Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Lapse sotsiaalsete oskuste areng? (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Esitatud küsimused

  • Mille kaudu toimub laste sotsiaalsete oskuste areng?
  • Mida oskab enamik kolme aastaseid lapsi öelda?
  • Mis on sotsiaalse arengu eesmärgiks?
  • Millised on sotsiaalsete oskuste kujundajad ?
  • Millise õhkkonna peaks õpetaja lasteaias lapse jaoks looma?
  • Millised on sutlemine ja suhted eakaaslastega grupis?
  • Millised on lasteaiaõpetaja võimalused lapse sotsiaalse arengu soodustamiseks?
  • Millised on aktsepteeritud ja tõrjutud laste valdkonnad?
  • Millal ja kuidas kujunevad laste esimesed sõprussuhted?
  • Millised on sotsiaalsete oskuste 3 kriteeriumi?
  • Kui eesmärgile suunatud õpitud käitumise tingimusteks on?
  • Milline paeb olema sotsiaalselt võimekas laps?
  • Millised on laste sotsiaalsed oskused ja nende alaoskused?
  • Millised on sotsiaalsete oskuste taseme ja akadeemilise toimetuleku seosed?
  • Millised on puudulike sotsiaalsete oskuste võimalikud negatiivsed tagajärjed?
  • Kuidas on võimalik toetada laste sotsiaalsete oskuste arengut?
  • Milliseid strateegiaid kasutatakse laste sotsiaalsete oskuste arendamisel?
  • Milline on sotsiaalsete oskuste õpetamise mudel?

Lõik failist

Lapse sotsiaalsete oskuste areng?
Lapse sotsiaalsuse areng toimub õppimise kaudu. Laps õpib iseseisvalt ümbritsevat
keskkonda   uurides,   suheldes   erinevate   inimestega   ja   eakaaslastega   ning
täiskasvanutelt juhiseid ja toetust  saades .
Kolmandaks   eluaastaks   kujuneb   lapsel    minapilt    ning   ta   on   valmis   suhtes    teistega
õppima.
Enamik 3-aastaseid lapsi oskab öelda:

mis ta nimi on

kelle laps ta on

mis talle meeldib

mis talle ei meeldi

mida ta oskab hästi

mida ta ei oska hästi
Koos   lapse   personaalse,   sotsiaalse   ja   emotsionaalse   arenguga   kujuneb   ka   lapse
valmisolek õppimiseks üldse.
Sotsiaalse   arengu   eesmärgiks   on   soodustada   lapse   kasvamist   aktiivseks   vastus-,
otsustus-   ja   valikuvõimeliseks,   oma   otsusele   ning   tunnustatud   käitumisnormidele
vastavalt käituvaks ning vajadusel omakäitumist korrigeerivaks, teiste suhtes avatuks,
teisi arvestavaks, tundlikuks, koostöövalmis inimeseks.

Vasakule Paremale
Lapse sotsiaalsete oskuste areng #1 Lapse sotsiaalsete oskuste areng #2 Lapse sotsiaalsete oskuste areng #3 Lapse sotsiaalsete oskuste areng #4 Lapse sotsiaalsete oskuste areng #5 Lapse sotsiaalsete oskuste areng #6 Lapse sotsiaalsete oskuste areng #7 Lapse sotsiaalsete oskuste areng #8 Lapse sotsiaalsete oskuste areng #9 Lapse sotsiaalsete oskuste areng #10 Lapse sotsiaalsete oskuste areng #11
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-05-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 69 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kriskens Õppematerjali autor
Lapse sotsiaalsuse areng toimub õppimise kaudu. Laps õpib iseseisvalt ümbritsevat keskkonda uurides, suheldes erinevate inimestega ja eakaaslastega ning täiskasvanutelt juhiseid ja toetust saades.
Kolmandaks eluaastaks kujuneb lapsel minapilt ning ta on valmis suhtes teistega õppima.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
docx

Sotsiaalsete oskuste areng

TALLINNA ÜLIKOOLI RAKVERE KOLLEDZ AP I Sotsiaalsete oskuste areng Referaat Juhendaja: Lehte Tuuling Rakvere 2016 Sotsiaalsete oskuste areng 1. Lapse sotsiaalsete oskuste arengu koht alushariduse raamõppekavas, kasvatuslikud eesmärgid. Sotsiaalset arengut ei saa lahutada kognitiivsest ja emotsionaalsest arengust, mis on väga tihedalt seotud lapse ealise ja individuaalse arenguga. Alushariduse rammõppekavas on õppe-ja kasvatustegevuste eesmärkides muude aspektide hulgas olulisel kohal välja toodud ka lapse sotsiaalne areng. Eesmärkideks on: soodustada lapse kasvamist aktiivseks, otsustus-ja valikuvõimeliseks, oma otsusele ning tunnustatud käitumisnormidele vastavalt käituvaks ning vajadusel oma käitumist korrigeerivaks, teiste suhtes avatuks, teisi arvestavaks, tundlikuks, koostöövalmis inimeseks. 2

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
23
ppt

Sotsiaalsete oskuste areng

Sotsiaalsete oskuste areng Tallinna Ülikooli Rakvere Kolledz Alushariduse pedagoogid I kursus 2014 Lapse sotsiaalsete oskuste arengu koht alushariduse raamõppekavas Eesmärgid: Soodustada lapse kasvamist aktiivseks vastutus-, otsustus- ja valikuvõimeliseks Oma otsusele ning tunnustatud käitumisnormidele vastavalt käituvaks, vajadusel käitumist korrigeerivaks Teiste suhtes avatuks, teisi arvestavaks, tundlikuks, koostöövalmis inimeseks 2 Täiskasvanute roll Lapse esmased sotsialiseerijad on tema vanemad Alus isiksuse omadustele ja sotsiaalsetele

Pedagoogika
thumbnail
8
docx

Tunnetusprotsessid ja nende arengulised iseärasused

objektide või mõtteahelate hulgast. Voi tapsustatult: tähelepanu on psüühilise tegevuse suunamine objektile, millel on isiksuse jaoks püsiv või hetkeolukorrast lähtuv tähtsus. · Tahelepanu valib välja need tunnused, mida hakata edasi tootlema, mistottu ilma tahelepanuta ei ole selget teadlikku taju. · Tahelepanu maht on piiratud infohulgaga, mida suudetakse toodelda toomalus · Lapse olemasolevad teadmised jm maaravad aga tahelepanu suunatuse. On olemas · tahtmatu tähelepanu on orienteerumisrefleks ning see rakendub silmatorkava (ootamatu, uudse) valise stiimuli mojul. · tahtlik tähelepanu on eesmargiparane, seda juhib inimene ise lahtuvalt oma plaanidest, eesmarkidest,kavatsustest. Taju Taju on esemete ja nähtuste tervikliku tunnetamise protsess, mille käigus luuakse meeleorganitelt saadud

Pedagoogika
thumbnail
18
doc

Raskustega pered

Koostaja: Rakvere 2011 Sisukord Sisukord......................................................................................................................................2 1. Sissejuhatus.............................................................................................................................3 2. Sotsiaalsed ja majanduslikud raskused peres..........................................................................4 3. Lapse sotsiaalsuse areng.........................................................................................................5 4. Kokkuvõte...............................................................................................................................8 5. Allikad.....................................................................................................................................9 2 1

Pedagoogika
thumbnail
5
doc

Sotsiaalsete oskuste areng ning nende alaoskuste kirjeldamine

1 Sotsiaalsete oskuste areng ning nende alaoskuste kirjeldamine Lapse sotsiaalne areng peab tagama ühiskonnas elamiseks vajalike sotsiaalsete oskuste ja pädevuste omandamise. Seepärast on sotsiaalsete teadmiste ja oskuste ning väärtushinnanguliste hoiakute kujundamine üks tähtsamaid kasvatus ülesandeid. Eelkoolieas on oluline kasvatusülesanne kujundada esmaseid sotsiaalseid oskusi: abistamist, lohutamist ja jagamist. Sotsiaalse oskuse liik Eeldatavad oskused Eeldatavad oskused Minu rühm Positiivsed käitumisviisid 3 aastased 5 aastased 3-5 aastased Suhtlemine eakaaslastega

Alushariduse pedagoog
thumbnail
12
docx

Kasvatusteooria konspekt

Järelikult, kui kasvatuse lähtekohaks on inimese kasvamine jõudmaks teatavale arenguastmele – iseseisev toimetulek elus, siis peaks kasvatusega seotud olema teatud kasvatusiga – täiskasvanu küpsuseni jõudmine – iseseisva toimetuleku saavutamine on iseseisvas elus, millest peale tuleb inimene toime enesejuhtimise ja ka enesekasvatusega. Kasvatusiga lõpeb täiskasvanuikka jõudmisega – ehk kasvatus toimub lapse ja noorukieas. Kasvatus loob tingimused inimesele toimetuleku omandamiseks nii väljastpoolt pealepandud kui ka oma soovide täitmisel. Millal on inimene kasvatatav? Enesekasvatus on inimese teadlik ja sihipärane töö, mille eesmärgiks on oma isiksuse täiustamine. Kasvatus eelneb enesekasvatusele. Kasvatus aitab kaasa enesekasvatusele. Kasvatus aitab kaasa enesekasvatuse tekkele, kui on täidetud järgmised tingimused:

Kasvatusteadus
thumbnail
5
pdf

Sotsiaalse kompetentsuse kujundamine koolieelses eas

Tallinn 2021 Sotsiaalsus on kaasasündinud temperamendi üks element, mis mõjutab seda, kui oluliseks peetakse teisi inimesi ja seltskonnaelu tervikuna ning kas sõpru eelistatakse üksindusele või vastupidi. Sotsiaalne kompetentsus viitab sellele, kas inimene suudab toime tulla teiste inimestega. Oluline on analüüsioskus, võime mõista teiste inimeste tundeid ning oskus lahendada probleeme rahulikult ning valmidus teha kompromisse. Sotsiaalsete oskuste arendamine juba koolieelses eas on lapse eduka hakkamasaamise võti ka koolikeskkonnas ning aitab ennetada sotsiaalsest ebakompetentsusest tulenevaid tõsisemaid probleeme. (Keltikangas – Järvinen, 2013) Sotsiaalsete oskuste õppimine on pikk protsess ning esimesed sotsiaalsed oskused omandab laps oma vanemate mõjuväljas, seega perekond on beebi kõige varajasem sotsiaalne keskkond. Perekond on laste esimene sotsialiseerumiskeskkond, kus lapsed

Eripedagoogika
thumbnail
22
doc

Arengupsühholoogia konspekt

Murdeiga alates 12-13 elauaastast • Varane täisiga 20-30 eluaastat • Keskmine täisiga 40-50 eluaastat • Hiline täisiga alates 60 eluaastast Arengupsühholoogia lätted I • John Locke (1632-1704) – laps sündides tabula rasa • Jean Jacques Rousseau (1712-1778) – lapsed kasvavad “looduse plaani” kohaselt Arengupsühholoogia lätted II • Teaduslik lähenemine tekkis 19. saj koos Charles Darwini evolutsiooniteooriaga: • Süstemaatiline arengu uurimine • Areng lapse pidev kohanemine keskkonnaga • Iseseisva distsipliinina 1882 a. - Wilhelm Preyeri raamat “Lapse psüühika” • Laste arengu empiirilised uurimused • Alfred Binet – väikeste laste eksperimentaalne uurimine, vaimsete võimete testid • Mark Baldwin – lapse mõtlemise areng – staadiumid Areng – Bioloogiliselt määratletud, geneetiline protsess: Kasvamine ja küpsemine - Psüühika ja psüühiliselt vahendatud protsesside muutumine läbi interaktsiooni

Arengupsühholoogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun