Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Zachmani tugiraamistik (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis aastal ja kelle poolt loodi Zachmani tugiraamistik?
  • Milleks mis eesmärgil kasutatakse ZACHMANi tugiraamistikku?
  • Mida kirjeldavadmodelleerivad Zachmani raamistiku read?
  • Millised Zachmani raamistiku ridadest esindavad IT infrastruktuuri?
  • Milliseid MDA Model Driven Architecture mudelitüüpe Te teate?
  • Millistele Zachmani raamistiku ridadele iga nimetatud mudelitüüp vastab?
  • Milliseid SÜSTEEME me eristame ?
  • Milliseid MUDELEID me eristame ?
  • Kuidas saame ärikasutusjuhtudest tuletada tarkvara kasutusjuhud?
  • Milline on praktiku jaoks kasulik skoop tarkvara kasutusjuhu jaoks?
  • Kuidas mudelid mõjutavad töötavat tarkvararakendust?
  • Kelle organisatsioon inimesed poolt Millal ja Miks töötati välja UML keel?
  • Mitu diagrammitüüpi UML keele standard 2x pakub?
  • Mis vahe on UML keeles Mudelil ja Diagrammil skeemil ?
  • Miks me teeme kasutusjuhtude diagramme?
  • Millised on kasutusjuhtude diagrammi põhielemendid?
  • Kesmis võib olla tegutsejaks?
  • Kuidas mille järgi antakse tegutsejale nimi?
  • Mis milline sõna peab kasutusjuhu nimes kindlasti sisalduma?
  • Milliseid erinevaid mudelitüüpe oskate nimetada?
  • Miks on hea kasulik osata modelleerida?
  • Mis on ja kuidas on omavahel seotud Mudel ja mudeli Kontekst?

Lõik failist

  • Mis aastal ja kelle poolt loodi Zachmani tugiraamistik?

Founded in 1990, Zachman International® is the education and consulting firm started by John A. Zachman, author of the Zachman® Framework
  • Milleks (mis eesmärgil) kasutatakse ZACHMANi tugiraamistikku?

It allows for multiple perspectives and categorization of business artifacts
  • Kas Zachmani raamistik on mudel? Kui jah, siis millele (missugustele kontekstidele) me saame seda mudelit rakendada?

Zachmani raamistik rakendub igale ärivaldkonnale

Mis? Objektid, andmed
Kuidas? Funktsioonid, protsessid, tegevused
Kus? Asukohad, võrk
Kes? Inimesed, rollid, vastutused
Millal? Aeg, sündmused, stsenaariumid, elutsüklid
Miks? Eesmärgid, strateegiad, nõuded - Motivatsioon
  • Mida kirjeldavad/modelleerivad Zachmani raamistiku read?

Read vastavad süsteemitöö (arendus + ülalhoid) põhilistele
Zachmani tugiraamistik #1 Zachmani tugiraamistik #2 Zachmani tugiraamistik #3 Zachmani tugiraamistik #4 Zachmani tugiraamistik #5
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-03-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor meor Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
204
docx

Süsteemianalüüsi kontrolltöö 1

(funktsionaalsele) allsüsteemile. Nõutud vaadete kirjeldamine, modelleerimine, kooskõlastamine, vormistamine. Nõuete ning kasutajaliideste kirjeldamine ja analüüs. (Ühte tööd võivad teha 1 – 2 tudengit. Kahekesi tehes olgu töö laius poole suurem). M. Roost , TTÜ Informaatikainstituut, Loengukonspektid aines Süsteemianalüüs, 2014 Loeng 2.1 Aine põhimõisted ja raamistikud (1). Valdkonnapõhine süsteemianalüüs: Zachmani raamistik kui Süsteemianalüüsi aine mõtlemisraamistiku raamistiku esimene nurgakivi Eesmärk: kujundada mõtlemisraamistik (mõisteraamistik, ontoloogia) Süsteemianalüüsi ainele  Zachmani raamistik (tuletame meelde Modelleerimise ainest)  Valdkonnapõhine süsteemianalüüs  Harjutustundide toetamine, eesmärkmudelid, UML kasutusjuhtude diagrammi tõlgendus eesmärkmudelina Zachmani tugiraamistik Süsteemi analüüs (kui tegevus) on struktuurne arutelu

Modulatsioon
thumbnail
3
docx

Modelleerimine - 1 KT

Modelleerimine 1 KT 1. Mis on mudel? Mõne reaalse elu sündmuse/nähtuse/objekti lihtsustatud kujutamine. Peidab detaile, keskendub olulisele, teeb kergemaks. Esitab vaate e. ühe võimaliku interpretatsiooni. Mudel esitab reaalse maailma vaate, e mingi valdkonna x interpretatsiooni. On lausete hulk uuritava valdkonna kohta kindlas modelleerimiskeeles. Lausetele annab tähenduse interpretatsioon, mis seob mudeli elemendid valdkonnaga. 2. Erinevaid mudelitüüpe? Midgetite BMW, gloobus, nukud, 3. (Mu lemmik kordamisküsimus, otse slaididelt) Miks on hea/kasulik osata modelleerida? 4.Valdkonna ja interpretatsiooni seos? Interpretatsioon seob elemendid valdkonnaga. 5. Mudeli ja konteksti seos? Tähtkuju suur vanker vs ostukäru näide. 6. UML trivia!!!! Loodi 90ndatel (1800) Booch, Jackobson, Rumbaugh poolt (valged mehed?), Rational Software firmast 97ndal Object Management Group (OMG) poolt standardiks võetud keel Praegune ver. 2.5 (Märts 2015) Iseen

Süsteemianalüüs
thumbnail
22
docx

Süsteemianalüüs - Kolmanda loengutöö konspekt

Near far wherever UML are 1. Tarkvara Nõuete analüüs Äri(...tegelt ka või see on kuradi esimene vastus??)modelleerimise (distsiblinni) tulemused annavad konteksti ning “keele” (põhimõistestiku) tarkvara nõuete püstitamiseks. Iteratiivses arendusprotsessis UP toimub tarkvara nõuete püstitamine ja analüüs põhiliselt tarkvara kasutusjuhtude kirjutmise, modelleerimise ja analüüsimise kaudu. 2. Kasutusjuhtude mudel ehk (kui te olete inglise keeles väga sitt juhuslikult) Use Case Model UP defineerib Use Case mudeli nõuete analüüsi distsiblinni sees. Use Case mudel on kõikide kasutusjuhtude hulk: süsteemi funktsionaalsuse(kasutusjuhud) ja keskkonna(tegutsejad) mudel Eesmärgid ja kasutuslood Tellijad ja lõppkasutajad omavad eesmärke (goals, UP-s needs, sest UP on needy motherfucker) ning soovivad, et süsteem aitaks neid täita. Kasutusjuhud on jutustused süsteemi kasutamisest nende eesmärkide täitmiseks. Näide: Ülikooli

Süsteemianalüüs
thumbnail
17
doc

Põhimõisted

22. Infotöö töö, mille käigus kogutakse, salvestatakse, töödeldakse, säilitatakse ja edastatakse andmeid/informatsiooni 23. Süsteemitöö töö, mille käigus luuakse ja muudetakse infosüsteemi 24. Infosüsteemi missioon arvutioperatsioonide teostamise jõudluse kasv juhtide jaoks kõikvõimalike aruannete loomine andes IS klassikalise eesmärgi - "anda õiget infot õigele inimesele õigel ajal" organisatsioonis läbi IT kasutuse inimeste tegutsemise parandamine 25. Infosüsteemi raamistik In software development, a Framework is a defined support structure in which another software project can be organized and developed. Typically, a framework may include support programs, code libraries and a scripting language amongst other software to help develop and glue together the different components of your project. struktuur, mille alusel arendatakse ja organiseeritakse tarkvaraprojekte 26. Infosüsteemi koostisosad ja nende iseloomustus infotehnoloogia

Sissejuhatus infosüsteemidesse
thumbnail
138
docx

Tarkvaratehnika 2016/2017 eksami materjal

Tarkvaratehnika: Loeng 1:  Taust: o Tarkvara iseloom o Kõrgenenud nõudmised:  Suuremad süsteemid  Keerulisemad süsteemid  Kiiremini  Erinevad näited vigadest mis on tehtud: o Ariane Crash 1996 kosmosesüstiku alla kukkumine, tuli välja et selle alla kukkumise põhjuseks oli tarkvarasüsteemis viga ilmus trajektoori osas. o Therac-25 kiiritusravi andmises tehti viga kasutaja liideses, kus pandi vale täht ühte kohta, mille tulemusena anti 125 kordne doos patsiendile. o MCO marsi satelliidi maandumise ebaõnnestumine, nimelt tarkvara arvutas vale trajektoori, kuna oli kaks eri pikkusühikut ehk meetreid ja naela.  Tarkvaratehnika ajalugu: o Esmakordselt kasutati seda NATO-s 1968, oli mõeldud ideena, kuidas toime tulla tarkvaratehnik

Tarkvaratehnika
thumbnail
62
pdf

Tarkvaratehnika konspekt eksamiks

Tarkvaratehnika konspekt. Tarkvaratehnika Tarkvaratehnika e. tarkvara inseneeria on professionaalsele tarkvaraarendusele suunatud distsipliin, mis tegeleb sellega, kuidas organiseerida tarkvaraarendust, arvestades organisatsiooniliste ja rahaliste piirangutega. Tarkvaratooted koosnevad valjatöötatud programmidest ja nende dokumentatsioonist. Tarkvaratehnika eesmärgiks on kuluefektiivne tarkvaraarendus kogu tarkvara elukaare ulatuses. Tarkvaratehnika on süstemaatilise, distsiplineeritud ja mõõdetava lähehemisviisi rakendamine tarkvara arendamisele, käitamisele ja hooldamisele, see tähendab, inseneriteaduste rakendamine tarkvarale. Tarkvaratehnika „point“: Tarkvaratehnika on suunatud professionaalsele tarkvaraarendusele. Tarkvaratehnika ei tegele tarkvaraarenduse endaga vaid sellega, kuidas organiseerida tarkvaraarendust. Tarkvaratehnika vajadus - kõrgenenud nõudmised: suuremad süsteemid, keerulisemad süsteemid, kiiremini arendatavad süsteemid. Insener suuda

Tarkvaratehnika
thumbnail
22
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused

Mõisted ja teemad kordamiseks 1. Infosüsteemi valdkond- Tegeleb kõigega, mis on seotud inimvõimete suurendamisega infotehnoloogia abil ja see puudutab:  probleemide lahendamist  otsuste vastuvõtmist  vajalike tegevuste sooritamist  arusaamise/mõistmise loomist Täpsemalt tegeletakse probleemidega, mis on seotud infotehnoloogiliste ressursside ja teenuste soetamise, kasutamise ja juhtimisega ettevõttes/organisatsioonis – teiste sõnadega, probleemidega, mis on seotud kasutatavate infotehnoloogiliste infrastruktuuride ning vastavate süsteemide arendamisega organisatsiooniliste tööprotsesside jaoks. 2. Infosüsteemi mõiste- Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja andmeressursid) hulka, mis kogub (või võtab vastu), töötleb, salvestab ja levitab informatsiooni (täpsemalt andmeid) eesmärgi

Sissejuhatus infosüsteemidesse
thumbnail
42
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse

Sissejuhatus infosüsteemidesse · Ettevõtte/organisatsiooni mõiste Paar näidet organisatsiooni definitsioonist: organiseeritud ja koordineeritud inimeste grupp koos vastavate tööviiside, reeglite, rutiinide ja vastastike ootustega, kes koos töötades üritavad saavutada ühiseid eesmärke inimeste sotsiaalne üksus, mis on süstematiseeritult struktureeritud ning hallatud (juhitud), et täita vajadusi või püüelda kollektiivse eesmärgi poole jätkusuutlikul viisil Ettevõtet defineeritakse kui vastastikuses sõltuvuses olevate ressursside (inimesed, protsessid, vastutused ja alluvusseosed, toetavad tehnoloogiad ja kapital) eesmärgipärast kombinatsiooni (n.ö. võrku), mis on: 1. vastastikuses koostoimes selleks, et koordineerida funktsioonide täitmist; vahetada informatsiooni; hankida rahastamist; luua töövooge; teha otsuseid jne 2. koostoimes keskkonnaga selleks, et saavutada ettevõtte eesmärke

Infoharidus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun