Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"väitlus" - 90 õppematerjali

väitlus on laias laastus öeldes teatud reeglite järgi toimuv vaidlus.
thumbnail
25
ppt

Väitlus

Väitlus Mis on väitlus? Teatud reeglite järgi toimuv vaidlus. Väitlus õpetab kriitilist mõtlemist, oma mõtete selget väljendamist ja avalikku esinemist. Erinevused vaidlusest: 1. Etteantud teema 2. Teema suhted loositud rollid 3. Enne väiltust kokkulepitud reelgid 4. Väitlus lõppeb erapooletu kohtuniku tehtud otsusega Väitlemine Teema ja väitlusreeglite valik ja tutvustamine Ettevalmistusaeg Väitlemine ise Hinnangu andmine ehk kohtunikutöö Väitluse teemad Väitlusteema sõnastatakse reeglina jaatava lihtlausena. Väärtusteemad on sellised, kus mingi nähtusega seostatakse mingi üldine väärtus, kõige tihedamini küsimus, kas nähtus on halb/hea. nt. Abort on ebanormaalne.

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Väitlus

Väitlus Väitlus on intelligentne vaidlus argumentidega. Tänapäeva ühiskonnas on oluline, et kasutatakse väitluselemente näiteks kohtusaalis, riigikogus. Kindlalt on olemas 1. Kaitsja 2. Väitja Uurimustöö kaitsmisel on alati oponent, kes esitab töö kohta küsimusi, otsib nõrkusi. Väitluse elemendid: 1. On eitajad ja jatajad e. Väitlejad 2. Teema 3. Kohtunik 4. Teema peab võimaldama mõlemal poolel väidelda. 5. Jatajate kohustus on teemal tõestada esitades omapoolsed argumendid. Juhivad väitlust. 6. Eitajad peavad jatajate kaasus ümber lükata. 7. Ristküsitlus, mille eesmärgiks on oma kaasuse tugevdamine ja vastaste nõrkustele tähelepanu juhtimine. 8. Väitluse alguses lepitakse kokku olulistes mõistetes. Mõtlemisaega on 5min. Küsitlemisaega on 3 minutit. Kui küsimus on liiga isiklik, siis vastama ei pea. Esindada ei tohi ainult iseennast. 1. jaataja 1. eitaja 2. jaataja ...

Eesti keel → Eesti keel
8 allalaadimist
thumbnail
21
rtf

Eesti Väitlusseltsi õppematerjal algajatele väitlejatele

Väitlema! Eesti Väitlusseltsi õppematerjal algajatele väitlejatele Kajar Kase 2006 Sisukord Sissejuhatus..........................................................................................................................................3 I peatükk: Mis see väitlus nüüd täpselt on? .........................................................................................4 II osa: Ettevalmistumine.......................................................................................................................5 Jaatav kaasus....................................................................................................................................5 Definitsioonid...........................................................................

Kategooriata → Väitlus
52 allalaadimist
thumbnail
1
docx

väitlusformaadid

Karl Popperi väitlusformaat Karl Popperi väitlusformaat kujutab endast kesk- ja põhikooliõpilastele mõeldud väitlust kolmeliikmelistes võistkondades reeglina varem ettevalmistatud teemal. väitlusformaat on oma nime saanud ühiskonnateadlase ja teadusfilosoof Karl Popperi järgi. Karl Popperi väitlus, mis rõhutab eeskätt argumentide sisu ja kõnede selget ülesehitust, annab väitlusega alustajatele tugeva vundamendi edaspidiseks keerulisemate formaatide omandamiseks. Kohtuniku otsus väitluse suhtes on lõplik. Karl Popperi väitluses võib vaielda paljude erinevate teemade üle. teemad peaksid puudutama vastuolulist probleemi ning olema hoolikalt sõnastatud, et tagada mõlemale poolele väitluses võrdne lähtepunkt. Kaasuse koostamise ja

Sotsioloogia → Kõneõpetus
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Väitluse alused

Tavalisest vaidlusest eristab väitlust kolm asja: 1. Etteantud teema, mille suhtes loositakse eitav ja jaatav võistkond/väitleja Hea väitlusteema on selline, kus mõlemalt poolelt on võimalik sisulisi asju väita. Väitleja peab oskama leida teema mõlemalt poolelt asjalikke argumente, hoolimata sellest, mida ta ise kõnealusest asjast arvab. Ka ei ole kummagi võistkonna ülesandeks leida teise poolega kompromiss, vaid lõpuni välja kaitsta oma seisukohta. See ei tähenda, et väitlus oleks üks suur valetamine ja musta valgeks rääkimine. Nagu öeldud, on väitlusteemad alati sellised, kust saab leida häid argumente mõlemalt poolelt. Valetamine on reeglitega sõnaselgelt keelatud. Põhiosa väitlusest moodustavad kõned Jagame järgneva õpetuse kolme osasse: ettevalmistustöö, väitlemine ise ning väitluse hindamine II osa: Ettevalmistumine Väitluseks ettevalmistumine toimub aja jooksul, mis jääb teema kättesaamise ja väitluse alguse vahele

Meditsiin → Aktiviseerivad tegevused
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kuidas kirjutada uudislugu

Uudis Täna(14.10.14) toimus Pärnu Koidula Gümnaasiumis avatud väitlus teemal "Õpetajaamet on noortele ihaldusväärne". Väitlejateks olid meie oma kooli 10. ja 12. klassi õpilased, kes käivad ka väitlusringis. Väitluse teemat kaitsesid 12.klassi õpilased Lauri ja Triin ning vastupidist proovisid tõestada Uku-Laur ja Rauno 10.klassist, keda väitlusringis juhendab Siim Ruul. Õpetaja ameti tähtsuse ja vajalikkuse kõrval arutati ka palga teemat. Küsimusele: „Ka poliitikuid vihatakse, kas nad ei peaks siis olema poliitikud

Kirjandus → Kirjandus
7 allalaadimist
thumbnail
7
ppt

Kõne liigid

OLMEKÕNED Eesmärk on meeleolu loomine Tervituskõne Õnnitluskõne Lauakõne Tänukõne Avamiskõne Lõpuaktuse kõne Esitlemine Pühadekõne TEATMEKÕNED Teadmiste andmine Teadaanne Seletus Aruanne Kuulutus Informatsioon Raport Reportaaz Loeng Kommentaar Ettekanne Referaat Kirjeldus IGAPÄEVASED SITUATSIOONID Osalemine Meenutus Vestlus Arutelu Väitlus Koosolek Läbirääkimine Seminar Kasutatud pildid: http://www.clip-art.com/

Eesti keel → Eesti keel
89 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Väitlus

Väitlus Khe inimese omavahelist suhtlust, mille käigus arutatakse mõnd probleemi, nimetatakse diskussiooniks ehk mõttevahetuseks. Kui diskuteerijad on mingis küsimuses eriarvamusel ja püüavad seda lahendada, on tegemist võitlusega. Kumbki osapool esitab väitluses argumente oma arvamuse tõestuseks ja teise poole veenmiseks ning püüab teise poole argumente loogilise põhjendamise teel ümber lükata. Väitluse eesmärk on leida tõde või probleemi parim lahendus. Ideaalis peaksid väitlejad jõudma arutelu lõpuks konsensusele ehk ühisele arvamusele. VÄITLUSES KASUTATAVAD FRAASID Oma arvamuse esitamine ja põhjendamine Minu arvates... Oma arvamuse tõestamiseks esitan kaks argumenti. Esimene argument on see, et... Teiseks olen seisukohal, et... Selle tõestuseks esitan mõned näited. Kokkuvõttes leian, et... Vastaspoole arvamuse kommenteerimine Olen nõus selles osas, et... Samal ajal pean lisama, et... See...

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Kõne koostamine

KÕNE KOOSTAMINE Emakeeleõpetaja: Ivi Eiche Tallinna Hiiu Põhikool Juhendaja: Anne Tiits KÕNE EESMÄRGID MIKS? · Info edastamine · Suhtlemine · Kuulaja veenmine · Õnnitlemine · Teadmiste jagamine Mõttetera: "Sõna on õhk ning ometi võib ta õigel hetkel öelduna maailma pahupidi pöörata" Fr. Tuglas MILLEST? Kõnele ainult sellest, mida põhjalikult tunned, tead. KELLELE? Lapsevanemale Kolleegile Ülemusele Lapsele Sõbrale Võõrale Armsamale MILLAL? Hommikul Kõnele ainult siis, Lõunal kui sul on midagi Õhtul öelda! Öösel KÕNELEJA EDU ALUS: · Kuidas? hea hääl mõjus sõna innustunud esitus isikupära KÕNE LIIGID: Mõjutamine *veenmiskõne *poliitiline kõne *avaldus *deklaratsioon *reklaamkõne OSALEMINE *intervjuu *väitlus *vestlus *arutelu *koosolek *seminar TEADMISED *...

Eesti keel → Eesti keel
90 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Martin Lutheri elu, vaated ja panus haridusse.

Martin Lutheri elu tähtsaimad sündmused Sündis 10.11.1483 Eislebenis Immatrikuleerus 1501. aastal Erfurdi ülikooli, et õppida juristiks 1505 ­ lasi end mungaks pühitseda 1512 ­ alustas Wittenbergis tööd teoloogiaprofessorina 31.10.1517 ­ saatis kirja Mainzi peapiiskopile, millele lisas 95 teesi 1519 ­ Leipzigi väitlus 03.01.1521 ­ pandi Luther kirikuvande alla 06.03.1521 ­ Wormsi riigipäev 1522 ­ ilmus saksakeelne Uus Testament 13.06.1525 ­ abiellus Katharina von Boraga 1534 ­ ilmus Vana Testamendi tõlge Suri 18.02.1546 Eislebenis Martin Luther sündis 10. novembril 1483 Eislebenis. Lapsepõlv ja esimene kooliaasta möödusid Mansfeldis ja hiljem Magdeburgis ja Eisenachis. Luther immatrikuleerus 1501. aastal Erfurdi ülikooli filosoofiateaduskonda, et õppida juristiks, kuid 1505

Ajalugu → Ajalugu
115 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Argumenteerimine

Argumenteerimine Logos-argumenteerimine Paatos-kuidas kõneleda Eetos-kõneleja image Sisu-ehk loogika, mida öelda Vorm-esinemis oskus, kuidas ma ütlen Väitlus- sisu ja vormi ühine osa Argumenteerimine- õpetus sellest, kuidas esitada erinevate ideede toetuseks veenvaid ja mõjuvaid põhjendusi. Peab olema idee ehk seisukoht, millele toetuda. Argumenteerimine on ühe seisukohta toetuseks erinevate põhjenduste toomine. See on eraldi seisev mõte, mis toetab seda seisukohta. Argument vastam alati küsimusele miks. Palgaarmee on eestile vajalik, kuna treenitud poisse on hea vaadata, kuna tagab eesti turvalisuse, nõuab vähem raha, kuna jätab aega rohkem koolis käia. ­on põhjendus. Palgaarmee on eestile vajalik, kuna see on kasulik, kuna see koosneb 5000mehest.-ei ole põhjendus. Tugevam või parem mõte on see, kui hästi see on ära tõstatud. Argumendi ülesehitus- väide(mõte, mida ahetakse öelda) ­ tõestus(põhjendus, mill...

Sotsioloogia → Kõneõpetus
13 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Meedia ja Mõjutamine - töökava

LÕIMING  arutelu vaba ajakirjanduse eeliste ja  oskab nimetada meedia ülesandeid Teabekeskkond: meedia- puuduste üle  mõistab tsensuuri mõju meediale süsteem  väitlus: koolivägivalla kajastamine meedias Hinnatav töö: väitlus  suhtlusvahendite ajatelgede võrdlus 2. Tekstide tõlgendamine 2 kommunikat- Õ lk 12–15, teleuudis Suuline suhtlus Õpilane

Meedia → Meedia
13 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Eesti keel (võõrsõnad)

Ühele kohale on kaks kandidaati. Liikme+kandidaat, saadiku+kandidaat, presidendi+kandidaat. {Teaduste kandidaat} (teadus+)kandidaat. Filosoofia+kandidaat, tehnika+kandidaat.Kandidaadi+dissertatsioon = kandidaadi+väitekiri = kandidaadi+töö, kandidaadi+eksam, kandidaadi+kraad, kandidaadi+miinimum kandidaadiväitekirja kaitsmiseks sooritatud eksamid. Euroopa Liidu kandidaat+riigid re.porter <9:-i> reportaazi tegija, ajakirjandusele uudiste hankija diskussi.oon <20:-ooni, -.ooni> vaidlus, väitlus, mõttevahetus, arutlus . Selles küsimuses, sel teemal, selle ülev ümber diskussiooni ei tekkinud. Teadus+diskussioon, ümarlaua+diskussioon. Diskussiooni+klubi.Diskussiooniline4 res.surss <20:ressursi, res.surssi> TEHN toote töövältus; hrl mitm: varud, tagavarad; vahendid, tuluallikad, raha .Vallal ei jätku {ressursse} raha. Täis+ressurss, jääk+ressurss. Ressursi+ühik tsi.taat <20:-taadi, -.taati> osund, sõnasõnaline väljavõte tekstist . Alustas kirjutist

Eesti keel → Eesti keel
16 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kas punamütsike oli liiderlik tüdruk?

Väitlus Punamütsike ei olnud liiderlik tüdruk Tere! Mina olen … ning ma olen väitluse avakõneleja. Täna kõnelen teemal „Kas punamütsike oli liiderlik tüdruk?“. Meie eesmärgiks on tõestada, et Punamütsike ei olnud liiderlik tüdruk. Esimese argumendina väidan, et Punamütsike oli sügavusklik kristlane. Muinasjutt „Punamütsike“ on ajakirja Imeline Ajalugu andmetel kirjutatud 12. sajandil Kesk-Euroopas. Sel ajal oli seal aga paavstivõimu hiilgeaeg ning inimestele sisendati väga tugvalt usku, mille tõttu olid inimesed sügavalt usklikud. Kristluses ei peeta sündsaks liiderlikkust. Seetõttu väidan, et kirjanik ei kirjutanud muinasjuttu liiderlikust tüdrukust. Punamütsikese riietus oli punane, mis tähistab Kristuse kannatusi. Selle põhjal arvan, et Punamütsikese usk võis olla nii sügav, et ta kandis punast, mõeldes Kristuse kannatustele. Teise argumendina tooksin väl...

Kirjandus → Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

"Hõbevalge" L. G. Meri

teosest "Hõbevalge", täienduste uudishimu + jälgede otsimine ja teeside kinnitustega Eesti uhkus ja väärtus Mütoloogia seostamine reaalse maailmaga näidete abil "HÕBEVALGE" Peab dialoogi lugejaga Teoses hõlmab endas pikaldaselt, kaunite ajalugu, geograafiat, kiilundite ja etnograafiat ja etümoloogiat kõrvalekalletega Väitlus teesiga: "Eestit ei Kõneleb kaugetest olnud suures ajaloos paikadest, mille kaudu on ta olemas" ­ lükkab terves avastanud Eesti teoses ümber MAAILMAVAATE -TEOS! Miks tasub lugeda? "Isa, milleks on vaja "Isa, mida tähendavad sõnad ajalugu?" ­ teos viib meid "ütsik", "semula", "maitsi", ajaloolistesse paikadesse ja "helm"? ­ teos räägib

Kirjandus → Kirjandus
50 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Millisesse kooli tahan panna oma lapse?

Need olulised omadused tulevad kasuks tulevikus ning seeläbi ei kasvata me tulevast põlvkonda „pussakatena“. Soovin, et minu lapsel oleks võimalus katsetada erinevaid loovaid õppeaineid ja leida seeläbi endale meelepärased. Iga periood võiksid toimuda nn. proovi tunnid, kus õpilased saavad tutvuda valikkursusega ja järgi katsetada, kas neile antud eriala meeldib. Valikutes oleksid näiteks kaunid kunstid, fotograafia, eri spordialad, teadusring, väitlus, male, etikett jne. Just hobidega õppetööraames tegelemine vähendaks õpilaste koolistressi ning arendaks nende loomingulisust. Loodan, et need omadused, mis muudavad kooli minu arvates ideaalseks, eksisteerivad juba praegu. Kindlasti on haridusasutuse kujunemises oluline õpilaste, lastevanemate, õpetajate ja juhtkonna suhtumine ning panus. Kool, mille eesmärgiks on arendada õpilasi iseseisvateks, intelligentseteks, loomingulisteks ja empaatilisteks, on koht, kuhu soovin

Ühiskond → Ühiskond
1 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Meediaga seotud mõisted

avalik arvamus- on massiteadvuse avaldumisvorm, mille moodustab viis, kuidas ligikaudu ühetaolistes oludes elavad inimesed tegelikkusesse suhtuvad ning mis hõlmab inimeste arvamuste ja hoiakute kogumit. Nt ajakirjandus avalik ruum- täiesti avalik koht, kus võivad kõik olla. Seal viibivaid inimesi võib pildistada ja intervjueerida (nt: park, tänav, rand) demagoogia- hämamine, pettelubaduste tegemine, tõe moonutamine (nt: poliitikas) diskussioon- arutelu, vaidlus, väitlus, arutlus ekspert- oma ala proffesionaal, asjatundja fakt- tõsiasi, konkreetne ja kontrollitav infoagentuur- ajakirjandusele uudiseid, informatsiooni hankiv organisatsioon juhtkiri- arvamusloo avaliik. Väljendab meediaväljaande ametlikku seisukohta ja on seetõttu allkirjastamata. Sisaldab arvamusi, tõlgendab ja seletab olulist uudist, mõjutab avalikkust kaitsetu inimene- eelkõige laps ja intellektipuudega täiskasvanu, keda on võimalik küsimustega suunata

Meedia → Meedia
10 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Bioloogia kt evolutsioon

ja tal on piimanäärmed. Lisaks on ka veel teisi tunnuseid, mis inimesel ja imetajal sarnanevad. Näiteks on inimesel ja ka teistel imetajatel kolme tüüpi hambaid, kolm kuulmeluukest ja diafragma ehk vahelihas. Ka inimese elundkonnad sarnanevad imetajate vastavate elundkondadega. Kalad- skeleti põhitüüp Roomajad- viis varvast Roomajad- kopsud Selgroogsete loomade jäsemeluud ehituse homoloogia on tõendiks nende ühisest päritolust: vaal,hobune,lind,nahkhiir 5. Väitlus: Elu tekkimise ja arengu kohta maal. ( 4 seisukohta ) 1) esmane elu võis olla RNA-põhine. ( Esimesed replitseeruvad molekulid olid RNA-molekulid) 2) 6. Iseloomustage loomade peamisi ehitustüüpe lk63 7. Millised tagajärjed olid taimede siirdumisel maismaale? a)maismaal tulevaste liikide jaoks toitu b)hapnik 8. Millised koed ja organid arenesid hulkraksetel taimedel ? 9

Bioloogia → Bioloogia
44 allalaadimist
thumbnail
9
odt

Kõne - referaat

Mis on kõne? Referaat Koostaja: .. Juhendaja: .. Tartu 2008 SISUKORD Sisukord...................................................................................................2 Sissejuhatus...............................................................................................3 Mis on kõne?.............................................................................................4 Millest koosneb kõne? .................................................................................5 Kus kõnet peetakse? ....................................................................................6 Kuulsamaid kõnemehi..................................................................................7 Kokkuvõte................................................................................................8 Kasutatud allikad.................

Eesti keel → Eesti keel
34 allalaadimist
thumbnail
24
doc

Retoorika ajalugu

parlamendi väitlustraditsioonid, mis kujunesid sageli üsna ebadžentelmenlikuks, kus vastase isiku ründamine, siltide külgekleepimine ja muu säärane demagoogia olid üsna tavalised nähtused. Inglismaal paljudes ülikoolides on oma väitlusklubid, kus koosolekuruum on sisutatud alamkoja eeskujul. Inglise parlamendiväitluse traditsioonist on ka väga tugevalt mõjustatud kaasaegne tudengiväitlus Suur-Britannias ning samas harrastatav keskooliõpilaste väitlus. (Aava 2003: 39-40). Retoorika jäi liberaalse hariduse osa kõigis Euroopa riikides, kuni XIX saj. (Udalõh 2010: 148) Ameerika Ühendriikides on väitlus mänginud väga olulist rolli poliitilises võitluses. 19. sajandi kuulsaimad väitlusi toimus 1858. aastal A. Lincolni ja Douglase vahel. Väideldi orjuse kaotamine üle. 20. sajandil on televisioon võimaldanud väitlusi korraldada juba väga suurele auditooriumile.

Ajalugu → Retoorika
23 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Aristoteles

Aristoteles 384 eKr- 322 eKr Autor: Kersti Veinšteins Eluloo ülevaade Aristoteles oli Kreeka filosoof ja õpetlane. Ta sündis arsti perekonnas Stageira linnas Makedoonias (seepärast nimetatigi teda vahest ka Stageiriidiks). 18-aastasena tuli Aristoteles Ateenasse ja asus õppima Platoni Akadeemias, kus ta viibis 20 aastat. Veetnud mõned aastad Väike-Aasias, oli ta seejärel Aleksandri, Makedoonia tulevase kuninga kasvatajaks. Aastal 335 eKr rajas ta Ateenas oma filosoofiakooli. Pärast Aleksander Suure surma süüdistasid poliitilised vastased teda jumalasalgamises; ta põgenes Euboiale Chalkisesse ja suri seal varsti. Aristoteles ei olnud üksnes antiikaja silmapaistvaim filosoof, vaid ka zooloog, füüsik, arstiteadlane ja kirjandusteoreetik. Aristotelese tähtsamad teosed on “Esimene filosoofia”, “Kategooriad”, “Esimene analüütika”, “Teine analüütika”, “Toopika, “Füüsika”, “Nikomachose eetika”, “Poliitika” ja “Poeetika”. Meie ajani on jõudnu...

Filosoofia → Filosoofia
2 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Meedia mõju

Meedia mõju Lk 9-13 1. Loe läbi 1. Ja 2. näide. Korraldage väitlus teemal „Kas meedias võib kajastada koolivägivalda? ”. Miks sai massimõrvar teha õigusemõistmisest ühe mehe šõu? Meedias kajastatav koolivägivald on oluline ühiskonna informeerimise seisukohalt, kui pöörataks rohkem tähelepanu sellele, mis võib viia või viib nimetatud probleemini. Meedias kajastatud koolivägivallaga seotud sündmused aga võivad sisaldada palju valeinformatsiooni

Eesti keel → Meedia ja mõjutamine
57 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Valgustus Saksamaal

Sarnaselt Franckele propageerisid ka teised pietistid talurahvakoolide loomist. Suur rõhuasetus oli moraalil ja kõlblusel. Ühiskonda loodeti parandada üksikisiku kõlbelisemaks muutmise kaudu. Üks esimesi sakslasi, kes hakkas pidama loenguid saksa keeles, oli Christian Thomasius (1655-1728). Seda tegi ta Leipzigi ülikoolis, mille eest saadeti ta linnast minema. Filosoofia eesmärgiks pidi olema üleüldine kasu ja arusaamine, mitte praktilise eesmärgita väitlus Peale kolmekümneaastast sõda levis emakeele kasutamine teaduses. Saksamaa konservatiivsed ringkonnad töötasid talle vastu. Seda põhjusel, et Thomasius nõudis teaduse ja filosoofia eraldamist religioonist, kuigi ta ise oli sügavalt usklik. Thomasius oli paljuski kõlblusfilosoof. Just kõlblus võimaldab inimesel kodanikuks kasvada. Enda tahe tuleb allutada üldisele. Tulevane ühiskond pidi olema võrdsete ühendus.

Ajalugu → Ajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Martin Luther

Ta kirjutas oma elujooksul enam kui 30 laulu, tema õpetus väljendus 450 traktaadis, 3000 jutluses, 2600 kirjas ning 5000 lauakõnes. MARTIN LUTHERI ELU TÄHTSAIMAD SÜNDMUSED -Sündis 10.11.1483 Eislebenis -Immatrikuleerus 1501. aastal Erfurdi ülikooli, et õppida juristiks -1505 ­ lasi end mungaks pühitseda -1512 ­ alustas Wittenbergis tööd teoloogiaprofessorina -31.10.1517 ­ saatis kirja Mainzi peapiiskopile, millele lisas 95 teesi -1519 ­ Leipzigi väitlus -03.01.1521 ­ pandi Luther kirikuvande alla -06.03.1521 ­ Wormsi riigipäev -1522 ­ ilmus saksakeelne Uus Testament -13.06.1525 ­ abiellus Katharina von Boraga -1534 ­ ilmus Vana Testamendi tõlge -Suri 18.02.1546 Eislebenis 3 Helen Kant Martin Luther MARTIN LUTHERI ELU Martin Luther sündis 10

Ajalugu → Ajalugu
98 allalaadimist
thumbnail
29
pptx

Käitumine meedias ja sotsiaalmeedias

killustunud Meediasse pääsemise lävi on muutunud madalamaks, ent samas on ka suur müra Kiirmeedia on muutnud nii uudisväärtuse olemust kui ka ajakirjanduse senikehtinud alustalasid. UUDISVÄÄRTUS JA KLASSIKALISE INFOLOO OMADUSED Tiit Hennoste 2012 Mõju: tagajärjed Ebatavalisus Prominendid Avalikkuse huvist lähtumine Konflikt: eri seisukohad, Info, mitte hinnangud väitlus, võitlus, probleem Faktitäpsus Lähedus: füüsiline, Faktid ja hinnangud lahus psüühiline Värskus Aktuaalsus: jooksev, räägitud sündmus UUDISVÄÄRTUS KIIRMEEDIAS Kergesti kättesaadav ja töödeldav (FB postituse baasil, refereerimine) Prominendid Mugavus Konflikt Ebatavalisus Aktuaalsus Vastulause küsimine soovitatav KUIDAS SUHELDA MEEDIAGA? RUSIKAREEGEL - ei tohi keelduda kommentaarist

Meedia → Meedia
2 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Martin Lutheri elulugu

tahtepingutustele või hüvelistele tegudele , vaid ainult usu kaudu .Lutheri meelest polnud selleks vaja kirikut ega paavsti. Täiesti vastuvõetamatu oli lutherile patukustutuskirjade ehk indulgentside müük, mille tuludest rahastati Rooma Peetruse kiriku ehitustöid. 1.oktoobril 1517 aastal lõi Luther Wittenbergi lossikiriku uksele 95 oma vaateid seletavat ladinakeelset teesi. Nende ladinakeelsete teeside üle pidi tulema avalik väitlus Wittenbergi ülikoolis. Väidete kaitsmist ei tulnud kunagi. Selle asemel levisid need teesid saksa keelde tõlgituna kogu riigis ja panid liikuma sündmuste ahela, mis paisus kristliku kiriku revolutsiooniks. Indulgentsimüüjad süüdistasid Lutherit eksiõpetuses Reformatsioon ehk usupuhastus: Luther leidis, et usulise tõe ainsaks allikaks saab olla vaid Piibel. Ristiusu õpetus tuli puhastada sinna sajandite jooksul ladestunud täiendustest ja tõlgendustest. Siit tuleneb ka

Ajalugu → Ajalugu
18 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Martin Luther

tahtepingutustele või hüvelistele tegudele , vaid ainult usu kaudu .Lutheri meelest polnud selleks vaja kirikut ega paavsti. Täiesti vastuvõetamatu oli lutherile patukustutuskirjade ehk indulgentside müük, mille tuludest rahastati Rooma Peetruse kiriku ehitustöid. 1.oktoobril 1517 aastal lõi Luther Wittenbergi lossikiriku uksele 95 oma vaateid seletavat ladinakeelset teesi. Nende ladinakeelsete teeside üle pidi tulema avalik väitlus Wittenbergi ülikoolis. Väidete kaitsmist ei tulnud kunagi. Selle asemel levisid need teesid saksa keelde tõlgituna kogu riigis ja panid liikuma sündmuste ahela, mis paisus kristliku kiriku revolutsiooniks. Indulgentsimüüjad süüdistasid Lutherit eksiõpetuses Reformatsioon ehk usupuhastus: Luther leidis, et usulise tõe ainsaks allikaks saab olla vaid Piibel. Ristiusu õpetus tuli puhastada sinna sajandite jooksul ladestunud täiendustest ja tõlgendustest. Siit tuleneb ka

Ajalugu → Ajalugu
28 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Retoorika ja väitluskunsti ajaloos

Retoorika ja väitluskunsti ajaloos Vana ­Kreeka Kes vajasid Kreekas kõnekunsti? · Poliitik rahva koosolekul · Tava kodanik kohtus, matustel. · Väejuhid Veenmisjõu ja võrgutamiskunst jumalanna oli Peitho. Sofistid Sofistid olid targad ja sõnaosvad inimesed. Neist said kõnekunsti õpetajad. Nad muutusid iseenda vastasteks, neid hakkati pidama petturiteks. Kõneoskust on vaja, et elus edukalt hakkama saada.TÕDE ON SUHTELINE! Sokrates Oli Vana-Lreeka filosoof, kes ei ole ise ühtegi teost kirjutanud, andmed tema elu ja õpetuse kohta pärinevad Platonilt ning ajaloolaselt Xenophonilt. Platon kirjutas filosoofilisi vestlusi, kasutades nendes oma mõtete väljendajana Sokratest. Seega on ligi 2500 aasta jooksul Lääne mõtlejaid inspireerinud eelkõige Platoni kujundatud Sokrates. Suurem osa oma elust möödus tänavatel ja turgudel inimestega vesteldes. Tema tegevuse tuum seisnes se...

Kategooriata → Väljendusõpetus
26 allalaadimist
thumbnail
15
odt

Argumenteermine

Sissejuhatus ................................................................................................................3 1. Argument...........................................................................................................4 1.1. Argumenteerimine......................................................................................5 1.2. Argumenteerimine kui veenmiskunsti osa..................................................6 2. Avalik väitlus......................................................................................................7 3. Kuulajaskond.....................................................................................................9 4. Argumenteerimine ja loogika..........................................................................10 4.1. Loogikalised vead ja eksimused tõestuse demonstratsioonis............................................................................

Eesti keel → Eesti keele väljendusõpetus
9 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Uusaja tähtsamad mõisted

Autoritaarne ­ alistumist nõudev, võimutsev Autoriteet ­ mõjukas, omal alal tunnustatud isik Barokk ­ 17.-18. sajandil Euroopas valitsenud kunstisuund, mida iseloomustab suurejoonelisus, mängulisus, kontrastid ja tugevad tunded Bourbonid ­ Prantsuse revolutsiooni eel ning Napoleoni järel Prantsusmaad valitsenud dünastia Blokaad ­ riigi eraldamine sõjalise jõuga või majanduslike ja poliitiliste vaheditega, et sundida teda esitatud tingimusi vastu võtma Debatt ­ väitlus Deism ­ 17.-18. sajandil levinud õpetus Jumalast kui maailma loojast, kes aga ei sega end looduse ja ühiskonna ellu Dekreet ­ kõrgema riigivõimu määrus Demokraatia ­ poliitilise korra vorm, kus riigi juhtimine toimub rahva valitud saadikute kaudu ning eksisteerivad demokraatlikud vabadused Diktatuur ­ üksikisiku (diktaatori) või väikese poliitilise kildkonna piiramatu võim ühiskonnas Deklaratsioon ­ ametlik avaldus Diplomaatia ­ riigi väspoliitiline tegevus oma huvide kaitsel

Ajalugu → Ajalugu
79 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Ajaloo KT keskaeg

TULEMUSED: 8 ristiretke Vahemere idarannikule ketserite vastu, Läänemere ääres ; kultuurikontaktid; Itaalia kaupmeeste edu 6) iseloomusta keskaegsete ülikoolide tegevust Ülikoolis oli kunstide teaduskond ehk Filosoofia: õigusteaduskond, arsti- ja usuteaduskond. Ülikooli kuulusid rektor, doktor/magistrid, bakalaureused ja tudengid. Koolis oli 7 vaba kunsti – grammatika, retoorika, arutluskunst e dialektika, geomeetria, aritmeetika, muusika ja astronoomia. Õppevormid olid loen ja väitlus piiblitekstide põhjal (dispuut). Ülikoolid rajati, kuna vajati ilmalikke haritlasi ning koolis käisid ainult noormehed, kool oli ladina keeles, kooli eesmärk oli koolitada vaimulikke. Olid kloostri- ja linnakoolid.

Ajalugu → Ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Väitlus algajatele

on kedagi veenda. Väitleja ­ argument ­ kuulajaskond Logos ­ loogiline ülesehitus Ethos Pathos ­ mäng teiste inimeste tunnetele ehk demagoogia Argument on eraldiseisev mõte, mis toetab mõnda seisukohta ehk näitab, miks see on tõsi. · Toulmini mudel Väide, tõestus, loogiline seos · EVS-i teooria Väide, seletus, tõestus, järeldus (eesmärk siduda kriteeriumiga) Ameerika parlamentaarne väitlus Valitsus ­ jah Opositsioon - ei Peaminister 7, valitsuse liige 8 opositsiooni liider 8, opositsiooni liige 8 Vahemärkused (alates peaministri 2. minutist kuni vaibakõnedeni) Mõtlemisaega ei ole 30 minutit enne väitluse algust antakse teema 1. Probleem ­ Venemaa keeras gaasitrassi kinni 2. Plaan ­ teeme igasse liikmesriiki jaama (konkreetne, lühike, peab tulenema probleemist) 3. Hüved (nagu Popperis on argumendid)

Kategooriata → Väitlus
64 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Nõuded magistritöö kirjutamiseks

hinde. Magistrant eksamile ilmuma ei pea. (Interpretatsioonipedagoogika instituudis toimub eksam suuliselt väikse kaitsmise näol.) Lisa. Töö kaitsmine (võib vaja minna interpretatsioonipedagoogika erialal) Kaitsmine koosneb järgmistest osadest: väitleja ettekanne (töö teema, probleemi, eesmärgi, meetodi, materjalide, ülesehituse, uurimistulemuste tutvustus), oponendi oponeering ning küsimused, oponendi ja kaitsja väitlus (kui oponente on kaks, siis ka teine oponeering ning väitlus), üldine väitlus kaitsmisel osalejate ning kaitsja vahel, kaitsja lõppsõna 13

Kirjandus → Kirjandus
20 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Energiamajandus - Kordamine energeetika tööks.

Kordamine energeetika tööks. 1. Mida tähendab energiamajandus? Energiamajandus tegeleb energiavarade hankimisega, nende töötlemisega elektriks, mootori- või ahjukütuseks ning nende kättetoimetamisega tarbijale. 2. Mis on energiavarad? Taastuvad/taastumatud energiavarad, traditsioonilised/alternatiivsed energiavarad. Oskad neid nimetada maailmast kui Eestist. Energiavarad on loodusnähtused ja maavarad, mida on võimalik kasutada energiamajanduses. Taastuvad energiavarad: puit-, tuule-, vee- ja päikeseenergia. Taastumatud: nafta, maagaas, kivisüsi, pruunsüsi, põlevkivi, turvas, uraan. Traditsioonilised: fossiilsed kütused, puit, vee-energia, tuumaenergia. Alternatiivsed: tuule-, päikeseenergia, geotermaalenergia, tõusu-mõõna energia. 3. Energiamajanduse muutused, muutuste põhjused (analüüsi õpiku skeemi lk.66) 17. sajandil võeti kasutusele kivisüsi. 17.-19. sajandil kasutati ...

Geograafia → Geograafia
104 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Valitsemine

Valitsemine Governance- mitmetasandiline, destsentraliseeritud-toimub valitsemine mitmes kohas, mitte ühes kohas. Reguleerib end ise.Kodanikel mitmeid juurdepääse poliitikale. Rõhk protsessil, pidevalt toimub poliitikate ümberkujundamine. Goverment-tsentraliseeritud-ühte kohta koondatud. hierarhiline, valitsusasutused tipus, palju strandardiseeritum, riik otsustab mida vaja on. Kodanikel üks juurdepääs poliitikale. Rõhk poliitika sisendil ja väljundil. Valitsemise eesmärgid: 1. Pakkuda kokkulepitud mehhanism prioriteetide määratlemiseks ja võistlevate prioriteetide vahel valiku tegemiseks. 2. Koorideerimine. Koordineerida ja selgitada igapäevavalitsemises hea halduse tagamiseks poliitikaid, mis seoses demokraatliku poliitilise konkurentsiga on ebaühtlased. 3. Rakendada poliitikaid, sisuliselt majandust ja ühiskonda juhtida. [sotsiaalpartnereid üha rohkem, seega jääb keskne suunav roll avaliku võimu in...

Politoloogia → Politoloogia
6 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Kõrg- ja hiliskeskaja ühiskond ja kultuur

saj. alates valiti paavst kardinalide seast Kuuria-paavsti õukond Legaat- paavsti volitatud esindaja Bulla- dokument paavsti ametlike seisukohtadega Kirikukogu-eri maade kõrgvaimulikke ühendav kogu Kümnis- maks, mida maksti kirikule, moodustas umbes ühe kümnendiku inimese sissetulekust Reliikvia- pühakutega seostuv ese Inkvisitsioon- ketseritega võitlev kohus, kus selgitati välja ketserid ja mõisteti nende üle kohut Rektor- ülikooli juht Dekaan- mingi teaduskonna juht Dispuut- väitlus Müsteerium- keskaegne Piibli-teemaline näidend Märter- usuliste veendumuste pärast kannatanu Püha Kolmainsus- mõte, mille kohaselt Jumal eksisteerib igavikuliselt kolmes isikus (Isas, Pojas ja Pühas Vaimus) Linnaõigus-seadustik, mille alusel linn oma elu korraldas Hansa liit- XII saj-l tekkinud kaupmeeste liit. Algselt Saksa kaupmeeste ühendus, XIV saj-st kaubalinnade liit Paast- usulistel põhjustel toidust, joogist ja seksuaalelust hoidumine

Ajalugu → Ajalugu
96 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Vana hea Rootsi aeg

TALLINNA ÜLIKOOL Humanitaarteaduste instituut Taivo Bart Vana hea Rootsi aeg Individuaalne töö Tallinn 2017 Sissejuhatus Käesoleva töö eesmärgiks on Eesti ajaloos tuntud perioodi, mida nimetatakse, kui „head Rootsi aega“ mis kehtis Eesti ja Liivimaa aladel 1629-1699a. loodud mõttepildi ehk kuvani analüüs. Antud töös proovin leida vastused küsimustele: Kas „vana hea Rootsi aegˮ on folkloorne mälestus või ajaloolaste jt konstrueeritud meem? Millised on sündmused, institutsioonid, protsessid jne Rootsi aja pärandist, mis võimaldavad seda perioodi positiivselt esile tõsta? Kas ja kuivõrd võib Rootsi valitsusaega vaadelda kui kolonialismi? Milline oli baltisakslaste suhe Rootsi aega? Millele viitab väljend „Labie zviedru laikiˮ? Miks ei ole „vana head Rootsi aegaˮ eestirootslaste ajaloolises mälus, kuigi nad elasid sel ajal „omaˮ kuninga võimu all? Kuidas on „vana hea Rootsi aegˮ kujundanud eestlaste identiteeti? ...

Ajalugu → Ajalugu
38 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Sissejuhatus infotehnoloogiasse 2018

Saj, pikad loogilised põhjendused Zenon Eleast, -5. Saj, apooriad/paradoksid Sokrates, -5. Saj, sofistid Platon, -5,-4. Saj Aristoteles, -4. Saj, süllogismid, stoikud (1. eeldus: iga koer on imetaja. 2. eeldus: mõned neljajalgsed on koerad. järeldus: mõned neljajalgsed on imetajad.), Stoikud uurisid, kuidas saab loogiliste sidesõnade (ja, ei, või, kui...siis) abil lauseid koostada. Süllogism on väitlus, kus mingitest väidetest järeldub uus väide. Induktsioon, deduktsioon: Fundamentaalsed mõtlemismeetodid Lausearvutus: ∧ = ja(korrutis), V = või(liitmine) Pascal: filosoof, 17. Saj(1640), masin mis liitis ja lahutas Leibniz: filosoof, 17.saj (1671), masin mis liitis lahutas korrutas jagas Perfokaardid: 1800, Jacquard, programmeeritavad kangasteljed Babbage: 1800, üritas teha esimest arvutit.

Informaatika → Sissejuhatus...
65 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kuritöö ja karistus

liigkasuvõtja, huvi 5-7 %, sadistlik ja peksab oma poolõde Lizaveta Ivanovnat. Ta ahnelt katkestab lepingu, kui keegi kasvõi 1 päeva hilineb, mistõttu inimesed kaotavad oma väärtusliku vara. Raskolnikov kuuleb, et naine on ühiskonnale kahjulik tehes süütutele inimestele halba oma liigkasuvõtmisega. Teisest küljest võiks keegi ta tappa ning tema rahaga inimestele head teha. Kas üks kuritegu oleks võrdne tuhande heateoga? Väitlus lõpeb, kui üks küsib teiselt: ,,Kas sina tapaksid ta oma kätega?" Mõlemad nõustuvad, et nad seda ei teeks. Vestluse meenutamine viib Raskolnikovi silmuse õmblemiseni oma mantlile ja pakkides oma panti. Ta läheb varastama kirvest, aga Natasja istub uksel. Need ettevalmistused viivitavad ta kella 19:30-ni. Saabudes märkab ta, et pandimajapidaja all on tühi korter ja töölised värvivad seda. Ta ronib Aljona Ivanovna korteri ette ja helistab mitu korda kella enne, kui naine vastab.

Kirjandus → Kirjandus
316 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Sissejuhatus kirjandusteadusesse

Mis on kirjandusteadus? Kirjandusteooria uurib sõnakunsti, otsib seaduspärasusi ning püüab olla objektiivne ehk uurija seisukohtadest sõltumatu. Selgitab mingeid nähtusi, omab terminoloogiat, otsib midagi uut. Mis on kirjandus? Mis iseloomustab kirjanduslikke tekste? Eristada võib mitmeid tasandeid, üks võimalus kirjandust määratleda on lähtuda eristusest fiktsionaalne (kirjandus) ­ mittefiktsionaalne (muu), ent paraku ei ole kirjanduse defineerimine nii hõlbus. Kirjanduse tunnused: kunstipärane keelekasutus, fiktsionaalsus, fikseeritus, suhteliselt püsiv, suhteliselt avalik. Mida tähendab Lotmani lause "Kunst on sekundaarne modelleeriv süsteem"? Poeetiline kõne kujutab endast suure keerukusega struktuuri. Ta on palju keerukam loomulikust keelest. Kunst on märgisüsteem. Miks on kirjandusteose vorm oluline? Antud informatsioon (sisu) ei saa eksisteerida ja teda ei saa edastada väljaspool antud struktuuri. Jutustades luuletuse ümber taval...

Kirjandus → Sissejuhatus...
102 allalaadimist
thumbnail
10
doc

PORTERI KODUTÖÖ

Koostage endale lühike ülevaade antud haru arengukäigust kuni selle tekkimisest tänase päevani, püüdke leida kõik olulised pöördepunktid (nt mingitel harudel on selleks tsaari-Venemaa koostises olemine ja seal lahkumine, mingitel harudel võis oluline olla raudtee ehitamine, nt St.Peterburgi jne) ja olulised turud, kus juba tegutsetakse. Kasutage ka statistikaameti arve jms. Suruge käsitlus kokku ca ühele leheküljele. Meie kaugete esivanemate küttide- kalurite- korilaste põhilise elukeskkonna moodustas mets sinna jäävate jõgede, järvede, soode või külgneva merega. Puud ja mets on kaitsjaks ja katjaks kogu inimese eluaja hällist kirstuni. Puud andsid peavarju, andsid suurema osa tööriistadest, tarbeesemetest, relvadest, sõiduvahenditest, ravimitest, andsid sooja ja aitasid teha toitu. Eks olnud suurem jagu suupärasestki: loomad, linnud, marjad, seened, pähklid pärit ikka metsast. Ka tänapäeval pole meie side metsaga just väike, kuid pal...

Majandus → Majandus
8 allalaadimist
thumbnail
94
docx

Loogija ja juriidiline argumentatsioon

valida kritiseerimisviis. Argumentatsioon- on arutlemisviis, mis sisaldab endas nii tõestust kui ka ümberlükkamist ja mille eesmärk on mõjutada kuulajaid, s.o kujundada nende veendumust teesi tõesuses ja antiteesi vääruses. VÄITLUSE REEGLID Loogiliselt korrektse väitluse pidamiseks tuleb kinni pidada järgmistest nõuetest: 1. Väitluse teema peab olema selgelt ja täpselt sõnastatud - kui teema on segane on väitlus mõttetu. 2. Väitlejad peavad teema suhtes olema informeeritud ja vastandlikel seisukohtadel Väitluses kasutatavad võtted jagunevad lubatavateks ja lubamatuteks. Viimased eiravad loogikareegleid ja kasutatakse siis, kui väitleja ei ole kindel oma seisukohtades, kuid soovib väitluse võitu. Lubatavad võtted: 1. Haarata initsiatiiv algusest peale enda kätte (põhiküsimuse sõnastamine, väitlusaluse plaani väljapakkumine jms). 2

Õigus → Loogika ja juriidiline...
76 allalaadimist
thumbnail
8
doc

7. klassi kirjanduse õpik “Labürint I”

infootsing, Tv lk 28-29 reklaamikampaania 36, "Kuulutus" tehnoloogia ja eneseanalüüs, õpitu tegemine innovatsioon, analüüs elukestev õpe XIII 1 IV Rahvaluule meie Maarahvas, Õ lk 52-53 Väitlus, oma ilmapildi Kultuuriline ümber metsarahvas, Tv lk 30 h 1-2 koostamine, arutlus identiteed, Maailmavaade mererahvas, väärtused ja maailmapilt kõlblus,

Kirjandus → Kirjandus
17 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Hariduse areng kaasaegses Eestis (J.Dewey)

suunad Dewey lähenemisega, on tihti klassiruumis toimiv praktika sellest erinev. Paratamatult on õpetaja isiksus õppeprotsessis tugevaks mõjutajaks. See tähendab, et ühest küljest on meil värskete ideedega õpetajad, kes oskavad toetada ja püüavad kaasata õpilasi aktiivsesse õppeprotsessi ning lähtuvad lapse vajadusest; kelle eesmärk on kasutada innovatiivseid ja uusi õppemeetodeid nagu diskussioon, väitlus, ajurünnak, rollimängud, intervjuu, stimulatsioonid. Teisalt on aga meil endiselt õpetajaid, kelle tunnid piirduvad ajatute meetoditega, nagu loeng, töö õpikuga, vestlus, küsitlus ja individuaalne töö. Väide, et õpetajad ei saa kasutada uuenduslikke lähenemisi, kuna neil on vaja õppekava täita, on vaid väheses osas tõene, sest õppekava sees on õpetajad siiski oma meetodites vabad. Õppekava muidugi peab olema ja

Ühiskond → Ühiskond
10 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Exami spikker

He demonstrates use of a word Mitte ükski b pole a processor, a hypertext system, and remote collaborative work with Mõni b on a colleagues. Mõni b ei ole a 1969 - AT&T Bell Laboratories programmers Kenneth Thompson and Dennis süllogism on väitlus, kus mingitest etteantud väidetest (eeldustest) järeldub Ritchie developed the UNIX operating system on a spare DEC minicomputer. paratamatult uus väide 1970 - Intel creates the first 4004 microprocessor. Schickard 1625: väitis ehitanud olema liitva, lahutava, korrutava, jagava masina 1971 - Computer-to-computer Communication expanded when the Department

Informaatika → Sissejuhatus...
199 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sissejuhatus infotehnoloogiasse itv0010 (eksami spikker)

THAN N aasta);PDP8 ­ I kommerts miniarvuti(tutvustas ükski b pole a;Mõni b on a;Mõni b ei ole a. MULTIPLY Süllogism on väitlus, kus mingitest etteantud DEC). väidetest (eeldustest) järeldub paratamatult uus Answer BY LoopCount GIVING 1967 ­ I floppy disk (IBM);LOGO arvutikeel väide. Aristotelese puhul alati kaks kategoorilist

Informaatika → Sissejuhatus...
368 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Sissejuhatus infotehnoloogiasse eksamimaterjal 2015

QDOS Modula-2 pole a;Mõni b on a;Mõni b ei ole a. Süllogism on 1714 Kirjutusmasin, Henry Mill, ei ehitatud. PROCEDURE sumto(n:INTEGER): väitlus, kus mingitest etteantud väidetest 1981 – I kaasaskantav arvuti(Osbourne I);IBM (eeldustest) järeldub paratamatult uus väide. INTEGER; Aristotelese puhul alati kaks kategoorilist eeldust,

Informaatika → Sissejuhatus...
95 allalaadimist
thumbnail
19
docx

Suburg-ajakiri LINDA: Ilu ja Ideed

pikema teksti Emancipirt!5 : Teise aastakäigu seitsmendas numbris avaldas Suburg erilise ideelise julguse ja teravusega artikli Emancipirt!. See on tõesti põhimõttekindel ja läbimõeldud tekst, ent ka mitmes mõttes väärtuslik nii oma ajastu kui ka autori enda karakteriseerimiseks. Suburg alustab ja lõpetab selle etümoloogilises võtmes ­ uurijalikult, teaduslikult, selgitavalt. Avangu ja lõpetuse vahele jääb taas aktiivne väitlus ja hulk teravat kriitikat. Võimaldamaks ka essee lugejal, kes ei lähe vanu ajakirju spetsiaalsesse lugemissaali jahedusse uurima, endal veenduda, peatan ma taas omapoolsed kokkuvõtted ja üldistused ning annan sõna vahetult Suburgi tekstile. Sõna emantsipeeruma ladina algupära lühikese seletuse (sõnadest manus ('käsi') ja capere ('võtma') moodustunud mancipare ('omanduseks võtma', mh ka 'ostmise läbi võidetud pärisori') sai pärisorjuse kaotamise

Kultuur-Kunst → Kultuurilugu
1 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Suhtlemispsühholoogia

Sündmused toimuvad siin ja praegu. Oluline on ka ise konfliktis kohal viibida. · Elu ei ole nimisõna vaid peamiselt tegusõna. Elu = muutumine. Elu on konkreetne. · Teemakeel. Räägime valmis või elavate sõnadega, enda või teiste sõnadega, elavad või surnud sõnad. Keel võib olla nii ühendav kui ka eraldav. · Sõnad ja teod kooskõlas? Vestlus ­ pöörama koos. Diskussioon ­ tükkideks pakkima, lahti võtma. Debatt ­ avalik arutelu, vaidlus või väitlus peamiselt poliitilistel teemadel. Läbirääkimised ­ kauplemine, liitvad või ühendavad läbirääkimised, mille käigus püütakse ühiseid huvisid näha. Vajalikud oskused · Eneseväljendamine ­ igal inimesel on võimalus ennast kuuldavaks teha. · Oskus kuulata ilma vastupanud või kohustusteta. · Austus ­ teadlikkus teise inimese positsiooni terviklikkusest ja väärtusest. Sisemine teadmine, et teise poole kogu tõde ei pruugi meie kunagi näha

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
163 allalaadimist
thumbnail
37
docx

Kirjutamine - veel ideid

* numbreid * informatsiooni püramiide · Märgista ja too raamatutest välja info, mida saab sellest pildist või joonisest õppida. Kriitilise hinnangu andmine · Eeskuju ­ liikumine lihtsamalt keerulisemale. · Innusta ­ kasuta sõnavara ­ kriitiline analüüs, mõtlemine. · Poolt ja vastu joon (ühes ruumi otsas on need, kes on poolt ­ teises need, kes on vastu ­ igaüks leiab endale koha sellel joonel). · Väitlus. · Rollimäng ­ näitlemine. · Lahenda küsimusi/probleeme. · Toeta oma arvamust ­ miks sa nii arvad? · Iseloomu analüüs ­ teod ­ tõekspidamised ­ väärtused. Jaga rubriiki Enne: · Mida ma otsin/uurin? · Püstita selged kriteeriumid. Tegevuse käigus: · Tuleta meelde ~ mõtle ~ viita. Pärast: · Anna hinnang. · Enese- ja kaaslaste hinnang. · Paranda. · Too näide, aruta parandusi. Alusta lihtsatest ja mõõdetavatest mõistetest !

Kirjandus → Kirjandus
34 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun