Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Pakendi tähtsus ettevõtte toodete edukaks müügiks - sarnased materjalid

turundus, pakendit, disain, pakendiseadus, disaineri, plast, etiketi, etikett, innovaatiline, pandipakend, mauring, ettevõtjad, tehnoloogia, pakendite, pakendid, odavus, arvamusi, müügiprotsess, arendamist, kartong, metall, transpordipakend, tõnu, miljoneid, kann, äripäev, ketsup, karbis, lahendustele, plastmassist, investeering, remmel, raudsepp
thumbnail
12
docx

Pakend turunduses, tänapäeva trendid

Kolm üldisemat eesmärki on järgnevad (Mauring 10.03.2009: 23): · pakend kaitseb toodet kahjustumise eest, hõlbustab transporti ning ladustamist (utilitaarne funktsioon); · pakend on osa toote turundustegevusest (pakendi abil saab toodet teistest eristada ning seeläbi luua konkurentsieelise, pakend soodustab müüki, pakend töötab kommunikatsioonikanalina); · pakend loob tarbijakasu (ostja saab esteetilise naudingu, võib pakendit hiljem kasutada teistel eesmärkidel jms). Pakendi funktsioone võib aga ka pikemalt lahti seletada (Roose 2004: 39-40): 1) Komplekteeriv, kooshoidev ­ et vajalikus koguses kaup koos püsiks (kott, nõu, karp puisteainetele, pudel või tuub vedelikele ja pastadele, kast või karp naeltele, kompvekkidele jne); 2) Kaitsev ­ et kaup säilitaks oma tarbimisomadused (konservikarp, hermeetiline kilepakend, õliga immutatud paber jne);

Turunduse alused
105 allalaadimist
thumbnail
9
rtf

PAKENDID JA PAKENDIRINGLUSE KORRALDAMINE TOITLUSTUSETTEVÕTTES

osakoorma või tükikauba veol. Raudteevedude puhul põhjustab kaupadele vigastusi enamasti vagunite ühendamine sorteerimisjaamades. Kaupade suhtelist kaitstust alternatiivsete pakendisüsteemide puhul võrreldakse ning hinnatakse laboratooriumides ja välitingimustes läbiviidavate testide järgi. Kehtib reegel, et mida vastuvõtlikum on toode vigastuste suhtes ja mida suuremad ohud varitsevad logistiliste operatsioonide teostamisel, seda paremat (kallimat) pakendit tootele vajatakse. Pakendi kaitsevõime pole aga alati otseselt seotud pakkimise kuluga. Paljudel juhtudel on võimalik parandada toodete kaitstust ja samal ajal vähendada pakkimise kulu. Tänu sobivate pakkematerjalide ja pakkimismooduste kasutamisele. Üldiselt on võimalik vigastuste arvu vähendada eelkõige kaupade hoolikama käsitsemisega. Selleks, et saavutada sama efekti pakendi täiustamisega, on vaja teha mitmeid kordi suuremaid kulutusi.

Toit ja toitumine
6 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Pakkimine

ja aroomid. Paljudel juhtudel on võimalik parandada toote kaitstust ja samal ajal vähendada pakkimise kulu sobiva pakendimaterjali, pakendi konstruktsiooni ja pakkimismooduse kasutamisega. Kaitstuse määr, mida pakendamine annab, mõjutab tootmis-, laomajandus- ja transpordikulusid, kehtib reegel, et mida vastuvõtlikum on toode vigastustele ja mida suuremad on ohud logistiliste operatsioonide teostamisel, seda paremini ( kallimat) pakendit vajatakse. Mida suurem on kaitstus, seda madalam on riknemine, transpordi- ja laomajanduse kulud, suuremad aga pakendamiskulud. Vigastusi on võimalik vähendada kaupade hoolika käsitsemisega. Selleks, et saavutada sama efekti pakendi täiustamisega, on vaja teha mitu korda suuremaid kulutusi. 5 Kauba ja töötajate kaitse näitajaid arvestatakse pakendi füüsiliste mõõtmete kavandamisel.

Logistika
129 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Kordamiskusimused I Pakendus

müügipakendid. Müügipakend on pakend, millega kaup lõpptarbija kätte jõuab. Müügipakendil on harilikult ka teave kauba ja selle tootja kohta ning selle kujundus võib olla õiguslikult kaitstud. Pakendeid võib liigitada otstarbe järgi: · Müügipakend ­ kuulub tarbija poolt ostetud kauba juurde. Tüüpiliseks müügipakendiks loetakse lõpptarbijale müüdava toiduaine või esmatarbekauba pakendit. Nt jogurtitopsid, joogipudelid, kilekotid, karbid, tuubid, purgid, aga ka televiisori ümber olev pappkast.d · Rühmapakend ­ mõeldud teatud hulga müügiühikute rühmitamiseks müügikohas. Mõnel juhul müüakse pakend koos kaubaga lõppkasutajale, samas kasutatakse rühmapakendit kauba käsitsemise lihtsustamiseks, kauba kaitsmiseks või esitlemiseks. Nt pudelikastid, pakkekiled.

17 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Transport ja ekspedeerimise eksami/arvetuse kordamisküsimuste vastused

 Kaitsta toodet  Pakend peab olema valmistatud nii, et ta kaitseks toodet transpordil, ladustamisel ja müügil ning tarbimise ajal kuni toote lõpliku tarbimiseni  Pakend peab kaitsma kaupu käsitsevaid inimesi vigastuste, kahjustuste ja õnnetuste eest.  Mida vastuvõtlikum on toode vigastustele ja mida suuremad on ohud logistiliste operatsioonide teostamisel, seda paremat (kallimat) pakendit vajatakse.  Kahjustamise majanduslikud tagajärjed  Toote kaotus  Kahjustatud toote asendamisega seotud logistilised kulud  Reklamatsioonidega kaasnevad kulud  Turunduskulud müügilt puuduva toote tõttu  Keskkonnakulud  Kindlustada toote hõlbus käsitsetavus  Näitajad:

Transport ja ekspedeerimine
58 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Pakkimise ja pakendiga seotud probleemid logistikas

temperatuuri kõikumised, tolm, gaasid ja aroomid. Paljudel juhtudel on võimalik parandada toote kaitstust ja samal ajal vähendada pakkimise kulu sobiva pakkematerjali, pakendi konstruktsiooni ja pakkimismooduse kasutamisega. Kaitstuse määr, mida pakendamine annab, mõjutab tootmis-, laomajandus- ja transpordikulusid [4]. Pakkimisele kehtib reegel: mida vastuvõtlikum on toode vigastustele ja suuremad on ohud logistiliste operatsioonide teostamisel, seda paremat pakendit vajatakse. Mida suurem on kaitstus, seda madalam on riknemine, transpordi- ja laomajanduse kulud, suuremad aga pakendamiskulud [4]. Kauba ebapiisava kaitse korral on tagajärjeks kauba kahjustumine, sellel võivad olla aga järgmised majanduslikud tagajärjed: · Toote kaotus, millest uue valmistamisega seotud kulud · Kahjustatud toote asendamisega seotud logistilised kulud · Reklamatsioonidega kaasnevad kulud · Turunduskulud müügilt puuduva toote tõttu · Keskkonnakulud 3

Logistika alused
80 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Turunduse alused

) on maailmas väga laialt levinud termin. Selle sõna eestikeelseks vasteks pakutakse mõnikord turustamist, mis aga ei hõlma kogu turunduse olemust. Kaasajal vaadeldakse turundust põhiliselt kahest aspektist: 1) filosoofiana, kontseptsioonina 2) juhtimise funktsioonina Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsesside kaudu, saavutamaks ettevõtte eesmärke. Turundus on tegevuste kompleks, mis hõlmab keskkonna analüüsi, turundus uuringuid, toote arendamist, hinna kujundamist, turustuskanalite valikut, müügitoetustegevust ja müüki ennast. Turundusteoorial ei ole keskset üldtunnustatud teoreetilist tuuma nagu enamikel teistel distsipliinidel. Paljud turundusspetsialistid on seisukohal, et praegusel arenguetapil koosneb turundus mitmetest eraldiseisvatest teooriatest. Peamised ,,doonorid" on majandusteadused, käitumisteadused ja juhtimisteadused.

Turunduse alused
345 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Turunduse eksamiks kordamine

Kordamisteemad 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus: Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Lihtsaim definitsioon: turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Tänapäeval rõhutatakse järjest rohkem pikaajaliste kliendisuhete loomise ja arendamise tähtsust. Näiteks: turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Strateegiline turundus Analüüsile orienteeritud protsess. Tarbijavajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turundusvõimaluste hindamine, konkurentide analüüs,

Turundus
41 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Keskkonnaprobleemid, säästev areng, pakendid

13.10.2014 Pärnumaa Kutsehariduskeskus KESKKONNAPROBLEEMID SÄÄSTEV ARENG, AGENDA 21 ÖKOLOOGILINE JALAJÄLG PAKENDID JA ÖKOMÄRGISTUS, JÄÄTMED JA JÄÄTMEKÄITLUS Teksti kujundas Vello Paluoja 13.10.2014 Aino Juurikas - PKHK 1 13.10.2014 2 G. Raagmaa materjalidest 21. sajandi iseärasused 6nda Kondratjevi laine algus ­ nüüd! Ressursse ei j�

Keskkond
27 allalaadimist
thumbnail
14
doc

TURUNDUS ja MÜÜK

KORDAMISKÜSIMUSED TURUNDUS ja MÜÜK KURSUSES Kordamisküsimused: 1. Defineeri turunduse mõiste. Turunduse mõiste tänasel päeval on vahetuskonseptsioon ehk kelleltki millegi saamine midagi vastu andes. Selleks ei pea tingimata olema raha või füüsiline ese, võib olla ka idee, tööpakkumine või annetus heategevuseks. Turundus võib olla ka business to business(B2B) ehk ettevõtete omavaheline turundus. Turundust võib defineerida ka kui tegevust, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu või tähendab turundus firma juhtimist turust lähtuvalt( turu-ja konkurentsiuuringud, toote arendus, hinnapoliitika, reklaam, müük ja samal ajal ettevõtte eesmärkide saavutamine). 2. Loetle turunduse juhtimisprotsessi põhietapid. 1) Eesmärkide püstitamine: missioon, visioon, tegevuseesmärgid

Turundus
76 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Sissejuhatus eraõigusse kordamisküsimused

kirjalikele töödele vastata kirjalikult, kas olete kursusel esitatud materjali ning kursusel omandatud teadmiste ja oskuste abil leidma vastused alljärgmistele II. OSA küsimustele ja täitma tekstis olevad lüngad? Küsimuste teisele osale (II. OSA. Küsimused 1-65) leiate vastused alljärgmistest õigusaktidest: Kaubandustegevuse seadus. Tarbijakaitseseadus. Toote nõuetele vastavuse seadus. Konkurentsiseadus. Reklaamiseadus. Kaubamärgiseadus. Pakendiseadus. Jäätmeseadus. Mõõteseadus Toiduseadus. Alkoholiseadus. 2. Tubakaseadus. Küsimuste teisele osale (II. OSA. Küsimused 1 - 62) leiate vastused õpikust ning asjakohastest õigusaktidest (tsiviilseadustiku üldosa seadus, võlaõigusseadus, töölepingu seadus jne.) II OSA. Küsimused kaubandusõiguse teemal. Kaubandustegevuse seadus 1. Milline on Kaubandustegevuse seaduse reguleerimisala?

Sissejuhatus eraõigusse
37 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Logistika konspekt

rahavoogude juhtmist lähtepunktist tarbimispunkti. Tarneahel algab toormaterjali hankimisega kuid ei lõpe tarbimisega, vaid suunab kasutu materjali jäätmekäitlusesse. Tarneahela juhtimine eeldab logistikast laiaulatuslikumat integreerumist ettevõttest väljapoole. Uut toodete ja teenuste arendamine on tegevus, kuhu on kaasatud tootearendus, tootmine, logistika ja turundus. Turunduse ja tarneahela kontekstis jaotatakse kliendid vähemalt kolme kategooriasse: tarnijas, kaubandus (organisatsioonid tootmise ja lõpptarbija vahel), lõpptarbijad. S uhteturundus protsessis osalevad toodet ja teenust pakkuva firma esindajad oma klientidega, üksiktarbijad, toote kasutajad või muud sihtgrupid. Tarneahela juhtimine koos suhteturundusega asetab tarneahela sotsiaalsesse keskkonda.

Logistika
544 allalaadimist
thumbnail
12
docx

TURUNDUSE EKSAMI KORDAMISTEEMAD

1. TURUNDUSE MÕISTE, OLEMUS, KONTSEPTSIOONID Olemus: Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab: turu-uuringuid, toote/teenuse kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Mõiste: Turundus tähendab mõista kliendi soove ja vajadusi paremini, kui ta ise. Turundus on klientide vajaduste kindlaks tegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil. Turundus ühendab mitmeid erinevaid valdkondi: reklaam, bränding, internet/multimeedia, toote/teenus, uuringud, turundusmeetmestik. Turunduse funktsioonid: koha, aja, koguse, valiku, info, väärtuse, omandiõiguse vahetamise mugavus. Turundus kui süsteem: Turunduse eesmärk: tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine.

Turundus
55 allalaadimist
thumbnail
96
doc

Toidukaubaõpetus

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Nimi ÕPIMAPP Iseseisev töö Õppejõud: Nimi, MA Mõdriku 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS.................................................................................................................4 1 KAUBAMÄRGI MÕISTE, ARENG JA KAITSE...........................................................5 1.1 Kaubamärgi mõiste.....................................................................................................5 1.2 Kaubamärgi liigid.......................................................................................................5 1.3 Kaubamärgi ajalugu maailmas...................................................................................6 1.4 Kaubamärgi ajalugu Eestis..................................................................................

Kaubandus
20 allalaadimist
thumbnail
24
docx

TURUNDUSE KONSPEKT

Nt kommid võivad head olla, aga kui neid on raske avada ning need on koledas pakendis, siis ei tõsta see väärtushinnangut · Lisad ­ võimaldavad toodet eristada konkurentidest. Kuna need on kallid, siis on oluline enne uurida, millised lisad tarbijatele kõige enam meeldiksid. Väärtuslikud lisad annavad võimaluse kõrgemat hinda küsida, ning need on väärtuslikumad ka tarbija jaoks · Stiil ja disain ­ stiilne toode mida on kerge ja mugav kasutada Oluline on tarbijale jagada informatsiooni kuidas, kus toodet tuleks kasutada, see tagab, et inimesed saaksid sellest maksimaalset väärtust. Näiteks kummiliimiga peeglit seinale paigutanud klient on kindlasti maruvihane ja tootega mitte rahul Pakend ja märgistus Pakend on eelkõige mõeldud toodeete kaitsmiseks väliste vigastuste eest. Samuti ka toote kooshoidmine. Üha rohkem on aga pakendil ka kaunistav funktsioon

Turundus
89 allalaadimist
thumbnail
docx

Toode

Hea näide liituvatest toodetest on hotellid ja nende poolt pakutavad (aga mitte nende opereeritavad) lisahüved ja ­tooted: kauplused, saunad, juuksurid, spordisaalid, jne. Samas on selge, et erinevate toodete puhul toodete aspektide esinemine on erinev. Toote mitmekihilisuse kontseptsioon asetab rõhu sellele, et toode on (enamasti) väga mitmesuguste hüvede kogum ja rahuldab tarbija väga mitmesuguseid vajadusi. Näiteks Auto kui toote tuum viib inimese punktist A punkti B; · disain pakub esteetilist naudingut; · mark võib olla staatusesümbol, s.t. rahuldab tunnustusevajadust; · kvaliteet vähendab ebaõnnestumiste ja remondimure riski; · garantii annab kindlustunnet; krediit (näit. järelmaks) vähendab finantskoormust; jne. Turundaja ülesandeks on teada oma sihtgrupi poolt hinnatavaid aspekte antud toote juures ja nende esitamine müügiargumendina. Füüsiliste toodete e. kaupade puhul on nendes peidus mitmeid immateriaalseid aspekte.

Turunduse alused
44 allalaadimist
thumbnail
26
docx

TURUNDUSE ANALÜÜS : pesugeel Sensitive

Käsitletav toode on kindlasti keskmises küpsuse tsüklis, kus peaks hakkama vaatama uusi võimalusi nii tootmises kui ka turunduse vallas. Pakendist on tänapäevases turunduses saanud toote väga oluline koostisosa. Pesugeel Sensitive on pakendatud tootesarjale omaselt ja teda on võimalik osta plastpakendis 1 ja 2 liitrises koguses ja täitepakendis 1,5 liitrises koguses. Müügiargumendid Unikaalsus võib olla kas kasutuslihtsus, disain, kiirus, võimsus, valikurohkus, klienditeenindus, personaliseeritus, asukoht vms. Unikaalne on see, mida konkurendid ei paku, kuid mis on tarbija jaoks oluline ning mis eristaks toodet konkurentide omast. Pesugeeli müügiargumendid oleks: 1. pesugeel on tervisele tunduvalt vähem kahjulik kui pesupulber. Geel lahustub vees täielikult ja allub paremini loputusprogrammile. Pesu kuivades ei eraldu jääke. 2. pesugeel on kodumaine toode. Eelista eestimaist on tugev argument, et osta seda

Turundus
26 allalaadimist
thumbnail
20
doc

Ökomärgistus Eestis

kilekottidesse ning neid kogutakse muudest olmejäätmetest eraldi). Näiteks: 1996. aastal koguti nii igalt sakslaselt keskmiselt 70 kg pakkematerjale. Toodet võib põletada Leegiga tikk - tähistab põhiliselt plastiktooteid ja -materjale, mida võib põletada. Need tooted ei eralda põlemisel toksilisi gaase. Viska prügikasti (Trash it) Selle ökomärgiga soovitakse kauba ostjale meelde tuletada, et ta selle pakendit (jäätisepaberit, suitsupakki jne) hooletult maha ei viskaks. Prügi tuleb ikka prügikasti panna. See märk soodustab ka prügisorteerimist ning taaskasutamist uuesti toormena. WWF Panda Seda niinimetatud ökomärki annab kõikvõimalike ettevõtete toodetele ülemaailmne keskkonnakaitseorganisatsioon WWF (Maailma Looduse Fond), kelle embleemiks panda on.

Loodus
14 allalaadimist
thumbnail
33
docx

Ettevõtluse eksami kordamisküsimused

DIFERENTSEERIMISSTRATEEGIA e erisutmise strateegia: eesmärgiks on saavutada unikaalsus milleski, mida tarbija hindab. Oluline siis, kui tarbijate vajadused on nii mitmekesised, et standardiseeritud toode neid ei rahulda. See võimaldab: küsida oma toote eest kõrgemat hinda ja/või suurendada müügimahtu ja/või saavutada tarbijate margitruudus. Eristumise aluseks võivad olla toote füüsilised omadused, laiem toote valik, kiirem tooteuuendus, disain, imago, kvaliteet, vastupidavus, garantiid, hoolduse ­ ja remondikorraldus, lisateenused personaalne teenindus jpm. PARIMAD KULUD: madalate kulude kombineerimine toote minimaalsest nõutavast tasemest veidi paremate omaduste, teeninduse ja/või kvaliteediga. Printsiip: "More value for the money." Näited: Estonian Air, Elisa FOKUSSEERITUD E TURUNISSI STRATEEGIA: Keskendumine kitsale turusegmendile, mis eristub nt geograafiliselt või erinõuetelt toote omadustele

Ettevõtlus ja väikeettevõtte...
388 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Turundus juhtimine

tihti kultuurikeskkond. Nt eestlane soovib näljaga kartulit ja liha, hiinlane riisi ja ameeriklane hamburgerit. Nõudlus sisaldab soovi ja maksevalmidust. nt kui soov on ja ei olda nõus maksma, siis nõudlust pole. Tooted on materiaalsed tooted ja immateriaalsed tooted, mida pakutakse kellegi töö kaudu ehk teenused ning immateriaalsed tooted, millega turundaja veenab tarbijat muutma oma tegevust või taju mingis kindlas suunas ehk ideed. Vahetus on turundustegevuse aluseks, sellele turundus põhinebki. Vahetus on olukord, kus mõlemal osapoolel on midagi, millel on teise osapoole jaoks väärtus ja mida nad omavahel vahetavad (vaba vahetus). Turud on füüsilised kohad, kus ostjad ja müüjad kogunevad kaupade ostuks ja müügiks. Turunduse ülesanded ja ulatus võivad küll oluliselt erineda ettevõtteti ja turuti (turgudest), kuid turundusel on kaks mõõdet- strateegiline ja taktikaline. Strat

Turundus
277 allalaadimist
thumbnail
60
docx

ÕPIMAPP

Vilma ülepannikoogijahu Vilma pannkoogijahu Vilma sokolaadimuffinipulber Vilma muffinipulber Vilma Juubeli tordipulber 3.5 Müügipakendis toidu märgistusele esitatavad nõuded - Müügipakendis toiduna käsitatakse tarbijale või toitlustusettevõtjale muutmata kujul üleandmiseks ettenähtud toitu, mis on enne müügiks pakkumist pakendatud toitu täielikult või osaliselt ümbritsevasse pakendisse, mille sisu ei saa muuta pakendit avamata või muutmata. (https://www.riigiteataja.ee/akt/688026) - Müügipakendis toidu puhul esitatakse käesolevas määruses märgistusel nõutav teave ja «Toiduseaduse» § 38 lõike 5 alusel kehtestatud märgistamise ja muul viisil teabe edastamise erinõuetes nõutav teave müügipakendil või selle külge kinnitatud etiketil.(Ibid.) 20

Toidukaubaõpetus
27 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Turunduse kordamisküsimused eksamiks

Turunduse kordamisküsimused 1. Turunduse mõiste, olemus, kontseptsioonid Turunduse olemus – Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse vajadus – valmistada õigele tarbijale õige toode ja viia see õige sõnumiga õigel ajal õigesse kohta; pikaajaliste kliendisuhete loomine ja arendamine; luua tarbijatega pikaajaline vastastikku kasumlik suhe; luua ettevõttes finantsiline edukus. Turunduse funktsioonid – Turulõhede ületamine. Turundus peab tegema kõik, et

Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Ettekanne turunduses

TARTU ÜLIKOOL SOTSIAALTEADUSKOND AJAKIRJANDUSE JA KOMMUNIKATSIOONI INSTITUUT TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON JA TARBIJAKÄITUMINE II kodutöö Turukommunikatsiooni eri vormide kasutamine ja nende efektiivsuse analüüs Mayeri pesupulbri kampaaia näitel Koostanud: Elis Naumanis Reelika Ojakivi Nele Normann Juhendaja: Esta Kaal Tartu 2008 SISSEJUHATUS Meid ümbritsev loodus on ainulaadne. Loodus ­ vesi, päike ja õhk ­ mõjutab igapäevaselt meie kõigi elu ning kujundab ka inimeste harjumusi. Määrab, kui tihti pestakse riideid ja aknaid, kuidas hooldatakse põrandaid ja puhastatakse nõusid. Ainulaadset loodu

Turundus
122 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Turundus eksam

1. Turunduse mõiste ja olemus: põhilised kontseptsioonid Tekkis vajadus tooteid kas omavahel vahetada või neid müüa ja osta. Turundus hakkas arenema juba 20. sajandi esimesel poolel. Põhiseisukohad kujunesid välja alles pärast II maailmasõda. Kaasaegne turunduse definitsioon on järgmine: Turundus on ideede, kaupade ja teenuste kontseptsiooni, hinna, reklaami ja jaotuse planeerimise ning teostamise protsess loomaks vahetusi, mis realiseerivad individuaalseid ja organisatsiooni eesmärke. Vajadused ja nendest tulenevad soovid, mille eest ollakse valmis maksma, moodustavad nõudluse. Öeldakse, et nõudlus on ostuvõimega kaetud soovid. Selle info põhjal saab luua vajadust rahuldava toote. Kuid sellest veel ei piisa. Edasi tuleb see toode anda tarbijale

Turundus
211 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Ettevõtte kordamisküsimused

1. Ettevõtja on otsustanud ettevõtlusega alustada ning alustab äriideede ja rakendamise kulg. otsingut, hindamist, edasiarendamist. · Innovatsiooni on raske saavutada üksinda, küll võib üksi olla loov. Siiski 2. Ettevõtja tunnetab ära mingi võimaluse, täitmata koha turul, lahendamata võib ka üksikisik olla innovaatiline või organisatsioon loov. probleemi ning rajab ettevõtte, et probleem lahendada või tühimik täita. · Innovaatorid on huvitatud tulemustest, neid huvitab ideede edukas kasutamine. Loovad inimesed seda ei vaja ­ neid motiveerib idee. 12. Äriidee põhikomponendid (3). Kes? Mida? Kuidas

Ettevõtlus
100 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

Brändi juhtimine eksam konspekt

Brändi juhtimine Konspekt 2012 1) Bränd on kontseptsioon, lubadusmärk, kujutlus, mis sisaldab funktsionaalseid lubadusi ja kasusid, mida tarbijad piisavalt väärtustavad, kulutamaks selle peale oma raha. Bränd on eristav nimi ja/või sümbol, mille eesmärgiks on identifitseerida tootja või müüja kaupu või teenuseid konkurentide oma(de)st. (Aaker) Bränd on toote materiaalsete ja sümboolsete omaduste kombinatsioon, mis identifitseerib toote ja eristab selle konkureerivatest toodetest. Tugevatel brändidel on omadus siduda end kliendiga, tagades sellega koostöö ka tulevikus. Brändid aitavad inimestel teha valikuid, luues konkurentsieelise ning saavutades ajutise hinnaalanduspakkumise teiselt tootelt. Brändid on suunatud edule ja konkurentsile. Strateegiliselt saab end väljendada erinevalt: kujundus, emotsionaalsus, värvid, jne. Kõige olulisem brändil on lahti mõtestada see,

Brändi juhtimine
138 allalaadimist
thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSED 1. Turunduse olemus ja mõiste, turunduse objekt Turundus on kontseptsioonide, hinnakujunduse, promotsiooni ja jaotuse planeerimise ning täideviimise protsess ideede, toodete ja teenuste turundamiseks, loomaks mõlemaid osapooli rahuldavaid vahetusi. Turundus on klientide vajaduste kindlakstegemine ja rahuldamine ettevõttele kasumlikul viisil ehk turundus on vajaduste kasumlik rahuldamine. Turundus on kasulike klientide leidmise ja hoidmise ning kasulike kliendisuhete arendamise teadus ja kunst. Turunduse olemus jaguneb kaheks: strateegiline ja taktikaline. Strateegiline – tarbijavajaduste analüüs, turu segmenteerimine, turuvõimaluste hindamine (turu potentsiaal ja toote eluiga), konkurentide analüüs (konkurentsieelise leidmine) ning turundusstrateegia kujundamine. Taktikaline – keskendub valitud sihtrühmade kesksete turundusplaanide

Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUS

OSTUJÕUD (buying power). KLIENT (customer) - organisatsiooni või isik, kes võtab toote vastu või kasutab pakutavat teenust. Samuti on klient (alaline) ostja, tellija või teenuseid kasutav inimene. TARBIJA (user) - füüsiline isik, kellele pakutakse või kes omandab või kasutab kaupa või teenust ees-märgil, mis ei seondu tema majandus- või kutsetegevusega TURUSTAMINE (selling) tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet ,,turustuskanal"). Turundus on seega oluliselt laiem mõiste kui turustus ning võib öelda, et turustus on turunduse üks osa. TURG (market) on toote tegelike ja potentsiaalsete ostjate kogum. Ostjateks võivad olla nii üksikisikud kui organisatsioonid. TOODE (product) on midagi, mida saab pakkuda turul vajaduste rahuldamiseks. Toode võib olla materiaalne, kuid tähtis pole mitte füüsilise toote omamine, vaid sellega kaasnevad HÜVED (benefits).

Turundus
121 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Toote positsioneerimise võtted turunduses

positsioon, kes on seltskonna kloun, kes geenius ja nii edasi (Welborn-Nichols 1993). Need näited kehtivad ka turunduses, sest püütakse erinevatele toodetele omistada positsioone sihtturu teadvuses, andes teada, milles toode on kõige parem, näiteks nagu Volvo positsioneerib oma autoid kui kõige turvalisemad (Vikipeedia, i.a). Seega ongi töö eesmärk on anda ülevaade, mis üldse on positsioneerimine ja mida kujutab endast turundus ning millised on erinevad toote positsioneerimise meetotitest turunduses. Toote positsioneerimise võtted turunduses 4 1. TOOTE POSITSIOONI JA POSITSIONEERIMISE MÕISTE Nii suurte kui ka väiksemate ettevõtete juhatajate suust võib pidavalt kuulda, kui tähtis on oma toodete positsioneerimine. Kuid praeguses majanduse madalseisus on seda raske teha vaba raha puudumisel. Ning isegi, kui see raha olemas on, siis ei tea ikkagi paljude

Ainetöö
340 allalaadimist
thumbnail
15
docx

ckospekt

mega vanast ajaloost. Nt hetkel panustab see vorst nõukaaegsele parimale vorstile. Nostalgijatooted on väga minev kaup, nt imonaad, jäätised. · Omades unikaalset/eristavat tootmisviisi · Olles "hot"! .... ja seda ka kommunikeerida! sest niisama ei pruugi tarbija seda näha. väga palju tuleb sellest rääkida ning eriti pöörata tähelepanu visuaalile. Sotsiaalseose loomine · Sotsiaalseosega turundus kui strateegiline positsioneerimisvahend, mis seob firma või brändi heategevusorganisatsiooni või sotsiaalhuviga vastastikku kasutoovaks ühenduseks. · Võib parandada ette võtte mainet, tugevdada imidzit, kasvatada kliendilojaalsust, edendada müüki, toota pressikajastust jpm aitab leida üles enda ideoloogilised jüngrid, kes siis seda kaubamärki tarbivad. Poliitilise ideoloogiga seose loomine ­ kitsendab tarbijaskonda, oled otseselt sõltuv selle

Reklaamipsühholoogia
19 allalaadimist
thumbnail
69
doc

TURUNDUS

1. TURUNDUSE OLEMUS 1.1 Turunduse määratlused Turundus on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on õppida tundma tarbijate vajadusi, neid rahuldada ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärke realiseerida. Turundus on tegevus, mis on suunatud vajaduste ja soovide rahuldamisele vahetusprotsessi kaudu (P. Kotler). Marketing ehk turundus tähendab klientide vajaduste kindlaksmääramist, etteaimamist ja tulusat rahuldamist. Vajadusest tuleb nõudlus. Vahend vajaduse rahuldamiseks on kaup. Kaup ­ vahend, mille abil saab rahuldada vajadust. Kaup ja teenus on turunduse seisukohalt võrdsed. Kaup = teenus. Kaup on pakitud teenus. Vajadus kaup turundus vahetus peavad turul kokku saama. Kui inimene rahuldab oma vajadust teatud kindlaks määratud viisil, mida nimetatakse

Turunduse alused
91 allalaadimist
thumbnail
82
pdf

Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused

INTERAKTIIVNE TURUNDUS    Põhimõisted:   ● Vahetus, tehing (exchange, transaction)  Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud  toode teiselt subjektilt hüvituse vastu.  Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks.    Eristatakse nelja vahetuse vormi:  ­ Turu vahetus  ­ Suhte vahetus  ­ Ümber jagav vahetus  ­ Vastastikune vahetus    ● Turu vahetus (market exchange)  Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud.   Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata.    ● Suhte vahetus (relationship exchange)  Pikaajaline orienteeritus.   Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest.    ● Ümber jagav vahetus (redistribution)  Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena.   Üksuse li

Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Rahvusvaheline turundus eksami konspekt

Sissejuhatus rahvusvahelisse turundusse Rahvusvaheline turundus - vahendite kogum, millega ettevõte püüab pakkuda toodet või teenust teatud riigi turu või selle osa klientide vajaduste rahuldamiseks mingis kindlas poliitilises, kultuurilises ja majanduslikus keskkonnas. Rahvusvahelistumise põhjused: D tooraine - traditsiooniliselt rahvusvaheline (näiteks: nafta, kohvioad, maagaas jne); D tootmisvahendid- traditsiooniliselt rahvusvaheline (näiteks: masinaehitus);

Rahvusvaheline turundus
189 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun