*Süsteemi operatsioonide jaoks, mis on keerulised või ebaselged tulemuste osas, või mis pole piisavalt selged kasutuslugudes. Lepinguid pole üldse tarvis kirjutada, sest kasutuslugude järeltingimustes on sama informatsioon juba kirjas. Kõikide süsteemi operatsioonide jaoks 4. Millised tegutsejad (actors) on vaja kasutusjuhtude mudelis identifitseerida? Valige pakutud vastusevariantide hulgast parim (s.t. täpne ja ammendav) vastus (kõik ülejäänud/mitteparimad vastused loetakse valeks): primaarsed tegutsejad *vaadeldava süsteemi suhtes huvisid omavad tegutsejad arvutisüsteemid kõrvalseisvad (offstage) tegutsejad inimtegutsejad toetavad tegutsejad 5. Süsteemi jadadiagrammi käsitletakse (C. Larmani raamatus ning kontseptuaalse süsteemianalüüsi aine konspektis) järgmise UP-s (Unified Process) koostatava mudeli osana: domeenimudel arendusmudel eesmärkmudel ärimudel disainimudel *kasutusjuhtude (use case) mudel 6
Kontseptuaalne süsteemianalüüs KT küsimused ja vastused 1. Milline järgnevalt nimetatud analüüsitulemustest on objektorienteeritud analüüsis kõige tähtsam? (Objektorienteeritud analüüsi all on siin mõeldud mitte kogu analüüsitegevust UP nimelises protsessis, vaid objektorienteeritud mõtteviisi selles tegevuses) kasutusjuhtude mudel protsessi mudel eesmärkmudel domeenimudel 2. Kas äriprotsess on samal ajal ka tarkvara kasutusjuhtum (use case)? Joonige alla õige vastus. Jah, kindlasti on
selged kasutuslugudes. Lepinguid pole üldse tarvis kirjutada, sest kasutuslugude järeltingimustes on sama informatsioon juba kirjas. Kõikide süsteemi operatsioonide jaoks 7. Millised tegutsejad (actors) on vaja kasutusjuhtude mudelis identifitseerida? Valige pakutud vastusevariantide hulgast parim (s.t. täpne ja ammendav) vastus (kõik ülejäänud/mitteparimad vastused loetakse valeks): primaarsed tegutsejad vaadeldava süsteemi suhtes huvisid omavad tegutsejad arvutisüsteemid kõrvalseisvad (offstage) tegutsejad inimtegutsejad toetavad tegutsejad 8. Süsteemi jadadiagrammi käsitletakse (C. Larmani raamatus ning kontseptuaalse süsteemianalüüsi aine konspektis) järgmise UP-s (Unified Process) koostatava mudeli osana: domeenimudel arendusmudel eesmärkmudel ärimudel disainimudel
õppeaine maht AP 3.5 õppeaine maht EAP 5.00 deklareeritav jah kontrollivorm eksam õpetamise semester kevad õppetöö keel: eesti keel jah inglise keel ei vene keel ei M. Roost , TTÜ Informaatikainstituut, Loengukonspektid aines Süsteemianalüüs, 2014 õppeaine eesmärgid: 1.Anda arusaamine süsteemianalüüsi kohast infosüsteemide (jt. tarkvaramahukate süsteemide) arendamisel. 2.Õpetada süsteemset mõtlemist ja täpset väljendumist 3.Omandada süsteemianalüüsi kaasaegsed meetodid, tehnikad ja vahendid 4.Õpetada süsteemianalüüsi kui tellijakeskset vaadet infosüsteemile ja selle arendamisele 5. Õpetada nõuete ning kasutajaliideste analüüsi ja haldamist (kontseptuaalse) süsteemianalüüsi tähtsa osana 6. Suhestada nõuete ning kasutajaliideste analüüs valdkonnamodelleerimisega,
9. Kasutusjuhud ja eesmärgid EBP taseme kasutusjuhtu nimetatakse ka kasutaja eedmärgi taseme kasutusjuhuks, sest see täidab süsteemi kasutaja/primaarse tegutseja konkreetset eesmärki. Soovtav tegevuste järjekord on 1. Leia kasutajate eesmärgid 2. Defineeri kasutusjuht iga eesmärgi jaoks. Mida te teete (otseselt kasutusjuhtudele orienteeritud küsimus) vs Millised on teie eesmärgid. Esimese küsimuse vastus peegeldab pigem olemasolevaid lahendusi ja protseduure, teise küsimuse vastused avavad visiooni uutele ja parematele lahendustele, mida osapooltel on tegelikult vaja. EHK esimesega saate teada mis on, teine küsimus annab võimaluse arendada midagi paremat välja. 10. Kasutusjuhtude defineerimine Seda tehakse kasutajate eesmärkide täitmiseks, seetõttu: 1. Määra süsteemi piirid. Kas on tegemist tarkvararakendusega (riistvara, rakendus + inimkasutaja) või terve organisatsioon? 2. Tuvasta Kasutajad/Primaarsed tegutsejad, kes omavad eesmärke, mida täidab süsteem. 3
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Informaatikainstituut Infosüsteemide õppetool Iseseisev töö aines 'Infosüsteemide projekteerimine': Kino infosüsteemi strateegilise arenduse dokumentatsioon Teostajad: Indrek Kempi (001546) Pärtel Lias (010617) Eero Ringmäe (010636) Õpperühmad: LAP51 ja LAP 52 Juhendaja: Lea Elmik Tallinn 2003 Autorideklaratsioon: Kinnitame, et käesolev projekt on meie
Andmebaaside eksam Erinevat tüüpi andmemudelid Andmemudelite väljatöötamise ajaline järjekord (vanemast nooremaks) 1. Hierarhiline andmemudel (vanim) 2. Võrk-andmemudel 3. Relatsiooniline andmemudel 4. Objekt-orienteeritud andmemudel 5. Objekt-relatsiooniline andmemudel (noorim) Hierarhiline - Andmed on organiseeritud hierarhiatena. Hierarhiline andmemudel väljendab oma alamobjektide 1:M suhteid ja talle vastavaks abstraktseks andmestruktuuriks on "puu". Puudused: - Andmete dubleeritus. (Ametite andmed on dubleeritud. Näiteks autojuhi ameti andmed on kahes puus.) - Andmete lisamise anomaaliad. (Kuni pole leitud sobilikku töötajat, ei saa sisestada ameti kirjeldust.) - Andmete kustutamise anomaaliad. (Kui kustutada andmebaasist Tarmo, kaovad koos temaga ka remondimehe ameti andmed.) Hierarhilises andmebaasis on andmed organiseeritud hierarhilise mudeli alusel. Võrk - Võrkmudelile vastavaks abstra
Infosüsteemide (IS) valdkond (IS valdkonna spetsialisti teadmised) Infosüsteemide valdkond Tegeleb kõigega, mis on seotud inimvõimete suurendamisega infotehnoloogia abil ja see puudutab: · probleemide lahendamist · otsuste vastuvõtmist · vajalike tegevuste sooritamist · arusaamise/mõistmise loomist Täpsemalt tegeletakse probleemidega, mis on seotud infotehnoloogiliste ressursside ja teenuste soetamise, kasutamise ja juhtimisega organisatsioonis - probleemidega, mis on seotud kasutatavate infotehnoloogiliste infrastruktuuride ning vastavate süsteemide arendamisega organisatsiooniliste tööprotsesside jaoks. Infosüsteemide valdkonna spetsialisti teadmised · ärialased teadmised · infotehnoloogia-alased teadmised · analüütiline ja kriitiline mõtlemine · suhtlus, meeskonnatöö oskused Kokku võetuna infotehnoloogial põhinevat ettevõtet ja tema arendust puudutavad teadmised Infotehnoloogia (IT) definitsioon Infotehnoloogia (IT) üks v�
Kõik kommentaarid