Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"kursusele" - 60 õppematerjali

kursusele on oodatud projekteerijad, geodeedid, arhitektid ja kõik, kes puutuvad kokku või soovivad tegeleda maastikumudelitega, mahuarvutuste, lõigete ja/või pikiprofiilide koostamisega. Kursus eeldab baasteadmisi AutoCADist.
thumbnail
34
doc

Kodanikuõpetus III kursusele

KODANIKUÕPETUS III KURSUSELE ÕPIJUHIS Kursuse nimetus: Kodanikuõpetus kutseõppeasutuste III kursusele Maht: 1 AP (40 t) Sihtrühm: kutseõppeasutuste III kursuse õpilased Kursuse eesmärk: Tähtsamate rahvusvaheliste institutsioonide ja nende eesmärkide tundmine, Euroopa Liidu (EL) kohta ülevaate saamine: miks Euroopa Ühendused loodi ja kuidas on toimunud laienemisprotsess; EL-i olulisemate lepingute tundmine; millised on EL-i tähtsamad institutsioonid; kuidas kujuneb EL eelarve; kuidas mõjutab Eestit Euroopa Liidu liikmestaatus; anda teadmised õigustest, mis kaasnesid EL-i kodanikuks

Ühiskond → Ühiskond
105 allalaadimist
thumbnail
32
doc

Ühiskonnaõpetus II kursusele

ÜHISKONNAÕPETUS II KURSUSELE ÕPIJUHIS Kursuse nimetus: Ühiskonnaõpetus kutseõppeasutuste II kursusele Maht: 1 AP (40 t, sh 35 auditoorset tundi ja 5 t iseseisvat tööd) Sihtrühm: kutseõppeasutuste II kursuse õpilased Kursuse eesmärk: ühiskondlike protsesside mõistmine, kodanikuosaluse tähendusest ja vajalikkusest arusaamine, ühiskonnaelus osalemise oskus ja valmidus, poliitiliste ideoloogiate tundmine Kursuse sisu Ühiskonna struktuur ja kujunemine. Ühiskonna valitsemine. Ühiskonnaga seotud mõisted. Riigi mõiste ja tunnused. Kodakondsus. Riikluse ajaloost. Eesti riikluse ja

Ühiskond → Ühiskond
174 allalaadimist
thumbnail
31
pdf

Rakendusbioloogia õppematerjalid

BIOLOOGIA ÕPPEMATERJAL II osa Koostas: Triin Põder Nimi: .............................. Õppegrupp: ............. 7. RAKENDUSBIOLOOGIA Ø Bioloogia seos teiste teadustega Bioloogia Ø Viirused § Viirused on eluta ja elusa looduse vahepealsel tasemel olevad rakulise ehituseta objektid. § Viirused saavad paljuneda ainult teiste organismide elusrakkudes. Väljaspool peremeesrakke viirusosakestel elu tunnused puuduvad. Neil puudub ainevahetus väliskeskkonnaga, nad ei saa kasvada suuremaks ega iseseisvalt paljuneda. § Viirused on palju väiksemad kui elusorganismid. Viirused on keskmiselt 0,01 ­ 0,3 mikromeetri suurused. ...

Bioloogia → Bioloogia
137 allalaadimist
thumbnail
63
pdf

Valgud ja geenid

Valgud ja geenid Loengumaterjal spordibiokeemia kursusele K. Port Milleks hea? · Energiaks (5-10%) · Struktuur (kollageen jmt) · Reaktsioonide läbiviimine (ensüümid) · Funktsioonid (lihase kontraktsioon) · Hormoonid (peptiidhormoonid, insuliin, adrenaliin) Amiinohapped Unikaalne külgahel (R) Karboksüül rühm (COO- ) Amiino rühm (NH3+) e- H+ Peptiidsidemest sild (CO-NH) Amiinohapete ehitus · 20 aminohapet · Ühine struktuur (väljaarvatud tsüklilise ehitusega proliin) · Nn. alfa süsiniku kõik valentsid (peale glütsiini) on seotud erinevate rühmadega ­ siit nimetus: kiraalkeskus · Tekib stereoisomeeria: L ja D · Elusloodus koosneb L- amiinohapetest Amiinohapped ,,Teised" aminohapped (teada ca 300) · Geneetilises koodis kirjeldatud aminohappeid (20+2 ...

Bioloogia → Bioloogia
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Alkeenid, Alküünid

Milliseid süsivesinikke nim. küllastumata süsivesinikeks? Defineeri Ühendeid, mis sisaldavad süsiniku aatomite vahel kaksik ja kolmiksidet Nimeta eteeni ja etüüni füüsikalisi omadusi. Eteen ­ värvitu gaasiline aine, mis vees paktiliselt ei lahustu. Iseloomuliku lõhna ja narkoosi tekitava toimega Etüün ­ Värvitu gaas, nõrk eetri lõhn. Sissehingamisel tekitab narkoosi. Mis on hüdraatimine, nitreerimine, hüdrogeenimine?- Hüdraatimine ­ alkeeni liitmine veega Hüdrogeenimine ­ alkeeni liitmine vesinikuga Nitreerimine - kui benseeni molekuli üks vesiniku aatom asendatakse nitrorühmaga. Nimeta benseeni füüsikalisi omadusi. Värvitu, veest kergem. Iseloomuliku lõhnaga vedelik, ei lahustu vees. Toatemperatuuril aurustub, aurud on väga mürgised. Iselahustiks rasvadele ja valkudele. Mis on alkeenid ja alküünid? Seleta mõisted ja too iga rühma kohta üks näide. Alkeenid ­ ühendid mis sisaldavad süsivesinike vahel kaksiksidet. Nt: -C=C- / CH2=CH2 Alkü...

Keemia → Keemia
10 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Kooli sünnipäeva strateegiline plaan

Kooli sünnipäeva strateegiline plaan Sisukord Sisukord.................................................................................................................. 1 1.Sünnipäevatortide võistlus.................................................................................. 2 1.1Misioon........................................................................................................ 2 1.2Visioon............................................................................................................ 2 1.3Sihid............................................................................................................... 2 1.4 Mõjutavad tegurid......................................................................................... 2 1.5 Sihtrühm........................................................................................................ 2 1.6 Võimal...

Majandus → Majandus
4 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Valemiteleht

INTEGREERIMISE PÕHIVALEMID (1) (5) (9) (2) (6) (10) (3) (7) (11) (4) (8) (12) KOMBINATOORIKA VALEMEID Variatsioonid n-elemendist k-kaupa Kombinatsioonid n-elemendist k-kaupa (järjekord pole oluline) Newtoni valem Funktsiooni keskmine Kahe funktsiooniga väärtus vahemikus [a ; b] piiratud kujundi pindala Lineaarne 1. järku DV DIFERENTSIAALVÕRRANDID ...

Matemaatika → Kõrgem matemaatika ii
134 allalaadimist
thumbnail
12
rtf

Anatoomia: närvisüsteem

Närvisüsteem Systema nervosum Kehaprotsesside regulatsioon: A. Neuraalne – närvisüsteemist tulevate impulsside abil; B. Humoraalne – (humor – vedelik) – vedelike (veri, lümf, koevedelik, jne.) kaudu levivate bioaktiivsete ainete abil. NB! Selline eristamine on kunstlik – mõlemad regulatsiooniviisid töötavad samaaegselt – keha protsesse juhitakse neurohumoraalselt! - kiirete (eriti väljapoole suunatud) reaktsioonide puhul on esiplaanil neuraalne regulatsioon, aeglaste (eriti sisekeskkonna) reaktsioonide puhul oluline humoraalne. Närvisüsteemi jaotus: 1.Asukoha järgi: a)Kesk- e. tsentraal-NS – peaaju ja seljaaju. b)Piirde- e. perifeerne NS – närvid ja ganglionid. 2. Funktsiooni (juhtimisala) järgi: a)Somaatiline e. animaalne NS – liikumis- ja meeleelundid (“välisministeerium”) b)Vistseraalne e. vegetatiivne e. autonoomne NS – siseelundid (“siseministeerium”) b1) Sümpaatiline osa – töö, energia kulutamine b2) Parasümpaatiline osa – taastus...

Meditsiin → Meditsiin
28 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Review Of Donald Norman Design Of Everyday Things

Very rarely it happens so that you can pick up a non-fiction book from a concrete field and it will be making almost perfect sense to you even though you're neither working nor educated in that field. Donald Norman's Design of Everyday Things is that kind of book. It reads effortlessly, for the most part, it entertains and for a non-fictional book, that's a rare quality; but most importantly, meanwhile, it educates. DOET, very aptly renamed from Psychology of Everyday Things, while having its shortcomings, goes a great mile towards providing a starting point for newcomers in the field, quite concisely summing up humankind's experiences in design, common errors and best practices, while also providing some scientific basis for many conclusions. Quite notably, Norman's background is in cognitive science and mathematical psychology, which grants him enough of authority to author an endeavor such as this and not be questioned as to what he...

Keeled → Inglise keel
4 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Kokanduse üleminekueksam

Kordamisküsimused tasemetööks. 1.Milliseid võtteid tuleb kasutada selleks ,et säilitada võimalikult rohkem C-vitamiini kuumtöötlemisel? Tuleb kasutada vastavaid kuumtöötlusvõtteid, nagu aurutamine, väheses vees keetmine või kasutada paneeringut. 2.Milliseid köögiviljatoite sa tead maailmaköögist? Kartulisalat, köögiviljakotlettid, kartulikotlettid, porgandipirukas jne... 3.Millistest toiduainetest saab keeta puljongeid? Loom, linna, uluki lihast ja kontidest. Maitsestamiseks kasutatakse köögi- ja juurvilju, vürtse, maitsetaimi ja maitseaineid. 4.Millised on klassikalised vürtsid? Basiilik, Cayenne'i pipar, Estragon, Kalgan, Kaneel, Ingver, Kaneelikoor, Kappar, Kardemon, Karrilehed, Koriander. 5. Mida kasutatakse kastmetihendajateks? Vedelikuga segatud jahu, jahuvõi, kartulitärklis, püreed, kanamunakollane, kokkukeetmisel või maitseköögiviljad. 6.Millised on veiseliha sisetemperatuurid erinevate portsjonroogade valmistamisel? Seest puna...

Toit → Kokandus
104 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Kirjanduse konspekt 1. ja 2. kursus.

KIRJANDUSE KONSPEKT Kohustuslik kirjandus: · Romaanid 1. ,,Oliver Twist" 2. ,,Punane ja must" 3. ,,Madame Bowary" 4. ,,Isa Goriot" 5. ,,Vanamees ja meri" 6. ,,Läänerindel muutusteta" 7. ,,Palat nr. 6" · Romaani2 1. ,,Külmale maale" 2. ,,Kui Anija mehed Tallinnas käisid" 3. ,,Mäeküla piimamees" 4. Tõde ja õigus" I köide 5. ,,Kõrboja peremees" 6. ,,Toomas Nipernaadi" 7. ,,Ekke Moor" Realism Realism on tulnud ladina keelsest sõnast reàlis, mis tähendab reaalset, käega katsutavat. Kirjandus vooluna paigutab realism aja piiridesse 18301870. Realistide eesmärgiks oli kujutada elu nii nagu see tegelikult oli. Kõigi tema tumedate ja päevavalgust kartvate külgedega ilma liialduste ja ilustusteta. Kirjanik pidi ümbritsevat olustikku uurima ja seda raamatus võimalikult tõepäraselt kujutama. Kujutati tüüpilisi karaktereid tüüpilistes olukordades. Realism kajasta...

Kirjandus → Kirjandus
48 allalaadimist
thumbnail
4
odt

REBASTE VANNE.

ka 3-nda kursuse jaoks. Klassis olles: teen oma parima et eritada võimalikult vähe ebameeldivaid aroome. taltsutan oma kasvavat lobapidamatust. Luban igal hommikul pesta hambaharjaga 3-nda kursuse õpilaste autod puhtaks. Annan söökla järjekorras eesõiguse ja jagan oma sööki 3-nda kursusega. Iga kell olen valmis 3-ndat kursust aitama/toetama nii füüsiliselt, moraalselt kui majanduslikult. Tõotan, et ei tee mitte kunagi meie koolile või 3-ndale kursusele häbi. Luban tuua igapäev kolmandale kursusele poest nänni ja kummardada nende ees kui nad vastu tulevad. Luban igal hommikul helistada ja ajada kolmanda kursuse õpilased üles, et nad jõuaks õigel ajal kooli. Suhtun õpetajatesse austusväärselt ja ei jookse tundidest minema. Antud lubaduste mittetäitmisel tabagu mind suu-, sõra- ja marutaud.

Ühiskond → Ühiskond
22 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sekretäride infopäev 2012

Sekretäride infopäev 2012 23. oktoobril Meie esimeseks sihtpunktiks oli Büroomaailma kauplus, mis on Baltimaade ja isegi Põhjamaade suurim omalaadne. Selline pood on iga sekretäri unelm, kõik tööks vajalikud asjad on võimalik soetada ühest kohast. Sealne personalitöötaja tegi meile ringkäigu ja tutvustas poe sortimenti ja erinevaid tooteid. Järgmine sihtpunkt oli Tallinna Majanduskool, kus saime osa Sekretäride infopäevast. Lisaks meie kursusele olid infopäeva kuulamas ja Tallinna Majanduskooli sekretäritöö eriala esimese ja teise kursuse õpilased. Infopäeva alustas tervitus sõnadega Tallinna Majanduskooli direktor. Järgnevalt esines väga värvika ettekandega Eesti Juhiabi Ühingu esimees Sirje Orvet. Tema teemaks oli: ,,Uued suunad sekretäri kutsestandardis". Lühida ülevaate saime, et eelnevalt viie tasemeline kutsestandard on nüüd viidud üle kaheksa tasemelisele raamistikule. Giina Kilumets Kristi Ruul

Ametid → Sekretäriõpe
2 allalaadimist
thumbnail
2
doc

METOODILINE JUHEND METSABIOLOOGILISE UURIMISTÖÖ KOOSTAMISEKS

ja II rinne eraldi liitpuistu korral), järelkasv, alusmets (põõsarinne), puhmarinne, rohurinne, sambla- samblikurinne. Loetakse puurinde puude arv puuliigiti. Saadakse puude arvuline koosseis puuliigiti, mitte puuliikide koosseisu valem tüvemahu protsentides mis on kasutusel metsatakseerimisel. Nt: I rinne: 14 Ma, 3 Ku, 2 Ks II rinne: 23 Ku, 1 Ta Iseseisev töö metsabotaanikast, metsamuldadest, metsatüpoloogiast 12MSÕ I kursusele Luua, 7.9.2012 Järelkasvu, alusmetsa ja alustaimestikku iseloomustatakse skaala järgi: puudub, kohati, laiguti, lausaline. Vähemalt 10 m raadiuses olevad alusmetsa ja alustaimestu liigid herbariseeritakse (igast liigist üks näidis määramiseks ja kontrollimiseks), määratakse rinnete liigirikkus (liikide arv proovitükil) ja tuuakse esile kasvukohatüüpi iseloomustavad taimed kasutades vastavat labortöö tabelit.

Loodus → Jäätmekäitlus
9 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Sartre " Sõnad "

Jean oli aga malaariasse nakatunud ning suri. Poiss oli oma isale mõnesmõttes tänulik kuna ta sõnas, et : ,, Jean Babtiste'i surm oli minu elu otsustav sündmus: see tegi minu emast uuesti koduste orja ja andis mulle vabaduse" Poissi peeti imelapseks, vanaisa hoidis teda väga. Ükskord aga luges ema Anne- Marie talle raamatut, ning poiss tahtis ka lugema õppida. Raamatud said tema jaoks väga tähtsaks ja vanaisa raamatuid täis kabinetist sai tema tempel. Ema viis ta ka ,, Mudilaste Kursusele ,, , kust ta peale esimest korda juba eemaldati, kuna ema ei suutnud kannatada teiste pilkavaid pilke. Poiss nägi ennast läbi teiste silmade, ehk siis eeskujuliku lapsena. Kuigi tegelikult ta teadis, et ei ole eriline. Anne-Marie viis ta ka kinno, pärast mida ta mängis vanaisa ära olles tolle kabinetis musketäre. Poiss elas tegelikkuses kahesugust elu- avalikkuse ees oli ta silmakirjateener ja üksinda nördinud olevus.

Kirjandus → Kirjandus
9 allalaadimist
thumbnail
1
docx

ENESEANALÜÜS KURSUSES „KÄITUMINE a ETIKETT“

loeng/esitlus, mille pidasin möödunud reedel, on mulle meelde jäänud kui minu edukaim ja meeldivaim esitlus, mida olen oma Tartu Ülikoolis oldud kahe aasta jooksul teinud. Kui mõelda põhjusele, miks mainitud ja mainimata asjad läksid hästi, oletan, et suurt rolli mängib õppeaine olemus ja sisu, mis mind köitsid, mõjusid sümpaatselt. ,,Hästi minemises" on kindlasti süüdi ka õppejõud ning see kuidas ja mida ta on oma sõnade, suhtumise ja tegudega kursusele edasi andnud. Tulevases töös õpetajana saaksin ilmselgelt kasutada erinevaid loengus nähtud tundide läbiviimise vorme, teadmisi, kuidas köita paremini õpilaste tähelepanu või lihtsalt anda omandatud teadmisi edasi. Tõenäoliselt on loengus omandatut võimalik kasutada tunduvalt laialdasemalt tulevases töös teistel erialadel. Õpitu muutis minu suhtumist etiketti ja käitumisnormidesse. Olen tegelikult alati viisakust ja

Psühholoogia → Käitumine ja etikett
39 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Inseneriinformaatika

Kes soovib isikliku arvutiga töötada, aga ei oma OpenOffice'it, siis Tööde esitamine käib e-õppe keskkonna Moodle kaudu. Kui te pole seni nimetatud http://www.openoffice.org/ on see igale soovijale tasuta kättesaadav. Muide, ka keskkonna kasutaja, alustage sellest, et tekitate endale kasutajatunnuse, logite sisse ning eestikeelsena. OpenOffice'iga tehtud failid salvestage vastavas formaadis ­ näiteks registreerite ennast kursusele. esimene töö .odt, mitte .doc või .pdf, .rtf või midagi muud. Kursuse aadress on https://moodle.e-ope.ee/courses/view.php?id=2700 Kujundamisel kasutage veergusid (column), nii käesoleva bloki juures, kui ka lehe Töö esitamise tähtaeg on alati järgmise nädala praktikumipäeva õhtul kl. 22:00. Niisiis, alumises osas, kus on pilt

Informaatika → Informaatika
38 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Lantimiskunstnikud

koreograaf on Maiken Schmidt. Samuti ei saa teha õiget etendust ilma näitlejateta ja just näitlejad olid need kes olid vaitud siia täpselt õiged. Näitlejateks olid: Maiken Schmidt, Liis Lass, Kaspar Velberg, Mart Toome, Henrik Kalmet, Priit Pius, Märt Pius. Etenduse peategelasteks on kolm meest keda kutsutakse nohkariks, priimuseks ja kampsuniks. Nende probleem seisnes selles, et neil polnud oskusi kuidas omale sebida naisi ja nad otsustasid minna kõik seda õppima lantimiskunstnike kursusele. Seal kursusel said nad mitmeid nippe kuidas lihtsal viisil ja hea jutuga see toimima saada. Eriti huvitav oli see, et kui nad isegi tegid sebimisel vigu siis keriti vead tagasi ja nad said oma vigadest õppida ja uuesti proovida. Õppurite koolitajaks oli nahkpükstes mees kellel polnud kunagi probleeme, et omale naisi saada. Nahkpükstes mehe kõige meeldejäävamad õpetused on: kui ego on suur,

Kultuur-Kunst → Kultuur
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Mis on minu arvates koolivägivald

Üks hull asi on ka see kui õpilased hakkavad teist õpilast vältima. See on ikka väga halb tunne kui näiteks minuga või ükskõik kellega ühelhetkel keegi ei räägi minust kõnnitakse mõõda nagu tühjast kohast. Sellle peale mina võtaksin paberid koolist ja lahkuksin. Seda saaks võibolla muuta ka muul viisil näiteks kui sinu klassikaaslased sind ei salli siis soovitaksin üritada teiste õpilastega suhelda või ültse mingile teisele kursusele minna. Füüsiline vägivald on päris karm teema kuna seal tehakse otseselt kellegile tõsiselt haiget. Nagu näiteks selles filmis ,,Klass" mis näitab ikka suht selgelt, et kooli vägivald kui selline on olemas. Mitte just nii hullul kuijul nagu seal filmis kohati näidati aga ega palju ei ole puudu. Peksmine kui selline toimub pidevalt koolides ja selle vastu ei saa see on nagu loodus, et tugevam jääb ellu, aga see asi ei tohiks sugugi nii olla. Koolis kaklemine ja peksmine kui

Ühiskond → Perekonna õpetus
23 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Inseneriinformaatika ül. 1

Tööde esitamine käib e-õppe keskkonna Moodle kaudu. Kui te pole seni nimetatud Jah, tõesti ­ alustuseks lööte kogu teksti üksühele ümber. Leht sisaldab ühtlasi teile olulist keskkonna kasutaja, alustage sellest, et tekitate endale kasutajatunnuse, teete kõva häält informatsiooni ning kui te selle ümber kirjutate, siis ehk loete ka läbi ja jätate ühttesit ning õppejõud registreerib teid kursusele. meelde. Kursuse aadress on https://moodle.e-ope.ee/course/view.php?id=2700 Kes soovib isikliku arvutiga töötada, aga ei oma OpenOffice'it, siis Töö esitamise tähtaeg on alati järgmise nädala praktikumipäeva õhtul kl. 22:00. Niisiis, http://www.openoffice.org/ on see igale soovijale tasuta kättesaadav

Informaatika → Inseneriinformaatika
15 allalaadimist
thumbnail
2
doc

"Läänerindel muutusteta"

arestis kanakuudis. Vartsi tuleb uuesti asuda rindele. Esimene öö mõõdub üsna vaikselt. Järgmine öö mõõdub samamoodi, vaid mõned gaasimürsud lendavad sõdurite poole. Sõduripoisid said omale mõned vabad päevad rindelt, nad saavad tuttavatels kenade Prantsuse tüdrukutega, keda sõdurid kolmekesi öösel külastavad. Paulile teatatakse, et too saab 2 nädalat puhkust ja peale seda läheb ta kursusele. Nii ta lähebki oma koju, kus saab teada, et ema on pikka aega haige olnud. Linnas ringi käies, kohtab ta palju tuttavaid, kes kõik pärivad temalt sõdurielu kohta. Lõpuks saabub päev, mil puhkus lõpeb. Paul läheb laagrisee, kus ta peab viibima lisaks mõne nädala. Varsti saabub ta aga kohta, kui on ka tema sõbrad Tjaden, Kat ja teised. Tal on nende ees kuidagi piinlik, et just tema sai puhkusele. Ja nii otsustabki ta vastvõttu rindel luurekoha. Kui see on

Kirjandus → Kirjandus
360 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Õige suhtlemine meediaga

Õige suhtlemine meediaga Lühireferaat Aine: Akadeemiline kirjutamine Tallinn, 2013 Sissejuhatus Minu referaat räägib sellest, kuidas tuleb õigesti meediaga suhelda, et organisatsioonil ei tekiks probleeme ja konflikte. Valisin sellise teema, kuna see on mind alati huvitanud ja mulle meeldivad lektori A.Laaneotsa loeng meediasuhetest, kus ta on meie kursusele sellest lähemalt ja täpsemalt rääkinud. Kasutan allikatena ka tema loenguid, kuna need on väga informatiivsed. Referaati läbi lugedes on inimesel väike aim olemas, mida tohiks ja mida ei .tohiks teha meediaga suheldes Suhtlemine meediaga Meediasuhe on see, kui organisatsioon või isik informeerib laia avalikkust või olulist sihtrühma oma tegevusest või muudest sündmustest, kasutades seejuures meediakanaleid

Kirjandus → Kirjandusteadus
17 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Endine moskvalane Julia Taro: „Eestis on kõige lihtsam olla õnnelik“

taibanud, mida see tähendab ja tundsin huvi küsides müüjalt kana päritolu kohta. Oh mis nüüd hakkas, naine hakkas karjuma, mina ei heitunud ja sama tooniga selgitasin talle, et ma alles tulin ja minu peale ei tasu karjuda, tuletab meelde Taro. Kuid Julia võttis selle kogemuse probleemi müüjaga, aga mitte maaga. Kõigepealt keel Siiski esimesed kuud eestis Julia terviklikult ja täielikult pühendas ennast keele õpingule, pani ennast kirja intensiiv kursusele, oli väga raske. Tavaliselt sellistel kursustel siiski tulevad inimesed, kes juba terve eluaeg on juba elanud Eestis. Ja kuidas seal ka ei oleks, nad on seda keelt juba kuulnud ja neil on lihtsam, aga mina läksin lihtsalt hulluks, selgitab Julia. Praegu ta räägib päris hästi eesti keelt. Julia on kindel, et see kõik mida ta teab, andsid talle need kursused ja sellisel intensiivsusel on siiski mõte. Pealinnas abikaasad elasid mitte kaua, umbes aasta, siis kolisid edasi tallu.

Ühiskond → Ühiskond
2 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Praktikum 1 Õigus

I PRAKTIKUM JUHEND (Õigusteadus) Ülesanne 1. Mine ÕISi (ÕIS2 versioon) ja registreeri end ühele või kahele ainele, mida sul oleks vaja läbida sügissemestri jooksul läbida, aga Sa pole neisse veel registreerunud. Ava oma õppekava ja tee kindlaks, kas ained, kuhu registreerisid (või oled varem registreerunud) on üleülikoolilised ained, kohustuslikud erialaained või hoopis valikained (või hoopis vabaained). Kirjuta siia, mis ainetesse registreerisid (või tegid seda juba varem) ja mis ainetüüpi need on: 1. Õppimine kõrgkoolis, üleülikooliline aine 2. Ühiskond ja õigus, kohustuslik alusaine 3. Ühiskonna uurimine ja analüüs, üleülikooliline aine 4. Riik, poliitika ja valitsemine, kohustuslik alusaine 5. Õiguse entsüklopeedia, eriala kohustuslik aine 6. Rooma eraõigus, eriala kohustuslik aine 7. Põhiseaduslikkuse järelvalve, eriala valikaine Kirjuta siia lühiselgitus, mis on õppekavast lähtudes antud ain...

Õigus → Õiguse alused
9 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Staabi-ja sidepataljon

hooldama ja kasutama kõiki kaitseväes kasutusel olevaid raadiojaamu, telefoniaparaate ja kaableid. Esimesed 10 nädalat ajateenistusest moodustab sõduri baaskursus (SBK). Selle aja jooksul antakse äsja aega teenima tulnud noormeestele ettekujutus sellest, mida kujutab endast Kaitsevägi ja mida tähendab olla kaitseväelane - oma kodumaa kaitsja. Peale kahte ja poolt kuud teenistust valitakse välja parimad ja sobivamad kandidaadid sideeriala nooremallohvitseride kursusele (NAK). Peale NAK`i edukat lõpetamist saavad nad nooremseersandi auastme ja jätkavad teenistust jaoülemana. Kui erialased teadmised on omandatud, rakendatakse neid allüksuste kursustel, kus ka värsked jaoülemad saavad oma juhioskused proovile panna. Kursused kulmineeruvad suurõppusega "Kevadtorm". 6 Sportimine ja vaba aeg Teenistusest vaba aega võib veeta sõdurikodus, kus on võimalik vaadata televiisorit ning videofilme

Sõjandus → Riigikaitse
22 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Müstiline Venemaa Josef Stalini tütar Svetlana

Svetlana lõpetab kooli kiirusega. See kool omab tema elus ka ühte lisaväärtust, nimelt, tema tulevane esimene mees on Vassili klassivend. Pärast kooli lõppu nagu kõik noored inimesed seisavad valiku ees, mida teha. Svetlana on ju vaieldamatult Stalini lemmiklaps. Svetlana avaldas soovi õppida filoloogiat, kuid isa selle valikuga eriti rahule ei jää. Tütar läheb ikkagi sinna. Õpingud peatselt katkevad, tervislikel põhjustel. Mõne aja pärast astub uuesti esimesele kursusele, siis saab tema valikuks ajalugu. Spetsialiseerub tema huviobjektiks saab Saksamaa. Svetlana teenib elatist, kuid vajadust eriti ei ole. Elab kuulsas kaldapealses hoones. Tõlgib mõned huvitavad teosed. Seal on marksismi leeri kuuluvaid autoreid, tegeleb toimetamistööga. Järgmine ajalooline sündmus tema elus on abiellumine. 44-aastal väljavalituks osutub Vassili klassivend. Grigory Morogov. Isa ei ole selle valikuga absoluutselt rahul. Sellest abiellust sünnib

Ajalugu → Ajalugu
4 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Jossif stalin

juuresolekul. Samas arhiivis on tõend selle kohta, et Jossif Dzugasvili lõpetas Gori vaimuliku kooli, ja ka seal on kirjas: sündis 1878. aasta detsembrikuu 6. päeval. On säilinud ankeet, mille Stalin 1920. aastal omakäeliselt on täitnud. Seal on sünniajaks 1878. Stalin õppis1888-1894 Gori vaimulikus õppeasutuses (põhikoolis), mille lõpetas juunis 1894 üliheade tulemustega. Ja siis astus Tbilisi Teoloogilise Seminari esimesele kursusele. Järgmisel aastal tekkisid tal esimesed kontaktid Kaukaasiasse asumisele saadetud marksistidega. 1899 loobus õpingutest seminaris, kuna oli otsustanud edasise elu siduda poliitilise tegevusega. Ühe versiooni kohaselt heideti poliitilise tegevuse pärast seminarist välja, teise versiooni kohaselt oli sunnitud lahkuma eksamite ebaeduka sooritamise tõttu. Detsembris asus tööle Tbilisi Füüsika Observatooriumis.1900 aastal hakkas ta juhtima tööliste massilist streiki

Ajalugu → Ajalugu
53 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Ita Ever

13420 Tallinn Tel. 652 1800 Lunatsarski-nimelise Riikliku Teatrikunstiinstituudi ehk GITIS-e Eesti stuudio Kunstide Valitsuse Max Laossonile 07.09.1950 AVALDUS Palun mind vastu võtta Moskva Riiklikku Teatrikunstiinstituudi kolmandale kursusele õppima. Lugupidamisega /Ilse Ever/ Ilse Ever Margit Kilumetsa teos `'Ita Ever.Elu suuruses'' on heaks materjaliks inimese ja inimsuhete teemal kirjutamiseks. Ita Ever on üks tugevaima karakteriga naine,kelle on endast nii palju edasi anda ja õpetada.Tema elus on mitmeid erinevaid etappe ja seda kõike on omavahel sidunud teater.See teos tuletas meelde,et inimene on kõigeks võimeline ja võimeline seda tegema ka suurepäraselt,kui ta ise seda tõesti kogu hingest

Eesti keel → Eesti keel
24 allalaadimist
thumbnail
15
odt

Mikhail Lermontov

Kõikidest tülisid ja võitlusi on Lermontov detailselt kujutanud oma nooruajal kirjutatd draamas. Ülikooliajal kirjutatud luule oli väga kõrge tasemega ja viljaks.Järsult tehti kindlaks, et Lermontovi talent on vaimselt küllaltki küps. Ta osales üliagaralt Moskva kunstisalongi maskiballidel. Lermontov läks Peterpurgi eesmärgiga uuest ülikooli minna, kuid ta oli teistest maha jäänus ning selle tõttu läks ta uuesti esimesele kursusele. Lermontovi selline pikk tudengieelu eriti ei meelitanud ning ta läks sugulaste juurde elama, kuid lõpuk tahtis ta ikka vanaema juurde tagasi. Enne uusti kooliminekut kirjutas Lermontov luuletused '' Seilama'' ja ''Mässumeelne'' 7 3. ­ , . , : , , . , , , - , , - ., . . ,

Keeled → Vene keel
11 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Tarkvara arendusprotsessi kontrolltöö

.. keskkonnakahjustus. Ohustusekriitilistes süsteem keskendub nõuete leidmisele, mis muudaksid selliste rikete esinemise võimalikult väikeseks. Näiteks süsteemirike aatomituumajaamas võib põhjustab raskeid terviserikkeid ning tekitada suuri keskkonnakahjusid.Ohutuskriitilistes süsteemides püütakse vältimatuid ohte hallata nende minimeerimise teel ning lisades kaitsesüsteeme. Jadadiagramm Tahad ennast kirja panna kunstnikerdustega esmaabikappide valmistamise kursusele, mis toimub kohalikus huvikeskuses, seal on ka palju muid kursuseid. Registreeruda saab üle veebi. Süsteemi kasutajatunnus ja parool on sul juba olemas. Diagrammil peab kajastuma tegevus alates soovist registreeruda kuni selleni, et on võimalik kursuste nimekirjas valida ,,Kunstnikerdustega esmaabikappide valmistamine algajatele". Vt eraldi PDF faili JADADIAGRAMM KUIDAS REGISTREERUDA ESMAABIKURSUSELE

Informaatika → Teabekäsitlus
2 allalaadimist
thumbnail
32
pptx

Artur Kapp

• Algul õppis A. Kapp ainult professor Homiliuse oreliklassis, kuid mõne aja pärast hakkas õppima lisaks ka klaverit. • Konservatooriumis tutvus A. Kapp esmakordselt ka Rudolf Tobiasega, kes oli temast viis aastat vanem. • Tobiase eeskujul alustas Kapp komponeerimisega ja 1896. aastal valmis tema esimene suuremõõtmeline heliteos – Orelisonaat f-moll. • 1897. aasta kevadel mängis Kapp seda üleminekueksamil viimasele kursusele, mille tulemusena tegi Nikolai Rimski-Korsakov talle ettepaneku asuda tema juurde õppima erikompositsiooni. • 1898. aastal lõpetas A. Kapp Peterburi Konservatooriumi oreli erialal. • A. Kapp astus N. Rimski-Korsakovi kompositsiooniklassi samal aastal, kui Tobias selle lõpetas. Vaatamata sellele kohtusid nad tihti, kuna neid ühendas armastus muusika, eriti orelimängu vastu, ning nad mõlemad olid ka väga head improviseerijad.

Muusika → Muusikaajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Enesehinnang. Hoiakud

lubada endale ainult jalgsiminekut. · Kui teatud sugulased või sõbrad tulevad meile ootamatult külla just siis, kui meie maja on segamini või kui lastel on parajasti jonnituju. · Kui meid on petetud ­ eriti kui seda on teinud keegi, keda oleme usaldanud. · Kui me kukume eksamilt läbi ­ eriti sellisel eksamil, millisesse kogu meie tutvusringkond näib kergesti läbi saavat. · Kui meid ei võeta tööle või kursusele ­ eriti sellisele, mis oleks kenasti meie võimete piiresse jäänud. · Kui kaotame oma töö · Kui teeme vea · Kui teeme midagi väära (Lindenfield 2010: 29-30) 3. ENESEHINNANGU ÜLESEHITAMINE TEISTES INIMESTES Alan Loy Mcginns on öelnud: ,,Teistel inimestel kasvada aitamisest võib saada elu suurim rõõm". 3.1 Enesehinnangu ülesehitaja on: · Uhke omaenda enesehinnangu kõrge taseme üle, kuid ei too ennast esile kui täiuslikke

Psühholoogia → Suhtlemispsühholoogia
65 allalaadimist
thumbnail
10
docx

Virve Kiisa

Koju jõudes ta varsti suri. Virve ja ta õed õppisid peale sõda Tallinnas. Nad käisid tütarlastekooli klassikaaslastega Pirital motovõistlustel. Osalejateks olid ka naised. Virve koos klassikaaslasega otsustasid, et järgmisel aasta võistlevad ka nemad. ,,Ainult nii saame kätte maksta venelastele- võistlusrajal!" Nad hakkasid tegema katseid kursustele Auto- Motoklubis. Sinna oli väga raske saada. Ime kombel ja suurte sehkeldustega sai Virve ja tema sõbranna kursusele. Seal oli palju poisse ja tüdrukuid. Kursustel olid sõbrannad edukad ja tublid. Nad said palju kiidusõnu. Nii see kõik algas. 1948. aastal alustas ta võidusõidu karjääri. Esimene oli ühe kilomeetri kiirvõistlus 125 cm ja 350cm naisteklassis. Virvel õnnestus võita. Ta sai ka kahekordseks ENSV meistriks. Kuna Virve oli alaealine, siis oli vaja vanemate allkirja. Aga ta kartis, et vanemad keelavad tal sõitmise, siis kirjutas alla vanem õde

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Reformatsiooni mõju Eesti koolile; Hariduse aren Rootsi ajal

Rekatoliseerimist alustati rahvakeelt oskavate jutlustajate, pihiisade ja pastorite ettevalmistamisest. Erilist tähelepanu pöörati seejuures noorsoo kasvatamisele ja õppeasutuste rajamisele. Tartu kool sai 1585.a. kolleegiumi õigused. Õpilased elasid internaadis. Jesuiitide kolleegiumid jagunesid õppetegevuse alusel alam- ja ülemastmeks. Esimeses astmes oli viis, teises kolm klassi. Tartus avati viis klassi, mis vastas gümnaasiumi kursusele. Põhiainete õpetamine tomus ladina keeles. 1585. aastal avati tõlkide seminar, kuhu tuli kasvandikke mitmelt poolt. Jesuiidid said aru, et vanade õppe- ja kasvatusmeetoditega pole võimalik protestantismi vastu võidelda. Õpilastele anti tasuta õpetust, õppetöö toimus avarates ja valgusküllastes ruumides, klassid varustati õppevahenditega, õppetöös nõuti õppematerjali selget liigendust, aine jaotamist teemadeks ja alamteemadeks. Iga tund

Pedagoogika → Haridus eesti kultuuris
80 allalaadimist
thumbnail
23
odt

Pilt

Picasso isa oli kunstiõpetaja ning tema ema väga jõuline figuur. Kunstianne tuli peamiselt emalt. Ema arvas, et kui tema poeg peaks valima kristliku tee, siis saab temast Rooma paavst, kui sõjalise tee, siis saab temast Napoleon. Aga sai hoopis kunstnik. Alustas isa juhendamisel 7-aastaselt joonistamist. Kui poiss oli 13, siis loobus isa kunstist, sest tema poeg oli mitu korda andekam ning see võttis temalt kunstiisu ära. Kunstikooli minnes pandi ta kohe teisele kursusele, sest esimesel poleks tal midagi teha olnud. Talle ei läinud keegi korda peale tema enda. Samas mängisid ta elus väga tähtsat kohta naised. Talle meeldis naisi jalamatiks muuta ning nagu ta kunagi ise ütles: "Kui suur laev upub tõmbab ta endaga palju inimesi kaasa." Ja nii ka läks: Kaks tema naist läksid hulluks, pojapoeg võttis rotimürki, poeg oli joodik ja suri maksatsirroosi ning Marie-Therese poos ennast üles

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
33 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

ÖKONOMEETRIA loegn 1

,,5.4.1 Tööruumides peab olema piisavalt palju vaba ruumi, veel Moodle kasutaja) et tagada inimeste vaba liikumine. Minimaalne on inimese ­ Moodle avalehel -> Loo uus konto kohta 10 m³ ruumi." Sellest tulenevalt · Kursusele registreerimine · klass SOC-409 (ruumala 289 m3) max 28 üliõpil. + ­ TES0040, MEM5520 Ökonomeetria õppejõud; ­ Registreerimise võti · klass SOC-412 (ruumala 273 m3) max 26 üliõpil + lineaarne õppejõud. · Esimesed kaks nädalat on lubatud külastajad.

Majandus → Ökonomeetria
14 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Karl Marx referaat

otsida teid ja vahendeid inimeste teenimiseks. ( Sealsamas: 20) Selles kirjandis on tunda mõju, mida Marxile olid avaldanud XVIII sajandi valgustajate ideed, nende sügav veendumus, et inimese kutsumuseks on püüe üldise hüvangu poole, nende õpetus, et inimene sõltub ümbritsevast keskkonnast. 1.2. Üliõpilasaastad Bonnis ja Berliinis 1835. aasta oktoobris astus Karl Bonni ülikooli õigusteadust õppima. Marx oli õpingutele sedavõrd andunud, et registreeris end mitmele loengute kursusele, ostis suure hulga raamatuid (eriti ajaloo alalt) ning kuulas isaks erialakursustee loenguid ka kreeka ja rooma mütoloogiast. Elav kujutlusvõime pani teda jõudu proovima ka ilukirjanduse alal: ta kirjutas luuletusi ja astus ülikooli luuletajate ringi. Bonni ülikooli üliõpilased ühinesid ringkonnakogudeks. Marx valiti Trieri ringkonnakogu juhatusse. ( Fedossejev et al. 1972: 21) Bonnis õppis Marx kõigest kaks semestrit. Seejärel otsustas ta isa nõuandel oma

Informaatika → Informaatika1
154 allalaadimist
thumbnail
11
doc

Evolutsiooni kokkuvõte

· Korralikult viidatud, min 7 lehekülge, vormistusnõuded · Ära loo pealkirja enne materjali põgusat läbitöötamist o Sissejuhatuses Miks ma valisin selle teema? Probleemi lahtirääkimine Lahendused, mis on juba ette võetud? o "Järeldused ja kokkuvõte või kokkuvõte ja järeldused", mida tuleks veel teha o Allikad · Registreeru Moodle'i kursusele "Ökoloogia", mille parooliks on "osoon" o Mitte esitada, vaid üles laadida o Kontrolli õpetaja käest üle, kas ta sai kätte o Esitada 14.aprilliks, siis saab õpetaja parandada ja teha ettepanekuid · Esitlusel võib kasutada powerpointi o Aega on 5-6 minutit Evolutsioon lühidalt 1. Evolutsiooni mõiste ja vormid · Evolutsioon on kindlasuunaline ja pöördumatu areng

Bioloogia → Bioloogia
100 allalaadimist
thumbnail
30
doc

E-ÕPPESÜSTEEM JA SELLE RAKENDUSE ANALÜÜS

autoriõiguste rikkumist tuvastada (plagiaadi kontrollimissüsteem). [3 lk 13] Kursuse tutvustuste pealiskaudsus Täiendõppe ja vabaainete korral on kursuste tutvustused pealiskaudsed. Samas ei ole võimalik vähemalt osaliseltki kursuse sisuga tutvuda. [3 lk 13] Lahendus: Lasta kursuse materjalid vähemalt osaliselt vabaks. Kui potentsiaalne õppur saab vaadata kursuse mõnda esimest tundi, võib tal tekkida huvi, et "mis saab edasi" ja ta registreeribki ennast kursusele. Tutvustuse ja reklaami eesmärgil on kursuste osaline vabakslaskmine väga hea. [3 lk 13] Õpetamise metoodika E-õppe kursused ei ole sageli metoodiliselt õigesti üles ehitatud. Enamus õppejõude ei ole saanud koolitust e-õppe metoodika ja e-keskkonnas õpetamisekohta. [3 lk 13] Lahendus: Tutvustada õppejõududele kursusi e-õppe õpetamise metoodika kohta. Mitmeid sellekohaseid kursuseid pakub nii Eesti e-Ülikool kui ka ülikoolid iseseisvalt

Informaatika → Informaatika
45 allalaadimist
thumbnail
36
pdf

Vektor. Joone võrrand. Analüütiline geomeetria

võrrandeid üldkujule. Õpilane leiab ka kahe sirge vahelise nurga, koostab hüperbooli, parabooli ja ringjoone võrrandeid ning leiab kahe joone lõikepunkte. Soovitan kõigil õpetajatel tutvuda kirjastuse Avita poolt välja antud raamatuga ,,Gümnaasiumi kitsas matemaatika III. Vektor tasandil. Joone võrrand". Õpik on ladusas keeles, rohkete illustratsioonidega, järgib hästi ainekava ning sisaldab rohkesti elulisi ülesandeid. Ülesannete raskusaste on kitsale kursusele vastav. Laia kursuse jaoks sobivad ka senini käibel olnud õpikud, kuid ainekava tuleb tõesti tähelepanelikult jälgida. Enne vektori mõiste sissetoomist peaks kordama üle need teadmised, mis puudutavad koordinaatteljestikku ja punkti koordinaate. Selleks sobib kitsa kursuse õpiku alguses olev lähtetest. Õpetaja otsustab klassi tasemest lähtudes, kas selle võib anda koduseks kordamiseks või on otstarbekam neid ülesandeid tunnis koos arutada. Edasi valib juba õpetaja, kas ta

Matemaatika → Matemaatika
38 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Operatsioonisüsteemi alused

Operatsioonisüsteemi alused · http://codex.cs.yale.edu/avi/os-book/ · http://physinfo.ulb.ac.be/cit_courseware/cscourse.htm · http://www.cs.ut.ee/~varmo/OS2004/slides/ Referaat · Tähtaeg 1. Mai · Teema kooskõlastada õpetajaga · Laadida üles õpetaja serverisse hot.ee/llesurk · Edasi E-õpe · Registreerida ennast keskkonda · E-mail õpetajale · Õpetaja kinnistab teid õigele kursusele · Parooli mitte unustada (küsige e-maili teel õpetajalt) Mõiste Operatsioonisüsteem (OS) ­ see on süsteemi- ja juhtprogrammide kompleks ja ettenähtud arvutisüsteemi ressursside efektiivseks kasutamiseks. See on vahendaja arvutikasutaja ja arvuti (riistvara) vahel ­ programm, mis vahetult suhtleb riistvaraga ning töötab temaga ühtse tervikuna. Peab võimaldama täita arvutiprogramme, mugaval efektiivsel viisil.

Informaatika → Operatsioonisüsteemide alused
37 allalaadimist
thumbnail
26
doc

Põltsamaa kooli endine õpetaja Helvi Laas

Kõik ehmusid ja jooksid laiali. Nii lõppes tema klassi viimane koosolemine (Lisa 2 punkt 1 ). 7 3.3. Õpingud Tartu Õpetajate Instituudis Kui Helvil oli keskharidus käes, mõtles ta minna õpetajaks. Tema isa keelas selle ära. Ta arvas, et Helvi ei saa hakkama ning soovitas tal minna edasi õppima. 1.september 1949. aastal sai Helvist Tartu Õpetajate Instituudi loodusteaduse-ja maateaduse osakonna 5. kursuse üliõpilane. Viiendale kursusele võeti keskkooli lõpetanuid juurde. Kursusel oli 30 inimest: 21 tütarlast ja 9 noormeest. Kursusejuhatajaks oli noor energiline bioloog Ludvig Raudsepp. Paljud tüdrukud olid temasse armunud. Õppetöö põhivormiks olid loengud, peale selle olid huvitavad katsed, laboratoorsed tööd, seminarid, õppekäigud ja välitööd. Suvel toimusid õppeekskursioonid katsejaamadesse, majanditesse, kooliaedadesse, kaunitesse kohtadesse Eestis ja Lätis. Sellest kõigest on Helvil

Kategooriata → Uurimistöö
40 allalaadimist
thumbnail
38
docx

Võõrkeeles õpetamise metoodika õpimapp

saavutusi. Teised keeled Kuulamine Lugemine Rääkimine Kirjutamine A2.2. A2.2. A2.2. A2.2. 12. Milliseid metoodilisi võtteid soovitatakse riiklikus õppekavas rakendada I astmes? Milliseid II astmes? 10p Eesti keele õppimine algab I kooliastmes suulise kursusega. Loetakse ja kirjutatakse peamiselt seda, mis on suuliselt juba omandatud. Suulisele kursusele järgneb põhikursus, millega kujundatakse õpilase oskust kuulata eestikeelset kõnet, ise kõneleda, lugeda ja kirjutada. Sel kooliastmel õpitakse keelt valdavalt tegevuse ja mängu kaudu. Tunnis töötavad õpilased nii paaris kui ka rühmas. Tähelepanu keskmes on hääldusnormide omandamine ja häälega lugemine ning loetu ja pildimaterjali põhjal küsimustele vastamine, vestlemine ning jutustamine. Metoodiliste võtete valikul lähtutakse eakohasusest

Pedagoogika → Alushariduse pedagoog
64 allalaadimist
thumbnail
276
xlsx

Andmeanalüüs 3

5 4 5 5 5 4 5 5 5 Palun andke üldine hinnang kursusele "Asjaajamise alused" 4 4 3 4 5 2 5 4 5

Informaatika → Andmeanalüüs
44 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Saksa keele tähtsamad osad

See spikker on soovitav vasakult paremale ja ülevalt alla pähe õppida. Mark Twain on öelnud, kui sakslane saab kätte ühe nimisõna, siis käänab ta seda niikaua, kuni viimane raas tervest mõistusest on peast kadunud, kui aga nimisõna ette tuleb veel mingi asesõna või omadussõna, siis on see töö kakskorda hullem. On olemas käändkonnad, näit, tugev, nõrk ja naissoost, aga ma arvan,,et nendesse süüvimine kuulub ühele spetsiaalsele saksa keele grammatika kursusele. Nn.nõrgast käändkonnast: meessoost nimisõnadel, milledel on nominatiivis lõpp -e (der Junge,der Russe, der Este, der Hase, der Löwe, usw.) on kõikides teistes käänetes lõpp -en. Need nimisõnad tähendavad alati elusolendeid. On veel üks grupp meessoost sõnu, millel varem oli lõpus -e (der Fürst, der Prinz, usw.) ja kolmandaks võõrsõnad teatud lõppudega (der Student, der Kommunist, der Philosoph, der Soldat, der Agronom usw.) Ka nendel on kõikides teistes käänetes lõpp -en

Keeled → Saksa keel
58 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Haridus Eesti kultuuris

valdused Taani kuningale. Rekatoliseerimist alustati rahvakeelt oskavate jutlustajate, pihiisade ja pastorite ettevalmistamisest. Erilist tähelepanu pöörati seejuures noorsoo kasvatamisele ja õppeasutuste rajamisele. Tartu kool sai 1585.a. kolleegiumi õigused. Õpilased elasid internaadis. Jesuiitide kolleegiumid jagunesid õppetegevuse alusel alam- ja ülemastmeks. Esimeses astmes oli viis, teises kolm klassi. Tartus avati viis klassi, mis vastas gümnaasiumi kursusele. Põhiainete õpetamine tomus ladina keeles. 1585. aastal avati tõlkide seminar, kuhu tuli kasvandikke mitmelt poolt. Jesuiidid said aru, et vanade õppe- ja kasvatusmeetoditega pole võimalik protestantismi vastu võidelda. Õpilastele anti tasuta õpetust, õppetöö toimus avarates ja valgusküllastes ruumides, klassid varustati õppevahenditega, õppetöös nõuti õppematerjali selget liigendust, aine jaotamist teemadeks ja alamteemadeks

Ajalugu → Euroopa tsivilisatsiooni...
436 allalaadimist
thumbnail
59
pdf

Veapunktisüsteemi mudeli rakendamine ja rehabilitatsioonisüsteemi väljatöötamine (jätku-uuring)

õppematerjalid, koolitus-, haldus-, side- ja transpordikulud, kui ka teaduslikule arendustööle arvestatavate kuludega. Hindade võrdluseks võib välja tuua Euroopas kehtiva liikluspsühholoogilise nõustamisprotseduuri hinna, mis on keskmiselt ühele osalejale 600-850 EUR. Eesti liikluspsühholoogilise nõustamisprotseduuri hind võiks eelnevast lähtudes olla süsteemi käivitamise algperioodil ca 1/3 Euroopa kursuse hinnast, ehk alates 200 EUR. Kuna kursusele saadetud liiklusreeglite rikkuja korvab tekkivad kulud ise, siis ei too see kaasa riigile täiendavaid kulusid. Arvestades liiklusreegleid rikkunud juhtide rehabilitatsioonisüsteemi panust liiklusohutuse tagamisel ning nõustamisprotsessiga kaasnevate kulude katmise vajadust on autorite hinnangul tegemist mõistliku hinnatasemega. 3.7. Liikluspsühholoogilise nõustamise kvaliteedi tagamine Nõustamise kvaliteedi tagavad neli põhilist tingimust: - nõustamiskontseptsiooni kvaliteet;

Auto → Auto õpetus
15 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Kirjanduse Secunda teine arvestus

Võtab osa söögimajade, nagu supiköökide tegemisest vaestele, või külastab vanglaid, või püüab pilku peal hoida talulaste koolidel, kirjutab sinna raamatuid. Saab aru, et see on vaid tilk meres. Pilet nr 7: 1) G. Flaubert'i elu ja looming Gustave Flaubert (1821-1880) sündis arsti perekonnas seal kandis, kus toimub ka "Madame Bovary" tegevus. Isa oli arst, aga soovis, et poeg õpiks juurat. Siis ta lähebki Pariisi õppima, jõuab teisele kursusele, aga kukub läbi. Aga ega teda ei huvitanud ka. Siis ta pühendub kirjandusele. Pöördub siis tagasi vanematekoju mõisa ja elab seal suhteliselt eraklikku kirjandusele pühendatud elu. Ta olevat käinud ka Pariisis, suhelnud seal kunstiinimestega, aga eelistas seda maamõisa. Elu jooksul sooritab ta ka reisi Lähis-Idasse ja Põhja-Aafrikasse. Ka tema teiste teoste puhul on nii, et ta on külastanud neid kohti, kus tema teoste tegevus

Kirjandus → Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
54
doc

Kodanikuõpetuse kursus

teine opositsioonis. Nt USA, Suurbritannia, Uus-Meremaa, Malta. Mitmeparteisüsteemis on riikliku võimu pärast konkureerivaid parteisid rohkem kui kaks, suuremaid parteisid võib olla 4-10, lisaks väiksemad. Saksamaa Liitvabariigis on u 5 suurt ja 60 väiksemat erakonda. Hollandis on registreeritud u 70 erakonda. Veel Läti, Eesti, Kanada, Itaalia, Rootsi, Taani, Norra, Soome, Prantsusmaa jpt. KODANIKUÕPETUS III KURSUSELE 22 Eesti kodanikule vajalik teave MAKSUD, RAVIKINDLUSTUS, SOTSIAALHOOLEKANNE, VANUSEST SÕLTUVAD ÕIGUSED, KOHUSTUSED, VABADUSED, PIIRANGUD Maksud Eesti maksusüsteem koosneb riiklikest ja kohalikest maksudest. Riiklikud maksud (tulumaks, sotsiaalmaks, käibemaks, aktsiisid, maamaks, raskeveokimaks, hasartmängumaks, tollimaks) laekuvad riigieelarvesse. Osa

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
127 allalaadimist
thumbnail
29
odt

III kursuse materjal

ÜHISKONNAÕPETUS III KURSUSELE TÄHTSAMAD RAHVUSVAHELISED KOOSTÖÖORGANISATSIOONID, DEMOKRAATIAT KINDLUSTAVAD KONVENTSIOONID. Ühinenud Rahvaste Organisatsioon (ÜRO) on loodud 24. oktoobril 1945. Eesti ühines ÜRO-ga 17. septembril 1991. ÜRO eesmärk on rahvusvahelise rahu ja julgeoleku, inimõiguste ning rahvusvahelise koostöö tagamine, majandusliku, sotsiaalse, kultuurilise ja humaanse iseloomuga rahvusvaheliste probleemide lahendamine. Tähtsaim organ on julgeolekunõukogu. Peaassamblee koosneb liikmesriikide delegatsioonidest. Liikmesriike 193. ÜRO Lastefond (UNICEF) loodi 1946. aastal kui hädaabiorganisatsioon Alates 1990. aastast juhindub UNICEF oma missiooni täitmisel lapse õiguste konventsioonist. UNESCO ­ ÜRO Haridus- ja Teadusorganisatsioon. Tegutseb alates 1946. aastast, sellesse kuulub 186 riiki, sh Eesti. 1998. aastal võeti Tallinna vanalinn UNESCO maailmapärandi nimistusse, kuhu praegu kuulub 552 haruldast kultuuri- ja loodusobjek...

Ühiskond → Ühiskond
109 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun