara nõuete püstitamiseks. Iteratiivses arendusprotsessis UP toimub tarkvara nõuete püstitamine ja analüüs põhiliselt tarkvara kasutusjuhtude kirjutmise, modelleerimise ja analüüsimise kaudu. 2. Kasutusjuhtude mudel ehk (kui te olete inglise keeles väga sitt juhuslikult) Use Case Model UP defineerib Use Case mudeli nõuete analüüsi distsiblinni sees. Use Case mudel on kõikide kasutusjuhtude hulk: süsteemi funktsionaalsuse(kasutusjuhud) ja keskkonna(tegutsejad) mudel Eesmärgid ja kasutuslood Tellijad ja lõppkasutajad omavad eesmärke (goals, UP-s needs, sest UP on needy motherfucker) ning soovivad, et süsteem aitaks neid täita. Kasutusjuhud on jutustused süsteemi kasutamisest nende eesmärkide täitmiseks. N...

Informaatika → Süsteemianalüüs
27 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Ettevõtte organisatsioon ja juhtimine

järele tõuseb koos organisatsiooni suuruse kasvuga. Organisatsioonilised muudatused ja uuenduste rakendamine toob kaasa muudatused dokumentatsioonis. Detailne organisatsiooni dokumentatsioon ilma pideva muutmise, täiendamise ja arendamiseta muudab organisatsiooni staatiliseks ning pidurdab organisatsiooni arengut. Organisatsiooni protsessikesksed käsitlused Terviklik kvaliteedijuhtimine ja ISO standardid, IT- voodidiagrammid, kriitilise tee meetod, IDEF, ARIS, SIPOC, kuue sigma meetod, äriprotsesside ümberkorraldamine Protseduurianalüüs- loodud 1972- 1974 TPI tööstuse juhtimise ja planeerimise kateedris. On organisatsiooni täiustamise meetod, mille põhisisuks on protseduurireeglite koostamine, täiustamine ja ellurakendamine. On töökorralduslik dokument, mis näitab, kuidas on töö organiseeritud. Organisatsiooni tegevus on protsess. Sõltuvalt organisatsioonust on kuni 90 % tegevustest korduva iseloomuga, mida on mõistlik alati täita samal viisil. Sisend-Protsess-Väljund

Majandus → Ettevõtte majandusõpetus
392 allalaadimist
thumbnail
92
pdf

Infosüsteemide ülalhoid - konspekt

6. Koosta ja halda käideldavuse plaani, prioriteetidega! Sisendid: Ärivajadused, ärimõju analüüs, IT komponentide nõuete info, tõrgete info, teenustaseme nõuded (SLR), Konfig.halduse info (CMDB) Väljundid: Käideldavuse planeerimise kriteeriumid, kokkulepitud eesmärgid, monitoorimise/haldamise/raporteerimise nõuded, prioriteetidega käideldavuse plaan. TALITLUSPIDEVUSE HALDUS (ITSCM - IT servise Continuity management) eesmärk: Toetada äriprotsesside talitluspidevust, tagades IT tehnilise valmisoleku ja teenuste kiire taastatavuse CSF:1.äri talitluspidevuse plaani eksisteerib 2. IT teenused on taastatavad kokkulepitud ajaaknas KPI: 1. kas juhatus on kinnitanud 2. testimise kaudu eitud puuduste arv 3. kas taasteplaani test on tehtud sel aastal 4. kas taasteplaan on ülevaadatud protsessid: 1. inisialiseerimine (metoodika, templated, klapp äri talitluspidevusega) 2. analüüsimine, nõuete

Informaatika → Infosüsteemide ülalhoid
80 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun