1.1 Toote elutsükkel (1) Turul on pidevalt olemas
tooteid igas elutsükli faasis.
Toote elutsükli all ei mõisteta
turunduses niivõrd toote
füüsilist kulumist, kuivõrd just
selle moraalset vananemist .
IT INFRASTRUKTUURI ARENDAMISE LÜHITUTVUSTUS 1.1 Toote elutsükkel (2) Aeg toote kavandamisest tootmise
lõpetamiseni; toote elutsükli etapid on: ·juurutusfaas, · kasvufaas , ·küpsusfaas · langusfaas . Võib eraldada veel ka viienda (õigem
oleks küll öelda eel-esimese) faasi, mida
nimetatakse R&D-faasiks (research and development = uurimistegevus ja
väljatöötlus). IT INFRASTRUKTUURI ARENDAMISE LÜHITUTVUSTUS 1.1 Toote elutsükkel (3) Toote elutsükkel (Life Cycle )
Toote elutsükli all mõeldakse üldjuhul
ajavahemikku, mis algab uue toote
sisenemisega turule ja lõpeb vastava toote
viimaste eksemplaride realiseerimisega turul.
Toote elutsükkel koosneb erinevatest
faasidest ja seda iseloomustab elutsükli
kõver.
Konkreetse toote elutsükkel algab selle
valmimisega ja lõpeb toote kõrvaldamisega
käibest ja materjalide utiliseerimisega IT INFRASTRUKTUURI ARENDAMISE LÜHITUTVUSTUS 1.1 Toote elutsükkel (4)
1.1.1 Juurutusfaas
·Toote spetsifikatsioon ( detailiseerimine ,
määratlemine)
·Nõudluse uuring
·Tootekujundus
alsus rikub, riskib ta vaid oma esikliku mainega ... hoidma. Rikkumisel rakenduvad trahvid ja hooldusfirma maine rikutud. Juhtimine Probleemideks on IT spetsialistide värbamine ja valik, Kõik need on IT firma motiveerimine, arendamine, juhtimine ... probleemid A.2.4.6 Loetleda olulised tegurid otsuse tegemiseks enne vastava teostuspoliitika valikut Prepare a checklist of factors for consideration prior to implementation of such policies Enne infotehnoloogia appi võtmist peaks ettevõtte juht väga selgelt ja ausalt oskama öelda, milles tema äri sisuline efekt seisneb, ehk milliseid väärtusi ja kuidas tema ettevõte oma klientidele loob
employed to collect, process, and present information. In broad terms, IT also includes office automation, multimedia, and telecommunications (The Business Dictionary) IT kasvust tingitud organisatsiooni toimimist mõjutavaid trende IS/IT spetsialiste ja nende vastutusi IS/IT spetsialiste ja nende vastutusi: · Süsteemiadministraator - IS/IT toimimise käigushoidmine organisatsioonis · Süsteemiarhitekt ja disainer - IS/IT arhitektuuri arendamine ja vastavate strateegiate elluviimine · Süsteemiarendaja (analüütik, programmeerija, testija) - IS/IT süsteemide arendamine ja kasutajatele kättesaadavaks tegemine IS/IT juhte ja nende vastutusi IS/IT juhte ja nende põhivastutusi: · Infosüsteemi juht (Chief Information Officer (CIO)) - IS/IT-d puudutava tulevikuvisiooni loomine, IS strateegia koostamine; IS-i valitsuse ülesehituse loomine; IS/IT projektide portfelli kokkupanek;
strateegiast eraldi 1. Kvaliteedi maksumuse hindamisel kasutatakse järgmist kaalutlust. Jagatakse toote elutsükkel kaheks: tootmine ja kasutamine. •Tootmisel toob suurem kvaliteet kaasa suurema maksumuse, kasutamisel vastupidi. 2. Toote spetsifikatsioon (detailiseerimine, määratlemine) •Nõudluse uuring •Tootekujundus •Turu-uuring ja prognoos •Logistika planeerimine •Hindade määramine •Reklaam, et suurendada kliendi teadlikust 3. •Toote arendamine •Klienditeenindus •Tootmismahu arendamine ja kasutamine •Müügikanalite laiendamine •Hinnapiiride määramine •Teenused tarnijatelt •Siht konkreetsetele konkurentidele •Panuse analüüs 4. •Toote variatsioonid •Kliendi segmentimine •Toote hinna alandamine •Lõpetatud toodete laovarude reguleerimine (kontroll) •Paindlik hinnakujundus •Väärtuse analüüs / hinna ratsionaliseerimine •Halduskulude vähendamine 5
teatud valdkonnas erinevate valdkondadele Konfidentsiaalsus: Kui töötaja seda lepet IT firma spetsialistide töölepingutes on rikub, riskib ta vaid oma isikliku mainega konfidentsiaalsuse punkt, mis kohustab neid klientide ärisaladusi hoidma. Juhtimine : IT spetsialisti värbamine valik, kõik need on IT firma probleemid motiveerimine, arendamine, juhtimine IT Personalijuhtimine 8 Töö analüüs - personalijuhtimise oluline töölõik · Töö analüüsi väljundiks on ametikirjeldus ehk ametijuhend · Ametijuhendis fikseeritakse ametikoha eesmärk, töötaja töökohustused, töö edukuse hindamise kriteeriumid, töötaja vastutus ja õigused ning töötajale esitatavad nõuded. · Ametijuhend vormistatakse reeglina töölepingu lisana.
kuna kõnealune valdkond on kulukas ning uuringud näitavad, et IT investeeringud moodustavad kõigist ettevõtte investeeringutest arenenud riikides üha suurema osa. 16. IKT kui arendusmootor ettevõttes, näited. IKT valdkonna kui tugiteenuse arenduse tulemusena võib välja tuua mitmeid innovaatilisi projekte: avalikud internetipunktid, piisavalt laialdane WIFI leviala, ID- kaart, X-tee, e-valimised, e-valitsus, e-õpe, e-kool, e-raamatukogu jpm. IKT kasutamise efektiivsuse arendamine toetab ettevõtte ärilisi eesmärke ning kiiret info töötlemise võimalust, võimaldab vähendada valdkonna kulutuste osakaalu ning IKT kasutamine pakub eelkõige info kättesaadavust sõltumata info taotleja asukohast. Arengut toetavate (innovatsiooni pakkuvate) punktidena võiks välja tuua: · saab kodus (kohvikud jms) tööd teha (tööhõive), · inimestele jääb rohkem aega uute asjadega tegeleda, · regionaalne võrdsus (maal info kättesaadavus),
Sissejuhatus infosüsteemidesse · Ettevõtte/organisatsiooni mõiste Paar näidet organisatsiooni definitsioonist: organiseeritud ja koordineeritud inimeste grupp koos vastavate tööviiside, reeglite, rutiinide ja vastastike ootustega, kes koos töötades üritavad saavutada ühiseid eesmärke inimeste sotsiaalne üksus, mis on süstematiseeritult struktureeritud ning hallatud (juhitud), et täita vajadusi või püüelda kollektiivse eesmärgi poole jätkusuutlikul viisil Ettevõtet defineeritakse kui vastastikuses sõltuvuses olevate ressursside (inimesed, protsessid, vastutused ja alluvusseosed, toetavad tehnoloogiad ja kapital) eesmärgipärast kombinatsiooni (n.ö. võrku), mis on: 1. vastastikuses koostoimes selleks, et koordineerida funktsioonide täitmist; vahetada informatsiooni; hankida rahastamist; luua töövooge; teha otsuseid jne 2. koostoimes keskkonnaga selleks, et saavutada ettevõtte eesmärke
Ettevõtte/organisatsiooni mõiste Oma olemuselt on organisatsiooni puhul tegemist inimeste grupiga, mille liikmed annavad oma kohustuste/vastutuspiirkonna raames panuse mingi ühise eesmärgi täitmiseks teevad koostööd mingi tulemuse saavutamiseks. Organiseeritud ja koordineeritud inimeste grupp koos vastavate tööviiside, reeglite, rutiinide ja vastastike ootustega, kes koos töötades üritavad saavutada ühiseid eesmärke. Ettevõtet defineeritakse kui vastastikuses sõltuvuses olevate ressursside eesmärgipärast kombinatsiooni. Ettevõtte/organisatsiooniga seotud huvigrupid omanikud raha vm mõõdetava väärtuse teenimine; kliendid vajaduste rahuldamine läbi väärtuse omandamise; juhid minimaalsete kuludega maksimaalsete tulemuste saavutamine; töötajad turvaline ja rahuldustpakkuv töökeskkond. Infosüsteemi mõiste Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja andmeressurs
ARTIKLID 7. Kasutades mingi ettevõtte/asutuse kohta artiklit internetist tooge selle alusel välja: a. Miks on „big data“ äride jaoks nii huvitav? b. Milliseid väljakutseid see endaga kaasa toob? c. Milliseid tehnoloogiaid „big data“ haldamiseks kasutatakse? A. Big Data on äride jaoks huvitav, sest otseselt selle üle neil kontrolli ei ole. Big Data puhul on tavaliselt tegu väga suurte andmemahtudega. Näiteks sotsiaalmeedia postitused, võrguliikluse ja sisselogimiste logid jms. Big Data erineb klassikalisest ärianalüüsist. Big Data-s kasutatakse Discovery- lähenemist, otsitakse seoseid sealt, kus need esmapilgul puuduvad. Ehk sisuliselt loodetakse komistada huvitavate seoste otsa. Big Data abil saavad ärid paremini mõista klientide ostukäitumist. C. Analüüsiks on enamasti hädavajalik spetsiaalne tarkvaraplatvorm nagu näiteks QlikView või Sense. Big Datas kasutatakse järgmisi tehnoloogiaid: 1) SAS Grid Computing 2) SAS In-D
Kõik kommentaarid