Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Pedagoogiline psühholoogia (1)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on pedagoogiline hariduspsühholoogia?
  • Mis on õppimine?
  • Mida tähendab õppimine teie jaoks?

Lõik failist

Pedagoogiline psühholoogia
Ajalugu
Eve  Kikas
Mis on pedagoogiline ( haridus )psühholoogia?
• Psühholoogiaharu, mis rakendab psühholoogia teadmisi 
hariduse sfääris
• Erinevus koolipsühholoogiast
–  Sisuline
– Terminid
• Rõhuasetus on õppimise ja õpetamise protsesside uurimisel. 
Teadmised õppimise ja arengu seaduspärasustest 
• Otsitakse võimalusi, kuidas õpilasi efektiivsemalt õpetada. 
Ajalugu
• Teadusliku pedagoogilise psühholoogia 
algusajaks loetaks 19.saj lõppu
• William James (1842-1910) oli funktsionalist, 
kes  uuris ka praktilisi probleeme. 
– Raamat "Talks to Teachers" (1899) 
• PP seisab teooria ja praktika  vahepeal
psühholoogia teadus, haridus  kunst , PP ühendab 
neid, ülesandeks teooria praktikasse 
rakendamine
• Õpetas õpetajatele psühholoogia aluseid, 
rõhuasetusega tegevusel, kohanemisel, kirjutas 
mälust ja tahtest
• Rõhutas eeskuju ja jäljendamise olulisust – 
õpetajad (kel el on paremad oskused) peaksid 
lastele näitama, kuida teha
Edward L. Thorndike ( 1874  - 1949)
• W.  Jamesi  õpilane
• Assotsiatsionist, õppimise teooria: SR,operantne 
kinnitamine
• Pedagoogilise psühholoogia “isa” 
• Haridust saab uurida teaduslikult
Vasakule Paremale
Pedagoogiline psühholoogia #1 Pedagoogiline psühholoogia #2 Pedagoogiline psühholoogia #3 Pedagoogiline psühholoogia #4 Pedagoogiline psühholoogia #5 Pedagoogiline psühholoogia #6 Pedagoogiline psühholoogia #7 Pedagoogiline psühholoogia #8 Pedagoogiline psühholoogia #9 Pedagoogiline psühholoogia #10 Pedagoogiline psühholoogia #11 Pedagoogiline psühholoogia #12 Pedagoogiline psühholoogia #13 Pedagoogiline psühholoogia #14 Pedagoogiline psühholoogia #15 Pedagoogiline psühholoogia #16 Pedagoogiline psühholoogia #17 Pedagoogiline psühholoogia #18 Pedagoogiline psühholoogia #19 Pedagoogiline psühholoogia #20 Pedagoogiline psühholoogia #21 Pedagoogiline psühholoogia #22 Pedagoogiline psühholoogia #23 Pedagoogiline psühholoogia #24 Pedagoogiline psühholoogia #25 Pedagoogiline psühholoogia #26 Pedagoogiline psühholoogia #27 Pedagoogiline psühholoogia #28 Pedagoogiline psühholoogia #29 Pedagoogiline psühholoogia #30 Pedagoogiline psühholoogia #31 Pedagoogiline psühholoogia #32 Pedagoogiline psühholoogia #33 Pedagoogiline psühholoogia #34 Pedagoogiline psühholoogia #35 Pedagoogiline psühholoogia #36 Pedagoogiline psühholoogia #37 Pedagoogiline psühholoogia #38 Pedagoogiline psühholoogia #39 Pedagoogiline psühholoogia #40
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 40 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-05-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 23 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Ksenia Bajeva Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
32
pdf

KONSTRUKTIVISTLIKUD ÕPPIMISKÄSITLUSED

Et õpitud teadmisi rakendada, tuleb need selgeks õppida loomulikes tingimustes. Kõige paremaks näiteks on ametit omandava õpipoisi eriala, mille õpetamine sellisel kujul oli näiteks käsitööliste õpetamisel juba sadu aastaid tagasi. Nüüdisajal on väidetavalt sellisel viisil ameti omandamiseks puudujääk raskuste näol, mis on seotud teooriapõhiste teadmiste kujundamisega. Nõnda on toimunud ebaõnnestumisi õpetajakoolituse üliõpilaste koolitamisel, kui tudengite pedagoogiline ettevalmistuse sisu on suunatud vaid praktilisele õpetamisele kogemustega õpetaja juhatusel. (Krull, 2000) Paraku koolis õpetamine piirab looduslike olude loomist õppeprotsessiks ning rohkem tuleks õppekava puhul keskenduda sellele, et õppimine peaks toimuma ehedas tõepärases õppekeskkonnas. Ka on ülimalt oluline võtta arvesse, et teadmiste rakendamise puhul on parim kasutada autentseid ehk elulisi õppeülesandeid. Nende võimaluste puudumisel tuleks

Pedagoogika
thumbnail
32
doc

Pedagoogilise psühholoogia olemus

Psühholoogia KT/vaheeksam I Sissejuhatus pedagoogilisse psühholoogiasse 1) Pedagoogilise psühholoogia olemus ja seos teiste pedagoogiliste distsipliinidega (pedagoogika üldised alused, didaktika, kasvatusteooria). Ped.psühholoogia olemus - kasvatusteaduse psühhologiseeritud käsitlus. Tegeleb spetsiaalselt õpilaste arengu ja kasvatamise probleemidega. Seos teiste distsipliinidega : Pedagoogika üldised alused – üldpedagoogika, kasvatusteooria ja didaktika. Didaktika – õpetamisõpetus (kuidas ja mida õpetada), käsitleb õppesisu.

Pedagoogiline psuhholoogia
thumbnail
38
doc

Õppimine ja areng

L. Võgotski kultuurilis-ajalooline arenguteoori. Elas aastatel 1897-1934. Tema teoseid avaldati palju hiljem. Teda ei ole eesti keeles saada. rõhutab sotsiaalset aktiivsust võimete arendamisel lapse arengut mõjutab keskkond - mida laps oskab teha täna teistega, seda oskab ta teha ka homme üksinda lähima arengu tsoon täiskasvanu ja eakaaslane arengu ning õppimise juhendajatena koos õppimine ja aktiivne õppimine Eriksoni psühhosotsiaalne areng Rootsi psühholoog elas aastatel 1902-1994 8 tsüklit: 1. usaldus vs usaldamatus ­ kõige tähtsam on turvalisus, sisemine ebakindlus 2. iseseisvus vs häbi ja kahtlemine ­ oluline see, et lapses tekiks võime ise hakkama saada, iseseisvust ei tohi maha suruda, oluline mõlema vanema roll, vanus 1-3, last vaja julgustada. 3. initsiatiiv vs süütunne ­ 4-7 aastat; on ettevõtlik, tähtsad on kõik perekonnaliikmed, laps tahab maailma tundma õppida ja keskkonnaga manipuleerida. 4

Areng ja õppimine
thumbnail
5
doc

Eeva Hujala raamatu "Uuenev alusharidus"

Tähtsamaid mõtteid Eeva Hujala raamatust ,,Uuenev alusharidus" Eelõpetuse teooriast praktikasse: Pedagoogiline teadlikkus eelõpetuse arengu alusena: · Probleemiks tänapäeval on pedagoogilise teadlikkuse süvendamine. Pedagoogilise teadlikkuse struktuur eelõpetuses: 1) Teoreetiline teadlikkus ­ teadmine lapsepõlvest ja lapsepõlves õppimist puudutavatest teoreetilistest nägemustest ja uurimustest. 2) Kontekstuaalne teadlikkus ­ teadmine laste ja lapsevanemate ühisest igapäevaelu tegelikkusest, samuti kasvamise ja õppimise ühiskondlikest ja kultuurilistest sidemetest. · Pedagoogiliselt kvaliteetsete õppekavade rakendumine eeldab asjatundliku personali olemasolu, kellel on uurimusel ja õppimisteoorial põhinev nägemus õppimisest. · Õpetajad tavaliselt (Soome uurimuse järgi) ei mõtle üldse sellele, kuidas tegutseda, ja veel vähem sellele, miks tegutseda nii nagu tegutsetakse. Eelõpetuse kontekstuaalsus: ·

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
50
pdf

Pedagoogiline psühholoogia

1. Sissejuhatus pedagoogilisse psühholoogiasse Ped.psühh. olemus ja seos teiste ped.distsipliinidega Pedagoogilise psühholoogia eesmärk on pedagoogiliste situatsioonide analüüsivahendite omandamine ja kasutamine, et langetada põhjendatud otsuseid. Peale kiire otsustamise ja valmis lahenduste rakendamise nõuab õpetajatöö ka tegevuse tulemuste ettenägemist. Õppe-kasvatustöö mõistmisele aitavad kaasa teadmised inimkäitumise seaduspärasustest. Pedagoogilise psühholoogia uurimisobjektideks on õpilane, õppimine ja õppimise tingimused. Pedagoogika ehk üldine kasvatusteooria koosneb tavaliselt üldpedagoogikast, kasvatusteooriast ja didaktikast. Üldpedagoogika ehk pedagoogika üldised alused annavad enamasti ülevaate kasvatuse ajaloost, ped.uurimismeetoditest, kasvatuse eesmärkidest ja hariduskorraldusest. Didaktika ehk õpetamisteadus vastab küsimusele mida ja kuidas õpetada, käsitleb õppesisu ja –meetodite küsimusi

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
102
docx

Pedagoogiline psühholoogia

ümbritseva maailmaga. 5) Põhilised õppimisteooriate liigid:  Biheivioristlikud - biheivioristlik lähtealus käitumise ja õppimise uurimiseks;  Kognitiivsed ja konstruktivistlikud - kognitiivsed protsessid käitumise ja õppimise uurimise lähtealusena;  Sotsiaalkonstruktivistlikud - sotsiaalne interaktsioon õppimise lähtealusena; II Õppimise biheivioristlikud käsitused (Biheivioristid=käitumusliku psühholoogia koolkonna esindajad) 1) Klassikaline tingimine ja selle rakendused koolis. Seostub tavaliselt vene füsioloogi Ivan Pavlovi avastusega. Pavlovi avastatud klassikaline tingitus oli üks esimesi teaduslikult dokumenteeritud õppimise ilminguid. Klassikaline tingitus seisneb organismi võimes õppida reageerima orienteerumisreaktsiooni esilekutsuvale ärritajale samal viisil kui tingimatule ärritajale. Kooli oludes on palju võimalusi õppimiseks (pos.ja neg. mõttes) klassikalise tingituse

Psühholoogia
thumbnail
9
docx

EELKOOLIPEDAGOOGIKA EKSAM

suhelda väiksemates gruppides. Keskused aitavad lastel ruumi jagada ning ise jaguneda. Struktueeritus loob lapsele kindlustunde ja arusaama, kuidas toimida. Lihtne ja selge struktuur jaotab rühma keskusteks. Lastel on oluline omada keskkonna üle teatud kontrolli, näha kus on õpetaja, sõber ja teised lapsed ning mis toimub mujal ruumis. · Mis on lasteaia juhtimist toetavad organid? Hoolekogu ja pedagoogiline nõukogu · Eesti Vabariigi Haridusseadus Haridusseaduse ülesanne on õiguslikult tagada haridussüsteemi kujunemine, toimimine ning areng. H a r i d u s e m õ i s t e : h a r i d u s o n õppeprogrammidega ettenähtud teadmiste , oskuste, vilumuste, väärtuste ja käitumisnormide süsteem, mida ühiskond tunnustab ning mille omandatust kontrollib · Eesti Vabariigi Põhiseadus § 37 Igaühel on õigus haridusele

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
7
doc

Eelkoolipedagoogika eksamiküsimused

Lasteaias on oluline päeva rütm ja kindlad tegevused. Rakendatakse kunstikasvatust, mis tugineb Goethe värviõpetusele. Lasteaiakasvatus peab olema kooskõlas kodukasvatusega. Olulisel kohal on teatriõpetus. Kasutatakse palju rollimänge riideesemetega. Tähtsad muinasjutud ja nende esitamine. Oma nukud. Välja on töötatud liikumiskunsti vorm ­ eurütmia. Reggio Emilia ­ Reggio Emilia on Põhja-Itaalia linn. Lasteaia pedagoogiline kontseptsioon loodi 1960. aastatel pedagoogide ja kodanike ühistele huvidele tuginedes eesmärgiga toetada laste parimat haridust. Idee eestvedaja L. Malaguzzi. Seda nim ka saja keele metoodikaks. Põhimõtted: kommunikatsiooni olulisus (lapsed, vanemad, pedagoogid), pedagoogika kui eksperimenteerimisvahend, pidev teooria ja praktika katsetamine, pedagoogika peab muutuma koos ajaga. Last nähakse kui terviklikku inimest, kellel on oma identiteet ja kultuur

Eelkoolipedagoogika




Meedia

Kommentaarid (1)

elinarrr profiilipilt
elinarrr: Põhjalik
16:43 03-09-2016



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun