Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"rollimäng" - 85 õppematerjali

rollimäng on draamamäng ja selles mängus saab laps läbi mängida kõik teda huvitavad rollid. Muidugi tuleb mängus ka matkida inimesi ja olendeid isegi esemeid, kuid edaspidises elus on sellest ainult kasu.
thumbnail
4
doc

Väikelaste areng

SÕIMERÜHM Kognitiivne areng Sotsiaalne Liigutusmäng Ehitusmäng Rollimäng Reeglimäng tase Teeb käega Ehitab Jäljendab Laskub kükki Luuakse alus ringi kujulisi kolmest täiskasvanut ja tõuseb kõrvu- ja liigutusi klotsist torni lihtsates püsti ühismängule Veeretab Paneb neli toimingutes Kasutab sõnu palli rõngast pulga ,,ära" ja otsa ,,peidus"

Pedagoogika → Pedagoogika
10 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Parten-Piaget mänguanalüüsi tabel

Parten-Piaget mänguanalüüsi tabel Lapse nimi: X (5 aastane) Vaatlusaeg: 5.11.13- 8.11.13 Kognitiivne tase Liikumismäng Ehitusmäng Rollimäng Reeglimäng X X X X X Üksikmäng X X X Sotsiaalne Kõrvumäng tase X X Ühismäng Tegevusetus/ Tegevused

Pedagoogika → Pedagoogika
107 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Mäng ja lapse areng eksami teemad.

2. Mängu liigid ja juhendamine. MÄNGU LIIGID JA JUHENDAMINE. 1. LOOVMÄNG- teema sisu ja vahendid vabad. Sisuline motiveeritus algatus. 2. ROLLIMÄNGUD – Laps võtab kellegi rolli. Roll määrab kuidas tuleb tegutseda. Juhendamine: Kaudne – Kasvataja annab teadmisimänguoskus. Otsene : Kasvataja on juhtiv. Piisav kogemuste teadmiste ja muljete võimaldamine. Vaatlused, vestlused, esemeline mängukeskkond. 3. EHITUSMÄNG – ümbritseva elu kajastamine ehituses. Ehitus- ja rollimäng tihedas seoses. Juhendamine: Keskkonna loomine; ehitusmaterjalide valik; vestlus; tähelepanu juhtimine ümbritsevale. 4. LAVASTUSMÄNG – aluseks on žüzee ( muinasjutt); kindlad rollid kindlas järjekorras. Juhendamine: Loo valmimine, tutvustamine; mänguvahendite meisterdamine; dekoratsioonide meisterdamine; ettevalmistamise aeg; Õpetajate roll; loovus. 5. REEGLIMÄNGUD – kindlate reeglitega ja struktuuriga. Kõik peavad reegleid järgima. On

Pedagoogika → Mäng ja laps
61 allalaadimist
thumbnail
8
docx

LASTE MÄNGUDE VAATLUS JA ANALÜÜS

Laps mängis koos teiste lapsega ja nendel oli ühine eesmärk või kavatsus selle tegevuse juures. Mängudes arenes meeskonnatööoskus, sest lapsed toimetasid koos. Lapsed õpivad ise mänge organiseerima, 2–4-liikmelistesse rühmadesse ühinema ning kestvalt üheskoos mängima. Õppemänge mängides seavad nad ise eesmärke ja lõpetavad mängu, esikohal on mängu täpsus ning mängureeglite aus täitmine. (Ugaste, Tuul ja Välk, 2009) Mängu liigiks olid liikumis-, ehitus ja rollimäng. Rollimängu iseloomustab näiteks kujuteldav roll: laps kujutleb end mingisse rolli ning jäljendab selle tegevust ja kõnet. Ehitusmängu iseloomustab näiteks ümbritseva elu kajastamine erinevates ehitistes ja nendega seotud tegevustes. Ja liikumismäng on lapse aktiivne tegevus. Vaatluses oli 6-aastane laps, kellele meeldis teistega mängida ja avaldada enda mõtteid igas olukorras. Ta algatas erinevaid mänge ja arendas mängu sisu ning täitas mängudes erinevaid rolle

Varia → Kategoriseerimata
87 allalaadimist
thumbnail
7
doc

VÕGOTSKI, PIAGET JA ELKONENI MÄNGU ARENGU TEOORIAD

See arenes harjutusmängust läbi fantaasia- ja kujutlusmängu kuni reeglitega mänguni. Piaget´arvates kattuvad staadiumid läbi lapsepõlveaastate (Smith&Cowie&Blades 2008:215). Lapse arengut silmas pidades on Piaget` järgi mängima hakkamisel mängu liikide järjekord selline: 1. Harjutamismäng ­ sensomotoorne , üksi mängimine 2. Konstruktiivne mäng ­ mäng asjadega, nii üksi kui eakaaslastega 3. Sümboliline (kujutlus-) mäng, üksi 4. Draama, rollimäng ­ eakaaslastega, rollimängus ka üksi 5. Reeglitega mäng ­ üksi kui eakaaslastega (Niilo & Kikas 2008:125). Harjutusmäng võib edasi areneda mitmes suunas- ta kas läheb üle sümbolimänguks või siis sotsialiseerub ja areneb reeglitega mängu suunas (Saar 1997:18). Piageti põhitähelepanu on pööratud sümbolmängule. See mänguvorm vastab eeloperatsionaalse mõtlemise astmele lapse kognitiivses arengus ning vältab teise eluaasta lõpust kuni kaheksanda eluaastani

Pedagoogika → Mäng ja laps
111 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Lapse areng ja tundmaõppimine

-3a- Suureneb närvisüsteemi töövõime ja aktiivne ärkvelolek pikeneb 6-7 tunnini ööpäevas. näeb-kuuleb kõike ja “salvestab” ning matkib täiskasvanut igas pisiasjas, isegi kõnnakut. Laps suudab käia mööda kitsast lauda, peatuda, pöörata ja joosta. Suudab õppida sõitma jalgrattal. Juhttegevuseks on mäng. 4-5a- Seega joonistamise tulemused on paremad. Teine tähtis asi selles eas on mäng. Mäng muutub keerulisemaks, tekib rollimäng ja koosmäng. Lapsed on suutelised iseseisvalt mängima. Laps mitte ainult ei omanda, vaid omandab loominguliselt, ta loob uusi sõnu. Toimub üleminek liigutuslikult mõtlemiselt kujundilisele. Laps suudab üldistada, leida seoseid, klassifitseerida kindla tunnuse alusel, kuigi tema mõtlemise loogika on küllaltki omapärane. On olemas hea ja halb. 6a- Laps ei suuda juhtida oma tähelepanu, välised ärritajad (muljed) mõjutavad tp

Psühholoogia → Arengupsühholoogia
5 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Parten-Piaget mänguvaatluse tabel

Parten-Piaget mänguanalüüsi tabel Lapse nimi : Markkus, 4-aastane Vaatlusaeg 15.11. 2012 Vaatleja: üliõpilane Kätlin Kattai Kognitiivne tase Liikumismäng Ehitusmäng Rollimäng Reeglimäng Üksikmäng X X X Sotsiaalne Kõrvumäng XX tase Ühismäng XX XXX X Tegevusetus/ Tegevused pealtvaataja Mittemänguline tegevus XXXX XXX Lapse mängu vaatlus:

Pedagoogika → Alusharidus
52 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Kaks õppe-meetodilist näidet

Maarja Lepind Kaks õppe-meetodilist näidet Õppemeetod nr.1 Rollimäng + koomiks Teema: Suhtlemisoskus (Kuidas öelda EI ja ennast kehtestada) Sobilik 7.-9. Klassile Kasutust leiab eesti keeles, inimeseõpetuse ja kunsti tunnis. Rollimäng: Kolm õpilast plaanivad koolimaja taha minna väiksemaid õpilasi kiusama ja narrima. Kutsuvad ka sind kaasa. Ütled neile, et sa ei taha minna teisi kiusama ja narrima, sest see on vale. . Noorukid hakkavad naerma ja narrivad ka teada, mitte nende mõttega kaasa mineku eest. Ütled uuest, teisi pole ilus narrida ja ärge narrige ka mind. KUIDAS VASTAD? (Jah, lähen kaasa, kardan tõrjutust/ ei lähe, jään oma seisukohale kindlaks, et narrida pole ilus. MIKS?) Näiteks: EI, ma ei taha teiega minna kaasa nooremaid narrima ja kiusama, sest see pole ilus tegevu ning teine võib narrimist väga hinge...

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
3 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Sotsiaalsete oskuste arendamine lasteaias

TÖÖVÕTTED LASTE SOTSIAALSETE OSKUSTE ARENDAMISEKS. 1. Riietumine Eesmärgid: Lapsed õpivad riietuma ning ennast ise riidesse panema. Vajaminevad vahendid: püksid, särk, sokid, seelik, korv, müts, sall, kindad, jope, nukud, nukuriided, pliiatsid, paberid. 1. Vajaduse määratlemine Kuidas ennast ise riietada, millises järjekorras ja kuhu vastavad riided selga pannakse. 2. Sissejuhatus Lastelaulu kuulamine makilt ja kaasa laulmine. Kes mind ikka aitab, kes mind ikka aitab? Emme hea, emme hea. Püksid jalga mulle, särgi selga mulle? Emme hea, emme hea. Kes mu peakest paitab, kes mu põske paitab? Emme hea, emme hea. Lapsed istuvad laulu kuulates koos õpetajaga vaibal. Peale laulu hakkab õpetaja küsimusi küsima: kes sind riidesse aitab? Kas sa ilma emme või issi abita ka oskad ennast riidesse panna? Kuidas sa paned pükse jalga? Kuidas sa paned särki selga? 3. Sotsiaalse oskuse komponentide määratlemine. Pükste, särgi, sokkide selga panek...

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
28 allalaadimist
thumbnail
19
doc

VÕGOTSKI, ELKONINI JA PIAGET`I MÄNGU ARENGU TEOORIA

.......................................................................4 1.1. Elulugu.........................................................................................4 1.2. Elkonin mängust..............................................................................4 1.3. Esemeline tegevus............................................................................5 1.4. Mängu arengu aspektid......................................................................5 1.5. Rollimäng......................................................................................6 2 LEV VÕGOTSKI..................................................................................8 2.1 Elulugu.........................................................................................8 2.2 Võgotski mängust.............................................................................8 2.3 Kujutlusmäng................................................................................

Pedagoogika → Eelkoolipedagoogika
179 allalaadimist
thumbnail
22
doc

PIAGET´, VÕGOTSKI, JA ELKONINI SEISUKOHAD MÄNGU ROLLIST LASTE ARENGUS

küsimusele, mida asjadega teha saab. Kui ta näeb, mida vanemad esemega teevad, võtab ta selle üle. Arengu seisukohalt on esialgu tähtsamad pärisasjad. Laps peab õppima kõigepealt päris tassist jooma, alles siis anna talle kätte mängutass. Mudilane peab teadma eseme funktsiooni enne, kui ta sellega mängida oskab. Umbes 1,5 aasta vanuses on laps juba võimeline leludega mängima. 3. etapp: 3. – 7. eluaasta, juhtiv tegevus: rollimäng. 4. etapp: 7. – 10. eluaasta, juhtiv tegevus: õppimine. 5. etapp: 11. -18. eluaasta, juhtiv tegevus: suhtlemine eakaaslastega (Kivisalu, 2005, 61). L. Võgotski analüüsis ka mängu ja arengu seost. Mäng on arengu alus, sest ta loob lähima arengu tsooni, mängus on laps alati kõrgemal oma igapäevasest käitumisest ja arengust. Mänguga seondub vajaduste muutumine, tahtemotiivide areng ja käitumine kujuteldavas plaanis

Pedagoogika → Pedagoogika
52 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Arvutimängude ajalugu

Arvutimängud 9.a klass 2012 Mis on arvutimäng? · Arvutimäng on mäng, mida mängitakse arvuti poolt simuleeritud mänguuniversiumis, kus mängija ülesanne on täita mingeid eesmärke. Mis liiki arvutimänge on olemas? · First Person Shooter ehk esimeses isikus tulistamismäng · Platvormimäng · Rollimäng · Strateegiamäng · Arkaadmäng · Simulatsioon · Seiklusmäng · Mõistatus ehk pusle · Interaktiivne fiktsioon Arvutimängude ajaloost · 1958 - William Higinbotham ''Tennis for Two'' · 1961- esimene mõjuvõimas arvutimäng - ''Spacewar!'' · 1969 - leiutas Ralph Baer mängukonsooli - brown box · Peale seda on arvutimängud maailma vallutanud Arvutimängude negatiivne mõju · Agressiivsus · Reaalsustaju kadumine · Vägivalla jäljendamine

Informaatika → Arvuti õpetus
32 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Mängu arenguetapid

Tallinna Pedagoogiline Seminar Alusharidus päevane õppeosakond Triin Miil LÕ-22 MÄNGU ARENGUETAPID Mängu ja lapse arengu referaat Juhendaja: Pärje Ülavere Tallinn 2006 SISUKORD SISUKORD.................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS........................................................................................................................ 3 SÜMBOLMÄNG VÄIKELAPSE EAS......................................................................................5 ROLLIMÄNG ............................................................................................................................6 KOKKUVÕTE............................................................................................................................7 KASUTATUD KIRJA...

Pedagoogika → Mäng
149 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Mänguseltskondade moodustamine, üldoskuste areng koolieelses eas, mänguliigid

Ehitatakse torne, autosid. Lapsed ehitavad endale maju ja siis mängivad seal sees. Põiminud teiste mängude liikidega. Näiteks ehitavadki lapsed kõigepealt maja valmis ning siis mängivad seal hiljem kodu. Reeglimäng- Mängitakse kindlate reeglite järgi. Eeldab juba lapselt teatud oskusi. Need on igasugused lauamängud. Laps peab mõistma reegleid ja neist kinni pidama. Väga arendavad. Mäng peab toimuma vähemalt kahekesi. 3. ,,Üldoskuste areng koolieelses eas" ­ Rollimäng 1-2 aastaselt: Esimese eluaasta lõpus hakkab lapse arengus kujunema matkimismäng, mille sisu on ümbritsevate inimeste tegevuste ja käitumise matkimine. Esialgu matkib neid tegevusi, mida on vahetult näinud või kogenud. Teisel eluaastal hakkab järk-järgult tooma mängudesse uusi tegevusi. Tegevused on esialgu suunatud mängijale endale. Kolmandal eluaastal suureneb lapse mängutegevuste hulk järjest enam. Üksikuid argiolukordi seostab laps väljamõeldud olukordadega

Pedagoogika → Mäng
41 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mängutüübid

Psühhomotoorne mäng- Laps hakkab mängima enda kätega/jalgadega. Väikelastel on näiteks mängumatid, kus küljes ripuvad mänguasjad, millega laps mängib. Laps alles õpib mängima. Lapse esimesed mängud. Oluline on, et last juhendada ja suhelda lapsega mängimise ajal. Sümbolmäng- Lapsed kasutavad esemeid teistel otstarvetel (nt. Harjavart puuhobusena) nad annavad esemetele teise tähenduse. See saab tekkida ainult tänu mõtlemise ja keele arengule, kuna siis laps suudab iseseisvalt juba luua seoseid erinevate esemete vahel. Müramismäng- On eriti omane poistele. Lapsed maadlevad, kähmlevad ja togivad teineteist. Mängus kasutatakse erinevaid näoilmeid, hääletoone, rollimuutusi ning mängul on nii algus kui ka lõpp. Rollimäng- Lapsed matkivad igapäevaseid tegevusi. Näiteks mängivad poodi- saab mängida müüjat, ostjat ja ka näiteks kauba väljapanijat. Tehakse järgi igapäevaselt nähtud olukordi. Esemeid nimetatakse ümber vastavalt situatsioonile. Lap...

Pedagoogika → Mäng
9 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Parten-Piaget mänguanalüüsi tabel

Parten-Piaget mänguanalüüsi tabel Lapse nimi ......................................................... Vaatlusaeg ....................................................... Lapse vanus (aastat, kuud) .......................................................... Kognitiivne tase Liikumismäng Ehitusmäng Rollimäng Reeglimäng (funktsiooni- mäng) Laps põrgatab Laps ehitab Üksinda palli põrandal. ehitusklotsidest. mängides Mitu last on Ühtki teist last kujutleb laps

Pedagoogika → Mäng
93 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mõtetekogumise skeem

Praegu on Internetil kogu maailmas juba ligi sada miljonit kasutajat ja see arv kasvab pidevalt tohutu kiirusega Internetil pole kindlat keskust ja ühest arvutist teise võib info vajadusel liikuda paljusid erinevaid teid pidi Internetti ühendatud arvuteid nimetatakse tihti ka Interneti serveriteks Arvutimäng mängitakse arvuti poolt simuleeritud mänguuniversumis mängija ülesanne on täita mingeid eesmärke Tüübid: Tulistamismäng, Platvormimäng, Rollimäng, Strateegiamäng, Arkaadmäng, Simulatsioon, Seiklusmäng, Mõistatus On arvutimänge mis on kui ohtlik sõltuvus, kuid on ka lapsi arendavaid mänge Massimeedia suure levialaga kommunikatsioonivahendite rühm mõjutab suurt osa ühiskonnast Massimeedia sai alguse 1920ndatel Viimastel aastakümnetel on interneti kasutuselevõtu tõttu massimeedia levik veelgi hoogustunud massimeedia teenused on üheaegselt suunatud riigi kõikidele kodanikele tarbimiseks

Eesti keel → Eesti keel
6 allalaadimist
thumbnail
11
doc

VÕGOTSKI, PIAGET, ELKONINI MÄNGU ARENGU TEOORIAD

vastust küsimusele, mida asjadega teha saab. Kui ta näeb, mida vanemad esemega teevad, võtab ta selle üle. Arengu seisukohalt on esialgu tähtsamad pärisasjad. Laps peab õppima kõigepealt päristassist jooma, alles siis anna talle kätte mängutass. Mudilane peab teadma eseme funktsiooni enne, kui ta sellega mängida oskab. Umbes 1,5 aasta vanuses on laps juba võimeline leludega mängima. 3. etapp: 3. ­ 7. eluaasta, juhtiv tegevus: rollimäng. 4. etapp: 7. ­ 10. eluaasta, juhtiv tegevus: õppimine. 5. etapp: 11. -18. eluaasta, juhtiv tegevus: suhtlemine eakaaslastega (Kivisalu 2005: 61). L. Võgotski analüüsis ka mängu ja arengu seost. Mäng on arengu alus, sest ta loob lähima arengu tsooni, mängus on laps alati kõrgemal oma igapäevasest käitumisest ja arengust. Mänguga seondub vajaduste muutumine, tahtemotiivide areng ja käitumine kujuteldavas plaanis

Pedagoogika → Arengupsühholoogia
284 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Arvuti mängud

..........................................................................3 1.Peamised mängukategooriad........................................................................................................ 4 1.1.Action ehk märulimängud .................................................................................................... 4 1.2.FPS; first-person shooter ehk 3D tulistamismäng................................................................. 4 1.3.RPG; role-playing game ehk rollimäng.................................................................................5 1.4.Simulatsiooni mängud...........................................................................................................5 1.5.Sportmängud..........................................................................................................................6 1.6.Võidusõitmise mängud .........................................................................................................6 2

Informaatika → Arvuti õpetus
39 allalaadimist
thumbnail
4
doc

INGLISE KEELE TÖÖPLAAN 6. KLASSILE

sõnavara omandamine, enda oma huvialadest jutustamine paarislugemine, ahelküsimine, huvidest rääkima õppimine töö õpiku ja töövihikuga. (sport, muusika, ...) Tänupühade traditsioonidega paaristöö, arutlus, õppemängud tutvumine Unit 8. Leiutistega tutvumine luuletuse ettekanne õpetaja selgitus, paaristöö, Oskus väljendada sündmusi tööleht (will / going to) rollimäng minevikus / tulevikus Unit 9. Söömisega seotud näidendi ettekanne / jutustus töö lugemistekstiga, arutlus, sõnavara rikastamine (nõud) tunnikontroll sõnavara kohta rühmatöö, iseseisev töö õpiku Esinemisoskuse arenemine ja töövihikuga UK jõulutraditsioonidega paaristöö, Venn'i diagramm, tutvumine, võrdlus Eestiga õppemängud Õppematerjalid: Ü

Keeled → Inglise keel
30 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Lapsega koos mängimise roll kaasaegses perekonnas

· abimaterjalid (plaadid, kastid, karbid) ( 2005, . 2009). Iga ehitusmäng sisaldab intellektuaalset ülesannet ,,kuidas ehitada" ning laps otsustab, milliseid erinevaid materjale kasutada. Mängu toetavad selleks loodud või looduslikud materjalid. Ümbritseva maailma tajumine, kommunikatiiv- ja tehniliste oskuste omandamine soodustavad kollektiivehitusmängude teket. Ehitusmäng saab sageli alguse temaatilise rollimängu käigus või tuleneb sellest. Rollimäng paneb ehitusmängule eesmärgi. Näiteks lapsed otsustasid meremehi mängida ­ nendel on vaja ehitada aurulaev, müüjate mängimiseks on vaja pood ehitada ja nii edasi. Ehitusmäng võib ka iseseisvalt toimuda ja selle alusel tekib ka temaatiline rollimäng (, , 2004, . 2009). Ehitusmängud aitavad lastel mõista maailma struktuure ja mehhanisme, mille on loonud inimene. Vene ajakirjaniku ja filosoofi V. Zenkovski sõnul on mäng vaba looming, mis on oluline

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
40 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Küsimused, mida esitada tööandjale

Miks Teie ettevõttesse tööle tulite ja mis Teid siin hoiab? See küsimus annab tööandjale märku, et sa püüad ettevõtet paremini mõista ja uurid, mis on selle tugevad küljed. See on ka võimalus teada saada, mis motiveerib ülemust, sest motiveeritud ja oma tööst huvitatud ülemus teeb oma tööd hästi. Kuidas kirjeldaksite ideaalset kandidaati? See küsimus laseb tööandjal sind antud ametikohal ette kujutada. Praktilisel kujul on see rollimäng, mille järel saad kohe härjal sarvist haarata ja mainida oma tugevusi, mis selle kirjelduse juures esile tulevad. Maini eelnevaid kogemusi ja töövõite, mis sind tema nägemusega seovad. Kuidas sobib see ametikoht ettevõtte pikaajaliste plaanidega? Selle küsimusega suunad vestluse üldisele äristrateegiale ning seejärel on sobiv küsida eelmise töötaja lahkumise või ametikoha loomise kohta. Võid küsida ka antud positsiooni konkreetsete

Ametid → Ametijuhend
5 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Arvutimängude referaat

Arvutimängud Sisukord 1. Sissejuhatus...................................................................................3 2. Peamised mängukategooriad ................................................................4 2.1. Action ehk märulimängud...............................................................4 2.2. FPS; first-person shooter ehk 3D tulistamismäng...................................4 2.3. RPG; role-playing game ehk rollimäng...............................................4 2.4. Simulatsiooni mängud...................................................................5 2.5. Sportmängud..............................................................................6 2.6. Võidusõitmise mängud..................................................................6 3. Vähemtuntud mängukategooriad...........................................................7 3.1. Stealth ehk hiilimismängud......................

Informaatika → Informaatika
95 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Kognitiiv-käitumuslik paradigma Fenomenoloogiline lähenemine

his of her processes are psychologically similar to those of the other person" sarnased konstrueeritud sündmused sarnane käitumine kultuur - sarnane viis sündmuste konstrueerimiseks 11. Sotsiaalsus (Sociality Corollary) "To the extent that one person construes the construction processes of another, he or she may play a role in a social process involving the other person" suhted, rollid, interaktioon, mina-kontseptsioon rollimäng, retsiprookne rollimäng roll (role) - "an ongoing pattern of behavior that follows from a person's understanding of how the others who are associated with him in the task think" käitumine vastavuses ootustele CPC tsükkel (CPC cycle) uudne situatsioon · Ettevaatlikkuse faas (Circumspection phase) rakendatakse hulgaliselt konstrukte, mis sobiksid situatsiooni interpreteerimiseks · Ennetamise faas (Preemtion phase) valitakse üks konstrukt; situatsiooni hindamine

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
26 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Jüriöö ülestõus

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Puudused: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .............................................. ................................................ Tasujad: jüriöö 1343–1345. Ülesanded: Ühiskonnaõpetus 9 3. Kas sinu arvates on kuningate valimine Paides pigem lõbus rollimäng vähestele väljavalitutele või vahend kodanikuühiskonna põhimõtete elluviimiseks? Põhjenda oma seisukohta! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ajalugu → Ajalugu
11 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Kognitiiv-käitumuslik paradigma, Fenomenoloogiline lähenemine

his of her processes are psychologically similar to those of the other person" sarnased konstrueeritud sündmused sarnane käitumine kultuur - sarnane viis sündmuste konstrueerimiseks 11. Sotsiaalsus (Sociality Corollary) "To the extent that one person construes the construction processes of another, he or she may play a role in a social process involving the other person" suhted, rollid, interaktioon, mina-kontseptsioon rollimäng, retsiprookne rollimäng roll (role) - "an ongoing pattern of behavior that follows from a person's understanding of how the others who are associated with him in the task think" käitumine vastavuses ootustele CPC tsükkel (CPC cycle) uudne situatsioon · Ettevaatlikkuse faas (Circumspection phase) rakendatakse hulgaliselt konstrukte, mis sobiksid situatsiooni interpreteerimiseks · Ennetamise faas (Preemtion phase) valitakse üks konstrukt; situatsiooni hindamine

Psühholoogia → Isiksusepsühholoogia
18 allalaadimist
thumbnail
23
ppt

Sotsiaalsete oskuste areng

kuulamine, järjekorra ootamine) Sissejuhatus - jutud, luuletused, küsimused Sotsiaalse oskuse komponentide määratlemine -teema osadeks lahutamine, etapiviisiline järjestus Sotsiaalse oskuse modelleerimine - demonstreerimine ja jäljendamine 21 Lasteaiaõpetaja kui sotsiaalsete oskuste toetaja Käitumise harjutamine - õpitu sooritamine Tegevuse läbiviimiseks on erinevad võimalused - valik, rollimäng, täiendamine, kinnitamine, diskussioon Rakendamine - töölehed, joonistamine Iseseisev kasutamine - õpitu rakendamine väljaspool lasteaeda Jätkuvuse kindlustamine - õpitu kinnistamine 22 Aitäh! 23

Pedagoogika → Pedagoogika
20 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Meedia ja Mõjutamine - töökava

eetika, delikaat- Nõukogu koduleht  arutlemine ajakirjanikule lubatud  oskab ajakirjanikule infot andes LÕIMING sed isikuand- www.asn.org.ee andmekogumismeetodite üle vältida arusaamatusi ja konflikte Teabekeskkond: õpilane suu- med, meedia- Pressinõukogu koduleht  rollimäng paaristööna (intervjuu)  teab, kuidas käituda, kui ajakirjanik dab oma sõnumi vormistada ja pädevus, allika- www.eall.ee/pressinouk  rollimäng: kuidas kajastada uudisväär- on infoallikaga valesti ümber käinud selle arusaadavalt edastada kaitse seadus ogu tuslikku sündmust ja valida usaldus- väärseid allikaid

Meedia → Meedia
13 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Loovmäng

mängimiseks on vaja erinevaid nurgakesi. Samuti on vaja erinevate mänguasjade ja vahendite olemasolu, sest see muudab lapse mängu mitmekesisemaks. Lastele tuleks jätta aega mängu loomiseks ja lõpetamiseks. Loovmäng jaguneb rollimänguks, lavastusmänguks ja ehitusmänguks. Rollimängus võtab mängija kellegi teise rolli ja vastavalt sellele ka käitub. Sellises mängus on ka pea- ja kõrval rollid. Rolliosad kujunevad mängu käigus. Rollimäng on meelepärane enamus lastele, neile aga kes kahtlevad oma võimetes, võib see mäng ebameeldivust tekitada. Mängu käigus kujunenud rollid ei pruugi alati pakkuda emotsionaalset rahuldust, samas positiivsete kogemuste korral on lapsed avatud uuele. Rollimängudes mängimine õpetab lapsele enesekehtestamist ja oskust mängida koos teiste lastega. Eriti armastavad lapsed mängida ema ja isa ning jäljendada nende tegevusi. Neist

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
27 allalaadimist
thumbnail
5
pdf

Personalijuhtimise kordamisküsimused

1. Personalijuhtimise eesmärk Personalijuhtimise eesmärk on tagada töö suurim võimalik efektiivsus nii töötajate, firma kui ka ühiskonna seisukohalt. 2. Personalijuhi rollid 1. Juhtkonna huve esindav äriinimene Tutvustab firmat tööotsijatele Tunneb turgu ja äri olemust Saab aru, kuidas raha tekib ja kulub 2. Muudatuste kujundaja vastavalt äri vajadustele Suudab tagada strateegias ettenähtud muudatuste elluviimise Omab eesmärgitunnetust ja kindlat väärtuste süsteemi Suudab luua arusaamise muudatuste möödapääsmatusest 3. Organisatsioonisisene konsultant ja partner allüksuste juhtidele Tunneb vastutust firma eesmärkide saavutamise eest Tunnetab meeskonnatöö tähtsust On võimeline looma häid koostöösuhteid 4. Firma strateegia ja äri planeerija: Kuulub strateegia väljatöötajate hulka Teab firma plaane On etteulatuv nägemus järgneva 3 kuni 5 aasta koht...

Psühholoogia → Personali juhtimine ja...
21 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Logistika erialane kogumaterjal

Logistika eriala Teema Lugemine Rääkimine Kirjutamine Grammatika Sõnavara Kauba Transpordiliigid Transpordi- Transpordi- Keskvõrre. Transpordi- transportimine (küsimustele liikide liikide eelised ja Keskvõrdega liikide vastamine, võrdlemine puudused (tabeli lausete nimetused. väidete (paaristöö). täitmine). konstruktsioo- Sõnade hindamine). Sobiva Teemast nid. tähenduste transpordiliigi kokkuvõtte otsimine tekstist. valimine tegemine. Mõistete (rühmatöö). ...

Logistika → Logistika
201 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Personalijuhtimisest ja selle põhimõisted

konkurentide firmadest 7. Firmade ühinemised ja omandamised Org. Alternatiivne värbamine: 1. Hooajalisus 10. Tööjõu pakkumist mõjutavad tegurid 11. Personalivaliku meetodid. Oska nimetada ja kirjeldada. Personali valik on tööandja ja ­võtjate vaheline kahesuunaline sihikindel protsess, mille käigus valitakse ametikohale kandideerivate isikute hulgast sobivaim. Personali valiku meetodid ­ ankeet, CV, taustauuring ja soovitused, test, käitumis-ülesanne ning intervjuu. Rollimäng. Olenevalt organisatsioonist, ametikohast ja töötaja valiku spetsiifikast kasutatakse erinevaid meetodeid. 12. Personali hindamine ja selle meetodid. Personali hindamine on töötajatele tagasiside andmise ja tulevikueesmärkide seadmise protsess. Töösoorituse juhtimise käigus defineeritakse, mõõdetakse ja motiveeritakse töötajate töösooritust eesmärgiga suurendada organisatsiooni tulemuslikkust. -ametlik ­ töötulemusi iseloomustava informatsiooni kogumine, töötlemine ja

Majandus → Juhtimine
73 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Laps ja mäng

4. laps soovib mängida iseseisvalt, täiskasvanust eraldi. Rollimängus võtab laps endale mingi teatud osa. Matkib inimest, olendit, või tegevust. elemendid: Roll(arst ,õpetaja , autojuht jne) Rolliga seonduv käitumine : suhted mängus 1. reaalsed suhted ­ lapse ja papse suhe mängus 2. rollilised suhted ­ rolli ja rolli suhe. Mida enam on ollilisi suhteid, seda aranenum on mäng. 18.Rezissöörimängu olemus ja tähtsus 19. Esemeline ja sots. rollimäng. Esemelise rollimängu sisuks on tomingud esemetega, mis kuuluvad rolli juurde ja tegutsemine mängupatneri suhtes (nukk, ema, teine titt) Laps hakkab end täpsemalt määratlemaja nimetama ( mina olen õpetaja ja ma oölen arst jne .) Rollimängul on taset: esemeline rrollimäng : inimene-ese sots rollimäng- inimene-inimene. 20. Rollimängud eelkoolieas. Mängul on kindel sisu ja kord reeglite täitmine on mängijatele kohustuslik. Mängu

Pedagoogika → Mäng kultuuri kontekstis
356 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Inglise keele konspekt

Valmistud monoloogiks ja räägid kokku 2 minutit, ilma vahele segamiseta. o Monoloogi skeem: a) Topic: (minu teema on...) b) My general opinion: c) Firstly d) Secondly e) Thirdly f) In addition... (lisa mingi hea mõte, kui tuleb) g) For example... (näide elust vms) h) In conclusion... NB! Harjuta läbi nii skeemi tegemist, kui rääkimist 3. Rollimäng. Aega tutvumiseks 1 minut. Märkmeid ei saa teha.

Keeled → Inglise keel
383 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Mängu mõiste

saavutused. Võgotski analuusis mängu ja arengu seost- lähima arengu tsooni. Mängides on laps alati üle oma keskmisest vanusest, tavaliselt igapäevasest käitumisest, ta on mängus nagu peajagu endast üle. Mängu ja arengu seos- on arengu alus- juhtivtegevus eelkoolieas. D. Elkonin- esemetega tegelemist on mängueelseks perioodiks. Kõne arengust sõltub lapse mäng, mis saab juhtivaks tegevuseks koolieelikutele. Rollimäng on lapse arengut juhtivaks tegevuseks eelkoolieas. Maimikuea lõpus ( 2,5- 3 a.) ilmnevad soodumused esemetega tegevuse üleminekuks rollimänguks. Tunnuslikud on järgmised momendid: Mängu tekivad sümboolsed esemed. Tegevused omandavad `ketitaolise` iseloomu. Tekib vajadus võrrelda oma tegevust täiskasvanute omaga ja vastavalt sellele ennast nimetada ( rolli täitmine). Just mängule kuulub lapse eneseteadvuse kujunemise tähtis osa. Selliselt saab koolieelse

Pedagoogika → Arengupsühholoogia
258 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Lapse areng koolieelses eas

Ta jätab kõrvale need detailid, mis on tema arvates ebaolulised. Lapse poolt loodud kujutis sõltub sellest, mida laps antud esemes tutvumise käigus märkab. On iseloomulik, et oma joonises väljendab laps oma suhtumist. Kõike ilusat ja head kujutatakse heledates, eredates toonides ja väga hoolikalt välja joonistades. Halba, inetut joonistatakse tumedates toonides ja hooletult. Mängiv laps õpib just nii kiiresti kui see üldse on võimalik. Rollimäng aitab lapsel omandada kultuurinorme. Mängus saab turvaliselt läbi tunnetada nähtusi, millega laps elus kokku puutub. Ta praktiseerib olemist täiskasvanum kui ta reaalselt on, ehk seetõttu on L.Võgotski väitnud ,,Mängus on laps vanem oma tegelikust vanusest, ta püüab mängus ulatuda kaugemale oma tavapärasest käitumisest" Suhted eakaaslastega Kui siiani on lapse maailma keskpunktis täiskasvanu, siis nüüd ilmneb ka vajadus suhelda eakaaslasega

Pedagoogika → Arengupsühholoogia
119 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Augusto 1

võetakse lugu tükkideks, räägitakse eri rollidest. Jutustaja peab valima igale rollile mingi sümboli. Siis mängitakse uuesti läbi, aga rollidelt eemaldatakse teatud sümbolid, mis muudab ka nende klassi. (nt röövel on politsei vormis hoopis).  Rituals and masks  Pmst rollimäng. Eesmärk näidata, kuidas teatud rollid/maskid mõjutavad inimeste käitumist ühiskonnas. - Augusto Boal, et “(...) kogu teater on paratamatult poliitiline, sest  kõik inimese tegevused on poliitilised ja teater on üks neist. Need,  kes tahavad teatri poliitikast eraldada, on valel teel – ja see on  poliitiline seisukoht. - “Seadusandlik teater” 

Sõjandus → Riigiteadus
2 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Mäng ja lapse kognitiivne areng

Ta eristab kolme verbaalset mänguliiki ja nendeks on: spontaansed riimid ja sõnamäng; absurdimäng ja vestlusmäng. Kaks last võisid omavahel edukalt mängida ja mitmesuguseid sündmisi ette kujutada, kuid kui sinna ilmus võõras lastepaar, siis võis juhtuda, et mäng on muutus katkendlikuks või lõppes hoopis. Mäng on väga soodus tegevus laste omavaheliseks tutvumiseks ja vastastikuseks tundmaõppimiseks. Pärast uurimuse läbiviimist (Smilansky) selgus, et sotsiaalne rollimäng aitab oluliselt kaasa nii sõnavara kui kõnelise väljenduste rikastumisele ja seda eelkõige mängulise suhtlemise kaudu. Uuritud ka erinevate mänguasjade mõju laste arengule. Leitud, et kui mänguasjad on realistlikud, siis mõjutavad need mänguteema valikut realistlikumas suunas ja mängus on vähem kujutlusvõimel põhinevaid elemente. Pärast uurimusest Pillegrini ja teised teevad kokkuvõtte:  Erinevas eas lapsed mängivad ja kõnelevad erinevalt.

Pedagoogika → Pedagoogika
72 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Aja vaim ja kasvatus

koristada, põrandat pesta, süüa teha, lauda katta jne. Igapäevakseks eluks on ettevalmistavad tegevused kasvatavad arusaama iseendast ja ümbritsevast, iseseisvust ja enesekindlust, usku iseendasse, vastutustunnet ja abivalmidust, arendavad motoorikat ja koordinatsiooni, keskendumisvõimet ja korraarmastust. Sellised omadused on vajalikud nii kodus, koolis kui ka lasteaias. Väikestele lastele meeldib rollimäng. Montessori-pedagoogika põhimõtetest võiks lähtuda iga õpetaja ja lapsevanem. Montessori pedagoogilised põhimõtted on järgmised: · Ärge õpetage last, laske neil õppida. · Looge lapsele võimalusi, et tema arengu potentsiaal saaks täiel määral avarduda: · Armastage last sellisena nagu ta on. · Andke talle jõukohaseid ülesandeid ja kiitke saavutuste eest. · Kõike mida laps suudab teha, laske tal ise teha.

Pedagoogika → Pedagoogika
43 allalaadimist
thumbnail
18
docx

ÕPPEMEETODID TÄISKASVANUKOOLITUSES JA NENDE MÕJU ÕPPIMISELE.

hetekel toimuva analüüs. Tõstab eneseteadlikkust, korrastab oma sisemise ja valise käitumise korrastamise eesmärgil. 11. Koostöötreening. Kasutatakse erinevaid, nii füüsilisel kui ka vaimsel tegevusel põhinevaid grupiharjutusi, rühma- arutelusid. Võimaldab paremat üksteisemõistmist ja harjutab ladusamat koostööd. 12. Psühhodraama. Psühhodraama keskendub inimestevahelistele shetele, üksteisemõistmisele ja koostööle. Meetodi instrumendiks on rollimäng. Olulisel kohal toimunu põhjalik analüüs. 12.1 Rollimäng. Meetodi tehnika keskendub kriitilise (arutleva) mõtlemise kesksele elemendile - võimele mõista teiste seisukohti. Eesmärk on aidata õppijatel kasutada õpitut konkreetses situatsioonis, kusjuures eeldatakse, et mängitava rolli kaudu kujuneb vastav samastumine. Olles kujuteldavalt kellegi teise rollis, mängitakse läbi nii vastavad tunded kui ka käitumismallid.

Pedagoogika → Andragoogika
161 allalaadimist
thumbnail
9
docx

Referaat "Loovus"

,,Koolis on silmapaistva loovusega inimesed vägagi tülikad. Nad ei anna kellelegi rahu, vaid kurnavad oma ammendamatu energiaga ümbritsevaid. See kõik võib õpetaja kannatuse tõsiselt proovile panna." (Ruus, ,,Loova inimese poole", 2009). Õpetajate valdav kohustus on otsustada, millised õppimismeetodid kutsuvad lapses esile loovust, seda tuleks järgida eriti mängude mängimisel, sest loovusel ja mängul on sarnane struktuur. Loovmängud Teoreetliselt rollimäng koosneb kognitiivsest ja affektiivsest protsessist, mis on loovuse juures tähtsad. Paljud laste mängudest põhinevad nende igapäevasel elul ja dilemmadel. Paljud lapsed mängivad kodu või midagi muud, mis keskenduvad reaalse elu sündmustele. Lapsed võivad mängida ka mänge, mis pole igapäeva eluga seotud, näiteks superkangelasi, pätti-politseid, kauboisid või multifilmitegelasi. Laste ettekujutusvõime on loovuse üks tasanditest

Psühholoogia → Psüholoogia
81 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Ühiskonnaõpetus I - Sissejuhatus ühiskonnaõpetusse

Ühiskonnaõpetus Sissejuhatus ühiskonnaõpetusse Mis on ühiskond? Esimene definitsioon ­ ühiskond on kollektiivsel identiteedil põhinev inimsuhtlus. Esiteks on meil kommunikatsioon, mis meid seob. Teiseks see kommunikatsioon põhineb millelgi, näiteks meie tundmustel või identiteedil. Identiteet võib põhineda rahvusel (eestlased), religioonil (kristlased), ajaloolistel (USA mitterahvuslus, võimaluste maa), majanduslikel (rikkad, vaesed), poliitilistel (sotsialistid, liberaalid) väärtustel ja eesmärkidel. Ühistunnetus liidab väärtuste tunnetajad ja eesmärkide taotlejad ühtseks meieks. Nendevahelise suhtluse tagajärjel tekib ühiskond. Teine definitsioon ­ ühiskond on suurte inimhulkade kooselu korrastatud viis. Kui suur on inimhulk? - See oleneb situatsioonist, ühtset piiri ei saa tõmmata. Mida tähendab korrastatus? Mis korrastab? Kui korrastatud peab olema kooselu? Kas peab olema riik, et oleks ühiskon...

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
65 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Personalijuht

intervjuu. Olenevalt organisatsioonist, ametikohast ja töötaja valiku spetsiifikast kasutatakse erinevaid meetodeid. Personali valiku etapid · Kandideerimisdokumentide esitamine · Eelintervjuu- tutvumine kandidaadiga · Töölevõtu intervjuu ­ osaleb personalitöötaja ja otsene juht · Taustauuring ja soovitused · Test ­ teadmiste, oskuste, võimete testid · Käitumisülesanne ­ dokumentide analüüs, simulatsioon, rollimäng · Mitteteaduslikud meetodid ­ grafoloogia, astroloogia Allikad http://www.lvrkk.ee/kristiina/heve/person/ http://www.rajaleidja.ee/akab/?id=12421

Ametid → Sekretäriõpe
35 allalaadimist
thumbnail
62
docx

Metoodiline praktika 2014

Lapse suhted vanematega (kellega vanematest laps rohkem suhtleb, kellesse ta on rohkem kiindunud). 2. Lapse tegevuse organiseeritus perekonnas (mängimine, muud tegevused: sh huvid ja ringid, kodustesse toimetustesse kaasamine, nt mänguasjade koristamine ja muu abi lastevanematele). III. Lapse mänguline tegevus ja selle analüüs 1. Mängimine. Mängus osalemine. Erinevad mänguvormid ja lapse eelistused (pikaajalised, kestvad mängud või rollimängud)? Rollimäng ja selle tüübid (olmeteemaline, tööalane või ühiskondlik-poliitiline). 1. Mängus rollide täitmine. 2. Aktiivsus mängus (kas ta on initsiaator või teiste laste kavatsuste passiivne täitja). 2. Mängu kestvus. Kui laps lõpetab mängimise enne oma eakaaslasi, siis tuleb välja selgitada põhjus (lapse enda motivatsioon ja õpetaja tähelepanekud). 3. Võrrelda lapse positsiooni (enesekindel, kindel, ebakindel) mängus, töös, õppetegevuste erinevates tundides

Keeled → Vene keel
2 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Tappa Laulurästast

Tappa laulurästast. H.Lee Esimene osa. 1.peatükk. Raamatut alustatakse perekonna tutvustusega. Raamat on üles ehitatud Jean Louise Finch (Nirksilm) ja on kirjutatud MA vormis. Esimeses peatükis tuletab Jean oma elu Maycombis meelde, tutvustades meile lugejaid Dilliga, poisiga kes veedab järjest 2 suve oma tädi juures. Jean jutustab ka Koll Radley (Arthur Radley) legend. Jem (Jeani vanemvend Jeremy), Dill ja Jean teevad plaane Kolli välja meelitamiseks. 2.peatükk. Jean läheb esimesse klassi. Juba esimesel päeval saab Nirksilm karistada selle eest, et oskab lugeda ja kirjutada. Kokkuvõttes kulgeb Jeani esimene koolipäev lõunani halvasti, ta sai isegi nuhelda. 3.peatükk. Vahetunni ajal kakleb Jean ja Walter. Jem sekkub ja kutsub Walteri lõunale. Ka lõuna ei kulge Jeani jaoks hästi. Selles peatükis saame teada missugused need Ewellid on. Jean ei taha enam k...

Kirjandus → Kirjandus
231 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Personalijuhtimine kordamine

KORDAMISKÜSIMUSED ÕPPEAINES `PERSONALI JUHTIMINE' 1. Meeskonnatöö ja koostöösuhted organisatsioonis Meeskonnatöö organisatsioonis Et kujundada töökollektiivis meeskonnatunne, kus valitsevad koostöösuhted on vaja: · Eesmärgi püstitamine (igaüks teab, kuhu me liigume ja miks) · Aruta läbi ülesanded, mis tuleb täita, et jõuda põhieesmärgini · Veendu, et kõik eesmärgid on töötajatele mõistetavad · Märka, et kõik nn. "varjatud alad" (nt. töögrupi eesmärgid on vastuolus töötaja isiklike eesmärkidega, konfliktid alluvate vahel jne) · Kujunda töögrupi liikmetes koostöö-orientatsioon (mina saavutan oma eesmärgi vaid siis kui teised saavutavad oma eesmärgi). Koostöösuhted organisatsioonis Koostöösuhete puhul toimub töökollektiivis: · efektiivne, vastastikku kasulik suhtlemine ja info vahetamine, vastastikune abi ja valmisolek üksteisega oma teadmisi ja oskusi ja...

Ametid → Ametijuhend
31 allalaadimist
thumbnail
12
doc

LAPSE ARENG KOOLIEELSES EAS ( 3-7 a)

dumine esemest, tekib oma toimingute võrdlemine täiskasvanu omadega ja enda nimetamine täiskasvanu nimega - toimub emantsipeerumine täiskasvanust, kusjuures täiskasvanu esineb kui tegevuse mudel. Lapse üleminek uuele tegevuse tüübile eeldab lapse ja täiskasvanu suhete muutumist. Lapsed, kellel ebaõige kasvatuse alusel pole kujunenud tendentsi iseseisvusele, mängivad vähe ja nende mäng on sisult vaene. Rollimäng tekib vaid arenenud vajaduse korral ühiseks eluks täiskasvanuga - osavõtuks sellest. Tõelise mängulise toiminguga on meil tegu siis, kui laps ühe toiminguga kujutab teist, ühe esemega asendab teist. Mängulisel toimingul on märgiline iseloom. Mängulised esemete asendajad võivad olla esemetega vähem sarnased kui näiteks joonis kujutatavaga, kuid nad peavad andma võimaluse tegutseda nendega nii nagu asendatava esemega

Pedagoogika → Alternatiivpedagoogika
59 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Hariduskorraldus kontrolltöö

koolis suhtuti paremini õpetajatesse, kes pigem ei olnud niivõrd karmid ja nõudlikud ning kes oskasid oma ainet huvitavalt esitleda. Need pedagoogid oskasid läheneda huvitavatest külgedest ja kasutada erinevaid metoodikaid oma aine õpetamisel. Samas need õpetajad olid ka justkui sõbrad, ajasid niisama juttu ja suhtlesid ka muudel teemadel kui tema aine. Metoodika on iga õpetaja enda valik. Valikuid on selles vallas palju, nt loeng, probleemõpe, avastusõpe, kogemusõpe, rollimäng, grupitööd, diskussioon, praktika ...(1) Igale klassile sobivad erinevad õppemeetodid. Õpetaja peab õppetööle lähenema mitmekülgselt, et lastes huvi hoida, kuid samas ei tohi ka mingi kindla metoodikaga üle pingutada, kuna see võib tekitada vastupidise reaktsiooni õpilastes (huvi kadumine, tüdimus). Konkreetne näide on tuua oma kooliajast. Keemia õpetaja andis meile igasuguseid erinevaid aineid omavahel segada

Pedagoogika → Pedagoogika
63 allalaadimist
thumbnail
54
pdf

KIBERSPORDI POPULAARSUS NOORTE HULGAS

Jõhvi Vene Gümnaasium KIBERSPORDI POPULAARSUS NOORTE HULGAS Uurimistöö Jevgeni Pistrailov, Kubi Nikita, Jegor Tihhon 11.B Klass Juhendaja: Maksim Stepanenko Jõhvi 2015 SISUKORD 1. SISSEJUHATUS .........................................................................................................................3 2. MILLINE ON MEIE EESMÄRK? ............................................................................................. 4 3. MILLEST KÕIK ALGAS JA MIS ON PRAEGU? ....................................................................5 4. DISTSIPLIINID ..........................................................................................................................8 5. KÜSIMUSTIKE ANALÜÜS ...............................................................................

Informaatika → Arvuti
5 allalaadimist
thumbnail
18
docx

ERIVAJADUSTEGA LASTE ARENGU TOETAMINE ENNE KOOLIIGA

kohandamine keskkonnaga. Tavaline areng : Juhtiv psüühiline protsess 0-4a : taju (uurimiskäitumine, mitmekesised mänguasjad) 5-7a ; mälu (piisab pildimaterjalist) Algklassides : verbaalne mõtlemine Juhtiv tegevus – selle kaudu laps õpib, hõlmab arengu terviklikult (L. Võgotski koolkond) 0-1a emotsionaalne suhtlemine täiskasvanuga (nõustada kõige lähed. täiskasvanut) 1-3a esemeline tegevus (emotsionaalne suhtlemine täiskasvanuga ei kao, väheneb mitte funktsionaalne tegevus) 3-7a rollimäng (kõige varem avastatud! Oluline on suhtlemiskomponent. ) Algklassides õppimine(omandab teadlikult uut) Teistmeline : suhtlemine eakaaslastega Täiskasvanu : kutsealane tegevus Areng toimub järgmistes valdkondades: - Motoorika (üldmotoorika ja hiljem peenmotoorika) - Kognitiivne tegevus (mis last motiveerib; emotsioonid: psühhilised protsessid) - Kõne (arusaamine on varem! laps saab natukene rohkem aru, kui ise kasutab)

Psühholoogia → Psühholoogia
148 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun